Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 12:12 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | spyros έγραψε: | η Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας, ή της Ορμής, ή η Αρχή της Αβεβαιότητας, ή του Δυισμού ύλης-ακτινοβολίας, είναι μεν δόγματα μιας και δεν μπορούν να αποδειχτούν με τη λογική, αλλά δεν παύουν να είναι αντικείμενο έρευνας και μελέτης. |
Δεν πρόκειται για δόγματα αλλά για θεωρήματα,τα οποία έχουν μαθηματική θεμελίωση και εφαρμογές.Αντιθέτως,θρησκευτικά δόγματα δεν έχουν τίποτ' απ' τα δυο προηγούμενα χαρακτηριστικά. |
Μούλειψες, μούλειψες κατεργαράκο! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 12:15 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πάντα επιστρέφω κοντά στους μαθητές μου! Αφού μου έλειψε και η Μαρία ακόμα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 12:20 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλά, πρόσεχε όμως κακομοίρη μου όχι επιπόλαιους σχολιασμούς σ'αυτό το θέμα. Ας κρατήσουμε λίγο επίπεδο μια φορά. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 12:23 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Είπα τίποτα που έριξα το επίπεδο της επιστήμης και της λογικής; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
xstyl Υφηγητής
Εγγραφή: 11 Φεβ 2009 Δημοσιεύσεις: 10 Τόπος: σαμος - αθηνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 2:40 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
παιδια να ρωτησω κατι, γιατι προσπαθω να μπω στην κουβεντα και εχω μπερδευτει. τι ειναι δογμα?? τι ειναι δογματισμος??? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 10:04 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Να διαχωρίσουμε το δόγμα απ' την ταυτολογία-αξίωμα και την εμπειρική πρόταση.
Η πρόταση "απ' το μηδέν δεν παράγεται τίποτα" είναι ταυτολογική,το νόημά της προκύπτει απ' τον ορισμό του μηδενός.ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
Η πρόταση "το νερό βράζει στους 50 βαθμούς Κελσίου στην επιφάνεια της θάλασσας" δεν είναι ταυτολογική,η αλήθεια ή το ψεύδος της δεν εξαρτώνται απ' τον ορισμό του νερού αλλά απ' την εμπειρία.ΕΧΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
Η πρόταση "Ο θεός έφτιαξε τον κόσμο" δεν είναι ούτε ταυτολογική,αφού απ' τον ορισμό του θεού δε συνεπάγεται ότι έφτιαξε τον κόσμο,ούτε εμπειρική γιατί δεν υπάρχει έλεγχός της μέσω των αισθήσεων.Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΟΥΤΕ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ.ΕΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑ. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
steppenwolf Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 1812 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 10:51 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δόγμα= Θεμελιώδης αρχή φιλοσοφικού ή θρησκευτικού συστήματος.
Αυτός είναι νομίζω ο πιο απλός και πρακτικός ορισμός.
Με βάση αυτό τον ορισμό μπορούμε να πούμε ότι:
α) Η αποδοχή μιας πρότασης ως δόγμα ενός συστήματος, προυποθέτει πως ο ''οπαδός'' αυτού του συστήματος βασίζει την περεταίρω θεώρηση και δράση του σε αυτό, φροντίζει να είναι σύμφωνη με αυτό. Συνεπώς το δόγμα είναι χρήσιμο ως σημείο αναφοράς για τον οπαδό του συγκεκριμένου συστήματος (π.χ. φιλοσοφικού ή θρησκευτικού). Είναι το σημείο στο οποίο θα επιστρέψει όταν καμφθεί η πίστη- εμπιστοσύνη του στο σύστημα, για να την ισχυροποιήσει. Επίσης, ότι άλλο δομεί θεωρητικά στό σύστημα, πρέπει να μην αντιφάσκει με την θεμελιώδη αρχική πρόταση - δόγμα.
β) Αυτή η θεμελιώδης αρχή (δόγμα) μπορεί να είναι είτε αναπόδεικτη, είτε αποδεδειγμένη (ή λογικα ή επιστημονικά).
Όταν είναι αποδεδειγμένη (είτε λογικά είτε επιστημονικά) είναι ισχυρότερη βάση για το σύστημα. Όταν είναι αναπόδεικτη, τότε το σύστημα κοσμοθέασης που υποστηρίζει, είναι ''αδύναμο''.
Όταν η θεμελιώδης αρχή είναι αναπόδεικτη - ωστόσο σε αυτήν στηρίζεται ολόκληρη η κοσμοθέαση που χτίζεται (το σύστημα θρησκευτικό ή φιλοσοφικό κλπ) τότε η αρχή λέγεται αξιωμα
Όταν η θεμελιώδης αρχή είναι αποδεδειγμένη , τότε λέγεται Πόρισμα
Ένα σύστημα λοιπόν που βασίζεται - θεμελιώνεται πάνω σε πορίσματα είναι πιο ισχυρό από κάποιο που βασίζεται σε αξιώματα.
Για το σύστημα που στηρίζεται σε αξιώματα , απαίτείται η πίστη - εμπιστοσύνη του ατόμου σε αυτό, για να μπορεί να το ακολουθεί.
Για το σύστημα που στηρίζεται σε πορίσματα, απαιτείται η κατανόηση και η ενθύμηση (μη - λήθη ) του πορίσματος.
Στην προκειμένη περίπτωση, η '' μη - λήθη'' είνα το αντίστοιχο της ''πίστης'' , είναι η αποδεδειγμένα ορθή πίστη. _________________ 1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής . |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 11:06 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
steppenwolf έγραψε: | Όταν η θεμελιώδης αρχή είναι αναπόδεικτη - ωστόσο σε αυτήν στηρίζεται ολόκληρη η κοσμοθέαση που χτίζεται (το σύστημα θρησκευτικό ή φιλοσοφικό κλπ) τότε η αρχή λέγεται αξιωμα .
Για το σύστημα που στηρίζεται σε αξιώματα , απαίτείται η πίστη - εμπιστοσύνη του ατόμου σε αυτό, για να μπορεί να το ακολουθεί.
|
Η πρόταση "από δυο σημεία διέρχεται μόνο μία ευθεία" είναι αξίωμα ΑΛΛΑ δεν χρειάζεται καμιά πίστη εκ μέρους μας για ν' αποδεχτούμε την ισχύ της.Είναι μια ταυτολογία-σύμβαση,ένας ορισμός ταυτολογικός,ΑΡΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΣ.
Η πίστη χρειάζεται στα δόγματα,σε προτάσεις μη ταυτολογικές ούτε επιδεχόμενες εμπειρική τεκμηρίωση. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 11:45 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
έγραψε: | Να διαχωρίσουμε το δόγμα απ' την ταυτολογία-αξίωμα και την εμπειρική πρόταση.
Η πρόταση "απ' το μηδέν δεν παράγεται τίποτα" είναι ταυτολογική,το νόημά της προκύπτει απ' τον ορισμό του μηδενός.ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
Η πρόταση "το νερό βράζει στους 50 βαθμούς Κελσίου στην επιφάνεια της θάλασσας" δεν είναι ταυτολογική,η αλήθεια ή το ψεύδος της δεν εξαρτώνται απ' τον ορισμό του νερού αλλά απ' την εμπειρία.ΕΧΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
Η πρόταση "Ο θεός έφτιαξε τον κόσμο" δεν είναι ούτε ταυτολογική,αφού απ' τον ορισμό του θεού δε συνεπάγεται ότι έφτιαξε τον κόσμο,ούτε εμπειρική γιατί δεν υπάρχει έλεγχός της μέσω των αισθήσεων.Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΟΥΤΕ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ.ΕΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑ. |
Ιωαννη θεωρω οτι πρεπει να γινεις πιο σαφης...
Κατ΄αρχας ταυτολογια και αξιωμα, συμφωνα με τα λεγομενα σου παντοτε, δεν συμπιπτουν...
Ταυτολογικη ειναι καθε αυτονοητη και αυταποδεικτα αληθης προταση
Εμπειρικη ειναι καθε προταση που ελεγχεται ως προς την αληθεια της απο τις αισθησεις μας
Δογμα ειναι καθε προταση, μη αυτονοητη και αυταποδεικτα αληθης και μη δυναμενη να ελεγχεται εμπειρικα ως προς την αληθεια της, της οποιας η αληθεια θεωρειται δεδομενη.
Επομενως Το Δογμα ειναι Αξιωμα, εφ΄οσον δι΄αυτου (του δογματος) αξιωνω (απαιτω) την ισχυ ενος "πραγματος".
Το Δογμα ( Αξιωμα ) συνεπως, με "εισαγει" σε μια "αλλη" πραγματικοτητα μη αυτονοητη και μη εμπειρικη και με "παρακινει" να την διερευνησω και να ανακαλυψω τα οσα συνεπαγεται λογικα, με τη χρηση της ερμηνευτικης και αναλυτικης δυναμης του λογου μου.
Οι εμπειρικες λοιπον προτασεις επαληθευονται απο την ιδια την πραγματικοτητα και τις αισθησεις μας...
Οι αυτονοητες προτασεις επαληθευονται απο τους ορισμους και την κατανοηση τους...
Οι δογματικες ομως προτασεις δεν επαληθευονται, διοτι η αληθεια τους θεωρειται δεδομενη, αλλά βιωνονται... Και τοτε η αληθεια τους γινεται εμπειρικη για μας...
Η προταση συνεπως "Ο Θεος Εφτιαξε Τον Κοσμο" ειναι ταυτολογια εφ΄εσον :
Ως Θεος Οριζεται (Ονομαζεται, Νοειται) Ο Δημιουργος Του Κοσμου !
Η προταση αυτη δεν αξιωνει (δεν απαιτει) την υπαρξη του Δημιουργου...
Δηλωνει απλα τι θα εννοουμε απο δω και περα λεγοντας "Θεος".
Αν θελω να διατυπωσω δογμα, θα πω :
Υπαρχει* Ενας Και Μοναδικος Δημιουργος Του Κοσμου !
* Το σωστο ειναι να λεμε αντι του Υπ-αρχει....... Ειναι, διοτι η πρωτη εκφραση καθιστα το Θεο υπ-ολογο σε "κατι" ανωτερο, πραγμα που αντιβαινει στη Μοναδικοτητα που Του αναγνωριζουμε... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Σαβ Φεβ 14, 2009 1:15 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
steppenwolf Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 1812 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 11:52 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αυτό που λες Νεοφώτιστε ( ''από δύο σημεία διέρχεται μόνο μία ευθεία'' ), νομίζω οτι είναι αποδεδειγμένο πόρισμα.
Είναι δηλαδή μια πρόταση που αν και αρχικά ξεκίνησε ως αξίωμα, στην πράξη αποδυκνείεται σε κάθε εφαρμογή, άρα αυτό το ανάγει σε αποδεδειγμένο Πόρισμα.
Δεν τίθεται δηλαδή θέμα πίστης οτι ισχύει, τίθεται μόνο θέμα ενθύμησης (μη-λήθης) οτι ισχύει.
π.χ. ''Ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο'' απαιτεί πίστη γιατί είναι αξίωμα.
το ίδιο: ''Δεν υπάρχει Θεός'' είναι αξίωμα και απαιτεί πίστη (ότι ''δεν υπάρχει'')
''Ο βιολογικός οργανισμός έχει ημερομηνία λήξης '' είναι πόρισμα. Απαιτεί μη - λήθη , (κάτι ανώτερο δηλαδή από την απλή πίστη, που την αντικαθιστά στα πορίσματα)
'' Η ψυχή είναι αθάνατη'' είναι πόρισμα για κάποιον που είχε επιθανάτια εμπειρία, είναι αξίωμα για κάποιον που απλά το ''πιστεύει'' χωρίς αποδέιξεις.
΄΄Η ψυχή δεν υφίσταται'' είναι αξίωμα. _________________ 1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής . |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 11:58 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
steppenwolf συμφωνω μαζι σου...
Και προσθετω οτι οταν μια θεμελιωδης αρχη ειναι αποδειγμενη επιστημονικα, πραγμα που σημαινει : υποθεση - πειραμα - επαληθευση (κατ΄επαναληψη), τοτε αποτελει Νομο Του Συστηματος στα πλαισια του οποιου εργαζομαστε επιστημονικα. _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 12:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%95%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1_%CE%93%CE%B5%CF%89%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%B1
Είναι αξίωμα κι όχι πόρισμα.
Το πόρισμα δεν είναι αξίωμα που έχει εφαρμογές (αφού σ' ένα λογικό σύστημα όλα είναι εφαρμογές των αξιωμάτων),αλλά υποπερίπτωση ενός θεωρήματος.
steppenwolf έγραψε: | ''Ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο'' απαιτεί πίστη γιατί είναι αξίωμα.
το ίδιο: ''Δεν υπάρχει Θεός'' είναι αξίωμα και απαιτεί πίστη (ότι ''δεν υπάρχει'')
|
H πρώτη πρόταση δεν είναι αυτονόητη όπως μια ταυτολογία-αξίωμα ούτε έχει εμπειρική βάση.Τίθεται σε ισχύ με τη συνδρομή της εξ' αποκαλύψεως αλήθειας (γιατί έτσι γουστάρουμε,δηλαδή).ΈΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑ.
Η δεύτερη είναι δόγμα αν δεν συμπληρώσουμε κάτι στο τέλος:"Δεν υπάρχει θεός μέχρι τώρα".Τώρα αποτελεί εμπειρική διαπίστωση.
steppenwolf έγραψε: | ''Ο βιολογικός οργανισμός έχει ημερομηνία λήξης '' είναι πόρισμα. Απαιτεί μη - λήθη , (κάτι ανώτερο δηλαδή από την απλή πίστη, που την αντικαθιστά στα πορίσματα)
'' Η ψυχή είναι αθάνατη'' είναι πόρισμα για κάποιον που είχε επιθανάτια εμπειρία, είναι αξίωμα για κάποιον που απλά το ''πιστεύει'' χωρίς αποδέιξεις.
΄΄Η ψυχή δεν υφίσταται'' είναι αξίωμα. |
H πρώτη πρόταση είναι μια εμπειρική πρόταση-γενίκευση.Μέχρι τώρα έτσι έχουμε παρατηρήσει στην εμπειρία μας.
Η δεύτερη είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΔΟΓΜΑ,αφού "εις μάρτυς ουδείς μάρτυς".Η εμπειρία έχει διυποκειμενικό χαρακτήρα,αλλιώς καταλήγουμε στην μαγεία.
Η τρίτη πρέπει να συμπληρωθεί με τη φράση "μέχρι τώρα",αλλιώς είναι δόγμα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
steppenwolf Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 1812 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 12:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μάλλον θα συμφωνούμε και στο παρακάτω Σκαπανέα
Όσον αφορα την ζωή του βιολογικού οργανισμού του ανθρώπου, υπάρχει ο
νόμος που τυχαίνει μάλιστα να είναι πόρισμα και όχι απλό αξίωμα, οτι ο βιολογικός οργανισμός έχει ημερομηνία λήξης, είναι θνητός.
Αυτό το πόρισμα καθιστά αναγκαία - μονόδρομο την υπερβασιολογία και τελικά την υπερβατική νοοτροπία.
Μόνο η λήθη λοιπόν του πορίσματος αυτού, κρατά τον άνθρωπο μακριά από την αναζήτηση υπερβατικής νοοτροπίας.
Η [/b]μη-λήθη του πορίσματος καθιστά διάτρητες αξίες όπως : δόξα , πλούτος , επιτυχία, επιβεβαίωση.
Η αξίες αυτές (και πλήθος άλλες) στις οποίες είναι δομημένη η νοοτροπία και πρακτική του σύγχρονου μέσου ανθρώπου, ωφείλονται στην τάση του να σκέφτεται και να συμπεριφέρεται σαν να ήταν αθάνατος. Αυτό βέβαια, του προκύπτει απόλυτα [b]ασυναίσθητα. Ολόκληρη η ζωή του, η τάση του να δρα, να πράτει, και η δημιουργία προσδοκιών, ωφείλεται σε αυτή την ασυναίσθητη παρασοχή ότι το βιολογικό του σώμα είναι αθάνατο!
Η μή- λήθη του αναπόφευκτου θανάτου, είναι που θα καταστήσει διάτρητη κάθε προσδοκία από όλες αυτές, αλλά και κάθε τάση για δραστηριότητα.
Εκεί λοιπόν γεννάται η ανάγκη της υπερβατικής νοοτροπίας.
Ο αφυπνισμένος άνθρωπος (εκείνος δηλαδή που δεν λειτουργεί ασυναίσθητα ως αθάνατος βιολογικός οργανισμός), μπορεί να βρει νόημα στην ζωή, μόνο αν την δεί ως ένα επεισόδιο στο οποίο συμμετέχει προσωρινά ως ρόλος.
Αυτό - όσο κι αν φανεί αντιφατικό - θα δώσει και περισσότερο χρώμα στη ζωή, αφού θα τον απελευθερώσει από μεγάλο μέρος των δεινών της (ειδικά από εκείνα που είναι ''εικονικά'', απορρέουν από στρεβλές ερμηνείες, ανύπρκτες ανάγκες κλπ)
Με άλλα λόγια , ο ''ξυπνητός'' άνθρωπος έχει ανάγκη την υπερβατική νοοτροπία, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ .... όλοι οι μύθοι για κείνον έχουν καταρεύσει. Μόνο αν συντονιστεί στην υπερβατική νοοτροπία, θα πετάξει στα ύψη που εκείνη θα τον οδηγήσει ,αλλά και θα βιώσει πληρέστερα παρά ποτέ το πέρασμά του από αυτή τη γή.
Η υπερβατική νοοτροπία μπορεί να βασίζεται σε μια ''θρησκεία'' ή φιλοσοφία.
Η άλλη εκδοχή, είναι ο άνθρωπος να παραμένει στην λήθη ή την άγνοια (όπως το 99% του μέσου σύγχρονου ανθρώπου) και να λειτουργεί ως αθάνατος, αναζητόντας πλουτισμό, δόξα, επιβεβαίωση, και .......σταθερότητα! (κάτι ολότελα αδύνατο, αλλά που κι αν ήταν δυνατό θα είχε ημερομηνία λήξης) _________________ 1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής . |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 1:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
steppenwolf έγραψε: | Η μη-λήθη του πορίσματος καθιστά διάτρητες αξίες όπως : δόξα , πλούτος , επιτυχία, επιβεβαίωση.
Η αξίες αυτές (και πλήθος άλλες) στις οποίες είναι δομημένη η νοοτροπία και πρακτική του σύγχρονου μέσου ανθρώπου, ωφείλονται στην τάση του να σκέφτεται και να συμπεριφέρεται σαν να ήταν αθάνατος. Αυτό βέβαια, του προκύπτει απόλυτα ασυναίσθητα. |
Υπάρχουν πολλά καθάρματα που είναι έτσι όπως είναι επειδή θεωρούν πως επειδή είναι θνητοί,θα πρέπει να απολαύσουν την κάθε στιγμή με οποιονδήποτε τρόπο (αμοραλισμός).Επομένως,δεν είναι η αίσθηση αθανασίας που σε κάνει λιγότερο άνθρωπο. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
steppenwolf Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 1812 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 14, 2009 1:10 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν διαφωνώ.
Αν όμως θεωρούν οτι είναι θνητό μόνο το βιολογικό τους σώμα, και υπάρχει κάτι άλλο αθάνατο που αποτελεί την αληθινή φύση τους, τότε αλλάζουν τα πράγματα. _________________ 1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής . |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|