Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Οι "Βελτιωτές" της Ανθρωπότητας
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 30, 2008 9:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για τον σαμοα λεω ουλιαδη,ο ινδιανος νομιζω διαφερει.αυτο το ας τσακισουμε καθε προσπαθεια του....δεν εκφραζει αγωνια θανατου,του τροπου ζωης του η οποια αλλη μορφη μπορει να εχει ο θανατος?σιγουρα δεν του ειναι ιδιο να ζει η να μη ζει,οποια μορφη μπορει να εχει και η ζωη,αλλιως δεν θα ελεγε οτι εχει διαφορα η πολη απ την παραλια,λες και το πνευμα εχει προτιμησεις για κατοικια.αυτη η διαφορα αναμεσα στα στοιχεια της δυαδικοτητας ειναι που γενναει την αγωνια που απ οτι φαινεται ειναι ανθρωπινη γενικα,ειτε εκφραζεται με την αυταρεσκεια του σαμοα ως τροπου ζωης,αν δεν ειναι αυταρεσκεια το δε θα βαρυνουμε την καρδια με πετρες στο μεγαλο πνευμα η οτι οποιος το βρισκει στα τσιμεντα ειναι αρρωστος δε ξερω τι αλλο ειναι,ειτε με την αυτολυπηση του εσκιμωου η με και τα δυο του ευρωπαιου.το μονο που κανει διαφορα και μπορει να βελτιωσει τον ανθρωπο ειναι αναμεσα στο ολα ειναι ιδια,υπερβαση της δυαδικοτητας,απ το δεν ειναι ολα ιδια,δυαδικοτητα.στο πρωτο υπαρχει η ενοτητα η ισορροπια κτλ στο αλλο μονο σκεψεις και πολεμος.αν δηλαδη θεωρω την ισορροπια με τα στοιχεια της φυσης ανωτερη απ αυτη με τα τσιμεντα,η τη δευτερη ακατορθωτη,δεν διαφερω απ αυτον που θεωρει τη φυση εργαλειο του.κανω καπου λαθος?
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 30, 2008 9:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το μακροσκελές αυτό κείμενο Ouliathis πού απαντάει;

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Πεμ Νοέ 27, 2008 1:59 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 30, 2008 11:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κανείς νομίζω πως η απάθεια, απομόνωση ή ότι άλλο σχετικό, είναι πράγματα απαραίτητα κάποια στιγμή στην ζωή μας όταν προσπαθούμε να ξεπεράσουμε την δυαδικότητα όπως λες, ή να καταλάβουμε τα βαθύτερα αίτια της ζωής. Εσωτερικά επίσης, θεωρώ πως οπωσδήποτε πρέπει να είναι κανείς αποδεσμευμένος ακόμα και από τα αποτελέσματα που θέλει να δημιουργήσει, αλλά σίγουρα αυτό δεν σημαίνει να μην δρα. Αυτό θα σήμαινε απλά αδιαφορία. Συμφωνώ στο ότι δράση με ταυτόχρονο μίσος, σημαίνει εμπλοκή και δέσμευση με το μισητό αντικείμενο, από την άλλη όμως αν βλέπεις φωτιά στο δάσος και δεν την σβήνεις γιατί δεν μισείς την φωτιά, αυτό μου φαίνεται τραγικότατο λάθος. Το δάσος θα καεί και τίποτα καλό δεν μπορεί να προέλθει απο κάτι τέτοιο.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 30, 2008 11:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
άνθρωπος όταν έρχεται αντιμέτωπος με αυτό - που αποκαλύπτεται στην εμπειρία "οριακών καταστάσεων" όπως είναι ο πόνος, η ενοχή, η αγωνία, ο θάνατος - ανακαλύπτει την ύπαρξη και οδηγείται κατευθείαν στο ερώτημα του νοήματος για το Είναι.


Εδώ απαντάει. Αν θυμάσαι είχα απαντήσει σε αυτό λέγοντας πως μάλλον θα εννοείς τον σύγχρονο γιάπι και όχι τον άνθρωπο ως ον, γιατί δεν είναι για όλους έτσι τα πράγματα. Για κάποιους που έχουν μεγαλώσει μέσα στην φύση - ότι δηλαδή εμείς έχουμε τελείως χάσει - αυτή η περίφημη αγωνία του θανάτου (εγώ την λέω κλάψα) είναι παντελώς άγνωστη. Το γιατί θα πρέπει να υπάρχει κάτι παρά μάλλον τίποτα επίσης μια ερώτηση που στερείται νοήματος, αφού αυτοί είναι γεμάτοι από αδέλφια και συγγένειες με ποτάμια, βουνά κλπ. Έτσι όπως και στους αρχαίους Έλληνες και τον Παρμενίδη (που τόσο βάναυσα διαστρέβλωσε ο Χαίντεγκερ), το τίποτα είναι κάτι που απλά δεν υφίσταται
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 12:11 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

φυσικα συμφωνω με ολα αυτα,θα προσθεσω επισης πως και τα αντιθετα τους ειναι απαραιτητα,η πολυκοσμια πχ.εκει που διαφωνω ειναι οτι ο σαμοανος τα ξερει ολα αυτα και υποστηριζω οτι και αυτος αγωνια του θανατου εκφραζει οταν λεει οτι ενας σαμοανος θα εσκαγε μεσα σε ενα μπαουλο η οτι ο θορυβος σκοτωνει τη χαρα κτλ.αν το σκεφτεις το μονο που προστατευει ειναι ο εαυτος του και οι συνηθειες του και τιποτ αλλο.βεβαια η επιλογη και η δραση ειναι οπως τα λες αλλα πρωτα πρεπει να περασεις ολα αυτα τα οποια ολοι οι ανθρωποι με τον ενα η τον αλλο τροπο εχουν να περασουν.δεν εχει επιλεξει τη φυση ελευθερα γιατι μεσ το μπαουλο σκαει Smile
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 12:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν αναφέρομαι ούτε στο σύγχρονο γιάπι ούτε στον άνθρωπο ως ον. Αναφέρομαι σε οποιονδήποτε άνθρωπο α-πορεί (έλλειψη πόρου, διέξοδο ή πέρασμα), σε οποιονδήποτε έρχεται αντιμέτωπος με το γεγονός του υπάρχειν στον κόσμο. Το κάθε πράγμα και η οποιαδήποτε κατάσταση οδηγεί στην α-πορία. Ένα βήμα αν κάνουμε πίσω και βγούμε απ' το πλέγμα της καθημερινής προφάνειας, θα κατακαλύψει τον κόσμο και τις ενέργειές μας μια αχλύ πυκνής αδιαφάνειας. Και απορούμε. Μπορεί το ένα περιστατικό να βρίσκει τον επαρκή λόγο του στο άλλο, το ύστερο βρίσκει το λόγο του στο πρότερο, το σύνθετο βρίσκει το λόγο του στα στοιχεία του, και τα στοιχεία στις μεταστοιχειώσεις τους. Ποιός όμως είναι ο απώτατος λόγος; Και άμα δεν γνωρίζουμε τον απώτατο λόγο, είναι ψευδής και ο εγγύτατος λόγος. Και έτσι βλέπουμε τα εγγύτατα να αποσπώνται από την κοινή προφάνειά τους και να καθίστανται απώτατα και αδιαφανή. Και αυτό έχει σημασία ήδη απ' την εποχή του Σωκράτη. Πρόκειται για την πορεία προς την ατομικότητα, την πορεία προς τη δημιουργία συγκεκριμένου ατόμου, όπως συγκεκριμένο βίο διήγαγε ο Σωκράτης, σε αντίθεση με τη σαφήνεια στην έκφραση των επιχειρημάτων του Αριστοτέλη.

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Παρ Οκτ 31, 2008 3:45 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 3:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ανάφερα λοιπόν κι εγώ δύο παραδείγματα ανθρώπων αλλά και κοινωνιών ευρύτερα, που δεν χαρακτηρίζονται καθόλου από έλλειψη πόρων αλλά από το εντελώς αντίθετο. Η ζωή τους φαίνεται να είναι εξαιρετικά γεμάτη ακόμα και μέσα στην δυστυχία όπως διαφαίνεται στην πρώτη ειδικά περίπτωση. Αντίθετα η βικτωριανή φιλοσοφία αποκομμένη τελείως από την φύση δεν μπορεί παρά να είναι γεμάτη από ελλείψεις και να μην βλέπει τίποτα άλλο παρά μόνο αυτό. Δεν έχει αδέλφια ούτε τα βουνά ούτε τα ποτάμια, αυτά δενείναι παρά απλά εργαλεία.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 3:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η πορεία προς την ατομικότητα και την αυθεντικότητα δεν γνωρίζει ούτε σύνορα ούτε πολιτισμούς, διότι αποτελεί περισσότερο επίτευγμα παρά αφετηρία, ένα θέμα που ο καθένας χειρίζεται με το δικό του τρόπο, η πραγμάτωση της νιτσεικής παραίνεσης «γίνε αυτό που είσαι».

Υ.Γ. Βικτωριανή (;) φιλοσοφία;


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Ιούλ 31, 2010 9:11 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 4:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το ζήτημα της ατομικότητας είναι σπουδαίο. Ειδικά αν δει κανείς την ατομικότητα ως κοινωνικό γρανάζι. Σήμερα βιώνουμε την γραναζοποίηση της κοινωνίας δια της ατομικότητας. Δηλαδή η κάθε λογής παραγωγή ή κατά μια έννοια πρόοδος, ζητείται να είναι ευθύνη της ατομικότητας για το καθένα. Ο σχεδιαστής, ο διευθύνων σύμβουλος, ο μαθητής, ο οδηγός...κ.α. λειτουργούν με την ευθύνη της ατομικότητάς τους. Κάθε αρνητική τροπή σε παραγωγή ή πρόοδο οδηγεί σε ενοχοποίηση της ατομικότητας. Έτσι το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει ο μαθητής είναι ο τρόπος ενοχοποίησης, το πώς βαθμολογείται, πότε είναι κακός. Το γιατί δεν το λέει κανένας...είναι στο σχέδιο της κοινωνίας. Το οξύμωρο είναι ότι η ιδιότητα του μαθητή δίνεται σε κάποιον που θέλει να γίνει καλύτερος....όπου του παρέχουν μια βαθμολογία που περιλαμβάνει και αυτό που δεν θέλει, να γίνει χειρότερος. Έτσι χωρίς καν να ξεκινήσει το πρώτο ουσιαστικό μάθημα...μαθαίνει απλά ότι μπορεί να γίνει χειρότερος ακολουθώντας την πορεία του σχολείου. Στο ερώτημα..."και γιατί να πάω σχολείο αφού μπορεί να γίνω χειρότερος;" η απάντηση δίνεται από το κράτος..."οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο", ή το κράτος απαιτεί να ακολουθήσει κανείς μια πορεία που μπορεί να κάνει κάποιον χειρότερο απ΄ότι ήταν. Προσέξτε κανείς δεν ξέρει τι είναι...στην αρχή...απλά μετά μαθαίνει ότι δεν είναι καλός εδώ ενώ είναι καλός εκεί!

Το επόμενο βήμα είναι να δούμε πόσοι βάζουν νέες απαιτήσεις "ατομικότητας"..στην διάρκεια της ζωής κάποιου, και από που τους δίνεται αυτό το δικαίωμα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Παρ Οκτ 31, 2008 4:30 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 4:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η Αλεξανδρίνα Βικτωρία βασίλισσα της μεγάλης Βρετανίας για την περίοδο 1837 1901, απ αυτήν όλη αυτή η περίοδος -που κύριο χαρακτηριστικό της έχει την βιομηχανική επανάσταση, όπως και την ψευδαίσθηση της πλήρους κυριαρχίας του ανθρώπου στην φύση-ονομάστηκε βικτωριανή. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου πάνω κάτω επίσης -και όχι τελείως άμοιροι θεωρώ των βικτωριανών ψευδαισθήσεων- γεννήθηκαν ή έδρασαν οι μεγάλοι εκπρόσωποι του υπαρξισμού όπως ο Σοπενχάουερ (πέθανε το 1860), ο Νίτσε που γεννήθηκε το 1844, και ο Χάιντεγκερ φυσικά αν και λίγο μικρός ακόμα τότε.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 4:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε Ouliathis, ξέρουμε τί σημαίνει «βικτωριανός» (σημαίνει επίσης πουριτανός, σεμνότυφος). Αυτό που δεν κατάλαβα είναι το «βικτωριανή φιλοσοφία», και σίγουρα η φιλοσοφία του Νίτσε μόνο βικτωριανή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί όπως επίσης και του Χάιντεγγερ - ο οποίος δεν έχει καμία σχέση μ' αυτήν την περίοδο.

Bugman, συμφωνώ μ' αυτά που γράφεις.

Υ.Γ. Θέλουν λίγο προσοχή επίσης οι όροι που χρησιμοποιούμε στη φιλοσοφία. Ο Σοπενάουερ, αν και ήταν ο δάσκαλος του Νίτσε, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υπαρξιστής φιλόσοφος. Επίσης και ο Χάιντεγγερ (όπως και ο Γιάσπερς) δεν επιθυμούσε να χαρακτηριστεί με τον ίδιο τρόπο. Σε πολλές από τις παραδόσεις του μίλησε εναντίον της θεωρίας που την ονομάζει υπαρξισμό, όπως και ο Γιάσπερς που έγραφε ότι ο υπαρξισμός είναι ο θάνατος της φιλοσοφίας της υπόστασης. Ωστόσο, μ' αυτό θέλαν να προκαταλάβουν τον υπαρξισμό ως μια θεωρία φοβούμενοι τις θεωρίες που καθιερώνονται πηγμένες. Από την άλλη μεριά όμως, υπήρχαν φιλόσοφοι που αποδέχονταν αυτόν τον όρο, όπως ο Σαρτρ, ο Μερλώ-Ποντύ, η Σιμόν ντε Μποβουάρ, ο Μαρσέλ κτλ. Ο Κίρκεγκωρ επίσης, που βρίσκεται στην πηγή όλων αυτών των φιλοσοφιών, θα απέρριπτε - για άλλους λόγους βέβαια - τον τίτλο του υπαρξιστή φιλόσοφου ή φιλόσοφου της υπόστασης.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Ιούλ 31, 2010 9:13 am, επεξεργάσθηκε 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 6:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το επόμενο βήμα είναι να δούμε πόσοι βάζουν νέες απαιτήσεις "ατομικότητας"..στην διάρκεια της ζωής κάποιου, και από που τους δίνεται αυτό το δικαίωμα!
Οκ, Opyrge, αλλά εδώ μπορείς να συνεχίσεις; (εσύ τουλάχιστον δεν την κάνεις αλά Iakovatos)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 8:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πράγματι, αν ήταν να σταθώ κάπου, αυτό θα ήταν το ερώτημά σου. Εξήγησέ μου το όμως λίγο καλύτερα... τί εννοείς «βάζουν απαιτήσεις "ατομικότητας"...»;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 9:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το κάθε νεοεισερχόμενο μέλος στην κοινωνία λαμβάνει μηνύματα ικανά να του οριοθετήσουν την ατομικότητά του. Η σειρά των μηνυμάτων δεν είναι κατ΄ανάγκη ίδια σε όλους, και σχετικά με την διαφορετικότητα αλλά και σε ένταση. Έτσι η ατομικότητα που αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι μια συνάρτηση αυτών των μηνυμάτων. Η προσωπικότητα ας δεχτούμε ότι είναι το υπόβαθρο πάνω στο οποίο κτίζεται η ατομικότητα, η προσωπικότητα δηλαδή είναι το υλικό. Εμείς αντιλαμβανόμαστε τον κάθε άλλο ως "προσωπικότητα", παραβλέποντας το βάρος των μηνυμάτων, ή αλλιώς την συγκρότηση της ατομικότητας. Παράδειγμα εδώ είναι ο ήρωας, αυτός που θα προβάλει αντίσταση ή θα επιτελέσει έργο εξαιρετικό και για το οποίο για τους περισσότερους φαίνεται αδύνατο (και έτσι είναι...για την στιγμή που εκείνοι μένουν πίσω και ο ήρωας ενεργεί). Ο ήρωας λοιπόν εμφανίζεται ως "υλικό", όλοι θα ήθελαν να είχαν έναν ήρωα μαζί τους. Αυτό που δεν βλέπουν είναι το πώς διαμορφώθηκε το άτομο σε ήρωας, δεν έχουν δηλαδή γίνει αποδέκτες της σειράς των μηνυμάτων που είχε ο ήρωας.

Όταν λοιπόν συζητάμε για την βελτίωση της ανθρωπότητας..(αυτός είναι ο τίτλος του θέματος) πρέπει να δούμε για τους παράγοντες εκείνους, τους τρόπους, που θα βελτιώνουν την ανθρωπότητα ως προς την "ηρωποίηση"...που περιέγραψα. Η απαίτηση μπαίνει από τη στιγμή που βλέπουμε το υλικό και αναζητούμε ένα παρόμοιο...Τι καλά που θα ήταν να είχαμε δέκα εκατομμύρια ήρωες...στην Ελλάδα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 31, 2008 10:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κοίταξε να δεις, η ατομικότητα, όπως είπα και παραπάνω, αποτελεί επίτευγμα παρά αφετηρία, δηλαδή εξαιτίας της σχεδόν ακατανίκητης έλξης προς την ομοιομορφία που επιβάλλει η κοινωνία, η υπαρξιακή ατομικότητα εξ αρχής εγκαταλείπεται στη σιγουριά του απρόσωπου συνόλου, «ρίπτεται», όπως θα έλεγε ο Χάιντεγγερ, έχοντας ήδη αυτό το παρελθόν. Οπότε η υπέρβαση της ομοιομορφίας και η εξατομικευμένη επιλογή προς την ατομικότητα (δηλαδή του να είσαι άτομο και όχι ένα με τη μάζα, αναφορικά με τον τρόπο σκέψης, ενέργειας, ένδυσης, ομιλίας κτλ) και την αυθεντικότητα αποτελεί επίτευγμα χωρίς διάρκεια. Ο άνθρωπος γεννιέται βιολογικό ον και πρέπει να γίνει υπαρξιακό ον.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 6 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center