Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ποια οικονομική κρίση ρε γελοίοι;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 15, 2010 11:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι δεν υπάρχει.........
Έχουμε καρικατούρα καπιταλισμού. Που είναι η ελληνική τεχνολογία; Πουθενά! Το ότι έχουμε εργάτες με πτυχία ΑΕΙ δεν σου λέει τίποτα; Ποιος είναι ο ρόλος των τραπεζών στην Ελλάδα; Δίνουν χρήματα σε νέους ανθρώπους να φτιάξουν επιχειρήσεις; Μόνο σε όποιους μπορούν να εγγυηθούν για τα χρήματα με ακίνητη περιουσία. Μπορεί ο καπιταλισμός να λειτουργεί με τέτοιους όρους; Όταν ο τραπεζικός τομέας δεν ρισκάρει...δεν χρηματοδοτεί σωστά. Ο επιχειρηματίας ρισκάρει έτσι και αλλιώς. Αλλά εφόσον οι τράπεζες επεμβαίνουν δραστικά με χρηματοδοτήσεις όχι με αξιοκρατία αλλά προσημειώσεις δημιουργούν ανισότητες, στρεβλώσεις στην ανάπτυξη. Φτάσαμε σε περιόδους που παρά τις σίγουρες τοποθετήσεις των τραπεζών να έχουν πρόβλημα ρευστότητας. Ένα πρόβλημα που μεγαλώνει με τις μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό. Όλη αυτή η κινητικότητα μόνο ανάπτυξη δεν είναι, μόνο καπιταλισμός δεν είναι.

Επιμένω στα περί παρελθόντος. Οι αγορές έχουν αλλάξει. Οι απαιτήσεις του κόσμου έχουν αλλάξει. Σήμερα με την έλευση του ΔΝΤ πρέπει να αλλάξουν και οι στόχοι. Δεν γίνεται ο νέος να ετοιμάζεται για μια θέση στο δημόσιο, όπως τόσα χρόνια το βλέπαμε. Δεν συζητώ σε θεωρητικό επίπεδο...Τα περί αυτοοργάνωσης όπως μας τα λες Opyrge είναι σε φαντασιακό επίπεδο. Προφανώς υπάρχουν κάποιες μικροκοινωνίες που δείχνουν τέτοια αυτοοργάνωση αλλά δεν σχετίζονται στη κλίμακα των αγορών που συζητάμε, διεθνοποιημένες αγορές, τεχνολογίες αιχμής, πράσινη οικονομία. Σε αντίθεση η δική μου πρόταση δεν είναι εκτός πραγματικότητας. Στηρίζεται στην οργάνωση κατά τόπους, όπου οι κανόνες της αγοράς πρέπει να συγχρονίζονται με τις απαιτήσεις του τοπικού πληθυσμού. Εδώ η έννοια παράγοντας δεν περιορίζεται στους οικονομικά ισχυρούς αλλά σε εκείνους που μπορούν με το τρόπο τους να αναπτύξουν την οικονομία. Έτσι εργοδότες και εργαζόμενοι γίνονται παράγοντες μιας αναπτυσσόμενης οικονομίας όταν μπορούν να τα βρουν μεταξύ τους, και όχι όταν κάποιοι ειδικοί -φωστήρες- κόψουν και ράψουν κανόνες από ξένα κέντρα. Παραστατικά μπορεί να δει κανείς το παρελθόν ως δυο ομάδες...κέντρα και εργοδότες στη μία και εργαζόμενοι στην άλλη....ενώ το μέλλον ως πάλι δυο ομάδες αλλά στην μία τα κέντρα και στην άλλη εργοδότες και εργαζόμενοι. Τότε λοιπόν στο μέλλον τα κέντρα δεν θα έχουν "βάσεις" στις τοπικές κοινωνίες και θα πρέπει να συμφωνήσουν αν θέλουν να έχουν παρουσία, περιορίζοντας τα κέρδη τους και επιτρέποντας την ανάπτυξη.

Όσο λοιπόν τα ξένα οικονομικά κέντρα βλέπουν την αδυναμία των εργοδοτών και των εργαζόμενων να έχουν κοινή σημαία, χάνουν την εμπιστοσύνη τους για καλή συνεργασία και μας αποστρέφονται δείχνοντάς το αυτό με την αύξηση του κόστους χρηματοδότησης. Πρέπει λοιπόν να φύγουμε από αυτόν τον μεσαίωνα. Να απαγκιστρωθούν οι εργοδότες από τα οικονομικά κέντρα και να στηριχθούν στον εργαζόμενο, επενδύοντας σε αυτόν. Έτσι δεν πρέπει να μιλάμε για εκμετάλλευση με αρνητική έννοια αλλά να το βλέπουμε θετικά, να μιλάμε για συνεργασία.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 15, 2010 1:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman, κατ' αρχήν, για να ξέρουμε τι λέμε, το "δεν υπάρχει καπιταλισμός" από το "υπάρχει αλλά είναι μια καρικατούρα", απέχει παρασάγγας! Κατά δεύτερον, σου έχω επισημάνει ξανά ότι έχεις την κακή συνήθεια να φλυαρείς ακατάσχετα με τη γνωστή σου ελαφρότητα χωρίς να απαντάς επί της ουσίας σε αυτό που σε ρωτάνε. Και το ερώτημα ήταν αρκετά σαφές για να χαθεί μέσα σε αέρα κοπανιστό. Έχεις επιχειρήματα και πραγματικά γεγονότα να παραθέσεις για τον ισχυρισμό σου ότι οι εργαζόμενοι δεν υπόκειται στην εκμετάλλευση των αφεντικών; Γιατί αν έχεις, τότε η κατάργηση των υπερωριών, του κατώτατου μισθού και των αποζημιώσεων, η καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων και των εργασιακών δικαιωμάτων, η απελευθέρωση της αγοράς εργασίας και του ορίου των απολύσεων, η εξάπλωση των «ελαστικών» ή «ευέλικτων» μορφών απασχόλησης και του καθεστώτος των ενοικιαζόμενων εργαζομένων -του σύγχρονου δουλεμπορίου-, είναι πράγματι μια φανταστική ιστορία! Και αν αυτά είναι μια φανταστική ιστορία, τότε ζούμε σε μια πρωτοφανή για τα δεδομένα ελεύθερη κοινωνία και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι...

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Κυρ Μάϊ 16, 2010 2:11 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 15, 2010 1:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"Τον Φρόυντ και τον Μαρξ , αυτό που τους χαρακτηρίζει είναι ότι δε λένε μαλακίες. Αυτό παρατηρείται στο εξής: όταν προσπαθεί κάποιος να τους αντικρούσει, κινδυνεύει να ολισθήσει, ολισθαίνει περίφημα στο να λέει μαλακίες. Αυτοί αναστατώνουν το λόγο εκείνων που θέλουν να τους "τσακώσουν". Πολύ συχνά τους καθηλώνουν σε ένα είδος κομφορμιστικού ακαδημαϊκού μηρυκασμού, πνευματικά καθυστερημένου, κατά τρόπο μη ανατάξιμο"

Ζακ Λακάν, Σεμινάριο XVII, σ. 81
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 17, 2010 8:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Opyrge,
το ερώτημα που θέτεις δεν είναι αυτό η ουσία της συζήτησης, αλλά προέκυψε από το θέμα της αυτοοργάνωσης. Τι σημαίνει εκμετάλλευση; Εκμεταλλεύομαι κάτι σημαίνει ότι κερδίζω από κάτι. Είναι κακό να κερδίζει κανείς από κάτι ακόμα και αν το κάτι είναι το προϊόν της εργασίας κάποιου άλλου; Ναι υπάρχει εκμετάλλευση αλλά που είναι το κακό; Η εκμετάλλευση δεν γίνεται σε καθεστώς ομηρίας, αλλά σε καθεστώς αγοράς, προσφορά και ζήτηση. Το πώς θα δουλέψει κανείς, υπό ποια σύμβαση...ας αφήσουμε το νόμο να το ορίσει. Οι νόμοι είναι προϊόντα της Βουλής, και επιτέλους πρέπει να αναγνωρίζουμε την αξία της, διαφορετικά θα επιδιώκαμε μια πολιτική ζούγκλα....χωρίς νόμους...παρά το να επιβιώσει ο δυνατότερος.
Πριν εκατό σαράντα χρόνια κόσμος από την ύπαιθρο κατέβαινε στο Λαύριο για να δουλέψει σε συνθήκες τριτοκοσμικές...στην "Ελληνική Εταιρεία Μεταλλουργείων Λαυρίου"...εκεί σχηματίζεται και το πρώτο συνδικαλιστικό σχήμα. Μάλιστα όχι μόνο Έλληνες αλλά και ξένοι ήλθαν να μείνουν στο Λαύριο..Το Λαύριο ήταν η πρώτη πόλη που πήρε ρεύμα...και έβαλαν και τηλέφωνο. Εκεί έγινε και η απεργία για μείωση ωραρίου στις δέκα ώρες, αύξηση μισθών, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη...Φυσικά αυτά τα άτομα πριν κατέβουν στο Λαύριο δεν είχαν τίποτα απ' όλα αυτά. Αυτές οι απαιτήσεις γεννήθηκαν μετά την παρουσία τους στην εργασία. Το αίσθημα της εκμετάλλευσης, δημιουργεί ένα έλλειμμα φιλοδοξίας στον εργάτη, το οποίο του προκαλεί ενέργειες συνδικαλιστικές και μετουσιώνεται σε απαιτήσεις...ή με απλά λόγια είναι το λανθάνον αίσθημα της συνιδιοκτησίας. Η αύξηση των δικαιωμάτων των εργατών εμφανίζεται ως σωστότερος διαμοιρασμός των κερδών, που θα τείνει στην συνεκμετάλλευση.
Ας έρθουμε στο σήμερα. Σήμερα οι εκμεταλλεύσεις είναι επίφοβες. Δημιουργούνται πιέσεις που αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να περικόπτουν από παντού. Τώρα λοιπόν οι "συνιδιοκτήτες" εργαζόμενοι...θα προσφέρουν στην χασούρα; Θα απαρνηθούν τα στεγανά των συμβάσεων εργασίας για να γλιτώσουν το καράβι...βγαίνοντας στο κατάστρωμα εθελοντικά; Έχουν άλλη ευκαιρία, να πάνε για παράδειγμα εκεί απ' όπου ξεκίνησαν οι πρόγονοί τους; Και πόσο γρήγορα, εκεί, θα ξεχάσουν τα δικαιώματά τους, αφού ουδείς θα υπάρχει να τους τα καλύπτει;

Έτσι Opyrge η "καταστρατήγηση" των συλλογικών συμβάσεων όπως μας το παρουσιάζεις είναι ο λόγος τους εργάτη συνδικαλιστή...που δεν αντιλαμβάνεται ότι το καράβι μπάζει νερά...και ότι πρέπει να ξεχάσει τις καλές εποχές...Δεν γίνεται βρέξει χιονίσει να κυκλοφορεί με τα ίδια ρούχα...θα αρρωστήσει.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 17, 2010 12:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλαδή θα έπρεπε να χρωστάνε και χάρη στους καπιταλιστές που είχαν εργασία,ρεύμα και τηλέφωνο; Η αναγκαιότητα της εργασίας (χειρωνακτικής και πνευματικής) και η διάθεση των αγαθών της είναι δώρο των καπιταλιστών στην ανθρωπότητα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 17, 2010 3:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman, αν δεν είναι το ερώτημα που θέτω η ουσία της συζήτησης, τότε είναι ανούσια και αυτά που είπες προηγουμένως. Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά! Και εκμετάλλευση δεν σημαίνει ότι κερδίζω από κάτι. Αυτές είναι οι δικές σου ελαφρές ερμηνείες. Εκμετάλλευση είναι η χρησιμοποίηση ενός προσώπου ή πράγματος για προσωπικό όφελος. Εκμετάλλευση στην εργασία σημαίνει τη χρησιμοποίησή της προς όφελος του κεφαλαίου, τη μετατροπή της σε όργανο της θέλησης και των συμφερόντων του τελευταίου. Για παράδειγμα, τη δεκαετία του 1980 στις ΗΠΑ το 1% του πληθυσμού κρατούσε στα χέρια του το 60% όλου του πλούτου της χώρας! Αυτό σημαίνει εκμετάλλευση. Αν εσύ δεν βρίσκεις σε αυτό τίποτα κακό, τότε καλύτερα να ελέγξεις τα ανθρώπινα αισθητήριά σου! Και αν νομίζεις ότι η εκμετάλλευση δεν γίνεται σε καθεστώς ομηρίας, για ρώτα έναν εργαζόμενο με οικογένεια πίσω του που βρίσκεται έρμαιος στις διαθέσεις του εργοδότη για να μην απολυθεί και χάσει τα προς το ζην να σου πει! Καμία νομοθεσία, όσο αυστηρή και αν είναι, δεν θα μπορέσει να εμποδίσει αυτή τη δεσποτεία και αυτή την εκμετάλλευση, καμία νομοθεσία δεν θα ήξερε να εμποδίσει αυτή την κατάσταση να παράγει αυτά τα δυσάρεστα αποτελέσματα, πράγμα που αποδεικνύει ότι όσο το κεφάλαιο παραμένει από τη μία μεριά και η εργασία από την άλλη, ο εργαζόμενος θα είναι σκλάβος και ο καπιταλιστής αφεντικό και μεταξύ τους θα υπάρχει αναπόφευκτα μια σχέση εκμετάλλευσης.

Η "καταστρατήγηση" των συλλογικών συμβάσεων όπως σας την παρουσιάζω (λες και μόνο εγώ την παρουσιάζω έτσι!) δεν είναι ο λόγος κανενός εργάτη συνδικαλιστή. Είναι η πραγματικότητα. Αλλά εσύ δεν μπορείς να την αντιληφθείς γιατί είσαι εκτός πραγματικότητας! Και η ζωή του εργαζόμενου δεν είναι κανένα καράβι για να πλέει όπου θέλουν τα αφεντικά και όταν το ρίχνουν σε καμιά ξέρα να του ζητάνε να κλείσει αυτός τις τρύπες.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Δευ Ιούν 07, 2010 11:12 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 18, 2010 8:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Opyrge,
τον καυστικό σου λόγο προς εμένα και το πως σχετίζομαι με την πραγματικότητα, τον αφήνω στην άκρη. Γιατί σκοπός μου εδώ είναι η συζήτηση σε άλλο επίπεδο.
Έγραψες λοιπόν για "Δεσποτεία", πως το κάτι στον απλό ορισμό μου δεν είναι απλό κάτι άλλα άνθρωπος.....άρα έχει μια βαρύτερη σημασία από ένα αόριστο κάτι. Συμφωνώ μέχρι εδώ, όπως συμφωνώ με το ότι ο πλούτος ελέγχεται από λίγους ενώ συμμετέχουν πολλοί για να παραχθεί.
Ας είμαστε όμως ρεαλιστές. Πότε ΔΕΝ υπήρχε "Δεσποτεία"; Προφανώς ποτέ...Ας ξεχωρίσουμε την οικονομική δεσποτεία με την πολιτική..Κάποτε δεν ξεχώριζαν και ασκούνταν από τον φεουδάρχη. Σήμερα οι αγορές δεν έχουν σύνορα, δεν έχουν πολιτική "δεσποτεία". Παράλληλα το κοινωνικό κράτος βοηθάει στην ελάττωση της "οικονομικής δεσποτείας". Το κράτος δυστυχώς δεν μπορεί να περιορίσει το κεφάλαιο, και να πάρει φόρους για να ενισχυθεί, λόγω της ευκολίας του τελευταίου να μεταναστεύει....δημιουργώντας μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα με την ανεργία. Έτσι το κράτος αρμέγει οικονομικά τους εργαζόμενους...οι οποίοι εκ των πραγμάτων δυσκολότερα μεταναστεύουν, πραγματικά δεν υπάρχει εναλλακτική πολιτική εδώ. Έτσι δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτική δεσποτεία. Μόνο λοιπόν οικονομική δεσποτεία...εφαρμόζεται προς τον εργαζόμενο από το κράτος και την εργοδοσία.
Αν κάτι είναι μόνιμο φαινόμενο...γίνεται τρόπος ζωής και η οποιαδήποτε ανατροπή του...χτυπάει την ζωή. Δηλαδή, χωρίς κράτος και εργοδοσία δεν γίνεται να στηριχθεί ο εργαζόμενος οικονομικά. Αν δεχτούμε υποθετικά ότι ο εργαζόμενος συστήνει μια Α κρατική οντότητα και μια Β εργοδοτική οντότητα, όπου και τα δυο να διαφέρουν από τα όντως κράτη και εργοδοσία, τότε και τα Α και τα Β πρέπει να ενεργήσουν όπως και τα υπάρχοντα. Ο τρόπος λειτουργίας τους δηλαδή είναι μονόδρομος.
Το δίλημμα που βάζεις Opyrge, το αν το 1% που κρατάει στα χέρια του το 60% του πλούτου της χώρας...είναι κακό...δεν έχει ουσία Σημασία δεν έχει τι κρατάει ο οποιοσδήποτε αλλά τι το κάνει αυτό. Η χρήση του πλούτου δείχνει αν κάποιος είναι καλός ή κακός. Οι άνθρωποι ξέρουν το τι προσφέρει ο καθένας σε σχέση με το τι καθαρίζει το χρόνο.
Τέλος οι συλλογικές συμβάσεις όταν γίνονται εμπόδιο για την ανάπτυξη...καταργούνται. Προφανώς αυτές οι ενέργειες δεν ωφελούν πρώτα το μεγάλο κεφάλαιο αλλά πρώτα το μικρό. Και αυτό γιατί το μεγάλο κεφάλαιο μπορεί να ελέγχει το κόστος του, και όποτε θέλει μπορεί να επιλέγει και μια τριτοκοσμική χώρα...ενώ το μικρό κεφάλαιο θα παραμείνει εντός συνόρων..μέχρι να αφανιστεί. Και φυσικά η εξαφάνιση του μικρού κεφαλαίου δεν θα είναι παρά μεταφορά του κεφαλαίου αυτού στα μεγάλα κεφάλαια. Αυτό τελικά που παίζεται σήμερα δεν είναι το αν θα διατηρηθεί το μικρό κεφάλαιο αλλά αν θα διατηρηθούν θέσεις εργασίας. Χωρίς θέσεις εργασίας δεν ζει ο μη προνομιούχος κόσμος.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 18, 2010 9:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε αντίθεση με σένα Βugman, ο σκοπός μου εδώ δεν είναι να συζητήσω σε άλλο επίπεδο παρά μόνο στο επίπεδο της πραγματικότητας. Και απ' ότι φαίνεται από τις ανούσιες φλυαρίες σου δεν το αγγίζεις ποτέ. Αλλά πώς να το αγγίζεις όταν έχεις πάρει διαζύγιο από αυτό; Έτσι, είναι κάπως αστείο να μιλάς για ρεαλισμό. Δεσποτεία προφανώς υπάρχει όπως και υπήρχε μέχρι το πρόσφατο ιστορικό παρελθόν (απορώ πώς δεν το γνωρίζεις, εκτός αν διάβαζες και εσύ όπως ο μακαριστός Χριστόδουλος!) ή για την ακρίβεια επιστρέφουμε σε αυτήν. Κάτω από τις σημερινές δυσμενείς και βάναυσες συνθήκες για το λαό, τα αφεντικά αισθάνονται ότι μπορούν να αναιρέσουν και να διαλύσουν ολόκληρο το «κοινωνικό συμβόλαιο» που καθιερώθηκε μέσα από ευρείας κλίμακας κοινωνικούς αγώνες στη διάρκεια ενάμιση αιώνα και προσπαθούσαν να μειώσουν την καταπίεση της αρπακτικής ιδιωτικής τυραννίας, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις κατάφεραν σε σημαντικό βαθμό. Επομένως, τα αφεντικά θέλουν να το αναιρέσουν και να γυρίσουν την ιστορία πίσω στην εποχή που υπήρχε η δεσποτεία, η μισθωτή σκλαβιά όπως την ονόμαζαν οι εργαζόμενοι τον 19ο αιώνα σε περίπτωση που δεν το ξέρεις. Είναι ιδεολογία ή φανταστική ιστορία αυτό που λέω; Γιατί μάλλον είσαι ο μόνος που δεν το έχεις ακόμα αντιληφθεί. Ο κόσμος το έχει βούκινο κι εσύ κρυφό καμάρι!

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Δευ Ιούν 07, 2010 11:14 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 19, 2010 10:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Opyrge,
Πόσο αναχρονιστικά σκέφτεσαι!!!!!!!!!!!
Τα "αφεντικά" δεν θέλουν όλα αυτά που γράφεις...Είναι η φαντασίωσή σου, και αυτό γίνεται δικαιολογία για τη στάση σου. Απόδειξη αυτού είναι ότι δεν μπορείς ευθέως να ονομάσεις ένα αφεντικό και να δείξεις την στάση του περί "μισθωτής σκλαβιάς".
Τα πράγματα είναι απλά...Πάντα θα υπάρχει μια συμφωνημένη σχέση μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου. Το ζητούμενο εδώ είναι πόση ελευθερία μπορούμε να έχουμε σε μια τέτοια σχέση. Ελευθερία ως προς τις ώρες και το ύψος αμοιβών, και όχι ως προς την μονομερή κατάργηση ή αθέτηση των συμφωνηθέντων. Το κράτος ως εργοδότης και χρηματοδότης των ασφαλιστικών ταμείων...όταν αδυνατεί να πληρώσει...έχει την ελευθερία να αθετήσει τις συμφωνίες... νομοθετώντας...άρα νομιμοποιώντας την όποια αθέτηση. Σε αντίθεση ο ιδιώτης εργοδότης δεν μπορεί να αθετήσει τις συμφωνίες και για το λόγο αυτό κάνει συλλογικές συμβάσεις περιορισμένου χρόνου. Άρα τα περί "μισθωτής σκλαβιάς" δεν έχουν καμία σχέση με το σήμερα.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 19, 2010 6:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Opyrge,
Πόσο αναχρονιστικά σκέφτεσαι!!!!!!!!!!!
Τα "αφεντικά" δεν θέλουν όλα αυτά που γράφεις...Είναι η φαντασίωσή σου, και αυτό γίνεται δικαιολογία για τη στάση σου.
Laughing
Δικαιώματα... Τί αναχρονισμός!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτρης Μ
Επίκουρος


Εγγραφή: 15 Μάρ 2008
Δημοσιεύσεις: 43
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 03, 2010 10:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολύ σωστό το αρθρο και οσοι δεν βλεπουν την αληθεια ειναναι γαιτί δεν θέλουν να την δουν. Απλά ειναι ενα αρθρο που κάθε σκεπτομενος απλα το βρησκει λογικό. (δυστυχώς )
_________________
Με ενδιαφέρει η κουβέντα με ανθρώπους που θα ήθελαν να ανοίξουν ή να ψάξουν για καινούριους δρόμους. Αδιαφορώ και τελείως για έτοιμες απαντήσεις από όπου και αν προέρχοναι.
Δημήτρης Μαυρομματάκης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 04, 2010 9:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όταν το πλοίο βυθίζεται όλες οι συμφωνίες γίνονται από μηδενική βάση. Το κακό στην υπόθεση είναι ότι οι τραπεζίτες έχουν πιάσει όλα τα φουσκωτά...και τις σωσίβιες λέμβους...και για να σε βάλουν μέσα πρέπει να δείξεις ότι δεν τους χρειάζεσαι....
Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα κοπούν οι αφαιμάξεις των τραπεζιτών και θα ξεκινήσει μια πραγματική εθνική τράπεζα να "ποντάρει" στον Έλληνα...όχι να "τζογάρει" όπως κάνει τώρα.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 04, 2010 1:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Από μηδενική βάση;!!! Τι λες ρε Bugman, αλήθεια; Δηλαδή ο καπετάνιος δεν θα διατηρήσει κανέναν κανόνα και πρότυπο σφαλείας από εκείνους που προβλέπονται για την όσο το δυνατόν πιο ομαλή ακτοπλοία; Ο σώζων εαυτόν σωθείτω; Έλεος ρε Bugman! Η βλακεία έχει και ένα όριο!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 05, 2010 10:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrge...
τα έχεις χαμένα μου φαίνεται! Φυσικά η βλακεία πρέπει να έχει ένα όριο...αλλά δεν είμαι εδώ για να ορίσω το όριό σου...Υπάρχουν και ειδικοί για το ζήτημά σου. Όταν λοιπόν το πλοίο βυθίζεται τι στο διάολο θα κάνει ο καπετάνιος με τους κανόνες; Μιλάμε για μια βύθιση που την ετοίμασαν όλοι οι καπεταναίοι που πέρασαν πριν...Δεν χτυπήσαμε ύφαλο...μόνοι μας ανοίξαμε το κουφάρι του πλοίου....και το πλοίο ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ....Το ζήτημα δηλαδή είναι πρώτα οι άνθρωποι και μετά το πλοίο και η όποια "ακτοπλοΐα". Τι σε νοιάζει όμως εσένα; Έχεις ευθύνες σε άτομα, παιδιά ή γυναίκα; Αν δεν έχεις τότε μόνο το τομάρι σου θα θες να σώσεις! Σε έχω για φιλοτομαριστή. Θες ένα μέλλον παραμυθένιο...Ε! δεν υπάρχει κάτι τέτοιο για τα επόμενα πενήντα χρόνια. Αν δεν σου αρέσει η Ελλάς...να πας αλλού....Εκτός και αν δεν το βλέπεις έξυπνο να μεταναστεύσεις....
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 05, 2010 12:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τι εννοείς "μόνοι μας",Bugman; Τους Έλληνες ή την παγκόσμια κοινότητα,μαζί μ' εμάς φυσικά, που έχει αποδεχτεί τους μεσάζοντες τραπεζίτες ανάμεσα σ' αυτήν και την εργασία της;Γιατί εκεί είναι το πρόβλημα:στο παρασιτικό εκ φύσεως τραπεζικό σύστημα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 8 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center