Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

περί ψυχής- η μεταφυσική ως επαγωγικό συμπέρασμα
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 13, 2004 11:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: περί ψυχής- η μεταφυσική ως επαγωγικό συμπέρασμα Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να μη βγούμε εκτός θέματος από τη θεματική του φίλου Georgemaus, η συνέχεια του "θέματος εν θέματι" εδώ, αλλά και, φυσικά, μια νέα θεματική.
Παραθέτω κάποιες κλασικές αποδείξεις περί της αθανασίας της ψυχής οι οποίες διατυπώθηκαν από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, από τον Πλάτωνα μέχρι τις ημέρες μας.

α) Σε κάθε εποχή-περίοδο, όλοι οι πολιτισμοί, ανεξαρτήτου πολιτιστικού και πολιτισμικού επιπέδου, "μεγαλείου", βάθους και "δημιουργικότητας", αποδέχτηκαν και αποδέχονται την αθανασία της ψυχής.

β) Πλάτωνας στον Φαίδονα: οντολογία εναλλαγής αντιθέτων: καλό-κακό, μαύρο-άσπρο, ύπνος-ξύπνιος, Ζωή-Θάνατος μέσα στο χρόνο.

γ) "Ανισόρροπα μυαλά" χωρίς εγκεφαλική βλάβη και "ισορροπημένα μυαλά" με εγκεφαλική βλάβη.

δ) Πλάτωνας στον Φαίδονα: Η ψυχή ως απλή και συνεχής. Γι' αυτό και δεν αποσυντίθεται.

ε) Δίνει κίνηση, ενώ δεν λαμβάνει από πουθενά, παρά μόνο απ' τον εαυτό της (Πλάτωνας, Αριστοτέλης).

στ) Ροπή ανθρώπου στο μεταφυσικό, ιδανικό, στο εσχάτως τέλειο και αθάνατο.

ζ) Εξωαισθητήρια αντίληψη αποδεκτή από την επιστήμη.

η) Εμπειρίες κοντινές στον θάνατο ("Near Death Experiences").

θ) Παράδοξα γεγονότα και φαινόμενα μετά τον θάνατο προσώπων, καταγεγραμένα σε έργα κλασικά, απανταχού, και συμβαίνοντα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

ι) Θεωρία ανάμνησης του Πλάτωνα: η γνώση ως θύμηση της περιπλάνησής μας στον ιδανικό-τέλειο-αθάνατο κόσμο.
Στο σύγχρονο Background, η θεωρία της ανάμνησης έχει διαφορετική απόχρωση και δέλτα: θύμηση προηγούμενων ζωών από ανθρώπους σ' όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, χρήση γλωσσών χωρίς προηγούμενη εκμάθηση.

κ) Αδυναμία υπολογιστικών μηχανημάτων να φτάσουν το εύρος της ανθρώπινης αυτοσυνείδησης. Προβάλλεται και αυτό ως επιχείρημα.

λ) Ψυχολογική Απόδειξη: η "ψυχή" είναι η βάση και το θεμέλιο των ψυχολογικών φαινομένων που μελετά η επιστήμη της ψυχολογίας.

μ) θεωρία πληροφορίας.

ν) Θεολογική απόδειξη, θέτωντας ως κέντρο το απόλυτο και δίκαιον Ον.

ξ) Υπαρξιακή απόδειξη: ο Υπέροχος και Απόλυτος Τρόμος-ΑΓΩΝΙΑ του ανθρώπινου όντος μπροστά στην ιδέα του θανάτου και της εκμηδένισης. Τόσο ξένο στην ύπαρξή και συνείδησή του: δεν υπάρχει απόλυτη εκμηδένιση της ανθρώπινης ύπαρξης.

ο) Ηθική απόδειξη (ή "καντιανά αιτήματα"), εφ' όσον, όμως, για το πρώτο, ισχύει μία "οντολογική", σταθερή και στέρεη ηθική. Αμοιβή και τιμωρία.

π) Tο "conciousness" δεν αποτελεί απόρροια της γλώσσας ή γλωσσικό ίδιον και "συμπέρασμα" ή δημιούργημα. Άνθρωποι μη δυνάμενοι να μιλήσουν, δίχως γλώσσα, διαθέτουν "conciousness".

ρ) Όλοι οι εγκέφαλοι είναι ίδιοι "ματεριαλιστικά" και δομικά. Έστω πάμε στους διδύμους. Κι όμως, υπάρχει και υφίσταται μόνο ένα συγκεκριμενο εγώ, ένα συγκεκριμένο "conciousness" μη δυνάμενο να ξεφύγει έξω απ' το δικό του πλαίσιο. Σαν το "conciousness" να μην ήταν απόρροια του εγκεφάλου!
[*Παραπέμπω στη θεματική "ο φόβος του θανάτου και θάνατος" όπου το κλασσικό επιχείρημα αυτό της φιλοσοφίας το εκφράζει ΆΡΙΣΤΑ και χαρακτηριστικά ο φίλος Φειδίας Ν. Μπουρλάς (πού χάθηκες ρε φίλε; Μας βλέπεις;) Μπορείτε να δείτε με τι άριστο, χαρακτηριστικό και βιωματικό-κατανοητό τρόπο το εκθέτει!]

σ) Ανάδειξη-οντολογική διεύρυνση συνειδήσεως μετά από αντικειμενοποίησή της (ας θυμηθούμε και την καντιανή συνείδηση).

____________________________
Η οντολογία πέραν του Είναι και του Μηδενός.

"Είναι-ο-Είναι"!

Το σύμπαν οντολογικό αξίωμα.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Πεμ Νοέ 18, 2004 3:36 pm, επεξεργάσθηκε 9 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 13, 2004 11:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχουμε ορίσει την ψυχή; Συμφωνείς φαντάζομαι ότι πριν αποδείξουμε ή όχι την αθανασία της πρέπει να δώσουμε έναν ορισμό για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 14, 2004 1:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ μου νν,μου φαντάζει κάπως περίεργο να σε"ακούω" να "μιλάς" περί αιωνιότητα της ψυχής.

πέρα από το υλικό κομμάτι μας -σώμα-υπάρχει και το άυλο.
Αφχάμ έχεις μυαλό αλλά χωρίς την ψυχή σου να το δουλέψει να θυμάσαι,να σκέφτεσαι,θα ήταν απλά ένας πηχτός πουρές.
Κάνεις έρωτα αλλά αν δεν ήταν η ψυχή σου να κινήσει το σώμα σου και να δώσεις πάθοςέκεί θα είσουν μια κρεάτινη κούκλα.
Αγαπάς και μισείς με την καρδιά σου αλλά αν δεν ήταν η ψυχή σου αυτή θα ήταν έναν μύς που απλά συσπάται.

Η ζωτικότητα της ψυχής συνεπάγεται με αγάπη για την ζωή.Για χαρά,για πόνο,για ευτυχία,για έρωτα,για πάθος,για χαμόγελο και δάκρυ ,ακούς νν?
Τώρα εξήγησέ μου και αυτό.Γιατί η ψυχή προτιμά να μένει εγκλωβησμένη ενώ κρατά στα χέρια της τα κλειδία της ελευθερίας?
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 14, 2004 1:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτό το έχουμε ορίσει την ψυχή πολύ μ αρέσει!!!! Έχουμε άραγε ορίσει πως ξεπηδάει ένα δέντρο; Από τον σπόρο θα πει κάποιος και θα νομίσει πως έχει εξηγήσει την ερώτηση. Αυτό όμως που πράγματι θα λέει είναι πως ο σπόρος κατά ένα ακατανόητο τρόπο είναι ένα εν δυνάμει δέντρο και τίποτα περισσότερο. Η ύπαρξη της ψυχής είναι υπόθεση, και το πώς και γιατί και αν υπάρχει είναι ο στόχος που πρέπει να επιτευχθεί κάνοντας τις αναγκαίες υποθέσεις. Από εκεί θα πρέπει να αρχίσουμε και όχι να ψάχνουμε κανέναν απόλυτο ορισμό ακόμα. Ο σχετικός ορισμός ήδη υπάρχει. Είναι το κινούν που δίνει ζωή στο σώμα. Συνεπώς πρέπει να δούμε κατά πόσον είναι αυθύπαρκτη ή όχι.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 14, 2004 2:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το "consiousness". Η συνείδηση, Αfham.
Νομίζω, Ouliathis, πως τα επιχειρήματα λεν πολλά. Αν είναι αυθύπαρκτη λες. Αυτό το δείχνει το φαινόμενο της εξωαισθητήριας αντίληψης.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 14, 2004 3:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τώρα vv τι να σου πω, με την καινούρια θεματική "χτύπησες κέντρο".
Το θέμα είναι τεράστιο και ειλικρινά βρίσκομαι σε κάποια αμηχανία για το πως θα πρέπει να το προσεγγίσω (εξάλλου πρέπει να ψάξω και για το άλλο που μου πρότεινες)
Θα επανέρθω λοιπόν κάποια επόμενη στιγμή, όπου και θα έχω αποφασίσει, ενώ προς το παρόν έχω να δηλώσω τα εξής.
Καλά ρε γίγαντα που την βρίσκεις τέτοια ενέργεια; Είναι κρίμα που σε διαβάζουμε πλέον μόνο τα σαββοτοκύριακα..
Ουλιάδη, οι τελευταίες σου υπογραφές με φτιάχνουν πολύ άγρια Very Happy
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 2:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ερώτησή μου ήταν σαφώς ρητορική. Για τον ορισμό της ψυχής ως συνείδησης ομολογώ πρώτη φορά τον ακούω. Η συνείδηση είναι η επίγνωση της γνώσης. Δεν ξέρω πώς μπορεί αυτό να συσχετιστεί...

Αυτό που είπε η Medousa είναι το συναίσθημα.

Το κινούν που δίνει πνοή στο σώμα εγώ θα πω ότι είναι η βούλησή μου ή (κατά τους αναγκαιοκράτες) η αναγκαιότητα.

Είστε σίγουροι ότι ξέρετε τι είναι η ψυχή;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 5:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είστε σίγουροι ότι υπάρχει ψυχή? Question
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 9:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

«Η μεταφυσική ως επαγωγικό συμπέρασμα.»
Βεβαίως είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει ψυχή.
Αν δεν υπήρχε, πώς θα λέγαμε τέτοιες σοφίες;
Βασική βούληση. Βασική αναγκαιότητα. Βασική επαγωγή. Βασικά πράγματα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 11:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ανθρώπινη ψυχή έχει μεγαλύτερη ανάγκη από το ιδανικό παρά από το πραγματικό.
Με το πραγματικό ζεις,με το ιδανικό υπαρχεις.
Θέλετε να λογαριάσουμε την διαφορά?Τα ζώα ζούν οι άνθρωποι υπάρχουν.
Έτσι έχουμε,ζώα,ανθρώπους και ανθρώπους-ζώα.
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 3:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Βεβαίως είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει ψυχή.
Αν δεν υπήρχε, πώς θα λέγαμε τέτοιες σοφίες;
Βασική βούληση. Βασική αναγκαιότητα. Βασική επαγωγή. Βασικά πράγματα.





Ιασωνα, λεμε σοφίες επειδή έχουμε εναν εγκέφαλο που παράγει χημικές διεργασίες που συντελούν στην νόηση/σκέψη.

Αν αποδείξεις την ύπαρξη της ψυχής θα σε προτείνων για Νόμπελ.

Και αρκετά με την κατάχρηση φιλοσοφικών όρων. Τί "επαγωγή" και "αναγκαιότητα" μας λές? Ούτε καμιά επαγωγή έκανες, ούτε καμιά αναγκαιότητα έδειξες.


Υ.Γ. Μεδουσα, και γιατι να μην υπάρχουν ΚΑΙ τα ζώα ΚΑΙ οι άνθρωποι? Από πού προκύπτει αυτή η... "ανωτερότητα" των ανθρώπων? Επειδή σκέφτονται? Και τότε γιατί αυτό να αποτελεί λόγο να θεωρούνται ανώτερο είδος,και όχι π.χ. η μεγαλύτερη αντοχή της κατσαρίδας.

Υ.Γ.Η λέξη ψυχή είναι μια από τις μεγάλες απάτες της φιλοσοφικής
γλώσσας...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 7:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Joulianous γιατί θέτεις την σκέψη σαν το μόνο χαρακτηριστικό των ανθρώπων?
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 10:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Medousa, υπέθεσα ότι αυτό εννούσες. Υπάρχει κάποιος αλλος λογος για να υποθέτουμε την ανωτερότητα των ανθρώπων εναντι των ζώων?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 15, 2004 11:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι, julianus, υπάρχει ένας άλλος λόγος. Το χιούμορ. Μη με προτείνεις για Νόμπελ, δεν το θέλω έτσι κι αλλιώς.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 16, 2004 12:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλτατε Koure, θα περιμένω με αγωνία την ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΟΥ. Εξαιτίας του εορτασμού δεν έχω και τρομερά μαθήματα, επέστρεψα, γι' αυτό αυτή τη βδομάδα θα μ' έχεις και καθημερινά, όχι μόνο Σαββατοκύριακο.
__________________________

*********Στο κείμενο το πρώτο μου εδώ, τοποθέτησα μέσω της επεξεργασίας κάποια ΕΠΙΠΛΕΟΝ σημεία.

__________________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
Σελίδα 1 από 7

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center