Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες;

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 20, 2003 1:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες; Απάντηση με Συμπερίληψη

Μεταφέρω ένα ερώτημα που δημιουργήθηκε στο sch.gr/forums/
Και καταθέτω την απαντησή μου, σαν αφορμή για συζήτηση:

Παράθεση:
Οι έλληνες φτιάξαν την Ελλάδα ή η Ελλάδα τους έλληνες;
Αν εμείς την φτιάξαμε τότε είναι δικιά μας!
Αν αυτή μας έφτιαξε τότε είμαστε δικοί της.
Αν και τα δύο συμβαίνουν τότε είναι τόσο δική μας όσο και μεις είμαστε δικοί της.

Εν τέλει οι ξένοι έρχονται για να φτιάξουν την Ελλάδα ή να φτιαχτούν από αυτή;
Αν είναι και τα δύο τότε εμάς μας αφορά το δεύτερο σκέλος: Να φτιαχτούν από αυτή.
Αν πούμε τώρα ότι ως έλληνες είμαστε μεγαλόψυχοι, τότε φυσικό είναι να θέλουμε η Ελλάδα να δύναται να φτιάξει όλο τον κόσμο, άρα και αυτούς που έρχονται σε αυτήν.

Συμπέρασμα: Δεχόμαστε ότι την Ελλάδα την φτιάχνουμε και μας φτιάχνει, δεχόμαστε ότι οι ξένοι φτιάχνουν και αυτοί την Ελλάδα και η μεγαλοψυχία μας επιτρέπει να φτιαχτούν και αυτοί.
Διαφορετικά, θε εννοούμε τους ξένους ως δούλους. Και επειδή κανείς δεν θέλει να είναι δούλος, παρά γίνεται μόνο με επιβουλή, εμείς οι Έλληνες δεν θέλουμε να σκεπτόμαστε και να πράτουμε έτσι. (Παλαιότερα γίνονταν, δυστυχώς!)

Αυτό που μας αρέσει είναι η λάμψη του πολιτισμούμας να φωτίζει όλο τον κόσμο. Όχι η δύναμη της επιβουλής μας!
Και τούρκικα θα τους πούμε να μάθουν όχι για μας αλλά για εκείνους. Διότι και εκείνοι (οι ξένοι) έχουν καλό σκοπό και μεις επίσης τον ίδιο. Αναγνωρίζουμε και μας αναγνωρίζουν. Αν το παντρέψουμε το πράγμα δεν θα λιγοστέψουμε, αλλά θα αυγατίσουμε. Αυτό ήταν και το μήνυμα του Μ. Αλέξανδρου.

_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 21, 2003 11:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν το πρόβλημα εξαντλούταν στο αν είμαστε φιλόξενοι η όχι φίλε Bugman τότε αυτό θα είχε λυθεί προ πολλού αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι. Δεν είναι αυτό το ζήτημα αλλά το γεγονός ότι κάποιοι αφού πρώτα δημιουργούν εξαθλιωμένους ανθρώπους και έθνη, παίρνοντάς τους ότι έχουν και δεν έχουν, μετά χάριν της παγκοσμιοποίησης τους αμολούν εδώ και εκεί βορρά στους κάθε τοπικούς άρχοντες πού δεν σκέφτονται τίποτα παρά μόνο το χρήμα για μια δεύτερου τύπου εξαθλίωση. Δημιουργούν έτσι νέα κοινωνικά προβλήματα ακόμα και ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους που αισθάνονται να μειώνεται ο ζωτικός τους χώρος και να αλλοιώνεται ο τρόπος ζωής τους , να απειλούνται τα εργασιακά τους δικαιώματα και συνεπώς και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια τους. Κάποιοι ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν και το κάνουν έξυπνα. Το θέμα είναι πως εμείς θα διατηρήσουμε αυτό που είμαστε, χωρίς να καταφεύγουμε σε ηλίθιες αντιδράσεις τύπου τι δουλειά έχει ο Αλβανός να σηκώνει Ελληνική σημαία (λες και δεν σημαίνει σεβασμό και αναγνώριση της αυτοτέλειας ενός έθνους αυτή η πράξη από έναν ξένο) και αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει μόνο μέσο ηθικής υπεροχής. Σε τελική ανάλυση οι μεγάλες προκλήσεις δημιουργούν τους μεγάλους λαούς, και όταν κάτι έχει ήδη συμβεί και είναι πλέον γεγονός τότε πρέπει να ειδωθεί σαν πρόκληση.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
paraskevi
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 175

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 21, 2003 1:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν πολυεμπιστευομαι την ιδεα της Πολυπολυτισμικης κοινωνιας .Εχω ακουσει παραδειγματα οικογενειων στΗ Γαλλια ,απο Αλγερια ,Αφρικη κοκ,....τα παιδια των μεταναστων ειναι παντα μπερδεμενα για το που ανηκουν ,στην μια ή στην αλλη κουλτουρα ......Αυτο το βλεπεις εντονα στα παιδια εκεινα που εγιναν καλλιτεχνες ,και στα εργα εκφραζουν αυτον τον καημο .....Μια αγγλιδα ,με Ινδικη καταγωγη ,πηρε το Booker Prize , με θεμα τον διχασμο αυτο ,που νοιωθουν οι ανθρωποι αυτοι ..........

Επειδη εχω τελειωσει Ιστορικο /Αρχαιολογικο ,ξερω οτι το εθνος / πατριδα, ειναι μια πολυ ισχυρη υποθεση ,οχι απλη κοινωνικη συναθροιση σε καποια συνορα ,αλλα μετεξελιξη βιολογικου ενστικτου ,να "ανηκεις στη φυλη /στο εθνος" ,και δεν ειναι τυχαιο οτι ψυχικα οτι τα ατομα αυτα ειναι αποσταθεροποιημενα ............

Εχει αποδειχτει οτι το "φρουτο " της πολυτισμικοτητας ,ανοιξε τους ασκους του Αιολου ,στο φαινομενο Ρατσισμος ,στην Ευρωπη την δεκαετια του "90 ,οταν τα πραγματα ειχαν καταλαγιασει με τα εθνικα κρατη μετα τον πολεμο ..........
Το ποιοι ειναι κερδισμενοι απο την κατασταση αυτη ,νομιζω οτι ειναι φανερο .Αλλα συνθηματα του τυπου Η Ελλαδα στους Ελληνες ειναι πολυ ξεπερασμενα και ανχρονιστικα για να εκφρασουν οτιδηποτε ,ποσο μαλλον ενα ρευμα σκεψης που πρεπει να σεβεται δικαιωματα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 12:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμφωνώ Ouliathis με τι "..Σε τελική ανάλυση οι μεγάλες προκλήσεις δημιουργούν τους μεγάλους λαούς, και όταν κάτι έχει ήδη συμβεί και είναι πλέον γεγονός τότε πρέπει να ειδωθεί σαν πρόκληση."

Με την έννοια ότι η συμπεριφορά μας προς τους ξένους θα δίξει αν είμαστε μεγάλος ή μικρός λαός. Έτσι και η έννοια Λαός δεν αναιρείται αφού γίνεται το στρώμα (ή η πέτρα) όπου θα δοκιμαστεί η ικανότητα υποδοχής και αξιοποίησης νέου κόσμου.
Η δύσκολη περίπτωση για έναν λαό είναι ο κόσμος του να δοκιμάζεται σε ξένα στρώματα. Τότε μπορεί να συμβεί ανάλογα με τον κόσμο που διαθέτει και το μέγεθος του στρώματος:
1. Το στρώμα θα γίνει το εκμαγείο του υποδεχόμενου λαού. Ο λαός που υποδέχεται θα αλλοτριωθεί.
2. Το στρώμα θα είναι ευλίγιστο και με το καιρό θα πάρει πάλι την μορφή του (παροδικό φαινόμενο)
3. Το στρώμα είναι πέτρα και ο κόσμος -τμήμα λαού που έρχεται- προσκρούει και καταστρέφεται.
Paraskevi, σαν ιστορικός, βρες τρια ιστορικά παραδείγματα να το φτιάξουμε το θέμα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Κώστας16
Λέκτωρ


Εγγραφή: 02 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 35
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 11:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλησπέρα σας και εδώ
Μια ερώτηση μόνον-καθ'ότι υπάρχει και ειδήμων στην παρέα- μιλάτε για έθνος-λαό, εάν εννοείτε το ίδιο πράγμα, τι προσδιορίζει ένα έθνος?
_________________
Χαίρειν
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 11:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Λαός είναι το πλήθος που μπορούμε να το κατανοήσουμε με μια ματιά. Δες για παράδειγμα τον τσιγγάνο, με μια ματιά λες ότι αυτός είναι από τον τσιγγάνικο λαό.
Έθνος είναι το πλήθος πραγμάτων που συνοδεύουν έναν λαό, εθνική ενδυμασία, εθνικός ύμνος, εθνική σημαία, εθνική σταρ! Εθνική Ιστορία κ.α.
Εδώ το εθνικό προσδιορίζει ιδιότητα: ενδυμασία του έθνους, ύμνος του έθνους, σημαία του έθνους, σταρ του έθνους! Όλα αυτά είναι συμβατικά, τα δεχόμαστε ως ταυτότητα ενός λαού.
Το λαός γίνεται και αυτό επίθετο που προσδιορίζει στόχο, λαϊκή μουσική, λαϊκή αγορά, δηλαδή μουσική για τον λαό, αγορά για τον λαό. Δεν μπορούμε να πούμε μουσική του λαού, γιατί δεν αντιπροσωπεύει όλους. Το ίδιο για την λαϊκή αγορά, δεν μπορούμε να πούμε αγορά του λαού διότι υπάρχουν και άλλες αγορές για τον λαό.
Άρα Έθνος είναι η ταυτότητα ενός λαού!
Τα λεξικά τα λένε ως ένα και το αυτό!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Κώστας16
Λέκτωρ


Εγγραφή: 02 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 35
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 12:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τό δέχομαι bugman (άσχετο αν συμφωνώ η όχι).
Αφού είναι όμως έτσι και σύμφωνα με τον ορισμό που δεχτήκαμε μιλάμε για ένα έθνος με ηλικία μόνον 175 ετών το ελληνικό, σωστά?
Η καλύτερα να περιμένουμε και άλλες απόψεις?
_________________
Χαίρειν
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 12:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πρόσεξε!
Το έθνος είναι κάτι δυναμικό. Όπως και ο λαός. Γενικά είναι πραγματικότητες και σαν τέτοιες η μεταβολή είναι η κύρια ιδιότητά τους!
Το έθνος μας θα αποκτήσει διάφορα εθνικά καλούδια. Χρειάζεται λαός γι' αυτό και ειδικότερα μονάδες ξεχωριστές.(εθνικός ο Ύμνος αλλά τον έγραψε ο Σολομός!)
Πολιτιστικά στοιχεία δεν έχουμε όμως μόνο τα εθνικά σύμβολα αλλά και τις λαϊκές τέχνες και γράμματα, τα οποία αν και δεν αντιπροσωπεύουν ολο τον λαό, είναι πράγματα που βγαίνουν γι' αυτόν.
Λαός που παράγει έθνος μπορούν να είναι εθνικές ομάδες άλλων λαών. Για παράδειγμα χορεύουν τα ελληνόπουλα χασαποσέρβικο! Ένας λαϊκός χορός, χορός για τον έλληνα, αλλά και κάθε ξένο που θα έρθει στην Ελλάδα. Εμείς όμως τον θεωρούμε λαϊκό μας χορό και ας τον λέμε -σέρβικο.
Μπορούμε να πούμε ότι το έθνος μας γεννήθηκε τότε, αλλά δεν σημαίνει ότι λαός δεν υπήρχε πριν. Η κοινή ταυτότητα μας έκανε έθνος. ΄Μεσα σε αυτό όμς βρέθηκαν πολλοί λαοί, όπως αρβανήτες, βλάχοι, οθωμανοί, εβραίοι, αλλά και συγγενικά ελληνικά φύλα, κρήτες, θρακιώτες, ηπειρώτες κ.α.
Όλοι αυτοί έβαλαν και κάτι και έτσι να το σημερινό έθνος.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Κώστας16
Λέκτωρ


Εγγραφή: 02 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 35
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 1:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολύ αχταρμάς μου ακούγετε, μου γκρεμίζεις την ιδέα που είχα για τον όρο.
Άσε θα περιμένω και άλλες απόψεις, ίσως πιο ειδικών από μας.
_________________
Χαίρειν
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 22, 2003 1:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Βεβαίως και στην γκρεμίζω! Αν στην έφτιαχνα τότε θα ήσουν ρομποτ και όχι άνθρωπος!
Δες εδώ http://users.forthnet.gr/pre/georgekarras/philosophy.html
Είναι η βασική μου φιλοσοφία (παλιό κείμενο!)
Εξηγεί, μαζί με άλλα θέματα, πως ένα θέμα πρέπει να το βλέπεις από δυο μεριές, σαν όλο και σαν χαρακτηριστικά (εκτίμηση και αποτίμηση). Οι όροι ανασκευάζονται ώστε να έχουν ίση αξία.
Έτσι βρίσκω π.χ. στην λέξη λαό το πλήθος και τα χαρακτηριστικά του που λέμε λαϊκά. Έτσι βρίσκω π.χ. στην λέξη Έθνος τον λαό και τα εθνικά χαρακτηριστικά.
Με μια απλή λογική σκέψη βλέπω ένα έθνος π.χ. το αμερικάνικο έθνος, να έχει πολλούς λαούς μέσα του με ιδιαίτερα χρακτηριστικά, όχι εθνικά αλλά λαϊκά. Εσύ όμως βλέπεις μόνο Ελλάδα. Τι να κάνουμε είναι ο προσωπικός σου χαβάς!
Χαβάς: [<τουρκ. hava]
(ο) ουσ. σκοπός, μελωδία: άρχισε ένα χαβά που δεν είχε τελειωμό | φρ. το χαβά του, επιμένει στα ίδια, δεν εννοεί ν' αλλάξει γνώμη ή συμπεριφορά

Τούρκος είμαι;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center