Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

προτάσεις φιλοσοφικών ταινιών-η φιλοσοφία στον κινηματογράφο
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 2:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MHPOS bohthaei & allh mia kat eme yperoxh tainia me ton titlo RAN toy Akiro Koyrosaba ? sigoyra afhnei apories & problhmatismoys arkei kapoios na mhn thn dei mesa sta stena plaisia ths peroysiazommenhs Iaponikhs pragmatikothtas alla me thn diaxronikh & diethnikh morfh ths. Idea
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 4:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Iason η φιλοσοφία και η τέχνη είναι δύο διαφορετικές δραστηριότητες. Η φιλοσοφία αφορά στα νοητά (όπως και η επιστήμη), ενώ η τέχνη στα αισθητά.
Οι δύο πρώτες παρέχουν γνώση απευθυνόμενες πρωτίστως στην διανόηση, ενώ η δεύτερη απευθύνεται πρωτίστως στο συναίσθημα.
Γράφοντας για σενάριο και σκηνοθεσία θίγεις το τεράστιο ζήτημα της μορφής και του περιεχομένου σ'ένα έργο τέχνης (όπου σενάριο το περιεχόμενο ενός κινηματογραφικού έργου, και όπου σκηνοθεσία η διαδικασία μορφοποίησης αυτού του περιεχομένου) στο οποίο θα απαντήσω στην θεματική περί τέχνης, ενώ εδώ θα προσπαθήσω κάποια στιγμή αργότερα να δείξω του λόγου το αληθές, με μια πρόχειρη ανάλυση σε κάποιες ταινίες (γιατί όχι στις "Αγριες φράουλες").

Το αν θα διαλέξει κάποιος τον κινηματογράφο (ή κάποια άλλη μορφή τέχνης), ή την φιλοσοφία προκειμένου να εκφράσει τους προβληματισμούς του, εξαρτάται από το ποιο μέσο θεωρεί ο ίδιος, ως το καταλληλότερο για να εκφραστεί.
Υπάρχουν αρκετοί μεγάλοι σκηνοθέτες, που ενώ σπούδασαν φιλοσοφία, αφοσιώθηκαν τελικά στον κινηματογράφο, επειδή διείδαν σε αυτόν μία τεράστια εκφραστική δύναμη, (στο μυαλό έτσι πρόχειρα, μού'ρχεται ο Βίμ Βέντερς).

iason έγραψε:
Και γενικά, να κάτσουμε να μάθουμε τέχνη αν θέλουμε να μάθουμε φιλοσοφία! Wink


Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να μάθει κάποιος τέχνη για να φιλοσοφεί, αλλά χρειάζεται όμως να μάθει για να μπορεί να γίνει κατάλληλος δέκτης των ίδιων των έργων τέχνης.
Διότι κάθε μορφή τέχνης αποτελεί μία γλώσσα ή πιο σωστά ένα λεκτικό και για να υπάρξει επικοινωνία, απαιτείται κατ'αρχήν η εκμάθηση αυτής της γλώσσας.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τον κινηματογράφο.

AFONYAS το "Ραν" είναι πραγματικό ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ...
Ίσως να γράψω κάποια πράγματα και γι'αυτό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 4:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

KOUROS
EAN SOY EINAI DYNATO PROSPATHHSE NA TO SYGKRINEIS ME TO BASILIA LIR....NOMIZO H SXESH EINAI DEDOMENH
Idea
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 6:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φυσικά και είναι δεδομένη...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 12:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ήθελα να πω, ότι αν δεν γίνεις κοινωνός της τέχνης η φιλοσοφία σου θα είναι λειψή. Κι εδώ αρχίζει συζήτηση, καθώς αυτό θέλει παιδεία.

Συμφωνώ απολύτως για τη διάκριση σενάριο – σκηνοθεσία. Ένα χείριστο παράδειγμα αποτελεί το Χόλυγουντ. Πρώτα γράφουν το περιεχόμενο, θέτοντας το τι μηνύματα θέλουν να πασάρουν. Τουτέστιν: βία, τρομοκρατία, απάτη, απελπισία, το αλάθητο της εξουσίας, ο καλός μπάτσος που αυτοθυσιάζεται, η ταύτιση με τον ήρωα που έχει συγκεκριμένες ιδιότητες (χρησιμοποιεί π.χ. ανήθικα μέσα ακόμα και για την επίτευξη ηθικού στόχου), το ότι τελικά δεν γίνεται τίποτα, σκύψε το κεφάλι σκλάβε και δούλευε για να επιβιώσεις, μην σκέφτεσαι γιατί θα πονέσεις, κλπ. κλπ. κλπ. Και μετά αναλαμβάνουν τα άλλα πιόνια, οι «λειτουργοί της τέχνης» φωτογράφοι σκηνοθέτες και σία, για να ντύσουν το σενάριο με μια συγκεκριμένη και αυστηρά καθορισμένη αισθητική για να περάσουν στον θεατή τα μηνύματά τους. Το σύστημα είναι πολύ καλά μελετημένο και δουλεύει στην πράξη. Η επιστήμη της ψυχολογίας σε όλη της τη δόξα.

Από την άλλη έχουμε κάποιον Μπέργκμαν π.χ., που τι να πω βρε Κούρε, αν αρχίσω να λέω εντυπώσεις θα πρέπει να γράψω ολόκληρη διατριβή. Το μόνο που θα πω, είναι ότι νομίζω ότι ο κινηματογράφος συνιστά την συναρπαστικότερη τέχνη, επειδή καλύπτει τις δυο πλέον ισχυρές αισθήσεις: όραση και ακοή. Είμαι και οπτικός τύπος και ακουστικός, έχω ασχοληθεί με την φωτογραφία και με τη μουσική, ένα πράγμα που δεν είχα το χρόνο ή την ευκαιρία και λυπάμαι γι΄ αυτό είναι που δεν ασχολήθηκα ποτέ με τον κινηματογράφο.
Νομίζω ότι τελικά η τέχνη απέμεινε ως ο φορέας της διαιώνισης των ανθρώπινων αξιών.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 3:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Από την άλλη έχουμε κάποιον Μπέργκμαν π.χ., που τι να πω βρε Κούρε, αν αρχίσω να λέω εντυπώσεις θα πρέπει να γράψω ολόκληρη διατριβή.


Ε τι, μόνο ο Ηράκλειτος δηλαδή αξίζει μια διατριβή; Very Happy

Για το Χόλλυγουντ είναι όπως τα λες και το πρόβλημα έγκειται στον εμποτισμό όλων μας από την αισθητική του αντίληψη. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούμε να εισχωρήσουμε σε φιλμικά κείμενα δημιουργών, που δεν μοιράζονται αυτήν την αισθητική αντίληψη (ο Μπέργκμαν είναι ένας απ'αυτούς), χάνοντας έτσι την ηδονή και την ψυχαγωγία (με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου), που θα μπορούσαν να μας προσφέρουν.

Αν και θα πρέπει να παραδεχτούμε την απαράμιλλη ικανότητα του αμερικάνικου κινηματογράφου να αφηγείται ιστορίες (προσφέροντάς μας ψυχαγωγία με την τρέχουσα έννοια του όρου, το έχουμε και αυτό ανάγκη), όπως και την ικανότητα κάποιων σκηνοθετών, που ενώ δούλεψαν ή δουλεύουν μέσα στο Χόλλυγουντ, κατάφεραν και καταφέρνουν να δομούν τα έργα τους με τέτοιο τρόπο, ώστε και την "πίτα να έχουν ολόκληρη και τον σκύλο (παραγωγό) χορτάτο".
Αν ο Χίτσκοκ π.χ. θεωρείται μεγάλος δεν είναι μόνο για την μαστοριά του στην δημιουργία του σασπένς, αλλά και για την ικανότητά του να προσθέτει στις ιστορίες του, πέρα από ένα πρώτο επίπεδο νοημάτων (που ικανοποιεί τον πολύ κόσμο και τους παραγωγούς, με την διασκέδαση που προσφέρει) και πολλά άλλα με πλήθος άλλες αναφορές (κυρίως ψυχαναλητικές).

Όσο για το ότι ακόμα δεν έχεις ασχοληθεί με τον κινηματογράφο, ποτέ δεν είναι αργά ιασον.
Αγοράζεις μία οικιακή βιντεοκάμερα, κανά δυό βιβλία αισθητικής , βγαίνεις στους δρόμους, στα βουνά ή όπου αλλού τέλος πάντων θέλεις, γυρίζεις τις σκηνές, επιστρέφεις στο P.C. σου για να την μοντάρεις με κάποιο πρόγραμμα και είσαι έτοιμος!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 21, 2004 7:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kai "ta oneira" tou kourosava den einai?fantastiki tainia.
kai tou tarkofski osa eida autes tis meres mou eipan polla(poli gelio me tin omoiotita ton sxolion oson evlepan tin kataskevi tis kampanas ston "andrej roubliov" kai tou ksenou typou pou evlepe tin etoimasia tis olimpiadas)opos me fraseis san "ta pathi tou anthropou allo den einai apo tin trivi tis psixis me ton eksoteriko kosmo" sto "stalker".einai gematos apo tetoia an kai oi dipla mou koimithikane sto proto misaoro!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 23, 2004 6:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kalo einai na mhn ksexname & ta dika mas........:

A)"H Kapliki lyra"
VASILIS LOGOTHETIDIS, ILIA LIVIKOU, ELLI LABETI, DIMITRIS HORN, MIMIS FOTOPOULOS, SPERANDZA VRANA, ORESTIS MAKRIS
Director: GEORGE DJAVELLAS
Script Writter: GEORGE TZAVELLAS

Mia kalpiki lyra deni monadika tesseres istories ke dimiourgei mia apo tis simadikoteres tainies tou ellinikoy kinimatografou. I kalpiki lyra, pou kataskefazete me poly kopo apo ton edimo harakti Anargiro Loubardopoulo ke stoihise 100 alithines, den kataferni na peisi yia ti gnisiotita tis. Paizi pehnidia me ti moira ton anthropon, afoy kaneis apo tous prosorinoys katohous tis den adilamvanete oti eine kivdili ke oti den borei na tous prosferi ti zoi pou onireyode. Mia ithografia tis kinonias tou '50 apo ton Giorgo Tzavella ke tis sigklonistikes ermineies axehaston ithopion.

B) O Drakos (1956) MARGARITA PAPAGEORYIOU, NTINOS ILIOPOULOS, YIANNIS ARGIRIS, THANASIS VEGGOS, ANESTIS VLAHOS, MARIKA LEKAKI
Director: NIKOS KOUNDOUROS
Script Writter: IAKOVOS KABANELLIS
Score Writter: MANOS HADJIDAKIS


Enas anonimos ipallilos pou miazi m' enan tromero kakopio, adimetopizi tin kahipopsia, esthanete kinigimenos, alla ginete apodektos, os gnisios Drakos apo tous allous kakopioys ke vathmiaia tavtizete me avton ton rolo. Apo asimados anthropakos sto haos tis taleporimenis Elladas, metamorfonete se mia timomeni prosopikotita pou kerdizi anagnorisi ke agapi. Mesa sti diforoymeni goiteia tis nyhtas, i plasti zoi miazi olo ke perissotero alithini ke i pagida stin opoia ehi piastei o iroas diakrinete olo ke ligotero

C) Ths mias draxmhs ta giasemia (1960) ORESTIS MAKRIS

D) Exo oi kleftes
ORESTIS MAKRIS, DIONISIS PAPAYIANNOPOULOS, MARTHA KARAYIANNI, ANDREAS NTOUZOS, DIMITRIS NIKOLAIDIS
Director: KOSTAS ANDRITSOS
Script Writter: G. LAZARIDIS

O Orestis Makris protagonistei sti spartaristiki komodia 'Exo oi Kleftes!'. O Prokopis eine megaloviomihanos, o opoios, yia logous igeias, anagkazete na aposirthei apo tis epihirisis tou ke diorizi diefthidi enos ergostasiou tou ton adelfo tou Timoleoda. O panexipnos ke timios Timoleon analamvani kathikoda sto ergostasio ke den argei na xeskepasi tis lovitoyres (ikonomikes atasthalies). Eifiestati satira me katapliktiko kast ithopion pou afisan epohi.

As prospathhsoyme oloi na thymhthoyme & alles.....yparxoyn sigoyra,giati na blepoyme prota tis xenes ? Question Very Happy
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 23, 2004 12:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος, και κυρίως ο ασπρόμαυρος, είχε και περιεχόμενο, και αισθητική. Εξακολουθεί να εμπνέει, γιατί έδωσε έργα που μπορούμε να τα νιώσουμε πολύ δικά μας, αποτέλεσε μια εφαρμογή της τέχνης προσαρμοσμένη στην ελληνική ψυχοσύνθεση. Από κει και πέρα, στα πρόσφατα χρόνια κάθε άλλο παρά ανθεί για διάφορους λόγους (δεν είμαι ειδικός αλλά αυτό είναι προφανές).

Νομίζω πάντως ότι, ακολουθώντας το τυπικό μεσογειακό τεμπεραμέντο, ότι το μεγάλο του ατού είναι η αισθητική μάλλον παρά η φιλοσοφία, η σκέψη του. Γενικά νομίζω από φιλοσοφικής πλευράς περισσότερο εμπνέουν έργα ξένων δημιουργών. Ο Έλληνας, εκρηκτικός, εξωστρεφής, πρακτικός, ανέκαθεν αντιλαμβάνονταν με το δικό του τρόπο το δημιουργικό στοιχείο στην τέχνη. Αν μιλήσουμε ειδικά για τη φιλοσοφική αξία του κινηματογράφου, μου είναι αδύνατο να μην βάλω μπροστά ξένους δημιουργούς.

(Για να εξιλεωθώ σας χαρίζω μια φωτογραφία εμπνευσμένη από τον ελληνικό κινηματογράφο, την τράβηξα σε θεατρική παράσταση με ερασιτέχνες ηθοποιούς: http://www.oikoen.gr/extra/xapsia.jpg )
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 24, 2005 1:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησαν σε dvd, πέντε ταινίες ενός εκ των κορυφαίων δημιουργών του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου, του Τζων Κασσαβέτη. Διορατικός και διεισδυτικός όσο κανείς άλλος αμερικάνος της εποχής του, ο Κασσαβέτης σκηνοθετεί μακριά από το Χόλλυγουντ (αν και πρωταγωνιστεί σε ταινίες του για να βγάλει χρήματα) και απομυθοποιεί το "αμερικάνικο όνειρο".
Θραύει το κέλυφος της ευτυχισμένης οικογένειας, γυμνώνει το χάος της μεσοαστικής τάξης, καταρρίπτει τους μύθους της καταξίωσης, διαλύει κάθε ψευδαίσθηση ρομαντισμού, φθάνοντας σε ένα ασυνήθιστο επίπεδο αλήθειας.
Αυτοσχεδιάζει αρκετά στις ταινίες του, ζητάει από τους ηθοποιούς πλήρη ταύτιση με τους ρόλους που υποδύονται ("κλέβοντάς" τους έτσι συγκλονιστικές ερμηνείες) και με μια κάμερα "καλπάζουσα", καδράρει μ'έναν περίτεχνο τρόπο κατακερματισμένα πρόσωπα και αναδείχνει έτσι με έναν από τους πλέον εκφραστικούς τρόπους, τα πάθη και τις συναισθηματικές συγκρούσεις τους, την τρέλλα και τις παθήσεις του νου τους.
Τον θεωρώ επίσης μαζί με τον Αντονιόνι, ως τον πιο σπουδαίο ανατόμο των σχέσεων των δύο φύλων.

Οι ταινίες που κυκλοφόρησαν από την Artfree είναι.

1) ΣΚΙΕΣ (SHADOWS 1959).
Αφηγείται τις φιλοδοξίες τριών νεαρών έγχρωμων καλλιτεχνών στην πολυφυλετική αλλά κόμα ρατσιστική Νέα Υόρκη της μπιτ εποχής.
2) ΠΡΟΣΩΠΑ (FACES 1968)
Δεκαπέντε ώρες από την ζωή κάποιων νεουορκέζων και κυρίως ενός παντρεμένου ζευγαριού, που μπαίνει στον πειρασμό της μοιχείας ύστερα από δεκατέσσερα χρόνια γάμου.
3) ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ( A WOMAN UNDER THE INFLUENCE 1975).
Επηρεασμένοα από το κίνημα της αντιψυχιατρικής, που θεωρεί την οικογένεια ως την κατεξοχήν υπεύθυνη για την τρέλλα και τις παθήσεις του νου, ο Κασσαβέτης δίνει εδώ το συγκλονιστικό πορτρέτο μιας ηρωίδας που έχει την "υγεία" του τρελλού, αλλά αποτελεί τον αποδιοπομπαίο τράγο ενός κατασταλτικού κοινωνικού συστήματος, που αυτοπροσδιορίζεται ως ομαλό.
4) Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΚΙΝΕΖΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΩΝ (THE KILLING OF A CHINESE BOOKIE 1976).
Ένας ιδιοκτήτης στριπτιζάδικου και αμετανόητος τζογαδόρος που μπαίνει στον πειρασμό να γίνει δολοφόνος της μαφίας για να ξεπληρώσει τα χρέη του. Αριστούργημα!
5) ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (OPENING NIGHT 1978).
Ίσως η πιο συγκλονιστική ταινία που έγινε ποτέ πάνω στην αγωνία του ηθοποιού, εντός και εκτός ράμπας, στην σχιζοφρενική ταύτιση του με τους ρόλους, αλλά και στο μεγαλείο που χαρακτηρίζει τη στιγμή της ερμηνείας, όταν ο ηθοποιός καταφέρνει ν'αγγίξει το κοινό του.
Μία από τις πιο σπαραξικάρδιες ταινίες που είδα ποτέ μου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2005 6:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κούρε, ευχαριστούμε για την ενημέρωση.

Θα ήθελα να σου θέσω ένα ερώτημα. Ένα ερώτημα που αφορά μεν τον κινηματογράφο άμεσα, αλλά έχει βέβαια και προεκτάσεις φιλοσοφικές, ηθικές, κοινωνικές κλπ.

Παρατηρώντας τη θεματολογία του σύγχρονου κινηματογράφου, έχω την αίσθηση ο κύριος όγκος των σεναριογράφων και κινηματογραφοποιών γενικώς αντλούν τα θέματά τους από τον υπόκοσμο.
Ότι οι περισσότερες ταινίες πλέον έχουν να κάνουν με μαφιόζους, εκτελεστές, πόρνες, τζογαδόρους, απατεώνες...
Αφορούν σε: απάτες, κομπίνες, φόνους, εγκλήματα...
Διαδραματίζονται σε: μπουρδέλα, στριπτιζάδικα, μπουντρούμια, μαύρα αστικά τοπία...
Γενικώς, με μια λέξη: «μαύρη μαυρίλα πλάκωσε μαύρη σαν καλιακούδα».

Λοιπόν, τη «μαύρη τέχνη» (δικός μου όρος!) την έχω προ πολλού βαρεθεί.

Αν ο λόγος είναι η αναζήτηση της επαναστατικότητας και της ανατρεπτικότητας, θα μπορούσε κανείς να πει, ότι κατάντησε η εύκολη λύση αυτό το πράγμα. Είναι ένας από τους λόγους που δεν συμπαθώ τον κινηματογράφο.
Εντάξει είπαμε, να φέρουμε στην επιφάνεια το από κάτω, αλλά αυτό το πράγμα έχει καταντήσει αηδία. Νισάφι πια τόση μαυρίλα!
Αυτή τη κατάσταση θα μπορούσαμε να την αντιπαραβάλλουμε με την άσοφη επαναστατικότητα του εφήβου, που τρυπάει αυτιά μύτες κλπ. και το ρίχνει στο τσιγάρο και στα ναρκωτικά και βλάπτει τον εαυτό του με ένα σωρό άλλους τρόπους... κάνοντας την επανάστασή του. Ένα είδος κοινωνικού μιθριδατισμού.
Δηλαδή «χορτάστε επανάσταση και τρώτε το φαΐ σας...»

Βγαίνοντας έξω από την κινηματογραφική αίθουσα μετά τις «Άγριες Φράουλες» του Μέργκμαν, από τις συζητήσεις με φρίκη ανακάλυψα ότι το 99% αυτών που το είδαν είχαν σοβαρότερα πράγματα να συζητήσουν από το έργο που είδαν πριν από πέντε λεπτά. Τυχαίο;
Μήπως σήμερα είναι πιο δημιουργικό -και πιο δύσκολο- να μιλήσεις για τις πιο απλές και καθημερινές και διαχρονικές και ανθρώπινες αξίες;
Να τις πάρεις, να τις αναδείξεις, να κάνεις για αυτές, πάνω σε αυτές, με αυτές... πραγματική τέχνη;

Μιλώντας πιο φιλοσοφικά περί της σαπίλας, θα έριχνα το εξής σλόγκαν:
«Επανάσταση είναι η ανατροπή της ανατροπής.»
Κι όπως το πάρει ο καθείς!

Ποια η γνώμη σου για όλα αυτά; Είμαι λες υπερβολικά... αιθεροβάμων;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2005 5:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Star Wars....είμαι fun του είδους!
Τα έχει όλα δίχως sex σκηνές.....!

Η πιο δυνατή ταινία από φιλοσοφικό περιεχόμενο είναι βέβαια το "Blade Runners". Η ρέπλικα -ανδροειδές- φθάνει στο μυαλό τον δημιουργό και τον ξεπερνάει...μέσα από μια παρτίδα σκάκι...λίγο πριν σκοτώσει τον δημιουργό, γιατί γνωρίζει πως ο ίδιος είναι φτιαγμένος με χρονοδιακόπτη...και πως αμέσως μετά τον φόνο θα πεθάνει, δηλαδή θα "φονευθεί" λόγω του ειδικύ μηχανισμού του δημιουργού. Στην ουσία όταν ο δημιουργός έβαλε αυτόν τον μηχανισμό γνώριζε ότι θα έρθει αυτή η ώρα...οι μηχανές θα αποκτήσουν αισθήματα και η ζωή τους θα έχει το ίδιο βάρος με την ανθρώπινη ζωή.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2005 6:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ιασων αλλη μια παρομοιωση για τον κινηματογραφο που αναφερεις.ειναι σαν το ονειρο βιασμου της νοικοκυρας που βαριεται. Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2005 6:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς Bugman: η εκμηχάνιση της ανθρώπινης σκέψης ανέκαθεν έβρισκε θιασώτες. Δεν είμαι ένας απ΄ αυτούς. Τα νοητικά παιχνίδια του είδους αυτού δεν με γαργαλάνε ιδιαιτέρως. Αν και κάποτε έχουν το ενδιαφέρον τους.

Κανείς, έτσι είναι. Μόνο που το όνειρο της νοικοκυράς είναι πολύ πιο αθώο.

Κούρε; ...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2005 10:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα εκπλαγούμε όταν μάθουμε ότι η σκέψη δεν είναι "ανθρώπινη". Και φυσικό είναι να γαργαλιέσαι Iason, το γαργαλητό είναι η απόλυτη "ντόπα" των αισθήσεων. Έτσι φιλτράρεις το κάθε φιλμάκι....ανάλογα με τον κόπο που κάνεις για να γαργαληθείς! Laughing
Ας σοβαρευτούμε βέβαια, η αισθητική είναι ένα μέρος του συνόλου που λέμε ταινία. Ένα άλλο, πολύ βασικό, είναι ο χρονισμός της. Όταν κάτι δεν πάει καλά με τον χρονισμό της λέμε ότι κάνει κοιλιά το έργο. Γι΄αυτό και το μοντάζ είναι καμιά φορά ο απομηχανής θεός..(και πράγματι μηχανικό είναι).
Μια ταινία είναι πραγματική ακόμα και φαντάσματα να δείχνει. Το θέμα που πραγματεύεται ας είναι φανταστικό, η παρουσία της ταινίας στην ζωή μας είναι πραγματικότητα. Όταν λοιπόν παρακολουθούμε έστω ένα δράμα, συμπληρώνουμε την ιστορία μας και με αυτό το δράμα. Γίνονται δηλαδή εμπειρίες σαν όλες τις εμπειρίες που αποτελούν βασικό συστατικό ανάπτυξης φιλοσοφίας για τον καθένα μας.
Η φιλοσοφία δεν βγαίνει από κείμενα που αναγράφουν "φιλοσοφικό κείμενο", αλλά από τη κατανόηση καταστάσεων.
Βλέπουμε ταινίες για να γεμίσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας, δηλαδή χρόνο που στερούμαστε εμπειριών! (η άλλη λύση είναι νακοιμηθεί κανείς...καλή βέβαια για να ξεκουράζεσαι)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Επόμενο
Σελίδα 3 από 16

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center