Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ηράκλειτος, ο σκοτεινός φιλόσοφος
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
mirage
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 592

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 25, 2006 11:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απο τα λίγα που αναφέρθηκαν εδω -και χωρίς δυστυχώς να τον έχω μελετήσει -διαισθάνομαι πως ο λόγος του Ηράκλειτου είναι περισσότερο Διονυσσιακός ... παρά Απολώνιος. Γι αυτό και ο χαρακτηρισμός του "Σκοτεινός", για να γίνει κατανοητός κάποιος θα πρέπει να τον βιώσει με την απαιτούμενη έντασση ΜΕΣΑ στην ύπαρξη και στην πραγματικότητα, γινόμενος (αυτός ο άνθρωπος) ΕΝΑ με την φύση. Θυμηθείτε τις Διονυσσιακές τελετές. Αντίθετα ο Απολώνιος λόγος του Αριστοτέλη είναι "φαντασιακός", ατομικός, απαιτεί την απομάκρυνση απο το "σκότος" της χαοτικής πραγματικότητας στο φως της λογικής ...!

Αξίζει όποιος μπορεί και θέλει να καταθέσει εδω περισσότερα για τις απόψεις του με όσο γίνεται πιο Απολώνιο τρόπο ... για να μάθουμε περισσότερα για τον μεγάλο αυτό Έλληνα φιλόσοφο και να τα καταλάβουμε παρακαλώ εμείς οι Αριστοτελικά διαπεδαγωγημένοι Δυτικοί ... Smile
_________________
Σταματήστε να πιστεύετε ... αρχίστε να σκέφτεστε!
http://philosophical-mirage.blogspot.com/
http://notes-mirage.blogspot.com/
http://bio-mirage.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3817
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 25, 2006 2:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Λόγος του Ηράκλειτου φυσικά και είναι απολλώνιος. Τόσο που δεν γίνεται παραπάνω. Και προφανώς όχι μόνο ο λόγος αλλά και ο ίδιος θα πρέπει να ήταν ιερέας του Απόλλωνα. Αυτό λέγεται διότι ο Ηράκλειτος ήταν γόνος Βασιλικής οικογενείας, αλλά στα χρόνια του «βασιλική» λέγονταν η αρχιερατική οικογένεια αφού η βασιλεία είχε καταργηθεί. Συνεπώς ήταν αρχιερέας. Ο λόγος του είναι σκοτεινός σαν χρησμός του Απόλλωνα λοξία, χαρακτηρισμός που ταιριάζει γάντι και για τον Ηράκλειτο. Πολύ μικρή σχέση έχει (αν έχει καθόλου) με φιλόσοφους όπως ο Αριστοτέλης, για τον οποίο η καθαρότητα του λόγου (το τελείως αντίθετο συμβαίνει με τους προσωκρατικούς), είναι το Α και το Ω της φιλοσοφίας. Αντίθετα ο Ηράκλειτος βλέπει τον λόγο μάλλον σαν ένα σπόρο που όταν λεγθεί από το κατάλληλο άτομο, αυτός μεγαλώνει μέσα στον μαθητή και στο τέλος τον μεταμορφώνει με μαγικό τρόπο. Γι αυτό και ο Άναξ στους Δελφούς ούτε λέγει, ούτε κρύπτει αλλά σημαίνει.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 26, 2006 1:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"ο κοσμος εχει την αναγκη της αιωνιας αληθειας, αρα και την αναγκη του ηρακλειτου" (νιτσε)
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17326

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 28, 2006 9:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είπε και κάποιες υπερβολές ο Νίτσε!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
elit
Πρύτανης


Εγγραφή: 06 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 126

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 28, 2006 11:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Den einai liges oi fores pou ekeino den katanooume, eite aprospelasto einai mesa mas, na to theoroume ipervoli..
Sta dika mas matia, kapote i ipervoli metriazei to optiko mas pedio..
allote to afanizei..
_________________
Απ' όλα τα χάη του κόσμου, λεύθερος θέλω να πλέω..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17326

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 28, 2006 11:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι λογικό παράδοξο να μιλάς για αιώνιες αλήθειες,λες κι είσαι έξω απ' το χρόνο και θεωρείς από εκεί την αιωνιότητα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
elit
Πρύτανης


Εγγραφή: 06 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 126

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 28, 2006 12:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Akrivos etsi opos to eipes einai...
Mporei na min vretheis os ontotita ekso apo ton xrono, otan ekeinos iparxei stin ili, ma mporeis dianotika, otan ekeinos einai aniparktos..
_________________
Απ' όλα τα χάη του κόσμου, λεύθερος θέλω να πλέω..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17326

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 29, 2006 8:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Mα δεν υπάρχει γνωστό βίωμα εκτός χρόνου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
elit
Πρύτανης


Εγγραφή: 06 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 126

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 29, 2006 8:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

oneireyomai..thelo poli....fantazomai...fovamai pos...niotho tromo silogizontas...k.o.k.

ola ayta gennoun sinaisthimata viotika ekso apo ton xrono...
makria apo tin "torini pragmatikotita"
_________________
Απ' όλα τα χάη του κόσμου, λεύθερος θέλω να πλέω..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17326

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 29, 2006 8:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε μια χρονική σειρά εκτυλίσσονται όλα τα βιώματα αυτά,ο χρόνος είναι προϋπόθεσή τους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
elit
Πρύτανης


Εγγραφή: 06 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 126

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 29, 2006 8:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Se mia " sxetiki" xroniki seira tha elega..
o xronos den einai i vasiki proipothesi, ma kati san simiomatari sta xeria enos tiflou..
o irakleitos thorouse ekso apo ton xrono..
Oi megaloi stoxastes zousan tin fthora tis genniseos kai tin sinexisi tous ekso apo ton xrono..
Akomi kai emeis pou omiloume gia ton xrono to kanoume ousiastika ekso apo ayton..
_________________
Απ' όλα τα χάη του κόσμου, λεύθερος θέλω να πλέω..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17326

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 31, 2006 12:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όταν μια έννοια αναφέρεται σε κάτι που είναι έξω απ' το χρόνο,τότε αυτό δε θα μεταβάλλεται.Αλλά τότε θα έχει πεπερασμένα μέρη,γιατί αν έχει άπειρα ο εαυτός του θα εκτεινόταν στο άπειρο,δε θα ήταν αμετάβλητος.Κάθε έννοια,όμως,είναι το κοινό που συνέχει τις άπειρες εμφανίσεις της,μια έννοια με πεπερασμένες εμφανίσεις δεν είναι σύνθεση αλλά άθροισμα μερών και το άθροισμα δε μας λέει τίποτα για την κοινότητα των μερών.Άρα εξωχρονικές έννοιες δεν υπάρχουν.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 06, 2006 9:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ερώτηση: Μπορώ να κάνω έρωτα δύο φορές με την ίδια γυναίκα;
Γενικά, μπορώ εγώ να κάνω έρωτα δύο φορές, αφού θα έχω αλλάξει και δεν θα είμαι ο εγώ;;;;
Αναμένω...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17326

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 10, 2006 2:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλό!Απατάμε τη γυναίκα μας με τον "εαυτό" της!

Άρα δεν υπάρχει μονογαμία! Ξενοκοιμηθείτε ελεύθερα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 10, 2006 11:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

οχι μονο αυτο,αλλα οταν μας ρωτανε με ποσες εχουμε παει και τους λεμε οτι ειναι η πρωτη μας φορα δεν ψευδομαστε,αφου δεν ειμαστε οι ιδιοι.πολυγαμικοι παρθενοι δηλαδη!
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 3 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center