Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΕΡΜΗΣ Ο ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ.....
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2007 3:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΕΡΜΗΣ Ο ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ..... Απάντηση με Συμπερίληψη

Μεταφέρω απόσπασμα, ελπίζω η μετάφραση λόγω σχετικά ελεύθερης μετάφρασης να μήν παρεξηγηθεί ιδιαίτερα ! Wink

Διευκρινίζω.....ουδεμία σχέση με την σημερινή εκκλησία ! Wink

Η θεία αποκάλυψη πρίν από περίπου 9,000 χρόνια.
Εδάφ. 1. ΕΡΜΗΣ, απολογούμενος:
Καθώς συλλογιζόμουν μια μέρα το θέμα της δημιουργίας των όντων, με τις δυνάμεις μου μετέωρες σα να είχα πάθει βαρύ ύπνο ή σωματικό κάματο, με τις αισθήσεις μου παράλυτες, άκουσα ένα υπερμέγεθες απεριόριστο ον να με καλεί ονομαστικά λέγοντάς μου:
- Τι θέλεις να ιδείς, να μάθεις και να γνωρίσεις Ερμή;
- Συ ποίος είσαι; του είπα,
Εδάφ. 2. - ο Ποιμάνδρης, ο αυθεντικός νους. Ξέρω αυτό που θέλεις να μάθεις, και θα σου το διδάξω θα σου συμπαρασταθώ παντού για να σε βοηθήσω. Μου απάντησε.
Εδάφ. 3. ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη.
- Θέλω να μάθω για τα όντα , να εννοήσω τη Φύση, να γνωρίσω το Θεό.
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Το ξέρω ότι αυτό θέλεις να μάθεις και θα σε διδάξω.
Εδάφ. 4. ΕΡΜΗΣ απολογούμενος:
- Λέγοντάς μου αυτά ο Ποιμάνδρης, άλλαξαν μονομιάς οι ιδέες μου και αμέσως μου αποκαλύφθηκε όλη η φύση. Είδα τότε μια θέα πλημμυρισμένη από φως και καταγοητεύτηκα. ύστερα από λίγη ώρα είδα ένα κατωφερές σκοτάδι γεννημένο μερικά, φοβερό και στυγνό σε σπειροειδές σχηματισμό. Είδα επίσης να μεταβάλλεται το σκοτάδι εκείνο σε μια υγρά φύση αφάνταστα ταραχώδη, από τα βάθη της οποίας έβγαινε πυρωμένος καπνός, κι άκουσα κι' έναν ανεκλάλητο σπαρακτικό ήχο και μια άναρθρη βοή σε φωνή πυρός.
Εδάφ. 5. ΕΡΜΗΣ απολογούμενος:
- Από τα φωτεινά εκείνα πεδία είδα να ξεχύνεται στη φύση Λόγος 'Αγιος, κι από την υγρά φύση να ξεπηδά προς τα ύψη ένα κούφιο, δραστικό οξύ και άκρατο πυρ. Είδα επίσης τον ελαφρό αέρα ν' ακολουθεί το πνεύμα που επλανάτο στη γη κρεμασμένος σ' αυτό καθώς ανέβαινε από τη γη και τα νερά της προς το πυρ...
Εδάφ. 6. ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ προς Ερμή:
- Εννόησες Ερμή όλη αυτή τη θέα;
ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Θέλω να τη γνωρίσω καλά.
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Λοιπόν Ερμή, το φως εκείνο που είδες είμαι εγώ, ο Θεός σου, ο προϋπάρχων της εμφανισθείσης από το σκότος υγράς εκείνης φύσης ο δε φωτεινός Λόγος που είδες να ξεχύνεται από τα φωτισμένα πεδία προς την υγρά εκείνη φύση που βγήκε από το Νου μου, είναι ο υιός μου, ο Νους είναι ο Πατέρας Θεός. Αυτοί οι δύο, πατέρας και υιός, δεν ξεχωρίζονται ο ένας από τον άλλο, η δε ένωσής τους είναι η ζωή. ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Ευχαριστώ (για όλα αυτά που μαθαίνω).
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Τώρα νόησε αυτό το φως και Γνώρισε το:
Εδάφ. 7. ΕΡΜΗΣ απολογούμενος:
- Λέγοντάς μου αυτά ο Ποιμάνδρης με κύτταζε κατάματα. Τότε εγώ άρχισα να τρέμω. Ύστερα σαν συνήλθα ένιωσα το φως εκείνο στην αναρίθμητη δύναμή του, και τον κόσμο απεριόριστα γεννημένο πλημμυρισμένο από πυρ μεγάλης έντασης...
Εδάφ. 8. Καθώς όμως με είδε έτσι έκπληκτο ο Ποιμάνδρης, μου είπε:
- Είδες Ερμή με το νου σου το αρχέτυπο είδος, το προϋπάρχον της απέραντης αρχής;
ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Τα στοιχεία όλης αυτής της φύσης από που προήλθαν;
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ: Από το θέλημα του Θεού.
- Με το λόγο του κοσμοποιήθηκε όλη αυτή η φύσης και τα γεννήματα των ψυχών της.
Εδάφ. 9. Ο δε Νους - Θεός, αρσενοθήλυκος όντας, ζωή και φως υπάρχων, εγέννησε άλλο δημιουργό Νουν, από πυρ και πνεύμα. Αυτός ο δεύτερος Νους δημιούργησε τους διοικητές του αισθητού κόσμου που περικλείεται σ' επτά κύκλους, η διοίκηση των οποίων καλείται Ειμαρμένη.
Εδάφ. 10. Στα κατωφερή στοιχεία ξεπήδησε ο του Θεού Λόγος στο καθαρό της φύσης δημιούργημα, ενώθηκε με το δημιουργό νου που είναι ομοούσιος με τον πατέρα, και δημιουργήθηκε από τα κατωφερή στοιχεία η ύλη.
Εδάφ. 11. Ο δε δεύτερος δημιουργός Νους ο περικλείων τους επτά κύκλους και τις δίνες των ριζών τους, μαζί με το λόγο έστρεψε τα δημιουργήματα του, κι άρχισαν να περιστρέφονται από μία αόριστη αρχή προς ένα απέραντο τέλος, η δε περιφορά καθώς το θέλησε ο Νους δημιούργησε από τα κατωφερή στοιχεία ζώα άλογα χωρίς λόγο, ο αέρας δημιούργησε πετεινά και τα νερά υδρόβια πλάσματα. Κι όταν χώρισε η γη από τα νερά της δημιουργήθηκαν όπως το θέλησε ο Νους ζώα τετράποδα, ερπετά και άγρια και ήμερα ζώα.
Εδάφ. 12. Ο δε πατέρας όλων ο Νους, ζωή και φως υπάρχων, γέννησε άνθρωπο όμοιο μ' αυτόν. Περικαλλής δε καθώς ήταν, επειδή είχε τη δική του μορφή, τον αγάπησε σαν παιδί του και του έδωσε την εξουσία όλων των δημιουργημάτων του.
Εδάφ. 13. Ο δε άνθρωπος (ο δεύτερος θεός) κατανοήσας την πύρινη κτήση της δημιουργίας, θέλησε κι αυτός να δημιουργήσει... Και αφού έμαθε την ουσία της δημιουργίας θέλησε να διανοίξει την περιφέρεια των κύκλων, για να κατανοήσει το κράτος που κάθονταν επάνω στο πυρ.
Εδάφ. 14. Κι ως εξουσιαστής του θνητού κόσμου και των αλόγων ζώων, βλέποντας τη μορφή του στα νερά θέλησε να κατοικήσει εκεί, και μόλις το σκέφθηκε αυτό, το θέλημά του ενεργοποιήθηκε, και κατοίκησε την άλογο μορφή της φύσης. Αυτή δε τον αγκάλιασε, περιπλέχτηκε μαζί του στην ύλη, κι έσμιξε μ' αυτόν (κι έγινε ο άνθρωπος της γης).
Εδάφ. 15. Γι' αυτό πέρα από τ' άλλα ζώα της γης, ο άνθρωπος είναι διπλός θνητός ως προς το σώμα, αθάνατος όμως ως προς τον ουσιώδη άνθρωπο. Όμως αν και είναι ουσιωδώς αθάνατος κι έχει την εξουσία όλων των δημιουργημάτων, ο άνθρωπος πάσχει ως θνητός στο σώμα, υποκύπτοντας στη μοίρα του.
Εδάφ. 16. Αυτό είναι το κρυφό μυστήριο, Ερμή... Η φύση αφού έσμιξε με τον άνθρωπο έκανε αυτό το θαύμα, γιατί έχει την αρμονία των επτά φύσεων που είναι από πνεύμα και πυρ. Ύστερα (ο δεύτερος θεός) δημιούργησε άλλους επτά ανθρώπους που έχουν τη φύση των κύκλων του...
Εδάφ. 17. Η γη ήταν θηλυκή, είχε δε και οχευτικά. Από το πυρ πήρε την πυρά κι από τον αιθέρα το πνεύμα, κι έτσι δημιουργήθηκε το είδος του ανθρώπου της. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε από ζωή και φως. Από μεν τη ζωή πήρε την ψυχή, από δε το φως το νουν. Και βρίσκεται στον αισθητό αυτό κόσμο και θα βρεθεί ως το τέλος της περιόδου.
Εδάφ. 18. Άκουσε τώρα Ερμή και το λόγο που ποθείς, 0ταν η ώρα της περιόδου ήλθε και λύθηκε ο σύνδεσμος των πάντων, κατά βούληση του θεού όλα τα ζώα που ήσαν στην αρχή αρσενοθήλυκα ξεχωρίστηκαν σε αρσενικά και θηλυκά και ο θεός μόλις έγινε αυτό είπε: « Αυξάνεστε και πληθύνεσθε εν πλήθη όλα τα δημιουργήματα και τα κτίσματα, κι ας αναγνωρίσει ο καθένας τον εαυτό του αθάνατο και τον αίτιο του θανάτου έρωτα και όλα τα όντα.».
Εδάφ. 19. Η πρόνοια μέσω της ειμαρμένης και της αρμονίας έκαμε τις μίξεις και τις γενέσεις και πληθύνθηκαν κατά γένη τα πάντα. Και όποιος εννόησε την αποστολή του, τράβηξε το δρόμο του περιουσίου αγαθού, όποιος δε αγάπησε από πλάνη προς τον έρωτα όχι την ψυχή του αλλά το σώμα του, αυτός θα παραμείνει στο σκοτάδι πλανώμενος, πάσχοντας αισθητά τα του θανάτου.
Εδάφ.20. ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Γιατί θεωρούνται τόσο αμαρτωλοί οι άνθρωποι; Ότι κάνουν το κάνουν από άγνοια. Και αφού αμαρτάνουν γι' αυτό, γιατί να στερηθούν την αθανασία;
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Δεν κατάλαβες καλά Ερμή τα όσα σου αποκάλυψα.
ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Τα έχω εννοήσει και σ' ευχαριστώ γι' αυτό.
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Εάν τα έχεις εννοήσει τότε ειπέ μου γιατί είναι άξιοι του θανάτου όσοι βρίσκονται στο θάνατο;
ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Γιατί τα σώματά τους σκεπάσθηκαν από το στυγνό σκότος, από το οποίο η υγρά φύση δημιούργησε το σώμα στον αισθητό κόσμο από τον οποίο τροφοδοτείται ο θάνατος.
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
Εδάφ. 21. Ορθά τα κατάλαβες όλα αυτά Ερμή. Είπε μου όμως και κάτι άλλο, γιατί όποιος εννοήσει τον εαυτό του προχωρεί στον αγαθό δρόμο του θεού;
ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Γιατί τον άνθρωπο ο θεός τον έχει δημιουργήσει από φως και ζωή.
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Μπράβο Ερμή γιατί φως και ζωή είναι ο θεός και πατέρας σας, κι από αυτά τα στοιχεία δημιουργήθηκε και ο άνθρωπος. Και εάν το πιστεύει ο άνθρωπος ότι έχει δημιουργηθεί από φως και ζωή, τότε ασφαλώς θα προχωρήσει προς ζωή.
ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Αλλά πως και με ποιο τρόπο θα προχωρήσει ο άνθρωπος προς τη ζωή;
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Ο προικισμένος με νουν άνθρωπος ας αναγνωρίσει τον εαυτό του.
Εδάφ.22. ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι νουν;
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Χαίρω γιαυτό που λες. Γιατί εγώ ο νους θα είμαι στο πλευρό των αγίων, των αγαθών, των καθαρών, των ελεήμονων και τω ευσεβών και η παρουσία μου στο πλευρό τους, θα τους γίνει στην ύστατη ώρα βοήθεια, κι αμέσως θα τα γνωρίσουν όλα και τον πατέρα θα τον αισθανθούν με αγάπη, και θα τον ευχαριστήσουν, θα τον ευλογήσουν και θα τον υμνήσουν στρέφοντας προς αυτόν την ψυχή τους. Και πριν παραδώσουν το σώμα τους στο θάνατο θα ιδούν στις αισθήσεις τους όλα τα έργα τους. Εγώ όμως ο Νους - θεός που θα είμαι την ώρα εκείνη κοντά τους, θα αποκλείσω από το βιβλίο της ζωής τους τις κακές κι αισχρές πράξεις τους περικόπτοντας από την ταινία της ζωής τους τις άσχημες θύμησές τους.
Εδάφ. 23. Στους ανόητους όμως και στους κακούς, πονηρούς, φθονερούς, πλεονέκτες, φονιάδες και ασεβείς, θα σταθώ μακριά τους. Αυτούς θα τους παραλάβουν οι τιμωροί δαίμονες που θα τους προσβάλλουν με την οξύτητα του πυρός για να τσακίσουν τις αισθήσεις τους.
Εδάφ.24. ΕΡΜΗΣ στον Ποιμάνδρη:
- Όλα αυτά που μου δίδαξες είναι καλά. Αλλά πες μου πως θ' ανεβούν οι αγαθές ψυχές προς τα άνω;
ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ στον Ερμή:
- Πρώτα, όταν έλθει η ώρα του θανάτου, το υλικό ανθρώπινο σώμα θα παραδοθεί στην αλλοίωση και τον αφανισμό. Το ήθος του ανθρώπου θα παραδοθεί στο δαίμονα ανενέργητο, οι αισθήσεις του σώματος θα επανέλθουν στις πηγές τους για να γίνουν μέρη ενέργειας και ο θυμός και η επιθυμία θα ριχθούν στην άλογο φύση.
Εδάφ.25. Ετσι η ψυχή του ανθρώπου θα εξορμήσει από τη γη προς τα άνω με τη βοήθεια της αρμονίας και θα δώσει: στην πρώτη ζώνη, την αυξητική και μειωτική ενέργεια, στη δεύτερη ζώνη, τη μηχανή των κακών έξεων και το δόλο ανενέργητο, στην τρίτη ζώνη την επιθυμία της απάτης ανενέργητη, στην τέταρτη ζώνη την προφάνεια της αρχοντιάς απλεονέκτητη, στην πέμπτη ζώνη το ανούσιο θράσος και την προπέτεια της τόλμης, στην έκτη ζώνη τις κακές αφορμές του πλούτου ανενέργητες και στην έβδομη ζώνη θα δώσει το ενεδρεύον ψεύδος.
Εδάφ. 26. Και τότε γυμνή η ψυχή του ανθρώπου από τις ενέργειες της αρμονίας θα φθάσει στην όγδοη ζώνη με τις δικές της δυνάμεις, και θα υμνήσει μαζί με τις εκεί ψυχές τον πατέρα, και θα δεχθεί τα συγχαρητήριά τους. Έτσι, ισότιμη πλέον η ψυχή με τις εκεί ψυχές οι οποίες θα την υποδεχθούν και θα τη συγχαρούν, θα ενωθεί μαζί τους και θα ακούσουν όλες μαζί τον ύμνο των υπεράνω της ζώνης των ψυχών προς το θεό. Και τότε όλες μαζί οι ψυχές θα υψωθούν προς τον πατέρα και θα συγχωνευθούν εκεί μαζί του... Και τώρα που τα είδες, τ’άκουσες και τα έμαθες όλα αυτά, κατέβα Ερμή πίσω στη γη και γίνου εκεί οδηγός στους άξιους γιατί χάρη σε σένα θα σωθεί το ανθρώπινο γένος.
Εδάφ. 27. ΕΡΜΗΣ, απολογούμενος:
- Αυτά μου αποκάλυψε ο Ποιμάνδρης που είχε μπει στο είναι μου. Κι εγώ αφού ευχαρίστησα και ευλόγησα τον πατέρα όλων, υψώθηκα απ' αυτόν, δυναμώθηκα, διδάχθηκα τα πάντα τα της φύσης στη μεγίστη θέα, κι άρχισα να κηρύττω στους ανθρώπους το κάλλος της ευσέβειας και της γνώσης ως ακόλουθα: «Άνδρες γηγενείς που παραδοθήκατε στον ύπνο στο μεθύσι και στην αγνωσία του θεού, ξυπνήστε, παύσατε την κραιπάλη θελγόμενοι από την κτηνώδη αυτή ευχαρίστησή σας».
Εδάφ. 28. Εκείνοι με άκουσαν και με περικύκλωσαν ομαδικά, και εγώ τους είπα. «Γιατί άνδρες γηγενείς παραδοθήκατε στον θάνατο αφού έχετε εξουσία στην αθανασία; Μετανοήστε όσοι βρίσκεσθε στην άγνοια' απαλλαγείτε από το φωτεινό σκοτάδι' μεταλάβατε της αθανασίας' εγκαταλείψατε την φθορά!».
Εδάφ. 29. Από τους ακροατές μου εκείνους άλλοι άρχισαν να φλυαρούν και να απέρχονται, ακολουθώντας τον δρόμο του θανάτου, άλλοι δε πέσανε στο γόνατά μου και με παρακαλούσαν να συνεχίσω να τους διδάξω. Εγώ τους είπα να σηκωθούν όρθιοι και γενόμενος καθοδηγός του γένους μας, άρχισα να τους διδάσκω το πως, με ποίο τρόπο μπορούν να διασωθούν. Κι εκείνοι άκουσαν τους σοφούς λόγους μου, ετράφησαν με το ποτό της Αμβροσίας, και καθώς άρχισε ο ήλιος να δύει τους παρεκάλεσα να ευχαριστήσουν τον θεό και ν' αποσυρθούν ο καθένας στα σπίτια των.
Εδάφ. 30. Εγώ δε, την ευεργεσία του Ποιμάνδρη την κατέγραψα στο είναι μου, και πληρωθείς όπως το ήθελα, ένιωσα πως ο ύπνος του σώματός μου έγινε αληθινή όραση, η σιωπή μου εγγύηση του αγαθού, και η εκφορά του λόγου μου γέννημα αγαθών. Αυτά μου συνέβησαν όταν διδάχτηκα νοερά τους αυθεντικούς λόγους του Ποιμάνδρη, κι έγινα θεόπνευστος.
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2007 4:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν ασχολούμαστε εδώ με αστρολογίες και αλχημείες.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 17, 2007 2:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ανοιξε και κανένα αρχαίο κείμενο, διάβασε και κάποια μελέτη Ελλήνων και ξένων.....Γιατί κατηγορείς για Αλχημείες και λοιπά ? Twisted Evil
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 17, 2007 2:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχεις δίκιο δεν έχω ανοίξει ούτε αρχαία κείμενα, ούτε μελέτες.

Παράθεση:
Ερμής Τρισμέγιστος ήταν το όνομα που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τον σεληνιακό θεό των Αιγυπτίων Θωθ, προστατη και εμπνευστή της αστρολογίας και αλχημείας που ταυτίσθηκε με τον Ερμή της ελληνικής μυθολογίας. Ονομάσθηκε δε έτσι από το πλήθος των ανακαλύψεων που αποδίδονταν σ΄ αυτόν όπως της γλώσσας, του αλφαβήτου, γεωμετρίας, αριθμητικής, αστρονομίας, ιατρικής, γυμναστικής, χορού, μουσικής, γλυπτικής και πάντων των τεχνών και επιστημών ή ακόμα λόγω της τριπλής όπως πίστευαν ιδιότητάς του φιλοσόφου - ιατρού και βασιλέως. Αποτελούσε το σύμβολο της θείας διάνοιας, "ο ζων λόγος" όπως τον αποκαλούσαν, η ενσαρκωμένη σκέψη.

Στον "Τρισμέγιστον Ερμήν" αποδίδονται και πολλά ελληνικά συγγράμματα περί των οποίων εικάζεται ότι μεταφράσθηκαν από την αιγυπτιακή στην ελληνική επί των Πτολεμαίων. Μερικά δε που έχουν σωθεί φέρουν το όνομα του Ερμή του Τρισμέγιστου, θεωρούμενα μεταγενέστερα του 3ου μ.Χ. αιώνα και που γράφηκαν από τους Νεοπλατωνικούς. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται:

«Λόγος τέλειος» σε λατινική μετάφραση με την επιγραφή «Ασκληπιός» ή «Ερμού Τρισμέγιστου Ασκληπιός ήτοι περί φύσεως θεών διάλογος»,
«Ερμής Τρισμέγιστος Ποιμάνδρης»,
«Κυρανίδες» ως αποδίδονταν παλαιότερα οι Τυρανίδες, καθώς και άλλα συγγράμματα ιατρομαθηματικά, αστρονομικά κ.ά.
Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος έγινε γνωστός στη Δύση κατά την Αναγέννηση, όταν ο Μαρσίλιο Φιτσίνο μετάφρασε στα λατινικά το (ελληνικό) κείμενο των σωζόμενων γραπτών περί του θεού αυτού, γνωστών σήμερα ως Hermetica ή Corpus Hermeticum. Το κείμενο αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους αλχημιστές και κρατούνταν μυστικό, κι έτσι η ετυμολογία της "ερμητικής γνώσης" και της λέξης "ερμητικός" προέρχεται από εδώ.

Γνωστότερο γραπτό που αποδίδεται στον Ερμή τον Τρισμέγιστο είναι ο Σμαραγδένιος πίνακας (emerald tablet). Τα γραπτά του Ερμή διδάσκονταν στους μύστες από τους Αιγυπτίους Ιερείς πολύ πριν από τον Πλάτωνα. Δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί η ηλικία τους, αλλά όλα δείχνουν ότι είναι παλαιότερα της πυραμίδας του Χέοπα - τη οποία σημειωτέον ότι ο Χέοπας συντήρησε/αποκατάστησε το εξωτερικό της (συμφωνα με την επιγραφή με το όνομά του που βρέθηκε στην πυραμίδα), χωρίς να είναι γνωστό στην εποχή του ούτε ποιός ούτε πότε την έκτισε.

Οι αρχαίοι έλληνες που είχαν σπουδάσει και στην Αίγυπτο και αλλού ήταν γνώστες των γραπτών του Ερμή του Τρισμέγιστου, αλλα δεν μιλούσαν ανοικτά για αυτά, τηρώντας τους όρκους μυστικότητας των ιερέων-δασκάλων τους. Αρκετά σημάδια δείχνουν ότι τα ίδια γραπτά ή τουλάχιστο τμήματά τους ήταν γνωστά στους Ερμητικούς.


Σε παρακαλώ μην βάζεις στους φιλοσοφικούς προβληματισμούς πράγματα που δεν ανήκουν στο χώρο της φιλοσοφίας.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 21, 2007 12:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

απιστευτο!!! πρεπει να το αναλυσω ..πολυ ψαγμενο
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 21, 2007 12:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Δεν ασχολούμαστε εδώ με αστρολογίες και αλχημείες.



φιλοσοφια χωρις αλχημεια και αστρολογια ???
χουντα στη φιλοσοφια???και τυφλοι δογματισμοι???

η φιλοσοφια που τα βλεπει ολα ...ολα για ενα
...η φιλοσοφια δεν εχει να κανει με την αλχημεια και την αστρολογια ???

ναι δεν εχει να κανει μονο με αυτα οντως ..εχει να κανει με πολυ περισσοτερα ...οπως ιατρικη, βιολογια,αστρονομια , κβαντομηχανικη , ψυχολογια , νευροφυσιολογια ...


βλεπεις παλια οι "φιλοσοφοι" ητανε πανεπιστημονες ....μια λεξη μου λυπει αποτ το λεξικο ... αλλα ενας φιλοσοφος καταφερε να τη βρει παλι ...αυτη ειναι η δουλεια των φιλοσοφων..να εφευρισκουν ...και να ενωνουν τα παντα ......κολλανε τα διασπαρτα κομματια ..

φιλοσοφια διχως αστρονομια και αλχημεια μου φαινεται λιγο κουτση ....

καταλαβαινω βεβαια γιατι δε σαρεσει η αστρολογια ...ειναι λογο της ημιμαθειας που κυκλοφορει απο ολους αυτους που νομιζουν οτι τη ξερουν ..αλλα αυτο πιστεψε με φιλτατε αφχαμ δεν σημαινει οτι την αναιρει κιολας !!! .....δε σημαινει οτι αναιρειται σε καμμια περιπτωση....δε ξερουμε αυτην την αρχαια επιστημη ,..γιατι απλουστα ο πολιτισμος μας δε το ευννοει ...γενικα δεν ευννοει τιποτα ο συγκεκριμενος ρυθμος του παγκοσιμου (καταναλογια) γηινου πολιτισμου ....οποτεεεεεεε


αλλα περα απο αυτα το κειμενο δεν αναφερει μονο αστρολογια ..αλλα και αλλα στοιχεια ....οπως εξερευνηση του εαυτου ..μπορουμε να επιμεινουμε εκει

Rolling Eyes
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 21, 2007 3:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η φιλοσοφία αν μη τι άλλο σε μαθαίνει να ξεχωρίζεις τι είναι επιστήμη και τι όχι. Δεν έχει να κάνει με μαγγανείες και παραφυσικά θέματα. Χούντα δεν είναι ο παραμερισμός των φαντασμάτων.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 21, 2007 4:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

www.skepdic.gr/Entries/Alpha/alchemy.htm



www.skepdic.gr/Entries/Alpha/astrologia.htm
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 24, 2007 7:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Η φιλοσοφία αν μη τι άλλο σε μαθαίνει να ξεχωρίζεις τι είναι επιστήμη και τι όχι. Δεν έχει να κάνει με μαγγανείες και παραφυσικά θέματα. Χούντα δεν είναι ο παραμερισμός των φαντασμάτων.


οκ ...θεωρεις την αστρολογια φαντασμα


ομως αν παρουμε τις λεξεις ...θα δουμε πως οτι τελειωνει σε λογια ειναι επιστημη ..και αυτα προερχονται απο τους αρχαιους ελληνες


βιολογια , αστρολογια ,ψυχολογια ,

αν δε δεχεσαι την αστρολογια σαν επιστημη ειναι σα να αποριπτεις τους αρχαιους σε μενα φιλτατε ..... γιατι δε δεχεσαι τις λεξεις ...λογο δογματισμου που προερχεται απο την επικτητη κατα την διαρκεια της ζωης σου προσωπικοτα σου ...

αν η αστρολογια δεν ειναι επιστημη τοτε δεν ειναι ουτε η βιολογια , ουτε η ψυχολογια ,

σου ειπα η αστρολογια και η αλχημεια ειναι επιστημες προς εξαφανιση

η φιλοσοφια εχει τρομακτικη συνδεση με την αστρολογια και την αλχημεια ...δε καταλαβαινω πραγματικα τι εννοεις ...φανταζομαι δεν εχεις ψαχτει ιδιαιτερα οσο αναφορα δυνατα βιβλια αστρολογιας και αλχημειας ...και οι πληροφοριες σου απορεουν απο περιοδικακια οπως το αστρολογια με τη λιτσα πατερα και απο καθημερινες πρωινες εκπομπες τηλεορασεων που εχουν εμπορευματοποιησει την αστρολογια

ενω δεν εχεις καταλαβει ακομα οτι οι 12 φυλες του ισραηλ συμβολιζουν τα 12 ζωδια ...ουτε καν αυτο που εγραφε ο ησιοδος για την ασπιδα του ηρακλη ..που πανω καταγραφονται τα 12 ζωδια ....ουτε καν τους 12 αθλους του ηρακλη και τις στιμφαλιδες ορνιθες που συμβολιζουν το ζωδιο του τοξοτη ......και πολλα αλλα τετοια

τα ζωδια μη νομιζεις οτι ειναι ξερα ζωδια ..ειναι κατι αλλο ...ας πουμε ο διδυμος εχει δημιουγησει τη συμμετρικοητα του σωματος σου ...ειναι δυδυμα τα χερια σου ..και τα ημισφαιρια του εγκεφαλου σου ..ειναι χαριν της λειτουργιας του δυδυμου ...ο δυδυμος ειναι μια λειτουργια της φυσης... και οχι ενα ξερο και επιφανειακο ζωδιο .....προκειται περι τεραστιας επιστημης αγαπητε .....η αστρολογια ειναι τρομακτικη επιστημη ...ομως πρεπει να τη νοησεις και να τη καταλαβεις,,,δεν ειναι επιστημη για ολους αλλα για λιγους

ξερει τι αλλαγες θα επιφερει το γεγονος οτι φευγουμε απο το ζωδιο του ιχθυ ..και μπαινουμε στο ζωδιο του υδροχοου ...καθε 2000 χροννια αυτα αλλαζουν ....για ψαχτο λιγο αγαπητε .....!!!! και οταν λεω οτι φευγουμε απο το ζωδιο εννοω ..οτι μετακινουνται τεραστιοι πλανητες ..σε σχεση με τη γη!!!!! νομιζεις οτι δε μας επηρεαζουν οι πλανητες????? αυτοι οι τεραστιοι ογκοι που σε γεννησαν ...δε σε επηρεαζουν??? νομιζεις οτι δε θα επηρεασει τη γη ο αρης που θα φαινεται σα δευτερο φεγγαρι τον αυγουστο Very Happy ??? ...οι αφανεις δεσμοι ειναι ισχυροτεροι απο τους φανερους ...και αυτο το λει ο ηρακλειτος

αν αναιρεις την αστρολογια κατα καποιο τροπο ειναι σαν να αναιρεις την αρμονια των πλανητων μεταξυ τους και την αλληλοεπιδραση μεταξυ των ...αναιρεις την αστρονομια !!!!!!,..ειναι σα να λες οχι η σεληνη δεν δημιουργει πλυμηρα και αμπωτη στη θαλλασσα ,,οχι εγω δε θελω να το δω αυτο το γεγονος ...αρνουμαι!!!

σου προτυνω να διαβασεις του ομρααμ μικαελ αιβανχοβ ....το ζωδιακο ....και αν το διαβασεις τοτε θα εχεις αρκετες πληροφοριες ..για να εκφερεις γνωμη ...για το αν ειναι φαντασμα η οχι η αστρολογια \\

και οσο αναφορα την αλχημεια ...σου προτυνω την ιατρικη αστρολογια ...απο το πυρινο κοσμο ..στο οποιο καταγραφονται και τα βιοχημικα αλατα που αντιστοιχουν στο καθε ζωδιο


επειδη δε τη καταλαβαινεις εσυ ....δεν αναιρειται η επιστημη αυτη ...στην αστρολογια πιστευε ο ηρακλειτος και ο πυθαγωρας ...πως τολμας να βγαινεις και να λες οτι η φιλοσοφια σε εμαθε να κρινεις την αστρολογια φαντασμα ????? τι νομιζεις οτι ηταν ο ηρακλειτος και ο πυθαγωρας κασταναδες????
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 28, 2007 11:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ωραία τα λες,john! Δε στέλνεις και κανένα άρθρο στον Καζαμία ή στο site του Χαρδαβέλλα γιατί εδώ πέρα χάνεσαι ,βρε παιδί μου! Τόση σοφία να πάει χαμένη!


Ή να σου φτιάξουν μια έδρα Διδυμικής στο τμήμα βιολογίας για να διδάσκεις εκεί πέρα την "τεράστια επιστήμη" σου.Ή αστρολογίας,τουλάχιστον!

Αχ,αυτό το καθηγητικό κατεστημένο,να εμποδίζει το φως της γνώσης να λάμψει! Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 31, 2007 2:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ta «Ερμητικά Κείμενα»[/b]

[b]«Οι αρχές της Αλήθειας είναι επτά
: εκείνος που το καταλαβαίνει αυτό τέλεια, κατέχει το μαγικό κλειδί, που με αυτό οι Πύλες του ναού θα ανοίξουν».

«Το Πάν είναι ο Λόγος. Το σύμπαν είναι Νοητικό».(Πρώτη Αρχή)
«Όπως είναι πάνω είναι και κάτω. Όπως είναι κάτω είναι και πάνω».(Δεύτερη Αρχή)
«Τίποτε δεν είναι ακίνητο όλα δονούνται». (Τρίτη Αρχή)
«Όλα είναι δυαδικά, όλα έχουν δύο πόλους. Όλα είναι ένα ζεύγος αντιθέτων, τα άκρα αγγίζονται».(Τέταρτη Αρχή)
«Όλα ρέουν και πάλι ρέουν. Όλα έχουν περιόδους ακμής και παρακμής, ανόδου και καθόδου. Όλα κινούνται σαν εκκρεμές. Το μέτρο της κίνησης προς τα δεξιά είναι όμοιο με αυτό της κίνησης προς τα αριστερά. Ο ρυθμός είναι η εξίσωση τους». (Πέμπτη Αρχή)
«Κάθε αιτία έχει το αποτέλεσμα της. Κάθε αποτέλεσμα έχει μια αιτία, όλα γίνονται σύμφωνα με τον Νόμο».(Έκτη αρχή)
«Η γέννηση υπάρχει παντού. Όλα έχουν μια αρσενική και μια θηλυκή αρχή. Η γέννηση εκδηλώνεται σε κάθε επίπεδο».(Έβδομη Αρχή)
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 31, 2007 3:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μέχρι χθες οι μεγαλύτεροι φιλολογικοί κριτικοί αρνούνταν την αυθεντικότητα των Ερμητικών κειμένων. Αν και υπήρχαν μαρτυρίες φιλοσοφικών αυθεντιών συγκεκριμένα του Ιάμβλιχου που ανέφερε ότι ο Πυθαγόρας και ο Πλάτων κατά την επίσκεψή τους στην Αίγυπτο «διάβασαν» τις στήλες του Ερμή με την βοήθεια των ιερέων, τα κείμενα αυτά δεν γινόταν πιστευτά μέχρι που ανακαλύφθηκαν αποσπάσματα πάνω σε αιγυπτιακά μνημεία και τάφους των πρώτων δυναστειών.
Ο Ποίμανδρος που υπάρχει σήμερα είναι η σύνοψη ενός των βιβλίων του Θώτ ή Ερμή Τρισμέγιστου, από ένα πλατωνιστή της Αλεξάνδρειας. Τον 3ο μ.χ αιώνα ένας Ιουδαίος καβαλιστής αναμόρφωσε το κείμενο και ονομάστηκε η Γένεση του Ενώχ. Ένα βιβλίο που εξαφανίστηκε το προηγούμενο αιώνα. Ο Κλήμης της Αλεξάνδρειας ένας από τους πατέρες της εκκλησίας αναφέρει ότι τα σαράντα δύο ιερά βιβλία της Αιγύπτου αποτελούσαν μέρος των βιβλίων του Ερμή. Ο Νεοπλατωνικός Ιάμβλιχος στηρίζεται στην αυθεντία του αιγυπτίου ιερέα Αβαμμών και αποδίδει χίλια διακόσια βιβλία στον Ερμή τον Τρισμέγιστο. Ο Διογένης ο Λαέρτιος αποδίδει μια ηλικία 48.863 χρόνων πρίν από την εποχή του Μέγα Αλεξάνδρου στα βιβλία του Ερμή και των ιερών αρχείων των Αιγυπτίων. Η ιστορία του Θώτ ή Ερμή του Τρισμέγιστου χάνεται πίσω στον χρόνο και στον πολιτισμό της μυθικής κόκκινης Αιγύπτου. Πολιτισμός που έφτασε στο απόγειο του πρίν από τον τελευταίο καταποντισμό της Ατλαντίδας. Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος ήταν εκείνος που δίδαξε στους ανθρώπους όλα όσα γνωρίζουν και ήταν ο ιδρυτής των μυστηρίων. Οι πρώτοι μαθητές του Ερμητισμού υιοθέτησαν τα ονόματα των δασκάλων τους και αυτή η συνήθεια πέρασε από γενιά σε γενιά μυημένων μέχρι την ιστορική εποχή.

Ο Ερμής ήταν το έμβλημα του Λόγου που δημιουργεί και ερμηνεύει τα πάντα. Τα βιβλία του Ερμή ήταν μια σύνθεση ενός πανάρχαιου δόγματος κάτω από την εξωτερική αιγυπτιακή μορφή. Η παράδοση αυτή είναι η αρχαιότερη παράδοση που έχουμε στην Δύση.

Ο πραγματικός σπουδαστής όμως δεν πρέπει να ξεγελιέται από την φρασεολογία αυτών των μεταφράσεων και να πιστέψει ότι οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι και οι αρχαίοι Έλληνες μιλούσαν και αναφέρονταν επιπόλαια, σε κάθε στιγμή των συζητήσεων τους στο Υπέρτατο Όν, όπως συμβαίνει σε κάθε σελίδα αυτών των μεταφράσεων. Κανένα Ερμητικό έργο γραμμένο από Αιγυπτίους δεν θα μιλούσε για τον ένα συμπαντικό θεό των μονοθεϊστικών συστημάτων. Για τους Αιγυπτίους ο κάθε θεός ήταν ο «ένας ζών και μοναδικός θεός». Ο μονοθεϊσμός τους ήταν καθαρά γεωγραφικός. Ο Αιγύπτιος της Μέμφιδος διακήρυσσε την μοναδικότητα του Φθά και ο αιγύπτιος της Θήβας την μοναδικότητα του Άμμωνα. Ο ένας θεός δεν είναι παρά ο θεός της πόλης και δεν αποκλείει την ύπαρξη ενός θεού της γειτονικής πόλης. Οι αιγύπτιοι δεν μιλούσαν για τον ένα θεό που είναι αδιάγνωστος αλλά για τους μοναδικούς θεούς τους. Βάση αυτού του χαρακτηριστικού κρίνεται η αυθεντικότητα των Ερμητικών κειμένων. Η πρώτη όμως πανάρχαια τριάδα των αιγυπτιακών θεών που χάνεται στα βάθη του χρόνου ήταν Όσιρις – Ίσις – Ώρος.

Το Κηρύκειο ήταν ένα χαρακτηριστικό σύμβολο του Ερμητισμού που πάνω του οι μυημένοι μπορούσαν να αναγνωρίσουν τους επτά νόμους του σύμπαντος. Αυτοί οι επτά νόμοι συσχετίζονταν με τα επτά κλειδιά ερμηνείας, τα οποία χρησιμοποιούνταν για κάθε σύμβολο, Μύθο ή αλληγορία. Το αστρολογικό, θρησκευτικό, ιστορικό, μαθηματικό, γεωμετρικό, ψυχολογικό, γλωσσολογικό και τέλος φυσιολογικό. Επίσης σχετίζονται με τους επτά φορείς της συνείδησης ενός ανθρώπου που τόσο συχνά βλέπουμε με τα δικά τους σύμβολα στις αιγυπτιακές αναπαραστάσεις.

Λέγεται ότι στον τάφο του Ερμή του Τρισμέγιστου βρέθηκε ένας σμαραγδένιος πίνακας. Σε αυτόν εκτός από το κείμενο υπήρχαν χαραγμένα δύο χέρια. Το ανυψωμένο δεξί χέρι αναφερόταν με την λέξη «Λύσε» και το αριστερό που έδειχνε κάτω με την λέξη «Συμπύκνωσε». Δεν είναι τυχαίο που οι ρίζες της αλχημείας βρίσκονται στην αρχαία Αίγυπτο. Ο Θώτ κάτω από την μορφή της ίβις δίδασκε τους νόμους της φύσης και την αντιστοιχία αυτών των νόμων στον μικρόκοσμο. Με την μορφή της ίβιδας, ένα πουλί ιερό για τους αρχαίους αιγυπτίους, βλέπουμε να αναπαριστάνεται αυτή η θεότητα στην Αίγυπτο. Υπήρχαν δύο είδη Ίβιδας μια μαύρη και μια μαύρη και άσπρη. Η πρώτη εξολόθρευε τα φτερωτά φίδια που ερχόταν κάθε άνοιξη από την Αραβία. Η άλλη ήταν αφιερωμένη στην σελήνη γιατί ο πλανήτης είναι φωτεινός από την μια πλευρά και σκοτεινός από την άλλη. Το πουλί αυτό προκαλεί μεγάλη καταστροφή στα αυγά του κροκοδείλου που γεμίζουν τον Νείλο και λέγεται ότι το κάνει κάτω από το φώς του φεγγαριού και έτσι βοηθιέται από την Ίσιδα σαν σελήνη. Ο Θώτ σαν γραμματέας της Ίσιδος και του Όσιρι ήταν ο κύριος του Χρόνου και ο ρυθμιστής των ατομικών πεπρωμένων.

Στην σκέψη των προσωκρατικών βλέπουμε μια προσπάθεια ερμηνείας του κόσμου κάτω από το Ερμητικό πνεύμα. Πολλοί από τους προσωκρατικούς ήταν πιθανόν μυημένοι στα μυστήρια της Αιγύπτου. Με τους προσωκρατικούς είναι που ξεκινά η εκλαΐκευση των μυστηρίων στην Δύση. Αρχίζει μια διαδικασία κατανόησης του κόσμου. Το πέρασμα από την μυθική στην φιλοσοφική αντίληψη του κόσμου. Σε όλες τις φιλοσοφικές σχολές που ακολούθησαν βλέπουμε μια ανάπτυξη αυτών των αρχών με κέντρο τον άνθρωπο, την πόλη και τον κόσμο. Τις βλέπουμε στον «Κόσμο των ιδεών» και στην Αθανασία της ψυχής του Πλάτωνα. Τις βλέπουμε στην Φυσική των Στωικών με το εύρημα του «μικρόκοσμου» και «μακρόκοσμου», όπως στον μακρόκοσμο έτσι και στον μικρόκοσμο, «όπως πάνω έτσι και κάτω», στην φιλοσοφία των Νεοπλατωνικών και στο ξεδίπλωμα του κόσμου από το φώς στο σκοτάδι, στην φιλοσοφία της Αναγέννησης που έφερε στο φώς όλη την παράδοση της αρχαιότητας και παντού την εποχή εκείνη άκουγες «Γνώρισε τον εαυτό σου ω θεία γενιά ντυμένη την όψη του ανθρώπου».

Η Φιλοσοφία από τα χρόνια των προσωκρατικών έγινε η γέφυρα μεταξύ του μυστηρίου και του ανθρώπινου λόγου. Μια λέξη που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Πυθαγόρα. Αυτός ήταν ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των αρχαίων Ορφικών μυστηρίων, που είχαν τις ρίζες τους στην Αίγυπτο και της Εσωτερικής φιλοσοφίας μέχρι σήμερα. Σε κάποιο μυητικό ιερό στην αρχαία Ελλάδα αναγραφόταν «Ότι υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει». Τα μυστήρια απλώς εξαφανίστηκαν από την επιφάνεια της γης μόνο για κείνους που δεν μπορούν να δουν. Ο κύκλος του Λόγου έκλεισε και μια άλλη εποχή γεννιέται. Μια εποχή που η αντίληψη θα δώσει την θέση της στην Γνώση.
Ο Ερμής έλεγε «Η Γνώση διαφέρει από την αντίληψη, γιατί η αντίληψη είναι για τα πράγματα που την περιβάλλουν, αλλά η Γνώση είναι το τέλος της αντίληψης.»
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 31, 2007 6:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

διαβαζω αυτο το καιρο ενα βιβλιο που λεγεται "πραγματεια επι των αποκρυφων επιστημων"..και γραφει μεσα για το σμαραγδινο πινακα του ερμη του τρεισμεγιστου..θα παραθεσω καποιες πληροφοριες λοιαν συντομως
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gexrag
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 1236

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 06, 2007 8:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πριν αναφέρω οτιδήποτε θα κάνω μια ιστορική περίληψη της ανθρωπότητας από την δημιουργία μέχρι τον Ερμή τον Τρισμέγιστο.
• Πριν 10 εκατομμύρια χρόνια ξεκίνησε η δημιουργία.
• Πριν 301 χιλιάδες χρόνια εγκαταστάθηκε ο άνθρωπος στην περιοχή της σημερινής Μεσοποταμίας.
• Πριν 40 χιλιάδες χρόνια έλαβε χώρα ο κατακλυσμός.
• Το 10.000 Π.Χ. έπεσε ο πύργος της Βαβέλ.
Με την πτώση του πύργου και επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν τους δόθηκαν οι γλώσσες και ορίστηκε που θα κατοικήσουν ανάλογα με τον χρωματισμό. Βρέθηκαν δε ευθύς εξαρχής στις ηπείρους που κατοικούσαν και μεταφέρθηκαν εκεί όπως μεταφέρθηκε χωρίς να το καταλάβει ο Απόστολος Φίλιππος.
Οι Έλληνες αποτελούσαν φυλή που ταξίδεψε όπως αναφέρεται στην ιστορία που γνωρίζουμε και κατοίκησαν στην περιοχή που ονομάζεται Ελλάδα. Οι Έλληνες και οι Πελασγοί αποτελούσαν τα πρώτα Ελληνικά φύλα και αργότερα μετά από νέα μετανάστευση ήρθαν οι υπόλοιπες γνωστές Ελληνικές φυλές που όταν έφτασαν βρήκαν ανθρώπους που μιλούσαν την ίδια γλώσσα. Τα πρώτα Ελληνικά φύλα ήρθαν το 8000 Π.Χ.
Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος ήταν ένας από τους Πελασγούς. Οι Πελασγοί δεν πίστεψαν στο 12θεο. Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος ο οποίος αναφέρεται κακώς ως ιδρυτής της θρησκείας του Μονοθεϊσμού υπήρξε άριστος διδάσκαλος της Αλήθειας, αφού συνομιλούσε με τον Ένα και Μοναδικό Θεό. Στο κείμενο που αναφέρθηκε αρχικά και υπάρχουν λίγες ανακρίβειες κυρίως λόγω κακής μετάφρασης αναφέρεται ως Ποιμάνδρης όπως ακριβώς συστήθηκε ο ίδιος ο Θεός στον ΠΑΝΑΞΙΟ ΑΓΙΟ που ονομάζονταν Ερμής ο Τρισμέγιστος. Ας μην εξηγήσω γιατί συστήθηκε έτσι αφού είναι προφανές.
Ο Άγιος Ερμής ο Τρισμέγιστος λοιπόν (έλαβε το Υπέρτατο Αξίωμα και είναι Άγγελος), σε κάποιο ταξίδι του έχασε τη σύζυγο, η οποία έλαβε επίσης πανάξια το Υπέρτατο Αξίωμα, την Αγία Ανδρονίκη και τα δύο μικρά του τέκνα (8 και 10 ετών) σε κάποιο ναυάγιο. Ο ίδιος αργότερα, συνελήφθη σκλάβος και οδηγήθηκε στην Αίγυπτο, όπου και δίδαξε την Αλήθεια στους Ιερείς των αρχαίων Αιγυπτίων. Η Αλήθεια αυτή, διαστρεβλώθηκε από δαιμόνια και τότε γεννήθηκαν οι θεοί των Αιγυπτίων, με παρόμοιο με το 12θεο τρόπο. Η διδασκαλία του Αγίου Ερμή του Τρισμέγιστου, ήταν αυτή που διδάχθηκε στον Άγιο Μωυσή το 3.000 π.χ. από Αιγυπτίους Ιερείς, πολλοί από τους οποίους έγιναν επίσης Άγιοι. Ανάμεσα σε αυτούς και πολλοί Φαραώ που ορισμένοι από αυτούς δεν έλιωσε το θνητό τους σώμα και από ζηλοφθονία ανακάλυψαν την τέχνη της ταρίχευσης.
Το 12θεο
Το 12θεο είναι εξ’ ολοκλήρου δημιούργημα δαιμονίων. Τα ονόματα των θεών του Ολύμπου και πολλών άλλων προσώπων, ακόμα και τεράτων (Λερναία Ύδρα) της Ελληνικής μυθολογίας, είναι ονόματα δαιμονίων με κορυφαίο τον Δία. Ο αρχηγός όλων των δαιμονίων ήταν ο Δίας. Αυτός ήταν που ξεγέλασε τον υπερβολικά ζηλόφθονο (αυτό εκμεταλλεύτηκε), Αρχιστράτηγο μέχρι τότε Εωσφόρο. Το χειρότερο αλλά και σκληρότερο, το αίτιο απείρων θανάτων ανθρώπων, ήταν το δαιμόνιο που αυτοανέλαβε από μόνος του τις πύλες του άλλου κόσμου, ο Άδης. Ο άλλος κόσμος στην πραγματικότητα και όχι όπως αναφέρεται στα αρχαία κείμενα, είναι ο χώρος αναπαύσεως των ψυχών, τις πύλες του οποίου είχε πριν την έλευση του Κυρίου ο ίδιος ο Θεός. Σήμερα όπως είχε υποσχεθεί ο Κύριος, τις πύλες αυτές έχει ο Άγιος Πέτρος. Αυτός είναι που οδηγεί τις ψυχές στην θέση που έχει ορίσει ο Πατέρας, δίπλα πάντα στα συγγενικά πρόσωπα και στις αγαπημένες τους ψυχές. Ο χώρος αυτός είναι ο τόπος αναπαύσεως των ψυχών μέχρι να ξυπνήσουν στην αιώνια ζωή.

Οι Άγιοι γίνονταν Άγιοι τα χρόνια εκείνα γιατί πεισματικά αρνούνταν στα δαιμόνια που αυτοονομάζονταν θεοί να πράξουν εγκλήματα. Πολλές φορές με έλεγχο του νου τους οδηγούσαν να εγκληματούν και αυτοί μην γνωρίζοντας ότι έπραξαν τα πάντα παρά την θέλησή τους είχαν πολλές ώρες προσευχής με δάκρυα για συγχώρεση λάμβαναν το ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΑΞΙΩΜΑ που όρισε ο Θεός αυτό που ονομάζουν σήμερα οι Θεολόγοι Θέωση. Αυτό είναι Άγιος Άγγελος του Θεού. Μετά την έλευση του Κυρίου οι Άγιοι γίνονται αρχικά μέσω της οδού του μαρτυρίου στο όνομα της πίστης και σήμερα με την πολύχρονη αφιέρωση της ζωής τους στον Θεό με πολλές ώρες προσευχής με δάκρυα ψυχής, με βαθιά εσωτερική ταπείνωση και με νίκη στα διάφορα στάδια που χρειάζεται να περάσει η ψυχή για να ολοκληρωθεί.
Υπάρχει βιβλίο του κου Ιωαννίδη που αναφέρει τον Άγιο Ερμή τον τρισμέγιστο πολύ κακώς ως ιδρυτή της θρησκείας του μονοθεϊσμού. Στο βιβλίο αυτό κάπου αναφέρονται τα στάδια αυτά που είναι γνωρίσματα ΑΡΕΤΗΣ και τα ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ αναφέρονται από τον Άγιο Μάξιμο γνωστό ως Ομολογητή. Κανείς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι γιατί ο Θεός ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ της θρησκείες ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ και την αγάπη όλων μας σε Αυτόν.
Αυτά τα λίγα και ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟΤΑΤΑ έχω να καταθέσω.
Εσείς βέβαια μπορεί να πιστέψετε αυτό που νομίζετε για αληθές.
_________________
Η Αλήθεια (Ιησούς Χριστός) υπάρχει φαίνεται κι ας παιδεύεται.
Η αλήθεια δεν φοβάται τίποτα.
http://gexrag.blogspot.com/2007/09/blog-post.html


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την gexrag στις Τετ Οκτ 10, 2007 9:34 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 08, 2007 1:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλέ μου John,

αν ειναι να βάλω τον Σωκράτη, τον Παρμενίδη και τον Πυθαγόρα μαζι με την Παγιατάκη, την Πατέρα και τον Παπαδάκο...ζήτω που κάηκα.... Crying or Very sad
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
Σελίδα 1 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center