Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Αγορά εναντίον κοινωνίας;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Είναι η αγορά εχθρός της κοινωνίας;
Ναι
55%
 55%  [ 5 ]
Όχι
44%
 44%  [ 4 ]
Σύνολο Ψήφων : 9

Συγγραφέας Μήνυμα
Paraskevas Stavropoulos
Λέκτωρ


Εγγραφή: 21 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 39

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 19, 2003 11:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα πω και εγώ τη γνώμη μου μολονότι δεν παρακολούθησα όλη τη συζήτηση.

Δεν μπορώ να φανταστώ την αγορά σαν κάτι ξένο από την κοινωνία. Πιστεύω ότι σχέση τους δεν είναι τέτοια ώστε να μπορούμε να πούμε ότι "κοινωνία δεν υπάρχει". Εγώ τείνω να πιστεύσω ότι η αγορά ρυθμίζει κάποιες λειτουργίες μέσα στην κοινωνία. Ακόμα και ο γάμος, ο τρόπος που δημιουργούμε οικογένειες είναι επηρεασμένα από την οικονομική πλευρά της οικογένειας, τον προορισμό της με λίγα λόγια.
_________________
"παντού όπου προβάλλεται πολύ έντονα η δύναμη μιας πίστης, συμπεραίνουμε οτι υπάρχει μια αδυναμία στην απόδειξή της." --- Νίτσε
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 20, 2003 4:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όπως θα κατάλαβες nereus, διαφωνώ με τις μάταιες αντιπαλότητες που καταλήγουν μετά από χρόνια να υπάρχουν ανευ ποια αιτίας.
Πρώτα πρέπει να δούμε που είμαστε και μετά που θέλουμε να πάμε. Αν δεν μπορείς στην κοινωνία που ζεις να ορίσεις εσύ τα πράγματα τότε δεν σου φταίει η κοινωνία γι' αυτό!
Μα θα μου πεις: Και ποιος ορίζει τα πράγματα;
Τότε λοιπόν ή υπάρχει ένας ή ομάδα -διευθυντήριο- ή μεγαλύτερη ομάδα, λεγόμενη και τάξη. Διαλέγεις που θέλεις να πας.
Το αν δεν μπορείς να πάσεις μια από τις παραπάνω θέσεις δεν είναι αφύσικο! Όπως και συ έτσι και χιλιάδες άλλος κόσμος δεν μπορεί. Πως να το κάνουμε άλλωστε: Δεν μπορεί να γίνουμε όλοι ολυμπιονίκες!
Αυτοί που γκρινιάζουν -μαζί με σένα- με την αγορά είναι γιατί δεν τους γύρισε προς την κερδοφορία. Αν κέρδιζες από ένα πρόγραμμά σου, δεν θα φώναζες τώρα!
Αυτό είναι ο τρόπος της αγοράς: Υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι. Σε αντίθεση με την κοινωνία όπου εκεί χωρίζουμε τον κόσμο σε ενταγμένους και μη. Το κακό είναι να είσαι ενταγμένος (κοινωνικά) και χαμένος (οινονομικά). Οι άλλες καταστάσεις, όπως ο μη ενταγμένος και κερδισμένος (ο παράνομος), ή ο μη ενταγμένος και χαμένος (περιθωριακός) και η καλή κατάσταση: ενταγμένος και κερδισμένος!
Τώρα φίλε nereus μπορεί να πιστεύεις (με μεγάλη πιθανότητα, όπως θες το πιστεύω να είναι) σε μια κοινωνία με ενταγμένους και κερδισμένους αλλά nereus (χωρίς τις λοιπές κατηγορίες). Αλλά αυτό δεν γίνεται!(Ούτε προγραματιστικά δεν μπορείς να το κάνεις -παίξε και κανένα παιχνίδι τύπου simcity!)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 20, 2003 10:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παρασκευά, έχεις δίκιο με δύο έννοιες. Πρώτο, ότι η αγορά έτσι ή αλλιώς καλύπτει κάποιες ανάγκες, δεύτερο ότι, και αν δεν είναι καλή τέλος πάντων θα μπορούσε να είναι καλύτερη.

Για το πρώτο, σίγουρα την αποδεχόμαστε, όμως επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, όχι επειδή εμείς έτσι αποφασίσαμε! Οι μηχανισμοί της αγοράς δεν στήνονται από εμένα και σένα, τουλάχιστον στο βαθμό που αυτό θέτει με τον τρόπο του ξανά επί τάπητος το πρόβλημα της δημοκρατίας.

Για το δεύτερο: Προσωπικά, δεν είμαι ο τύπος του ιδεαλιστή, που ζει στον φανταστικό ωραιοποιημένο κόσμο, όπου όλα είναι καλά και όλα ωραία. Σίγουρα, μας εξυπηρετεί η αγορά και στραβή που είναι, και ξέροντας ότι ζούμε σε έναν βίαιο κόσμο είμαστε έτοιμοι λογικά να το αποδεχτούμε (και) αυτό. Όμως αυτό που είναι άκρως ανησυχητικό είναι η τάση, η τάση που σαφώς εκφράζεται και με ραγδαίους ρυθμούς στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Τα πράγματα χειροτερεύουν με εκπληκτικό ρυθμό! Και φυσικά, αυτό δεν είμαι προφήτης και το ξέρω, πολλοί αν όχι όλοι το καταλαβαίνουν, και γι΄ αυτό και νομίζω έχει σημασία να τεθεί ευθέως το ερώτημα αν τελικά η αγορά είναι εχθρός της κοινωνίας!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 20, 2003 10:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δε μου λες Bugman:
Σύμφωνα με τη δική σου λογική!
Εσύ τι έχεις κερδίσει; Για να το καταλάβω καλύτερα. Γιατί πώς αν κέρδισες φωνάζεις; Που θέλεις να πας; Και πως εσύ ορίζεις τα πράγματα; Και ποια πράγματα; Και σε ποιο ολυμπιακό αγώνισμα νίκησες;
Σύμφωνα με τη δική σου λογική!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
nereus
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 88
Τόπος: Κυνόσαργες των Αθηνών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 20, 2003 3:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman,

Παράθεση:
Μα θα μου πεις: Και ποιος ορίζει τα πράγματα;
Τότε λοιπόν ή υπάρχει ένας ή ομάδα -διευθυντήριο- ή μεγαλύτερη ομάδα, λεγόμενη και τάξη.

Αφού αναγνωρίζεις ότι δεν έχεις δημοκρατία γιατί δεν προσπαθείς με τους υπόλοιπους να βάλεις μια τάξη στο χάος. Θα έπρεπε να χειροκροτείς κινήσεις τέτοιες που περιορίζουν την τάξη αυτή προς χάρη των δικαιωμάτων του πολίτη, γιατί και εσύ θα έχεις κέρδος όπως οι υπόλοιποι.

Παράθεση:
Αυτοί που γκρινιάζουν -μαζί με σένα- με την αγορά είναι γιατί δεν τους γύρισε προς την κερδοφορία.

Bugman είσαι στον πάτο της πυραμίδας, εσύ θα έπρεπε να φωνάζεις.

Όμως τα ατομικά δικαιώματα, το περιβάλλον και όλα αυτά που έχουμε επαναλάβει αρκετές φορές, αφορούν όλους μας και δεν μπορούμε να τα αγνοήσουμε επειδή μερικοί αποφεύγουν να πάρουν τις ευθύνες τους και το επιβάλλουν στους υπόλοιπους προς χάρην του κέρδους.

Παρασκευά,

Δεν διαφωνούμε με την άποψη σου. Απλά αυτή τη στιγμή η αγορά (ουσιαστικά οι πολυεθνικές) έχει ξεπεράσει τα όρια και επεμβαίνει σε επικίνδυνο βαθμό στην πολιτική και κοινωνική ζωή του πλανήτη μας.

_______________
"Η φτώχεια στη δημοκρατία είναι τόσο προτιμότερη από την λεγόμενη ευδαιμονία στο δυναστικό καθεστώς, όσο η ελευθερία από τη δουλεία"
--- Δημόκριτος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 20, 2003 10:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κάπου τελευταία άκουσα πως πέθανε ο Δημόκριτος: Είχε καταλάβει πως χάνει τις δυνάμεις του και σταμάτησε να τρώει. Κάποια στιγμή του ζητάει η κόρη του να σταματήσει τον κατήφορο για δυο μέρές ώστε να μπορεί να γιορτάσει με τους άλλους μια τοπική γιορτή. Πράγματι για την κόρη του έκανε παραχώρηση και έφαγε κατιτίς ώστε να σιγουρευτεί ότι θα είναι ζωντανός το διάστημα αυτό. (Για να μην πενθεί και γιορτάζει μαζί η κόρη του!)
Αυτό το έγραψα για τον λόγο του Δημόκριτου που μας εμφάνισε ο nereus.
Και να δώσω και μια εξήγηση: Αν και πολλοί θα νόμισαν ότι η ιστορία περιγράφει την παληκαριά του Δημόκριτου να πεθάνει όταν το θέλει αυτός, στην ουσία περιγράφει την αδυναμία του στην εφαρμογή των πεποιθήσεών του όταν μεσολαβεί το ένστικτο του γονέα. Δεν ήθελε να πεθάνει για να μην σταθεί εμπόδιο στην κόρη του.

Προς όλους τους φίλους εδώ:
Το να αναγνωρίζεις μια δύσκολη κατάσταση είναι το ένα σκέλος προς την επίλυση αυτής. Το δεύτερο σκέλος είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσεις. Η στρατηγική μας λέει το πως θα διευθετήσουμε τις δυνάμεις μας και το πότε θα πράξουμε την επίλυση.
Το ερώτημα εδώ ανήκει στο πρώτο σκέλος. Η αγορά είναι ένα μέσο που όλοι στην κοινωνία είμαστε χρήστες του. Σαν μέσο μπορεί να έχει καλή ή κακή χρήση. Άρα αυτό που ψάχνουμε είναι ένας τρόπος να μας δείξει αν η αγορά χρησιμοποιείται για κακό σκοπό και ποιός βέβαια είναι αυτός. (Εδώ λοιπόν το ζήτημα πάει: Ζούμε για μας ή για τους άλλους ή για λίγο απ' όλα; Ο Δημόκριτος πέθαινε με τρόπο που ήθελε αυτός για τους άλλους ή για εκείνον; Η παραχώρηση που έκανε φυσικά ήταν για την κόρη του, θα το έκανε για κάποιον άλλο, ξένοWink


Προς nerea: Θα πήγαινες άοπλος σε μάχη; Δηλαδή επειδή αναγνωρίζεις ότι εκεί υπάρχει ένα πεδίο μαχών, και υπάρχουν και σύντροφοί σου, θα πρέπει να ακολουθήσεις και χωρίς να έχεις δυνατότητες να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις της ενέργειάς σου; Μήπως πρέπει να ακολουθήσεις τον Δημόκριτο και να αποσυρθείς;
(Αυτή είναι η απάντησή μου στο: Αφού αναγνωρίζεις ότι δεν έχεις δημοκρατία γιατί δεν προσπαθείς με τους υπόλοιπους να βάλεις μια τάξη στο χάος. )

Iason, αφού επικοινωνούμε είμαστε ήδη κερδισμένοι! Έχουμε καλή κοινωνία! Η μη επικοινωνία είναι το τέλος της κοινωνίας (Bugman)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 21, 2003 3:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Iason, αφού επικοινωνούμε είμαστε ήδη κερδισμένοι! Έχουμε καλή κοινωνία! Η μη επικοινωνία είναι το τέλος της κοινωνίας (Bugman)

Γεια στο στόμα σου, μεγάλε! (Ιάσων)

Α, και που είσαι; Πριν ο Δημόκριτος φτάσει εκεί... ξέρεις τι μάχες έδωσε;;;
Wink
Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
nereus
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 88
Τόπος: Κυνόσαργες των Αθηνών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 23, 2003 12:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Κάπου τελευταία άκουσα πως πέθανε ο Δημόκριτος...

Αν πιστέψουμε αυτή την ιστορία, θα πρέπει να πιστέψουμε ότι άλλοι αυτοκτόνησαν κρατώντας την αναπνοή τους... Smile
Είναι εμφανέστατος ο παραλογισμός του μύθου ("μπορούμε να ζήσουμε παραπάνω από όσο αντέχουμε").

Παράθεση:
Το να αναγνωρίζεις μια δύσκολη κατάσταση είναι το ένα σκέλος προς την επίλυση αυτής.

Το να νομίζουμε ότι έτσι είναι η ζωή είναι ακόμα πιο δύσκολη κατάσταση.

Παράθεση:
’ρα αυτό που ψάχνουμε είναι ένας τρόπος να μας δείξει αν η αγορά χρησιμοποιείται για κακό σκοπό και ποιός βέβαια είναι αυτός. (Εδώ λοιπόν το ζήτημα πάει: Ζούμε για μας ή για τους άλλους ή για λίγο απ' όλαWink

Το καλό της μάζας - κατά κανόνα - είναι και δικό μας.

Παράθεση:
Θα πήγαινες άοπλος σε μάχη;

Γίνανε διαδηλώσεις στην κατοχή; (ναί! αν και αυτό δεν σημαίνει ότι το θεωρώ σωστό).
Στους καιρούς της χούντας;

Παράθεση:
Δηλαδή επειδή αναγνωρίζεις ότι εκεί υπάρχει ένα πεδίο μαχών, και υπάρχουν και σύντροφοί σου, θα πρέπει να ακολουθήσεις και χωρίς να έχεις δυνατότητες να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις της ενέργειάς σου;

Διαλέγεις αν θα συμβάλεις - που για την μάζα και το ελάχιστο συνήθως αρκεί - ή θα είσαι ένοχος στον ευατό σου και στους γύρω σου διότι δεν πρόσφερες όταν έπρεπε, διότι το αποτέλεσμα θα στοιχίσει σε 'σένα, τους γύρω σου αλλά και τα παιδιά όλων μας. Σκέψου τι δικαιώματα θα είχες αν δεν είχαν αντιδράσει - μεταξύ των άλλων - οι Αθηναίοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσσοι.

Παράθεση:
Μήπως πρέπει να ακολουθήσεις τον Δημόκριτο και να αποσυρθείς;

Bugman, - εκτός του ότι είναι μύθος - δεν άλλαξε στάση με αυτή την "πράξη".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
Σελίδα 3 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center