Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Στοιχεία Ελληνικής Λαογραφίας, ΕΠΤΑΧΩΡΙ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 14, 2005 7:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η Σισυφική απελπισία, πεσσιμισμός, μηδενισμός, αλλά και θάρρος, η κρυστάλινη αίσθηση της πραγματικότητας δίνονται με ανεπανάληπτο τρόπο στο ανωτέρω τραγούδι.
Ετούτος ο ντουνιάς, αυτό το σύμπαν, αυτή η γη, αυτός ο κόσμος, "ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ Τ' ΕΜΑΣ". Ο ιουδαιοχριστιανικός ανθρωποκεντρισμός εξωβελίζεται πέρα από τα όρια του χωρου και του χρόνου! Αυτός ο ντουνιάς ΔΕΝ πλάστηκε για τον άνθρωπο, μας λέει το τραγούδι. Συνεπόμενα, ο άνθρωπος δεν είναι παρά ένα φαινόμενο γίγνεσθαι μέσα σε τούτον τον Ντουνιά! Μας θυμίζει πολύ τα λόγια του Σειλινού όταν παγιδεύτηκε από τον Μίδα!

_______________________________
Juliane, οι πρέσπες, ναι, όντως, είναι ένας τόπος με διάχυτο τον μυστικισμό της φύσης!
Δεν είναι τυχαίο ότι στην αμεσοδημοκρατική πόλη και στις κοινότητες γεννήθηκε η πολυθεϊστική θρησκεία. Είναι ο θαυμασμός για τη φυση που ωθεί τον άνθρωπο να τη θεοποιήσει! Ως γνωστός το "θεϊκό" και "θεός" δεν είναι παρά κατηγορούμενα. Είναι αυτό το μυστικιστικό βίωμα της φύσης που έρχεται από τα μέσα (αυθεντικότητα). Είναι η έμφυτη θρησκευτική ορμή του ανθρπου που εξυψώνει το απόλυτο στη σφαίρα ενός κατηγορούμενου του θεϊκού και θεού, του θείου.
Αντίθετα, στο τσιμεντένιο θηρίο, δεν υπάρχει το πλαίσιο του απολύτου της φύσης κι έτσι δεν υφίσταται το μυστικιστικό βίωμα της φύσης που θα οδηγήσει στον πολυθεϊσμό και τη φυσιολατρεία! Αντίθετα, ως εκ της μη υπάρξεως θαυμασμού (θυμίζω το "δια γαρ του θαυμάζειν..."), οικοδομούν ένα τεχνητό απόλυτο που ως εκ της μη ύπαρξης του απολύτου της φύσης, δεν μπορεί παρά να είναι εξωκοσμικό. και ως δια μαγείας, αυτή τους η αντίληψη δεν θέλουν να οδηγήσει στον ντεϊσμό, όπως θα έπρεπε. Έτσι ο εξωκοσμικός Θεός, έρχεται από τα έξω προς τα μέσα, από σύμβαση και όχι από μέσα προς τα έξω (αυθεντικότητα). Δεν είναι παρά διανοητικό και όχι βιωματικό κατασκεύασμα, μπάλωμα!
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 15, 2005 1:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να προσθέσω και εγώ κάτι ειδικά όσον αφορά την μαντική τέχνη με τις ωμοπλάτες των αρνιών. Στο εγκληματολογικό μουσείο υπάρχει ακόμα νομίζω ένα ιδιόχειρο σημείωμα που βρέθηκε πάνω στον λήσταρχο Νταβέλη όταν τον σκοτώσανε μαζί με τους συντρόφους του στις κορυφές του Ολύμπου. (έχω επισκεφθεί επανειλημμένα αυτό το σημείο). Το σημείωμα που είχε γραφτεί την προηγούμενη μέρα έλεγε τα εξής. «Σήμερα κοιτάξαμε την σπάλα του αρνιού και είδαμε πως θα χαθούμε. Αρκετά έπαθαν οι κτηνοτρόφοι εξαιτίας μας καιρός τώρα να χαρούν κι αυτοί». Πράγματι η επόμενη μέρα ήταν η τελευταία τους.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 15, 2005 1:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ωραία, φίλε Ouliathis! Εγώ θα προσθέσω ένα άλλο γεγονός: κτηνοτρόφος στο Επταχώρι μάντεψε "απ' τον πλάτη", όπως λεν, τον πόλεμο (το '40), μία ημέρα νωρίτερα. ίσως εδώ το λαογραφικό στοιχείο αναφέρεται στην "ανακατωσιά στο έθνος".
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 04, 2005 5:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΠΟΚΡΙΕΣ: κάθε γειτονιά θ' ανάψει μεγάλες φωτιές και θα συναγωνιστεί μαζί με τις άλλες. Φαγητό, ποτό, χορός, πειράγματα...
Το άναμμα των φωτιών προέρχεται από την Ηλιολατρεία(?). Βρισκόμαστε στο έμπα της άνοιξης και η αρχαιοελληνική ηλιολατρεία επιχειρεί με τις φωτιές να φέρει πιο κοντά τον ήλιο, να τον ζήσει καταβάντα, να τον λατρέψει και να χορέψει γύρω του!

Όλοι για Αποκριές στο Επταχώρι! Laughing Laughing
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Παρ Απρ 01, 2005 10:51 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 04, 2005 12:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα παραθέσω εδώ την ιδιότυπη αρχαϊκή σύνταξη που διατηρείται στο ιδίωμα, με πολλά απρόσωπα στην έκφραση και μορφή που μας θυμίζει πάρα πολύ μία αρχαϊκή δοτική προσωπική σε νεοελληνικό πλαίσιο:

Για να πεις: δε θέλω να κοιμηθώ

=> "Δε μι κ'μάται"

Δεν θέλω να φάγω

=> "δε μ' τρώγιτι"

Δε θέλω να σηκωθώ

=> "δε μι σ'κώνιτι"

Ακολουθεί απόσπασμα από απομνημονεύματα χωριανού καθηγητή φιλολόγου (δε ζει πλεόν):

"...Δεν θα ξεχάσω τον καθηγητήν μου ο οποίος με εξήτασεν επί 5 ώρας με τα γλωσσικά ιδιώματα της Καστοριάς- Παρηκολούθουν την εξέτασιν φοιτηταί όλων των τάξεων και πολλών άλλων σχολών και έγινα γνωστός εξ αιτίας αυτής της εξετάσεως εις όλους τους φοιτητάς της Φιλοσοφικής Σχολής (Αθηνών), ειδικά όταν με ερώτησεν πώς διατυπώνουν την θέλησίν των οι άνθρωποι, δεν θέλω να κοιμηθώ, να φάγω, να σηκωθώ = δε μι κ'μάται, δε μ' τρώγεται, δε μι σ'κώνεται- Οπότε εκείνος ανέφερε όταν κοιμήθηκε ένα βράδυ στο Νεστόριο, και επειδή αργούσε το πρωί να σηκωθή, πήγεν η κυρία του σπιτού και του είπεν "κύριε καθηγητά, δεν σι σ'κώνιτι;"
Τότε έγινε πανδαιμόνιο μεταξύ των φοιτητών!..." Wink
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 04, 2005 5:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θυσίες ζώων: όταν βάλουν μπρος να χτίσουν ένα σπίτι, στα θεμέλια του δυνάμει σπιτιού, σφάζουν έναν κόκορα, αλεκτριόνα, για να δέσει το σπίτι και να είναι γερό.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
elma1
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 20 Μάρ 2005
Δημοσιεύσεις: 74
Τόπος: Aθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 20, 2005 3:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Στοιχεία Ελληνικής Λαογραφίας, ΕΠΤΑΧΩΡΙ Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ νν,

Εάν σε ενδιαφέρει το θέμα της μάνας που κρυφάκουσε τις 3 Μοίρες συναντάται και σε άλλες περιοχές. Από τη δική μου γιαγιά έχω ακούσει πως οι Μοίρες είχαν πεί πως η κόρη θα πνιγεί μόλις φτάσει στα 17 της. Ετσι η μάνα έδωσε εντολή και σφράγισαν όλα τα πηγάδια της περιοχής. Εφτασε η κόρη στα 17 της και όπως όριζε η Μοίρα έψαχνε να βρεί πηγάδι. Μα τα πηγάδια ήταν σφραγισμένα. Απόκαμε η κόρη πάνω στο τελευταίο σφραγισμένο πηγάδι να ξαποστάσει και εκεί άφησε την τελευταία της πνοή.

Crying or Very sad

vv έγραψε:
Το πολυθεϊστικό, φυσικό, Ελληνικό κοσμοείδωλο και πνεύμα σώζεται μέχρι τις ημέρες μας στη Νεοελληνική λαογραφία.
Σ' αυτή τη θεματική θα εκθέσω κάποια στοιχεία από τη Λαογραφία του ιστορικού Επταχωρίου (χωριού) (Νομού Καστοριάς) της Πίνδου(τελευταίος σταθμός της Ολυμπιακής φλόγας 2004 στη Μακεδονία, όριο Μακεδονίας-Ηπείρου).

Οι Μοίρες, κόρες της Αναγκαιότητας. Κλωθώ, Άτροπος, Λάχεσις.

Οι Μοίρες επισκέπτονται το νεογέννητο παιδί την τρίτη ημέρα από τη γέννησή του, για να το "μοιρώσουν" και ορίσουν την πορεία του εν χρόνω και τύχει.
Η οικογένεια τοποθετεί δίπλα στην κούνια του μωρού ένα τραπεζάκι όπου προσφέρει γλυκίσματα στις Μοίρες, που θα 'ρθουν τη νύχτα, για να τις καλοπιάσει. Συνήθως η προσφορά έχει να κάνει με Μέλι και Γάλα (αρχαιοελληνική προσφορά).
Ακολουθεί απόσπασμα από το Λαογραφικό έργο περί του Επταχωρίου κυρίου Κωνσταντίνου Γ. Μάνου "Λαογραφία Επταχωρίου-Βοϊου, Αθήναι 1962, σελ. 16, πρώτη παράγραφος)

"Στις τρεις ημέρες το (εννοεί το νεογέννητο) κολυμπούν στην κοπάνα, όπου ρίχνουν οι συγγενείς νομίσματα, το λεγόμενο "χασλίκι", που τα παίρνουν οι "μπάμπες" κι εύχονται όλοι "καλά σαράντα". Ύστερα το ντύνουν και στο κεφάλι του βάζουν ένα μανδήλι με τρεία φλουριά, που το σφίγγει 40 ημέρες. Τις τρεις πρώτες ημέρες μένει σπαργανωμένο, "κουπανέτσα", όπως λέγεται, δίπλα στη μάννα του. Το βράδυ της τρίτης ημέρας το βάζουν στην κούνια, στη "Σαρμάντσα", όπως λέγεται, για να έρθουν οι Μοίρες να το βρουν καθαρό και να το "Μοιρώσουν". Κάτω απ' το προσκεφάλι βάζουν λεπτά."

Ακολουθεί μαρτυρία (ελεύθερη απόδοση από εμένα) γερόντισσας για μία γυναίκα του χωριού, όλοι οι παλιοί την ξέρουν, αποσιωπώ το όνομα, από το δικό μου λαογραφικό έργο-αρχείο που έχω αρχίζει να ετοιμάζω και έχω εν αναπτύξει :

Ήταν η ..... και θέλησε την τρίτη μέρα "ν' ακούσει τ'ς Μοίρες" τί θα πούν για τη νεογέννητη κόρη της. Κάθισε λοιπόν όλη τη νύχτα για να τις ακούσει.

Απορία προκάλεσε σ' όλους στο χωριό το γεγονός ότι η .... (μητέρα της κόρης) δεν ετοίμαζε προίκα για το κορίτσι της, για την παντρειά, όπως συνηθίζεται.

Τη ρώτησαν, λοιπόν, προς τι αυτό και τους απάντησε πως αν δεν περάσει τα 17 της χρόνια η κόρη, δε θα ετοιμάσει τίποτα, γιατί την τρίτη μέρα απ' τη γέννησή της, τη νύχτα, άκουσε τις Μοίρες να λεν πως "εσύ θα ζήσεις μόνον ως τα 17".
Η κόρη έφτασε ως τα 17 κι έπειτα πέθανε.


Το πολυθεϊστικό πνεύμα ήταν τόσο διαδεδομένο και βαθιά ριζομένο που το γεγονός ότι η γυναίκα "άκουσε τις Μοίρες τη νύχτα", δεν τους έκανε ν' αναρωτηθούν για την εγκυρότητά του (σαφώς δεν είναι ψέμα), αλλά για το νέο, που τους στενοχώρησε. Με την πάροδο τον χρόνων, "τα λόγια απ' τ'ς Μοίρες" επιβεβαιώθηκαν.

(Άραγε, η βαθιά πιστη δημιουργεί έναν χωροχρόνο εν χωροχρόνω; Επαναφέρουν τέτοια γεγονότα τον δομικό ρόλο του υποκειμένου στο ποιόν του κόσμου σε μία προσέγγιση, κάπως ιδεαλιστική, της κβαντομηχανικήςWink

(Αναφέρομαι στις Μοίρες και όχι στις "καλότυχες". Προσοχή. Οι οποίες Μοίρες και το πολυθεϊστικό πνεύμα επιβιώνει μέχρι τις ημέρες μας.)

Θα συνεχίσω με την αρχαιοελληνική ταυτότητα κάποιων εθίμων και φράσεων απ' το Επταχώρι σε λίγο.

Έχετε ακούσει για το έθιμο των "μπουμπαραίων"; ποιος το γνωρίζει; Άραγε σύγχρονο λείψανο των αρχών της γένεσης της τραγωδίας;

_________________
Λαγουτιέρη ωραίε, γέρο βιολιστή
Παίχτε τραγουδήστε μερονύχτια αυγές
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 20, 2005 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Στοιχεία Ελληνικής Λαογραφίας, ΕΠΤΑΧΩΡΙ Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Αγαπητέ νν,

Εάν σε ενδιαφέρει το θέμα της μάνας που κρυφάκουσε τις 3 Μοίρες συναντάται και σε άλλες περιοχές. Από τη δική μου γιαγιά έχω ακούσει πως οι Μοίρες είχαν πεί πως η κόρη θα πνιγεί μόλις φτάσει στα 17 της. Ετσι η μάνα έδωσε εντολή και σφράγισαν όλα τα πηγάδια της περιοχής. Εφτασε η κόρη στα 17 της και όπως όριζε η Μοίρα έψαχνε να βρεί πηγάδι. Μα τα πηγάδια ήταν σφραγισμένα. Απόκαμε η κόρη πάνω στο τελευταίο σφραγισμένο πηγάδι να ξαποστάσει και εκεί άφησε την τελευταία της πνοή.

Crying or Very sad



ΜΠΡΑΒΟ!!!!
Ναι, αγαπητή Έλμα [μάλλον θηλυκό, ε;], με ενδιαφέρει τα μέγιστα!!!! Καλό θα ήταν να εκθέσεις ό,τι γνωρίζεις!!!! Σε ποιο χωριό αναφέρεσαι; (Ναι, σαφώς τις συναντάμε αυτές τις αντιλήψεις σε διάφορα μέρη Wink )

Περιμένω με αγωνία.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
elma1
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 20 Μάρ 2005
Δημοσιεύσεις: 74
Τόπος: Aθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 21, 2005 9:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Στοιχεία Ελληνικής Λαογραφίας, ΕΠΤΑΧΩΡΙ Απάντηση με Συμπερίληψη

Aγαπητέ νν,

Χαίρομαι που μπόρεσα να σου φανώ χρήσιμη. Αυτή την ιστορία την άκουσα στα παιδικά μου χρόνια από τη γιαγιά μου που καταγόταν από τον Αγ. Δημήτριο της Καρύστου (ήταν Αρβανίτισα).

Ομως ενώ είχα ξεχάσει την ιστορία, μου την ξαναθύμισαν κάποιες γερόντισες στην Ολυμπο της Καρπάθου στα Δωδεκάνησα. Στην Κάρπαθο όμως υπήρχε κάποια μικροδιαφορά στην ιστορία λίγο πριν το θάνατο της κόρης που δεν τη θυμάμαι. Εάν σε ενδιαφέρει μπορώ να μάθω.

Ποιό είναι το θέμα με το οποίο ασχολείσαι εάν επιτρέπεται ?

Smile


vv έγραψε:
Παράθεση:
Αγαπητέ νν,

Εάν σε ενδιαφέρει το θέμα της μάνας που κρυφάκουσε τις 3 Μοίρες συναντάται και σε άλλες περιοχές. Από τη δική μου γιαγιά έχω ακούσει πως οι Μοίρες είχαν πεί πως η κόρη θα πνιγεί μόλις φτάσει στα 17 της. Ετσι η μάνα έδωσε εντολή και σφράγισαν όλα τα πηγάδια της περιοχής. Εφτασε η κόρη στα 17 της και όπως όριζε η Μοίρα έψαχνε να βρεί πηγάδι. Μα τα πηγάδια ήταν σφραγισμένα. Απόκαμε η κόρη πάνω στο τελευταίο σφραγισμένο πηγάδι να ξαποστάσει και εκεί άφησε την τελευταία της πνοή.

Crying or Very sad



ΜΠΡΑΒΟ!!!!
Ναι, αγαπητή Έλμα [μάλλον θηλυκό, ε;], με ενδιαφέρει τα μέγιστα!!!! Καλό θα ήταν να εκθέσεις ό,τι γνωρίζεις!!!! Σε ποιο χωριό αναφέρεσαι; (Ναι, σαφώς τις συναντάμε αυτές τις αντιλήψεις σε διάφορα μέρη Wink )

Περιμένω με αγωνία.

_________________
Λαγουτιέρη ωραίε, γέρο βιολιστή
Παίχτε τραγουδήστε μερονύχτια αυγές
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 23, 2005 5:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Στοιχεία Ελληνικής Λαογραφίας, ΕΠΤΑΧΩΡΙ Απάντηση με Συμπερίληψη

vv έγραψε:

Ακολουθεί μαρτυρία (ελεύθερη απόδοση από εμένα) γερόντισσας για μία γυναίκα του χωριού, όλοι οι παλιοί την ξέρουν, αποσιωπώ το όνομα, από το δικό μου λαογραφικό έργο-αρχείο που έχω αρχίζει να ετοιμάζω και έχω εν αναπτύξει :



ΞΕΧΑΣΕΣ ΤΟ ..... (ΤΜ)....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center