Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 22, 2008 6:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Και όμως τον χρόνο τον μετράμε! Φυσικά μετράμε χρονικό διάστημα με μέτρο μια σταθερή μεταβολή (μια ταλάντωση). Δηλαδή μετράμε διαφορά του χρόνου και όχι τον ίδιο το χρόνο. Αλλά το ίδιο δεν κάνουμε για μήκος για παράδειγμα. Δεν μας ενδιαφέρει ο "άξονας" που προεκτείνεται στο άπειρο και έρχεται από το μείον άπειρο...αλλά το ευθλυγραμο τμήμα, η απόσταση, η διαφορά σημείου Α με σημείο Β. Η διαφορά μήκους με το χρόνο είναι ότι δεν μπορούμε να κινηθούμε ή να δούμε ανάποδα, έτσι δεν μπορούμε να δούμε "τετραδιάστατα", θα βλέπαμε δηλαδή και τη γέννησή μας.
Μπορεί λοιπόν να είναι ο χρόνος μια τέταρτη διάσταση αλλά δενμοιάζει καθόλου με τις άλλες τρεις!
Ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.physics4u.gr/articles/2004/quantumgravity1.html _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 22, 2008 6:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα ήθελα να πω ότι "συμφωνώ" (αν μπορεί να ειπωθεί) με τα όσα τέθηκαν, και βέβαια έθεσα την ανάγκη ορισμού με ευρεία έννοια. Εξ ου και ο χρόνος ως τέχνη -- δεν επιδέχεται ακόμα και ψυχολογικό ορισμό; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
sakaflias71 Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Σεπ 2006 Δημοσιεύσεις: 813 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 22, 2008 10:18 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: Τα όρια του νου |
|
|
gmoikology έγραψε: | Δεν μπορείς να ορίσεις το χρόνο, |
Σκέψου οποιαδήποτε μεταβολή στον "χρόνο", θα δεις αμέσως ότι είναι μια μεταβολή στον χώρο, στην υλοενέργεια. Τίποτα μεταφυσικό, τίποτα μυστικιστικό, τίποτα περιέργο, τίποτα που να έχει σχέση με τον Τζαχόμπα και τον Τζόσουα.
Παράθεση: | όπως δεν μπορείς να ορίσεις το π=3,14κλπκλπ.. Όπως δεν μπορείς να ορίσεις έναν μιγαδικό αριθμό. |
τι ισχυρίζεσαι; ότι το 3,14 ή οι μιγαδικοί αριθμοί είναι μεταφυσικές οντότητες;
Υπάρχει το 3,14; υπάρχει ένας μιγαδικός αριθμός;
ή αλλιώς υπάρχει ένας κύκλος, η περίμέτρος και η διάμετρος του ή είναι αφαιρέσεις της ανθρώπινης σκέψης; _________________ Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 23, 2008 7:43 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | τι ισχυρίζεσαι; ... είναι μεταφυσικές οντότητες; |
Όπως το κατάλαβα, δεν αναφέρεται στην ύπαρξή τους αλλά στο ότι δεν μπορούμε να τα ορίσουμε.
Μερικά ερωτήματα από εδώ:
• "Ο Αριστοτέλης που υποστήριζε ότι δεν υπήρχε αρχή, επινόησε την αρχή ότι από το τίποτα δεν μπορεί να δημιουργηθεί κάτι."
--> Κύριε Αριστοτέλη, αν όντως δεν υπάρχει αρχή, τότε γιατί μας λες ότι από το τίποτα δεν μπορεί να δημιουργηθεί κάτι; Δεν θα έπρεπε να μας το πεις, αφού ήδη θα το ξέραμε - μας το λες λοιπόν γιατί κάτι θέλεις να δημιουργήσεις σε μας. Άρα ο "δάσκαλος της λογικής" για άλλο λόγο μας το λεει: προϋποθέτει ότι αυτός που τον ακούει αντιλαμβάνεται διαφορετικά τον όρο "δημιουργία" από το πώς τον αντιλαμβανεται αυτός - πραγμα που δίνει νέες ενδιαφέρουσες διαστάσεις στο ζήτημα. Άν δεχτούμε ότι αυτοί που λέγανε τέτοια πράγματα εννοούσανε τη δημιουργία διαφορετικά, μπαίνουμε σε άλλους δρόμους. Εκτός αν δεν ξέρει τι λέει.
• "Ο Αυγουστίνος έλεγε πως ο Θεός υπάρχει έξω από τον χώρο και τον χρόνο, και είναι ικανός να δημιουργήσει αυτές τις δομές όπως και άλλα χαρακτηριστικά του κόσμου μας. Όταν τον ρωτούσαν: "Τί έκανε ο Θεός πριν να δημιουργήσει τον κόσμο;" ο Αυγουστίνος απαντούσε: Ο ίδιος ο χρόνος είναι τμήμα της δημιουργίας του Θεού, κι έτσι δεν υπάρχει κάτι "πριν".":
--> Κύριε Αυγουστίνε, αν όντως ο χρόνος είναι τμήμα της δημιουργίας του θεού, και αν όντως ισχύει αυτό που διδάσκετε ότι ο άνθρωπος μπορεί και πρέπει να γίνει ισόθεος εις τους κόλπους του πατρός κλπ. κλπ. και μάλιστα με τη δική του ελεύθερη βούληση, και αν υπάρχει χρόνος και για το θεό, και αν αυτός μπορεί όποτε θέλει να δημιουργεί χρόνο, τότε πρέπει εσύ κι εγώ και ο καθένας άνθρωπος να έχει τη θέληση και την ικανότητα όποτε θέλει να δημιουργεί τον δικό του χρόνο, συνεπώς είσαι ελεύθερος να λες ότι θέλεις και αυτά που λες δεν αφορούν τους άλλους. Δε νομίζω ότι θα συμφωνήσεις πάτερ ότι ο λόγος σου είναι σαν την πέτρα που δεν γυρίζει πίσω, και την αμολάς και όποιον πάρει ο χάρος, έτσι δεν είναι; Επίσης, αφού δεν υπάρχει κάτι "πριν" δεν υπάρχει κάτι και "μετά", διότι αυτός που έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί κάτι πρέπει να έχει και τη δυνατότητα να το αναιρεί - αν δεν έχει αυτή τη δυνατότητα τότε δεν έχει καμία εξουσία στο χρόνο - άρα αυτά που λες δεν έχουν αξία. Τι νόημα έχει λοιπόν ο χρόνος του Αυγουστίνου; Ξέρει κι αυτός τι λέει; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 23, 2008 11:37 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Iason,
σε παραδέχομαι...έχεις το χρόνο σου πάντα στο τεσπάκι! _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
alkinooos Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 562 Τόπος: kerkura
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 24, 2008 5:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ας γινεις Χρόνε σύμμαχος για άλλη μια φορά και 'γώ με την σειρά μου,τις ασχημες στιγμές σου,για λίγο θα ξεχάσω...Φέρσου καλά, φέρσου γλυκά και 'γώ θα σ'ανταμήψω,τα νιάτα και τα γερατιά σου λέω θα γλεντήσω.Χρόνε να πείς στον θάνατο ,πως κανω διακοπές,είναι νωρίς για μενα ,ας ερχότανε προχθές ! Κάνε μια στάση βρε παιδί ,για λίγο ξεκουράσου,Χρόνε εσύ,παιδι μικρό,μην πάθει τίποτα η καρδιά σου...!!!
Η τέχνη του Χρόνου θέλει φροντιδα και προδέρμ........ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 24, 2008 6:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Παράθεση: | τι ισχυρίζεσαι; ... είναι μεταφυσικές οντότητες; |
Όπως το κατάλαβα, δεν αναφέρεται στην ύπαρξή τους αλλά στο ότι δεν μπορούμε να τα ορίσουμε. |
Καλά... αυτό εμένα μου ξέφυγε αλλά κανείς δεν το πρόσεξε;
Ο άνθρωπος να μπορεί να ορίζει πράγματα ανύπαρκτα... Μα τι είμαστε μωρέ;
Το επάγγελμα του μέλλοντος ένα είναι: τρελογιατρός. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gmoikology Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 304 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 24, 2008 9:45 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: Τα όρια του νου |
|
|
sakaflias71 έγραψε: | gmoikology έγραψε: | Δεν μπορείς να ορίσεις το χρόνο, |
Τίποτα μεταφυσικό, τίποτα μυστικιστικό, τίποτα περιέργο, τίποτα που να έχει σχέση με τον Τζαχόμπα και τον Τζόσουα.
Παράθεση: | όπως δεν μπορείς να ορίσεις το π=3,14κλπκλπ.. Όπως δεν μπορείς να ορίσεις έναν μιγαδικό αριθμό. |
τι ισχυρίζεσαι; ότι το 3,14 ή οι μιγαδικοί αριθμοί είναι μεταφυσικές οντότητες;
Υπάρχει το 3,14; υπάρχει ένας μιγαδικός αριθμός;
|
Τίποτα Τζόουα και Τζαχόμπα (που δεν τους ξέρω άλλωστε), τίποτα μεταφυσικό. Ορισμός ή περιορισμός σε νοητά σχήματα άπειρων πραγμάτων (και όχι μεταφυσικών) δεν είναι εφικτό να γίνουν κατανοητά χωρίς να παρεμβληθεί μία προβολή τους σε πιο "ευκλείδεια" είδωλα, τα οποία μπορούμε να κατανοήσουμε. Υπάρχει εκ των πραγμάτων μια αδυναμία της γνώσης να τα συλλάβει στην πραγματική τους ή αληθινή τους διάσταση.
Άλλωστε όσο η εξέλιξη προχωρεί τόσο η γνώση όσο και οι μεθοδολογίες της εξελίσσονται. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
sakaflias71 Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Σεπ 2006 Δημοσιεύσεις: 813 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 25, 2008 7:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο μάεστρος της πραγματικής φιλοσοφίας Επίκουρος για τον χρόνο
Σύμπτωμα του όντος, αδιαχώριστο από την υλοενέργεια και νοητική παράσταση της ανθρώπινης κεφάλας.
Ούτε έχει αυτόνομη ύπαρξη, ούτε είναι ουσία, ούτε καμιά άλλη ιδεαλιστική, μεταφυσική, μυστικιστική ανοησία! _________________ Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 25, 2008 9:18 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: Τα όρια του νου |
|
|
sakaflias71 έγραψε: | Σκέψου οποιαδήποτε μεταβολή στον "χρόνο", θα δεις αμέσως ότι είναι μια μεταβολή στον χώρο, στην υλοενέργεια.
|
Αρκει να μπορεις να ορισεις με σαφηνεια την υλοενεργεια και να περιγραψεις τις ιδιοτητες της...
Αλλιως ο ισχυρισμος σου για το χρονο
Παράθεση: | Τίποτα μεταφυσικό, τίποτα μυστικιστικό, τίποτα περιέργο, τίποτα που να έχει σχέση με τον Τζαχόμπα και τον Τζόσουα. |
ειναι αστηρικτος και προφανως ανεδαφικος στο παρον θεμα ! _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Τρι Φεβ 26, 2008 1:59 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 25, 2008 9:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason αποφευγεις να απαντησεις στο ερωτημα μου ;
Δεν μπορω να πιστεψω οτι σου ξεφυγε κατι τετοιο, μια και εσυ τα βλεπεις ολα...
Οσα θελεις να δεις φυσικα...
Και μπορεις βεβαιως να σχολιασεις... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 26, 2008 6:51 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μπα έγινε ερώτημα και δεν το πρόσεξα...
Δεν όρισες όμως με σαφήνεια τι είναι ερώτημα, και ο ορισμός σου για τη φιλοσοφία είναι αστήρικτος και ανεδαφικός.
Κάποιο ερώτημα τέθηκε περί ορισμού... αν τα βλέπεις όλα. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gmoikology Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 304 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 26, 2008 7:05 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο ορισμός είναι πράγματι καλός αλλά εξαιρετικά ελλειπής για να σε βοηθήσει να κατανοήσεις το ίδιο το φαινόμενο του χρόνου. Ελλειπής γιατί παράδειγμα δεν εμπεριέχει το στοιχείο της φθοράς που επιφέρεται από αυτή τη μεταβολή.
Και το να πουμε ότι βρίσκεται μέσα στο "σύμπτωμα του όντος" μοιάζει λίγο με τις δηλώσεις των πολιτικών ή των αστρολόγων που είναι τόσο ασαφείς και ανακριβείς ώστε να μπορούν να χωρούν οποιαδήποτε ερμηνεία και να μην μπορούν με τίποτα να είναι διαψεύσιμες. Αλλά αυτό δεν είναι γνώση.
Διαβάζοντας για παράδειγμα το "Χρονικο του χρόνου" του Χώκινς, αποκτάς μία πολύ καλή αίσθηση (πάντα αίσθηση όμως) του τι είναι περίπου ο χρόνος. Αλλά και σ' αυτό υπάρχουν ελλείψεις.
Η έννοια της (κβαντικής) μεταβολής του σύμπαντος χωράει τόσο μεταφυσική μέσα της φίλε Σακαφλιά που δεν είναι είναι του παρόντος για να περιγράψουμε. Αλλά η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε μεταφυσικά, γιατί δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να οδηγηθούμε σε ένα μη ρεαλιστικό κόσμο αυθαιρεσίας, που τελικά θα καταλήξει να είναι μια κόλαση ανελευθερίας και αδικίας.
Αλλά δεν μπορούμε ούτε να μη σκεφτόμαστε και λίγο "μεταφυσικά" (με την έννοια της φαντασίας) καθώς τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς φαντασία. Θα καταντούσαμε μηχανή σ' ένα κόσμο επίσης σκληρό και αδυσώπητο. Απόλυτο παράδειγμα αυτής της αντίληψης, οι σύγχρονες κρεατοβιομηχανίες, όπου το ζώο υποστασιοποιείται σε κεφάλαιο καθώς το δικαίωμά του στην ύπαρξη αντλείται από τη χρηστικότητά του στον άνθρωπο και μόνο, και όχι ως αυθύπαρκτο.
Η μηχανή δεν γνωρίζει έλεος. Και μέχρι να αποδειχθεί κάτι δεν θα χαρισθεί στη φαντασία ή την εικασία. Θα την κυνηγήσει ανηλεώς. Όπως έγραφε και ένας έλληνας συγγραφέας, η μηχανική αντίληψη του δικαίου είναι ο ιαβερισμός.
Ο ορθολογισμός έχει τα όριά του κι αυτός (φαντάζομαι θα έχεις διαβάσει λογική). Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τον πετάμε. Όπως δεν πετάμε και τη Νευτώνεια Μηχανική.
Υπάρχει αβεβαιότητα στη γνώση. Αυτό δεν το λέω εγώ ούτε οι Τζόχουα και Τζαμπούα ((δε θυμάμαι πως τους έγραψες). Ο ίδιος ο Γκαίντελ το απόδειξε μαθηματικά.
Αλλά αυτό που κυρίως ήθελα να πω όταν έγραψα πχ για τον μιγαδικό αριθμό δεν είναι αν αμφισβητώ την ύπαρξή του ή αν του απονέμω τον τίτλο της πνευματικής οντότητας, αλλά ότι αδυνατώ να κατανοήσω ένα τετράγωνο του οποίου οι πλευρές έχουν αρνητική διάσταση μέτρου.
Όποιος μπορεί ας προσπαθήσει να μου το εξηγήσει. Εγώ αδυνατώ.
Και αυτό συμβαίνει με πολλά φυσικά μεγέθη ή μαθηματικά στοιχεία.
Όχι επαναλαμβάνω γιατί δεν υπάρχουν αλλά γιατί αδυνατούμε με μόνη τη γνώση της ύπαρξής τους να τα κατανοήσουμε βαθιά.
Η ευκλείδια προσαρμογή των αισθήσεών μας και του εγκεφάλου μας δεν μας επιτρέπει κάτι τέτοιο.
Εδώ απλώς υπαινικτικά θα πω ότι αυτό συμβαίνει και για έναν άλλο λόγο: Το σύμπαν είναι μια απόλυτη σχέση και τίποτα δεν είναι αυτονόητο ξέχωρο από το υπόλοιπο σύμπαν. Το νόημα αντλείται από τις σχέσεις αυτές και όταν για γνωσιολογικές ανάγκες αποκόπτουμε το προς εξέταση αντικείμενο, το αλλοιώνουμε. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 26, 2008 2:11 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Μπα έγινε ερώτημα και δεν το πρόσεξα...
Δεν όρισες όμως με σαφήνεια τι είναι ερώτημα, και ο ορισμός σου για τη φιλοσοφία είναι αστήρικτος και ανεδαφικός.
Κάποιο ερώτημα τέθηκε περί ορισμού... αν τα βλέπεις όλα. |
iason δεν ειδα αλλον να σου απαντησει ευθεως και προσωπικα τι ειναι ο χρονος...
Και συ αποφευγεις να παρεις θεση σε αυτο το ερωτημα που σου εθεσα ακολουθωντας τη δικη τους τακτικη...
Αρα και συ δεν εχεις προσωπικη αποψη για το χρονο, παρα το video που "παραθετεις"...
Οσο για τον ορισμο μου περι φιλοσοφιας αποδειξε το οτι ειναι αστηρικτος και ανεδαφικος !
Αλλα ως καλος μαθητης τινών εξ υμων δε λες τιποτα, αλλά μιλας για να μιλας... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|