Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΤΙΣ ΠΡΑΤΕΙ ΤΙ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ?
Τελικά είμαστε ότι λέμε;
25%
 25%  [ 1 ]
Oδεύουμε προς το ιδεατό τέλειο που εκφράζουμε ή μας εκφράζει;
25%
 25%  [ 1 ]
Eίμαστε αυτό που είμαστε και λέμε αυτό που μας βολεύει,
50%
 50%  [ 2 ]
Eίμαστε αυτό που είμαστε και λέμε αυτό που μας κάνει αρεστούς;
0%
 0%  [ 0 ]
Σύνολο Ψήφων : 4

Συγγραφέας Μήνυμα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 13, 2003 2:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

BUGMAN θεώρησες ότι το ζώο μπορεί να δρά κάτα βούληση άρα εννοείς ότι ο άνθρωπος είναι ζώο;

1ον το ζώο πράττει ενίοτε κατά βούληση (η σκύλα μου τουλάχιστον) 2ον ο άνθρωπος ΕΙΝΑΙ ζώο.

BUGMAN Είπες Φασισμός είναι το πολίτευμα που μια ισχυρή πλειοψηφία επιβάλετε στην μειοψηφία. Δεν συμφωνώ. Φασισμός είναι η καρτική τρομοκρατία.

[color=orange]Λάθος. Ο φασισμός είναι ένα λαϊκό πολίτευμα.(τα αποτελέσματα του βέβαια είναι κατάπτυστα) σε κάθε του ξεκίνημα οποιοδήποτε πολίτευμα εμπεριέχει προπαγάνδα. Απλά ο φασισμός ανήγαγε την προπαγάνδα σε επιστήμη. Μέχρι τότε ήταν απλός δημαγωγία. [/color]



BUKMAN Ο σκοπός κίνητρο υπάρχει πριν την επιλογή του μέσου. Π.χ. σκοπός μας είναι να φάμε. Το μέσο μπορεί να είναι μια μπετονιά ή ένα μπιστόλι. Στην μια περίπτωση θα ψαρέψουμε στην άλλη θα ληστέψουμε! Δηλαδή δεν είναι σκοπός μας το να ληστέψουμε, αλλά πράξη που δεν επιτρέπει το δίκαιο.
Εδώ το να θέλουμε να φάμε είναι για καλό σκοπό! Αν ληστέψουμε η πράξη μας είναι λάθος! Υπάρχψει όμως περίπτωση να έχουμε κακό σκοπό. π΄χ΄θέλουμε να ξεφορτωθούμε κάποιον γιατί μας ενοχλεί (όχι εσένα tai ). Αν τον καθαρίσω τότε είμαι σωστός για τον σκοπό μου. Αλλά θα πάω φυλακή για την κακή μου πρόθεση να του αφαιρέσω την ζωή!
Ανεξάρτητα του μέσου, όταν το αποτέλεσμα δεν δικαιολογεί τον σκοπό τότε λέμε ότι κάναμε λάθος. Διαφορετικά tai που αλλού μπορείς να κάνεις λάθος; Το λάθος ή το σωστό είναι αξιολόγηση πράξης.
λες Αν δεν μας πιάσουν δεν τρέχει τίποτα δηλαδή! Αυτό φίλε μου πού δεν ισχύει μπορείς να μου πεις; Στο ότι κάποιος θα έχει πρόβλημα με την συνείδησή του; Μα εδώ μιλάμε για ευσυνείδητες καταστάσεις. Γι' αυτούς που έχουν κίνητρο-σκοπό. Ο μεθυσμένος ή ο τρελός και να σκοτώσουν, έχουν το ακαταλόγιστο! Γι' αυτούς δεν τρέχει τίποτα και να τους πιάσουν! Ζούσαν στον κόσμο τους.

Ο σκοπός πρέπει να είναι νόμιμος ηθικός προτού τον κάνουμε πράξη, αν θέλουμε να είμαστε πολίτες , άνθρωποι πολιτισμένοι. Και εδώ είναι το θέμα μου. Κάποιοι τα λένε και τα υποστηρίζουν τα σωστά αλλά πράττουν κατά το Αν δεν μας πιάσουν δεν τρέχει τίποτα


BUGMAN Τώρα το θέμα της επιβολής του θεού -δες τα Σόδομα και Γόμορα αλλά και την έξωση του Αδάμ και της Εύας από τον Παράδεισο- και πες μου πως δεν δείχνει ο Θεός επιβολή θέλησης!(Για όποιους πιστεύουν βέβαια)

συζητώντας για ιστορίες της παλαιάς διαθήκης δεχόμαστε και την επικεφαλίδα της.
ΥΠΆΡΧΕΙ ΘΕΟΣ.
Πρέπει να το δούμε με αυτήν την προϋπόθεση για να κατανοήσουμε με πιο πνεύμα και με πια άποψη περί καλύτερου γίνονται κάποια πράγματα.
Στους πρωτόπλαστους δεν επεβλήθη κάποια τιμωρία αλλά έγινε ενημέρωση του αποτελέσματος της επιλογής τους. Της δοκιμής του καρπού δηλαδή. Το οποίο δεν απαγορεύτηκε αλλά είχε την προειδοποίηση <το προϊόν απευθύνετε σε ενήλικες > όποιος το δοκιμάσει πεθαίνει (πνευματικά)
Η εδώ ζωή τώρα, για τους πιστεύοντες στον θεό είναι κατώτερη από την ζωή κοντά στον θεό. Άρα οι πεθαμένοι που είναι κοντά στον θεό, είναι πιο τυχεροί από τους ζώντες. Άλλωστε το έργο του θεού εστιάζετε στο να σώσει τον κόσμο από τα λάθη του, που του κάνουν την ζωή δύσκολη. Την απόφαση της σωτηρίας την παίρνει ο άνθρωπος μόνος του.
Ο θάνατος υπάρχει ίνα μην το κακό γίνει αιώνιο.
Για προστασία των ανθρώπων δηλαδή. Αυτό είναι απάντηση για πολλά ερωτήματα τύπου Σόδομα κλπ. Εφόσον πιστεύει κάποιος εννοείται.

_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 13, 2003 2:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

tai Ο σκοπός πρέπει να είναι νόμιμος ηθικός προτού τον κάνουμε πράξη, αν θέλουμε να είμαστε πολίτες , άνθρωποι πολιτισμένοι. Και εδώ είναι το θέμα μου. Κάποιοι τα λένε και τα υποστηρίζουν τα σωστά αλλά πράττουν κατά το Αν δεν μας πιάσουν δεν τρέχει τίποτα
Φίλε tai εξετάζεις τον σκοπό ΑΦΟΥ έγινε μια πράξη. Πριν γίνει η πράξη είναι σκέψεις,άντε το πολύ και δηλώσεις. Πάντως πράξη δεν είναι. Στον φασισμό μπορείς να πας μέσα και για τις δηλώσεις. Ευτυχώς τώρα οι δηλώσεις μετράνε πακέτο με τις πράξεις.
Βέβαια ένας σκεπτόμενος άνθρωπος, εξετάζει αν η ενέργεια που θα κάνει είναι εντός πλαισίων. Αλλά αυτός που ενεργεί δεν έχει το πάνω χέρι στην κρίση εκτός και αν η πράξη του είναι εντός τοου οικίου περιβάλοντος και δεν αγγίζει κανέναν άλλο.
Λέμε λοιπόν για κάποιον που οι πράξεις του έχουν συνέπειες σε άλλα άτομα. Τότε λοιπόν δεν μπορείς να μην υπολογίσεις και τελικά να μην δεις την άποψη των άλλων για τις πράξεις σου.
Εγώ το πήγα λίγο παραπέρα, να αξιολογεί δηλαδή κανείς το τι ήθελε να κάνει και το τι τελικά έκανε (είτε το έμαθε μόνος του είτε το δήλωσαν άλλοι). Αυτός είναι ένας κανόνας βελτίωσης. Εσύ tai έχεις μείνει στο στάδιο τι θέλει να πράξει κάποιος και μάλιστα πονηρά, χωρίς να τον αντιληφθούν. Ε! ακόμα και από εκεί μπορούμε να πάμε πιο πίσω στο γιατί να πράττει κανείς; Εκεί λοιπόν θα βρεί το κίνητρο. θα βρεί τον καλό ή τον κακό εαυτό. Ο οποίος ανάλογα μπορεί να βγει στην επιφάνεια.¨Δηλαδή όλοι μας μπορεί να φερθούμε με κακό ή με καλό, ανάλογα με το συναίσθημά μας. Ορισμένοι έχουν την δυνατότητα να είναι ψύχραιμοι. Αυτό σημαίνει ότι κρατάνε μακριά τον κακό τους εαυτό.

Τώρα αν μια πράξη είναι καλή ή όχι δεν είναι εύκολο να γίνει αντιληπτό από αυτόν που το κάνει χωρίς να δει την αντίδραση των άλλων. Αυτό που μπορεί να σντιληφθεί κανείς εύκολα είναι το σωστό ή λάθος της πράξης σε σχέση με την σκέψη που κάνει κάποιος γι' αυτή.
Να γίνω πιο κατανοητός. Το να δώσεις 5 ευρώ σε έναν ζητιάνο, φαινομενικά είναι καλή πράξη. Αν ο ζητιάνος πάρει με αυτό ένα μαχαίρι και το χώσει στο στομάχι ενός άλλου τότε ξέρεις tai τι ήταν αυτό που έκανες; Χρηματοδότηση ενός τρελού. Και αν πεις ότι δεν ήξερες, τότε θεωρήσε αφελής και επικίνδυνος για τη κοινωνία όσο και ο τύπος με το μαχαίρι.(Φαντάζεσαι 99 στους 100 να είναι αφελείςWink

Που θα υπήρχε λάθος στην πράξη σου. Να σκεφτείς να δώσεις 5 ευρώ και να δώσεις 20 από μπέρδεμα στιγμής. Ποιος ήταν ο σκοπός σου: να βοηθήσεις ένα ζητιάνο: Δηλαδή είχες καλό σκοπό, αλλά η αφέλειια είναι αφέλεια, και έχεις ευθύνη γι΄αυτό.

Θα πέταγες σπασμένα γυαλιά σε παιδικό δωμάτιο; Όχι. Και αν δεν ήξερες ότι ήταν παιδικό το δωμάτιο, ή ήταν μια αυλή θα πέταγες σπασμένα γυαλιά; Πάλι όχι. Τελικά τι θα κάνεις θα κρατάς αιώνια τα σπασμένα γυαλιά ή θα τα πετάξεις κάπου; Θα τα πετάξεις και θα ελπίζεις να μην κάνεις κακό με αυτά!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 13, 2003 3:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όσο γι' αυτό:συζητώντας για ιστορίες της παλαιάς διαθήκης δεχόμαστε και την επικεφαλίδα της.
ΥΠΆΡΧΕΙ ΘΕΟΣ.

tai δεν τον είδα πουθενά αυτόν τον κανόνα. Εγώ μπορώ να γράψω επικεφαλίδα ότι θέλω και να λέω άλλα για άλλα. Εσύ τότε θα πεις αυτά που θες για το πραγματικό που πραγματεύομαι και παρατήρηση: Είσαι εκτός θέματος (επικεφαλίδας).
Και τελικά η Παλαιά Διαθήκη που λέει: ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ.
Εγώ λέω ότι οι δυο παρακάτω προτάσεις είναι διαφορετικές:
ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ (1)
ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ (2)
Η σωστή είναι η 2 (αν πιστεύουμε σε έναν θεό). Το 1 μπορεί να το πει καθένας που πιστεύει γενικά σε θεούς!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 20, 2003 12:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλτατε Bugman, παίρνοντας το τέλος για αρχή βλέπω το απλό. Αν ισχύει το 2 τότε το 1 σαν ερώτημα είναι περιττό. Εφόσον συζητάμε την ποσότητα, θεωρούμαι δεδομένη την ύπαρξη.
Στο θέμα μας. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος πρέπει να έχει κάποιες αξίες έτσι για μπούσουλα. Να ξεκινά την κρίση από το κίνητρο και όχι από το αποτέλεσμα της πράξης. Αν στο τέλος η πράξη αποδειχθεί λανθασμένη, δεν κατηγορούμε την αξία με την οποία κρίθηκε σαν σωστή, αλλά την συγκυρία που κατέληξε να κάνει την πράξη κακή. Η αρχική σκέψη εξακολουθεί να είναι σωστή και με άλλες συγκυρίες θα έχει θετικό αποτέλεσμα.
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 20, 2003 12:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

tai, πάρε την αρχή από την αρχή και δες τα πράγματα εξ αρχής!
Το κακό στον συλλογισμό σού είναι ότι κάνει τον άνθρωπο κολλημένο!
Δηλαδή αρνείται ότι έκανε λάθος, διότι φταίει η συγκυρία. Όταν όμως για παράδειγμα σου κόψει πρόστιμο ο τροχονόμος πες στο παιδί σου που θέλει παγωτό ότι δεν θα του πάρεις γιατί με αυτά και άλλα χρήματα θα πληρώσεις το πρόστιμο! Βεβαίως με άλλη συγκυρία δεν θα σε είχε δει ο τροχονόμος και θα έτρωγε παγωτό το παιδί σου. Συμπέρασμα τρώμε τον τροχονόμο!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2003 10:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να σου κόψη πρόστιμο, έκανες παρανομία. Αν το έκανες βάση κάποιας αρχής (αντίσταση προς κάποιον κατακτητή, αντιεξουσιαστικος αγώνας, επανάσταση, γιατί δεν είναι μόνο η απλή παρανομία) τότε δεν έκανες λάθος, και τα παιδιά σου πληρώνουν το τίμημα για ένα κατά την γνώμη σου καλύτερο αυριο. Αν είσαι απλός γάιδαρος και περνάς με κόκκινο, τότε δεν έχεις αξίες. ΑΥΤΕΣ της αξίες που εννοώ.
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2003 11:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τώρα φίλε tai, τα λες σωστά -για μένα Laughing - που σημαίνει ότι υπάρχουν διαφορετικές σημασίες για ίδιες πράξεις!
Και η διαφορετικότητα είναι στο ποιός πράτει τι. Το Ποιός μετράει. Το θέμα του Ποιός όμως δεν είναι αναγνωρίσιμο από τον ίδιο αλλά από έναν άλλο.
Δεν μπορώ να δεχτώ κάποιον να λέει σε μένα ή άλλους είμαι αυτό! Συνήθως λέει έκανα αυτό γι΄αυτό το πράγμα (δικαιολογία). Μπορούν κάποιοι να πούν εσύ είσαι έτσι γιατί κάνεις αυτά και αυτά τα πράγματα. Τότε μπορεί ο κάποιος να διαπιστώσει: Ναι έτσι είμαι αφού έκανα αυτά τα πράγματα. Η να διαφωνίσει: Ε! όχι και έτσι αφού έκανα και αυτό και α υτό που δεν το γνωρίζατε!
Με άλλα λόγια η αναγνώριση ενός από τρίτους είναι θέμα διαπραγμάτευσης αλλά την τελική -δημόσια- κρίση την έχουν οι τρίτοι. Ο καθένας μας μπορέι να κάνει την αυτοκριτική του αλλά θα έχει σημασία όταν θα συγκριθεί αργότερα με την δημόσια κριτική.(Δημόσια κριτική είναι να περνάει δίπλα σου κάποιος και να λές τι είναι αυτός ρε παιδί μου; Το ότι θες να μάθεις, το ότι σε ενδιαφέρει σημαίνει ότι δίνεις σημασία στον άλλο. Άρα θα τον κρίνεις αμέσως και θα τον κατατάξεις κατά σημαντικότητα!)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2003 5:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το να λέει κάποιος είμαι αυτό η το άλλο, μπορείς να το αποδεχτείς αν το αποδείξει. Άλλωστε πολλά πράγματα επειδή θέλουν χρόνο να αποδειχθούν, τα δεχόμαστε κατ αρχάς.
Σίγουρα η κριτική σε επιβεβαιώνει η σε βάζει σε σκέψεις. Σκέψου όμως αν οι άλλοι κρίνουν, μόνο τα έργα σου. Της περισσότερες φορές είσαι ότι δηλώσης. Πολλοί λοιπών, άλλα λένε (σε μας ) και άλλα πράττουν ( σε άλλους), που εμείς δεν τα βλέπουμε. Έτσι πολλές φορές δεν έχουμε την δυνατότητα να κρίνουμε από τα έργα και αναγκαζόμαστε να κρίνουμε (με επιφύλαξη βέβαια) από τα λόγια η της φήμες. Η αρχική ερώτηση αφορά αυτούς τους ανθρώπους.
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 23, 2003 2:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μου αρέσει που φτάσαμε στο αρχικό ερώτημα!
Θα πάω ένα βήμα πίσω και θα σταθώ εδώ: Tai: Το να λέει κάποιος είμαι αυτό η το άλλο, μπορείς να το αποδεχτείς αν το αποδείξει.
Αν χρειαστεί να το αποδείξει τότε τι πρέπει να κάνει; Συμπληρωματικές ενέργειες-πράξεις, ή και επιπλέον λόγια και διευκρινήσεις (αιτιολογήσεις);

Η διαφορά μου εδώ είναι θεμελιώδη! Δεν χρειάζεται να αποδείξεις ποιος είσαι! ¨Εχουν άποψη οι άλλοι και ελέγχουν ανά πάσα στιγμή. Επίσης σήμερα μπορεί να αποδειχτεί ότι είσαι ένας άνθρωπος καλός ενώ μέχρι χθες ο κόσμος έλεγε ότι είσαι ο χειρότερος του χωριού. Η απόδειξη είναι η απόδοχή που έχουν οι άλλοι για σένα και όχι εσύ για σένα (αν δεν αποδέχεσαι τον εαυτό σου τείνεις προς την αυτοκτονία)

Απλό παράδειγμα:Όταν κάποιος λαμβάνει ένα πτυχίο τι αναγράφει: Το τάδε ίδρυμα και για το τδείνα τμήμα εκδίδει το πτυχίο στο όνομα του τάδε διότι κρίθηκε έτσι (π.χ. Λίαν Καλός). Τώρα αν κάποιος πει ότι είναι πτυχιούχος μιας σχολής αρκεί να πει ποια σχολή έβγαλε και με ένα τηλεφωνάκι μαθαίνουμε αν είναι ή όχι. Δεν χρειάζεται να μας δείξει τον τίτλο του! Το πτυχίο είναι το αντίτιμο της πραγματικής τιμής που έλαβε κανείς από την σχολή, δηλαδή της αναγνώρισης της περάτωσης αυτής με άλφα ικανότητα.

Το να ορίσουμε, δια του λόγου, μια πράξη μας, δεν σημαίνει ότι αυτό αποτελεί απόδειξη της σκοπιμότητας ή του αποτελέσματος της πράξης αυτής. Βεβαίως και δεν υπάρχει απόλυτη βεβαιότητα για την ορθότητα των κρίσεων των άλλων για σένα. Αυτό όμως δεν αναιρεί το δικαίωμα που έχει ο κόσμος για να σε κρίνει!
Απλό παράδειγμα αβεβαιότητας που οδηγεί σε πρακτική λύση χωρίς να αναιρεί την αβεβαιότητα: Είναι γνωστός ο κανόνας των συγκοινονούντων δοχείων. Αφού δεν υπάρχουν κλειστοί ωκεανοί, όλοι θα έπρεπε να έχουν την ίδια στάθμη -από το κέντρο της Γής μετρούμενης-. Και όμως ο Ειρηνικός με τον Ατλαντικό ωκεανό έχουν διαφορά! Τώρα ι φταίει ο κανόνας; Κάτι που δεν λαβαμε υπόψιν; Τι να κάνουμε να συμπληρώσουμε τον κανόνα με εξαιρέσεις όπου αυτός δεν περπατάει. Να ψάξουμε να βρούμε τι φταίει ώστε να δικαιώσουμε τον κανόνα;
Τελικά κάνουμε κάτι πιο επικερδές! Φτιάχνουμε την Διώρυγα του Παναμά και βάζουμε γκισέ και από τις δυο πλευρές και κόβουμε εισητήρια! Το πρόβλημα το έλυσε η τεχνολογία στην υπηρεσία του κέρδους! Όταν οι κανόνες έχουν μελανά σημεία υπάρχει κέρδος!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 25, 2003 12:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε όλα αυτά που λες δεν έχω ουσιαστικές αντιρρήσεις. Απλά το γενικεύω περισσότερο. Δεν επικεντρώνομαι μόνο στο αίτιο, αλλά ελέγχω και το αποτέλεσμα. Άσχετα με την κρίση των άλλων εμείς τελικά τι κάνουμε? Ενσυνείδητα όμως, όχι λόγο συγκυριών. Άλλο είναι να ξεκινώ με καλό σκοπό και το αποτέλεσμα που προκύπτει να είναι άλλο, και άλλο να ξεκινώ με κακό σκοπό, προσπαθώντας να πείσω τον κόσμο ότι έχω καλές προθέσεις. Είναι σαν να φυτεύω μια σειρά δέντρων σε κάποιο σημείο, ώστε να εμποδίσω την δημιουργία ενός δρόμου διότι με συμφέρει εμένα .(κακή πρόθεση ). Οι άνθρωποι χωρίς να ξέρουν το σχέδιο πόλης με κρίνουν θετικά (τι καλός άνθρωπος, μας φύτεψε και δέντρα κλπ κλπ).
Κάποιοι, προσπαθούν να παρουσιαστούν, λόγου χάριν, σαν πιστοί χριστιανοί, στα κοινά βλέμματα πράττουν σαν χριστιανοί, αλλά μέσα τους δεν πιστεύουν σε τίποτα. Αυτοί ανήκουν στην 4η κατηγορία.
Κάποιος άλλος στην δουλειά του καλοπιάνει το αφεντικό, τους συνάδελφους του, αλλά στην ουσία δεν γουστάρει κανέναν. Αυτός ανήκει στην 3η κατηγορία. Η 2η κατηγορία είναι αυτή που θα ήθελα να ανήκω εγώ και όλος ο κόσμος.
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 25, 2003 3:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μπορώ να δεχτώ κατηγορίες, αλλά πρέπει να συμφωνήσεις ότι όλοι μας έχουμε την χαρά να πεταγόμαστε από τη μία στην άλλη! Δηλαδή με απλά λόγια δεν υπάρχει μόνιμη κατάσταση ή τουλάχιστον κανόνας που να μην δίνει το δικαίωμα να αλλάζουμε κατηγορία! Το 1 για ποιόν το άφησες;

Πάντως στην δράση υπάρχει πάντα αντίδραση. Που σημαίνει ότι και καλό να κάνεις κάποιος θα το πάρει για κακό. Το ότι έφαγες το μήλο σημαίνει ότι δεν το έφαγε ο άλλος! Το ότι περπατάς σημαίνει ότι εμποδίζεις κάποιον άλλο να κινηθεί αντίθετα στην γραμμή σου. Το ότι υπάρχεις σημαίνει ένας ακόμα για μοιρασιά, για διεκδίκηση!

Τελικά αυτό που χρειάζεται είναι να βλέπεις τι γίνεται γύρω σου και να προσθέτεις και τις δικές σου πράξεις. Να μην τις ρίχνεις σαν σφαίρες από πολυβόλο και όποιον πάρει ο χάρος! Γιατί θα πληγώσεις και θα πληγωθείς (από τις επιστροφές!).

(Και αυτό ήταν το κλού!)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center