Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Κυνισμός

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Μαυρουλέας
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2007 12:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Κυνισμός Απάντηση με Συμπερίληψη

Διαβάζοντας τα κείμενα που γράφονται στο forum αυτό αναγνωρίζεις σε κάποιους έναν κυνισμό. Είναι γνήσιος ή ένας τρόπος εκτόνωσης μιας υφέρπουσας επιθετικότητας;
Ποια θετικά στοιχεία θεωρείτε πως έχει ο κυνισμός ως φιλοσοφική στάση στη ζωή και την κοινωνία;
Πότε εκτρέπεται από το να είναι φιλοσοφική στάση και εκφράζει απωθημένα στο ασυνείδητό μας.
Ο κυνικός και ο άλλος που υφίσταται την ειρωνεία του κυνικού. Ποια είναι τα πλαίσια μέσα στα οποία η σχέση αυτή θα γινόταν επωφελής και για τα δύο μέρη;
Το κυρίαρχο στοιχείο στον κυνικό είναι ο αυθορμητισμός και ανόθευτη παρόρμηση ή δεν υπάρχει στην πραγματικότητα τέτοιος ή τέτοια;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
lakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Νοέ 2006
Δημοσιεύσεις: 193

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2007 2:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να μην μπλέξουμε την αρχαία με την σημερινή έννοια της λέξης, θα πρέπει κατά την γνώμη μου να το διευκρινήσουμε. Ετσι και αλλοιώς δεν επιτρέπει η σημερινή δομή της κοινωνίας, τα ήθη και τα έθιμα, αλλά και κυρίως η νομοθεσία, να συμπεριφέρεται κανείς "κυνικά" σύμφωνα με την αρχαία φιλοσοφική σχολή του Σωκράτη- Αντισθένη και των μαθητών ή συνεχιστών της σχολής του. Η πλήρης αδιαφορία των κυνικών για το πως θα σχολιάσει το κοινό την ζωή τους, ή τα λεγόμενά τους ήταν το κύριο χαρακτηριστικό τους, το οποίο φυσικά δεν θα μπορούσε να ισχύει σήμερα..

Από την άποψη αυτή, δηλαδή της πλήρης αδιαφορίας της γνώμης του κοινού, η σημερινή κυνική συμπεριφορά έχει "στιγματισθεί" ως πλήρη περιφρόνηση των πλέον απλών κανόνων κοινωνικής συμβίωσης.

Ο σημερινός κυνισμός για να γίνει αποδεκτός ως φιλοσοφική στάση ζωής και οχι ως αγένεια, ή επιδειξιομανία, θα έπρεπε να συνοδεύεται με την "απόδειξη" για μια "ενάρετη" και ηθική διαβίωση των ανθρώπων που αρέσκονται σε κυνικές συμπεριφορές...Πως όμως επιτυγχάνεται αυτό, όταν το άτομο σήμερα "βουλιάζει" μέσα στην σούπα της ανωνυμίας των πόλεων;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Μαυρουλέας
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2007 3:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

lakis έγραψε:

Ο σημερινός κυνισμός για να γίνει αποδεκτός ως φιλοσοφική στάση ζωής και οχι ως αγένεια, ή επιδειξιομανία, θα έπρεπε να συνοδεύεται με την "απόδειξη" για μια "ενάρετη" και ηθική διαβίωση των ανθρώπων που αρέσκονται σε κυνικές συμπεριφορές...Πως όμως επιτυγχάνεται αυτό, όταν το άτομο σήμερα "βουλιάζει" μέσα στην σούπα της ανωνυμίας των πόλεων;


Παράλληλα αγαπητέ Λάκη η έλλειψη προσωπικής επαφής και ανταλλαγής βλεμμάτων μέσα από τη μηχανοποιημένη επικοινωνία των ηλεκτρονικών φόρουμ δεν επιτρέπουν στον άλλο να καταλάβει το πως εννοεί κάτι.
Βλέποντας αρκετούς εδώ μέσα να σκοτωνόμαστε μέσα σε αντιπαραθέσεις πήρα την πρωτοβουλία γι' αυτό το θέμα. Θα σταθώ λίγο στη στάση του ABC αλλά όχι μόνο, που είναι όντως κυνική (ποτέ δεν έχει στραφεί εναντίον μου αλλά διαβάζω τα σχόλιά του), έχει δηλαδή μια επιθετική ανατρεπτική προσέγγιση στην παράθεσή του. Χρειάζεται;
Ο άλλος δεν τον γνωρίζει, μπορεί να αφομοιώσει αυτό που του λέει, με (δίχως να υπάρχει οικειότητα) απότομο τρόπο;
Θέμα μου στην ουσία είναι η επικοινωνία. Πώς την καταλαβαίνουμε;
Αν επικοινωνία δεν είναι η μεταφορά εμπειρίας από τον ένα στον άλλο, τότε τι είναι;
Αν επικοινωνία δεν είναι τελικά προσφορά τότε τι είναι;
Για να μπορεί όμως και ο άλλος να πάρει πρέπει να του προσφερθεί με κατάλληλο τρόπο που να μην το συμπαγοποιεί, που να μπορεί να διαλεχθεί.
Προσωπικές βρισιές και υπονοούμενα τι σχέση έχουν με μία επικοινωνία που είμαι σίγουρος όλοι αλλιώς την φανταζόμαστε και θα θέλαμε να έχουμε μεταξύ μας.
Θα μπορούσε βέβαια κάποιος να ισχυριστεί πως η ισχυρογνωμοσύνη δεν είναι διάλογος, (και δεν είναι) αλλά και όταν αυτός δεν επιτυγχάνεται δε σημαίνει πως χρειάζεται και να συνεχιστεί με βρισιές, γιατί πλέον δεν έχουμε επικοινωνία αλλά λεκτικό ρινγκ.
Τι ψάχνουμε τελικά εδώ. Τη διανοητική μας αναγνώριση; Ή την αλήθεια και μερικούς εγκάρδιους ανθρώπους με όρεξη για δουλειά πάνω στις ιδέες και τις έννοιες;
Υπόψη πως και εγώ έπεσα στη λούμπα αυτή της αντιπαράθεσης και όχι της παράθεσης ιδεών, δε μιλάω λοιπόν αφ' υψηλού.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ahso
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2006
Δημοσιεύσεις: 359

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2007 4:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μαυρουλέας έγραψε:
Θα μπορούσε βέβαια κάποιος να ισχυριστεί πως η ισχυρογνωμοσύνη δεν είναι διάλογος, (και δεν είναι)

Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς με τη λέξη "ισχυρογνωμοσύνη". Διάλογος δε σημαίνει παραίτηση από την άποψή σου και παραδοχή της άποψης του άλλου. Αν μετά την ανταλλαγή απόψεων κάποιος θεωρεί ότι η δική του γνώμη παραμένει αυτή που ήταν, καλώς κάνει και παραμενει στην άποψή του και δεν είναι ισχυρογνωμοσύνη αυτό (η λέξη έχει αρνητική έννοια, δηλαδή την επιμονή στην άποψη παρά τις ισχυρές ενδείξεις ότι δεν είναι σωστή).

Αλλά αυτό που θα ήθελα κυρίως να τονίσω διαβάζοντας το αμέσως προηγούμενο ποστ σου είναι : άλλο ο κυνισμός και άλλο η επιθετικότητα. Αυτό που περιγράφεις και φαίνεται να σ΄ενοχλεί είναι το 2ο. Κι εμένα μ΄ενοχλεί και πολύ μάλιστα. Ο κυνισμός γενικά μ΄ενοχλεί επίσης, αλλά όχι τόσο - μάλιστα κάποιες φορές τον θεωρώ αναγκαίο κακό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ahso
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2006
Δημοσιεύσεις: 359

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2007 5:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

lakis έγραψε:
Ο σημερινός κυνισμός για να γίνει αποδεκτός ως φιλοσοφική στάση ζωής και οχι ως αγένεια, ή επιδειξιομανία, θα έπρεπε να συνοδεύεται με την "απόδειξη" για μια "ενάρετη" και ηθική διαβίωση των ανθρώπων που αρέσκονται σε κυνικές συμπεριφορές...Πως όμως επιτυγχάνεται αυτό, όταν το άτομο σήμερα "βουλιάζει" μέσα στην σούπα της ανωνυμίας των πόλεων;
Υπάρχει και ο κύκλος των γνωστών, το εργασιακό περιβάλλον, κάποιοι χώροι όπου συχνάζει κάποιος, τα Fora (καλή ώρα Smile ), όπου κανείς δεν είναι ανώνυμος (ή τουλάχιστον στην τελευταία περίπτωση όχι εντελώς ανώνυμος). Και νομίζω ότι μετά από κάποιο χρόνο (όχι πολύ) γίνεται αρκετά εμφανές -κι εδώ εννοώ- ποιος είναι κυνικός και ποιος αγενής και επιθετικός Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2007 5:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Με συγχωρείτε που επεμβαίνω.
Συμφωνώ ως προς τον φερώμενο κυνισμό.
Σε καμμία όμως περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί "κυνικός" κάποιος που μόνο σε είδική περίσταση φέρεται έτσι. Ή είσαι ή δεν είσαι.
Ευχαριστώ.
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
lakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Νοέ 2006
Δημοσιεύσεις: 193

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2007 9:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εάν το θέμα ετέθη για να σχολιάσουμε τα γραφόμενα εδώ, (δεν το κατάλαβα ομολογώ) εγώ τουλάχιστον αν και είμαι καινούργιος εδώ, όταν άρχισα να επικοινωνώ γράφοντας την γνώμη μου, δεν κρύβω οτι είχα την ελπίδα οτι βρήκα κάποιο χώρο λίγο διαφορετικό. Ίσως όμως να βιάστηκα και τώρα τελευταία προσπαθώ να αποφύγω να ανοίξω ορισμένα θέματα. Εχω αρκετά "άσχημα" να σκέφτομαι για την κοινωνία που ζούμε και δεν μου χρειάζονται να προσθέσω και άλλα.

Δεν πρόκειται φυσικά να δώσω σε κανέναν συμβουλή πως να συμπεριφέρεται εδώ, αλλά απλώς εύχομαι η απερισκεψία ορισμένων να μην γίνει αιτία να ατονήσουν οι καλές συζητήσεις λόγω απογοήτευσης..

Θα μου πείτε ...έχασε η βενετιά βελόνι....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
emu
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιαν 2006
Δημοσιεύσεις: 553

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2007 1:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

προσωπικα παντοτε,κυνισμος για μενα,ειναι η ικανοτητα ενος ατομου,να ειναι ειλικρινης και ευθυς, πανω απ ολα με τον εαυτο του,και επειτα,εχοντας το θαρρος της γνωμης του,μεσω της αυτογνωσιας του,να ειναι ειλικρινης κι ευθυς και με τους αλλους.Η αντιπροσωπευτικη φρασ稨 τα λεει εξω απο τα δοντια,¨¨διχως περιστροφες και σαλτσες, ανθρωπος σπαθι,και δε χρυσωνει το χαπακι.Βεβαια,με την παροδο των χρονων,αλλειωνεται η αρχικη εννοια της λεξης,και η σημασια της εννοει τον ειρων ανθρωπο,τον ανθρωπο που με ειρωνικο τροπο, και με αγνοια αυτογνωσιας,προσπαθει να επιβαλλει τη γνωμη του στους αλλους...Βεβαια,η επιθετικοτητα δεν ειναι οτι ιδανικοτερο για ενα χωρο οπως αυτον,αλλα και παλι,εχουμε δημοκρατια...οποτε...ο καθενας ειναι ελευθερος να εκφερει τη γνωμη του ,οταν βεβαια γινεται στα πλαισια του σεβασμου,και του θεμιτου ανταγωνισμου αποψεων εις το ονομα της φιλοσοφιας Smile βεβαια ο τροπος που εκφερει ο οποιοσδηποτε αποψη ειναι υποκειμενικος.υπαρχει ομως το εργαλειο του γραπτου λογου.Ας το χρησιμοποιισουμε προς οφελος μας... Cool
_________________
Ομορφια ειναι η απλοτητα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2007 2:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και πάλι συγγνώμη που επεμβαίνω.
Μπορεί να υπάρξει παρεξήγηση και κάποιος να νομίσει ότι ο κυνικός φιλόσοφος της αρχαιότητας έχει κάποια σχέση με αυτά πού δίδονται εδώ.
Ουδεμία φυσικά.
Ο κυνικός είχε τρόπο ζωής την κυνική συμπεριφορά. Τα αποφθέγματα, οι "ατάκες" αν θέλουμε, έμειναν στην ιστορία όχι επειδή ήταν μία στιγμιαία έκρηξη του εγώ, αλλά η ηθελημένη "φιλοσοφικά" αντιμετώπιση των πραγμάτων. Παράδειγμα (σε όλους γνωστό) ο Διογένης. Αυτός όχι μόνο αντιμετώπισε "κυνικά" τον Αλέξανδρο "μή μου στερείς αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις", αλλά έβγαζε και την μαλαπέρδα του στη μέση του δρόμου, καταμεσήμερα, προς ικανοποίηση της σαρκικής του επιθυμίας.
Καμία σχέση λοιπόν οι παραθέσεις στο θέμα με τον "κυνισμό".
Εδώ πρόκειται καθαρά, για θέμα λανθάνοντος εγωϊσμού και τίποτε άλλο.
Ας μην το υπερτιμούμε.
Ευχαριστώ και πάλι.
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Μαυρουλέας
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2007 4:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ έγραψε:
Και πάλι συγγνώμη που επεμβαίνω.
Μπορεί να υπάρξει παρεξήγηση και κάποιος να νομίσει ότι ο κυνικός φιλόσοφος της αρχαιότητας έχει κάποια σχέση με αυτά πού δίδονται εδώ.
Ουδεμία φυσικά.
Ο κυνικός είχε τρόπο ζωής την κυνική συμπεριφορά. Τα αποφθέγματα, οι "ατάκες" αν θέλουμε, έμειναν στην ιστορία όχι επειδή ήταν μία στιγμιαία έκρηξη του εγώ, αλλά η ηθελημένη "φιλοσοφικά" αντιμετώπιση των πραγμάτων. Παράδειγμα (σε όλους γνωστό) ο Διογένης. Αυτός όχι μόνο αντιμετώπισε "κυνικά" τον Αλέξανδρο "μή μου στερείς αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις", αλλά έβγαζε και την μαλαπέρδα του στη μέση του δρόμου, καταμεσήμερα, προς ικανοποίηση της σαρκικής του επιθυμίας.
Καμία σχέση λοιπόν οι παραθέσεις στο θέμα με τον "κυνισμό".
Εδώ πρόκειται καθαρά, για θέμα λανθάνοντος εγωϊσμού και τίποτε άλλο.
Ας μην το υπερτιμούμε.



Ακριβώς αυτό!
Ήταν βαθύς φιλοσοφικός βίος.
Συμφωνώ σε όλα.
Ο κυνικός ήταν ανυστερόβουλος. Γι' αυτό και δε νοιαζόταν για το τι θα πούνε οι γύρω του. Ήταν ο απλός, φυσικός και γυμνός (στη φύση) άνθρωπος.
Έφτανε στην έσχατη ένδεια θεωρώντας πως το κυνήγι της ηδονής (επιθυμία) είναι η εκτροπή του ανθρώπου από τη φυσιολογικότητα που είναι η απόλυτος ευδαιμονία μέσα από την απελευθέρωση από την ανάγκη.
Βλέπουμε λοιπόν πως ο κυνικός διάγει ένα βίο παραδειγματικό για τους άλλους.
Δεν αναγνώριζε διαχωρισμούς μεταξύ των ανθρώπων (ήταν επηρεασμένοι από τους ορφικούς)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center