Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστης
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 01, 2009 9:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νεοφώτιστος Ιωάννης
Παράθεση:
Σε τι διαφέρει η "υπαρξιακή βεβαιότητα" απ' τη γνώση;

Είναι προσωπική βεβαιότητα η οποία δεν αποδεικνύεται με λογικό, αντικειμενικό τρόπο. Θεμελιώνεται στην προσωπική εμπειρία και όχι σε αντικειμενικές αποδείξεις. Όπως ο ερωτευμένος γνωρίζει ότι είναι ερωτευμένος χωρίς να μπορεί να εξηγήσει με επιχειρήματα στους άλλους το πως και το γιατί ... έτσι και ο χριστιανός.


Νεοφώτιστος Ιωάννης
Παράθεση:
Πήρες απάντηση για τις απορίες σου από τη Χάρη;

Η απάντηση δεν είναι λεκτική αλλά βιωματική. Είναι αγγιγμα ψυχής και όχι θεωρητική πληροφόρηση.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 01, 2009 9:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

1)Ο ερωτευμένος μπορεί και παραμπορεί να εξηγήσει γιατί είναι ερωτευμένος:απλώς σου δείχνει τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε.Ο θρησκευόμενος τι μπορεί να δείξει;


2)Όταν ρωτάω κάποιον αν με αγαπά και μ' αγκαλιάσει αυτή είναι μια βιωματική απάντηση.Εσένα με ποιο τρόπο σου απαντάει ο θεός;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 01, 2009 10:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννης
Παράθεση:
1)Ο ερωτευμένος μπορεί και παραμπορεί να εξηγήσει γιατί είναι ερωτευμένος:απλώς σου δείχνει τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε.Ο θρησκευόμενος τι μπορεί να δείξει;

Σου δείχνει τον άνθρωπο που ερωτεύθηκε αλλά δεν μπορεί να σου αποδείξει τον έρωτα.
Ο αληθινά θρησκευόμενος δεν μπορεί να σου δείξει τον ίδιο τον Θεό αλλά εσύ ίσως μπορείς να δεις την αλλαγή που έφερε ο Θεός στη μορφή του και στη ζωή του.


Ιωάννης
Παράθεση:
2)Όταν ρωτάω κάποιον αν με αγαπά και μ' αγκαλιάσει αυτή είναι μια βιωματική απάντηση. Εσένα με ποιο τρόπο σου απαντάει ο θεός;


Ίσως μας βοηθήσει λίγο μια φράση του Αγ. Γρηγορίου
"Αν κανείς δεν μπορεί να πληροφορήσει για τη γλυκύτητα που έχει το μέλι, εκείνους που δεν το γεύθηκαν ποτέ, πως άραγε μπορεί κανείς να περιγράψει την ηδονή της ιερής χαράς και της Χάρης του Θεού σ’ εκείνους που δεν τη δοκίμασαν";Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Προς τη μοναχή Ξένη. Σελ. 271. Φιλοκαλία, Δ’. Εκδ. Το Περιβόλι της Παναγίας

Και ένα απόσπασμα από το Βίο του Οσίου Μάξιμου Καψοκαλύβη
"Όταν αρπαχθεί ο νους του ανθρώπου από εκείνο το Θείο φως και φωτιστεί με το φωτισμό της Θείας γνώσεως, γίνεται η καρδιά του γαλήνια και πραότατη και αναβλύζει τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος. Τη χαρά, την ειρήνη, τη μακροθυμία την καλοσύνη, τη συμπάθεια, την αγάπη, την ταπείνωση κλπ. , και απολαμβάνει η ψυχή του μία αγαλλίαση απερίγραπτη".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 01, 2009 11:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νικήτας έγραψε:
Σου δείχνει τον άνθρωπο που ερωτεύθηκε αλλά δεν μπορεί να σου αποδείξει τον έρωτα.



Φυσικά και μπορεί,όλο του το "είναι" το φωνάζει.


Νικήτας έγραψε:
Ο αληθινά θρησκευόμενος δεν μπορεί να σου δείξει τον ίδιο τον Θεό αλλά εσύ ίσως μπορείς να δεις την αλλαγή που έφερε ο Θεός στη μορφή του και στη ζωή του.


Πολύ επιλεκτικός ο έρωτας του θεού.Εγώ ξέρω πως όποιος είναι ερωτευμένος,αγαπάει κάθε πλάσμα.Δε φαίνεται αυτό στη "θεία χάρη".Μπροστά στην ανθρώπινη δυστυχία,που ο θεός επέτρεψε,ο έρωτας του θεού μοιάζει με επιλεκτικό χαζοχαρούμενο ειδύλλιο.


Νικήτας έγραψε:
"Αν κανείς δεν μπορεί να πληροφορήσει για τη γλυκύτητα που έχει το μέλι, εκείνους που δεν το γεύθηκαν ποτέ, πως άραγε μπορεί κανείς να περιγράψει την ηδονή της ιερής χαράς και της Χάρης του Θεού σ’ εκείνους που δεν τη δοκίμασαν";



Κι ο μουσουλμάνος το ίδιο λέει κι ο ινδοϊστής κι ο σαμάνος κι ο ιουδαίος κ.λπ.Μήπως πρέπει να τα δοκιμάσεις όλα;



Νικήτας έγραψε:
"Όταν αρπαχθεί ο νους του ανθρώπου από εκείνο το Θείο φως και φωτιστεί με το φωτισμό της Θείας γνώσεως, γίνεται η καρδιά του γαλήνια και πραότατη και αναβλύζει τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος. Τη χαρά, την ειρήνη, τη μακροθυμία την καλοσύνη, τη συμπάθεια, την αγάπη, την ταπείνωση κλπ. , και απολαμβάνει η ψυχή του μία αγαλλίαση απερίγραπτη".




Βρίσκεσαι στο Βυζάντιο.Με νόμο του "Αγίου Κωνσταντίνου" θανατώνεσαι με πνιγμό μέσα σε τσουβάλι ,στο οποίο βρίσκονται ζωντανές γάτες.Θα περίμενες έναν πιο γρήγορο και ανώδυνο θάνατο από έναν άνθρωπο στον οποίο ο θεός μίλησε με όραμα.Κανείς δε σου απαντάει το ερώτημα,άλλωστε ο φρικτός πόνος δε σου αφήνει περιθώρια ν' αναρωτιέσαι για την "ερωτική σχέση" του θεού μ' εσένα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 02, 2009 6:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν αγαπάς τον άλλον όπως τον εαυτό σου,τι πρόβλημα υπάρχει;Αν,όμως,δε νοιάζεσαι για τον εαυτό σου,σε τι διαφέρει αυτό απ' τη δουλεία;



Ωραιο το οταν εισαι ερωτευμενος αγαπας καθε πλασμα,συγκινηθηκα.οταν το πες σκεφτοσουν καθε καθε πλασμα,και εναν βιαστη πχ?αν οχι εισαι επιλεκτικος.οταν αγαπας καθε πλασμα σου ρχεται φυσικο να νοιαζεσαι για αυτο και οχι για σενα και τα προβληματα σου,αυτο διαφερει απ τη δουλεια μονο στο οτι εισαι δουλος του ερωτα σου και το απολαμβανεις που σαι ετσι.να σ αρεσει οπως εισαι δεν ειναι αγαπη προς τον εαυτο?
να μη νοιαζεσαι για τον εαυτο σου σημαινει να μην ανησυχεις γι αυτον και για τα διαφορα προβληματα του,να μην εχεις καμια εγνοια που λεμε και δεν μπορεις να τον αγαπησεις παραπανω απ αυτο νομιζω,τα προβληματα μας μας καταστρεφουν και ειτε το θελουμε ειτε οχι ολα τα προβληματα ειναι φοβος θανατου,ειτε κοινωνικου ειτε ιδεολογικου ειτε σωματικου.
αυτο αμα λυσεις και δε σε νοιαζει,οτι κανεις το κανεις απλα για να το κανεις,αυθορμητα,ποιεις για να ποιεις και οχι για να πουλησεις για τα προς το ζην πχ.αντι να σε αναγκαζει καποια αναγκη η καποιο προβλημα,αυτο ειναι σκλαβια,σε αναγκαζει η ελευθερια σου απ αυτα.αμα το κανεις αυτο ολα τα αλλα μετα σου φαινονται να πετας το χρονο σου στα σκουπιδια,δουλεια ειναι αλλα ειναι η μονη που αξιζει
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 02, 2009 10:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη χαίρομαι για τις ερωτήσεις σου διότι τις θεωρώ αξιόλογες και καλοπροαίρετες.
Όσοι έχουμε πλησιάσει την Εκκλησία σε μεγάλη ηλικία (όσοι δεν είμαστε εκ γενετής μεγαλωμένοι εκεί) θέτουμε και ξαναθέτουμε συνεχώς ανάλογα ερωτήματα.
Το πρόβλημα της παρουσίας του κακού (The problem of evil), το ζήτημα του Χριστού ως ομούσιου με τον Θεό Πατέρα, η μετά θάνατον ζωή σε παράδεισο και κόλαση .... όλα αυτά δεν είναι εύκολο να απαντηθούν. Χρειάζονται καμιά φορά χρόνια αναζήτησης και μελέτης.
Φαντάσου ότι εγώ προσωπικά έχω αφιερώσει ατέλειωτες ώρες αναζήτησης σε σχέση με τον Βουδισμό, το Ισλάμ, τον Ινδουισμό τη "Νέα εποχή" , τη φιλοσοφία και την ψυχολογία.
Και χρειάζεται όχι μόνο μελέτη αλλά και προσωπική εμπειρία στην προσευχή ή αν θέλει κανείς στον διαλογισμό, στην άσκηση, τη νηστεία κλπ

Όσο πιο έντονα είναι τα ερωτήματα τόσο πιο βαθειές θα είναι και οι απαντήσεις. Απαντήσεις νοητικές, βιωματικές, υπαρξικακές, πνευματικές. Και μετά νέα ερωτήματα και νέες απαντήσεις.

Όταν ήμουν 20-30 ετών γύριζα από ομιλία σε ομιλία ... διαλέξεις, επισκέψεις σε πανεπιστήμια, μοναστήρια του αγίου όρους και άσραμ.
Για όποιον θέλει να ψάξει θα είναι μακρύς ο δρόμος!!!

Πριν λίγες μέρες ολοκλήρωσα μια σειρά πάνω από 500 ομιλίες του Osho.

Η αναζήτηση δεν τελειώνει ποτέ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 02, 2009 11:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Σκαπανέας είχε ρωτήσει σε προηγούμενο μήνυμα
Παράθεση:
Υπονοεις καπου οτι ο λογος ειναι αχρηστος ;
Τοτε γιατι ο ανθρωπος μιλαει και μαλιστα μιλαει για το Θεο ;
Και ποια ειναι η χρησιμοτητα του λογου μας στην Πιστη, ποιο ειναι το νοημα του να μιλαμε για την Πιστη, εφοσον της αρμοζει η σιωπη ;


Φίλε Σκαπανέα δεν είναι άχρηστος ο λόγος. Άλλωστε και εμείς λόγια γράφουμε τώρα. Απλά έχει περιορισμένη λειτουργικότητα. Ο λόγος εικονίζει την αλήθεια αλλά δεν είναι ο ίδιος η αλήθεια.

Άλλο βέβαια ο Λόγος του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου ο οποίος έγινε σάρκα "Ο λόγος σαρξ εγένετο" . Αυτός δεν είναι ο λόγος λόγια αλλά ο Λόγος Υιος του Θεού.

Για την πίστη μιλάμε όπως μιλάμε και για το Θεό και για τα μυστήρια του Θεού. Καλό όμως είναι να γνωρίζουμε ότι τα λόγια σημαίνουν την αλήθεια, την σηματοδοτούν αλλά η αλήθεια είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τα λόγια.
Με το ζήτημα αυτό ασχολούμαι στο κείμενο:
Η αλήθεια στον Αγιογραφικό και Αγιοπατερικό παραβολικό λόγο.
www.psyche.gr/parable.htm
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
leontas
Επίκουρος


Εγγραφή: 02 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 03, 2009 12:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ξέρω πως είναι δύσκολο να μιλάς για τέτοια θέματα, ο καθένας το βλέπει διαφορετικά, εγώ αποφεύγω να κάνω παρόμοιες αυζητήσης τώρα πια. είναι συναπαστικά συναρπαστικό να κάνεις τέτοιου είδους σηζήτηση. καλά τα λες Νικήτα έτσι είναι έρωτας δίχως αντάλλαγμα δωρεά, προσφορά δίχως ζήτηση,
_________________
ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΕΝ ΤΗ ΣΚΟΤΙΑ ΦΑΙΝΕΙ,
ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΙΑ ΑΥΤΟ ΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΕΝ

ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 03, 2009 9:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μόλις άκουσα ένα τηλεπτικό κήρυγμα (απευθείας μετάδοση από Ναό) και απογοητεύτηκα. Ο ιερέας ήταν στον κόσμο του. Χρησιμοποιούσε απαρχαιωμένη ξύλινη γλώσσα και πομπώδες ύφος.
Παράξενο! Να μιλάς για την όντως ζωή με τρόπο νεκρό, θεατρικό.

Αναπόφευκτα ο κόσμος απομακρύνεται από τις εκκλησίες. Και δεν επιστρέφει αν δεν συναντήσει Αγίους.

Εμείς ... οι στεγνοί και αποξηραμένοι "πιστοί" απομακρύνουμε τον κόσμο από τον Θεό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 03, 2009 12:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νικήτας έγραψε:
Μόλις άκουσα ένα τηλεπτικό κήρυγμα (απευθείας μετάδοση από Ναό) και απογοητεύτηκα. Ο ιερέας ήταν στον κόσμο του. Χρησιμοποιούσε απαρχαιωμένη ξύλινη γλώσσα και πομπώδες ύφος.
Παράξενο! Να μιλάς για την όντως ζωή με τρόπο νεκρό, θεατρικό.

Αναπόφευκτα ο κόσμος απομακρύνεται από τις εκκλησίες. Και δεν επιστρέφει αν δεν συναντήσει Αγίους.

Εμείς ... οι στεγνοί και αποξηραμένοι "πιστοί" απομακρύνουμε τον κόσμο από τον Θεό.



ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ

Το άδυτον στους χριστιανικούς ναούς έγινε το «ιερό», όπου μπαίνει μόνο ο ιερέας – άνδρας. Το ιερό βήμα καταλαμβάνει το Α άκρο. Εκεί τελούνται τα ιερά μυστήρια. Επιτρέπεται η είσοδος μόνο των κληρικών και ονομάζονταν άδυτον και άβατον. Η Α πλευρά του ιερού βήματος καταλήγει σε κόγχη, η οποία ονομάζεται πλατυτέρα. Είναι το βάθος, όπου έπρεπε να φτάνει η ηλιακή ακτίνα, η μήτρα. Στο μέσον του ιερού βήματος, μήτρα, βρίσκεται η αγία τράπεζα, το ωάριο.



Άγιες τράπεζες (επάνω). Η ομοιότητα με το βάθος (μήτρα) των σπηλαίων – αιδοίων (δεξιά) είναι προφανής.

Ονομάζεται και ιερό θυσιαστήριο, επειδή πάνω σε αυτή τελείται η αναίμακτη απολυτρωτική θυσία του Χριστού στο διηνεκές. Η αναπαράσταση του θανάτου για την τόνωση της θέλησης για αναπαραγωγή. Η αγία τράπεζα συμβολίζει τον ζωοδόχο τάφο του Κυρίου, τον θάνατο, μέσα από τον οποίο πήγασε η αληθινή ζωή του κόσμου, η αναπαραγωγή. Στη ΒΑ πλευρά του ιερού βήματος υπάρχει η κόγχη της ιεράς προθέσεως, η οποία συμβολίζει το ιερό σπήλαιο της γεννέσεως του Κυρίου, το σπήλαιο - αιδοίο. Σε αυτή προετοιμάζονται τα τίμια δώρα, το κριτήριο επιλογής του άνδρα από την γυναίκα, πριν μεταφερθούν κατά τη μεγάλη είσοδο στην αγία τράπεζα για να καθαγιασθούν. Στην πρόθεση υπάρχει το άγιο ποτήριο, στο οποίο σμίγεται ο οίνος (αίμα) και το νερό (σπέρμα), τα οποία θα μεταβληθούν σε αίμα Χριστού, σε νέα ζωή. Δίπλα υπάρχει το ιερό δισκάριο, πάνω στο οποίο τοποθετείται ο αμνός, το τεμάχιο άρτου, που θα μεταβληθεί σε σώμα Χριστού, καθώς και άλλα τεμάχια από το πρόσφορο, αφιερωμένα στην Θεοτόκο, τους αγίους αγγέλους, τους ζώντες πιστούς, τους κεκοιμημένους πιστούς. Αυτό το ιερό σύνολο πάνω στο δισκάριο συμβολίζει την ενότητα της Εκκλησίας.
Επίσης:
Άμβων, άμβωνας: Εξέδρα στο εσωτερικό των χριστιανικών ναών, πολυγωνική ή κυκλική, συνήθως λίθινη, συχνά μαρμάρινη, από όπου γίνεται κήρυγμα ή διαβάζονται τα αναγνώσματα (ψαλμοί, Eυαγγέλιο).
Άμβων: μουνόχειλο [άμβων = ανά + βαίνω], Τα βρωμόλογα των αρχαίων Ελλήνων, Εκδόσεις Μάριος Βερέττας
Εάν το άδυτο των Ναών μεταμορφώθηκε σε «ιερό» των χριστιανικών Εκκλησιών, τότε σε τι μεταμορφώθηκε ο Ήλιος, η ηλιακή ακτίνα (ο φαλλός), με τον οποίο συμβολικά αναπαρίσταναν την συνουσία;




Έγινε φωτοστέφανο! Οι ιερείς-άνδρες μεταφέρουν τον Ήλιο, την ηλιακή ακτίνα (τον φαλλό), στο άδυτο της Εκκλησίας. Και έτσι συντελείται η συμβολική συνουσία – Αγία Τράπεζα (μήτρα) και φωτοστέφανο (φαλλός). Γι’ αυτό ιερείς είναι μόνο άνδρες – φορείς του φαλλού. Οι γυναίκες δεν μπορούν να φέρουν το σύμβολο του φαλλού.
Ιησούς Χριστός
Ο ζωοδότης

Επιπλέον αποδείξεις για την παραπάνω θεωρία, ότι δηλαδή η Εκκλησία είναι η εξέλιξη της λατρείας των ανθρώπων για το θαύμα της συνουσίας, αποτελούν και οι επόμενες αναφορές:










«Sheila από την εκκλησία Co Cavan (Ιρλανδία) Δουβλίνο, Εθνικό Μουσείο»

«Όλες αυτές οι διαπιστώσεις με οδηγούν στη σκέψη ότι τα ειδώλια τύπου Βαυβούς (Sheila na gig) ερεθίζουν τις πουριτανές γυναίκες μέσω της ταύτισης, που επιτυγχάνεται με την ασχήμια και την αισχρότητα αυτών των ειδωλίων.»

«Αυτό που δεν εξηγούν είναι για ποιο λόγο τέτοιου είδους ειδώλια βρίσκονται μέσα σε εκκλησίες. Ομολογώ ότι τούτο το πρόβλημα με ξεπερνάει.»

«Τέτοιες ακραίες θεωρίες δεν διευκολύνουν την κατανόηση του παράδοξου γεγονότος ότι, δηλαδή, αυτά τα άσεμνα γλυπτά βρίσκονται μέσα σε παλαιές εκκλησίες – πράγμα που αισθάνουμαι ανίκανος να εξηγήσω.»

Ο Ζωρζ Ντεβερέ είναι ένας τίμιος άνθρωπος – παραδέχεται την αδυναμία του να εξηγήσει την σχέση της εκκλησίας με την συνουσία. Ελπίζω ότι στο παρόν άρθρο (και βιβλίο) η σχέση αυτή αναλύθηκε και εξηγήθηκε.

Ο Αναγνώστης ας κρίνει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 03, 2009 12:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νικήτας
έγραψε:

Φίλε Σκαπανέα δεν είναι άχρηστος ο λόγος.
Άλλωστε και εμείς λόγια γράφουμε τώρα.
Απλά έχει περιορισμένη λειτουργικότητα.
Ο λόγος εικονίζει την αλήθεια αλλά δεν είναι ο ίδιος η αλήθεια.

........................................................................................................

Για την πίστη μιλάμε όπως μιλάμε και για το Θεό και για τα μυστήρια του Θεού.
Καλό όμως είναι να γνωρίζουμε ότι τα λόγια σημαίνουν την αλήθεια, την σηματοδοτούν αλλά η αλήθεια είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τα λόγια.


Ναι, σε αυτο που εχω επισημανει συμφωνα γιατι αποτελει πεποιθηση μου και βιωμα μου
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=51716#51716

Οσο για το αλλο περι της περιορισμενης λειτουργικοτητας του λογου διαφωνω.

Παραδειγμα της τεραστιας αξιας του αποτελει το γεγονος οτι ολα τα μυστηρια της Εκκλησιας και οχι μονο, βασιζονται στο λογο.
Η ανθρωπινη κοινωνια και επικοινωνια βασιζεται στο λογο.
Ελπιζουμε οτι συζητωντας θα καταφερουμε να σηκωσουμε λιγο το πεπλο του μυστηριου το οποιο καλυπτει τα πραγματα και μας . . . κρυβει την αληθεια.
Καταργησε το λογο απο τον κοσμο και ολος ο κοσμος θα "καταρρευσει" εν μια νυκτι.
Ο λογος με την εννοια της παντοειδους επικοινωνιας, οφειλει να αποτελει συστατικο στοιχειο του ιδιου του εξελισσομενου συμπαντος και τελικα του εξελισσομενου νοημονος οντος.
Ο Ιδιος Ο Θεος μιλησε στον Ανθρωπο και του διδαξε τον τροπο να μιλαει μαζι Του.
Αφου βεβαιως πρωτα με το Λογο Του δημιουργησε τον κοσμο ( ειπεν και εγενετο ! ) και κατοπιν αποφασισε να προχωρησει και στην δημιουργια του ανθρωπου, Καταχωρωντας Την Αποφαση Του σε Λογο : ποιησωμεν ανθρωπον κατ΄εικονα ημετερα και καθ΄ομοιωσιν.( Γενεσις 1, 26)

Η Πιστη ανευ του Λογου ειναι ανενεργος !

Ο ανθρωπος που δεν μιλαει με Το Θεο δεν πιστευει σ' Αυτον.
Ο λογος ειναι ο δρομος μεσα απο τον οποιο ο ανθρωπος εκδηλωνει την πιστη του.
Και η πιστη αυτη ασφαλως ως ανθρωπινο ιδιωμα δεν περιοριζεται ουτε στρεφεται μονο στο Θεο !

Αναφερεσαι στο γεγονος της ξυλινης γλωσσας στο κηρυγμα που ακουσες...
Δες μια σχετικη αναφορα μου εδω ( http://www.booksinfo.gr/literature/keysecret/xristos.html ) και ειδικοτερα στον επιλογο.
Γιατι συμβαινει αυτο και πολλοι κληρικοι δεν αγγιζουν τον κοσμο ;
Διοτι αυτοι οι κληρικοι δεν μιλανε με Το Θεο, δεν καταφευγουν στο Θεο ως λειτουργοι Του, δεν πιστευουν σ' Αυτον με την εννοια της ζωσας και ενεργου και παλλομενης βεβαιοτητας τος Παντοδυναμης Παρουσιας Του, αλλά ενεργουν ιδία βουλήσει παραβλεποντας το εργο το οποιο εχουν κληθει να επιτελεσουν.
Χρεος μας να Αφυπνισουμε Την Πιστη Των Κληρικων Στο Χριστο !

Αν και οταν Η Θεια Χαρις σε Επισκεπτεται, παρατηρησε οτι μεσα σου κατασταλαζουν ορισμενες βεβαιοτητες σαν αναμφισβητητες αληθειες μη αποδεικνυομενες αντικειμενικα και οι οποιες κωδικοποιουνται σε λογο !
Αυτες οι "διατυπωμενες" αληθειες αποτελουν την αποδειξη για σενα οτι οσα εζησες δεν ηταν "φαντασια"...
Και χαρις σε Αυτο το Λογο, εχεις ενα "Λογικο Τυπο" με τον οποιο μπορεις να λειτουργεις στην πραγματικοτητα, μεταφεροντας σταδιακα (και δυσκολα ειναι αληθεια) το υπερβατικο βιωμα σου μεσα στην καθημερινοτητα...
Γιατι ποιό αραγε το νοημα της "αποκαλυψης" αν αυτη δεν μπορει να επιδρασει στην τρεχουσα ζωη μας ;
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 03, 2009 6:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
[Χρεος μας να Αφυπνισουμε Την Πιστη Των Κληρικων Στο Χριστο !



Καν'το! Τι κάθεσαι;

Αλλά γιατί μας απασχολείς με μαλακίες; Οι κληρικοί δεν είναι εδώ!
Μάλλον πρώτα πρέπει εσύ να αφυπνιστείς! Οι κληρικοί καλά κάνουν - και οικονομάνε, και γαμάνε, και ζωή κάνουνε! Εσύ τι κάνεις;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 03, 2009 11:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kaneis έγραψε:
Ωραιο το οταν εισαι ερωτευμενος αγαπας καθε πλασμα,συγκινηθηκα.οταν το πες σκεφτοσουν καθε καθε πλασμα,και εναν βιαστη πχ?



Ναι,τον λυπάμαι που δε θα νιώσει ποτέ ερωτευμένος.


Kaneis έγραψε:
να μη νοιαζεσαι για τον εαυτο σου ...αυτο διαφερει απ τη δουλεια μονο στο οτι εισαι δουλος του ερωτα σου και το απολαμβανεις που σαι ετσι...να μην εχεις καμια εγνοια που λεμε



Έρωτας προς αυτόν που σ' εκμεταλλεύεται δεν υπάρχει,μόνο φυσικό,αμυντικό μίσος και θυμός και δευτερευόντως συμπόνια.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 04, 2009 7:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

abc έγραψε:
skapaneas έγραψε:
Χρεος μας να Αφυπνισουμε Την Πιστη Των Κληρικων Στο Χριστο !



Καν'το! Τι κάθεσαι;

Αλλά γιατί μας απασχολείς με μαλακίες; Οι κληρικοί δεν είναι εδώ!
Μάλλον πρώτα πρέπει εσύ να αφυπνιστείς!
Οι κληρικοί καλά κάνουν - και οικονομάνε, και γαμάνε, και ζωή κάνουνε! Εσύ τι κάνεις;

Ολη η βρωμια του παρελθοντος (σου) γινεται γεφυρα προς το μελλον
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 08, 2009 1:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
abc έγραψε:
skapaneas έγραψε:
Χρεος μας να Αφυπνισουμε Την Πιστη Των Κληρικων Στο Χριστο !



Καν'το! Τι κάθεσαι;

Αλλά γιατί μας απασχολείς με μαλακίες; Οι κληρικοί δεν είναι εδώ!
Μάλλον πρώτα πρέπει εσύ να αφυπνιστείς!
Οι κληρικοί καλά κάνουν - και οικονομάνε, και γαμάνε, και ζωή κάνουνε! Εσύ τι κάνεις;

Ολη η βρωμια του παρελθοντος (σου) γινεται γεφυρα προς το μελλον


Εγώ αναφέρθηκα σε συγκεκριμμένα γεγονότα, που τα είδα με τα μάτια μου στο άγιο όρος. Και στις εφημερίδες. και στην τηλεόραση - σκάνδαλο Βατοπέδι, κτλ κτλ κτλ. Και δεν είπα όνομα κανενός κληρικού.
Τι μπορείς να πεις εσύ για μένα αποδεδειγμένα;

Και αν τους θεωρείς ηθικούς ποιό το νόημα της αφύπνισης; Μήπως βρίζεις και τους κληρικούς και εμένα άδικα;
Αν δεν αποδείξεις την βρώμα του παρελθόντος μου, είσαι απλά ένας κακόβουλος υβριστής, χειρότερος από τους μη-αφυπνισμένους κληρικούς!

Αναμένω τις αποδείξεις σου εναντίον μου!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 3 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center