Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ο χριστιανισμός σα συνομωσία
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 08, 2004 4:27 am    Θέμα δημοσίευσης: ο χριστιανισμός σα συνομωσία Απάντηση με Συμπερίληψη

Από τις πιό ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές σελίδες που έχω διαβάσει στη ζωή μου, είναι η άποψη του Νίτσε πως ο χριστιανισμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά μιά συνομωσία. Μιά συνομωσία που βασίζεται στην μνησικακία των αδυνάτων ενάντια στους δυνατούς. Σύμφωνα με τη δική του σκέψη, οι άνθρωποι χωρίζονται σε δυνατούς και αδύνατους. Οι δυνατοί με ρώμη, γήινα χαραχτηριστικά γεμάτοι θέληση και όρεξη για ζωή και οι αδύνατοι με χαλαρή θέληση, χαμηλό βαθμό αυτοεκτίμησης και ροπή προς κάθε μορφής αρρώστεια...
Ο φθόνος εξ'αιτίας αυτής της διαφοράς, δημιούργησε την ηθική των αδύνατων (ψευδαισθήσεις παραδείσων, περιφρόνηση προς τα γήινα, περιφρόνηση προς το πλούτο και την δύναμη, προς τους μεγάλους στόχους, όλα χαραχτηριστικά των δυνατών) Αυτή η ηθική, σύμφωνα με τον Νίτσε βρήκε την έκφρασή της στον χριστιανισμό που απλώθηκε σαν αρρώστεια και κατατρόπωσε ό,τι μέχρι τότε έμοιαζε στέρεο και δυνατό...
Είναι αλήθεια, το βρίσκω ακόμα πολύ ελκυστικό θέμα συζήτησης.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 08, 2004 4:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μέγας ο Νίτσε...

Για την ιστορία, ο πρώτος που είδε τον Χριστιανισμό ως αρρώστεια ήταν ο Πλίνιος ο Νεώτερος, ο οποίος μίλησε για μια μεταδοτική δεισιδαιμονία (superstitionis istius contagio). Ακολουθεί ο Τακιτος, και φυσικά ο Ιουλιανός που περιέγραψε τον Χριστιανισμός ως α) νόσο και β) παρασιτικό δόγμα, αφού προσκολλάται σε άλλες θρησκείες/φιλοσοφίες και τις οικειοποιείται προοδευτικά "σαν τις βδέλλες" , όπως γράφει στο Κατά Γαλιλαίων.

Φυσικά, ο Νίτσε το είδε πιο βαθειά το θέμα...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 08, 2004 2:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ειμαι λιγο ασχετη με το τι ειπε ο καθενας απαυτους.Μηπως θα μπορουσατε να μου λυσετε μια απορια σας παρακαλω?Ολοι οι παραπανω μιλησαν ποτε για καμια αλλη θρησκεια?Ασχοληθηκαν ποτε με καμια αλλη εκτος του Χριστιανισμου?Αν ναι μηπως θα μπορουσατε να μου δωσετε μερικα παραδειγματα?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 08, 2004 3:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τι αποκρουστικό, χυδαίο, και ανελέητο,

Να κρίνουμε, 'Η ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ,
Να κατακρίνουμε τον χριστιανισμό.

Ντροπή και αίσχος.

Όταν χρησιμοποιούμε την φράση «ο χριστιανισμός ευθύνεται για...» (πόσο δε όμοια με τη φράση «η τεχνολογία ευθύνεται για...») είναι μείζον ανθρώπινο σφάλμα και πρέπει να αναδομούμε την σκέψη μας.

Οι καταστροφές που ήρθαν με τον ερχομό του χριστιανισμού δεν είναι αποτέλεσμα αυτού. Οι καταστροφές θα γίνονταν ούτως ή άλλως με οποιαδήποτε θρησκεία.

Και αυτό λόγω του ότι οι αδύναμοι, παραμένουν αδρανείς και αδύναμοι, πόσο δε σε μια θρησκεία. Επειδή ορισμένα lobby (ας μη πω την προέλευση τους) εκμεταλλεύτηκαν αυτή την αδυναμία και παραμόρφωσαν το λόγου του Χριστού για δικά τους συμφέροντα, τα οποία λειτουργούν μέχρι σήμερα, σημαίνει και την αναίρεση της Χριστιανικής θρησκείας;

Αν προσέξουμε τι λέμε, δηλαδή πιο συγκεκριμένα: «Η Εκκλησία σήμερα όπως και από ανέκαθεν είναι εκτός των πραγμάτων». Τότε κάτι τοποθετείται όπως πρέπει.

Το πάθος μερικών αδύναμων που έγινε πηγή δύναμης υποχθόνιων και έμπορων ατόμων μπορεί να είναι πράγματι αίτια παρακμής και Αντιγνώσης.

Η μόνη λύση είναι η παιδεία, δηλαδή γνώση του πώς να αποκτούμε γνώση. Όταν πολλοί αδύναμοι συνειδητοποιήσουν ότι το 80% της «πίστης» που έφτιαξαν ακατονόμαστοι είναι copy paste θεωριών του Πυθαγόρα (π.χ. 666 και 888) τότε δεν θα ρίχνουμε όλες τις ευθύνες στο σατανά και στο Θεό.

Δεν έχουν χέρια παρά μόνο τα δικά μας.
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 08, 2004 7:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Νίτσε ήταν «μέγας» σε τι;
Ερώτημα δεύτερο: να κάνουμε λόγο για συνωμοσία δυνατών ενάντια σε αδύνατους το καταλαβαίνω. Αν κάνουμε όμως λόγο για συνωμοσία αδύνατων προς δυνατούς, κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα! Διότι δε νομίζω κανείς να νομίζει ότι το αποτέλεσμα αυτής της συνωμοσίας ήταν αίσιο!
Δηλαδή ο «υπεράνθρωπος» Νίτσε ενοχλήθηκε από τη συνωμοσία των αδύνατων. Έλεος! Shocked
Θεμελίνα, μάλλον θα περιμένεις πολύ να πάρεις απάντηση, ποιος αδύνατος να παρατήσει τώρα τις συνωμοσίες του να ασχοληθεί με σένα; Laughing
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 12:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"I think. Therefore I am not a Christian" , λέει ο K. Deschner, μακρινός μαθητής του Νίτσε...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 12:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ψυχραιμία παιδιά. Όλες τις απόψεις πρέπει να τις συζητάμε. Γιατί αλλοιώς τι κάνουμε εδώ; Εγώ δεν θα ρίξω ανάθεμα στον Νίτσε γι'αυτή του την άποψη, άσχετα αν δεν συμφωνώ μαζί της. Γιατί δε μπορώ να μην αναγνωρίσω τη προσπάθειά του να εξηγήσει το ζήτημα της θρησκείας, όχι με μεταφυσικούς, αλλά με λογικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς όρους. Πράγματι, εδώ ο Νίτσε, βλέπει την θρησκεία (τον χριστιανισμό) σαν αποτέλεσμα ορισμένων αιτίων. Άσχετα αν συμφωνεί κανείς μαζί του η όχι, η σκέψη του είναι τουλάχιστον αξιοπρόσεχτη. Εδώ κάνει μία τομή. Χωρίζει τους ανθρώπους σε δυνατούς και αδύνατους. Η στο κοπάδι των αμνών και στους λύκους. Προσάπτει σε κάθε μέρος, ανάλογα και διαφορετικά χαραχτηριστικά. Εδώ όμως, κάνει ένα μεγάλο λάθος. Πολύ μεγάλο λάθος. Συνδέει τα κατώτερα ένστικτα, την ροπή στην αρρώστεια και την τάση για συνομωσία μόνο με το κοπάδι των αμνών. Ό,τι χειρότερο και κατώτερο χαραχτηριστικό υπάρχει, το συνδέει με αυτό το κοπάδι. Και ό,τι ανώτερο, ακόμα και την υγεία, με τους δυνατούς λύκους... τα αρπακτικά. Ο Νίτσε δεν αντιλαμβάνεται οτι και οι δύο ομάδες είναι ομάδες της φύσης με δικαίωμα στην υγεία και την ομορφιά. Δεν είναι προνόμιο των αρπακτικών η υγεία. Ανάμεσά τους μπορεί να μαίνεται ένας πόλεμος, αλλά οι επιθέσεις, οι άμυνες, είναι μέρος του παιχνιδιού και το δικαίωμα στην άμυνα απέναντι στις επιθέσεις των αρπακτικών, δε μπορείς να το στερήσεις από κανέναν. Έτσι φτάνουμε στο συμπέρασμα, έστω κι αν ισχύει η άποψή του για τα αίτια του χριστιανισμού, ακόμα κι αν στα σπλάχνα της αυτή η θρησκεία κυοφορεί κάποια από αυτά που ο Νίτσε ισχυρίστηκε, πως ο χριστιανισμός δεν είναι κατ'ανάγκη αρρώστεια, αλλά τουλάχιστον μία υγιής άμυνα.
Θεμελίνα όλες οι θρησκείες δέχονται κριτική. Θα σου θυμίσω τους πρόσφατα γραμμένους ''σατανικούς στίχους'' ένός ασιάτη -αυτή τη στιγμή δεν θυμάμαι το όνομά του- ο οποίος είναι κιόλας επικυρηγμένος από τους μωαμεθανούς...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 1:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτο που θελω να μαθω Ιασον ειναι γιατι κανενας αλλος "μεγας" δεν ασχοληθηκε ποτε με καμια αλλα θρησκεια εστω και αρνητικα.Γιατι ολοι εχουν να κανουν με τον Χριστιανισμο?Και κατι αλλο.Αφου τοσα χρονια ο Χριστιανισμος βαλλεται απο τετοιους μεγαλους και που στην ουσια το μονο που κανουν ειναι να πετανε θεωριες και μετα να παραδιδουν τις σκυταλες σε αλλους γιατι δεν χανετε?Γιατι εξακολουθει να μενει στο επικεντρο και να ειναι θεμα συζητησεων?Κανεις δεν τον επιβεβαιωσε και κανεις ποτε δεν θα τον καταρρηψει.

Δεν ειμαι ουτε τις εκκλησιας ουτε των μεγαλων σταυρων το I.Q δεν φτανει του συγχωρεμενου Νιτσε παρολαυτα αντιλαμβανομαι πως το καθε πραγμα πρεπει να το βλεπεις πιο ανοιχτα.
Μπορω να καταλαβω πως τα λογια του Χριστου οι αξιες που πρεσβευει ο Χριστιανισμος,το νοημα του εχουν παραποιηθει.
Αλλωστε και ο ιδιος ο Νιτσε ειπε πως αυτο που κανουμε πολλοι δεν το καταλαβενουν,μονοτο επαινουν ή το κατηγορουν.Και πιστευω πως επεσε και ο ιδιος στην παγιδα του δικου του λογου.

Julianus χωρις να θελω να σε θιξω.Απλα μια παρατηρηση.Εχεις κατι δικο σου να παραθεσεις?Καμια δικη σου αποψη?Παραθετεις αποψεις αλλων ετσι ξερα.Και ερχομαι εδω να ρωτησω .Ολου σας που ειναι η ουσια της φιλοσοφιας?Στο να καταπινεις αμασητα κατι που ειπε ενα προηγουμενο στομα πριν απο σενα οσο μυαλο και να ειχε αυτο χωρις να μπεις στο κοπο εστω και με τον εαυτο σου να το αναλυσεις να το αμφισβητησεις και να φτασεις σε ενα δικο σου συμπερασμα?Τι ειναι φιλοσοφια?το να υιοθετεις αποψεις αλλων μονο και μονο γιατι η ιστορια τους θελει φιλοσοφους?

Georgemaus ο Χριστιανισμος δεν κρινεται.Απο ανεκαθεν κατακρινεται.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 9:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Χαίρομαι ιδιαίτερα που έχω μια τόσο αξιόλογη πρύτανη σε μια πραγματική ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ φιλοσοφική σχολή.

Όσο για το IQ, έχουμε ξαναπεί αρκετές φορές πως όταν είσαι ευφυής δεν σημαίνει αυτομάτως ότι λειτουργείς και σωστά.

Χρειάστηκε υπεραρκετή εξυπνάδα, ευφυΐα και επιστήμη για να βομβαρδίσουν με ατομικές βόμβες. Είχαν νοημοσύνη.

Gergemaus,
Γιατί δε μπορώ να μην αναγνωρίσω τη προσπάθειά του να εξηγήσει το ζήτημα της θρησκείας, όχι με μεταφυσικούς, αλλά με λογικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς όρους.

Και εγώ λοιπόν ΑΡΝΟΥΜΑΙ τον κάθε Νίτσε και μπαρμπανίτσε που με έχουν κάνει να ντρέπομαι να κοιτάξω στα μάτια το Χριστό που λέει «αγάπα» εσένα δηλαδή τους άλλους και τίποτα άλλο.
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 10:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θεμελίνα δε ξέρω ποιά ακριβώς είναι η ουσία της φιλοσοφίας, ξέρω όμως οτι φιλοσοφία είναι και ένας διάλογος. Πολλές φορές αιώνιος. Δεν είναι καθόλου λίγες οι φορές που έχουν αναρτηθεί ερωτήματα και θέσεις που εκφράστηκαν δυόμιση χιλιάδες χρόνια πριν. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω που είναι το κακό να φέρουμε στο φως μιά τόσο καίρια θέση, του τόσο κοντινού χρονικά Νίτσε και να την συζητήσουμε. Και μάλιστα μια θέση που έχει τόσο ζουμί...Κρατάτε τη πέτρα του αναθέματος λοιπόν, εξ'άλλου...ο πρώτος αναμάρτητος τον λίθο βαλλέτω!
Ο Νίτσε είχε τουλάχιστον το τσαγανό να αμφισβητήσει! Να προσπαθήσει να δει χωρίς προκαταλήψεις. Να απομακρυνθεί στους παγετώνες για να βρει την αλήθεια. Να πληρώσει πρώτα πρώτα αυτός το μεγάλο τίμημα.
Ο Vaggos μίλησε για αγάπη. Όμως Vaggo την αγάπη δεν την παραγγέλνεις στο super market. Η αγάπη είναι κάτι θεσπέσιο και πανέμορφο που όμως στο όνομά της έγιναν τα χειρότερα εγκλήματα. Αν πλησιάσεις έναν άνεργο η έναν καταφρονεμένο που έλεγε κι ο Ντοστογιέφσκι, πολλές φορές δε θα βρεις στάλα αγάπης στη καρδιά του για κανέναν, γιατί ήταν, είναι και θα είναι για πάντα στο περιθώριο. Η αγάπη θέλει όμορφο κήπο για ν'ανθίσει κι αυτός δυστυχώς δεν υπάρχει. Όλα αυτά τα υπόγεια ρεύματα προσπάθησε να δει ο Νίτσε και να κατανοήσει το ρόλο τους στην ιστορία. Και θα πρέπει να είμαστε πιό προσεχτικοί όλοι εμείς οι όψιμοι -μαζί κι εγώ- όταν μιλάμε για τέτοιους ανθρώπους. Γιατί δε μπορώ να διανοηθώ ότι ένας άνθρωπος που έδωσε τη ζωή του για την αλήθεια δεν αγαπούσε...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 12:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σου ειπε κανεις απο μας πως ειναι κακο να συζητησουμε οτιδηποτε?Απλα δεν δεχομαι να καταπιω μια αποψη του Νιτσε ,δεχομαι ομως να την συζητησω.Να την αμφισβητησω να την συγκρινω και να φτασω στο δικο μου αποτελεσμα.
Καταλαβες εσυ να λεω πως η φιλοσοφια δεν ειναι διαλογος?Αυτο αλλωστε υποστηριξα.
Τι μεγαλο τιμημα πληρωσε Ο Νιτσε? Ή καλυτερα τι το διαφορετικο εκανε απο αλλους πριν απο αυτον με το να κατακρινει τον Χριστιανισμο?
Λες πως η Αγαπη δεν ψωνιζεται.Συμφωνω.Αλλα αν εγω ειμαι αναξια να εμπνευσω αγαπη ή να την νιωσω δεν μου φτεει ο Χριστιανισμος.Το μονο κηπο που θελει η Αγαπη να ανθησει ειναι η ψυχη.Αν εγω δεν εχω δεν μου φταιει ο Χριστιανισμος Στο ονομα τηςαγαπης καποιοι εκαναν εγκληματα.Ποιος ευθηνεται γιαυτο ο Χριστιανiσμος σαν ιδεα ή οι ανθρωποι?

Ο Χριστος σταυρωθηκε στο ονομα της αγαπης,δεν σταυρωσε.
Και εδω θαρθω να αμφισβητησω ακομα και την ιδεα που ειχε ο Αποστολος Παυλος για τον Χριστιανισμο.Και αν θελεις βαρα και απο κει που δεν ειμαι καθολου προσεχτικη που μιλαω για ενα τετοιο ανθρωπο.Οταν τολμησε να αναφερει και να φερει την γυναικα σαν μυασμα.Αν ειναι δυνατον να ξεχασε πως η γυναικα και αυτη ειναι δημιουργημα του Θεου που πρεσβεβει. που στην τελικη τον καθισταδημιουργο μυασματων.Ακομα και ως μοιχαλιδα ο Χριστος την δεχτηκε κοντα του.Ακομα και σαν πορνη.
Ακομα και σαν σωμα την εκανε να μεγαλωσει μεσα της τον Υιο του.Μου παραθεσατε αποψεις ως αποδειχτικα στοιχεια εναντια του Χριστιανισμου.Να σας φερω και γω αλλα εκατο ειπωμενα απο μεγαλα μυαλα ως αποδειξη υπαρξης αυτου.Τι θα οφελησει.Σε τι οφελει μια συζητηση οταν σε αυτην επιλεγεις να μπεις προχωροντας μονοπλευρα.

Αν λοιπον η Αγαπη ειναι θεσπεσια και υπεροχη.Αν η Αγαπη ειναι δυναμη,τοτε που ειναι η αδυναμια του Χριστιανισμου?Την αδυναμια αυτων που τον καταλαβενουν και τον πρατουνκαι τον ερμηνευουν λαθος την δεχομαι..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 6:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θεμελίνα, εσύ που ξέρεις ότι αυτά είπε ο Απ. Παύλος;
Η γυναίκα όχι μόνο είναι δημιούργημα Του αλλά τόσο σπουδαία όσο και ο άντρας. Σε μερικούς τομείς της ζωής πρεσβεύει και σε μερικούς ο άντρας. Εξ’ άλλου, άνθρωπος σημαίνει άνδρας και οπή δηλαδή η όψη του ανδρός και της γυναικός.

Ότι αφορά λόγους της Αγίας Γραφής εγώ απλά λυπάμαι. Το χειρότερο που έχω παρατηρήσει είναι ο διάλογος του Μοϋσή με τον Φλεγόμενο θάμνο όπου τον ρωτά ο πρώτος: «Γιατί επέλεξες εμένα;»
Και Αυτός (υποτίθεται) απαντά: «γιατί είσαι ο μοναδικός απόγονος που μπορεί να σώσει τον λαό μου, το Ισραήλ».

Είναι ποτέ δυνατόν; Ο λαός του να είναι το Ισραήλ; Έχουν παραποιηθεί κατά μεγάλο ποσοστό αρκετά κείμενα. Το 13ο κεφάλαιο της αποκάλυψης (που για άγνωστους λόγους άργησε να γραφτεί) μας λέει σε γενικές γραμμές ότι θα καταστραφεί ο κόσμος «θα έρθει πλήρης αποστασιοποίηση, και μετά λύτρωση». Δηλαδή είναι όλα μάταια για τον κόσμο; Όλος ο λόγος Του αναιρείται;
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 8:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σχόλιο γι΄ αυτό που είπε ο Julianus:
Ξέρω πάρα πολλούς, που θα έλεγαν : «I think, therefore I am a Christian». Και έλα εσύ να τους αποδείξεις ότι η γνώμη τους βαρύνει λιγότερο από του Deschner.

Προς georgemaus:
Το να επικαλείσαι την περίπτωση της ποίησης του Ρουσντί ως περίπτωση «κριτικής στη θρησκεία» είναι φτώχεια. Καμιά θρησκεία δεν έχει ανάγκη κριτικής ή επαίνου.
Τα κατώτερα ένστικτα δεν είναι αποκλειστικότητα των αμνών. Σε τελική ανάλυση, ο Νίτσε όταν νοσηλεύονταν στο τρελάδικο ήταν αμνός ή λύκος; Όλη η ζωή του δεν ήταν παρά μια αγωνιώδης απόπειρα να ανατρέψει την απαισιοδοξία σε κατάφαση, πώς λοιπόν εγώ να εμπιστευτώ κάποιον που χρησιμοποίησε την φιλοσοφία με τέτοιον ακραίο τρόπο, όχι δηλαδή για να εξυψώσει τον εαυτό του αλλά για να τον γλιτώσει από την απελπισία; Αυτός, ο «εκλεκτός υπεράνθρωπος» δεν θεμελίωσε μια καθαρά ατομιστική ηθική, που έδωσε τροφή στον φασισμό π.χ.; Η όλη του «φιλοσοφία» αποτελεί ένα κατώτερο ένστικτο (βλ. τη θεωρία του για τη «ζωτική δύναμη») μεταφρασμένο με φιλοσοφικούς όρους! Αυτή η διεστραμμένη αντιφιλοσοφική σκέψη θα ρθει τώρα να μας διδάξει περί φιλοσοφίας και περί θρησκείας; Νισάφι! Shocked
Πέτρες αναθέματος προσωπικά δε χρησιμοποιώ. Ο Νίτσε δεν έδωσε τον εαυτό του για την αλήθεια, αλλά για αυτό που αυτός θεωρούσε αλήθεια. Και ας έχουμε επίγνωση ότι αυτό λίγο πολύ μπορεί όλοι μας να το κάνουμε! Όμως έχουμε την υποχρέωση να διακρίνουμε την κάθε περίπτωση από τις άλλες και να κάνουμε τις επιλογές μας. Σε τελική ανάλυση, ο ίδιος ο Νίτσε περιθωριοποιήθηκε για να εφαρμόσει τη θεωρία του στον εαυτό του. Όλες οι αγάπες δεν είναι ίδιες...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 09, 2004 10:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Vaggo στη "Προς Τιμιθεο"επιστολη αναφερει κατι σιγουρα.Τα αλλα επακριβως,δεν τα θυμαμαι.Σε ποιες επιστολες και τι ακριβως.Θα το ψαξω.Και οχι μονο ο Παυλος αλλα και αλλοι.Αναφερουν την γυναικα ,νεαρη χηρα,πορνη ως πηγη του κακου και συμβουλευουν να μην αγγιζουν χερι πανω της.Να μην συναναστρεφονται μαζι της.Αναφερει την γυναικα ως κτημα ανδρος κ.τ.λ.

Αυτο ομως που θυμαμαι απτην ζωη του Χριστου ειναι πως με κατι τετοιες συναναστρεφοταν.
Που ξερεις ισως γιατι η πραγματικη πορνεια εχει να κανει οχι με το σωμα αλλα με την ψυχη.
Αλλωστε και το "Ουε"δεν το ξεστομησε γιαυτες αλλα για τους ρασοφορους της εποχης εκεινης.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 10, 2004 4:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ξεχάστε τον Νίτασε, προς το παρόν, και ας δούμε το θέμα ως έχει:
Πράγματι μπορούμε να ξεχωρίσουμε τους δυνατούς από τους αδύνατους. Μάλιστα υπάρχουν σχολεία όπου για να εισέλθεις πρέπει να έχεις επίπεδο, να είσαι δηλαδή δυνατός. Αλλά τι εστί δυνατός; Ο δυνατός του 5ου αιώνα π.Χ. θα ήταν δυνατός σήμερα;
Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δούμε από τι καταλαβαίνουμε τον δυνατό σε κάθε εποχή. Αν το καταλάβουμε αυτό, τότε θα δούμε ποιοι είναι οι μη δυνατοί και θα δούμε τι σχέση υπάρχει μεταξύ δυνατών και μη δυνατών. Μια πρόταση για αυτό είναι η αποτελεσματικ΄τοητα. Ο απαοτελεσματικός άνθρωπος είναι δυνατός.(δυνατός = ικανός)
Μια άλλη προσέγγιση είναι να δούμε το "ταπεινό" που θέτει ο Χριστιανισμός ως ιδιότητα του Χριστιανού, αν είναι ιδίωμα του αδύνατου ή του δυνατού. Μπορείς δηλαδή να είσαι ταπεινός και αποτελεσματικός (άρα δυνατός) ή ταπεινός και αδύναμος. Το αν θα είσαι ταπεινός θα φανεί από την έπαρση που δείχνεις κατά τα αποτελέσματά σου. Άρα η ταπεινότητα φανερώνεται από την δράση, από την άσκηση της ικανότητας, από τον δυνατό άνθρωπο.
Μια άλλη πάλι προσέγγιση είναι να δούμε την αναγκαιότητα του αδύνατου να βοηθηθεί από τον δυνατό. Πάλι και εδώ αν ο αδύνατος γίνει αποτελεσματικός βάζοντας άλλον να κάνει την δουλειά του τότε δεν είναι αδύναμος, είναι εξίσου δυνατός.
Συνομωσία λοιπόν του αδύναμου είναι η εκμετάλλευση του δυνατού από τον αδύνατο (για συγκεκριμένο αποτέλεσμα) που ΓΕΝΙΚΕΥΟΝΤΑΣ κάνει τον αδύναμο ΔΥΝΑΤΟ.
Άρα ο Νίτσε για να θίξει τον Χριστιανισμό, και να αναδείξει τον υπεράνθρωπο, θεωρεί την συναλλαγή -αδύνατου με δυνατού - ως αδυναμία του δυνατού, ως αυτοκατάργηση του Υπεράνθρωπου, και αυτή η συναλλαγή γίνεται βάσει Χριστιανικών προτύπων. Δηλαδή μας φανερώνει ότι ένα σύνολο ιδεών -όπως ο Χιστιανισμός- υποσκάπτει το μέλλον του ανθρώπου. Η σκέψη αυτή του Νίστε (αν όντως είναι αυτή-δες παρακάτω), κάνει τον Υπεράνθρωπο ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ. Αυτός που θέλει να αυτοπροσδιοριστεί υπεράνθρωπος, πρέπει να καταργήσει το σύνολο των ιδεών του Χριστιανισμού. Έχω την εντύπωση ότι κάτι τέτοιο έγινε στην Γερμανία από τους ΝΑΖΙ. Το αποτέλεσμα ήταν 1-0 (Ιδέες-Δύναμη).
Και αυτό ήταν φυσικό: πίσω από κάθε αποτέλεσμα κρύβεται μια ιδέα. Και ενώ το αποτέλεσμα έχει φθορά, η ιδέα δεν έχει. Μόνο μια άλλη ιδέα μπορεί να ξεπεράσει μια ιδέα.
Η Ιερά εξέταση ακριβώς αυτό τον ρόλο είχε. Να ελέγχει την γέννεση των ιδεών. Κάθε ιδέα "ανατρεπτική" χάνονταν με το χαλασμό του κομιστή της. Και εδώ μεταξύ Ιδεών-Εξέτασης έχουμε 1-0. Νίκησαν οι ιδέες.
Διότι οι ιδέες μας κάνουν δυνατούς!
Έτσι αν ασπαζόμαστε ιδέες και δεν παράγουμε ιδέες ή σταματάμε άλλες ιδέες -διότι τις θεωρούμε ασύμβατες- τότε συμβάλουμε στην αδυναμία μας. Αντίθετα αν είμαστε ανοιχτά μυαλά και ακούμε, σκεφτόμαστε και καταλήγουμε μεν αλλά με επιφύλαξη δε, είμαστε υπεράνθρωποι (αλλά Νίτσε). Έτσι αναλύοντας τον Νίτσε η αναφοράμας πρέπει να είναι στο άτομο και όχι σε ομάδα ή κοινωνία. Το άτομο θέλει να είναι Δυνατό, να υποθέτει ότι είναι Υπεράνθρωπο. Στην πράξη, το τι είναι δεν το γνωρίζει ευθέως, ένα άτομο. Για να πάμε στην πράξη πρέπει να αλλάξουμε βάση (αναφορά), να πάμε στην κοινωνία. Εκεί δεν υπάρχουν υπεράνθρωποι, αλλά όπως έδειξα αποτελεσματικοί και μη, άνθρωποι.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Επόμενο
Σελίδα 1 από 20

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center