Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 8:36 pm Θέμα δημοσίευσης: Επικούρειο παράδοξο.... |
|
|
Θέλει ο θεός να αποτρέψει το κακό και δεν μπορεί;
Τότε δεν είναι παντοδύναμος…
Μπορεί, αλλά δεν το επιθυμεί;
Τότε είναι κακός..
Είναι και ικανός και το επιθυμεί;
Τότε από πού προέρχεται το κακό;
Μήπως είναι και ανίκανος και δεν το θέλει;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό;
_________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
apostoloss Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 200
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 8:55 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο Θεός πέθανε !!! _________________ Ω μεγάλο άστρο! Ποια θα 'ταν η ευτυχία σου, αν' δεν είχες αυτούς που φωτίζεις! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 9:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
apostoloss έγραψε: | Ο Θεός πέθανε !!! |
Απλα εθεσα το θεμα, μηπως και βρω απαντησεις στα Επικουρεια ερωτηματα απο τους φιλους μας εβραιοχριστιανους....Αυτοι κατι παραπανω θα γνωριζουν.... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 9:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αρχαιοέλληνα παντογνώστη, το συγκεκριμένο παράδοξο δεν ανήκει στον Επίκουρο. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 9:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind έγραψε: | Αρχαιοέλληνα παντογνώστη, το συγκεκριμένο παράδοξο δεν ανήκει στον Επίκουρο. |
Αρχαιοελληνα Επικουρειε - κατα δηλωση σου - θα επρεπε να γνωριζεις σχετικα με τα ερωτηματα περι θεων που ο Επικουρος απαντουσε για να αποδειξει την ανυπαρξια τους μεσω της ΛΟΓΙΚΗΣ. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 9:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 έγραψε: | θα επρεπε να γνωριζεις σχετικα με τα ερωτηματα περι θεων που ο Επικουρος απαντουσε για να αποδειξει την ανυπαρξια τους |
Τι είπε τώρα ο άσχετος;;; _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 10:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
apostoloss έγραψε: | Ο Θεός πέθανε !!! |
Ο "θεός" ζούσε μέσα στον Επίκουρο όσο δεν φαντάζεσαι. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
apostoloss Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 200
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 10:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το ξέρω φίλτατε! Μέσα σε μας πέθανε ο Θεός. Στον επίκουρο μια χαρά ζούσε! _________________ Ω μεγάλο άστρο! Ποια θα 'ταν η ευτυχία σου, αν' δεν είχες αυτούς που φωτίζεις! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 10:39 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind έγραψε: | apostoloss έγραψε: | Ο Θεός πέθανε !!! |
Ο "θεός" ζούσε μέσα στον Επίκουρο όσο δεν φαντάζεσαι. |
Τι σχεση ειχε ο "θεος" του Επικουρου, που εκπροσωπουσε ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ με τον Εβραιοπλασμενο θεο για τον οποιο αναφερομεστε....και που μαλλον συνειδησιακα του εχεις βαλει στο ιδιο καλαθι. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 31, 2010 10:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 έγραψε: |
Τι σχεση ειχε ο "θεος" του Επικουρου, που εκπροσωπουσε ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ με τον Εβραιοπλασμενο θεο για τον οποιο αναφερομεστε |
Να σου πω, έχεις ψυχολογικά προβλήματα;; Έκανα εγω καμια σύγκριση ανάμεσα στους θεούς του Επίκουρου και σε οποιουσδήποτε άλλους θεούς; Αναφέρθηκε πουθενά ο χριστιανικός θεός απο κάποιον στο παρόν θέμα;
Και μάλλον έχεις κάποια σύγχυση (τουλάχιστον) γιατί πριν έγραψες:
maxim_97 έγραψε: | θα επρεπε να γνωριζεις σχετικα με τα ερωτηματα περι θεων που ο Επικουρος απαντουσε για να αποδειξει την ανυπαρξια τους μεσω της ΛΟΓΙΚΗΣ. |
Οπότε κάτι δουλεύει ανάποδα στο κεφάλι σου.
maxim_97 έγραψε: | και που μαλλον συνειδησιακα του εχεις βαλει στο ιδιο καλαθι. |
Τώρα άμα σου κατεβάσω ενα σωρο βρισιές θα φταίω;; _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Me Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 144
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 01, 2010 12:26 am Θέμα δημοσίευσης: Re: Επικούρειο παράδοξο.... |
|
|
τι είναι το κακό;
κάτι που υπάρχει εκτός του ανθρώπου;
να αποτρέψει τι, ο όποιος θεός;
την πράξη του κακού; ή να διαγράψει απο το μυαλό των ανθρώπων τον διαχωρισμό καλού- κακού; γιατί το κακό υπάρχει μονάχα ως αντίθετο του καλού μέσα στα πλαίσια της ηθικής..
επίσης, έχω την εντύπωση (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος) οτι ο παραπάνω συλογισμός έχει και κάποια κενά λογικής, πχ:
Παράθεση: | Μπορεί, αλλά δεν το επιθυμεί;
Τότε είναι κακός.. |
αυτό απο πού προκύπτει;
Παράθεση: | Μήπως είναι και ανίκανος και δεν το θέλει;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό; |
Τι σχέση έχει αυτό; Δηλαδή τον αποκαλούμε θεό επειδή είναι ικανός και θέλει να αποτρέψει το κακό; _________________ "Η μεγάλη δύναμη συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη" - Θείος του Spiderman |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Me Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 144
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 01, 2010 12:51 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πιστεύω οτι τα μπλέκεις λίγο τα πράγματα.
Πιστέυεις οτι η εκκλησία είναι λάθος; Βάλτα με την εκκλησία.
Πιστεύεις οτι ο Χριστιανισμός γενικότερα είναι λάθος; Βάλτα με τον Χριστιανισμό.
Με την λέξη θεό δεν χαρακτηρίζουμε μόνο τον θεό των Χριστιανών.
Είναι σαν να μην συμφωνείς με τον καπιταλισμό και να προσπαθείς να αποδείξεις οτι δεν υπάρχει οικονομία. _________________ "Η μεγάλη δύναμη συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη" - Θείος του Spiderman |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shaman Πρύτανης
Εγγραφή: 29 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 790 Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 03, 2010 11:04 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
η στρέψις τού επικούρου κατά τής χριστιανικής κοσμοθεωρίας ΣΗΜΕΡΑ (κι όχι στόν 5ο αιώνα μ.Χ.) αποτελεί ρομαντική γραφικότητα πού, πρωτίστως, υποδηλώνει άγνοια τής επικουρείου φιλοσοφίας.
πάντα όταν ασχολούμεθα μέ κάποιο φιλόσοφο από κάποια φερόμενα νά τού ανήκουν γνωμικά τό τελικό θύμα είναι ο ίδιος ο φιλόσοφος (ο επίκουρος όπως καί ο νίτσε, τούς οποίους ελάχιστοι γνωρίζουν κάπως επιμελέστερα, όλοι όμως θέλουν νά αναφέρωνται σέ αυτούς).
γιά τόν επίκουρο, τό συνηθέστερο λάθος είναι η εκκίνηση από τήν ηθική φιλοσοφία του (ίσως λόγω τής λαϊκής του εικόνος καί εντυπώσεως), όταν, στήν πραγματικότητα, η προσέγγισή του θά έπρεπε νά είναι από τήν αρχή, δηλαδή τήν οντολογία, καί τή λογική θεωρητική εξέλιξη καί πρακτική της εφαρμογή.
έτσι, κάπως εκκωδικευμένα, κατά τόν επίκουρο :
1. τό σύμπαν αποτελείται από ύλη καί κενό.
2. η ύλη αποτελείται από άτομα, δηλαδή σωματίδια αόρατα καί άφθαρτα.
3. τά άτομα καί η κίνησή τους καθορίζουν τήν ύλη όπως τήν αντιλαμβανόμεθα.
4. δέν υπάρχει θεία ή άλλη δύναμη, πού θά δημιουργήση τά άτομα ή θά τά θέση σέκίνηση, ή θά διέπη τήν κίνησή των.
5. τό σύμπαν είναι αιώνιο, καί απείρως επεκτεινόμενο.
6. όλοι οι θύλακοι τών ατόμων είναι τυχαίοι καί έχουν προθεσμία.
7. επομένως, υπάρχουν καί άλλοι κόσμοι εκτός από τό δικό μας, καί ο δικός μας κάποια μέρα θά λήξη.
8. η ζωή είναι ένα σύμπλοκο καί πολύπλοκο συνάθροισμα ατόμων συμπεριφερομένων μέ άλλοτε άλλο τρόπο ώστε νά συγκροτούν τό σώμα καί τό πνεύμα, τών οποίων ατόμων ο διασκορπισμός προκαλεί τόν αναπόδραστο καί μή αποφεύξιμο, οριστικό θάνατο πνεύματος καί σώματος.
9. οι θεοί είναι αδρανείς, ζούν στά ''μετακόσμια'', τρώνε, πίνουν, γλεντάνε καί μιλάνε (ελληνικά ...!!!) - κι έτσι, ο άνθρωπος δέν έχει νά αναμένη ή νά φοβήται κάτι απο αυτούς.
10. σέ ένα τέτοιο σύμπαν, ο άνθρωπος οφείλει καί μπορεί νά αποφύγη τόν δεισιδαίμονα φόβο : ο θάνατος δέν σημαίνει τίποτα..
11. η πραγματική ευζωϊα εξασφαλίζεται διά τής ευγενείας καί τής φιλίας πρός τούς όμοίους μας, καί διά τού μέτρου στήν ικανοποίηση τώναναγκών καί τήν απόλαυση τών τέρψεων (τών τελευταίων τούτων υπόδειγμα είναι η ζωή τών θεών στά ''μετακόσμια'').
αυτά επιγραμματικών περί τού επικούρου καί τής θεωρίας του ' πάντως, μού κάνει εντύπωση τό ότι ο ''αρχαιοελληνίζων'' (τρομάρα του !) θεματογράφος απέδωσε στόν επίκουρο ένα εντελώς άσχετο γνωμικό, καί δέν παρέθεσε ούτε κάν τό κατ' εξοχήν κείμενο πού θίγει τό θέμα τής σχέσεως ''θεού'' καί ''καλού'', δηλαδή τόν μικρό καί σημαντικό διάλογο τού πλάτωνος ''ευθύφρων''.
άλλά, σιγά μήν ξέρουν από πλάτωνα τά γραικίδια τής νέας ''ελλάδος'' ... _________________ κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα ! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
seeker Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 163 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 04, 2010 10:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο επικούρειος εφαρμόζει το "λάθε βιώσας" και προσπαθεί, μέσα στην άσχημη πολλές φορές καθημερινότητα, να βρει την ατομική ευδαιμονία.
Ο πιστός εφαρμόζει την αποχή από απολαύσεις, όπως και ο επικούρειος, και στρεφόμενος "μακράν" του κόσμου τούτου, βρίσκει καταφύγιο και ανακούφιση στη σκέψη ότι ο παρών κόσμος είναι προσωρινός και στη σκέψη ότι βρίσκεται (ο πιστός) σε κάποιου είδους επαφή με το θείο.
Στην πράξη οι δύο στάσεις δεν έχουν ουσιαστική διαφορά, και νομίζω ότι ο ντόρος που γίνεται από τους επικούρειους κατά της θρησκείας και τανάπαλιν είναι "κουβέντα να γίνεται".
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την seeker στις Παρ Νοέ 05, 2010 12:43 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 04, 2010 11:05 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
seeker έγραψε: | Ο επικούρειος εφαρμόζει το "λάθε βιώσας" και προσπαθεί, μέσα στην άσχημη πολλές φορές καθημερινότητα, να βρει την ατομική ευδαιμονία. |
Η ατομική ευδαιμονία του επικούρειου έρχεται μόνο μέσα απο ορισμένο συσχετισμό με τον κοινωνικό περίγυρο και συγκεκριμένα μεσα απο την φιλία. Οπότε η προσωπική ηδονή και το "λάθε νιώσας" μόνο ατομικά δεν είναι στην πραγματικότητα. Καθόλου παράξενο αυτό, γιατί; Επειδή ο Επίκουρος πόνεσε ίσως περισσότερο απο κάθε άλλον την ανθρώπινη ύπαρξη, τα λόγια του σφύζουν απο ευγένεια και ανθρωπισμό.
seeker έγραψε: | Ο πιστός εφαρμόζει την αποχή από απολαύσεις, όπως και ο επικούρειος, και στρεφόμενος "μακράν" του κόσμου τούτου, βρίσκει καταφύγιο και ανακούφιση στη σκέψη ότι ο παρών κόσμος είναι προσωρινός και στη σκέψη ότι βρίσκεται (ο πιστός) σε κάποιου είδους επαφής με το θείο.
Στην πράξη οι δύο στάσεις δεν έχουν ουσιαστική διαφορά, και νομίζω ότι ο ντόρος που γίνεται από τους επικούρειους κατά της θρησκείας και τανάπαλιν είναι "κουβέντα να γίνεται". |
Καλά μη τρελαθούμε και τελείως, καμία σχέση δεν έχει ο πιστός με τον επικούρειο. Δεν νομίζω οτι χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός σ' αυτό, όποιος έχει διαβάσει επικούρεια θεολογία ξέρει ότι ο εκεί θεός δεν έχει καμία σχέση με τα ανθρώπινα, είναι "απρονόητος και αλειτούργητος" ούτε δίνει εντολές ούτε απαιτεί ούτε επιβραβεύει.
Αυτό που θέλω να σχολιάσω είναι οι "απολαύσεις". Για τον πιστό είναι καταδικαστέες.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι ο Επίκουρος είναι φυσιοκρατικός φιλόσοφος, επομένως η γενετική ορμή δεν καταδικάζεται απ τη στιγμη που ικανοποιείται στα πλαίσια της λογικής και της σύνεσης. Το σεξ καταδικάζεται απ τη στιγμή που θεωρείται μέσο για την επίτευξη της ευδαιμονίας, όπως και οτιδήποτε άλλωστε για τον Επίκουρο όταν αυτό γίνεται αυτοσκοπός: τα μαθηματικά, η μουσική κλπ. Γενικά όσοι κατάλαβαν το φιλόσοφο γνωρίζουν καλά ότι είναι υμνητής της ελευθερίας την οποία προσπάθησε να πετύχει ξεκινώντας απο την αντιντετερμινιστική του φυσική, τη καταδίκη εξουσιαστικών δομών στη κοινωνία, μέχρι τον συστηματικότερο υλισμό (δλδ τη σωστή διαχείριση αγαθών/απολαύσεων) που γνώρισε η αρχαιότητα.
Οι δύο στάσεις απέχουν όσο η μέρα με τη νύχτα. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|