Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Πέρα από το Σύμπαν
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 03, 2010 10:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Παράθεση:

Αυτό που δε θα μπορέσουμε να μάθουμε ποτέ είναι το λογικά αδύνατο,π.χ.ο θεός υπάρχει και δεν υπάρχει ταυτόχρονα.Μπορεί ο θεός να υπερβεί αυτόν τον περιορισμό;


Κοίτα, η έννοια Θεός υπερβαίνει κάθε περιορισμό.
Οτιδήποτε μπαίνει σε πλαίσια, δεν είναι Θεός.

Τώρα για το ταυτόχρονο της ύπαρξης και της ανυπαρξίας δες λίγο κάποιους διαλόγους του filosofia.
Ταυτόχρονα, στον ίδιο διάλογο, για τον έναν ομιλητή υπάρχει ενώ για τον άλλον όχι.





Αν υπερβαίνει κάθε περιορισμό,θα υπάρχει και δε θα υπάρχει ταυτόχρονα.Και δεν εννοώ,βέβαια,για διαφορετικούς συνομιλητές αλλά για τον ίδιο το θεό.

Αν η φύση του ,λοιπόν,είναι τόσο παράλογη,το όριό του είναι ο δικός μας λογικός κόσμος.

Αν μπορεί μόνο να υπάρχει ή να μην υπάρχει,δεν ανήκει σε άλλο κόσμο αλλά στον κόσμο της λογικής,με τους περιορισμούς του.


spyros έγραψε:
Η υψηλότατη θερμοκρασία του σχημάτιζε ένα πλάσμα υποατομικών σωματιδίων και φωτονίων τα οποία αλληλεπιδρούσαν μεταξύ τους σε ένα ασχημάτιστο χαοτικό μίγμα
"Η δε γη ήν αόρατος και ακατασκεύαστος, και σκότος επάνω της αβύσσου,..".

Όμως, η ταχύτατη διαστολή του σύμπαντος έριχνε ραγδαία τη θερμοκρασία του, μέχρι που άρχισαν το 400.000 μετά ΒΒ να σχηματίζονται τα πρώτα άτομα υδρογόνου
"..και Πνεύμα Θεού επεφέρετο επάνω του ύδατος,..".

Τότε η θερμοκρασία από 2,7 δις βαθμούς είχε πέσει στους 3000 βαθμούς, άρχισε η αποδέσμευση των φωτονίων από την ύλη (έχουμε ουδέτερα άτομα πλέον) και το σύμπαν κατακλύστηκε από εκτυφλωτικό φώς. Όπως μια σκοτεινή ομίχλη που τραβιέται ξαφνικά και το τοπίο γεμίζει από ένα αστραφτερό φως.
"..και είπεν ο Θεός. Γεννηθήτω φως. Και εγένετο φως."



Kαι πότε ο θεός έμαθε για το ηλιοκεντρικό σύστημα κι ότι το φεγγάρι είναι ετερόφωτο σώμα;Γιατί αλλιώς μας τα λένε οι Γραφές:

Ιησούς του Ναυή 10: 12-14, Ησαΐας 13: 10, Α΄ Σαμουήλ (ή Βασιλειών) 2: 8, Α΄ Παραλειπομένων 16: 30, Ψαλμοί 95 (ή 96): 10, Ψαλμοί 103 (ή 104): 5.[/quote]
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 03, 2010 10:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Αν υπερβαίνει κάθε περιορισμό,θα υπάρχει και δε θα υπάρχει ταυτόχρονα.Και δεν εννοώ,βέβαια,για διαφορετικούς συνομιλητές αλλά για τον ίδιο το θεό.

Αν η φύση του ,λοιπόν,είναι τόσο παράλογη,το όριό του είναι ο δικός μας λογικός κόσμος.

Αν μπορεί μόνο να υπάρχει ή να μην υπάρχει,δεν ανήκει σε άλλο κόσμο αλλά στον κόσμο της λογικής,με τους περιορισμούς του.


Εγώ απλά σου έδειξα ότι ο Θεός μπορεί ταυτόχρονα να υφίσταται και να μην υφίσταται, για δύο παρατηρητές.
Τώρα όσον αφορά τον ίδιο, δεν έχω ιδέα.
Ξέρεις κάποιον που να έχει;

Γιατί επιμένεις σε κάτι που εδώ και μέρες το έχω ξεκαθαρίσει;
Η φύση Του δεν είναι ούτε παράλογη, ούτε λογική.
Είναι ακατάληπτα υπερβατική.


Επίσης σου έχω ξεκαθαρίσει ότι δε μπορείς να θέσεις όρια, οποιαδήποτε όρια στο Θεό.
Εάν το κάνεις τότε αναφέρεσαι σε κάτι άλλο που όμως δεν είναι Θεός.
Δεν έχει σημασία εάν εσύ το ονομάζεις Θεό.
Εφόσον Τον περι-ορίζεις, δεν είναι.


Τέλος, γιατί έχεις τόσο άγχος όταν φαίνεται κάποια συνέπεια της Γέννεσης με τις κοσμολογικές παρατηρήσεις;
Αφού έχεις δέσει το γάϊδαρό σου: ότι και να γίνει ποτέ δε θα γίνεις Χριστιανός.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 04, 2010 7:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:

Επίσης σου έχω ξεκαθαρίσει ότι δε μπορείς να θέσεις όρια, οποιαδήποτε όρια στο Θεό.
Εάν το κάνεις τότε αναφέρεσαι σε κάτι άλλο που όμως δεν είναι Θεός.
Δεν έχει σημασία εάν εσύ το ονομάζεις Θεό.
Εφόσον Τον περι-ορίζεις, δεν είναι.


Τότε όλοι οι χαρακτηρισμοί,όπως π.χ. πανάγαθος,πάνσοφος,παντοδύναμος κ.τ.λ. δεν ισχύουν.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 04, 2010 9:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:
spyros έγραψε:

Επίσης σου έχω ξεκαθαρίσει ότι δε μπορείς να θέσεις όρια, οποιαδήποτε όρια στο Θεό.
Εάν το κάνεις τότε αναφέρεσαι σε κάτι άλλο που όμως δεν είναι Θεός.
Δεν έχει σημασία εάν εσύ το ονομάζεις Θεό.
Εφόσον Τον περι-ορίζεις, δεν είναι.


Τότε όλοι οι χαρακτηρισμοί,όπως π.χ. πανάγαθος,πάνσοφος,παντοδύναμος κ.τ.λ. δεν ισχύουν.


Ακριβώς.
Όλες αυτές οι εκφράσεις είναι ανθρωπομορφικές προβολές.
Άρα, δεν μπορούν να τοποθετηθούν στο ίδιο επίπεδο με το Θεό.

Για να το αποφύγουμε αυτό, δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το πανάγαθος ως επίφαση του αγαθού, αλλά το υπερ-αγαθός, υπερ-σοφός, υπερ-ούσιος εννοώντας με το υπερ το ξεπέρασμα του αγαθού, της σοφίας, της ουσίας.
Αυτό το υπέρ υποδηλώνει ακριβώς αυτήν την υπέρβαση ανθρωπομορφικών χαρακτηρισμών.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Darkmind
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Μάρ 2007
Δημοσιεύσεις: 1671

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 04, 2010 10:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:

Η φύση Του δεν είναι ούτε παράλογη, ούτε λογική.
Είναι ακατάληπτα υπερβατική.
Πού το ξέρεις εσύ;

spyros έγραψε:
Επίσης σου έχω ξεκαθαρίσει ότι δε μπορείς να θέσεις όρια, οποιαδήποτε όρια στο Θεό.
Εάν το κάνεις τότε αναφέρεσαι σε κάτι άλλο που όμως δεν είναι Θεός.
Δεν έχει σημασία εάν εσύ το ονομάζεις Θεό.
Εφόσον Τον περι-ορίζεις, δεν είναι.
Πού το ξέρω εγώ οτι αυτό στο οποίο αναφέρεσαι είναι θεός; Και εσύ το ίδιο κάνεις όσον αφορά το περιορισμό, αλλά ανάποδα.


spyros έγραψε:
Τέλος, γιατί έχεις τόσο άγχος όταν φαίνεται κάποια συνέπεια της Γέννεσης με τις κοσμολογικές παρατηρήσεις;
Αφού έχεις δέσει το γάϊδαρό σου: ότι και να γίνει ποτέ δε θα γίνεις Χριστιανός.
Οπότε αν γράψω κι εγώ συνέπειες αρχαίων θρησκειών με κοσμολογικές παρατηρήσεις, θελω αμέσως να ασπαστείς αυτές τις θρησκείες.
_________________
Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος

«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 04, 2010 1:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιατί εάν η φύση Του δεν είναι ακατάληπτη, τότε θα πρέπει να είναι νοητικά κατανοητή.

Όποιος λοιπόν αμφισβητεί το ακατάληπτο Του επειδή νομίζει πως έχει κατανοήσει τη φύση Του, ας παραθέσει τις απόψεις του.

Με χαρά και ενδιαφέρον θα δω νέες πατρίδες.
Δεκτές και οι κοσμολογικές συγκρίσεις.

Ιδού η Ρόδος..
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 04, 2010 6:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:

Εγώ απλά σου έδειξα ότι ο Θεός μπορεί ταυτόχρονα να υφίσταται και να μην υφίσταται, για δύο παρατηρητές.
Τώρα όσον αφορά τον ίδιο, δεν έχω ιδέα.
Ξέρεις κάποιον που να έχει;



Τι πάει να πει "δεν έχω ιδέα";Για σένα ή θα υπάρχει ή δε θα υπάρχει.Το ίδιο για όλους.Άρα όλοι μας είμαστε δέσμιοι της λογικής κι αν πούμε ότι ο θεός και υπάρχει και δεν υπάρχει θα λέμε ανοησίες.

spyros έγραψε:
Γιατί επιμένεις σε κάτι που εδώ και μέρες το έχω ξεκαθαρίσει;
Η φύση Του δεν είναι ούτε παράλογη, ούτε λογική.
Είναι ακατάληπτα υπερβατική.


Επίσης σου έχω ξεκαθαρίσει ότι δε μπορείς να θέσεις όρια, οποιαδήποτε όρια στο Θεό.
Εάν το κάνεις τότε αναφέρεσαι σε κάτι άλλο που όμως δεν είναι Θεός.
Δεν έχει σημασία εάν εσύ το ονομάζεις Θεό.
Εφόσον Τον περι-ορίζεις, δεν είναι.



Αυτό δεν είναι απάντηση.Σου εκθέτω το λόγο για τον οποίο η γνώση για το θεό δε μπορεί να είναι ούτε παράλογη ούτε υπέρλογη κι εσύ επαναλαμβάνεις ότι το θέμα αυτό δεν ανήκει στη λογική,λες και μπορείς να σκεφτείς χωρίς να βρίσκεσαι στο χώρο της!


spyros έγραψε:
Τέλος, γιατί έχεις τόσο άγχος όταν φαίνεται κάποια συνέπεια της Γέννεσης με τις κοσμολογικές παρατηρήσεις;
Αφού έχεις δέσει το γάϊδαρό σου: ότι και να γίνει ποτέ δε θα γίνεις Χριστιανός.


Αν είναι να γίνω χριστιανός,με τέτοιες αυταπάτες κοσμολογικών παρατηρήσεων,καλύτερα να μείνω ένα ταπεινό γαϊδουράκι.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 04, 2010 6:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Γιατί εάν η φύση Του δεν είναι ακατάληπτη, τότε θα πρέπει να είναι νοητικά κατανοητή.

Όποιος λοιπόν αμφισβητεί το ακατάληπτο Του επειδή νομίζει πως έχει κατανοήσει τη φύση Του, ας παραθέσει τις απόψεις του.

Με χαρά και ενδιαφέρον θα δω νέες πατρίδες.
Δεκτές και οι κοσμολογικές συγκρίσεις.

Ιδού η Ρόδος..



Το ηλιοκεντρικό σύστημα του Αρίσταρχου,π.χ. Επιβεβαιώθηκε! Η Αγία Γραφή διαψεύστηκε!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 10, 2010 4:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πέρα από το Σύμπαν..

Τα ερωτηματικά που προέκυψαν από την παρατήρηση του σύμπαντος και τις θεωρίες που διαθέτουμε, άκρως ενδιαφέροντα.

1. Οι πιθανότητες να υπάρχει το σύμπαν είναι κατά 10^10^123 (δέκα εις την δέκα εις την εκατόν είκοσι τρία) φορές μικρότερες από το να μην υπήρχε.
Για να καταλάβουμε το μέγεθος, μπορούμε να κάνουμε ένα υποθετικό πείραμα:
Βάφουμε όλα τα άτομα που αποτελούν τη Γή -και τον πυρήνα της, όχι μόνο τον φλοιό της-, με άσπρο χρώμα, εκτός από ένα μόνον άτομο το οποίο βάφουμε με κόκκινο χρώμα.
Στη συνέχεια μπαίνουμε σε τροχιά γύρω από τη γη, και μετά από κάμποσες τυχαίες περιστροφές, με μια τεράστια βελόνα επιλέγουμε τυχαία με την άκρη της βελόνας ένα άτομο οπουδήποτε στον όγκο της γής.
Η πιθανότητες να επιλέξουμε το κόκκινο άτομο είναι κατά 10^50 (δέκα εις την πενήντα) φορές μικρότερες από το να επιλέξουμε άσπρο.

Δηλαδή, με καθαρά ορθολογικούς όρους, δεν υπάρχουμε.




2. Η επιπεδότητα του σύμπαντος.
"Η ανακάλυψη ότι το σύμπαν βρίσκεται σε μια τέτοια έστω προσέγγιση ομαλότητας, είναι ακόμα πιο απίθανη και από την περίπτωση να ισορροπεί στη μύτη του ένα καλοξυσμένο μολύβι, επί εκατομμύρια χρόνια."
R. Dicke, J. Peebles
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 10, 2010 7:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το σύμπαν είναι ο θεός- φύση. Επειδή φύση είναι τα πάντα. Εμείς ως μέρη της φύσης είμαστε μέρη του θεού. Γιατί στον κόσμο όλα είναι ένα, αφού είναι αλληλεξαρτόμενα. Δηλαδή η φύση είναι φαινομενικά και μόνο διασπασμένη, όμως ουσιαστικά είναι ένα όλον.

Λέμε πράγματα για το θεό ότι δεν πρέπει να λέμε πανάγαθος αλλά υπεράγαθος. Όμως η ιδιότητα "αγαθός" είναι και πάλι μια ανθρώπινη ιδιότητα.
Δηλαδή και πάλι ορίζουμε το θεό (υπεράγαθος, υπέρσοφος κλπ) βάσει της δικής μας εμπειρίας.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 10, 2010 9:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Πέρα από το Σύμπαν..

Τα ερωτηματικά που προέκυψαν από την παρατήρηση του σύμπαντος και τις θεωρίες που διαθέτουμε, άκρως ενδιαφέροντα.

1. Οι πιθανότητες να υπάρχει το σύμπαν είναι κατά 10^10^123 (δέκα εις την δέκα εις την εκατόν είκοσι τρία) φορές μικρότερες από το να μην υπήρχε.
Για να καταλάβουμε το μέγεθος, μπορούμε να κάνουμε ένα υποθετικό πείραμα:
Βάφουμε όλα τα άτομα που αποτελούν τη Γή -και τον πυρήνα της, όχι μόνο τον φλοιό της-, με άσπρο χρώμα, εκτός από ένα μόνον άτομο το οποίο βάφουμε με κόκκινο χρώμα.
Στη συνέχεια μπαίνουμε σε τροχιά γύρω από τη γη, και μετά από κάμποσες τυχαίες περιστροφές, με μια τεράστια βελόνα επιλέγουμε τυχαία με την άκρη της βελόνας ένα άτομο οπουδήποτε στον όγκο της γής.
Η πιθανότητες να επιλέξουμε το κόκκινο άτομο είναι κατά 10^50 (δέκα εις την πενήντα) φορές μικρότερες από το να επιλέξουμε άσπρο.

Δηλαδή, με καθαρά ορθολογικούς όρους, δεν υπάρχουμε.




2. Η επιπεδότητα του σύμπαντος.
"Η ανακάλυψη ότι το σύμπαν βρίσκεται σε μια τέτοια έστω προσέγγιση ομαλότητας, είναι ακόμα πιο απίθανη και από την περίπτωση να ισορροπεί στη μύτη του ένα καλοξυσμένο μολύβι, επί εκατομμύρια χρόνια."
R. Dicke, J. Peebles



Η πιθανότητα είναι ένα ενδεχόμενο σε σχέση με το σύνολο των ενδεχομένων.Ξέρεις εσύ το σύνολο για να βγάζεις την πιθανότητα του ενός ενδεχομένου;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 11, 2010 2:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκη, εάν ξαναδιαβάσεις προσεκτικά τη δημοσίευσή μου για το πως εννοείται το υπερ, νομίζω θα διαγράψεις το σχόλιό σου.


Ιωάννη, δε χρειάζεται σώνει και καλά πάντα να σχολιάζεις.
Δε σου κρύβω ότι, πολλές φορές, τα σχόλιά σου με κάνουν και απορώ.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 11, 2010 8:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Δάκη, εάν ξαναδιαβάσεις προσεκτικά τη δημοσίευσή μου για το πως εννοείται το υπερ, νομίζω θα διαγράψεις το σχόλιό σου.


Spyros, αντιλαμβάνομαι το λόγο που με ψέγεις. Παρόλα αυτά θα επεκτείνω το επιχείρημά μου κα θα συμφωνήσω με τον Tesla, γιατί δε νομίζω ότι ο Tesla εννοούσε αυτό που κατάλαβες.

Ας ξεκινήσουμε με τα δεδομένα.

Θεωρούμε ότι ο Θεός υφίσταται ως τέτοιος και ότι είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία του κόσμου. Επίσης θεωρούμε ότι ο Θεός είναι ακατάληπτος, γεγονός που σημαίνει ότι η φύση του δεν μπορεί να κατανοηθεί μέσω της δικής μας λογικής.
Οταν λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα ακατάληπτο ον, έπεται ότι δεν μπορούμε να του προσδώσουμε καμία ιδιότητα ήδη γνωστή από τον κόσμο της εμπειρίας. Όπως και να το κάνουμε, η λέξη "υπεράγαθος" αποτελεί επιθετικό προσδιορισμό και συνάμα ιδιότητα του αντικειμένου που είνα ο Θεός. Συμπερασματικά, από τη στιγμή που δεχόμαστε την απειροσύνη (άλλος επιθετικός προσδιορισμός) του Θεού- ακόμα και το "ακατάληπτος" είναι επιθετικός προσδιορισμός που τίθεται ως τέτοιος βάσει της δικής μας εμεπιρίας- δεν μπορούμε να πούμε τίποτα γι' αυτόν και για τη φύση του. Τίποτα απολύτως. Γιατί απλά αν υπάρχει ο Θεός, η φύση του ξεπερνά τα όρια της γλώσσας μας και, συνεπώς, της συνειδητότητάς μας και της αντίληψής μας. Τίποτα λοιπόν δεν μπορούμε να πούμε οτι είναι ο Θεός, οπως και τίποτα δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 12, 2010 7:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing

Δάκη, νομίζω πως άν ξαναδιαβάσεις προσεκτικά τις προγενέστερες δημοσιεύσεις μου, θα θεωρήσεις περιττά τα τελευταία σου σχόλια!
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 12, 2010 4:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Πέρα από το Σύμπαν Απάντηση με Συμπερίληψη

Νεαρός Ορθολογιστής έγραψε:

1/0 (ένα διά μηδέν) είναι αδύνατη πράξη, καθώς δεν μπορεί να μοιράσω κάτι σε κάτι που δεν υπάρχει:
Για παράδειγμα 10 μήλα μοιράζονται σε 0 άτομα (άτομο=κάτι το οποίο δεν τέμνεται, ολόκληρο). Αυτό όμως είναι αδύνατο καθώς όχι μόνο δεν μπορώ να τα μοιράσω αλλά δεν μπορώ να τα αφήσω, καθώς τότε θα ήταν 10/1 (η Γη είναι άτομο).
Άρα 10/0 είναι αδύνατη πράξη.
Το σύμπαν κατά τη θεωρία του Big Bang είχε στην αρχή της δημιουργίας του το μέγεθος ενός πορτοκαλιού ( Exclamation ), άρα είναι πεπερασμένο (=έχει τέλος).



1, 2, 5, 10, 0.5, οτιδήποτε και αν επιχειρήσεις να διαιρέσεις με το μηδέν, θα καταλήξεις σε αναγωγή στην αντίστροφα - και εξ ίσου - στρυφνή έννοια του Απείρου.
Η αδυναμία εκ-λογίκευσης της πράξης, δεν έγκειται στα μαθηματικά και τους νόμους τους αλλά στις λέξεις που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή τους.
Επί παραδείγματι, το Μηδέν (0) (Μηδέ Έν, Ούτε Ένα) ΔΕΝ σημαίνει Ανύπαρκτο. Σημαίνει απλά κάτι που βρίσκεται κάτω και πέρα από τα επίπεδα του αντιληπτού, με κάθε εμπειρική μέθοδο.
Όπως και το Άπειρο, δεν σημαίνει άπειρο με την τρέχουσα αντίληψη της λέξης. Σημαίνει το μη δυνατό να περαθεί (να βρεθεί που τελειώνει), να οριοθετηθεί και ως εκ τούτου να μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο πείρας (συγγνωστής γνώσης) με κάθε επίσης εμπειρική μέθοδο.
Όπως και το Σύμπαν, δεν είναι το Άπαν. Είναι απλά το δια εμπειρικών μεθόδων συγγνώσιμο πεπερασμένο ανάλογό του.
Τέλος, μια παρατήρηση' και μην την θεωρήσεις ειρωνική. Το Σύμπαν, κατά την Πρώτη Στιγμή του, ΔΕΝ είχε μέγεθος πορτοκαλιού. Αυτή είναι μια παραδειγματική αναλογία που χρησιμοποιείται στην προσπάθεια εκλαΐκευσης των σχετικών θεωριών, για να καταδείξει το μέγεθος του Σύμπαντος κατά την πλησιέστερα προσεγγίσιμη με τις τρέχουσες δυνατότητες εικόνα του +Τόσο.
Κατά την Πρώτη Στιγμή, σύμφωνα με τις ΜεγαλοΕκρηξιακές θεωρήσεις, το Σύμπαν είχε το μέγεθος σημείου.
Ήτοι μηδενικών διαστάσεων' και ως εκ τούτου Άπειρο...

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 4 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center