Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΘΕΟΣ ή ΑΝΘΡΩΠΟΣ ......ή κάτι ΑΝΩΦΕΛΟ;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 06, 2010 9:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΘΕΟΣ ή ΑΝΘΡΩΠΟΣ ......ή κάτι ΑΝΩΦΕΛΟ; Απάντηση με Συμπερίληψη

ΘΕΟΣ ή ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Αρκετοί επιστήμονες των νευροεπιστημών πιστεύουν πως η αναγκαιότητα για διαμόρφωση θρησκευτικού συναισθήματος δεν προέρχεται από το πνεύμα αλλά από μια βιολογική επιταγή που υπάρχει σε ένα ειδικό κέντρο του εγκεφάλου μας. Πάνω σε αυτό το ζήτημα αναπτύχθηκε μια νέα επιστήμη, η νευροθεολογία που δεν ακούγεται καθόλου. Η νευροθεολογία ορίζει πως ο άνθρωπος έχει μέσα στις εγκεφαλικές του προδιαγραφές την αναγκαιότητα να συνάψει μια απόλυτη και καθοριστική ερμηνεία για τα πάντα και αποδίδοντας σε αυτή απόλυτο χαρακτήρα με κάποιο όνομα, π.χ. θεός, φύση, μοίρα κτλ και εκεί πάνω να οικοδομήσει όλες τις άλλες γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου του.
Ποιος να το πίστευε ότι η θρησκεία δεν προέρχεται από το πνεύμα αλλά από το σώμα; Σκέψη απίστευτα παράτολμη ακόμη και για υλιστές. Οι θρησκείες συνεπώς δεν γεννήθηκαν από έξωθεν ή άνωθεν παρότρυνση αλλά από έσωθεν παρόρμηση. Από κει και πέρα, ο τρόπος που θα οικοδομήσει κανείς το θρησκευτικό του συναίσθημα είναι καθοριστικός για την πνευματική και κοινωνική του πορεία και εξέλιξη. Συνήθως το κίνητρο της οικοδόμησης αυτής είναι η οικονομική ισχύς, η κοινωνική επιρροή και τα ένστικτα (το σεξουαλικό, της αυτοσυντήρησης και του θανάτου). Όπου πονέσει περισσότερο κανείς εκεί θα χτίσει το θρησκευτικό του συναίσθημα για να πάρει απαλλακτικό. Κι όπου υποχωρήσει περισσότερο κανείς, εκεί θα χτίσει την κοινωνική του ιδεολογία για να πάρει ανακούφιση. Για παράδειγμα, ο οικονομικά ισχυρός θα έχει περισσότερες κοινωνικές απολαβές αλλά δυσκολότερη μεταθανάτια λύτρωση, ενώ ο οικονομικά ασθενής θα ζει με κοινωνικές στερήσεις αλλά ο καλός θεός του θα τιμωρήσει μετά θάνατον αυτούς τους κακούς ισχυρούς που αδυνατεί να τιμωρήσει ο ίδιος εν ζωή. Έτσι και οι δύο συνάπτουν στους εγκεφαλικούς τους νευροδιαβιβαστές ένα συμβόλαιο καθησυχασμού.
Μέσα στην ανθρώπινη ιστορία παρατηρήθηκε μια πλειάδα περιπτώσεων όπου μια αρχικά απλή και ανυπόστατη φήμη ή ψίθυρος μεταδίδεται ταχύτατα και διογκώνεται θεαματικά δημιουργώντας μια χιονοστιβάδα παράλογων, βίαιων και συχνά φονικών αντιδράσεων (π.χ. θρησκευτικοί πόλεμοι, γενοκτονίες, εθνοκαθάρσεις κτλ). Το άτομο όταν μπαίνει σε μια τέτοια ομάδα – όχλου, χάνει την προσωπική του συνείδηση και δέχεται τη συλλογική συνείδηση στην οποία οι ηθικοί φραγμοί είναι κατώτεροι από το μέσο όρο της ηθικής του πλήθους (Γκυστάβ Λε Μπον, Ψυχολογία του όχλου, 1895). Έτσι…τα πάντα επιτρέπονται και ειδικά εκείνοι που φοβούνται την κατά πρόσωπο αντιπαράθεση ένας προς έναν, εντάσσονται αμέσως στον όχλο ο οποίος είναι το καταφύγιο του δειλού και του αλάθητου. Στη συνέχεια η κοινή οργή του όχλου μετατρέπεται σε μια συλλογική σκεπτομορφή πάνω από τα κεφάλια όλων κι αυτό καταλήγει να γεννά άλλοτε μια θρησκεία, άλλοτε μια ιδεολογία και άλλοτε μια μόδα, έναν εθνικισμό, μια μουσική προτίμηση ή έναν αθλητικό φανατισμό κτλ.
Οι σκεπτομορφές αυτές είναι πλέον πανίσχυρες αλλά χρειάζονται συνεχή ανατροφοδότηση για να επιβιώσουν ως ισχυρές. Αφού όμως εξαντλήθηκε η ανάπτυξη και η έμπνευση της πρώτης ιδέας, μένει μόνο η προσέλκυση νέων οπαδών και η ενδυνάμωση της εμμονής των παλαιών οπαδών προς τα πιστεύω τους. Κατά τον Άγγλο Βιολόγο Ρίτσαρντ Ντώκινς, εδώ παρατηρείτε κάτι θεαματικό: οι συλλογικές σκεπτομορφές συμπεριφέροντε όπως τα γονίδια και οι μολυσματικοί ιοί. Επειδή γνωρίζουν ότι κάποτε ο ξενιστής τους θα πεθαίνει, προσπαθούν αγωνιωδώς να περάσουν στο μυαλό νέων ξενιστών με σκοπό την απώτερη διαιώνισή τους. Το φαινόμενο αυτό κατά τον Καρλ Πόπερ εισχώρησε σταδιακά και στην επιστήμη και αποτελεί το σημερινό οικοδόμημα του ανθρώπινου πολιτισμού.
Αυτό που μένει να σχηματίσει ο καθένας στη συνέχεια, είναι μια ατομική συνείδηση ως ένα είδωλο της συνισταμένης της συλλογικής συνείδησης. Η ποικιλία των ατομικών συνειδήσεων, λέει ο ερευνητής Τσαρλς Φορτ, τις κάνει να επεκτείνονται κβαντικά κι απεριόριστα σε έναν ιλιγγιώδη λαβύρινθο διαφορετικών πραγματικοτήτων, στον οποίο οφείλεται η ανθρώπινη ασυνεννοησία και αυτό που κάνει τον καθένα να νομίζει ότι κατέχει αποκλειστικά αυτός την ορθή άποψη για τα πράγματα. Δηλαδή είναι κάτι…ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο, θα’ λεγε ο Νίτσε, τόσο ανθρώπινο που καταντά απάνθρωπο. Δεν απέτυχε κανείς άνθρωπος, το λάθος είναι αλλού, είμαστε φτιαγμένοι να’ μαστε λάθος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
_________________
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools

KING CRIMSON-EPITAPH 1969
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημοσθένης
Πρύτανης


Εγγραφή: 25 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 377

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 07, 2010 8:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Άρα είναι δόκιμο να υποθέσουμε ότι βιώνουμε την απόδειξη της θεωρίας της εξέλιξης; Οι άθεοι είναι άνθρωποι που έχουν απαλλαγεί από την ανάγκη να πιστεύουν στην απόλυτη εξήγηση και άρα ικανοί να δεχθούν την άγνοιά τους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 07, 2010 9:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: ΘΕΟΣ ή ΑΝΘΡΩΠΟΣ ......ή κάτι ΑΝΩΦΕΛΟ; Απάντηση με Συμπερίληψη

- Η διαμορφούμενη Συνείδηση – Αντίληψη του ατόμου από νηπιακή ηλικία, μέσω παιδείας και βιωμάτων, του στενού οικογενειακού – φιλικού περιβάλλοντος, αποτελούν η όχι παράγοντα πνευματικής κατεύθυνσης, αναζήτησης της αλήθειας των πραγμάτων;

- Πόσο ευκολο η δυσκολο είναι για τον καθένα, να αναθεωρησει ιδέες, ταμπού και παραδόσεις που διαμόρφωσαν άλλοι γι’ αυτόν ως πρότυπα και αξίες απ’ την νηπιακή του ηλικία, στη δομή του «εγώ» του, στην μετέπειτα πορεία της ζωής του;

- Η επιλογή νοητικού δρόμου για τον άνθρωπο, μεταξύ ιδεαλιστικών – μεταφυσικών κοσμοαντιλήψεων και τεκμηριωμένης αντικειμενικής αλήθειας, συγκρούονται η όχι;
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 09, 2010 9:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ερώτηση πρός τό θεματογράφο : τό κέντρο αυτό, όντως κατευθύνει τήν ατομική θρησκευτικότητα, ή τήν υπέρμετρη ανάγκη υπαγωγής τού ανθρώπου σέ μιά ομάδα ομοίων του (π.χ., νά γίνη φανατικός οπαδός μιάς ποδοσφαιρικής ομάδος ή ενόςπολιτικού κόμματος) ;

καί μία απαντησούλα πρός τόν φίλο δημοσθένη : φίλτατε, λογικά, ο άθεος έχει τό ίδιο κέντρο μέ τόν ένθεο, καί εξ ίσου ενεργό, αφού ''τοποθετείται μέ σθένος έναντι τής υπάρξεως τού θεού''.
λογικά επίσης, ο πιό ''εξελιγμένος'' (καί, κατά τή γνώμη μου, πιό ισορροπημένος καί ηθικώτερος) είναι εκείνος πού δέν συναρτά τή συμπεριφορά του ή τίς σκέψεις του από τήν ύπαρξη ή μή ύπαρξη θεού.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημοσθένης
Πρύτανης


Εγγραφή: 25 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 377

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 09, 2010 10:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:

καί μία απαντησούλα πρός τόν φίλο δημοσθένη : φίλτατε, λογικά, ο άθεος έχει τό ίδιο κέντρο μέ τόν ένθεο, καί εξ ίσου ενεργό, αφού ''τοποθετείται μέ σθένος έναντι τής υπάρξεως τού θεού''.
λογικά επίσης, ο πιό ''εξελιγμένος'' (καί, κατά τή γνώμη μου, πιό ισορροπημένος καί ηθικώτερος) είναι εκείνος πού δέν συναρτά τή συμπεριφορά του ή τίς σκέψεις του από τήν ύπαρξη ή μή ύπαρξη θεού.

Ο άθεος δεν τοποθετείται με σθένος έναντι της υπάρξης θεών. Απλώς δεν πιστεύει σε αυτήν, και προφανώς δεν έχει ανάγκη να πιστέψει σε αυτήν.
Το θετικό είναι όμως ότι και εσύ αναγνωρίζεις την ύπαρξη πιο εξελιγμένων ανθρώπων, και άρα την απόδειξη της θεωρίας της εξέλιξης.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 09, 2010 11:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

.......τρία πουλάκια .......κάθονται
_________________
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools

KING CRIMSON-EPITAPH 1969
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Darkmind
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Μάρ 2007
Δημοσιεύσεις: 1671

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 09, 2010 11:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

stefstath έγραψε:
.......τρία πουλάκια .......κάθονται


ΞΕΧΑΣΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ "ΣΤΕΛΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ".
_________________
Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος

«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 10, 2010 11:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

πρός τόν φίλο δημοσθένη : αγαπητέ, η ''άρνησις μιάς πίστεως'' είναι επίσης ''μία πίστις'', δέν συμφωνείς ;

κι άλλωστε, μικρή σημασία έχει σέ μιά φιλοσοφική συζήτηση άν κανείς πιστεύη ή όχι σέ ένα θεό - πολύ περισσότερη θά είχε τό κατά πόσον, άς πούμε, κάποιος συντάσσεται πρός τήν αιτιοκρατία καί τήν τυχαιοκρατία, ή τόν ντετερμινισμό ή τόν ιντετερμινισμό.

όσο γιά τόν ''ανώτερο τύπο ανθρώπου'', δηλαδή (άν κατάλαβα), γιά τό κατά πόσον μεταξύ μας βρίσκονται κάποιοι ''νεο-κρό-μανιόν'', πού ίσως μάς βλέπουν τούς υπολοίπους ως νεαντερταλίους), φιλοσοφικά δέν μπορών νά έχω άποψη : ούτως ή άλλως, καί νά έχουν κάποιες ανώτερες ικανότητες, εξ ορισμού, ως ''κατώτερος'', δέν θά μπορούσα νά τίς αντιληφθώ σάν κάτι διαφορετικό από ''μία κάποια εξυπνάδα''.

''ανώτερο είδος ανθρώπων'' όμως, σημαίνει ''ανώτερη διάνοια'' πέραν τού ''ανώτερη εξυπνάδα'' !
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημοσθένης
Πρύτανης


Εγγραφή: 25 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 377

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 10, 2010 4:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman,
το θέμα αναφέρεται σε μια λειτουργία του εγκεφάλου που άναγκάζει τους ανθρώπους να αναζητούν μια απόλυτη εξήγηση. Έτσι, συμπεραίνει ότι η πίστη στο θεό είναι μια αναγκαιότητα που προκύπτει από την ίδια την ανθρώπινη φύση.

Όμως, στην πραγματικότητα υπάρχουν άνθρωποι των οποίων οι εγκέφαλοι δεν έχουν τη δυνατότητα αυτή. Οι άθεοι δεν έχουν την ανάγκη να εξηγήσουν απόλυτα κάτι και έτσι δέχονται την άγνοιά τους. Άρα ή το θέμα λέει βλακείες ή οι άνθρωποι αυτοί είναι εξελιγμένοι.

Δε μίλησα για ανώτερο άνθρωπο όμως, αυτό ήταν μια παρανόηση. Όταν σε ένα είδος υπάρχουν παραλλαγές, ανώτερο θεωρείται αυτό που προσαρμόζεται καλύτερα στο περιβάλλον του. Δηλαδή η ανωτερότητα είναι μια σχετική έννοια. Το ότι προέκυψε ένα νέο είδος ανθρώπου αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και ανώτερο. Αυτό θα το δείξει η φυσική επιλογή.

Επίσης δε συμφωνώ πως η άρνηση της πίστης είναι πίστη, όπως και η άρνηση του να έχω κάποιο χόμπι δεν είναι χόμπι.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 10, 2010 7:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
πρός τόν φίλο δημοσθένη : αγαπητέ, η ''άρνησις μιάς πίστεως'' είναι επίσης ''μία πίστις'', δέν συμφωνείς ;

κι άλλωστε, μικρή σημασία έχει σέ μιά φιλοσοφική συζήτηση άν κανείς πιστεύη ή όχι σέ ένα θεό - πολύ περισσότερη θά είχε τό κατά πόσον, άς πούμε, κάποιος συντάσσεται πρός τήν αιτιοκρατία καί τήν τυχαιοκρατία, ή τόν ντετερμινισμό ή τόν ιντετερμινισμό.

όσο γιά τόν ''ανώτερο τύπο ανθρώπου'', δηλαδή (άν κατάλαβα), γιά τό κατά πόσον μεταξύ μας βρίσκονται κάποιοι ''νεο-κρό-μανιόν'', πού ίσως μάς βλέπουν τούς υπολοίπους ως νεαντερταλίους), φιλοσοφικά δέν μπορών νά έχω άποψη : ούτως ή άλλως, καί νά έχουν κάποιες ανώτερες ικανότητες, εξ ορισμού, ως ''κατώτερος'', δέν θά μπορούσα νά τίς αντιληφθώ σάν κάτι διαφορετικό από ''μία κάποια εξυπνάδα''.

''ανώτερο είδος ανθρώπων'' όμως, σημαίνει ''ανώτερη διάνοια'' πέραν τού ''ανώτερη εξυπνάδα'' !




-Αν η «πίστη» δηλώνει βεβαιότητα, τότε εγώ ο Άθεος είμαι απόλυτα και εξ ολόκληρου πιστός στην επιστημονική τεκμηριωμένη ΑΛΗΘΕΙΑ.
Η «πίστη» στο υποθετικό σενάριο, Θεών, Διαβολών και Φαντασμάτων είναι για σένα το ίδιο πράγμα;

-Αν έβλεπες λίγο καλύτερα και σε παγκόσμια κλίμακα, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά σε πολιτιστικό, φιλοσοφικό, πνευματικό , επιστημονικό, τεχνολογικό, βιοποριστικό επίπεδο, θα καταλάβαινες πως ακόμα και στην εποχή μας, υπάρχουν στον πλανήτη όλα τα είδη της εξέλιξης του ανθρώπου.

Ανεξάρτητα αν «δημοκρατικά», «προοδευτικά» σκεπτόμενοι και λειτουργούντες, λέμε πως είμαστε όλοι το ίδιο….
Για παράδειγμα ο εβραιοχριστιανικός – εβραίο μουσουλμανικός «πολιτισμός», είναι πολύ ανώτερος των homo sapiens, αλλά βεβαίως πρωτόγονος συγκριτικά με την σύγχρονη πραγματικότητα των αναπτυγμένων κοινωνιών.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 10, 2010 8:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Scientology

The Scientology Symbol is composed of the letter S that stands for Scientology and the ARC and KRC triangles, two important concepts in Scientology
Formation 1953
Type Religious / Commercial
Headquarters Church of Scientology International, Los Angeles, California, USA
Chairman of Religious Technology Center David Miscavige
Website scientology.org

Scientology is a body of beliefs and related practices created by L. Ron Hubbard (1911–1986), starting in 1952, as a successor to his earlier self-help system, Dianetics.[1] Hubbard characterized Scientology as a religion, and in 1953 incorporated the Church of Scientology in Camden, New Jersey.[2][3]

Scientology teaches that people are immortal spiritual beings who have forgotten their true nature.[4] Its method of spiritual rehabilitation is a type of counseling known as auditing, in which practitioners aim to consciously re-experience painful or traumatic events in their past in order to free themselves of their limiting effects.[5] Study materials and auditing courses are made available to members in return for specified donations.[6] Scientology is legally recognized as a tax-exempt religion in the United States and some other countries,[7][8][9][10] and the Church of Scientology emphasizes this as proof that it is a bona fide religion.[11] In other countries such as France, Germany and the United Kingdom, Scientology does not have comparable religious status.

A large number of organizations overseeing the application of Scientology have been established,[12] the most notable of these being the Church of Scientology. Scientology sponsors a variety of social service programs.[12][13] These include a set of moral guidelines expressed in a brochure called The Way to Happiness, the Narconon anti-drug program, the Criminon prison rehabilitation program, the Study Tech education methodology, a volunteer organization, and a business management method.[14]

The Church of Scientology is one of the most controversial new religious movements to have arisen in the 20th century. It has often been described as a cult that financially defrauds and abuses its members, charging exorbitant fees for its spiritual services.[6][15][16] The Church of Scientology has consistently used litigation against such critics, and its aggressiveness in pursuing its foes has been condemned as harassment.[17][18] Further controversy has focused on Scientology's belief that souls ("thetans") reincarnate and have lived on other planets before living on Earth.[19] Former members say that some of Hubbard's writings on this remote extraterrestrial past, included in confidential Upper Levels, are not revealed to practitioners until they have paid thousands of dollars to the Church of Scientology.[20][21] Another controversial belief held by Scientologists is that the practice of psychiatry is destructive and abusive and must be abolished

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology


Religious Science

Religious Science emblem[1]Religious Science, also known as Science of Mind, was founded in 1927 by Ernest Holmes (1887–1960) and is a spiritual, philosophical and metaphysical religious movement within the New Thought movement. In general, the term "Science of Mind" applies to the teachings, while the term "Religious Science" applies to the organizations. However, adherents often use the terms interchangeably. Ernest Holmes stated "Religious Science is a correlation of laws of science, opinions of philosophy, and revelations of religion applie

Teachings and practices
The RS/SOM teaching generally incorporates idealistic and panentheistic philosophies. RS/SOM teaches that all beings are expressions of and part of Infinite Intelligence, also known as Spirit, Christ Consciousness, or God. It teaches that, because God is all there is in the universe (not just present in Heaven, or in assigned deities, as believed by traditional teachings), Its power can be used by all humans to the extent that they recognize and align themselves with Its presence.[13] Ernest Holmes said "God is not ... a person, but a Universal Presence ... already in our own soul, already operating through our own consciousness."[2] See New Thought for a comparison of the philosophy with the New Thought teaching — Unity Church.

The Introduction to "The Science of Mind" text describes "The Thing Itself" (God or Infinite Intelligence), "The Way It Works," "What It Does," and "How to Use It."[14] Although Holmes was criticized for not focusing much on love, he did say that "Love rules through Law." (i.e. the Law of Mind or Cause and Effect) and "Love points the way and Law makes the way possible." [15][16] The "Law of Cause and Effect" simply states that every action has a consequence — creative, destructive, or neutral. It can be described as Jesus Christ stated "You reap what you sow" and "The bread you cast upon the water, comes back to you". The Law of Attraction is one aspect of that Law. It differs from the Hindu definition of karma in that it is not related to reincarnation and that it happens in this life.[17] Personal responsibility is a major tenet of RS/SOM.

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_Science
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 10, 2010 9:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επίσης δε συμφωνώ πως η άρνηση της πίστης είναι πίστη, όπως και η άρνηση του να έχω κάποιο χόμπι δεν είναι χόμπι.[/quote]


αγαπητέ δημοσθένη, θά μπορούσες πολύ καλά νά έγραφες ότι ''η άρνηση τού νά έχω ένα ρόλεξ δέν είναι ρόλεξ'' ! μιά τέτοια όμως αναλόγιση ή αντιστοίχιση, συνιστά λογικό σφάλμα, αφού η πίστις αποτελεί ένα σύνολο ιδεών, πού κανείς είτε ασπάζεται, είτε αρνείται νά ασπασθή (ετ τέρτιουμ νόν ντάτουρ, ήτοι ''καί τρίτο δέν υφίσταται'', αφού δέν υπάρχει κοινωνία όπου η έννοια τής πίστεως νά είναι ακατανόητη ή ασύλληπτη).
επομένως, η άρνηση τής πίστεως είναι επίσης μιά ιδεολογική άποψη, δηλαδή, μία πίστη καθ' εαυτήν.

σχετικά μέ τήν ιδέα σου περί ''ανωτερότητος'', πάλι θά διαφωνήσω : ένας οργανισμός μπορεί, ακριβώς συνεπεία τής ισχυρότερης εκδηλώσεως πλεονεκτικών του χαρακτήρων, νά ΜΗ μπορή νά προσαρμοσθή στό περιβάλλον του, βιολογικό, φυσικό ή κοινωνικό.
γενικά, ο όρος ''ανωτερότης'' έχει περιπέσει σέ αχρησία πιά, ακόμη καί στή βιολογία.


φίλε μάξιμ, κανείς δέν απαγορεύει τήν προσήλωση στήν επιστημονική καί τεκμηριωμένη αλήθεια καί γιά κάποιον εξ ολοκλήρου πιστό ! ''πίστις'' δέν σημαίνει ούτε ευπιστία, ούτε προσήλωση σέ δόγματα. Η προσήλωση σέ δόγμα, ως φανατισμός, είναι άλλου είδους επιλογή, τήν οποία δέν διαλαμβάνεται τό παρόν τόπικ. Σίγουρα όμως, η αφοσίωση στήν επιστήμη δέν αποτελεί προνόμιο είτε καθήκον μόνον τών αθέων.

διαφωνώ επίσης μέ τή ρατσιστική ενατένιση τού ''θά κατάλάβαινες πώς ακόμα καί στήν εποχή μας υπάρχουν στόν πλανήτη όλα τά είδη τής εξελίξεως τού ανθρώπου'' (οι άνθρωποι γιά μένα είναι ίσοι καί τό ίδιο εξελιγμένοι σάν είδος, άν καί κάνουν διαφορετική χρήση τής εξελίξεώς των ως είδους).

ίσως ακόμη θά ήθελα νά μού διευκρινήσης ποιές κοινωνίες εννοείς ως ανεπτυγμένες καί αδέσμευτες ''από τόν εβραιοχριστιανισμό''.
τό νά είναι μιά χώρα ''κοσμική'' (λαϊκ, στά γαλλικά), όπως οι σκανδιναυικές χώρες, η γαλλία ή η τουρκία (ΑΝ κάτι τέτοιο εννοείς), είναι πολιτική επιλογή, όχι όμως πολιτισμική ή ιστορική ή πολιτικοφιλοσοφική !
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημοσθένης
Πρύτανης


Εγγραφή: 25 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 377

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 10, 2010 9:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα εκεί είναι το θέμα, ο άθεος δεν αρνείται να ασπαστεί μια πίστη. Απλώς δεν πείθεται με αυτά που του παρουσιάζουν. Δεν έχει δηλαδή ως αρχή, ιδεολογία ή όπως αλλιώς το θέλεις να μη δέχεται κανένα θεό. Η ουσία όμως παραμένει αναπάντητη, γιατί το θέμα δεν είναι η πίστη αλλά η ανάγκη για απόλυτη εξήγηση του κόσμου.

Δεν κατάλαβα όμως πώς μπορεί ένας οργανισμός που μπορεί να προσαρμοστεί καλύτερα στο περιβάλλον του και άρα να θεωρείται ανώτερος (λόγω της ικανότητας αυτής), να μη μπορεί να προσαρμοστεί καλύτερα στο περιβάλλον του.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 11, 2010 1:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:



φίλε μάξιμ, κανείς δέν απαγορεύει τήν προσήλωση στήν επιστημονική καί τεκμηριωμένη αλήθεια καί γιά κάποιον εξ ολοκλήρου πιστό ! ''πίστις'' δέν σημαίνει ούτε ευπιστία, ούτε προσήλωση σέ δόγματα. Η προσήλωση σέ δόγμα, ως φανατισμός, είναι άλλου είδους επιλογή, τήν οποία δέν διαλαμβάνεται τό παρόν τόπικ. Σίγουρα όμως, η αφοσίωση στήν επιστήμη δέν αποτελεί προνόμιο είτε καθήκον μόνον τών αθέων.

διαφωνώ επίσης μέ τή ρατσιστική ενατένιση τού ''θά κατάλάβαινες πώς ακόμα καί στήν εποχή μας υπάρχουν στόν πλανήτη όλα τά είδη τής εξελίξεως τού ανθρώπου'' (οι άνθρωποι γιά μένα είναι ίσοι καί τό ίδιο εξελιγμένοι σάν είδος, άν καί κάνουν διαφορετική χρήση τής εξελίξεώς των ως είδους).

ίσως ακόμη θά ήθελα νά μού διευκρινήσης ποιές κοινωνίες εννοείς ως ανεπτυγμένες καί αδέσμευτες ''από τόν εβραιοχριστιανισμό''.
τό νά είναι μιά χώρα ''κοσμική'' (λαϊκ, στά γαλλικά), όπως οι σκανδιναυικές χώρες, η γαλλία ή η τουρκία (ΑΝ κάτι τέτοιο εννοείς), είναι πολιτική επιλογή, όχι όμως πολιτισμική ή ιστορική ή πολιτικοφιλοσοφική ![/quote]


Ο «εξ ολοκλήρου πιστός…» θρησκευτικών δογμάτων, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΚΑ μόνος του να λειτουργήσει νοητικά με την Λογική σκέψη που απαιτει η επιστήμη για τα όποια συμπεράσματα του. Ασφαλώς δεν δικαιούται ούτε μπορεί έτσι ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ, χωρίς επιχειρήματα, μόνο επειδή το λέει προς τα έξω, να θέλει να «παντρευει» έννοιες εκ διαμέτρου αντίθετες γιατί έτσι μπορεί να βολεύεται ποικιλοτρόπως….
Να «παντρευει» δηλαδή το Φως της αντικειμενικής ΓΝΩΣΗΣ – ΑΛΗΘΕΙΑΣ με το ιδεαλιστικό – μεταφυσικό – φανταστικο – αρρωστημενο – καιροσκοπικο «αληθές» της ιδεοληψίας που του διδάξαν από νηπιακή ηλικία, ως ΒΑΣΗ ΘΕΩΡΗΣΗΣ της ζωής, του ανθρώπου, του σύμπαντος….Ειναι δυνατόν, ένας τέτοιος συνειδησιακά φτιαγμένος άνθρωπος, να λειτουργεί εγκεφαλικά – νοητικά, με τους όρους και προϋποθέσεις που θετει η επιστήμη;



Δεν είναι ούτε κατ’ ελάχιστον, ρατσισμός η διαπίστωση του καλού απ’ τον καλύτερο, του μορφωμένου απ’ τον αμόρφωτο, του πολιτισμένου από τον απολίτιστο κλπ.
Άλλο πράγμα η φυλετική εξέλιξη του ανθρώπου βιολογικά και άλλο τα συγκρίσιμα έτσι κι’ αλλιώς δεδομένα – πεπραγμένα ενός εκάστου, που μπορεί να τον αναβαθμίζουν πολιτιστικά, φιλοσοφικά, κοινωνικά, επιστημονικά κλπ, η όχι έναντι κάποιου άλλου.
Άλλο πράγμα ο σεβασμος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανεξαρτήτου φυλης η χρωματος, και άλλο η ποιοτικη διάφορα των επιτευγατων τους που μπορεί να ωφελουν η όχι ποικιλοτρόπως τις εξελίξεις στα ανθρώπινα δρώμενα και προβλήματα τους.


Είτε μας αρέσει είτε όχι, η αλήθεια είναι πως ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ και ΟΜΟΙΟΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΣΕ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ στην κοσμοθεωρηση του αλλά και στα έργα του.
Η ανομοιωτητα αυτή επομενως, δίνει το δικαίωμα της σύγκρισης του ανεπτυγμενου από τον υποαναπτυκτο και για όλα όσα ζητήματα μπορούν να μας αφορούν ως ανθρώπους.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 11, 2010 2:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μικρές απαντησούλες πρός τούς φίλους δημοσθένη καί μάξιμ .

ΦΙΛΕ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ...
γράφεις ότι ''ο άθεος δέν αρνείται νά ασπασθή μία πίστη, αλλ΄απλώς αρνείται νά πιστέψη αυτά πού τού παρουσιάζουν''. Κατά τή γνώμη μου (κι όχι μόνο τή δική μου, αλλά καί μιάς σειράς κάπως σοβαρών λεξικών), σφάλλεσαι εν προκειμένω : μέ τίς φράσεις σου αυτές περιγράφεις τόν ''άπιστο'', καί όχι τόν ''άθεο'' (ο οποίος, ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ, αρνείται τήν ύπαρξη τού θεού). Χρησιμοποιείς μάλιστα τό ρήμα ''πείθομαι'', ξεχνώντας ότι οι λέξεις ''πίστις, πιστός, άπιστος'', σχετίζονται άμεσα ετυμολογικά μέ τό ''πείθω''.
αναφέρεσαι επί πλέον στήν ''απόλυτη κατανόηση τού κόσμου''. λυπάμαι, δέν μπορώ νά σέ ακολουθήσω στήν προσπάθεια αυτή τής ''απόλυτης εξηγήσεως τού κόσμου'', διότι ήδη αγωνίζομαι, ως κατώτερο είδος ανθρώπου, νά κατανοήσω πράγματα πολύ απλά κάι πεπερασμένα, πού άλλοι έχουν ήδη κατανοήσει, καί νά τά αξιοποιήσω στήν καθημερινότητά μου - καί θεωρώ ότι αυτή είναι πολύ ανθρωπινότερη συμπεριφορά, από τήν περιπλάνηση σέ ένα λαβύρινθο εικασιών ατερμόνων καί αδιεξόδων περί ''τής τών πάντων αρχής''.


ΦΙΛΕ ΜΑΞΙΜ,

έχω τήν αίσθηση ότι ανάγεις σέ προσωπικό καί ατομικό επίπεδο ό,τι εγώ, παρακινημένος βέβαια από τή δική σου προηγούμενη απάντηση, αναλύω σέ επίπεδο ''πολιτιστικό, φιλοσοφικό, πνευματικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, βιοποριστικό'' (μεταχειρίζομαι τό γλαφυρό ασύνδετο πού εσύ συνέταξες).

εξυπακούεται ότι, σέ ατομικό επίπεδο, καθένας μπορεί νά προσχηματισθή τήν πίστη του, ή καί τήν μή πίστη του εξ ίσου, γιά νά δικαιολογήση τήν πνευματική του αβελτηρία καί νωθρότητα, ή ακόμη καί τήν κοινωνική του αδιαφορία καί ολιγωρία. Η επιλογή είναι άσχετη μέ τήν ένταξη σέ κάποια φιλοσοφική σχολή ή θρησκεία.
τό ότι πολλές θρησκείες χρησιμοποιούνται ως όπλα κατά τής επιστήμης, είναι επίσης γνωστό από τήν ιστορία.
τό νά δεχθή όμως κανείς ότι ''η θρησκεία η ίδια ΕΓΓΕΝΩΣ ωθεί τόν άνθρωπο ή τήν κοινωνία πρός τήν αποστέωση καί τήν χαύνωση, καί, συνεπώς, στό σκοταδισμό'', είναι χονδροειδές σφάλμα, όπως έχει αποδειχθή επίσης από τήν ιστορία.
ακόμη κι ο μάρξ, δέν είπε κάτι τέτοιο ποτέ !

προσωπικά, τρέφω εξαιρετικό σεβασμό πρός τήν εβραϊκή, τή μουσουλμανική καί τήν χριστιανική φιλοσοφία κάι διανόηση ανά τάς εποχάς, διότι πάνω σέ αυτές στηρίζεται ο σύγχρονος πολιτισμός, εν ώ, εξυπακούεται, αποστρέφομαι τήν χρήση τών φιλοσοφιών αυτών, ή τών αντιστοίχων θρησκευμάτων, γιά τήν παρασκίαση τής όποιας δυνάμεως προόδου, κοινωνικής, επιστημονικής ή άλλης ! άλλωστε, στήν πρόσφατη ιστορία ήδη, είδαμε τί θά πή καί ''υλιστικός ή αθεϊστικός σκοταδισμός''΄ - έχεις αντίρρηση ;

έργο τού συνετού ανθρώπου είναι η προσήλωσή του στήν πρόοδο - καί η προσήλωση αυτή δέν αποθαρρύνεται από τό πνεύμα καμμιάς θρησκείας ή φιλοσοφίας !
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center