Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Αγγλικος εμπειρισμος,ηπειρωτικος ορθολογισμος.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 28, 2004 3:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν ο δικος μου ορθολογισμος ειναι ιδιος με τον δικο σου και του καθε αλλου.Μαλλον θα δυσκολευομουνα να το ελεγα.Μα την αληθεια μου.Μα ο δικος μου ορθολογισμος δεν εχει καμια σχεση με τον δικο σου.
Καποτε σε μια αλλη συζητηση περι Θεου σου ειχα πει πως πριν κανω κατι και ξερω αν αυτο ειναι κακο ή οχι το κανω.Αν θες χρεωσε με ασυνειδησια.Αλλα εχω μια ζωη και θα ζησω πολλα.Θα κυνηγαω πολλα.Θα αφηνομαι σε πολλα.Το μετρο και τις ισσοροπιες σε καθε περιτωση ειμαι σε θεση να τις γνωριζω και να τις αντιλαμβανομαι.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 28, 2004 4:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εξήγησα, σήμερα, σε μια πελάτισά μου γιατί δεν βγάζει στο νηπιαγωγείο της καλές φωτογραφίες (όλο πλάτες έβγαζε και τα κεφάλια από πίσω).
Της είπα ότι μέχρι τώρα νομίζει ότι είναι εκτός θέματος (εκτός γεγονότος)όταν τραβάει φωτογραφίες. Το παραδέχτηκε. Οι φωτογραφίες της δεν βγήκαν καλές διότι γράφουν και την κακή της θέση!
"Να τι θα κάνεις" της είπα: Δεν θα κυνηγάς το θέμα, θα φτιάχνεις εσύ το θέμα και μετά θα τραβάς.
Η εμπειρία που είχε με την φωτογράφιση δεν της έδειχνε ότι το κυνήγι θέματος είναι δύσκολο και απαιτεί μηχανή καλή. Ζούσε σε αυτήν την άγνοια, και έβγαζε πάντα τέτοιες κακές φωτογραφίες. Τώρα λοιπόν με την γνώση θα κάνει νέα αρχή. Δέχτηκε δηλαδή μια άλλη εμπειρία για μια νέα μέθοδο.

Ποιός ήταν εμπειρικός και ποιός ορθολογιστής, ή ήταν και οι δυό;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 28, 2004 4:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η πελατισσα σου ασχετη και εσενα ως εμπειρο περισσοτερο ορθολογιστη απαυτην.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 28, 2004 4:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Afham, μια που ανάφερες και εσύ τον Ντε Σαντ, μάντεψε σε ποιανού καθηγητή Φιλοσοφίας το γραφείο είχα δει βρωμερό και κατατσακισμένο αντίτυπο με τις πλεον σκληρές πορνοϊστορίες του Μαρκησίου... και μάλιστα στο Γαλλικό πρωτότυπο...

Για να σε βοηθήσω, ειναι φανατικός πασοκτζής, επαρμένος, πολυγραφότατος και δεινός γερμανιστής... (πάω στόιχημα ότι κατάλαβες, αλλά μην γραψεις όνομα!)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 29, 2004 3:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Julianos, αν και δεν με ενδιαφέρει το όνομα του καθηγητή μόλις όρισες το τι σημαίνει μη εμπειρία και μη ορθολογική σκέψη.
Τα γεγονότα που συνδέουν τον καθηγητή αποτελούν μια εμπειρία σου που δεν δείχνει που σου χρησίμευσε ώστε να διαπιστώσει κάποιος τον λόγο που δεν αναφέρεις το όνομά του.
Άρα ο λόγος σου είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να μην κάνεις λάθος, να μη επισημαίνεις κάποιο λάθος, αλλά να λες "υπονόησε" ή "θεώρησε" ότι θες αρκεί να συμπίπτει. Ζητάς δηλαδή ταύτιση λόγου και όχι εξήγηση ή διαπίστωση. Αυτό λέγεται, πάντα στην σφαίρα της νόησής μου, υποθετικός προβληματισμός, ή αλλιώς παιχνίδι, διασκέδαση.
Έτσι εμφάνισες το δίπολο Εμπειριστής-Ορθολογιστής, ώς τρίπολο: Εμπειριστής-Ορθολογιστής-Διασκεδαστής.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 29, 2004 4:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman, ειναι γνωστό ότι κάποτε η φιλοσοφία ήταν παιχνίδι ("αει παιζετε", εσείς οι Ελληνες, ειχε πει ο Αιγυπτιος ιερέας στον Σόλωνα -Πλατ. Τιμαιος-)

Αλλά, και σε άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες, πιο ανθρώπινες και πέραν της φιλοσοφίας, το να υπονοείς κάτι έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον από το να το δηλώνεις... (αυτη η φωτο της Σαρλιζ Θερόν που χαζεύω στο διπλανό παράθυρο, είναι τρανή απόδειξη!)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 29, 2004 7:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το παιχνίδι βασίζεται στην ντρίπλα και στην εξαπάτηση και αποτελεί την βάση της πολεμικής τέχνης. Το ίδιο πράγμα εννοείς julianus ότι είναι και η φιλοσοφία? Οι Αιγύπτιοι είχαν κάθε λόγο να το πιστεύουν αυτό γιατί στην εξαπάτηση των ιερέων βάσιζαν τον πολιτισμό τους. Δεν νομίζω ότι το ίδιο συνέβαινε και στην αρχαία Ελλάδα. Το αντίθετο μάλιστα. Το παιχνίδι εκεί ανήκε αποκλειστικά στους έφηβους οι οποίοι έτσι εξασκούνταν στις βασικές αρχές της πολεμικής τέχνης, και δουλειά τους ήταν να στήνουν ενέδρες στα σύνορα της πόλης με όπλο τους το τόξο. (Σκοτώνει από μακριά και χωρίς να φαίνεται). Ο ενήλικας όμως ήταν οπλίτης και πολεμούσε ομαδικά και στο φως της μέρας, και επίσης δεν έπαιζε αλλά ήταν αθλητής. Η αντίθεση έφηβος \ ενήλικας, σκοτάδι \ μέρα, παιχνίδι \ αθλητισμός, τόξο \ οπλίτης, είναι θεμελιώδης στον Ελληνικό Πολιτισμό. Τέλος εξαπάτηση \ φιλοσοφία όπου βέβαια η φιλοσοφία είναι το αντίθετο της και όχι η ίδια με αυτήν.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 29, 2004 8:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis, με όλο τον σεβασμό στους αρχαίους ημών προγόνους, νομίζω ότι μια ανάγνωση του Θουκυδίδη δείχνει τί αστέρια ήταν στην ντρίπλα, την εξαπάτηση, την κωλυσιεργία κλπ, για να μην χρησιμοποιήσω βαρύτερο χαρακτηρισμό...

Το άσχημο είναι ότι όλη αυτό το ταλέντο στην απάτη επενδύθηκε στις αλληλοσφαγές μεταξύ των πόλεων-κρατών και όχι σε έναν κοινό σκοπό. Η ντρίπλα στην φιλοσοφία είναι χαριτωμένη, στην πολιτική και στην ιστορία είναι επικίνδυνη- εκτός αν έχεις να κάνει με Περικλήδες και όχι με Αλκιβιάδηδες, αλλά ο κανόνας είναι το αντίθετο Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Julianus
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 269

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 29, 2004 8:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και να συμπληρώσω ότι για μενα -οπως ισως και για τον Bugman- η φιλοσοφία είναι πια παιχνίδι. Δεν με ενδιαφέρει αν υπάρχουν απόλυτες αλήθειες, μάλλον η πλάκα του να τις κυνηγώ... Προτιμώ δηλαδή τον Σωκράτη (ο οποίος ποτέ δεν έδινε τελικούς ορισμούς και απόλυτες απαντήσεις στις συζητήσεις του, παρά "έπαιζε" με τους ορισμόύς των άλλων) παρά τον Καντ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center