Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Polumgla
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 9:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Polumgla Απάντηση με Συμπερίληψη

στα Ρώσικα σημαίνει ομίχλη, όμως είναι και ένα χωριό με 15 σπίτια στη Σιβηρία ....
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 10:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι όμως και μία αληθινή ιστορία στη μέση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ...
Ένας αξιωματικός του Ρώσικου στρατού τραυματισμένος στα μετώπισθεν έχει ψύχωση αφότου διέφυγε από εκεί που εκτελέστηκαν οι σύντροφοί του από Γερμανό αξιωματικό ο οποίος ενόσω πυροβολούσε εκτελώντας, έπαιζε ταυτόχρονα την φυσαρμόνικά του ...
Μετά την απόπειρα να αποδράσει από το νοσοκομείο για να πάει στο μέτωπο να εκδικηθεί, του δίνουν αποστολή να φτιάξει ξύλινο πυργίσκο για ραδιοφάρο στο πουθενά της Σιβηρίας στο χωριό Polumgla.
Όμως οι άντρες που θα έχει στις διαταγές του είναι Γερμανοί αιχμάλωτοι ...
Μετά από κακουχίες φτάνουν έξω από το χωριό, αφού πρώτα στο τραίνο ήδη έχει πυροβολήσει στα δάχτυλα έναν νεαρό αιχμάλωτο που τόλμησε να παίξει φυσαρμόνικα ενώ κοιμόταν ....
Στο χωριό μόνον χήρες ένα παιδάκι κι ένας γέρος υποδέχονται ψυχρά τους στρατιώτες. Ο παγετός αναγκάζει τον Ρώσο υπολοχαγό που θέλει να επιτύχει στην αποστολή του, να ενδιαφερθεί για την παγωνιά όχι μόνον για τους δικούς του αλλά και για τους αιχμαλώτους ... ναι, αυτούς που δήλωσε στον διοικητή που τους έδωσε οτι θέλει να τους σφάξει σαν σκυλιά ...
Κάνωντας την αρχή μία από τις χήρες δειλά δίνει λίγο φαγητό με αντάλλαγμα δουλειές βαριές γι'αυτήν που θέλουν αντρικά χέρια ... κι έτσι σιγά σιγά ο πάγος σπάει ... κι ακολουθεί κι ακόμη μία κι ακόμη μία ... και τα πράγματα δεν μένουν μόνον εκεί ...
Ο Ρώσος υπολοχαγός αποσβολωμένος απλά παρακολουθεί και δίνει την συγκατάθεσή του όπου του ζητούν με θλίψη οι γυναίκες οτιδήποτε τις φέρνει πιο κοντά με αυτούς που ίσως σε κάποια μάχη σκότωσαν τους άντρες τους ...
Ο πόλεμος σταμάτησε σε αυτό το χωριό κι η αγάπη ξαναγεννήθηκε. Δεν υπάρχουν εχθροί αλλά άνθρωποι με καρδιά. Όλοι πια, εκτός από έναν ρώσο υπαξιωματικό που αντιδράει διότι φοβάται οτι θα γεννηθούν μωρά με ξένες ιδέες, είναι ευτυχισμένοι και μόνον ιστορίες αγάπης διαδραματίζονται ενώ ο πόλεμος μαίνεται.
Οι ταινία δίνει όλες εκείνες τις μικρές στιγμές που δείχνει τους ανθρώπους να ζουν την ευτυχία ο ένας με τον άλλο με αποκορύφωμα τα Χριστούγεννα όπου γίνεται γιορτή ... Ήταν τα τελευταία ...
Ξαφνικά έρχονται τα τεθωρακισμένα και ο διοικητής τους αναφέρει οτι ο ραδιοφάρος θα φτιαχτεί κάπου αλλού, δεν υπάρχουν μεταφορικά μέσα για τους αιχμαλώτους ούτε προμήθειες κι έτσι τους πηγαίνει λίγο πιο κάτω και τους εκτελεί ενώ όλοι οι υπόλοιποι, χωρικοί και Ρώσοι στρατιώτες άφωνοι είναι ακινητοποιημένοι από την ... πραγματικότητα ....
"Αυτό" που αγάπησαν, τώρα πρέπει να πεθάνει χωρίς να βγάλουν μιλιά, χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτε ...
Το έργο τελείωνει έτσι απλά. Όπως τέλειωσε κι η ζωή αυτών που αγαπήθηκαν από "λάθος" ανθρώπους, σε "λάθος" μέρος σε "λάθος" στιγμή ...
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 10:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

και καλά τι θέλει εδώ αυτή η ιστορία ; θα πει κάποιος ίσως ...
σκεφτόμουν πόση αλληγορία μπορεί να δίνει μια τέτοια ιστορία.
Οι Ρώσσοι, είναι απέναντι στους Γερμανούς, εν μέσω πολεμικής αναμέτρησης, μία οντότητα.
Κι όμως ενώ τους μισούν μπορούν και να τους αγαπούν.
Ενώ τους περιθάλπτουν και νοιάζονται για την ζωή τους, μπορούν και να τους εκτελέσουν έτσι απλά.
Τα ίδια δεν συμβαίνουν στο μυαλό μας ; Οι αντιφάσεις στις πράξεις μας και τα διλλήματα δεν μας θυμίζουν το ίδιο σκηνικό ;
Ότι "αιχμαλωτίζουμε" μπορεί να σημαίνει κάτι εχθρικό αλλά και κάτι φιλικό.
Μπορούμε να το αγαπάμε μα και να το μισήσουμε.
Μπορούμε να ενδιαφερθούμε για την ζωή του μα και να το "σκοτώσουμε".
Τόση ομοιότητα διάχυτη σε κάθε κλίμακα ;
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 10:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Arrow
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=48842#48842
Evil or Very Mad

Μένω πεισματικά πεισματάρης.
Εμμένω μετά μανίας στην άποψη, της Απόλυτης Ατομικής Ευθύνης...
Περιλαμβανομένων των επιλογών του υποφαινόμενου...
Νάσαι καλά όμως που μας επανέφερες στην τάξη, εισάγοντας ένα πραγματικό αντικείμενο άξιο συζήτησης.

Twisted Evil
_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 10:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Evil or Very Mad

Μόλις αυτή τη στιγμή, είπαν τρεις ειδήσεις απανωτά. Οι τηλεπαρουσιάστριες της ΝΕΤ χαμογελούσαν το ίδιο κατά την εκφώνησή τους' και είχαν το ίδιο ευχάριστο ύφος κουτσομπόλικου διανοουμενισμού στο ηχόχρωμα της φωνής τους. Η πρώτη αφορούσε την αυτοανατίναξη ενός ατόμου στην Καμπούλ, μαζί με τρία άλλα άτομα που έτυχε να βρίσκονται στο ίδιο σημείο. Η δεύτερη τις νομοθετικές ρυθμίσεις του Σαρκοζί, τις σχετικές με τα κόμπλεξ του για το ύψος του. Και η τρίτη τις αντιδράσεις του Μπερλουσκόνι στα λεγόμενα περί της σεξουαλικότητάς του!!...

Twisted Evil
_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 1:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη


Βλέπουμε από τα καθίσματά μας στην πλατεία, το θέατρο της ζωής να εκτυλίσσεται. Μπορούμε με άνεση να βρισκόμαστε σε μέθεξη με τα δρώμενα' ή να σχολιάζουμε απρεπώς τσακίζοντας πασατέμπο.
Χρειάζεται όμως που και που μια Κατερίνα Γώγου, να μας υπενθυμίζει αυτά που θάπρεπε από μόνοι μας να ξέρουμε σχετικά με την ουσία του θεάτρου.
Και άστε τον Μπρεχτ να λέει τις δικές του θεωρίες...

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 08, 2009 3:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

LSNM έγραψε:

Ξαφνικά έρχονται τα τεθωρακισμένα και ο διοικητής τους αναφέρει οτι ο ραδιοφάρος θα φτιαχτεί κάπου αλλού, δεν υπάρχουν μεταφορικά μέσα για τους αιχμαλώτους ούτε προμήθειες κι έτσι τους πηγαίνει λίγο πιο κάτω και τους εκτελεί ενώ όλοι οι υπόλοιποι, χωρικοί και Ρώσοι στρατιώτες άφωνοι είναι ακινητοποιημένοι από την ... πραγματικότητα ...



Εδώ είναι το πραγματικά ενδιαφέρον σημείο.
Οι ζωές των αιχμαλώτων, με όλο το δράμα, τον αλληλοσυσχετισμό με τις ζωές των πρώην εχθρών τους και νυν εταίρων τους, την ατομική ύπαρξη ή μελλοντική εξέλιξη ενός εκάστου, την καθεαυτό υπόστασή τους, καθορίστηκαν από ένα απλό, αν και Παγκόσμιο γεγονός:
Έπαψαν να έχουν χρησιμότητα για τον συγκεκριμένο σκοπό που εξυπηρετούσε η διατήρησή τους, υπό το πρίσμα της σκέψης εκείνου που είχε την εξουσία να αποφασίσει σχετικά με αυτές την τρέχουσα στιγμή...

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
epiktitos
Πρύτανης


Εγγραφή: 02 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 550
Τόπος: όσο αυτός πού καταλαμβάνω

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 09, 2009 11:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Chaos

Παράθεση:
καθορίστηκαν από ένα απλό, αν και Παγκόσμιο γεγονός:
Έπαψαν να έχουν χρησιμότητα για τον συγκεκριμένο σκοπό που εξυπηρετούσε η διατήρησή τους, υπό το πρίσμα της σκέψης εκείνου που είχε την εξουσία να αποφασίσει σχετικά με αυτές την τρέχουσα στιγμή...


Τα οικόσιτα ζώα τα παχαίνουμε τα προσέχουμε και όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή εφαρμόζουμε το απλό παγκόσμιο γεγονός που αναφέρεις, όχι όταν πρόκειται για ανθρώπους. Αν και για τους κάθε είδους εξουσιαστές δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των ζώων.
Έχεις δει πως μας προσέχουν και μας παχαίνουν άλλωστε ώστε ο κάθε εξουσιαστής όταν έρθει η ώρα να μπορεί να εφαρμόσει το απλό παγκόσμιο γεγονός

Ερρωσο
_________________
//Ο ΣΟΦΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ,Ο ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΟΣ//
//ΑΣΤΟΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΩΔΗ .
ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ //
Ω ύβρις, ύβρις! Μελετών το άπειρον
εχάραξα παν αίσθημα διάπυρον
πάσαν μου την καρδίαν εις τον πάπυρον
τούτον...»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 09, 2009 12:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

epiktitos έγραψε:

Αν και για τους κάθε είδους εξουσιαστές δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των ζώων.



Νομίζω ότι μιλούμε ακριβώς για το ίδιο γεγονός, αν και με κάπως διαφορετικούς όρους' και με ελαφρώς άλλη προσέγγιση.
Σε παρακαλώ να συνεκτιμήσεις - χωρίς να είσαι υποχρεωμένος να τον αποδεχθείς - τον ισχυρισμό μου περί απόλυτης ατομικής ευθύνης. Τούτο σημαίνει, ότι ουδείς άνθρωπος υπόκειται στην εξουσία κάποιου άλλου, εάν προηγουμένως δεν έχει αποδεχθεί κάτι τέτοιο δια πράξεων ή παραλήψεών του.
Αλλά αφ' ης στιγμής αποδέχεται τούτη την εξουσία, επειδή κάτι τέτοιο διευκολύνει τους τρόπους διαβίωσης ή έστω και την απλή επιβίωση του, είναι συνυπεύθυνος για τις απορρέουσες από τις επιλογές της τελευταίας συνέπειες.
Για να μην παρεξηγούμεθα:
ΔΕΝ απαλλάσσω την εξουσία, την όποια εξουσία, από τις ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ευθύνες. Απλά ισχυρίζομαι ότι όλοι οι δεχόμενοι να είναι υποκείμενοι σε αυτήν, φέρουν τη δική τους' και κατέχουν την δυνατότητα της επιλογής.
Το τι θα κάνουν με τούτη, είναι θέμα ενός εκάστου.Δεν ανήκει ούτε σε μένα, ούτε σε σένα, ούτε σε κανέναν η εξουσία της επίκρισης για τις επιλογές των άλλων - εκτός εάν μας την έχουν αποδώσει οι ίδιοι' και έχουμε αποδεχθεί εμείς να την πάρουμε.
ΟΛΟΙ όμως κατέχουμε αυτοδικαίως την ικανότητα της Κρίσης.
Και αυτή, συνεπιφέρει την δική μας ευθύνη...

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
epiktitos
Πρύτανης


Εγγραφή: 02 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 550
Τόπος: όσο αυτός πού καταλαμβάνω

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 09, 2009 1:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ μου φίλε μόλις αγγίξαμε την επιφάνεια . Θα αποδεχθώ την άποψη σου περί απόλυτης ατομικής ευθύνης μόλις μου απαντήσης ειλικρινά τι πιστεύεις ότι θεωρούν ως πολυτιμότερο αγαθό οι άνθρωποι σήμερα.
Για να έχει κάποιος την ευθύνη της οποίας επιλογής πρέπει να έχει και τις επιλογές.
Υπάρχει μια επιστήμη που δεν διδάσκετε πουθενά στον κόσμο σε κανένα πανεπιστήμιο ούτε καν από τον γονιό στο παιδί και αυτή είναι η επιστήμη της ζωής .
_________________
//Ο ΣΟΦΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ,Ο ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΟΣ//
//ΑΣΤΟΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΩΔΗ .
ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ //
Ω ύβρις, ύβρις! Μελετών το άπειρον
εχάραξα παν αίσθημα διάπυρον
πάσαν μου την καρδίαν εις τον πάπυρον
τούτον...»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
λάμπρος
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 12 Δεκ 2008
Δημοσιεύσεις: 4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 18, 2009 12:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμφωνώ Χάος. Αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι γεννιέσαι και αναπτύσσεις την προσωπικότητα σου υπό πολλών μορφών εξουσίες. Τυπικά μάλιστα μερικές από αυτές δεν μπορούν να αρθούν. Τυπικά πάντα. Άλλα και στο καθαρά ουσιαστικό κομμάτι το να θέσεις τον εαυτό σου εκτός θέσεως εξουσιαζόμενου ( ; ) σημαίνει τον να τον θέσεις εκτός πλαισίων κοινωνίας. Οποίο κόστος! οχι; Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι ναι μεν υπογράφουμε το συμβόλαιο αλλά αυτό δεν γίνεται -παρά ελάχιστα- με τους δικούς μα όρους.
Πως τότε μιλάμε για απόλυτη ατομική ευθύνη; Όπως είπε ο Επίκτητος προυποθέτει την ύπαρξη επιλογών, η ευθύνη.
Όσο για το αγαθό στο οποίο αποβλέπουν οι άνθρωποι-αν εχω το δικαίωμα να απαντήσω σε αυτήν την απευθυνση-δεν βλέπω πως έχει σχέση με το θέμα. θα ήθελα να μου εξηγήσετε.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 18, 2009 7:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη


Αγαπητέ epiktitos, λυπούμαι επειδή βρίσκομαι σε αδυναμία να σου απαντήσω με τρόπο που να είναι ταυτόχρονα και σαφής και έντιμος.
Ποιά άτομα θα είναι το δείγμα στην αντικειμενοφόρο πλάκα μας' και γιατί;
Θα κάνουμε μία καταγραφή των αναγκών των ανθρώπων, όπως τις έχουμε εμείς κατά νου ή θα αναπτύξουμε τον κατάλογο εκείνων που τους δημιουργούν τα ΜΜΕ;
Τα ίδια τα ΜΜΕ δεν είναι μία ανάγκη που ζητήθηκε - πολλάκις με βία και με αίμα - και πληρώθηκε όπως πληρώθηκε' ενδεχομένως επειδή μόνον έτσι θα μπορούσε να πληρωθεί;
(Σίγουρα οι φίλοι opyrgos και rakis θα μπορούσαν να συμβάλλουν κάλλιον εμού σε αυτό το σημείο, αν καταδέχονταν να ασχοληθούν λίγο και με δημιουργική φιλοσοφία' αντί του ευφυούς και αναγκαίου σχολιασμού προγενέστερων διανοητών).
Εκείνο που ισχυρίζομαι πολύ απλά, είναι ότι υπάρχει πάντοτε η λύση της παράφρονος μεταβλητής:
Αν ο κόσμος που ζω μου είναι τόσο απεχθής, μπορώ να πάω να κοιμάμαι κάτω από τις γέφυρες. Εφ' όσον δεν το κάνω, είναι επιλογή μου να τον κρατώ. Νομίζω ότι και ο φιλόσοφος από τον οποίο δανείζεσαι το όνομά σου, θα συμφωνούσε με αυτή την κρίση. Πολλώ δε μάλλον, ο πλέον αγαπητός σε μένα Επίκουρος...
Επαναλαμβάνω την προηγούμενη θέση μου: Η αποδοχή από μέρους των ατόμων της πραγματικότητας της εξουσίας, δεν απαλλάσσει την τελευταία από της ευθύνες της για τον τρόπο που διαχειρίζεται τις αρμοδιότητες που της δόθηκαν ή υφάρπαξε. Αντιθέτως την μεγιστοποιούν.
Τα ανωτέρω νομίζω ότι απαντούν κατά κάποιο τρόπο και στο σχόλιο του φίλου λάμπρος.

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 18, 2009 7:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Twisted Evil

Που είσαι μωρέ LSNM; Μας την έριξες τη μπόμπα και την κοπάνησες;

Mr. Green
_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 18, 2009 10:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Chaos έγραψε:
Twisted Evil

Που είσαι μωρέ LSNM; Μας την έριξες τη μπόμπα και την κοπάνησες;

Mr. Green


Υποκλίνομαι στην μομφή σου καλέ μου φίλε ...
Να' ξερες όμως τι βόμβες πέφτουν γύρω μου και τρέχω μόλις πέσει καμία να κρυφτώ στον κρατήρα της μήπως και στατιστικά γλυτώσω να ξαναπέσει στο ίδιο σημείο η επόμενη ....

Sad

Θα επανέλθω όμως εδώ γιατί με κυρίεψαν σκέψεις σχετικά ...
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 19, 2009 2:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

λάμπρος έγραψε:

Πως τότε μιλάμε για απόλυτη ατομική ευθύνη; Όπως είπε ο Επίκτητος προϋποθέτει την ύπαρξη επιλογών, η ευθύνη.


Arrow
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=2261&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Απόσπασμα:

4. Γνώση

Η ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ, ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Η ανάκριση προσδιορίζεται, ως εκείνη η επιστήμη που δίνει την δυνατότητα στον υπηρέτη της να αποσπά από τους άλλους το σύνολο της Πληροφορίας που κατέχουν' είτε έχουν γνώση του γεγονότος ότι την κατέχουν είτε όχι.
Σε παλιότερες και όχι τόσο προοδευμένες εποχές, προσδιοριζόταν από την απλή εξάσκηση σωματικής βίας επί του υποκειμένου της. Σε κάποιες νεώτερες, πλην όμως εξ ίσου λίγο προοδευμένες περιόδους, υπήρξαν μέθοδοι χρήσης της λεγόμενης «ψυχολογικής βίας». Έγιναν ακόμη και κάποιες προσπάθειες, με πενιχρά αποτελέσματα, συνδυασμού των δύο κατευθύνσεων. Εκείνο που έλειπε, ήταν η σύγχρονη «ολιστική» προσέγγιση του προβλήματος.
Με απλά λόγια, το ζήτημα το διαχειρίζονταν είτε:
α) Σαδιστές που «απολάμβαναν τη δουλειά τους», ήτοι έχαναν την επαφή με το κύριο αντικείμενο' την απόσπαση της Πληροφορίας.
β) Οπαδοί της ανακρίνουσας πλευράς, οι οποίοι ενδιαφέρονταν απλά για ενδείξεις της «αμαρτίας» του ανακρινόμενου, ήτοι της μη πίστης του στην δική τους άποψη.
γ) Άτομα επιρρεπή στην χειρότερη για τον ανακριτή αδυναμία, ήτοι την ύπαρξη παντοειδών αναστολών σε ότι απαιτείται προκειμένου να εκτελεσθεί το έργο του ολοκληρωμένα.
Όπως σε κάθε επιστημονική εξέλιξη, η πρόοδος προκύπτει μέσω της «δοκιμής και του λάθους». Της πολύχρονης δοκιμής και του συχνού λάθους. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύχθηκαν πλέον αλάνθαστες μέθοδοι, με την χρήση των οποίων είναι αδύνατη η διαφυγή της οιασδήποτε Πληροφορίας, από οποιοδήποτε υποκείμενο. Ως δείγμα, θα παρατεθεί στη συνέχεια περιγραφή μίας εξ αυτών.
Στην συγκεκριμένη μέθοδο δεν ασχολείται η ανάκριση με μεμονωμένους ανακρινόμενους. Ως ιδανικό, κατόπιν πολλών μετρήσεων, έχει αποδειχθεί να προσκαλούνται ομάδες των πέντε ατόμων. Περισσότερα από αυτά, περισπούν την προσοχή του ανακριτή. Λιγότερα, δεν δίνουν στους ανακρινόμενους την επαρκή αίσθηση «βάθους», όπως θα περιγραφεί στη συνέχεια.
Σημαντική εναρκτήρια λεπτομέρεια, είναι να αφαιρείται από την αρχή κάθε είδους ένδυμα από τα υποκείμενα στην ανάκριση άτομα. Δεν υπάρχουν ψυχολογικοί λόγοι προς τούτο. Το ζήτημα είναι καθαρά πρακτικό: Από τη στιγμή της έναρξης της διαδικασίας, δεν είναι επιτρεπτό να υπάρχει ο έστω ελάχιστος περισπασμός, που θα μπορούσε να δημιουργήσει κάποιο κουρέλι.
Μια άλλη λεπτομέρεια όπου χρειάζεται προσοχή: Μέχρι την κυρίως διαδικασία, την διαχείριση των υποκειμένων (δηλαδή την μεταφορά τους, την απέκδυσή τους και την προσαρμογή τους στα κατάλληλα βοηθήματα), καλό είναι να την αναλαμβάνουν βοηθοί. Από κει και πέρα όμως οι ανακρινόμενοι πρέπει να έχουν ως μόνη παράσταση τον ανακριτή. Δεν επιτρέπεται η παρουσία κανενός άλλου ατόμου οπτικά, ακουστικά, οσφρητικά, γευστικά, απτικά ή ακόμη και διαισθητικά.
Ως βοηθήματα, καλό είναι να χρησιμοποιούνται τα απλούστερα δυνατά. Επί παραδείγματι, ένα τραπέζι ή ένας τοίχος, εφοδιασμένα με τα κατάλληλα εξαρτήματα ώστε να μην παρεμποδίζεται η πρόσβαση σε κάθε πλευρά του υποκειμένου ούτε να δημιουργούνται περισπασμοί κατά τις αναγκαίες περιστροφές. Ιδανική θα ήταν μία μέθοδος, κατά την οποία τα χέρια των ανακρινόμενων θα δένονταν στην οροφή και τα πόδια στο έδαφος, έτσι ώστε το σώμα να είναι μεν σταθερό και ακίνητο αλλά όχι τεντωμένο, ώστε να μην προκαλείται μούδιασμα.
Τα υποκείμενα, θα πρέπει να τοποθετούνται σε κύκλο ώστε το καθένα να έχει πλήρη θέαση των υπολοίπων. Πρέπει όμως να υπάρχει μεταξύ τους αρκετή απόσταση, ώστε ο ανακριτής να κινείτε ελεύθερα και να μπορεί να μεταφέρει όπου χρειάζεται τα εργαλεία του με άνεση. Ο φωτισμός πρέπει να είναι πλούσιος και διαυγής, αλλά όχι εκτυφλωτικός. Τα ρούχα του ανακριτή πρέπει να είναι άνετα και χαλαρά, απέριττα, χωρίς στολίδια ή εξαρτήματα στα οποία θα μπορούσε να εστιασθεί η προσοχή των ανακρινομένων. Το χρώμα τους θα πρέπει να είναι ουδέτερο και να μην συγκρατεί λεκέδες.
Αφού ξεκαθαρίστηκαν αυτές οι προκαταρκτικές λεπτομέρειες, ιδού μία πρακτική περιγραφή αυτής της μεθόδου ανάκρισης.
Κατ’ αρχήν, επιλέγεται το άτομο για το οποίο ο ανακριτής πιστεύει ότι είναι το λιγότερο πιθανό να κατέχει τις αναζητούμενες Πληροφορίες. Στο άτομο αυτό, ο ανακριτής απευθύνει μία και μόνη ερώτηση. Εάν δεν λάβει απάντηση ή εάν η απάντηση είναι αρνητική, του σπάζει αργά και μεθοδικά όλα τα άκρα. Εάν το υποκείμενο είναι τοποθετημένο σε τραπέζι, ο ανακριτής μπορεί να χρησιμοποιήσει μια βαριοπούλα, βάρους τέτοιου που να μην δυσκολεύει τις κινήσεις του ή να του προξενεί πρόωρη κούραση. Εάν πάλι έχει χρησιμοποιηθεί ο μηχανισμός που περιγράψαμε ανωτέρω, δηλαδή ο ανακρινόμενος έχει απλωθεί μεταξύ οροφής και εδάφους, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί κάποιος μηχανισμός συμπίεσης.
Δύο παγίδες τις οποίες πρέπει να αποφύγει ο ανακριτής είναι η χρήση εργαλείων που προκαλούν αιμορραγία ή η χρήση των χεριών και των ποδιών του σε απευθείας επαφή με το υποκείμενο. Στην πρώτη παγίδα δημιουργούνται δύο προβλήματα: Το υποκείμενο μπορεί να αδυνατίσει γρήγορα και να μην είναι σε θέση να αντιληφθεί τις επόμενες φάσεις της ανάκρισης. Ή πάλι, μπορεί να περισπασθεί η προσοχή των υπολοίπων υποκειμένων από το αίμα και να μην δίνουν την πρέπουσα σημασία στα υπόλοιπα γεγονότα. Στην δεύτερη παγίδα, η σχέση ανακριτή και ανακρινόμενου γίνεται πλέον του δέοντος ατομική και προσωπική εάν τα σώματά τους έρθουν σε απευθείας επαφή. Και επειδή κανένα απλό σάρκινο μέλος του ανθρώπινου σώματός δεν μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματικό όσο ένα κατάλληλο εργαλείο, οι ανακρινόμενοι χάνουν τον σεβασμό τους στον ανακριτή. Τελικά γίνεται αναποτελεσματική όλη η διαδικασία. Για τον αντίστροφο λόγο, δεν χρησιμοποιούνται ηλεκτρισμός ή εξεζητημένα μηχανήματα. Με αυτά, η σχέση αποστασιοποιείται και χάνει τελείως τον χαρακτήρα της προσωπικής και ατομικής.
Αφού σπάσει τα άκρα του πρώτου υποκειμένου ο ανακριτής, προχωρά καταστρέφοντας τα γεννητικά του όργανα. Χρησιμοποιεί πάντοτε τα πλέον κατάλληλα εργαλεία, ανάλογα με το φύλλο του ανακρινόμενου. Κατόπιν, καταστρέφει με τη σειρά, τα οσφρητικά, γευστικά και ακουστικά του όργανα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τανάλιες, οξέα και κάθε άλλο υλικό το οποίο θεωρείται αποτελεσματικό, αλλά κάθε τραύμα θα πρέπει να καυτηριάζεται άμεσα. Στη συνέχεια, αλείφει το δέρμα του υποκειμένου με Βασιλικόν Ύδωρ, προκειμένου να χαθεί η απτική αίσθηση. Τελικά καταστρέφει τα οπτικά του όργανα. Στο στάδιο αυτό και προς αποφυγήν όπως ειπώθηκε αιμορραγίας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί λευκοπυρωμένος σίδηρος. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το ανακριθέν άτομο μεταφέρεται ταχύτατα σε νοσοκομείο ώστε να εξασφαλιστεί η επιβίωσή του.
Επόμενο βήμα, είναι η επιλογή του επομένου μέλους της ομάδας το οποίο θα ανακριθεί. Στην διαδικασία αυτή, δίδεται αρκετός χρόνος ώστε να συνειδητοποιήσουν οι ανακρινόμενοι την πραγματικότητα την οποία βιώνουν, αλλά όχι υπερβολικός ώστε να μην λησμονήσουν τις επί μέρους λεπτομέρειες.
Αφού οι βοηθοί προετοιμάσουν το δεύτερο υποκείμενο και απομακρυνθούν, ο ανακριτής σπάζει τα δάκτυλα των χεριών του, ΠΡΙΝ του απευθύνει την οποιαδήποτε λέξη. Ύστερα από αυτό, προχωρά στην κανονική λίστα των ερωτήσεων που έχει προετοιμάσει. Σε κάθε άρνηση, εφαρμόζει ένα από τα στάδια που αναπτύχθηκαν ανωτέρω. Όταν το υποκείμενο καταστεί ανίκανο να δίνει απαντήσεις, ολοκληρώνει την διαδικασία και το στέλνει στο νοσοκομείο. Η ίδια μεθοδολογία ακολουθήται και για τα επόμενα μέλη της ανακρινόμενης ομάδας. Είναι περίπου βέβαιο, ότι αν όχι από το τρίτο ή το τέταρτο θα ληφθούν οι αιτούμενες Πληροφορίες από το πέμπτο άτομο. Εκτός φυσικά, εάν δεν τις κατέχει κανένα από αυτά.
Σε αυτή την περίπτωση, καλείται μία νέα ομάδα, από αυτές που παρακολουθούν τη διαδικασία από το υπερώο. Καλό είναι σε κάθε ομάδα να διορίζεται νέος ανακριτής προκειμένου να μην είναι επηρεασμένος από όσα άκουσε από την προηγούμενη και να μπορεί να κρίνει αντικειμενικά εάν του παρέχεται Αληθής Πληροφορία.
Για την επόμενη εβδομάδα, θα πρέπει να ετοιμαστούν εργασίες για τους τρόπους θανάτωσης του Τζορντάνο Μπρούνο, του Σαβοναρόλα, του Γουίλιαμ Γουάλας και του Εδουάρδου Β’ της Αγγλίας. Επίσης μία περίληψη του βίου του Τορκουεμάδα. Τέλος, μία κριτική ανάλυση της νουβέλας του Piers Anthony, «Περί της Αποτελεσματικότητας των Βασανιστηρίων» (1985).

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center