Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Αντιμετώπιση προβλημάτων με φιλοσοφική "ενθάρρυνση"
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 16, 2004 3:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Αντιμετώπιση προβλημάτων με φιλοσοφική "ενθάρρυνση" Απάντηση με Συμπερίληψη

Η φιλοσοφία ως σύνολο ιδεών χρόνια τώρα έχει καλύψει τα πάντα. Πλην όμως η πρακτική της εφαρμογή φαντάζει αδύνατη. Ή γιατί αποδίδει τις ιδέες με απόλυτο τρόπο, συμπαγή, ή γιατί δεν προσεγγίζει μεθοδικά τα ζητήματα, ώστε η μέθοδος να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε πραγματικές καταστάσεις.
Θα ήταν λοιπόν ωραίο να ανοίξουμε μια τέτοια συζήτηση, με στόχο η φιλοσοφία να αποδειχθεί εργαλείο για αντιμετώπιση καταστάσεων.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Κυρ Απρ 08, 2012 7:16 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 16, 2004 7:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

βρε Bugman πολύ επιπόλαια διατυπώνεις αυτήν σου την άποψη.

Καταρχάς η φιλοσοφία δεν είναι σύνολο ιδεών και επομένως δεν αποδίδει ιδέες, πολύ περισσότερο δε απόλυτες ιδέες.

Η φιλοσοφία είναι τρόπος σκέψης. Είναι μέθοδος εξορισμού. Είναι η κατεξοχήν επιστημονική μέθοδος με όλα τα επακόλουθα της παρατήρησης, του πειράματος και της απόδειξης. Ακόμα και ο Θαλής που παρατήρησε οτι η γη στέκεται στο νερό ακολούθησε αυτή τη διαδικασία, όσο παράξενο και αν σου ακούγεται.

Και αν θες κι εσύ την απόδειξή μου για την πρακτική αξία της φιλοσοφίας άκου:

Τις προάλλες με προσκάλεσαν σε ένα γάμο. Ήμουν σε δίλημμα αν θα πάω. Αρχικά σκέφτηκα τι είναι ο γάμος. Είναι η θεσμοθετημένη έκφραση της ένωσης 2 ανθρώπων από την πλευρά (στην προκειμένη περίπτωση) της εκκλησίας. Τι είναι η εκκλησία; Αν είμαι χριστιανός θα πρέπει να ξέρω ότι οι ιερείς σταύρωσαν το Χριστό. Αν δεν είμαι χριστιανός, τότε τι με νοιάζει;

Μετά σκέφτηκα υποθετικά. Αν θα πάω τι θα συναντήσω. Θα συναντήσω ανθρώπους γελαστούς με επίσημες ενδυμασίες, οι οποίοι κατά κανόνα θα προσποιούνται μια πρόσκαιρη φιλία με άτομα που ποτέ δεν τα έχουν συναντήσει στη ζωή τους, και ούτε πρόκειται να τα ξανασυναντήσουν.

Μετά ξανασκέφτηκα: Αν δεν πάω μήπως στενοχωρήσω τους λιγοστούς φίλους μου που θα παρευρίσκονται εκεί; Μάλλον όχι γιατί γνωρίζουν τον τρόπο που σκέφτομαι και ενεργώ και δεν με παρεξηγούν. Άλλωστε γι αυτόν ακριβώς τον τρόπο συμπεριφοράς μου εξακολουθώ και είμαι φίλος τους. Κάτι διαφορετικό θα σήμαινε την άρση της εμπιστοσύνης τους στο πρόσωπό μου καθώς θα είχα ασυνέπεια λόγων και έργων.

Συμπέρασμα: ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΩ.

το αντιμετώπισα φιλοσοφικά; είχα μεθοδολογία; είχα πρακτικό αποτέλεσμα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 16, 2004 7:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Afham den mporouses na ta diatiposeis noritera ola afta peri gamou,na min pigena oute kai ston diko mou?
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 16, 2004 8:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 16, 2004 9:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman πολλά συγχαρητήρια για το θέμα που άνοιξες. Όταν ο Νίτσε αποκήρυξε σχεδόν όλη την φιλοσοφική παράδοση, το έκανε ορμώμενος από τέτοιες σκέψεις. Για να τον ακολουθήσουν οι υπαρξιστές και η φιλοσοφία επιτέλους να επιστρέψει στην Ζωή και στην Ύπαρξη (εκεί απ'όπου ξεκίνησε δηλαδή). Αν η φιλοσοφία δεν εμπλέκεται στην ζωή μας, τότε τι νόημα έχει; Θα επανέρθω όταν αποδεσμευτώ από κάποιες καθημερινές υποχρεώσεις και βρω ελεύθερο χρόνο.
Αφχάμ άλλο ο τρόπος σκέψης (λογική, διαλεκτική κ.ο.κ), άλλο η επιστημονική μεθοδολογία και άλλο η παραγωγή ιδεών (συμπερασμάτων). Και η φιλοσοφία χρησιμοποιεί τα δύο πρώτα σαν μέσα για τον σκοπό της που είναι το τρίτο (η παραγωγή ιδεών). Και κάτι επίσης σημαντικό νοιάζεται για απόλυτες αλήθειες (για ερμηνείες της πραγματικότητας με αντικειμενική ισχύ), έστω και αν υποτίθεται ότι δεν τις έχει δώσει μέχρι σήμερα. Στο παράδειγμα που αναφέρεις βλέπω έναν λογικό τρόπο σκέψης που υπαγορεύει μία απόφαση για ένα συγκεκριμένο γεγονός της ζωής σου, αλλά δεν βλέπω κάποια φιλοσοφική στάση απέναντι στην ζωή γενικότερα.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Kouros στις Παρ Ιούλ 16, 2004 10:42 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 16, 2004 10:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Afham, αν και είσαι ειδικός επί του θέματος θα διαφωνίσω ότι η φιλοσοφία είναι τρόπος σκέψης. Τότε θα έκανες ένα και μόνο μάθημα στο πανεπιστήμιο το "Σκέψου και θα δεις". Σε αντίθεση σου ανοίγουν την σκέψη με τις αναφορές σε παλαιούς και νεώτερους φιλοσόφους, παροσυιάζοντας το έργο τους. Το αυτό κάνεις και εσύ με την σελίδα σου παρουσιάζοντας απόψεις σε μικρά κείμενα για γνωστούς φιλόσοφους.
Όμως παρακάτω έδωσες ένα σκεπτικό σου σε ένα δικό σου ζήτημα, και ευχαριστώ που το συζήτησες εδώ (αυτό ήθελα να γίνει, να συζητήσουμε τέτοια θέματα).
Διέκρινα ότι δεν κατέληξες στα υπερ και τα κατά της απόφασης να πας. Κετέληξες όμως σε απόφαση.
Ας παρατηρήσουμε την μέθοδο που διάλεξες:
Έδωσες έναν ορισμό για το συμβάν που προσκλήθηκες να συμμετάσχεις. Όχι τι είναι για αυτούς που το κάνουν αλλά, τι σημαίνει για σένα -σα να γινόταν ο γάμος για σένα-
Η επόμενη σκέψη σου είχε να κάνει με το τι θα γίνει αν πας. Εδώ στηρίχτηκες στο "κατά κανόνα" αν και το ενδιααφέρον πάντα έχει να κάνει με τα εκτός κανόνα συμβάντα.
Η αμέσως επόμενη σκέψη σου ήταν ότι εσύ είσαι γνωστός σε αυτούς που σε προσκάλεσαν άρα γνωρίζουν πως κάτι τέτοια δεν σου αρέσουν, άρα προσποιητά στο είπαν, για να μη που άλλοι ότι δεν προσκλήθηκες. Και το κατάλαβες βάσει των παλαιοτέρων σου "λόγων και έργων".΄Εδώ δείχνεις ότι παγώνεις τις θέσεις σου, και έτσι το να σκεφτείς είναι και ξόδεμα δυνάμεων (κατά την άποψή μου)!
Έτσι σου δείχνω πως μάλλον επιπόλαια έδρασες!

Η βασική φιλοσοφία της συμμετοχής σε γιορτή είναι η τιμή που κάνουμε στον εορτάζοντα με την συμμετοχή μας στην γιορτή του. Και ο γάμος είναι γιορτή! Απλά με τον τρόπο σου δεν έκανες την τιμή που σου ζήτησε το ζεύγος. Άμα τους ξαναδείς γράψε μου!
Για να αποφεύγεις τους γάμους πρέπει να αποφεύγεις τον κόσμο.
Δεν είχα διάθεση να σε επικρίνω αλλά ποτέ δεν είναι αργά να αναθεωρήσεις τις σκέψεις σου.

Πρόσεξε και το άλλο: Δίνουμε ευχές στην νύφη και το γαμπρό. Όταν δεν πας κάποιος σκέφτεται ότι δεν ήθελες να τους ευχηθείς! (κακό αυτό σε ένα χωριό!)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 17, 2004 12:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman άλλο φιλοσοφία και άλλο ιστορία της φιλοσοφίας. Η φιλοσοφία δεν διδάσκεται σε κανένα Πανεπιστήμιο και είναι τρόπος ζωής και νοοτροπία, όχι αντικείμενο. Ετσι την έχουν ορίσει και "οι μεγάλοι".

Παρεπιπτόντως δε μ'αρέσουν καθόλου οι ανάλογες κοινωνικές εκδηλώσεις. Όποιος το εκτιμά αυτό είναι φίλος μου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 17, 2004 1:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Από τη στιγμή που η φιλοσοφία μπήκε στα πανεπιστήμια απέκτησε επιστημονικά εργαλεία και επιστημονική μεθοδολογία. Πολύ σωστά η φιλοσοφία θεωρείται επιστήμη. Και σωστά αυτό να γίνεται με κάθε μορφής γνώση που έχει ο άνθρωπος. Ει μη τι άλλο, αυτό είναι «αναπόφευκτο» για τον homo sapiens.

Ερώτημα: η χρήση επιστημονικής μεθοδολογίας από έναν γνωστικό τομέα μας δίνει το δικαίωμα να τον θεωρούμε επιστήμη; Ο Bugman δεν είναι ο μόνος που αναρωτιέται. Ένα παράδειγμα: ας πάρουμε την καπνοβιομηχανία. Κάθονται οι κύριοι αυτοί σε ένα τραπέζι και καταστρώνουν καταπληκτικά σχέδια για το πώς θα προωθήσουν το κάπνισμα. Με κάθε λεπτομέρεια και με κάθε δυνατή επιστημοσύνη. Η απάτη τους είναι ολόκληρη επιστήμη. Οι απατεώνες αυτοί, οι συστηματικοί που χρησιμοποιούν όλα τα πορίσματα της επιστήμης της μαζικής ψυχολογίας και της διαφήμισης κλπ. για να κάνουν τον κόσμο να αποδέχεται το κάπνισμα ως κάτι το φυσιολογικό και να γεμίζουν τις τσέπες τους ενώ στην πραγματικότητα το ξέρουν ότι το κάπνισμα σκοτώνει αμέτρητους ανθρώπους κάθε μέρα που περνάει, είναι επιστήμονες;

Μη φοβάστε, δεν έχω πρόβλημα ορισμών. Κάπου διάβαζα ότι στη σημειολογία υπάρχει η «θεωρία του εννοιολογικού κενού», δηλ. μια έννοια έρχεται να καλύψει κάποιο εννοιολογικό κενό που το αντιλαμβανόμαστε ακόμα κι αν δεν το ορίζουμε επακριβώς. Δεν σκάω λοιπόν να βρω τον ακριβή ορισμό της Φιλοσοφίας ή της Επιστήμης, λίγο πολύ καταλαβαίνουμε τι είναι κι ας μην τα ορίζουμε.

Αυτό που με προβληματίζει, και θα ήθελα μια απάντηση σε αυτό από τον afham, είναι τι εννοεί όταν λέει «τρόπος σκέψης». Εννοεί κάτι διαφορετικό από αυτό που θα έλεγε «σκέψη»; Όποιος σκέφτεται φιλοσοφεί; Κάθε σκέψη δηλαδή είναι φιλοσοφία; Και τι θα πει πείραμα και απόδειξη; Ελάτε τώρα! Ο καθένας μπορεί να αποδείξει ό,τι θέλει. Ένα σωρό επιστημονικές θεωρίες συγκρούονται μεταξύ τους και όλες έχουν τις πειραματικές τους αποδείξεις. Η ίδια η μεθοδολογία του πειράματος χωλαίνει σε αυτό, έχει ειπωθεί αυτό από ένα σωρό κριτικούς της επιστήμης. Από τη στιγμή που ο άνθρωπος θέλει κάτι συγκεκριμένο να αποδείξει, ήδη το μυαλό του σκέφτεται πολωμένα και μονόπλευρα. Έτσι και ο afham θέλοντας να αποδείξει την πρακτική αξία της φιλοσοφίας, εξέθεσε έναν «τρόπο σκέψης» που θα μπορούσε πολύ απλά να τον κάνει και χωρίς καμιά επιστημονική μεθοδολογία!

Πάντως εγώ στο δικό μου γάμο παραλίγο να λείπω... αλλά τελικά σκέφτηκα πρακτικά και δεν έλειψα. Από μικρό μου έλεγε η μαμά μου ότι θα γίνω μεγάλος φιλόσοφος άμα μεγαλώσω. (Στην επιστήμη μονάχα σκόνταψα και τα έκανα σ**τά.) Confused
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 17, 2004 6:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η φιλοσοφία δεν είναι απλά σκέψη είναι ο επιστημονικός τρόπος σκέψης. Δεν είναι αόριστο αυτό που λέω. Ο επιστημονικός τρόπος σκέψης είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο και ευδιάκριτο.

Ο Αριστοτέλης λέει ότι είναι η ακρότατη επιστήμη, ή η "Επιστήμη". Δεν τα λέω εγώ αυτά. Αυτοί που την "ανακάλυψαν" μας έδωσαν σαφέστατους ορισμούς που λένε ότι δεν πρόκειται για αντικείμενο αλλά για καθαρή και συγκεκριμένη μεθοδολογία που και πάλι δε βγάζει απόλυτα αποτελέσματα καθότι ο άνθρωπος στην ουσία του είναι σφάλμα.

Τα συμπεράσματα του φιλοσοφικού τρόπου σκέψης είναι η ιστορία της φιλοσοφίας. Μην τα συγχέουμε. Ορισμένα από αυτά ήταν τόσο εύστοχα ώστε να καταλήξουν να γίνουν εξειδικευμένες επιστήμες.

Για να το δώσω να το καταλάβετε πιο τεχνοκρατικά, φιλοσοφία είναι το δυαδικό σύστημα των υπολογιστών. Όλα τα άλλα (λογισμικά, hardwares, internet κλπ) είναι αποτελέσματα του δυαδικού αυτού "τρόπου σκέψης" των υπολογιστών.

Είναι ο πυρήνας, η βάση που πρέπει να έχεις για να αποκτήσεις οποιαδήποτε γνώση. Είναι ο σωστός τρόπος για να ρωτάς οτιδήποτε και να φτάνεις σε οποιοδήποτε συμπέρασμα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 17, 2004 11:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλοι, φιλοσοφία είναι θετική ενέργεια.
Φιλοσοφία είναι κατ'αρχήν και πριν απ'όλα τα άλλα ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ!
Επίγνωση της θέσης και σχετική αυτογνωσία. Και φυσικά απόφαση στόχων και ταξιδιών. Ο τρόπος σκέψης φυσικά είναι μέσο, αλλά παίζει σοβαρό ρόλο σε όλα αυτά.
Η φιλοσοφία στην αρχαία Ελλάδα πέταξε κατα κάποιο τρόπο τις ψευδαισθήσεις και ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΕ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΑ.
Αυτό το ''ρεαλιστικά'' χωρίς να χάνεται η μαγεία της ύπαρξης, είναι το μεγάλο επίτευγμά της.
Από κει και πέρα, ορισμένα επιτεύγματα του τρόπου σκέψης που ακολούθησε, αυτονομήθηκαν και ακολούθησαν το δικό τους δρόμο σα ξεχωριστές επιστήμες.
Αλλά η μητέρα, η ίδια η φιλοσοφία, έστω και αν για μεγάλες ιστορικές περιόδους φαίνεται πως κοιμήθηκε η τέλειωσε μιά για πάντα ο ρόλος της, στην ουσία παραμένει ξάγρυπνη, παρακολουθώντας πάντα τα παιδιά της -τις επιστήμες-
Γιατί η φιλοσοφία είναι θετική σκέψη.
Και πάντα χρειάζεται η επίγνωση της θέσης και του προσανατολισμού.
Ενός καινούριου προσανατολισμού.
Που τόσο ανάγκη έχουμε σήμερα.
Γιατί η φιλοσοφία είναι ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ!
Φιλοσοφία δεν είναι επιστήμη, είναι ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ!
Και ο προσανατολισμός είναι πολύ ανώτερος από την επιστήμη!
(Το να δημιουργήσεις μία βόμβα για να σκοτώσεις κόσμο στο Ναγκασάκι, είναι επιστήμη. Το να δημιουργήσεις προσανατολισμό η επιστήμη να μη δρα ενάντια στον άνθρωπο, είναι φιλο-σοφία!)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 17, 2004 11:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Stin arhi tis kathe filosofias vriskete h ekplixi,i exelixi tis einai i meleti,sto telos tis i agnoia.
Apotote pou arxisa na amfivalo,na dierotomai i filosofia parousiastike mprosta mou.Exo kerdisei ena kalo sizititi kai aftos einai o eaftos mou.
Den xero an kano kaki xrisi tis filosofias ma pote den me odigise se kati apolito.Kamia fora to apolito eprepe ego na to epivalo.Ego na stamatiso to mialo na trexei.
Kapou eixa diavasei pos ean poun se enan anthropo na akolouthisei enan trelo i ena filosofo tha dialege ton trelo,o opoios asxolite me protevonta ,pathi ,enstikta,eno o filosofos me defterevonta,me tin fronisi tou anthropou.
Pistevo ekei pou hani i gilosofia einai sto gegonos pos praktika akoma den katorthose na dosei liseis se ena simera pou i theoritiki apodeixi den "ehei perasi".
Simera kathigites filosofias ehoume polous,filosofous den ehoume.

Vasi tou parapano gia fantasite ti pliri apolafsi tou na eisai enas trelos filosofos Exclamation
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 17, 2004 1:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Afham με κτύπησες στο πάθος με τους υπολογιστές. Η ουσία των υπολογιστών δεν είναι το δυαδικό σύστημα. Αυτό είναι ένα μέσο. H ουσία αυτών είναι η βηματική εκτέλεση εντολών. Για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε ένα ρολόί που δίνει παλμούς. Κατά μια έννοια το ρολόϊ είναι η καρδιά του υπολογιστή. Χωρίς παλμό δεν πάμε στην επόμενη εντολή, δεν νοείται βήμα!
Για αυτό τον λόγο ο πρώτος υπολογιστής ήταν υπολογιστής χρόνου, αυτό που λέμε ρολόϊ, με παράμετρο μια εξαναγκασμένη ταλάντωση, με ρύθμιση εύρους ταλάντωσης και με ενδείξεις σε ώρα και λεπτά καθώς και ρύθμιση της ένδειξης εξωτερικά (χωρίς τον ταλαντωτή, για να θέσουμε την σωστή ώρα). Αν πρόσεξες τέσσερα είναι τα μέρη που ανάφερα: Ταλαντωτής, Ρυθμιστής Ταλάντωσης (για να ορίζουμε το εύρος του λεπτού, ας πούμε το πρόγραμμά του ρολογιού), Ενδείξεις, Εισαγωγή Αρχικής ένδειξης. Τα έχουμε όλα όπως και σε έναν υπολογιστή.

Όλα τα παραπάνω εισαγωγικά στους υπολογιστές δόθηκαν σε παρένθεση...

Τρόπος σκέψης και σκέψη.
Σκέψη ως ενέργεια είναι ο σχηματισμός της ιδέας. Τρόπος σκέψης είναι η ανάπτυξη της ιδέας, η αλληλουχία των νοημάτων. Κακός τρόπος σκέψης δεν δίνει ανάπτυξη, εμφανίζει λάθος σκέψη. Επίσης άκαιρη ιδέα, ή κακοσχηματισμένη, δεν είναι καλή σκέψη, και ό,τι τρόπο σκέψης ακολουθήσουμε, δεν θα παράγει καλό αποτέλεσμα.

Στο σχολείο ΔΕΝ μαθαίνουμε να σχηματίζουμε ιδέες, αυτό το έχουμε μέσα μας. Στο σχολείο μαθαίνουμε να βάζουμε σε μια τάξη, άρα έναν τρόπο, την σκέψη μας.

Αυτό που ήθελα να βγει από εδώ είναι η χρήση της φιλοσοφίας σε καθημερινά προβλήματα. Με απλά λόγια να μπορεί κανείς να βρίσκει τα θετικά και τα αρνητικά σημεία κάθε κατάστασης. Σε αντίθεση αυτός που βλέπει μόνο το θετικό ή μόνο το αρνητικό, κάθε κατάστασης, πολλές φορές βρίσκεται προ εκπλήξεων, βλέποντας τις αντίθετες συνέπειες να παίρνουν κεφάλι. Η αφαίρεση της έκπληξης είναι ο στόχος της φιλοσοφίας στη ζωή.

Αυτές είναι κάποιες ιδέες μου. Συζητώντας θα φθάσουμε να ξεδιπλώσουμε όλες τις πτυχές......και αυτό είναι η προπόνηση της φιλοσοφίας.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 18, 2004 1:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

«Η αφαίρεση της έκπληξης είναι ο στόχος της φιλοσοφίας στη ζωή.» Τώρα μάλιστα, bugman, κατάφερες να με εκπλήξεις! Άρα, σύμφωνα με τη θεωρία σου, κατάφερες να με κάνεις να απομακρυνθώ από τη φιλοσοφία!

Σε εξέπληξα; Laughing

Συμφωνώ με τον Afham ότι η φιλοσοφία είναι η επιστήμη του σκέπτεσθαι. Βέβαια, δεν είναι ο άνθρωπος «στην ουσία του» σφάλμα! Απλώς κάνει σφάλματα. Και ως εκ τούτου το σφάλμα ανά πάσα στιγμή μπορεί να υπεισέλθει και στην φιλοσοφία (ως επιστήμη). Θα λέγαμε δηλαδή ότι είναι ένας «τρόπος γνώσης» η φιλοσοφία. Δε θα έλεγα ότι υπάρχουν «αποτελέσματα» ενός τρόπου σκέψης. Αν πούμε αυτό, τότε αυτομάτως αποδυναμώνουμε κατά κάποιον τρόπο τη φιλοσοφία, αφού της στερούμε την ελευθερία του «μη σκοπού». Εδώ είναι για μένα το ζουμί: αν δεις την ιστορία της φιλοσοφίας, όπως και ο Afham το θέτει, δεν βλέπεις «αποτελέσματα», βλέπεις μόνο μια προσπάθεια για κατάκτηση μιας «καθαρής σκέψης». Σε όλους τους μεγάλους κλασσικούς φιλοσόφους, το πρωτεύον είναι η σκέψη καθεαυτή και όχι κάποιος συγκεκριμένος σκοπός. Βέβαια καταλαβαίνω τον bugman, όταν λέει αφαίρεση τη έκπληξης εννοεί το ότι όταν γνωρίζεις τότε και προβλέπεις, αλλά μήπως τελικά κι αυτή η ιδέα (αλά bugman) της «καθαρής σκέψης» είναι μια ουτοπία, χωρίς πρακτική αξία; Αυτό μου φαίνεται ότι θέλει να πει ο bugman. Question
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 18, 2004 3:32 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν αφαιρείται η ελευθερία της φιλοσοφίας με το να έχει κάποιο σκοπό. Αφαιρείται αν υπάρχει προϋπόθεση. Για παράδειγμα η θεολογία αγωνίζεται με 1002 τρόπους για να επαληθεύσει την ύπαρξη του θεού. Έχει προϋπόθεση, ΔΕΝ είναι ελεύθερη και φυσικά δεν είναι επιστήμη (καθώς στηρίζεται σε ένα δόγμα που δεν έχει τη δυνατότητα ούτε πειραματικής επαλήθευσης).

Αντίθετα η φιλοσοφία που είναι ανυπόθετη μπορεί να έχει σα σκοπό για παράδειγμα την επίτευξη της αριστοτελικής ευδαιμονίας ή της επικούρειας καταστηματικής ηδονής, ή ακόμα και του κυνικού απόλυτου πόνου. Ο φιλόσοφος όμως γνωρίζει και ότι μπορεί ποτέ να μην πετύχει τα παραπάνω, και ότι στο δρόμο μπορεί να ανακαλύψει κάτι άλλο που θα τα ανατρέψει. Η θεολογία για παράδειγμα (και συγνώμη που το χρησιμοποιώ συνέχεια, αλλά είναι το πιο τρανταχτό) ό,τι και να συμβεί στο δρόμο της θεολογικής "αναζήτησης", η κατάληξη αυτού του δρόμου είναι προκαθορισμένη: Η επιβεβαίωση της ύπαρξης του Θεού.

Κοντολογίς η προϋπόθεση αναιρεί την ελευθερία και όχι ένας σκοπός. Η φιλοσοφία είναι ανυπόθετη, όχι όμως άσκοπη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 18, 2004 3:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και σχετικά με την πρακτική αξία της φιλοσοφίας θα σας θυμίσω τον Επίκουρο. Σκοπός της φιλοσοφίας του Επίκουρου ήταν κυρίως να κατευνάσει το φόβο των ανθρώπων απέναντι στο θάνατο επειδή ήταν σε εξέλιξη οι εκστρατείες του Αλεξάνδρου προς Ανατολάς.

Για παράδειγμα ο Επίκουρος έλεγε:

Παράθεση:
Δεν υπάρχει λόγος να φοβάσαι το θάνατο, αφού όταν είσαι εδώ αυτός δεν υπάρχει, και όταν αυτός θα έρθει, εσύ δεν θα είσαι εδώ. Οπότε δεν είναι ανοησία να φοβάσαι κάτι που δεν θα συναντήσεις ποτέ;


Ξέρετε πόσους γλίτωσε ψυχολογικά ο Επίκουρος με τις φιλοσοφικές του θεωρίες;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
Σελίδα 1 από 7

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center