Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Βραχόκηπος
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 03, 2003 3:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Βραχόκηπος Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν ξέρω που να βάλω αυτό το θέμα, ο διαχειριστής παρακλείται να το εντάξει στη σωστή κατηγορία. Ένας φίλος, αγωνιστής για τις ιδέες του έχει φτιάξει ένα πολύ προσεγμένο site, όπου αναφέρονται διάφορα και αρκετά θέματα που άπτονται της κοινωνίας...

Κάτι ξέχασα: http://vrahokipos.stedana.gr

*Προσέξτε το άρθρο που έστειλε κατά την αποχώρηση του από το πανεπιστήμιο*
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 03, 2003 3:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Τότε ονειρευόταν ένα πανεπιστήμιο… τώρα, καθώς σκέφτεται τα τόσα χρόνια στις αίθουσες διδασκαλίας, δεν μπορεί να καταλάβει τι δουλειά είχε αυτός εκεί. Είναι σίγουρος ότι χρειάζεται μόρφωση και ότι πρέπει να διδαχθεί. Όπως είναι και σίγουρος, ότι αυτός ο τρόπος είναι λάθος. Έχει δει τον εαυτό του σε δραστηριότητες και καταστάσεις πολύ διαφορετικές από τις σχολικές και ξέρει ότι εκεί είναι πολύ πιο δραστήριος, παίρνει πρωτοβουλίες και μπορεί να μαθαίνει ένα σωρό πράγματα πολύ πιο εύκολα όταν τον ενδιαφέρουν και αποφασίζει ο ίδιος ελεύθερα να τα μάθει. Ίσως ολόκληρη η εκπαιδευτική διαδικασία ήταν ένα λάθος…


τι σωστός που είναι...
Απορώ όμως γιατί δηλώνει έστω και αμυδρά αναρχοκομμουνιστής ή κάτι ανάλογο τέλως πάντων...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 04, 2003 12:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μάλλον εδώ το θέμα μας είναι η Αναρχία.
Ο Βραχόκηπος βλέπω έχει χρωματίσει και σημαία κόκκινη μαύρη σε δυο ίσα τμήματα. Αυτό όμως είναι μια αρχή -και τα χρώματα και η σημαία-
Ποιος θα σηκώσει την σημαία και που θα πορευτεί;
Μάλον ο Βραχόκηπος θα έπρεπε να λέγονταν ντουβαρόκηπος! Γιατί για να συμετέχεις πρέπει να είσαι επιπέδου ντουβάρι!
Πρόταση
Το ποιο σωστό θα ήταν μια κίνηση για επαναπροσδιορισμό των στόχων της σημερινής αρχής. Ο τρόπος δράσης της αρχής επίσης μπορεί να συζητηθεί.
Κυριάρχο πάντως γνωμικό για την ύπαρξη αρχής είναι το ισχύει εν την ενώσι (από ορθογραφία δεν τα πάω καλά Laughing ). Αν οι ανάρχες μπορούν να δρουν μόνοι τους ανεξάρτητα τότε είναι ανάρχες. Αν δρουν ομαδικά υπακούουν στο πνεύμα της ομάδας και αυτό είναι μια αρχή. Βάσει του γνωμικού η δύναμη του ενός είναι μικρή δύναμη. Άρα αν μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα για το αποτέλεσμα και όχι για να περνάμε την ώρα μας τότε η αρχή είναι αναγκαία για τον συντονισμό, την ομαδική προσπάθεια.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 4:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ Bugman,
Είμαι σίγουρος από τα λεγόμενα σας ότι δε γνωρίζετε την είναι αναρχία, την εκπροσωπεί, ποιος είναι ο σκοπός της και ποιες είναι οι βάσεις στις οποίες στηρίχθηκε για να αναπτυχθεί η θεωρία της.
Την εικόνα της βίας που προωθούν τα ΜΜΕ, οι κυβερνήσεις, οι Μπάτσοι, οι, οι, οι... είναι η εικόνα που τους βολέυει για να αντιμετωπίσουν την αμεσοδημοκρατία! Δεν πρόκειται να πω κάτι περισσότερο από αυτά, άλλα θα παραθέσω ένα κείμενο που έγραψα όταν κάποιος παραληρούσε δημόσια κατά της αναρχίας, χωρίς να ξέρει τι είναι.

Σημείωση: Δεν είναι αναρχικός αν και συνυπάρχω με αρκετούς που (αυτο)χαρακτηρίζονται με αυτόν τον τρόπο.

Παράθεση:


Θέλετε να το καταστήσετε αδύνατο για καθέναν να καταπιέσει τον σύντροφο του;
Σιγουρευτείτε ότι κανένας δεν έχει τη δύναμη


Το ερέθισμα για να γράψω αυτό το κείμενο ήταν το άρθρο του κ. Π. Γκόλφη στο φοιτητικό περιοδικό Contrabado. Δε γνωρίζω, αν εκφράζεται το παρελθόν μου, η ευχή μου για το μέλλον ή απλά η άρνηση για το άγνωστο, όπως είναι αναρχία στο ευρύ κοινό, αλλά αρνούμαι ο κάθε λογής άσχετος να χαρακτηρίζει κοινωνικές ομάδες, όπως αυτός θέλει.

"Ενώ η δημοφιλής κατανόηση της αναρχίας είναι ένα βίαιο, αντικρατικό κίνημα, οι αναρχικοί αντιτάσσονται στην ιδέα ότι η δύναμη και η κυριαρχία είναι απαραίτητες για την κοινωνία και υποστηρίζουν αντί αυτού τις συνεταιριστικές, αντι-ιεραρχικές μορφές κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής οργάνωσης." (Η πολιτική του ατομικισμού, Susan Brown)

Η αναρχία αποτελεί μια κοινωνικοοικονομική και πολιτική θεωρία, αλλά δεν είναι ιδεολογία. Η διαφορά είναι ιδιαίτερα σημαντική. Στη θεωρία το κάθε άτομο συντελεί στη διαμόρφωση των ιδεών, ενώ την ιδεολογία την ασπάζεται όπως έχει. Η αναρχία αποτελείται από ένα κεντρικό κορμό ιδεών, οι οποίες είναι αρκετά εύκαμπτες και προσαρμόσιμες στην εξελικτική πορεία της κοινωνίας και εξελίσσονται εντάσσοντας ομαλά τα νέα στοιχεία και τις καταστάσεις που προκύπτουν, με δεδομένο ότι η κοινωνία αλλάζει και αναπτύσσεται.

Μια ιδεολογία είναι ένα σύνολο σταθερών ιδεών που οι άνθρωποι θεωρούν εξορισμού σωστές, και η οποία συνήθως τους ωθεί να αγνοούν την πραγματικότητα με σκοπό την επικράτηση της ιδεολογίας τους. Όπως λοιπόν ο Προκρούστης προσέφερε ένα κρεβάτι για ξεκούραση φροντίζοντας να είναι στο μέγεθος όλων, αυτές οι σταθερές ιδέες αποτελούν πηγή τυραννίας και αντίφασης, που έχουν ως επίδραση: Την καταστροφή των πραγματικών ατόμων στο όνομα ενός δόγματος, ένα δόγμα που εξυπηρετεί συνήθως το συμφέρον κάποιας κυβερνώσας ελίτ ή όπως ο Bakunin το θέτει:

"Μέχρι τώρα όλη η ανθρώπινη ιστορία είναι μόνο μια διαρκής και αιματηρή θυσία των εκατομμυρίων φτωχών ανθρώπινων όντων προς τιμή κάποιας άσπλαχνης αφαίρεσης -- Θεός, χώρα, δύναμη του κράτους, εθνική τιμή, ιστορικά δικαιώματα, δικαστικά δικαιώματα, πολιτική ελευθερία, δημόσια ευημερία." (Θεός και το κράτος)

Η ιδεολογία είναι στατική, νεκρικά άκαμπτη, συχνά η εργασία κάποιου νεκρού προφήτη θρησκευτικού ή κοσμικού, του οποίου οι οπαδοί την αποδέχονται ως έχει. Οι ιδεολογίες είναι η Νέμεσις της κριτικής σκέψης και συνεπώς της ελευθερίας και αποτελούν κανόνες και απαντήσεις που ανακουφίζουν το άτομο από το φόρτο της σκέψης.

Το άτομο είναι ισχυρό μόνο όταν στέκεται επάνω στην αλήθειά του, όταν μιλά και ενεργεί από τις βαθύτερες πεποιθήσεις του. Κατόπιν, οποιοδήποτε και αν είναι η κατάσταση, γνωρίζει πάντα τι πρέπει να πει και τι μπορεί να πράξει, (Συγκεντρωτισμός και αναρχία, Albert Meltzer)

Ο Bakunin περιγράφει ότι η δύναμη της ανεξάρτητης σκέψης είναι η δύναμη της ελευθερίας, ενθαρρύνει το άτομο να μην είναι λογικό, να μην δέχεται ότι άλλοι του λένε, αλλά να σκέφτεται και να ενεργεί για τον εαυτό του.

Ωστόσο η αναρχία αποτελεί μία από τις πιο παραποιημένες ιδέες στην πολιτική θεωρία, χρησιμοποιείται ο όρος με σημασίες όπως "χάος", "αταξία" και έτσι επαγωγικά το κοινωνικό χάος ως επιθυμία για επιστροφή στους νόμους της ζούγκλας? Όπως συνέβαινε κατά το παρελθόν στις χώρες με μοναρχία όπου λέξεις όπως δημοκρατία χρησιμοποιήθηκαν για να υπονοήσουν την αναταραχή και τη σύγχυση.

"?δεδομένου ότι θεωρήθηκε ότι η κυβέρνηση ήταν απαραίτητη και ότι χωρίς κυβέρνηση θα μπορούσε μόνο να υπάρξει αναταραχή και σύγχυση, ήταν φυσικό και λογικό ότι η αναρχία, που σημαίνει την απουσία κυβέρνησης, να ηχεί όπως η απουσία τάξης?" (Αναρχία, Errico Malatesta)

Ως ελληνόφωνος, γνωρίζω την ετυμολογία της λέξης αναρχίας, προτάσσεται το α το στερητικό της αρχής, δηλαδή απουσία, έλλειψη ενός κυβερνήτη, ενός υπεύθυνου ή απλούστερα αν αποδεχτούμε τα λόγια του Kropotkin, "το αντίθετο στην αρχή" (Επαναστατικά τεύχη Peter Kropotkin).

Ωστόσο αν και στα νεοελληνικά άναρχος και αναρχία εκλαμβάνονται ως ανυπαρξία κυβέρνησης, αναρχία σημαίνει "χωρίς έναν εξουσιαστή" ή γενικότερα, "χωρίς αρχή" και υπό αυτή την έννοια οι αναρχικοί χρησιμοποιούν τη λέξη και αυτό συνοψίζει ο Weick λέγοντας: "Η αναρχία μπορεί να γίνει κατανοητή ως γενική κοινωνική και πολιτική ιδέα που εκφράζει την άρνηση της δύναμης, της κυριαρχίας, και της ιεραρχίας. Η αναρχία είναι επομένως περισσότερο από τον αντι-συγκεντρωτισμό... ( ακόμα κι αν )η κυβέρνηση (το κράτος)... είναι η κεντρική εστίαση της κριτικής των αναρχικών." (Εφευρίσκοντας πάλι την αναρχία)

Για αυτόν τον λόγο, παρά την ύπαρξη της ως μίας αντικυβερνητικής ή αντικρατικής κίνησης, η αναρχία είναι πρώτιστα μια κίνηση ενάντια στην ιεραρχία, επειδή η ιεραρχία είναι η οργανωτική δομή που ενσωματώνει την αρχή. Δεδομένου ότι το κράτος είναι η "υψηλότερη" μορφή ιεραρχίας, οι αναρχικοί είναι, εξ ορισμού, αντικροτικοί αν και αυτό δεν είναι ένας ικανοποιητικός καθορισμός της αναρχίας. Αυτό σημαίνει ότι οι πραγματικοί αναρχικοί αντιτάσσονται σε όλες τις μορφές ιεραρχικής οργάνωσης, όχι μόνο το κράτος. Στις λέξεις του Brian Morris:

"Η αναρχία προέρχεται από τα ελληνικά, και σημαίνει ουσιαστικά "κανέναν κυβερνήτη". Οι αναρχικοί είναι άνθρωποι που απορρίπτουν όλες τις μορφές κυβέρνησης ή καταναγκαστικής αρχής, όλες τις μορφές ιεραρχίας και κυριαρχίας. Αντιτάσσονται επομένως σε αυτό που ο μεξικάνικος αναρχικός Flores Magon κάλεσε "σκοτεινή τριάδα", κράτος, κεφάλαιο και η εκκλησία. Οι αναρχικοί αντιτάσσονται έτσι και στην κεφαλαιοκρατία και στο κράτος, καθώς επίσης και σε όλες τις μορφές θρησκευτικής αρχής. Αλλά επιδιώκουν επίσης να καθιερώσουν ή να επιφέρουν την ποικιλία των μέσων, μια αποκεντρωμένη κοινωνία που οργανώνεται μέσω μιας ομοσπονδίας εθελοντικών σχέσεων". ("Ανθρωπολογία και αναρχία" Αναρχία: Ένα περιοδικό της επιθυμίας που οπλίζεται)

Η αναρχία δεν σημαίνει το χάος ούτε οι αναρχικοί επιδιώκουν να δημιουργήσουν το χάος ή την αναταραχή. Αντί αυτού, επιθυμούν να δημιουργήσουν μια κοινωνία που εδρεύει επάνω στη μεμονωμένη ελευθερία και την εθελοντική συνεργασία.

Όπως αναφέρει ο Peter Kropotkin, η αναρχία είναι "το κανένα-κυβερνητικό σύστημα του σοσιαλισμού" (Επαναστατικά τεύχη Kropotkin). Με άλλα λόγια, "η κατάργηση της εκμετάλλευσης του ατόμου από το άτομο, η κατάργηση της ιδιοκτησίας και της κυβέρνησης." (Προς την αναρχία, Errico Malatesta)

Ο σύγχρονος πολιτισμός αντιμετωπίζει συγκεκριμένες καταστροφικές απειλές: την κοινωνική παρακμή με αυξανόμενα ποσοστά ένδειας, έλλειψη στέγης, εγκλήματα, βία, αλλοτρίωση, κατάχρηση ναρκωτικών και οινοπνεύματος, κοινωνική απομόνωση, πολιτική απάθεια, έλλειψη ανθρωπισμού, επιδείνωση των κοινοτικών δομών, την καταστροφή των λεπτών οικοσυστημάτων του πλανήτη από τα οποία όλες οι σύνθετες μορφές ζωής εξαρτώνται και τον πολλαπλασιασμό των όπλων μαζικής καταστροφής και την ανάπτυξη υπερδυνάμεων εξαιτίας αυτών.

Η επικρατούσα άποψη, θεωρεί γενικά αυτές τις απειλές ξέχωρες, καθεμία έχει τις αιτίες της και επομένως είναι δυνατή η καθεμίας από μόνη της. Προφανώς, εντούτοις, αυτή η ορθόδοξη προσέγγιση δε λειτουργεί, δεδομένου ότι τα εν λόγω προβλήματα χειροτερεύουν. Η αναρχία προσφέρει έναν ενοποιημένο και συνεπή τρόπο αντιμετώπισης αυτών των κρίσεων, με την επισήμανση τους σε μια κοινή πηγή. Αυτή η πηγή είναι η ιεραρχική δομή, η οποία υποθάλπεται στις εκπολιτισμένες κοινωνίες.

Η βάση της αναρχίας επομένως βρίσκεται στο γεγονός ότι τα κέντρα αποφάσεων μας είναι υπό μορφή ιεραρχιών, δηλαδή οργανώσεις που συγκεντρώνουν τη δύναμη στην κορυφή μιας πυραμίδας αυτού του είδους οι σχέσεις που είναι έμφυτες σε τέτοιες ιεραρχικές δομές έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στα άτομα, στην κοινωνία και τον πολιτισμό.

Δεν πρέπει να θεωρηθεί, εντούτοις, ότι η αναρχία είναι ακριβώς μια κριτική του σύγχρονου πολιτισμού αρνητική ή καταστρεπτική. Είναι μια πρόταση για μια ελεύθερη κοινωνία. Η Emma Goldman το έθεσε ως εξής: Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα (το άτομο)... είναι πώς μπορεί να είναι μόνος του κάποιος και όμως σε αρμονία με τους υπόλοιπους; να αισθανθεί τα υπόλοιπα ανθρώπινα όντα και να διατηρήσει ακόμα τις χαρακτηριστικές ιδιότητές του; (Η κόκκινη Emma μιλά).

Με άλλα λόγια, πώς μπορεί να δημιουργήσει μια κοινωνία στην οποία η επιθυμία για κάθε άτομο πραγματοποιείται αλλά όχι εις βάρος των υπολοίπων. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, οι αναρχικοί προτείνουν μια κοινωνία στην οποία αντί να ελέγχονται από την κορυφή και προς τα κάτω, οι υποθέσεις της ανθρωπότητας να "ρυθμίζονται από τα άτομα και τις εθελοντικές ενώσεις" (Αναγνώστης Αναρχικών, Ben Tucker).

Η παραπάνω ανάλυση δεν αποτελεί μανιφέστο της αναρχίας, αλλά είναι μία ξεκάθαρη παρουσίαση της, η οποία είναι δυνατόν να απαντήσει στο ερώτημα της βίας που παρουσιάζει ο κ. Γκόλφης. Είναι ο αγώνας κάποιον ανθρώπων να καθιερώσουν τα πιστεύω τους, να δημιουργήσουν, όπως πιστεύουν ένα φωτεινό μέλλον...
[/i]
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 5:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συγνώμη αλλά σεντόνια δεν προλαβαίνω να διαβάσω!

Από όσα διάβασα μου γυάλισε παραπάνω αυτό: "Μια ιδεολογία είναι ένα σύνολο σταθερών ιδεών που οι άνθρωποι θεωρούν εξορισμού σωστές, και η οποία συνήθως τους ωθεί να αγνοούν την πραγματικότητα με σκοπό την επικράτηση της ιδεολογίας τους"
Συνήθως τα λάθη γίνονται όταν φορτώνουμε πολλά επίθετα. Εδώ για παράδειγμα υπάρχει νοητικό λάθος πρώτου μεγέθους: Μιλάει για σταθερές ιδέες δηλαδή παραβλέπει τον παράγοντα άνθρωπο και αναφέρει προφανώς κάποιες στερεότυπες ιδέες Αυθεντιών όπως Μπακούνιν. Αυτό και αν είναι δογματικός τρόπος (πράγμα που ο αναρχικός δεν επιζητεί)

Και ακριβώς στους θεωρητικούς της δήθεν αναρχίας βασίζονται οι αναρχικοί. Ποιοι όμως; Οι αρχηγοί τους ή οι ακόλουθοί τους;

Αυτό δίνεις να αντιλήφθώ MoHDa: Οι αναρχικοί με μια βίβλο αναρχίας στα χέρια κανουν ομάδες κατά της κάθετης (αλλά όχι εγκάθετης) εξουσίας που λύνει μεμονομένα τα προβλήματα χωρίς να εκτιμά την αλληλοεπιδραστικότητα αυτών, με εκδηλώσεις διαδηλώσεις, ενάντια στους φύλακες αυτής της κοινωνίας, που δεν είναι άλλο από τις πολυεθνικές, τους πιστωτικούς οργανισμούς, τα οργανομένα συμφέροντα και τα ξένα κέντρα εξουσίας. (έβαλα και την γνωστή σάλτσα!!!!)

Θα πρότεινα εις τους αξιολάτρευτους ρίπτες μολότωφ, ακοντιστές σκουπόξυλων, διασπάστες υαλών μεγάλων διαστάσεων, θερμαστές αυτοκινήτων και λοιπόν μπαζών ένεκα στολισμού οδοφραγμάτων, να ξαναδιαβάσουν τα φοβερά βιβλία τους, και να ετοιμαστούν για ένα ταξίδι -ανώτερο από το ταξίδι της ζωής τους σε αυτήν την φρικαλέα κοινωνία: Να πάνε δηλαδή σε ένα ξερονήσι και να φτιάξουν την δομή αναρχίας που πάντα ήθελαν. Στον αγώνα τους αυτό μπορούμε να τους προσφέρουμε εσαεί το νεράκι τους και αγκύστρια για να τρώνε και κανένα ψάρι.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 6:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν απαντώ, η γελοιότητα της τελευταίας παραγράφου ξεπερνά κάθε όριο. Η πορεία σας, η πορεία τους, όμως ο κόσμος μας!
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 7:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η τελευταία παράγραφος μου άρεσε και μένα~ Wink
Αλλά απάντησες:
Το ζήτημα είναι πώς μπορούμε να συνυπάρξουμε, με ποιον κανόνα;
Ο αναρχικός θα κατανοήσει ότι ο κόσμος δεν δουλεύει γι' αυτόν, αλλά αυτός για τον κόσμο; Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχουν αντίπαλοι, δεν υπάρχουν συμφέροντα δεν υπάρχουν τίποτα παρά κόσμος και η συνεχή βοήθεια του αναρχικού στο σύνολο.
Δεν μπορούμε δηλαδή να πούμε ιδιώτης αναρχικός! Χρειάζεσαι μια αρχή για να καλύψει τον ιδιωτικό σου χώρο. Το αυτό και για την ιδιοκτησία.
Έχω όμως την εντύπωση ότι τα παιδάκια (κάθε ηλικίας) που περιγράφει η χιουμοριστική παράγραφος προηγούμενα, δεν είναι άτομα του μοιράσματος και της συνεχής προσφοράς αλλά συνδιάζουν την αμφισβήτηση όπως το δικαιούνται - από το επίπεδο ωριμότητας που έχουν επιτύχει.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 7:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επιπλέον δυο σημεία άξιας προσοχής από το σεντόνι που παράθεσες:
1. Η κατάδειξη ασχετοσύνης όταν αυτή προέρχεται από την μη συμβατότητα της άποψής μου, περί της ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ αντικειμενικής άποψής σου περί αναρχίας αναιρεί το ορισμό ότι η αναρχία δεν αναγνωρίζει αντικειμενικές απόψεις.
Έγραψες λοιπόν (τα μαύρα δικά μου):
Όπως λοιπόν ο Προκρούστης προσέφερε ένα κρεβάτι για ξεκούραση φροντίζοντας να είναι στο μέγεθος όλων, αυτές οι σταθερές ιδέες αποτελούν πηγή τυραννίας και αντίφασης, που έχουν ως επίδραση: Την καταστροφή των πραγματικών ατόμων στο όνομα ενός δόγματος, ένα δόγμα που εξυπηρετεί συνήθως το συμφέρον κάποιας κυβερνώσας ελίτ ή όπως ο Bakunin το θέτει:

"Μέχρι τώρα όλη η ανθρώπινη ιστορία είναι μόνο μια διαρκής και αιματηρή θυσία των εκατομμυρίων φτωχών ανθρώπινων όντων προς τιμή κάποιας άσπλαχνης αφαίρεσης -- Θεός, χώρα, δύναμη του κράτους, εθνική τιμή, ιστορικά δικαιώματα, δικαστικά δικαιώματα, πολιτική ελευθερία, δημόσια ευημερία." (Θεός και το κράτος)


(Έβαλες Μπακούνιν και Προκρούστη ως άκρα αντίθετα! Idea )

Το άλλο σημείο είναι ότι βάζεις πολλαπλούς ορισμούς της αναρχίας που αποπροσανατολίζουν. Παράδειγμα:
α) "Ενώ η δημοφιλής κατανόηση της αναρχίας είναι ένα βίαιο, αντικρατικό κίνημα, οι αναρχικοί αντιτάσσονται στην ιδέα ότι η δύναμη και η κυριαρχία είναι απαραίτητες για την κοινωνία και υποστηρίζουν αντί αυτού τις συνεταιριστικές, αντι-ιεραρχικές μορφές κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής οργάνωσης." (Η πολιτική του ατομικισμού, Susan Brown)
β) Η αναρχία προέρχεται από τα ελληνικά, και σημαίνει ουσιαστικά "κανέναν κυβερνήτη". Οι αναρχικοί είναι άνθρωποι που απορρίπτουν όλες τις μορφές κυβέρνησης ή καταναγκαστικής αρχής, όλες τις μορφές ιεραρχίας και κυριαρχίας. Αντιτάσσονται επομένως σε αυτό που ο μεξικάνικος αναρχικός Flores Magon κάλεσε "σκοτεινή τριάδα", κράτος, κεφάλαιο και η εκκλησία. Οι αναρχικοί αντιτάσσονται έτσι και στην κεφαλαιοκρατία και στο κράτος, καθώς επίσης και σε όλες τις μορφές θρησκευτικής αρχής.

Είναι σε όλους γνωστό ότι σε μια δύναμη αντιτάσουμε μια άλλη δύναμη. Ύπουλα λοιπόν με το ρήμα αντιτάσσω γεννάμε στο μυαλό του αναγνώστη, την λογική συνέχεια "ΔΥΝΑΜΙΚΑ με κινητοποίηση".
Επίσης και το απορρίπτω τι σημαίνει στο (α); Απλά δεν συμφωνώ, απουσιάζω από τα κοινά, ή δεν λογοδοτώ, δεν αναγνωρίζω τα πλαίσια όπου σε αυτά μεγάλωσα. Μήπως η αλήθεια είναι ότι καλούμε πρώτα να τα αναγνωρίσω και κατόπιν με την πειθώ να τα αλλάξω;

Φίλε MoHDa δεν ήξερες τόσο καιρό ότι είμαι κατά του ατομικισμού όσο αυτός είναι εναντίον της κοινωνίας; Αλλιώς τι θα ήθελά εδώ να συζητώ, θα έκανα καμιά δουλειά και θα χαιρόμουν τους καρπούς της δουλειάς μου, από μένα για μένα μόνο! http://users.forthnet.gr/pre/georgekarras/philosophy.html
Στην παραπάνω διεύθυνση έχω γραμμένο ένα κείμενο που μιλάει για την υπάρχουσα κατάσταση και λεχει μια πρόταση αλλαγής, ίσως αυτήν να την βρείς αναρχική αλλά δεν είναι καθόλου έτσι.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 8:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να ένα απόσπασμα από το κείμενο (γράφτηκε το 1998)

Προαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Το μεγάλο ερώτημα σ' αυτό το σημείο είναι: Πως αξιολογούμε αυτούς που θέλουν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Η απάντηση, που εντάσσεται στην φιλοσοφία αυτής της πρότασης, είναι: Η προαγωγή σε ανώτατες σχολές να γίνει με ψηφοφορία από τα ίδια τα παιδιά. Ο κάθε μαθητής "υποψήφιος" για ανώτατες σπουδές πρέπει να πείσει τους συνομήλικούς του ότι αξίζει να ασχοληθεί παραπέρα σε συγκεκριμένη "κατάρτιση" διότι αυτός έχει τα "φόντα" περισσότερο από τους άλλους. Και πως το αποδεικνύει αυτό το τελευταίο: ...η συνέχεια στην σύνδεση!

Τι λες MoHDa θα σπούδαζες με την ψήφο των συμμαθητών σου; Η είναι υπερβολική αναρχία αυτό;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
nereus
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 88
Τόπος: Κυνόσαργες των Αθηνών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 7:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman, δεν έχεις διαβάσει Machiavelli (real politique), ούτε Δημόκριτο (μεταξύ άλλων Δημοκρατία) από ότι φάνηκε ούτε Ιστορία παρότι θες να μας πείσεις ότι είσαι δημοκρατικός, ούτε Μαρξ (μεταξύ άλλων Σοσιαλισμός/Κομουνισμός) αλλά ούτε και και Bakounine (μια μορφή αναρχίας, αυτό που λέμε αναρχία σήμερα) και όμως κριτικάρεις αυτούς και τις ιδέες τους. Είναι φυσικό να εκνευρίζεις τον MoHDa με τις παιδιάστικες παρατηρήσεις και συμπεράσματά σου. Γιατί δεν προτιμάς να ρωτάς πρώτα;

Προς αναρχικούς και μη

Έτυχε ως "πιτσιρικάς" να διαβάσω αρκετά αποσπάσματα του B. καθώς επίσης να πάρω μέρος σε θυελώδη συζητήσεις στην αρχαία Acrobase (BBS - 1988) πάνω σ' αυτό το θέμα. Δηλαδή το τι είναι αναρχία και τι όχι. Τότε είχαμε καταλήξει σε τρεις μορφές αναρχίας ουσιαστικά γιατί ο κάθε ένας μας μίλαγε για ότι νόμιζε ως αναρχία ... Έτσι λόγο της εμπειρίας αυτής θα προσπαθήσω να ξεδιαλύνω μερικά πράγματα διότι η ίδια ασυναρτησία υπάρχει και εδώ.

Τρεις μορφές αναρχίας με μια πρόχειρη περιγραφή
α) Βακούνιν, ένα είδος κομουνισμού χωρίς κράτος! (βασισμένο στα υπεύθυνα άτομα - κοινωνία, ουσιαστικά μιλάμε για συλλογικές αποφάσεις)
β) Διογένης, σαν τους χίπιδες και τις πρωτόγονες "αναρχικές" κοινωνίες (βασισμένο στην ατομική ηθική και "πρωτοβουλία")
γ) ?Αριστοτέλης?, πρώϊμος δεσποτισμός (άποψη των ΜΜΕ που δεν έχει αλλάξει)

Το νοήμα της αναρχίας κατά B. δίνετε από την "Αναρχική αρχή".
Παράθεση:
Μια (κοινωνική) οργάνωση φτιαγμένη με τρόπο που, αν και θα παρέχει στον καθένα την πιο μεγάλη απόλαυση της ελευθερίας του (βασισμένη στην λογική του κοινωνικού συμβολαίου του Ρουσσώ), δε θα δίνει τη δυνατότητα ν' ανέβει πάνω από τους άλλους ή να κυριαρχήσει, παρά μόνο με τη φυσική επίδραση της πνευματικής ή ηθικής υπεροχής του, χωρίς να μπορεί ποτέ η επίδραση να επιβληθεί σαν δικαίωμα (εξουσία)...


Αυτό που λέμε αναρχικός συνήθως μιλάμε για την περίπτωση (α), ενω υπάρχουν και αρκετοί (β) που προτιμούν άλλους ορισμούς. Αυτό όμως που ο κόσμος συνήθως αντιλαμβάνεται σαν αναρχία είναι το (γ).

Ίσως ο Mohda πρέπει πρώτα να μας εξηγήσει τι είναι αναρχία ώστε από το (γ) να φτάσουμε στο (α).
Mohda, με όσο γίνετε λιγότερα λόγια...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2003 11:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ωραία φίλε μου nereus τώρα θες να μου πεις ότι το να διαβάσω κάτι σημαίνει απόλυτα ότι το κατανόησα; Αμφιβάλω.
Και εσύ στήριξες την καθαρότητα της άποψής σου (γιατί αυτό μόνο έχει έννοια) στην συμμετοχή σου σε θυελώδεις συζητήσεις.
Η δική μου καθαρότητα άποψης έχει να κάνει με το συλλογισμό. Δεν συζητώ για να προωθήσω ιδέες, διαφορετικά θα αντιπροσώπευα κάποια κίνηση. Συζητώ για να ξεκαθαρίσω την δική μου άποψη σε ενδιαφέροντα θέματα.
Η αναρχία του Μπακούνιν δεν με ενδιαφέρει, όμως με ενδιαφέρει η αναρχία που ορίζει ο απέναντί μου. Στην πρώτη εκδοχή η άποψη είναι παγωμένη, άρα άκαμπτη, στην δεύτερη οι απόψεις είναι ζωντανές, σμιλεύονται. Στο τέλος καθένας συζητητής έχει αποκτίσει ένα κομψοτέχνημα με την προσωπική του σφραγίδα. Ενώ κάθε απλός αναγνώστης ζεί με τον καθρεπτισμό των κομψοτεχνημέατων των άλλων, και η μόνη του εργασία είναι να καθαρίζει καλύτερα τον καθρέπτη για να βλέπει καθαρότερα. Έτσι άλλοι ευχαριστιούνται με την όραση και άλλη με την νόηση!
Διαλέξτε!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 10, 2003 5:05 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μου αρέσει που ανεβαίνουν οι τόνοι, θα έχουμε όλοι μία πληρέστερη πολιτική άποψη στη συνέχεια. Επείδη τώρα έχω δουλειά θα απαντήσω μες την εβδομάδα στα θέματα που τίθονται, αλλά θέλω να συμπληρώσω πως ένας από τους δημιουργούς του site έγραψε ένα βιβλίο σχετικά με τις απόψεις που εκφράζονται και ηλεκτρονικά και αποτελεί την πρώτη έκδοση των εκδόσεων ΒΡΑΧΟΚΗΠΟΣ, δεν ξέρω σε ποια βιβλιοπωλεία διατίθεται αλλά έχει αρκετό ενδιαφέρον.

Τα λέμε!
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 10, 2003 12:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ θα διαβάσω το άρθρο σου: http://vrahokipos.stedana.gr/theory/anarchism/mohda.htm
Και θα το συζητήσουμε αν θες Rolling Eyes

(έκανα έναν συλλογισμό ότι κάπου στον βραχόκηπο είναι ο MoHDa μέσα και το πέτυχα!)

Υ.Γ. το άρθρο είναι όμοιο με αυτό που δημοσίευσες εδώ!
Άρα τι να πούμε!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 11, 2003 9:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν είναι όμοιο το ίδιο είναι και όπως αναφέρω και φαίνεται και από το ίδιο το κείμενο ή ακόμα και από την εισαγωγή που του έχουν βάλει στο Βραχόκηπο, το είχα γράψει για να απαντήσω σε κάποιον (που αναφέρεται το όνομα του κιόλας!) σε ένα λιβελογράφημα με τίτλο "Η αναρχία το συνώνυμο του Φασισμού"...
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 06, 2004 3:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλή χρονιά σε όλους!

Έγινε μία αρκετά μεγάλη ανανέωση στον Βραχόκηπο, όποιος θέλει είναι καλοδεχούμενος!
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center