Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Το αίνιγμα...

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 5:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: to enigma... Απάντηση με Συμπερίληψη

loipon...tha valoume ena enigma na doume pios exei katavlohsei eis bathos ellinhkh mithologia..oaight?

kai erxete h erwthsh ....ti sumbolizei o minotauros kai o mitos ths ariadnhs se sxesh panta me th kathimerinh mas zwh kai th kathimerinh mas skepsh???? ti einai o minotauros kai ti einai o mitos ths ariadnhs???


tha mporouse na mpei san na h erwthsh ths sfikas ...sto duadiktio Smile


opois mou dwsei kalh apanthsh kerdizei tipota allo para to sevasmo mou
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 7:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tζων σίγουρα πολλά μπορεί να συμβολίζει ο Μινώταυρος και ο μίτος της Αριάδνης, αλλά μ'αυτή την ερώτηση μου δίνεις την ευκαιρία να εκφράσω τη δική μου γνώμη...

Υπαινικτικά έχω εκφράσει όσα θα πω πρακάτω σε ένα ποίημα μου τον Μινώταυρο που έχω δημοσιεύσει νομίζω εδώ μέσα. Πρόκειται για μιά ιδέα που με απασχολεί πολλά χρόνια και στηρίζεται στον μύθο του Αιγαία και του θησέα. Η μάλλον στην υποχρέωση της Αθήνας να πληρώνει κάθε χρόνο στον Μίνωα το μερτικό της θυσίας για να εξασφαλίζει μ'αυτό το τρόπο την ειρήνη της υπόλοιπης πόλης.

Αν αντί για Αθήνα βάλουμε στη θέση της μιά αγέλη αντιλοπών και αν αντί για Μίνωα βάλουμε στη θέση ένα κοπάδι λιονταριών, τότε ανάμεσα σ'αυτές τις δύο αγέλες, υπάρχει μιά διαχρονική συμφωνία. Για να μπορέσει η αγέλη των αντιλοπών να υπάρχει εσαεί εις τους αιώνες, τότε θα πρέπει να πληρώνει κάθε τόσο στα λιοντάρια έναν αριθμό από την αγέλη της!

Είναι ο υπ'αριθμόν 1 νόμος της ζωής. Της διατροφικής αλυσίδας. Της ποικιλομορφίας και της πολυμορφίας...

Ο Θησέας εκφράζει την ενάντια επιθυμία σ'αυτό το νόμο του αίματος. Ο λαβύρινθος το σκοτεινό ταξίδι για την ευρεση της ρίζας αυτού του αιμάτινου νόμου και (δυνατόν) η εξόντωσή του. Για μένα ο Θησέας δεν επέστρεψε ποτέ η το ταξίδι του ήταν μονάχα μιά εικασία. Ο Μινώταυρος παραμένει ολοζώντανος...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 8:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η μία πλευρά του μύθου σίγουρα εκφράζει την επικυριαρχία της Κρήτης στην Αθήνα μια πολύ παλιά εποχή. Αλλά νομίζω πως όχι μόνο αυτό. Ο Ταύρος ήταν ο κυρίαρχος θεός της Κρήτης, και αυτός στον μύθο φαίνετε να κρύβετε μέσα σε ένα λαβύρινθο και στο απόλυτο σκοτάδι, ένα μέρος όπου ο φόβος και ο τρόμος κυριαρχούν και όπου κανείς δεν θα ήθελε να πάει. Εκτός από τον ήρωα που δεν είναι απαραίτητο να είναι πολεμιστής (αν και κατά κάποιο τρόπο θα είναι), μπορεί πολύ καλά να είναι και αοιδός! Εκεί είναι το μέρος που όλα ενώνονται, όπου τίποτα δεν υφίσταται διαχωρισμένο, και απ όπου ο ήρωας ή αοιδός ή φιλόσοφος πρέπει να περάσει και να νικήσει τα τρομερά τέρατα, που στην φιλοσοφία ονομάζονται λογιστικό, θυμικό, και επιθυμητικό, να αντέξει την καταθλιπτική μοναξιά του σκότους, και αν είναι αρκετά γενναίος θα βρει το πιο πολύτιμο πράγμα που σχεδόν σε όλα τα παραμύθια και μύθους είναι κρυμμένο στο σκοτάδι, γι αυτό οι Πυθαγόρειοι ονόμαζαν την μονάδα Τάρταρο, σκότος και φυσικά τρόμο. Το θέμα συνεπώς georgemaus δεν είναι η εξόντωσή του (αυτό το κατάφερε αρκετά καλά η Θρησκεία ειδικά όταν γίνεται αντιληπτή με πολύ συγκεκριμένο τρόπο) αλλά η κατανόησή του, γι αυτό και ο Εμπεδοκλής πήδηξε μέσα στο Ηφαίστειο σύμφωνα με τον μύθο. Έψαχνε ακριβώς το ίδιο πράμα στον ίδιο τόπο.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 9:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tείνω να συμφωνήσω μαζί σου Ουλιάδη. Ναι, κατανόηση και αποδοχή μπορεί να θεωρηθεί κι αυτό μιά νίκη...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 9:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kala to pas ouliadh ....kala ta les

ena meros pou ola ginontai ena ...kai uparxei fovos kai skotos ..kai prepei na vreis thn akrh ...kai o mutos thws aridnhs se voithaei kata kapoio tropo ...kai o lavirinthos mhpws einai to mualo mas ??? kai ti einai o mutos ?? kai pios einai o minotauros ???uparxei sta alitheia???
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 9:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sigoura o kathenas to vlepei me th dikia tou matia ....opws kai egw me th dikia mou ....alla ola auta xunontai sthn idia koith tou potamou ...egw ekei perimenw ....koina sumperasmata
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 9:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ίσως ο Μινώταυρος να συμβολίζει την ζωή και τον θάνατο.(Βλέπετε και την αντίθεση σώμα ανθρώπου κεφάλι ταύρου)Ψυχικό περισσότερο.Ο λαβύρινθος το μυαλό μας ,τον ίδιο μας τον εαυτό που πρέπει να περάσουμε να κατανόησουμε ώστε να φτάσουμε στην νίκη ή στην κατανόηση της ζωής και του θανάτου.Και επείδη για χάρη της αγάπης της η Αριάδνη του έδωσε τον μίτο ,η ίδια μπορεί να θεωρηθεί ως η προσωποποίηση της αγάπης,ο μίτος δώρο της αγάπης τα οποία και μόνο μπορούν να σε βγάλουν νικήτη απτήν μάχη μας με την ζωή και τον άνθρωπο.
Αυτά....ως μια θυλική εκδοχή
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 3:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Χαίρετε φίλοι και εχθροί!

Με χαρά σας ανακοινώνω πως γύρισα από το λαβύρινθο. Και εξηγώ:

Ο λαβύρινθος είναι το 0. Είναι το «χάλι» που θα πέσει ο άνθρωπος, μόνος του, χωρίς κανένα δίπλα του. Θα ρωτηθεί τι είμαι; Που πάω; Τι κάνω; Πιθανότατα να ξεπέσει σε ποτά, γυναίκες, κραιπάλες (αυτά είναι λαβωματιές του Μινόταυρου). Αλλά θα έρθει η στιγμή που θα καθαρίσει ο νους και τότε θα αμυνθεί από όλες τις λαβωματιές και θα νικήσει (αν δεν αμυνθεί τότε σκοτώνεται από τον Μινώταυρο). Ε, σε αυτό το σημείο πρέπει να «κοιτάξει πίσω» να δει από ποιο δρόμο ήρθε και να πει: «Γνώρισα το 0. Ήρθε η ώρα να βγω από εκεί και να μπω στην Ιδεόπολη.» Αν δεν έχει το μίτο τότε πάλι σκοτώνεται.

Σημείωση: Ο μινώταυρος ιστορικά υπήρξε, παραπέμπω στα βιβλία ιστορίας πέμπτης και έκτης δημοτικού, όπου αναφέρεται πως έχει βρεθεί ο σκελετός του.
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 5:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mpravo mpravo ..pisteuw apokodhkopoihthike swsta ..wste na to thesw kai gw me th dikia mou matia panta..

o apeiros kai anexereunhtos labirinthos...ti allo apto mualo mas. o minotauros ..ti allo apo ton idio mas ton eauto ...kai ne sth "pragmatikothta" minotauros den uparxei ....kai sas parapempw se 2 megalous to nitse kai to kabafh gia na aitiologhsw...

kai xekinaw me kavafh "tous laistrugonas kai tous kuklopas,ton agrio poseidona den tha sunanthseis ,an den tous koubaneis mes sth psixh sou,an h psixh sou de tous sthnei empros sou" apisteutos stoixos me polh noima

kai niste twra apo to tade efh zaratoustras " su o idios karteras ton eauto sou ton idio" me aforistiko tono panta ..

kai gia na epistrepsw apo to lavirintho ...o mitos ths ariadnhs ...ti allo apo th polutimh gnwsh ....to gnwthi sauton an thelete ...pou tha mas lutrwsei

autos gia mena einai o mutos ths ariadns ...opws kai h agaph pou kapoios anefere ..
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 10:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ή το μηδέν είναι το χάλι ή κατά κάποιον τρόπο μας έχουν διδάξει να αποφεύγουμε το κενό που κάπου κάπου αναδύεται από μέσα μας και να το γεμίζουμε με κάθε είδους βλακεία που μας σερβίρουν αλλά ποτέ να μην ασχολούμαστε με αυτό το ίδιο. Ή είναι μεγάλο χάλι ή πηδάς μέσα (και άμα θες να κάνεις και τον σταυρό σου κάντον ποιος σε εμποδίζειWink Αλλά μην το αποφεύγεις. Ποιά είναι η κυρίαρχη ιδεολογία της εποχής μας; Δεν είναι μήπως μια ιδεολογία καθολικής αποφυγής; Αν δεν ήταν δεν θα υπήρχαν τόσες διαφημίσεις
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 29, 2004 11:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και κάτι ακόμα. Ο Λαβύρινθος δεν είναι το ανθρώπινο μιαλό αλλά ο κάτω κόσμος. Το μυαλό συμβολίζεται εδώ απο την Αριάδνη γι αυτό και αυτή είναι που του δίνει το σχοινάκι. Την αλλυσίδα δηλαδή αιτίας και αποτελέσματος.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2004 3:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

tha mporouse na to theseis kai etsi ouliath
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center