Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

είναι η κινεζικη ηθική, φιλοσοφική?

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maria_nesta
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 10 Ιαν 2010
Δημοσιεύσεις: 3

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2010 10:02 am    Θέμα δημοσίευσης: είναι η κινεζικη ηθική, φιλοσοφική? Απάντηση με Συμπερίληψη

Question Question ειναι η κινεζική ηθική, φιλοσοφία ή όχι? στηρίζεται στη λογική? και αν ή αν όχι με ποιά κριτήρια αξιολογούμε κάτι εάν αποτελεί φιλοσοφία?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2010 10:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κατ' αρχήν καλως όρισες.

Δε μάς λες όμως και μας εδώ να μάθουμε τι αντιπροσωπεύει η κινέζικη ηθική;
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 30, 2010 3:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απο όσο έχω διαβάσει η κινέζικη φιλοσοφία στηρίζεται σε κάποιες βασικές (κοινότοπες θα έλεγα) αρχές όπως είναι η εργατικότητα, ο σεβασμός στη φύση και στον άνθρωπο, η ηρεμία και η γαλήνη, η σύνεση και η ανδρεία. Δεν με ενθουσίασε ιδιαίτερα. Η ελληνική φιλοσοφία μπροστά της είναι σαφώς ανώτερη και με πιο βαθιά νοήματα. Αλλά προκειμένου κάποιος να διαβάζει τη Βίβλο, καλύτερα να διαβάζει τον Κομφούκιο.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
epiktitos
Πρύτανης


Εγγραφή: 02 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 550
Τόπος: όσο αυτός πού καταλαμβάνω

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 01, 2010 10:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλως ηρθες

Παράθεση:
ειναι η κινεζική ηθική, φιλοσοφία ή όχι?


Τι εννοεις?

Παράθεση:
στηρίζεται στη λογική


Απ' όσο έχω διαβάσει νομίζω πως ναι

Παράθεση:
και αν ή αν όχι με ποιά κριτήρια αξιολογούμε κάτι εάν αποτελεί φιλοσοφία?


Με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις και τον Ηράκλειτο όσον αφορά τους Ταοϊστές
Και με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις τον Πλάτωνα όσον αφορά τους Κομφουκιστές.
_________________
//Ο ΣΟΦΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ,Ο ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΟΣ//
//ΑΣΤΟΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΩΔΗ .
ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ //
Ω ύβρις, ύβρις! Μελετών το άπειρον
εχάραξα παν αίσθημα διάπυρον
πάσαν μου την καρδίαν εις τον πάπυρον
τούτον...»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vag_el
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Ιούν 2009
Δημοσιεύσεις: 3707
Τόπος: Leykada

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 30, 2011 2:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αλήθεια ,η πραγματικότητα,ο ρεαλισμός,
η ταύτιση του ανθρώπου με το είναι,

συνειδητώς απέχει απο το εντυπωσιακό....

φιλοσοφία,που δεν εντυπωσιάζει,
δεν είναι φιλοσοφία?????

Γεννήθηκε κάτι ,γεννήθηκε να βοηθά αδύναμους,
δημιουργός και πάλι ο Θεός,

αλήθεια είναι πως το πουλί πετά,
στα μάτια μας στέκει κάθε ημέρα συνειδητά,

μα εντυπωσιακό είναι το πώς,'


έτσι κι αλλιώς τα σύμβολά τους είναι διαφορετικά,
άλλη φυλή,αλλή υπόσταση,αλλη δομή,

η βάση διαφέρει απο την κορυφή,
το ίδιο και ο δικός μου σεβασμός '...ως προς αυτή.
_________________
ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,

Κώστας Καρυωτάκης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 15, 2011 9:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις και τον Ηράκλειτο όσον αφορά τους Ταοϊστές
Και με τα ίδια κριτήρια που κρίνεις τον Πλάτωνα όσον αφορά τους Κομφουκιστές.



Οφείλω να ομολογήσω πως οι συγκρίσεις είναι όντως άψογες! Αυτό που εμένα εντυπωσιάζει περισσότερο απ όλα πάντως, είναι πως αυτές οι ομοιότητες που φτάνουν μέχρι την ολοκληρωτική ταύτιση, συμπίπτουν σχεδόν και χρονολογικά!!!
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 16, 2011 12:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: είναι η κινεζικη ηθική, φιλοσοφική? Απάντηση με Συμπερίληψη

maria_nesta έγραψε:
Question Question ειναι η κινεζική ηθική, φιλοσοφία ή όχι? στηρίζεται στη λογική? και αν ή αν όχι με ποιά κριτήρια αξιολογούμε κάτι εάν αποτελεί φιλοσοφία?


Εφόσον η ηθική μεταβάλλεται με τα χρόνια το ερώτημα στερείται λογικής αφού απουσιάζει το πότε. Επίσης η ηθική μπορεί να εξηγηθεί φιλοσοφικά χωρίς να μας απασχολεί αν μιλάμε για Κινέζους ή Έλληνες, για κάποιους θα μιλάμε ασφαλώς και θα κατονομάζουμε...αλλά το όνομα δεν μας ενοχλεί για να αναπτύξουμε τη φιλοσοφία μας. Φιλοσοφία είναι αυτό που σκεπτόμαστε και περιγράφει τα αρνητικά και τα θετικά σε κάτι. Π.χ. στο ερώτημα αν πρέπει να μάθουμε τα πολιτικά για να έχουμε λόγο στην εκκλησία του Δήμου με ειδικό δάσκαλο, που ήταν το ερώτημα του Πλάτωνα στον Πρωταγόρα, δεν δόθηκε καμία λύση. Έβαλε ο Πλάτωνας τον Σωκράτη να λέει την μια άποψη και τον Πρωταγόρα την αντίθετη. Μέσα από την ανάγνωση αυτής της αντιπαράθεσης μπορεί κανείς να κατανοήσει το ζήτημα και από κει και πέρα να διαλέξει τι βλέπει σωστότερο. Έτσι η φιλοσοφία δεν θα σε κάνει ηθικό αλλά θα σου δώσει σφαιρική άποψη, θα σου δώσει ένα πλαίσιο επιλογών. Χωρίς την φιλοσοφία ο άνθρωπος απλά ακολουθεί ένα πρότυπο, αυτό που του επιβάλλουν. Η φιλοσοφία λοιπόν είναι το μέσο του ελεύθερου ανθρώπου.
Αν τώρα αναλογιστούμε τη ανελευθερία στην Κίνα...τότε μάλλον η φιλοσοφία εκεί είναι μια άγνωστη λέξη.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Kain
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 620

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 16, 2011 12:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δυστυχώς δεν έχω μελετήσει τα έργα πολλών Κινέζων φιλοσόφων. Καθώς, όμως, μελετώ εδώ και κάμποσα χρόνια με πάθος τις πολεμικές τέχνες, νομίζω πως αξίζει να αναφερθώ στη δική τους, ξεχωριστή φιλοσοφία. Και τι καλύτερος τρόπος για να το κάνω αυτό από μια ιστορία.

Παράθεση:
Ο Μποκούντεν και οι τρεις γιοι του

Ο Μποκούντεν, μεγάλος Διδάσκαλος του ξίφους, δέχτηκε μια μέρα την επίσκεψη ενός συναδέλφου. Για να παρουσιάσει τους τρεις γιους του στο φίλο του και να δείξει το επίπεδό τους, ο Μποκούντεν ετοίμασε μια μικρή παγίδα. Τοποθέτησε ένα βάζο πάνω σε μια συρόμενη πόρτα, έτσι ώστε να πέσει πάνω σε όποιον έμπαινε στο δωμάτιο.

Καθισμένος ήσυχα με το φίλο του απέναντι στην πόρτα, ο Μποκούντεν φώναξε το μεγάλο του γιο. Όταν εκείνος βρέθηκε μπροστά στην πόρτα, σταμάτησε απότομα. Μισάνοιξε την πόρτα, έβγαλε το βάζο πριν μπει. Κλείνοντας την πόρτα πίσω του ξανατοποθέτησε τα βάζο, πριν χαιρετήσει τους Διδασκάλους. «Ο μεγάλος μου γιος», είπε ο Μποκούντεν χαμογελώντας. «Έχει φτάσει ήδη σε ένα καλό επίπεδο και βρίσκεται στο δρόμο που τον οδηγεί να γίνει Διδάσκαλος».

Φώναξαν και το δεύτερο γιο. Τράβηξε την πόρτα και άρχισε να μπαίνει. Γλύτωσε παρά λίγο το βάζο, καταφέρνοντας να το πιάσει στον αέρα. «Είναι ο δεύτερος γιος μου», εξήγησε στο φιλοξενούμενο. «Έχει ακόμα μακρύ μονοπάτι να τραβήξει».

Όταν ήλθε η σειρά του μικρότερου, εκείνος μπήκε βιαστικά και δέχτηκε με δύναμη το βάζο στο σβέρκο, αλλά πριν το βάζο ακουμπήσει το έδαφος, τράβηξε το σπαθί του και το έσπασε στα δύο. «Αυτός εδώ», είπε ο Διδάσκαλος, «είναι ο μικρός γιος μου. Είναι η ντροπή της οικογένειας, αλλά είναι ακόμη νέος».


Από το βιβλίο "Η σοφία των πολεμικών τεχνών", εκδόσεις ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ, 1996.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει ο Ταοϊσμός και οι διάφορες μορφές Βουδδισμού. Δεν νομίζω πως υπάρχει μια Κινέζικη φιλοσοφία, με τον ίδιο τρόπο που δεν υπήρχε μια Ελληνική φιλοσοφία. Στην αρχαία (και μοντέρνα) Ασία γενικά υπάρχουν πολλές φιλοσοφίες και υπήρξαν πολλοί φιλόσοφοι. Νομίζω πως το απόφθεγμα στην υπογραφή μου είναι από Ασιάτη φιλόσοφο, αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζω με σιγουριά ποιός το είπε. Επίσης, μεγάλη εντύπωση μου έχει κάνει ο Κινέζος φιλόσοφος Ζουάνγκ Ζου με το ερώτημα που έθεσε: "Πώς ξέρω πως δεν είμαι απλώς το όνειρο μιας πεταλούδας;" Και φυσικά εκτός των άλλων του ιδιοτήτων πολύ ενδιαφέρον φιλόσοφος ήταν και ο Λι Ζουν Φαν, τον οποίο ο πολύς κόσμος γνωρίζει με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο, Μπρους Λη. Φιλοσόφησε πολύ ωραία κατά τη γνώμη μου πάνω στη βία και την επίδρασή της στον, και αντιμετώπισή της από τον, άνθρωπο στη σύγχρονη κοινωνία.
_________________
"Αν κάποιος νομίζει πως είναι σκαντζόχοιρος, του δίνεις έναν καθρέφτη και μερικές φωτογραφίες σκαντζόχοιρων και του λες να τα βγάλει πέρα μόνος του." - Douglas Adams

"Ο εχθρός που νικάς παραμένει εχθρός σου. Ο εχθρός που πείθεις γίνεται φίλος σου."
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 16, 2011 3:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Χωρίς την φιλοσοφία ο άνθρωπος απλά ακολουθεί ένα πρότυπο, αυτό που του επιβάλλουν. Η φιλοσοφία λοιπόν είναι το μέσο του ελεύθερου ανθρώπου.
Αν τώρα αναλογιστούμε τη ανελευθερία στην Κίνα...τότε μάλλον η φιλοσοφία εκεί είναι μια άγνωστη λέξη.


Η φιλοσοφία ναι, είναι το μέσο του ελεύθερου ανθρώπου. Είναι επίσης αλήθεια πως η φιλοσοφία εκεί σε αυτόν τον μακρινό και με εντελώς διαφορετικά πολιτιστικά χαρακτηριστικά τόπο, δεν έφτασε ποτέ στο σημείο να αμφισβητήσει τον πολιτικό χαρακτήρα του. Εκεί θεωρούσαν ανέκαθεν αυτό που θεωρούσε και ο Πλάτωνας. Πως η εξουσία πρέπει να ασκείται από αυτούς που δεν την θέλουν, δηλαδή από τους σοφούς. Ανεξάρτητα από το πως κρίνει κανείς αυτή την συγκεκριμένη θέση, σίγουρα δεν νομιμοποιείται να εκφέρει γνώμη για το σύνολο της κινέζικης φιλοσοφίας χωρίς να έχει ανοίξει ούτε ένα σχετικό βιβλίο και να μην έχει διαβάσει ούτε μια γραμμή!!! Ήμαρτον δηλαδή!! Τι άλλο να πούμε;
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center