Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

O ΘΕΟΣ έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπός τον ΘΕΟ;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
EYRIPOS
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 20 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 2

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 20, 2004 9:01 am    Θέμα δημοσίευσης: O ΘΕΟΣ έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπός τον ΘΕΟ; Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλησπέρα σε όλους. Είμαι νέος χρήστης του ΦΟΡΟΥΜ και όχι τόσο εξοικειωμένος με φιλοσοφικά ζητήματα. Για αυτό ζητώ εκ των προτέρων την κατανόηση σας για τα οποία λάθη κάνω στην θεώρηση των πραγμάτων. Θέλω να υποβάλω προς συζήτηση το εξής θέματα:

1) O ΘΕΟΣ έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπός τον ΘΕΟ κατά εικόνα και ομοίωση του;

2) Aπό την αρχή της ανθρωπότητας ο άνθρωπος έχει εξελίξει τα πάντα γύρω του έτσι ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες του ; Έχει δημιουργήσει άπειρα προϊόντα, έχει κάνει απίστευτες εφευρέσεις δηλαδή είναι η αιτία που πολλά πράγματα γύρω του αποκτούν υπόσταση. Είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ. Λειτουργώντας με την ανθρώπινη λογική αιτιολόγηση ότι κάτι για να υπάρχει κάποιος το έχει φτιάξει, θέτω το εξής ερώτημα; Εμείς εξαιτίας ποιου αποκτήσαμε υπόσταση και τι εξυπηρετούμε;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 21, 2004 5:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ φίλε καλωσήλθες.

Παράθεση:
1) O ΘΕΟΣ έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπός τον ΘΕΟ κατά εικόνα και ομοίωση του;


Εδώ πρέπει να βάλουμε σε τάξη ορισμένα πράγματα. Για να σου απαντήσω σε αυτό το ερώτημα πρέπει να αποδεχτώ εκ των προτέρων τη θεολογική άποψη περί της ουσίας και της βέβαιης ύπαρξης του προσωπικού Θεού. Έτσι δηλαδή όπως θέτεις το ερώτημα θέτεις κάποια πράγματα ως δεδομένα: Πρώτον την ύπαρξη του προσωπικού, συγκεκριμένου Θεού, και δεύτερον, αφού γνωρίζεις την ύπαρξή του, έχεις κατανοήσει και την ουσία του.

Επομένως αναδιατυπώνω την ερώτησή σου και από θεολογική την κάνω φιλοσοφική:

Παράθεση:
1) Τι είναι Θεός και τι χρησιμεύει στους ανθρώπους;


Σε αυτή την ερώτηση δεν υπάρχει τίποτα ως δεδομένο. Αυτή η ερώτηση επιδέχεται μιας φιλοσοφικής απαντήσεως:

Ο Θεός σε πολλές κοινωνίες είναι η απάντηση στις αιώνιες αναζητήσεις των ανθρώπων περί πηγής των όντων. Είναι το τέλος της μεταφυσικής αναζήτησης, είναι η σωτηρία του ανθρώπου. Είναι η απάντηση σε όλα τα ζητήματα της ηθικής. Τι πρέπει να κάνω; Το θέλημα του Θεού. Απλά τα πράγματα.

Ο προσωπικός Θεός δε μπορεί να μπει στο εργαστήριο, δε μπορεί να αποδειχθεί με τη μέδοθο των θετικών επιστημών ή της απλής λογικής. Η πειραματική απόδειξη με τις παραπάνω μεθόδους είναι τα μόνα βέβαια όπλα στα χέρια των ανθρώπων. Εδώ λοιπόν εισέρχεται ο παράγων της πίστης. Ή πιστεύεις ή δεν πιστεύεις. Η αποδέχεσαι ως δεδομένη την άφαντη πηγή του Όντος ή πορεύεσαι με τα λίγα σίγουρα πράγματα που σε έχει προικίσει η φύση.

Αν αποδεχτείς τον προσωπικό Θεό, βρίσκεις απάντηση σε όλα τα μεταφυσικά ερωτήματα. Η ευθύνη της αναζήτησης έχει μετατεθεί οριστικά και αμετάκλητα.

Αν δεν αποδεχτείς τον προσωπικό Θεό, μπαίνεις σε ένα παιχνίδι αναζήτησης φοβερό και επίπονο. Εδώ όμως η ευθύνη είναι όλη δική σου.

Ποια από τις δυο στάσεις αρμόζει στο ανθρώπινο γένος και με ποια από αυτές ιστορικά έχει συντελεστεί πρόοδος είναι ολοφάνερο στην σκέψη του κλασικού Έλληνα: Θα ψάξω ελεύθερα και υπεύθυνα, με τις λίγες βέβαιες δυνάμεις της εμπειρίας και της λογικής. Γνωρίζω ότι είναι δύσκολο και επίπονο, αλλά συνώνυμο της ζωής και της ύπαρξης.

Και για να μην σε κουράζω οι Έλληνες ήταν πάντοτε υπεύθυνοι. Αυτοί δημιουργούσαν τους Θεούς τους κατ'εικόνα και ομοίωση κι ας ήξεραν βαθιά μέσα τους ότι μπορεί και να σφάλλουν. Το λάθος όμως θα ήταν δικό τους, δε θα βάραινε ποτέ μιαν αόριστη μεταφυσική οντότητα, πράγμα ανόητο. Επιπλέον οι Θεοί ή το Ον στη σκέψη του Έλληνα ήταν πάντα προϊόν επιστημονικής μεθοδολογίας και όχι αποστειρωμένης πίστης. Ήταν προέκταση του φυσικού τους κόσμου και όχι η δημιουργός αρχή. Λίγος Όμηρος θα σε πείσει.

Αν είσαι Έλληνας κινείσαι ανάμεσα στο ΝΑΙ και το ΟΧΙ και προσπαθείς αυτό το απειροελάχιστο σημείο να το κάνεις ζωή και ύπαρξη.

Με τα παραπάνω πιστεύω απαντώ και στο δεύτερο ερώτημά σου. Δεν εξυπηρετείς τις ανάγκες κανενός. Ήρθες στον κόσμο για να προσφέρεις με όσα όπλα σου δίνονται, τα μέγιστα που μπορείς. Δεν εξυπηρετείς κανέναν. Όλη η ιστορία κρέμεται επάνω σου, και είσαι υπεύθυνος γι αυτήν.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2004 1:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τρια πράγματα έθεσε ο φίλος μας με μια ερώτηση:
1. Άνθρωπος
2. Θεός
3. Πλάσμα (πλάθω το πλάσμα)
Γνωρίζουμε τα δυο από τα τρία. Τον άνθρωπο και τι σημαίνει πλάθω, άρα και το πλάσμα.
Με βεβαιότητα λοιπόν ο άνθρωπος δεν έπλασε το άγνωστο (τον θεό δεν τον γνωρίζουμε!)
Άρα πρώτο μας μέλημα είναι να βρούμε αν ο άνθρωπος αποτελεί φτιαχτό είδος. Αν είναι έτσι τότε κάποιος τον έφτιαξε έστω και άγνωστος. Τώρα πως ένας άγνωστος κατασκευαστής και μια άγνωστη οντότητα όπως θέλουμε να είναι ο θεός ταυτίζονται είναι μια άλλη ιστορία, αλλά σίγουρα ανθρώπινης προελεύσεως.
Ως άνθρωποι ότι συζητάμε είναι ανθρώπινης προέλευσης. Ακόμα και οι έννοια πλάσμα που μπορεί να δίνουμε στον άνθρωπο έχει ανθρωπολογική υπόσταση και όχι κάτι έξω από αυτήν.
Ακόμα και για τα αστέρια να συζητάμε, θα γίνει βάσει τον παρατηρήσεών μας. Δεν τα έχουμε φτιάξει εμείς τα αστέρια αλλά δεν τα έχει φτιάξει και ουδείς άλλος, διότι στην παρατήρησή μας δεν βλέπουμε επιγραφή "φτάχτηκα από...". Αυτό δεν σημαίνει ότι δε υπήρξαν διεργασίες που οδήγησαν στην ύπαρξη αστεριών.
Η διαφορά φτιαχτού και μη φτιαχτού είναι στην παρακάτω λογική:
Μια πέτρα έχει τρύπα και μια άλλη δεν έχει τρύπα. Φτιαχτή τρύπα είναι αυτή που φτιάξαμε εμείς και όχι αυτή που "φτιάχτηκε" ως αποτέλεσμα διεργασιών όπου μια πέτρα ξεχώρισε από μια άλλη με μια τρύπα!
Το ερώτημα λοιπόν που θέτει ο EYRIPOS γίνεται έτσι:
Ο άνθρωπος για να ξεχωρίζει βάζει όρια ή τα όρια υπάρχουν και τα ξεχωρίζουμε γιατί είμαστε άνθρωποι;
(που αρχίζει ο θεός που τελειώνει ο άνθρωποςWink
Αν το όρια υπάρχουν δεν είμαστε φτιαχτοί (όπως οι δυο πέτρες) και υπάρχει θεός. Αν δεν υπάρχουν όρια δεν υπάρχει θεός και είμαστε φτιαχτοί (από μας τους ίδιους!)
Αν δεν έγινα κατανοητός τότε να δούμε τι είναι κατανοητό και τι όχι!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2004 10:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Θεος εφτιαξε τον ανθρωπο.Ο ανθρωπος τον διατηρει.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
EYRIPOS
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 20 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 2

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 23, 2004 12:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα επαναδιατυπώσω το ερώτημα γιατί το όπως το έθεσα την πρώτη φορά ήταν πολύ περιληπτικό και δεν σας έδωσα να καταλάβετε τι εννοώ.


Η ανθρώπινη λογική μου λέει πως για να υπάρχεί κάτι κάποιος το έχει φτιάξει.
Από την άλλη αυτό το αόρατο εγώ δεν το έχω δει άρα μου είναι και δύσκολο να το προσεγγίσω και να το καταλάβω και κατά συνέπεια να πιστέψω σε αυτό. Έρχομαι τώρα να συμφωνήσω σε αυτό που λέει ο φίλος afham ότι ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσεις τον ΘΕΟ είναι δια μέσου της πίστης ή πιστεύεις ή δεν πιστεύεις.

Γράφει ο φίλος Bugman « Με βεβαιότητα λοιπόν ο άνθρωπος δεν έπλασε το άγνωστο (τον θεό δεν τον γνωρίζουμε!)»

Αν πάρουμε ως μη δεδομένη την ύπαρξη του ΘΕΟΥ τότε ο άνθρωπος ζει μια ψευδαίσθηση. Έχει ΠΛΑΣΕΙ ένα ΘΕΟ και έχει πάψει να αναζητά. Μήπως έτσι τελικά ο άνθρωπος έπλασε το άγνωστο για να εξυπηρετεί τις δικές του ανάγκες; Μήπως έχει βολευτεί και παράλληλα παγηδευεθεί σε ένα νοητό μανδύα προστασίας όπου τα πάντα συμβαίνουν μόνο με την θέληση του ΘΕΟΥ;

Αν πάρουμε ως δεδομένη την την ύπαρξή του ΘΕΟΥ η αναζήτηση ως προς το αίτιο της δημιουργίας τελειώνει όπως πολύ σωστά και οι δύο λέτε. Αλλά αρχίζει μια άλλη αναζήτηση με το τι πραγματικά είναι ο ΘΕΟΣ και τι ιδιότητες έχει.
Ο άνθρωπος έχει δώσει στον ΘΕΟ ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Ο ΘΕΟΣ τιμωρεί , επιβραβεύει, χαίρεται, λυπάται. Ο άνθρωπος με βάση την δική του αντίδραση πιστεύει πως έτσι δρα και ο θεός. Με βάση αυτά ο άνθρωπός έχει πάλι ΠΛΑΣΕΙ ένα ΘΕΟ που εξυπηρετεί τις δικές του ανάγκες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 23, 2004 1:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ θα θέσω το λογικό πρόβλημα:
Με προτασιακούς τύπους!
1. Ένας δημιούργησε το άνθρωπο
2. Πολλοί δημιούργησαν τον άνθρωπο

Αν σταθούμε στο (1) τότε μιλάμε για τον σκοπό του ενός -μάστορα-, διότι και μεις φτιάχνουμε κάτι με σκοπό.
Αν σταθούμε στο (2) τότε πώς μπορούμε να μιλάμε για σκοπό αφού πρώτα πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος συννενόησης των διαφόρων μαστόρων. Με αυτό το σκεπτικό πρέπει να υπάρχει πρωτομάστορας που να κατευθύνει την εργασία; Όχι, γιατί τότε μιλάμε για το (1). Για να είναι διαφορετικό το (1) από το (2) ΔΕΝ πρέπει να υπάρχει πρωτομάστορας! Έτσι το (2) δείχνει ότι δεν υπάρχει σκοπός αλλά επιμέρους σκοποί του κάθε μάστορα.
Και τα δύο ευσταθούν. Μπορούμε, όμως, να αποδείξουμε ότι ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για έναν και μόνο σκοπό;
Αν δεν μπορούμε τότε ισχύει ο δεύτερος τύπος: Πολλοί δημιούργησαν τον άνθρωπο.
Αν μπορούμε τοτε ισχύει ο πρώτος.
Δηλαδή η φτιάξη ορίζει τον δημιουργό. (άλλο να ορίσουμε ποιος είναι και άλλο να τον δημιουργήσουμε)
Στην ουσία δηλαδή ξεχωρίζουμε τι λέμε ορίζω και τι λέμε δημιουργώ.
Δεν χρειαζόμαστε τον θεό για να ορίσουμε τα πράγματα ή ακόμα και τον θεό. Αυτό όμως αποτελεί και πλάνη. Διότι προσπαθούμε να βρούμε τον σκοπό υπαρξής μας σκεπτόμενοι πως υπάρχει σκοπός, ενώ λογικά (πρόταση 2) μπορεί να μην υπάρχει.

Η μόνη βεβαιότητα που έχουμε είναι ότι δεν είμαστε αιτία δημιουργίας. Δηλαδή δεν φτιαχτήκαμε λόγω απουσίας μας. Όπως και ο άνθρωπος δεν έφτιαξε ό,τι έφτιαξε γιατί δεν υπήρχε το καθετί, αλλά γιατί χρειαζόταν να πετύχει εκεί που παλαιότερα αποτύγχανε.
Αν το δούμε με αυτό το πρίσμα -η δημιουργία ως αποτέλεσμα αντιστροφής μιας φθίνουσας κατάστασης- τότε πάμε στην πρόταση (1) όπου σκοπός του θεού είναι η επικράτησή του. Αυτόματα αυτό μας λέει ότι ο θεός δεν μπορεί να είναι ανώτερος από κάθε τι αφου δρα για να διατηρήσει την κατάστασή του.
Έτσι τώρα βλέπουμε ότι ο σκοπός -η πρόταση (1)- καταργεί την ιδέα του παντοδύναμου θεού.
Οπότε πάμε σε μια τρίτη πρόταση (...όποιος αντέξει..διαβάζει και παρακάτω!)
3. Πολλές δυνάμεις δημιουργούν πολλά αποτελέσματα, ένα από αυτά είναι και ο άνθρωπος. Οι δυνάμεις υπάρχουν ως συνέπεια του καθετί που υπάρχει στο σύμπαν. Άρα και εμείς έχουμε τον ίδιο ρόλο, προσφέρουμε δυνάμεις σε καθετί άλλο γύρω μας. Έτσι τώρα βρήκαμε ότι η ενέργεια δημιουργίας μας είναι ίδια με την ενέργεια που εμείς δημιουργούμε (ίδια εικόνα). Έτσι και εμείς αποτελούμε μέρος του σύμπαντος (ίδια ουσία). Ποιός είναι ο θεός;
(έχω δώσει πιο παλιά τον ορισμό και τον γράφω και εδώ)
Θεός είναι η αντίληψη της μεταβλητότητας του κόσμου (άρα είναι παντού και μέσα σε όλα!)
Και αυτό δεν αποτελεί πλάνη!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 23, 2004 2:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να προσθέσω και περί τριαδικότητας του θεού (μια ερμηνεία...)

Θεός είναι η αντίληψη της μεταβλητότητας του κόσμου.
Ως συνέπεια τούτου:
Ο Θεός είναι παντού παρόν, αφού βλέπουμε συνέχεια μεταβολές.
Ο Θεός είναι σε κάθετι, αφού όλα μετέχουν στις μεταβολές.
Ο άνθρωπος είναι κατ΄εικόνα του, αφού κι εμεις επιφέρουμε μεταβολές.
Ο άνθρωπος είναι κατ' ουσία του, αφού κι εμείς είμαστε μέρος του κόσμου.

Έτσι,
ο Θεός ως αντίληψη έχει δυο τουλάχιστον υποστάσεις: Την πραγματική (μεταβλητότητα του κόσμου) και την νοητή (αντίληψη της πραγματικής).
Η τρίτη και πιο μυστήρια έχει σχέση με τον άνθρωπο! Διότι έχουμε την δυνατότητα αντίληψης! Εμείς σχηματίζουμε την έννοια Θεός, τον ορισμό. Έτσι μιλάμε για ένα Ζευγάρι: Θεός-Άνθρωπος. Που στην ουσία είναι ένα και το αυτό. Η ύπαρξη νοητά του διαχωρισμού είναι λογικά απαράδεκτη αλλά υπαρκτή. Αυτή είναι η τρίτη υπόσταση του θεού: η θέση του απέναντι στον άνθρωπο, η σχέση του με αυτόν.
Άρα τώρα βρήκαμε τρεις υποστάσεις: πραγματική, νοητή, σχετική.
1. Μεταβολή Κόσμου
2. Αντίληψη (ύπαρξη του 1)
3. Σχέση Θεού-ανθρώπου (ύπαρξη του 2)

Στις αρχαίες θρησκείες το 1 ήταν ότιδήποτε δεν μπορούσε να εξηγηθεί αλλά έφερνε τα πάνω κάτω (μιλάμε για μεταβολές). Το 2 ήταν σκοπός των ιερέων και των μαντείων να δείξουν την ύπαρξη του 1. Το 3 οδηγούσε τον άνθρωπο σε θυσίες και άλλες σχέσεις για να ικανοποιήσουν το 2.

Αυτό αποτελεί το υπόβαθρο για όλες τις θρησκείες. Οι διαφοροποιήσεις ξεκινούν στο αν δεχόμαστε ως αιτία των μεταβολών το σύνολο των πραγμάτων ή κάτι ξεχωριστό. Αν δεχόμαστε κάτι ξεχωριστό λογικά δεν στέκει. Αλλά αυτό το λογικό πρόβλημα το αναιρούμε με το βήμα 2, αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξη των μεταβολών οπότε γιατί όχι....
(το έγραψα στο phorum.gr σήμερα αλλά η θέση του ταιριάζει καλύτερα Wink )
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 23, 2004 4:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε Eyripe, έγραψες:

"Αν πάρουμε ως δεδομένη την ύπαρξη του ΘΕΟΥ η αναζήτηση ως προς το αίτιο της δημιουργίας τελειώνει όπως πολύ σωστά και οι δύο λέτε. Αλλά αρχίζει μια άλλη αναζήτηση με το τι πραγματικά είναι ο ΘΕΟΣ και τι ιδιότητες έχει."

Βάσει της αρχής του αποχρώντος λόγου Eyripe, κάθε γεγονός έχει αιτία. Έτσι, αν δώσουμε στο θεό την εξήγηση του κόσμου, στην ουσία έχουμε έναν φαύλο κύκλο. Αναζητούμε την εξήγηση του Θεού τώρα;
Ο θεος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ. Η αναγνώριση της ύπαρξης του Θεού αποτελεί λογική υπεκφυγή.

Οι Έλληνες δεν θέλησαν τις υπεκφυγές. Περιττό να γράφω περί των Ελλήνων πάνω στο ζήτημα αυτό: ο Afham είναι γλαφυρότατος σ' αυτή τη θεματική!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Κυρ Σεπ 05, 2004 5:38 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 23, 2004 5:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kαι το Θεό ποιος τον έφτιαξε, Θεμελίνα; :)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 23, 2004 10:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απο το τιποτα τιποτα δε γεννιεται.Αυτη η ανωτερη δυναμη που εμεις την λεμε Θεο προυπηρχε παντα πριν απο μας.Ο ανθρωπος 'φτιαχτηκε" και μεσα απο αυτον ο Θεος εξακολουθει να ειναι Θεος.Μακαρι να μπορουσα να στο αποδειξω,αλλα με παρηγορει το γεγονος πως ουτε και εσυ μπορεις να μου αποδειξεις το αντιθετο.Ετσι αισθανομαι λιγοτερο φαντασιοπληκτη.

Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι το γεγονος πως εμεις οι ανθρωποι πραγματα που δενμπορει το μυαλο μας να χωρεσει τα αφηνουμε παντελως απεξω.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 12:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι, θεμελίνα, ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πως πέρασαν απαρατήρητες οι προηγούμενες δυο συνεχόμενες απαντήσεις μου.
Δεν χωράνε πουθενά;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 12:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Βugman δεν παραμέλησα τις δημοσιεύσεις σου. Θα τις σχολιάσω σήμερα τη νύχτα. Απλά προσπαθώ να τις κατανοήσω. Περίμενε λίγες ώρες ;)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 12:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θεμελίνα, το ξέρεις το πείραμα του Miller; Θα στο περιγράψω όπως το θυμάμαι: πήρε έναν δοκιμαστικό σωλήνα που περιείχε νερό, αμμωνία και άλλα στοιχεία (όλο χημεία ε;) και το νερό έβραζε. Με σπινθήρα γέννησε αμινοξέα!!!!! Από πέτρες (δες το έτσι) και μπάκαλα (αν και είναι αέρια) γεννήθηκαν Αμινοξέα!!! (Όσο για το Θεό, τότε ξανά ρωτάμε: το θεό ποιος τον έφτιαξε; Η λογική αρχή του αποχρώντος λόγου μάς λεει πως κάθε γεγονός-πράγμα έχει αιτία. Ο θεός, λοιπόν, φίλη, αποτελεί ένα άλλο ζητούμενο που πρέπει να ερμηνεύσουμε. Φαύλος κύκλος!)

Ξέρεις κάτι: σπίτι και άλλοθι του Θεού υπήρξε το άγνωστο. Όταν τα χειροπιαστά μάς ήταν άγνωστα, τότε Θεός ήταν ο Κεραυνός ή το Μεγάλο Ποτάμι. Όταν τα χειροπιαστά εξηγήθηκαν, ο Θεός πήρε μορφή αόρατη και άυλη, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ να αγγιχτεί και αποδειχτεί η ανυπαρξία του. Ο αφηρημένος Θεός, ο εξωκοσμικός Θεός, ούτε φαίνεται ούτε πιάνεται! Αυτή είναι και η "απόδειξη" της ύπαρξης του στη σκέψη των ανθρώπων! Το υπερβατό!
Τα τρία στάδια του Κοντ, για μένα, ΔΕΝ οφείλονται στο επίπεδο νοημοσύνης και σκέψης του ανθρώπου, αλλά στη θέληση του ανθρώπου να ΜΗΝ ΒΡΙΣΚΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ!: ό,τι είναι αντικείμενο έρευνας-γνώσης εξορίζει το Θεό και τον τοποθετεί στο άγνωστο! Κι όταν όλη η πραγματικότητα επιχειρούμε να γίνει αντικείμενο γνώσης-έρευνας, ο Θεός τοποθετείται σε μιαν άλλη πραγματικότητα. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟΘΙ ΤΟΥ!

Αν δούμε σ' ολόκληρη την ιστορία την έννοια του Θεού, αυτή παίρνει τέτοιες διαστάσεις που να ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ!
Ολόκληρη η ιστορία των Θεών είναι η αδιάκοπη προσπάθεια του ανθρώπου να τους τοποθετήσει σε τέτοιο επίπεδο-υπόσταση ώστε να μην μπορεί να αποδείξει την ανυπαρξία τους!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Κυρ Σεπ 05, 2004 5:43 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 5:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τα γνωστά θεολογικά τερτίπια: ο Θεός μας έριξε στον κόσμο για να μας δοκιμάσει.
Μα αφού ξέρει το μέλλον, τότε δεν έχει νόημα η πράξη του, αφού ξέρει το ποιόν του καθενός. Έτσι ο άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος. Η Μοιρολατρία σε όλο της το μεγαλείο.

Αν δεν ξέρει, τότε δεν είναι παντογνώστης. Άρα δεν είναι τέλειος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 5:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μαλλον δεν γνωριζεις πως ο Θεος εδωσε στον ανθρωπο το αυτεξουσιο.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 1 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center