Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φρειδερίκος Νίτσε
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 24, 2008 12:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε ευχαριστώ ιδιαιτέρως φίλε rakis Smile
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 24, 2008 12:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
σα να λες ότι έχουμε προθετικότητα χωρίς προθετικότητα. Ακριβώς αυτή τη κριτική άσκησε ο Χούσσερλ στον Χάιντεγκερ


Για τον Husserl η ψυχολογικά καθαρή συνείδηση είναι ήδη αποβλεπτική. Τα εμφανιζόμενα είναι ήδη διαφορετικά από τον ρου των βιωμάτων. Ο κόσμος κατά "μία σιωπή που θεάται" θα οδηγούσε στον πλήρη εκμηδενισμό του κόσμου, στη διαγραφή του ακόμα και ως φαινομένου. Τότε, όμως, η υπερβατολογικά καθαρή συνείδηση θα ήταν ένα α-άκοσμο εγώ. Αυτή η "περίκλειστη" συνείδηση ,όμως, καταδικάζεται σε πλήρη αυτοεκμηδενισμό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 24, 2008 12:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και να δεχτούμε την "σιωπηλή θέαση", είναι σα να αντιστρέφεται το σχήμα και εν τέλει το νόημα να είναι μία από τις πανουργίες του α-νόητου, που στρέφεται πίσω στον εαυτό του σε μια πράξη σημασιοδότησης που του αποδίδει νόημα, το νόημα της ίδιας του της καταδήλωσης. Αυτή η πρωταρχική ρήξη είναι η στιγμή της γέννησης, αν και σε αυτήν την περίπτωση ο παράδεισος είναι αείποτε χαμένος και το νόημα θα πρέπει να συντηρείται με μεγάλο κόστος: η ιστορία θα υπάρχει με τον ιδρώτα του προσώπου της για να γεμίσει τη σιωπή με λόγο, να θάψει το α-νόητο κάτω από το θεμέλιο που το νόημα εγείρει για τον εαυτό του, σα να ήταν δυνατό να χτίσει κανείς θεμέλιο στην άβυσσο. Η άβυσσος της σιωπής, οι α-νόητοι θόρυβοί της, αυτός ο ακατανόητος βόμβος εντόμων, δεν παύει να υπονοεί μιαν οντολογική ιεραρχία. η αντίληψη λοιπόν μιας υπερβατολογικής αβύσσου είναι θεολογία. Ή μάλλον μια α-θεολογία, που στη θέση του θεού, τοποθετεί το κενό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 24, 2008 1:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
Για τον Husserl η ψυχολογικά καθαρή συνείδηση είναι ήδη αποβλεπτική. Τα εμφανιζόμενα είναι ήδη διαφορετικά από τον ρου των βιωμάτων. Ο κόσμος κατά "μία σιωπή που θεάται" θα οδηγούσε στον πλήρη εκμηδενισμό του κόσμου, στη διαγραφή του ακόμα και ως φαινομένου. Τότε, όμως, η υπερβατολογικά καθαρή συνείδηση θα ήταν ένα α-άκοσμο εγώ. Αυτή η "περίκλειστη" συνείδηση ,όμως, καταδικάζεται σε πλήρη αυτοεκμηδενισμό.


α-ακοσμο?δυο αρνησεις κανουν μια καταφαση αρα λες οτι η υπερβατολογικα καθαρη συνειδηση θα ηταν ενα ενκοσμο εγω?αν εννουσες ενα ακοσμο εγω δεν βλεπω γιατι να σε χαλασει,αφου η καταφαση ειναι ιση με την αρνηση οταν καταφαση γινεται ο κοσμος η παν,η αρνηση θα ηταν ο μη κοσμος,το ακοσμο,ετσι δεν ειναι?αλλα καλα λες,οταν το εδω ειναι το ολον το εκει αυτοαναιρειται,η αρνηση του δηλαδη εκμηδενιζεται,αυτος ειναι ο λογικος θετικισμος που απ τον οποιο δεν μπροεις να ξεφυγεις,οχι γιατι εχεις προβλημα αλλα γιατι η ιδια η λογικη δεν μπορει να ξεφυγει απ τον θετικισμο της,το 1 ισον 1.οταν δηλαδη η λογικη φτασει τα ορια του κοσμου ο θετικισμος της ειναι αναγκαστικος,αφου αρνηση του ολου σημαινει μερος,παλι μεσα στο ολον και παλι μεσα στη λογικη καταληγεις,το τειχος της πρωτης ισοτητας ειναι για τη λογικη ανυπερβλητο.
για τα αλλα του χουσσερλ,αυτα κι αν ειναι εξορθολογισμος του υπερλογου,παει με εννοιες να ορισει αυτο που ειναι περα απ τις εννοιες
για το κενο τωρα και γενικα για τις αντιφασεις,πως γινεται το κενο να μην ειναι κενο,πως γινεται να εισαι και να μην εισαι ο εαυτος σου να βλεπεις στη σιωπη κτλ ειναι κατι που ειπαμε,να το εξορθολογιζεις ειναι χυδαιος εμπειρισμος.
για το νοειν ειναι και το νοημα,αν τωρα το νοειν,που δημιουργει το νοημα,το λες ανοητο τι να πω?λες ανοητο τον δημιουργο νοηματος,μονο και μονο επειδη δεν μπροεις να του δωσεις ενα νοημα εσυ,αφου αυτο το δινει σε σενα και οχι το αναποδο
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 24, 2008 3:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

αγαπητέ φίλε,

καταπολεμώ και γω το λογικό θετικισμό, τουλάχιστον προσπαθώ.
το 1ο σου σχόλιο εχει να κάνει με τυπογραφικό μου λάθος.
Δέχομαι την άρνηση, τη σιωπή με την έννοια μιας φαινομενολογικής οντολογικής imlicitneess, (να το μεταφράσω "υπονοητικότητα"; ) Νομίζω ότι ήταν σαφή τα παραδείγματα που προανέφερα. Δηλ. η προθετικότητα ως "αγνή"ή "pure" υπάρχει νοερά, αλλά νοητικά πάντα έχει περιεχόμενο. Εσύ δηλ. στην πράξη, έχεις θεαθεί τη βιωματικότητά σου με τη σιωπή; Αυτό λέει και ο Χούσσερλ, ότι η προθετικότητα πάντα είναι περιεχομενική.
Αυτό που απορρίπτω είναι μία Αρχή, είτε είναι άβυσσος , είτε κάτι άλλο. Γιατί αμέσως έρχεται ο σκεπτικιστής και ρωτά: και ποιος έφτιαξε την πρώτη Αρχή;


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την rakis στις Παρ Ιαν 25, 2008 12:53 am, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 24, 2008 7:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μπορείς να απορρίπτεις την πρώτη αρχή Rakis...αλλά αυτή δεν έχει απορρίψει εσένα!
Σκέψου απλά το πρώτο ραδιοκύμα που ξεκίνησε από τη Γη. Αυτό αποτελεί μια πρώτη Αρχή. Για έναν μακρινό παρατηρητή το άκουσμα (ή όπως αυτός το λάβει) του ραδιοκύματος θα είναι σαν σε ένα πίνακα με δυαδικά νούμερα να γυρίζει μια θέση από μηδέν σε ένα. Αυτή η αλλαγή μπορεί να σηματοδοτήσει το ενδιαφέρον για μια επικοινωνία.

Ο χρόνος περνάει..το ερώτημα ποιός έφτιαξε τη πρώτη αρχή δεν είναι σημαντικό, είναι εντελώς ασήμαντο.... Τα ερωτήματα γίνονται για υπαρκτά προβλήματα. Ποιο υπαρκτό πρόβλημα θα λύσει το ερώτημα "ποιός έφτιαξε την πρώτη αρχή"; Κανένα πρόβλημα άρα δεν στέκει σαν ερώτημα!

Ακόμα και αν κάποιος υποστηρίξει ότι "θέλω να μάθω πως έγινε η πρώτη αρχή για να την ξανακάνω"...θα είναι ένας παραλογισμός..η πρώτη αρχή δεν μπορεί να ξαναγίνει ακόμα και αν ήταν τελευταία. Καμιά αρχή δεν μπορεί να ξαναγίνει αν δεν πετύχουμε να αναστρέψουμε το βέλος του χρόνου, που σημαίνει να κάνουμε όλες τις μεταβολές παντού στο σύμπαν ταυτόχρονα αναστρέψιμες. Ας καταφέρει κανείς το χυμένο να το κάνει μαζεμένο...και το συζητάμε!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 12:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νομίζω ότι με αυτό το ερώτημα έχουν πέσει πολλά κεφάλια, γιατί είναι η μάχη ανάμεσα στην ιδεαλιστική και υλιστική φιλοσοφία.
Η πρώτη αρχή είναι μεταμφιεσμένος ο θεός, απλώς στη θέση του χριστιανικού θεού μπαίνει κάτι άλλο. για το ραδιοκύμα που λες δεν είναι απαραίτητο να το δούμε ως πρώτη αρχή, αλλά ως μία δομή, που κατασκευάστηκε χωρίς υποκείμενο, από όπου μπορούν να αναπηδήσουν νέες πραγματικότητες, νέες δομές χωρίς υποκείμενο..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 1:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ρακη στον σκεπτικιστη που σε ρωταει αυτο απαντας,βρε κουτο,για ποια αρχη μιλας,γιατι πας να ορισεις το αχρονο με το χρονο,αρχη και τελος.και αυτος σου απανταει αμα ειναι ειλικρινης,γιατι θελω να μιλησω γι αυτο,και αφου θελω να μιλησω πρεπει ο λογος μου να εχει μια αρχη και ενα τελος,οποτε η αρχη του λογου μου πρεπει να ειναι η αρχη του κοσμου.
και συ του απαντας,ε εισαι χυδαιος εμπειριστης
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 6:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μην βαράτε τους εμπειριστές Very Happy (τους πιανίστες ναι)
Σιγά σιγά με αυτά που καταθέτετε θα ανοίξετε δρόμο για τον μη εμπειρισμό ή τον πάσα άλλο - δεν εμφανιζόμαστε εδώ στο filosofia.gr ως ξοφλημένη ιστορία φίλε kaneis - όποιος κάτι άλλο νομίζει, την φτέρη κούναγε.
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 10:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

καθιστε σα το σπιτι σας αλλα μη νομιζετε οτι εξαντλειτε το ειναι σας ετσι οπως ειστε
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 11:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

LSNM έγραψε:
....δεν εμφανιζόμαστε εδώ στο filosofia.gr ως ξοφλημένη ιστορία φίλε kaneis....


kaneis έγραψε:
...μη νομιζετε οτι εξαντλειτε το ειναι σας ετσι οπως ειστε...


Γιατί δεν συμφωνούν τα ανωτέρω δύο ;
Αν παρ'ελπίδα συμφωνούν, τότε σε τι οφείλεται το "μη νομίζετε" ;
Rolling Eyes
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 12:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

εσυ εφτιαξες το πατωμα και γω το ταβανι Razz
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 12:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σαλονίκη μένεις ;! Ο νους σου στο σεισμό έτσι ;

(όταν μια πολυκατοικία πέφτει το πάτωμα με το ταβάνι γίνονται σχεδόν ένα) Razz
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 12:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

για χαζο μ εχεις σε σεισμοπληκτη χωρα να μενω σε σπιτι?στο δρομο μενω
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 25, 2008 12:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

όλοι ξεκινάμε από την εμπειρία , άρα όλοι είμαστε λίγο-πολύ εμπειριστές. Πώς τρώμε λίγο ή πολύ φασολάδα; Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 9 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center