Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

O ΘΕΟΣ έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπός τον ΘΕΟ;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 5:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλαδή Θεμελίνα αν σου πω "Να με ακούς τι σου λέω: μην ακούς κανένα, κάνε ό,τι θες" βγάζεις νόημα;
Αυτό λέγεται διπλοδέσιμο. Αν δεν με ακούσεις πρέπει να ακούς οποιονδήποτε άρα και εμένα. Αν με ακούσεις πρέπει να μην ακούς κανένα, άρα ούτε και εμένα. Δηλαδή ότι και να κάνεις φαίνεται πως είμαι μέσα και γώ. Άρα με τον λόγο σε δένω για να βλέπεις απαραίτητη τη παρουσία μου. Και συ μπερδεμένη σκέφτεσαι "δεν κατάλαβα αλλά δίκαιο θα έχει, είναι τρομερά έξυπνος, θα τον εμπιστευθώ!"
Τι να πώ τώρα; Μας έδωσε το αυτόβουλο ο θεός ή εμπιστεύομαι αυτήν που το λέει γιατί σκέφτομαιι "δεν κατάλαβα αλλά δίκαιο θα έχει, είναι τρομερά έξυπνη, θα την εμπιστευθώ!"
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 5:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[Εχεις να κανεις με ανθρωπο που λατρευει αυτο την απιαστη τοσο ανωτερη δυναμη που λεγεται Θεος χαιρομαι ομως να ακουω και να αναλυω την οποια αποψη της αντιθετης πλευρας.οι εξηγησεις σου με αφησαν παντελως ακαλυπτη χωρις να μου δωσουν το ερεθισμα για παραπερα αναλυση.Θα σου πω πιστευω στο Θεο τα αυτια μου ειναι ανοιχτα και ακουν για την μη υπαρξη του καμια δεν μπορεσε να με πεισει.Καλε μου οτι και να σου πω εγω για την υπαρξη του οτι και να μου πεις εσυ για την ανυπαρξια του ειναι απλα λογια και αοριστιες που δεν θα μπορεσουν να τον προσεγγισουν στο τοσο.Ισως γιατι ειμαστε ολοι πολυ μικροι για κατι τετοιο.Ισως γιατι αν υπαρχει δεν ερμηνευετε μεσα απο λογια μα απο πραξεις.δεν νοειται μεσα απο πειραματα και τον εγκεφαλο μα μεσα απτην καρδια.Δεν βλεπεται με τους οφθαλμους μα με τα ματια της ψυχης.
Ισως ετσι γινουμε ανθρωποι.Ισως ετσι γινουμε κατι περισσοτερο απο γυμνους πηθικους.Λεω,ισως μονο ετσι...
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 5:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν τα θετει τα πραγματα ετσι ο Θεος.Σου λεει αυτα και αυτα ειναι τα καλα και τα κακα.Καντα αν θλεις να σωσεις την ψυχη σου.Αν δεν θες προβλημα σου.Μην τα κανεις.Αρκει σαν υπευθηνο ατομο να δεχτεις να πληρωσεις τις συνεπειες των λαθων σου.Και δεν σου μιλαω για κολαση και καζανια κ ολες αυτες τις μ****.Μεσα μας ειναι η κολαση μεσα μας και ο παραδεισος.Αν εχουμε ενα απτα δυο μεσα μας τοτε τα ζουμε κ στη ζωης μας.Η ιδεα πως ο Θεος στην ουσια μας πιανει απτο λαιμο ειναι πλασαρισμενη και βγαλμενη απαυτους που μαλλον λαθος νοησαν τα λογια του και τη σημασια τους ή που δεν τα καταλαβαν καθολου.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 6:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ας ξεχάσουμε ότι έχω δώσει παραπάνω τον ορισμό του θεού.
Έτσι όπως τα θέτεις θεμελίνα ορίζεις τον θεό από αυτά που θες να ορίζει, άρα δεν ορίζεις τίποτα.
Ο θεός δεν όρισε τον άνθρωπο! Εμείς ορίσαμε τον θεό.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μας δημιούργησε! Αλλά αυτό που μας δημιούργησε δεν ήταν ένα πράγμα αλλά πολλά: όλες οι μεταβολές που συντελέστηκαν μέχρι την εμφάνιση του ανθρώπου όπως τον γνωρίζουμε!
Αν το αντιληφθούμε αυτό τότε έχουμε την αντίληψη ενός τμήματος του θεού (διότι όπως λέει ο ορισμός ο θεός είναι η αντίληψη "όλων των μεταβολών" με μια λέξη της μεταβολής...και επειδή δεν τις αντιλαμβανόμαστε όλες δεν μπορούμε να τον κατανοήσουμε, ώστε να ξέρουμε τι θα μας συμβεί αύριο, δηλαδή ποια μεταβολή θα μας αλλάξει τα φώτα!)
Αυτό σημαίνει ότι καλό και κακό είναι αντιλήψεις μας και όχι καθορισμένο πράγμα στον κόσμο, από κάποιον ειδικό!
Και καλά κάνουμε και τα καθορίζουμε μεταξύ μας για να μην σκοτωνόμαστε!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 7:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλη Θεμελίνα έγραψε:

"μάλλον δεν γνωρίζεις πως ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο το αυτεξούσιο".

Το κλασικό ερώτημα που θέτουν όλοι: γιατί αφού υπάρχει Θεός δεν βοηθά έστω και λίγο, γιατί τέτοια φρίκη; Στη χιροσίμα ήταν και στο Ναγκασάκι;

Τα γνωστά τερτίπια των θεολόγων: το αυτεξούσιο! Έδωσε, σου λεν, την ελευθερία της βούλησης! Ο άνθρωπος είναι υπέυθυνος κι ελεύθερος, σου λεν!

Αν συνέβανε κάτι τέτοιο δε θα έστελνε ποτέ μα ποτέ τον γιό του ή τον λόγο του ή δε θα αποκαλυπτόταν. Τούτο σημαίνει ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ. Αναφέρομαι σε όλες τις θρησκείες!
Αν ο Θεός σεβόταν το αυτεξούσιο του ανθρώπου ποτέ δε θα αποκάλυπτε τον εαυτό του ή το λόγο του ή τη θέλησή του: ειδάλλως παρεμβαίνει και δεν είναι ο άνθρωπος ελεύθερος, δε σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου.

Άρα φάσκεις κι αντιφάσκεις στο ζήτημα της ελευθερίας της βούλησης.

Αν τώρα δέχεσαι πως δεν αποκαλύπτεται και δεν παρεμβαίνει και δεν επεμβαίνει: τότε δεν έχει καμία σχέση με μας, είναι ανύπαρκτος για μας και άχρηστος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 7:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Βugman, ο ορισμός από μέρους σου του θεού ως μεταβλητότητας ισοδυναμεί με τους φυσικούς νόμους; Η σκέψη σου τείνει θα έλεγα προς τον πανθεϊσμό!

(σημ. Πριν αντιμετώπισα τεχνικό πρόβλημα με τον υπολογιστή και διέκοψα στη μέση τη διαδιακασία δημοσίευσης με αποτέλεσμα να φανεί δύο φορές το προηγούμενο μήνυμά μου. Πάτησα διαγραφή και ξανακόλλησα, το' κλεισα και το ξανάβαλα κ' είδα ευτυχώς πως είχε βγει)

Στη ουσία, φίλοι, ένας υπαρκτός Θεός για μας θα ήταν αυτός που αλληλεπιδρά με τον άνθρωπο. Αυτό δίνει και την κατάφαση της ύπαρξής του.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 11:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η σκέψη μου είναι στην θέση της! Οι σκέψεις μου όμως λένε ότι το παιχνίδι του νου με την αντίληψη του θεού ως προσωπικότητα είναι ένας μύθος.
Ο ΘΕΟΣ ΣΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
Δηλαδή η αλληλεπίδραση που δύναται να έχει ένας άνθρωπος με κάθε άλλο δεν είναι δυνατό να γίνει με αυτό που ορίζω θεό. Κατά φαντασία μπορεί να νομίζουμε ότι θεός είναι ένας γέρος με γένια. Ή ότι είναι ένας τύπος σε θρόνο πάνω στον Όλυμπο. Κάθε τέτοια φαντασία έχει να δείξει ένα ον που βλέπει και πράτει όπως και κάθε ανθρώπινος ηγέτης.
Ο ΘΕΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΣΜΟΥ
Η δική μου άποψη είναι ξεκάθαρη. Τον θεό τον ορίζω εγώ! Αναγνωρίζω την συνεχή μεταβολή του κόσμου. Βλέπω συνέχεια να αλλάζουν όλα γύρω μου, με διάφορους ρυθμούς. Επίσης αν και δέχομαι να ξεχωρίζω κλειστά συστήματα ώστε να περιορίζω τις μεταβολές σε χώρο και να τις ελέγχω, καταλαβαίνω ότι αυτό δεν γίνεται χωρίς να χαλάω τον εξωτερικό χώρο (με αταξία) περισσότερο άπ΄όσο ελέγχω (τάξη) τους εσωτερικούς χώρους. Δηλαδή βλέπω ότι κάθε ενέργειά μου για τάξη δημιουργεί τοπικά μικρή τάξη και στο σύνολο μεγάλη αταξία.(δες εντροπία στην φυσική).
ΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΡΙΖΟΥΜΕ ΘΕΟ
Η δική μου ύπαρξη ενεργεί πολλαπλασιαστικά στις μεταβολές του περιβάλλοντός μου. Άρα σε αυτό που αντιλαμβάνομαι ως θεό, βλέπω να μετέχω και ο ίδιος, όπως και ο κάθε άνθρωπος.
Θα μπορούσα να πώ ότι ο θεός επικοινωνεί μαζί μου; Φυσικά! Εφόσον συνέχεια βλέπω μεταβολές άρα αντιλαμβανομε ότι μεταβάλλεται ο κόσμος και αυτό είναι ο θεός. Επείδή βάσει των μεταβολών αντιδρώ έτσι η επικοινωνία είναι αμφίδρομη.
Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ
Ο Θεός εμφανίζεται ταυτόχρονα ως ένα αλλά και ως πολλά. Ένα όταν λέω μεταβολή του κόσμου. Και πολλά όταν περιγράφω την μεταβολή σαν επιμέρους μεταβολές.
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ
Ένας παραλληλισμός μπορεί να βοηθήσει: Το ρεύμα το βλέπω από την ένδειξη του αμπερόμετρου, το νοώ από την αναμένη λάμπα, από το μηχάνημα που δουλεύει. Αλλά δεν το βλέπω! Το ότι δεν το βλέπω δεν σημαίνει ότι δέν υπάρχει. Μπορώ λοιπόν να το ορίσω ως εξής: Ρεύμα είναι η αντίληψη της ηλεκτρικής ενέργειας. Σε μια ηλεκτρική συσκευή, που ενεργεί, αντιλαμβάνομαι ότι έχει ρεύμα!
(πρώτα βρέθηκαν ηλεκτρικές συσκεύες και μετά αντιληφθήκαμε το ρεύμα)
Και για να έρθουμε στο ορισμό του θεού:
Βλέποντας κάθε μεταβολή στον κόσμο, αντιλαμβάνομαι τον Θεό! Δηλαδή για τον άνθρωπο πρώτα ήρθε η παρατήρηση του κόσμου και κατόπιν η αντίληψη της μεταβολής του, ο θεός!
ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Επιστημονικά να το δει κανείς, μεταβολές στον κόσμο γινόντουσαν και πριν την εμφάνιση του ανθρώπου. Τότε λοιπόν δεν υπήρχε θεός για τους ανθρώπους (δεν υπήρχε άνθρωπος). Η ύπαρξή του εμφανίζεται από την εποχή του σκεπτόμενου ανθρώπου. Και μια και μόνο απόδειξη ήταν αρκετή για τον σκεπτόμενο άνθρωπο να πιστέψει πως υπάρχει θεός: Η αντίσταση στα έργα του ανθρώπου δεν μπορεί να είναι παρά έργο μιας ανώτερης δύναμης. Οπότε κάπου πρέπει να είναι ο υπεύθυνος της αντίστασης αυτής! Αλλά βάσει των πολλών και διαφόρων ενεργειών του ανθρώπου δεν μπορούσε να προσδιορίσει που είναι. Κατέφυγε σε διάφορα μαγικά κόλπα, μέχρι που έφτασε στον ουρανό (αφού έψαξε στη Γη και δεν τον βρήκε θα ήταν στον ουρανό...δεν υπήρχε μέρος να ψάξει κατάλληλο μάλιστα για να επιβλέπει τους πάντες!).
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Όλες οι θρησκείες προσπαθούν να πουν στον άνθρωπο ότι ο Θεός ελέγχεται όχι απ΄ευθείας αλλά με την συστηματική ενασχόληση με του Θεού τα πράγματα. Τότε και μόνο ο σεβασμός του ανθρώπου προς τον Θεό είναι πραγματικότητα, και τότε ο Θεός θα τον ανταμοίψει πλουσιοπάροχα. Δεν μπορούν να το αποδείξουν αλλά έτσι κι αλλιώς έχουν τα άμεσα παράπλευρα οφέλη, κοινωνική ομόνοια και τάξη.
Οι επιστήμονες προσπαθούν να ελένξουν τις μεταβολές που σπουδάζουν και εντέλει γνωρίζουν αλλά δεν το πετυχαίνουν στο 100%. Ακόμα και με πιο μικρή απόδοση καταφέρνουν να δώσουν παράπλευρα αποτελέσματα -αυτά των μεταβολών- που ωφελούν τον πολίτη (δες πυρηνική ενέργεια)
Και οι θεολόγοι και οι επιστήμονες στο ίδιο τομέα εργάζονται αλλά διαφορετικά!
Και το ωραίο είναι ότι ο καθένας μας δεν θέλει να ορίσει τον θεό αλλά να το σκέφτεται ως κάτι απροσδιόριστο, ώστε να προσδοκά ότι παράπλευρα οφέλη θέλει!

(συγνώμη για το μέγεθος, αφιέρωσα πάνω από μισή ώρα για να το γράψω....)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 12:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ θα έλεγα να εκδικηθούμε λιγάκι τον θεό, γιατί δεν ασχολείται μαζί μας όσο θα θέλαμε: να πάψουμε και εμείς να ασχολούμαστε μαζί του. Ή θέλει να ασχολούμαστε με αυτόν, οπότε μας δουλεύει, ή δεν θέλει, οπότε κανένα πρόβλημα. Ούτε ο θεός μας έφτιαξε, ούτε εμείς αυτόν. Το σύμπαν είναι η τυχαιότητα. Και εμένα κανένας δεν με έφτιαξε, και παιδιά που κάνουμε δεν τα δημιουργούμε εμείς, απλώς επιλέγουμε ότι θα έρθει ένα παιδί στον κόσμο αλλά δεν το φτιάχνουμε εμείς. Καιρός να παραδεχτούμε την αδυναμία μας βρε παιδιά, την αδυναμία να κατανοήσουμε. Το πολύ πολύ που μπορούμε να κάνουμε είναι να αγαπήσουμε. Αυτό κάνει και η Θεμελίνα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 1:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman, η ιδέα του Θεού ως μεταβλητότητας του σύμπαντος κόσμου είναι καθαρός πανθεϊσμός. Αν διαβάσεις την "Ηθική" του Σπινόζα θα το συνειδητοποιήσεις. Το σύμπαν (μεταβλητότητα) ισούται στις πανθεϊστικές κοσμοθεωρίες με το θείον ή και το αντίστροφο.
....................................................

Ο κόσμος του προτόγονου, το "Μεγάλο Ποτάμι", ο "Κεραυνός", ο υλοζωισμός των προσωκρατικών, ο δυισμός του αναξαγόρα με τον νουν του, ο εξωκοσμικός Θεός του Πλάτωνα, του Χριστιανισμού.
Βλέπουμε στους Θεούς του ανθρώπου μία κλιμάκωση προς το υπερβατό: προς το σημείο στο οποίο δεν μπορεί κανείς ν' αποδείξει την ανυπαρξία του Θεού. Έτσι ο άνθρωπος κατάφερνε να κρατά ζωντανούς τους Θεούς του: να θέτει τώρα αντί για τον λόγο την πίστη!

Η σκέψη του Είναι: μη κατανόηση του Μηδενός: μεταθανάτιες ζωές και Θεοί: Πολιτισμός-πολιτισμικός άνθρωπος, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ "ΠΡΕΠΕΙ" ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΣΜΟΥ.

Σύλληψη Μηδενός: απεμπόληση του Μηδενός εξαιτίας του πολιτισμικού "Πρέπει". Κατάφωρη συνειδητοποίηση του γελοίου της έννοιας του Θεού της παράδοσης (του Ποταμού, του Κεραυνού κτλ). Το "Πρέπει" του πολιτισμού: τοποθέτηση του Θεού σε πλαίσια τέτοια ώστε να ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ν' αποδειχτεί η ανυπαρξία του: Πίστη κι όχι λόγος για το Θεό.

(Γι' αυτή την πολιτισμική ανθρωπολογία καλά θα ήταν ν' ανοίξουμε μια θεματική)

Ανακαλύπτουμε πως υπάρχουν στους λαούς-πολιτισμούς κάποια "αιτήματα" τα οποία διατηρούνται πάντα: ο τρόμος του θανάτου κ' οι Θεοί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2004 10:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[ Φιλε μου νν,αν αυτο το ελεγαν οι θεολογοι και οι ρασοφοροι θα τους ειχα γραψει μαζι με τα λεγομενα τους στα παλια μου τα παπουτσια.Μιας που δεν τους εχω και τοση εκτιμηση αφου θελημενα για καποιον σκοπον συνεχως ερμηνευουν το λογο του Θεου ,τον κανουν να δειχνει υπερβολικος και τους πιστους τους εχουν με παροπιδες και τους απιστους να μας λενε τι μ*****μας ψελνουν.Απο ερευνιτηκη αποψη και μονο κατσε διαβασε την καινη διαθηκη ψαξε οχι στις γραμμες αλλα αναμεσα σαυτες.Μπες μεσα στα λογια.Και αναλυσε.Και σαν απιστος να χαιρεσε γιατι ο Θεος ειναι πιο κοντα σαυτους.
Οσο για την Χιροσημα κα το Ναγκασακι....ηταν και αυτα εργο καποιον που καναν καταχρηση της εξουσιας τους.Τι πιστευες πως θα εκανε ο Θεος?Θα απλωνε το χερι του και θα σταματουσε τους πυραυλους,τις βομβες και οτι αλλο?Μην γινεσε τοσο παιδι.Τετοια θαυματα δεν υπαρχουν.
Και ιασον ακο μου σου εχω ξαναπει η πιστη αρχιζει απο κει που σταματα η σκεψη.Δεν μπορω οσο και αν σκεφτομαι να αποδειξω πως υπαρχει καπου μπλοκαρω ομως ετσι απλα χωρις να περιμενω κατι τον αγαπω.Τις εντολες του δεν θα ελεγα πως τις ακολουθω πιστα ειμαι παραβατης και μαλιστα συνειδητα.Ας με χρεωσει κολαση.Μα και αυτοι που θελουν να αποδειξουν πως δεν υπαρχει παλι καπου μπλοκαρουν και βρισκονται στην ιδια θεση με μενα που δεν μπορω να αποδειξω την υπαρξη του.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2004 1:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλη Θεμελίνα,
Το ζήτημα του Θεού με απασχολεί χρόνια. Και την Καινή Διαθήκη, που λες, την έχω διαβάσει πολλές φορές.
Πρόσεξε, σε παρακαλώ, την αμέσως προηγούμενη δημοσίευσή μου. Εκεί θα δεις πως υποστηρίζω πως η ιδέα του Θεού προκύπτει από το πρώτο πολιτισμικό "Πρέπει" και αφού ανακαλύπτουμε πως δεν υπάρχει, εξαιτίας του πολιτισμικού "Πρέπει" και Αιτήματος την τοποθετούμε σε τέτοια πλαίσια που να μην μπορούμε να αποδείξουμε κι εκεί την ανυπαρξία του. Γι' αυτό και γκρεμίστηκε ο λόγος και τη θέση του πήρε το γνωστό: ή πιστεύεις ή δεν πιστεύεις.

Είχα ανοίξει μια θεματική (δεν συνεχίστηκε) και ήθελα να δω τα επιχειρήματα αυτών που πιστεύουν ή δεν πιστεύουν ("επιχειρήματα"). Σίγουρα (έτσι πιστεύω) θα έβλεπες περισσότερα επιχειρήματα, αν συνεχιζόταν, υπέρ της δεύτερης.

Ο Θεός ήρθε ως αναγκαίοτητα εξαιτίας της σκέψης του Είναι. Εκεί τέθηκε και το πολιτισμικό "Πρέπει". Γι' αυτό και ο Θεός αποστασιοποιείται από τον κόσμο, για να μην μπορούμε να αποδείξουμε την ανυπαρξία του. "Πρέπει" να είναι. Βάζουν το ζήτημα, έτσι, της πίστης.

Παράλληλα, η αποποίηση του Μηδενός: θα δεις το Θεό να έχει το κατηγορούμενο της αθανασίας! Αυτά είναι τα πρωτογενή κατηγορούμενα ή ποιοότητες. Θα δεις πως ο Θεός ήρθε ως εναντίωση στο θάνατο.

Η πίστη πως δεν υπάρχει απόλυτο. Η πίστη πως ο κόσμος ως συνολο ιδιοτήτων ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ. Απόλυτα φυσικός, ούτε καλός ούτε κακός. Η ουδετερότητα είναι η αληθινή ΚΑΤΑΦΑΣΗ του Είναι. Η φυσικότητα. Αυτό είναι και η οντολογική αποδοχή του κόσμου! Δίχως μεταφυσική, ιδεατό κτλ

Τι να δω στην Καινή Διαθήκη, Θεμελίνα; έναν αντιφατικό Θεό (βλ. και τον της Παλαιάς, αλλά ας τον αφήσουμε έξω στο παράδειγμά μας); Τελικά αυτός ο Θεός Είναι; Ο Θεός της αγάπης και μετά ο Θεός της Αποκάλυψης, ο στυγνός τιμωρός; Ένα γίγνεσθαι που δεν αποτελεί απόλυτο;
Αυτό τι δείχνει; Δείχνει πως το απόλυτο δεν το είδε ο άνθρωπος στην εξάλλειψη του γίγνεσθαι, αλλά στην εξάλειψη της πτώσης στην ανυπαρξάι, στο ΑΘΑΝΑΤΟ!

Φαντάσου ένα Θεό δίχως ανθρώπινες ιδιότητες. Μα αν ήταν έτσι δε θα μας ενδιέφερε.

Άκου, φίλη Θεμελίνα, και κάτι άλλλο. Γιατί ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο; Από αγάπη, θα σου πουν.
Ένσταση: μα αγαπάμε και συμπονουμε ό,τι υπάρχει. Δεν μπορώ να αγαπήσω ή να λυπηθώ ένα άνθρωπο που δεν γεννήθηκε!
Με άλλα λόγια γκρεμίζεται ο Θεός των ανθρωπίνων ιδιοτήτων.

Τι μένει, λοιπόν, φίλη, ύστερα; Μια ανόργανη ύλη, μία ψυχρή και αποπροσωποιημένη μάζα. Όσο κι αν του κράζεις ν' αλλάξει αυτό δε θα σ' ακούσει.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Κυρ Σεπ 05, 2004 5:50 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2004 2:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μηδέν.......εκτός και αν ορίσεις τον θεό και ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ζήσεις εν θεώ παρουσία!
Στο φινάλε όμως θα ζήσεις θεϊκά! Laughing


(σύμβαση=αποδοχή ορισμού)
(θεϊκά= όπως όρισες)

Ακόμα και αν πεις δεν υπάρχει θεός, αυτό αποτελεί μια άλλη σύμβαση! Οπότε θα ζήσεις θεϊκά (με τη απουσία θεού)!

Το θέμα είναι πως δεν ζούμε όσο θεϊκά θέλουμε! Αμφίβάλουμε για την δυνατότητά μας να ορίζουμε! Αυτή η αμφιβολία ελπίζουμε να φύγει αν αποδείξουμε πως αυτό που ορίζουμε ως θεό υπάρχει!

Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ
Ό,τι ορίζω υπάρχει. Υπάρχει θεός αφού τον ορίζω! Άρα θεμελίνα και νν υπάρχει θεός! Αν πείτε ότι δεν υπάρχει, τότε δεν τον ορίζεται, άρα δεν υπάρχει για σας!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2004 2:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[Μην ψαχνεις το Θεο στην παλαια διαθηκη μωρο μου.Αντε το πολυ πολυ να τον βρεις σε καμια φλεγομενη βατο.Πουθενα αλλου εκει μεσα.Θειε μου το θεμα με αυτους που δεν πιστευουν στην υπαρξη του δεν ειναι οτι δεν τον οριζουν.Ειναι οτι δεν θελουν να νιωθουν οτι οριζονται απο Αυτον.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2004 3:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα δεν τον έψαξα στην Παλαιά Διαθήκη. Και ΟΧΙ το "πολύ πολύ να τον βρεις σε καμιά φλεγόμενη βάτο. Πουθενά αλλού εκεί μέσα". Όλα στην Παλαιά Διαθήκη είναι αυθαίρετη παρέμβαση και επέμβαση του Θεού.
Τον Θεό της Παλαιάς, όπως σου έγραψα, τον αφήνω ΕΞΩ απ' το παράδειγμά μας.

Έγραψες:

"Το θέμα με αυτούς που δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του δεν είναι ότι δεν τον ορίζουν. Είναι ότι δεν θέλουν να νιώθουν πως ορίζονται από Αυτόν".

Να γίνουμε, λοιπόν, Θεμελίνα, μαριονέτες και νευρόσπαστα κουκλάκια; Να ορίζουν την ύπαρξή μας άλλοι: το εξωκοσμικό, το πέραν, το υπερπέραν, αόρατες πραγματικότητες; Αυτό σε ικανοποιεί; Έτσι θες τον άνθρωπο; Να ορίζεται από άλλους; Αυτό είναι για σένα η ανθρώπινη Ελευθερία; Σωστά το έθεσες και σκιαγράφησες την ύπαρξη όλων των οπαδών του υπερπέραν!

Κάποιοι, όμως επιλέγουν τον τραχύ και σκληρό δρόμο της αναζήτησης, δίχως δόγμα ή πίστη που δεν αποδεικνύεται. Ακόμα κι αν κάνουν λάθος. ;)

Bugman, Θεμελίνα, ό,τι ορίζουμε ΔΕΝ σημαίνει πως υπάρχει κιόλας.

Bugmagn, εσύ είσαι πανθεϊστής. Λατρεύεις τη φύση. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνώνυμα γι' αυτή τη λατρεία της φύσης (μεταβλητότητας): θεός, φύση, σύμπαν, θείο κτλ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2004 3:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

αφού με ορίζεις ΥΠΑΡΧΩ!
Laughing Laughing Laughing
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 2 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center