Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η απόρριψη της αιτιακής αναγκαιότητας και οι συνέπειές της
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 32, 33, 34  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
αδερφε rakis
δεν ξερω αν υπαρχουν αρχικες σταθερες αλλα ή υπαρχουν ή δεν υπαρχουν. αν υπαρχουν ειναι ο ορισμος της αιτιακης αναγκαιοτητας που απορρεουν οι κανονες.

εσυ τι θωρεις; πως εχει ή δεν εχει ο νους αιτιακη αναγκαιοτητα;


Πως δεν έχει. Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν αρχικές σταθερές ή ότι ο νους δεν μπορεί να γνωρίσει τον κόσμο, αλλά ότι δεν υπάρχουν αιτιακά αναγκαίες αρχικές σταθερές.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
rakis έγραψε:

Ιωάννη,
δεν πολυκαταλαβαίνω τι λες. Θέλω να δείξω ότι :

το Εν δεν υπάρχει

Υπάρχουν πολλαπλότητες.


Είπες ότι ο ενισμός έχει ως συνέπεια να υπάρχουν προβλήματα στη θεώρηση ενός κόσμου ανεξάρτητου από εμάς,επειδή κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε τους μηχανισμούς γνώσης,που δε θα υπάρχουν.

Αυτή η αντίφαση,όμως,ξεπερνιέται,νομίζω,αν οι μηχανισμοί αυτοί προσεγγίζουν το αντικειμενικά υπαρκτό.Ο νους δηλαδή προσεγγίζοντας αυτό που υπάρχει,το προσεγγίζει είτε με τον εαυτό του είτε χωρίς αυτόν,στο απώτερο παρελθόν.Με άλλα λόγια ,αν κόσμος και νους είναι Ένα,θα είναι και τώρα και τότε και πάντα.

Αν κόσμος και νους είναι ένα, τότε δε νομιμοποιούμαστε να μιλούμε για έναν ανεξάρτητο προϋπάρχον του ανθρώπου κόσμο. Δε νομίζεις;
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
Nαι, αλλα ετσι την μεταφραζει! Απορριπτωντας την Αιτιοτητα, δεν σημαινει ότι την καταρριπτεις κιολας. Το ιδιο συμβαινει και αντιστροφα. Δεν μπορεις γενικα να καταρρίψεις μια θεωρία αν πρωτα δεν την εχεις συμπεριλαβει στην δικη σου θεωρια, ως παραμετρο, καθ ολη τη διαρκεια αυτης!

Π.χ. Δεν μπορεις να αποκλεισεις την αισθηση, θεωρωντας ότι ετσι η κριση σου είναι αντικειμενικη, γιατι απλα δεν μπορεις! Αντικειμενικο είναι το να την συμπεριλαβεις ως παραμετρο.


Μα δεν απορρίπτω την αιτιότητα. Απορρίπτω, όχι με το έτσι θέλω έγραψα ένα κειμενάκι στην αρχή, την αιτιακή αναγκαιότητα.
Δεν αποκλείω την αίσθηση για να βγάλω μια αντικειμενική κρίση. Ισχυρίζομαι πως δεν υπάρχει κάτι που να ενώνει εσωτερικά αναγκαστικά αιτιακά υποκείμενο που αντιλαμβάνεται και αντικείμενο της αντίληψης.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

εσωτερικα, απο την πλευρα τινος raki;

μιλας για εναν υποκειμενο και ενα αντικειμενο, σωστα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
rakis έγραψε:

Ιωάννη,
δεν πολυκαταλαβαίνω τι λες. Θέλω να δείξω ότι :

το Εν δεν υπάρχει

Υπάρχουν πολλαπλότητες.


Είπες ότι ο ενισμός έχει ως συνέπεια να υπάρχουν προβλήματα στη θεώρηση ενός κόσμου ανεξάρτητου από εμάς,επειδή κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε τους μηχανισμούς γνώσης,που δε θα υπάρχουν.

Αυτή η αντίφαση,όμως,ξεπερνιέται,νομίζω,αν οι μηχανισμοί αυτοί προσεγγίζουν το αντικειμενικά υπαρκτό.Ο νους δηλαδή προσεγγίζοντας αυτό που υπάρχει,το προσεγγίζει είτε με τον εαυτό του είτε χωρίς αυτόν,στο απώτερο παρελθόν.Με άλλα λόγια ,αν κόσμος και νους είναι Ένα,θα είναι και τώρα και τότε και πάντα.

Αν κόσμος και νους είναι ένα, τότε δε νομιμοποιούμαστε να μιλούμε για έναν ανεξάρτητο προϋπάρχον του ανθρώπου κόσμο. Δε νομίζεις;



Γιατί;Αφού ο νους προσεγγίζει τον κόσμο sub specie aeternitatis.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
εσωτερικα, απο την πλευρα τινος raki;

μιλας για εναν υποκειμενο και ενα αντικειμενο, σωστα;

σαν κάποια εσωτερική αναγκαστική σχέση που ενώνει αυτά τα δύο, σαν ενωτικός νόμος του σύμπαντος
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Γιατί;Αφού ο νους προσεγγίζει τον κόσμο sub specie aeternitatis.

Αυτό πώς το αποδεικνύεις; Σπινοζικά; Ο Σπινόζα είναι εξ αρχής μονιστής.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν υποστηρίζω μια τέτοια οπτική αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως βρίσκεται σε αντίφαση με το μονισμό,όταν αυτός υποστηρίζει ότι ο νους συλλαμβάνει τις άφθαρτες διαχρονικές ιδέες,οι οποίες υπήρχαν και πριν την εμφάνισή του.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Δεν υποστηρίζω μια τέτοια οπτική αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως βρίσκεται σε αντίφαση με το μονισμό,όταν αυτός υποστηρίζει ότι ο νους συλλαμβάνει τις άφθαρτες διαχρονικές ιδέες,οι οποίες υπήρχαν και πριν την εμφάνισή του.


Αυτό είναι απόλυτος ρασιοναλισμός. Στον ρασιοναλισμό δεν βρίσκεις κάποιο πρόβλημα;
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι,βρίσκω,γιατί πρέπει να εξηγήσει πώς κατάγεται ο κόσμος της φθαρτής εμπειρίας απ' τον άχρονο κόσμο των ιδεών.Παρ' όλ' αυτά η συνέπεια για τον κόσμο πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, που ανέφερες,δε συνάγεται απ' τον απόλυτο ρασιοναλισμό.Ίσα ίσα,το αντίθετο συνάγεται:αν ο νους μετέχει του άχρονου,δεν αποτελεί αντίφαση να κάνει αναδρομές στην εποχή που δεν υπήρχε.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

αλλο ομως το τι και αν μας ενωνει, αλλο το τι αντιλαμβανομαστε, και αλλο το πως πραγματικα λειτουργει αυτο το, εξω απο εμας, συμπαν. Δεν ειναι πολλα για να απαντηθουν ταυτοχρονως;

και παντα μιλαμε απο την θεση ενος υποκειμενου που παρατηρει ενα αντικειμενο, του οποιου τις ιδιοτητες καλα καλα δεν ξερει!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ναι,βρίσκω,γιατί πρέπει να εξηγήσει πώς κατάγεται ο κόσμος της φθαρτής εμπειρίας απ' τον άχρονο κόσμο των ιδεών.Παρ' όλ' αυτά η συνέπεια για τον κόσμο πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, που ανέφερες,δε συνάγεται απ' τον απόλυτο ρασιοναλισμό.Ίσα ίσα,το αντίθετο συνάγεται:αν ο νους μετέχει του άχρονου,δεν αποτελεί αντίφαση να κάνει αναδρομές στην εποχή που δεν υπήρχε.


Πώς αποδεικνύεται ότι μετέχει του άχρονου;
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
αλλο ομως το τι και αν μας ενωνει, αλλο το τι αντιλαμβανομαστε, και αλλο το πως πραγματικα λειτουργει αυτο το, εξω απο εμας, συμπαν. Δεν ειναι πολλα για να απαντηθουν ταυτοχρονως;

και παντα μιλαμε απο την θεση ενος υποκειμενου που παρατηρει ενα αντικειμενο, του οποιου τις ιδιοτητες καλα καλα δεν ξερει!

ναι οκ. Σου έδωσα την εντύπωση ότι προσπαθώ να τα απαντήσω ταυτοχρόνως;

Κάποιες σκέψεις έκανα
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ναι,βρίσκω,γιατί πρέπει να εξηγήσει πώς κατάγεται ο κόσμος της φθαρτής εμπειρίας απ' τον άχρονο κόσμο των ιδεών.Παρ' όλ' αυτά η συνέπεια για τον κόσμο πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, που ανέφερες,δε συνάγεται απ' τον απόλυτο ρασιοναλισμό.Ίσα ίσα,το αντίθετο συνάγεται:αν ο νους μετέχει του άχρονου,δεν αποτελεί αντίφαση να κάνει αναδρομές στην εποχή που δεν υπήρχε.


Πώς αποδεικνύεται ότι μετέχει του άχρονου;



Δεν αποδεικνύεται αλλά αυτό δεν πιστεύουν οι απόλυτοι ρασιοναλιστές,όπως ο Παρμενίδης;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

οπως και να χει, δεν απελπιζομαι Sad ισως να καταλαβω καλητερα στην πορεια της συζητησης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 32, 33, 34  Επόμενο
Σελίδα 3 από 34

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center