Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 19, 2010 10:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν υπήρχε τέτοια ιδεολογική αντιπαράθεση μέχρι εσχάτων,γιατί επέτρεψαν στον Πλάτωνα ν' ανοίξει την Ακαδημία του; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 12:07 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Νομίζω το είχαμε ξανασυζητήσει αυτό, ο Πλάτων ιδρύει την Ακαδημία εκτός της πόλης όταν η χώρα πέφτει στα πόδια του Βασιλιά και η ολιγαρχία επιβάλλεται στην Ελλάδα. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 4:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν και δεν έχω πληροφορίες ότι τη χρονολογία ίδρυσης της Ακαδημίας στην Αθήνα επιβάλλεται ολιγαρχικό πολίτευμα κι ότι η περιοχή αυτή βρίσκεται εκτός των ορίων της πόλης,θα έπρεπε να έχουν απαγορεύθεί τα συγγράμματα του Πλάτωνα.Έχουμε ανάλογα στοιχεία; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 7:51 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Νομίζω πως δεν αξίζει τον κόπο να πάρουμε το μέτρο και να μετράμε το όρια της πόλης. Υπήρχε ανεκτικότητα αλλά για τον Σωκράτη συνέβαλε πολύ η συγκυρία του 399.
Το πρώτο αίτιο ήταν πολιτικό. Το ότι υπήρχε η αμνηστία δε σημαίνει ότι δεν υπήρχε και ο φόβος απειλής κατά της δημοκρατίας. Και ο Σωκράτης κριτίκαρε τη δημοκρατία. Επίσης επί Τριάκοντα δεν είχε εγκαταλείψει την πόλη και αυτό θεωρήθηκε αντιδημοκρατικό.Η ατομική ηθική που προωθούσε έναντι της συλλογικής δημοκρατικής ιδεολογίας ήταν ένα κατά. Συν όλα τα άλλα που λέει πολύ ωραία ο Νταρκ.
Μετά ήταν και θρησκευτικό. Μην ξεχνάμε πως ο αγαπημένος του θεός ήταν ο Απόλλων, ο οποίος συνδέεται με την αριστοκρατία. Ο Ερμής και ο Απόλλων δεν είναι πολιτικά ουδέτεροι. Όπως και υπήρχαν πυθαγόρειοι στον κύκλο του, ο οποίος πυθαγορισμός θεωρούταν επικίνδυνη θρησκεία και πολιτικά συνδεόταν με σκληρούς αριστοκρατικούς. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 8:08 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
1) Για το φόβο απειλής της δημοκρατίας,το σύνηθες ήταν ο εξοστρακισμός.
2)Η αντίστασή του στους Τριάκοντα αντισταθμίζει την πιθανή κατηγορία της μη εγκατάλειψης της πόλης.
3)Για τον Απόλλωνα και την ιδιαίτερη προτίμηση αντιπαραθέτω την επίκλησή του στον Πάνα και όλους τους θεούς,στον επίλογο του Φαίδρου. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 8:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | 1) Για το φόβο απειλής της δημοκρατίας,το σύνηθες ήταν ο εξοστρακισμός.
2)Η αντίστασή του στους Τριάκοντα αντισταθμίζει την πιθανή κατηγορία της μη εγκατάλειψης της πόλης.
3)Για τον Απόλλωνα και την ιδιαίτερη προτίμηση αντιπαραθέτω την επίκλησή του στον Πάνα και όλους τους θεούς,στον επίλογο του Φαίδρου. |
Η παραμονή στην πόλη επί ολιγαρχίας ήταν σοβαρότερη αντιδημοκρατική πράξη. Την πατάει και ο ίδιος ο Σωκράτης καθώς, μη μπορώντας να μιλήσει για τη δική του φυγή, μιλα για τις δημοκρατικές πεποιθήσεις του φίλου του(αναφορά στον Χαιρέφωντα).
Όσο για το θρησκευτικό , η πράξη και οι συναναστροφές είναι πολύ ισχυρότερες από μία λεκτική επίκληση. Ο Σωκράτης ήταν πολύ δύσκολο να αναιρέσει την κατηγορία ετεροδοξίας και κατά συνέπεια την ασέβεια στη δημοκρατία και τους θεσμούς της.
Η κατηγορία της ασέβειας δικαιολογεί και τη θανάτωσή του. Το κυρίαρχο αίσθημα της εποχής ήταν ο φόβος και η ανεστραμμένη του εικόνα ήταν ο θυμός. Ο Σωκράτης ήταν ασεβής. Άρα, ο Σωκράτης απειλεί την ασφάλεια της πόλης. Η μύγα συνθλίφτηκε με ένα χτύπημα όπως γράφει ο Allen στο Legal Obligation. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 10:33 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Αν και δεν έχω πληροφορίες ότι τη χρονολογία ίδρυσης της Ακαδημίας στην Αθήνα επιβάλλεται ολιγαρχικό πολίτευμα |
Μα αφού έγραψα "η χώρα έπεσε στα πόδια του Βασιλιά", μάλλον δεν έγινα σαφής. Μίλησα για την ειρήνη του Ανταλκίδα, την άνοιξη του 386, ακριβώς τη χρονιά που ιδρύει ο Πλάτων την Ακαδημία. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Chaos Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 2132 Τόπος: Αθήναι
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 1:18 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ένα σύνηθες σφάλμα κατά την μελέτη της ιστορίας, είναι η ιδεολογικοποίηση των γεγονότων' και μάλιστα με κριτήρια που δεν ανήκουν στην εποχή κατά την οποία διεξήχθησαν αλλά στην εποχή του παρατηρητή.
Μία πρώτη παρατήρηση.
Η Ανταλκίδιος Ειρήνη διημείφθη όντως υπό την υψηλή εποπτεία του Μεγάλου Βασιλέως των فارسي (Περσών).
Ο περσικός χρυσός όμως την εποχή εκείνη εισήρχετο στα ταμεία των πόλεων του δημοκρατικού συνασπισμού και όχι της ολιγαρχικής Σπαρτιατικής Ηγεμονίας. Βεβαίως δεν εισάγω ηθικά κριτήρια. Όταν αυτό επέβαλλαν τα συμφέροντα της αυτοκρατορίας, οι δαρεικοί είχαν σε αφθονία ρεύσει για την χρηματοδότηση της οικοδόμησης του Σπαρτιατικού στόλου προκειμένου να συντριβεί η δύναμη της Αθηναϊκής Ηγεμονίας.
Και - τι σύμπτωση - υπέρ των συμφερόντων του συνασπισμού αυτού εξέδωσε την κρίση του ο κληθείς ως μεσολαβητής Μέγας Βασιλεύς. Άρα, ας μην μιλούμε με τόση ευκολία για επιβολή με αυτήν της ολιγαρχίας στην Ελλάδα.
Άλλωστε λίγα χρόνια αργότερα και με την επιδέξια εκμετάλλευση των όρων αυτής ακριβώς της ειρήνης, η δημοκρατική Θήβα του Επαμεινώνδα, του Πελοπίδα και του Παρμενίωνα (του Θηβαίου όχι του Μακεδόνα), τσάκισε στα Λεύκτρα την Σπαρτιατική ισχύ και επέβαλλε την Θηβαϊκή Ηγεμονία.
Στην δε Αθήνα που είναι και το αντικείμενο της συζήτησης, ακόμη και μετά την Χαιρώνεια και μέχρι την εποχή του Κάσσανδρου, κανένα ολιγαρχικό καθεστώς δεν επεβλήθη. Οι Δημαγωγοί κυβερνούσαν και προήγαγαν πάσι δυνάμει την διαφθορά ηθών και συνειδήσεων.
Με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον ρίψασπι Δημοσθένη...
_________________ Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 2:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απο μεριάς μου δεν έγινε καμία ιδεολογικοποίηση.
Ο Αρταξέρξης απείλησε να χτυπήσει όσους δεν συνεργαστούν και οι λακεδαιμόνιοι, εκτελεστές της διαταγής του Πέρση βασιλιά σκοτωσαν, έκαψαν, ρήμαξαν κάθε ανεπιθύμητο ή όποιον υποψιάζονταν οτι είχε δημοκρατικά φρονήματα. Κάθε άνοιξη γινόταν εκστρατεία τιμωρίας, οι λέξεις που επικρατούν είναι "δενδροτομούντες και κάοντες". Κεντρική φιγούρα στα εγκλήματα ο Αγησίλαος, η δράση τους εκτείνεται απο τη Μέση Ελλάδα ως τη Χαλκιδική. Παντού επιβλήθηκαν ολιγαρχικές κυβερνήσεις στην Ελλάδα και κορυφώθηκε ο διωγμός των δημοκρατικών. Σ' αυτο το κλίμα άνοιξε η Ακαδημία. Απο εκεί βγήκε π.χ ο Φωκίων που αντιπολιτεύθηκε μια ζωή τη δημοκρατία και στο τέλος έπεσε θύμα της φιλομακεδονικής του πολιτικής. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 3:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Αν και δεν έχω πληροφορίες ότι τη χρονολογία ίδρυσης της Ακαδημίας στην Αθήνα επιβάλλεται ολιγαρχικό πολίτευμα |
Μα αφού έγραψα "η χώρα έπεσε στα πόδια του Βασιλιά", μάλλον δεν έγινα σαφής. Μίλησα για την ειρήνη του Ανταλκίδα, την άνοιξη του 386, ακριβώς τη χρονιά που ιδρύει ο Πλάτων την Ακαδημία. |
Το κατάλαβα,άλλωστε το λες πιο καθαρά παρακάτω:" Παντού επιβλήθηκαν ολιγαρχικές κυβερνήσεις στην Ελλάδα και κορυφώθηκε ο διωγμός των δημοκρατικών."
Είναι λάθος,όμως.Η Ανταλκίδιεος Ειρήνη προσαρτούσε στους Πέρσες τις ελληνικές πόλεις της Ασίας κι απ' τα νησιά τις Κλαζομενές , Κύπρο, Λήμνο,Ίμβρο,Σκύρο.Για τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις προέβλεπε ν' αφεθούν ελεύθερες.
Έτσι,η χρονολογική συχέτιση της συμφωνίας αυτής με την ίδρυση της Ακαδημίας φαίνεται να είναι συμπτωματική. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 3:49 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Είναι λάθος,όμως.Η Ανταλκίδιεος Ειρήνη προσαρτούσε στους Πέρσες τις ελληνικές πόλεις της Ασίας κι απ' τα νησιά τις Κλαζομενές , Κύπρο, Λήμνο,Ίμβρο,Σκύρο.Για τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις προέβλεπε ν' αφεθούν ελεύθερες.
Έτσι,η χρονολογική συχέτιση της συμφωνίας αυτής με την ίδρυση της Ακαδημίας φαίνεται να είναι συμπτωματική. |
Η Ειρήνη του Βασιλιά προέβλεπε διάλυση καθε συμμαχίας, της Αθηναϊκής, της Θηβαϊκής, της Αργολιδοκορινθιακής κ.α εκτός βέβαια της Σπαρτιατικής, αυτό είπαν "αυτονομία" των πόλεων και έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την ελληνική παρακμή μεχρι και την ρωμαϊκή κατάκτηση. Όπως προανέφερα, φωτιά και τσεκούρι έπεσε στους δημοκρατικούς, επομένως η "ελευθερία" των άλλων πόλεων μόνο στα χαρτιά ίσχυε, στα λεγόμενα βασιλικά σήματα. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 4:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | 1) Για το φόβο απειλής της δημοκρατίας,το σύνηθες ήταν ο εξοστρακισμός.
2)Η αντίστασή του στους Τριάκοντα αντισταθμίζει την πιθανή κατηγορία της μη εγκατάλειψης της πόλης.
3)Για τον Απόλλωνα και την ιδιαίτερη προτίμηση αντιπαραθέτω την επίκλησή του στον Πάνα και όλους τους θεούς,στον επίλογο του Φαίδρου. |
Η παραμονή στην πόλη επί ολιγαρχίας ήταν σοβαρότερη αντιδημοκρατική πράξη. Την πατάει και ο ίδιος ο Σωκράτης καθώς, μη μπορώντας να μιλήσει για τη δική του φυγή, μιλα για τις δημοκρατικές πεποιθήσεις του φίλου του(αναφορά στον Χαιρέφωντα).
Όσο για το θρησκευτικό , η πράξη και οι συναναστροφές είναι πολύ ισχυρότερες από μία λεκτική επίκληση. Ο Σωκράτης ήταν πολύ δύσκολο να αναιρέσει την κατηγορία ετεροδοξίας και κατά συνέπεια την ασέβεια στη δημοκρατία και τους θεσμούς της.
Η κατηγορία της ασέβειας δικαιολογεί και τη θανάτωσή του. Το κυρίαρχο αίσθημα της εποχής ήταν ο φόβος και η ανεστραμμένη του εικόνα ήταν ο θυμός. Ο Σωκράτης ήταν ασεβής. Άρα, ο Σωκράτης απειλεί την ασφάλεια της πόλης. Η μύγα συνθλίφτηκε με ένα χτύπημα όπως γράφει ο Allen στο Legal Obligation. |
1)Ο Σωκράτης αντιστάθηκε στους Τριάκοντα μη υπακούοντας στην διαταγή να συλλάβει κάποιον Αιγινήτη αντιφρονούντα.
2)Και οι συναναστροφές φιλοσοφικές ήταν,δεν πήρε μέρος σε πολιτικές ίντριγκες.
3)Είχε δοθεί αμνηστεία αλλά πέρ' απ' αυτό υπήρχε η δυνατότητα του εξοστρακισμού.Δεν είναι λογικό να δίνεται αμνηστεία στους μετέχοντες στην τυραννία και να δολοφονούν το Σωκράτη που όχι μόνο δεν συμμετείχε αλλά αντιστάθηκε κιόλας. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 4:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Είναι λάθος,όμως.Η Ανταλκίδιεος Ειρήνη προσαρτούσε στους Πέρσες τις ελληνικές πόλεις της Ασίας κι απ' τα νησιά τις Κλαζομενές , Κύπρο, Λήμνο,Ίμβρο,Σκύρο.Για τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις προέβλεπε ν' αφεθούν ελεύθερες.
Έτσι,η χρονολογική συχέτιση της συμφωνίας αυτής με την ίδρυση της Ακαδημίας φαίνεται να είναι συμπτωματική. |
Η Ειρήνη του Βασιλιά προέβλεπε διάλυση καθε συμμαχίας, της Αθηναϊκής, της Θηβαϊκής, της Αργολιδοκορινθιακής κ.α εκτός βέβαια της Σπαρτιατικής, αυτό είπαν "αυτονομία" των πόλεων και έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την ελληνική παρακμή μεχρι και την ρωμαϊκή κατάκτηση. Όπως προανέφερα, φωτιά και τσεκούρι έπεσε στους δημοκρατικούς, επομένως η "ελευθερία" των άλλων πόλεων μόνο στα χαρτιά ίσχυε, στα λεγόμενα βασιλικά σήματα. |
Στα χαρτιά έμεινε και η απαγόρευση κάθε συμμαχίας.Την ίδια περίοδο με την ίδρυση της Ακαδημίας η δημοκρατική,τώρα, Αθήνα εργάζεται για τη Β' Αθηναϊκή Συμμαχία. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 4:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | rakis έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | 1) Για το φόβο απειλής της δημοκρατίας,το σύνηθες ήταν ο εξοστρακισμός.
2)Η αντίστασή του στους Τριάκοντα αντισταθμίζει την πιθανή κατηγορία της μη εγκατάλειψης της πόλης.
3)Για τον Απόλλωνα και την ιδιαίτερη προτίμηση αντιπαραθέτω την επίκλησή του στον Πάνα και όλους τους θεούς,στον επίλογο του Φαίδρου. |
Η παραμονή στην πόλη επί ολιγαρχίας ήταν σοβαρότερη αντιδημοκρατική πράξη. Την πατάει και ο ίδιος ο Σωκράτης καθώς, μη μπορώντας να μιλήσει για τη δική του φυγή, μιλα για τις δημοκρατικές πεποιθήσεις του φίλου του(αναφορά στον Χαιρέφωντα).
Όσο για το θρησκευτικό , η πράξη και οι συναναστροφές είναι πολύ ισχυρότερες από μία λεκτική επίκληση. Ο Σωκράτης ήταν πολύ δύσκολο να αναιρέσει την κατηγορία ετεροδοξίας και κατά συνέπεια την ασέβεια στη δημοκρατία και τους θεσμούς της.
Η κατηγορία της ασέβειας δικαιολογεί και τη θανάτωσή του. Το κυρίαρχο αίσθημα της εποχής ήταν ο φόβος και η ανεστραμμένη του εικόνα ήταν ο θυμός. Ο Σωκράτης ήταν ασεβής. Άρα, ο Σωκράτης απειλεί την ασφάλεια της πόλης. Η μύγα συνθλίφτηκε με ένα χτύπημα όπως γράφει ο Allen στο Legal Obligation. |
1)Ο Σωκράτης αντιστάθηκε στους Τριάκοντα μη υπακούοντας στην διαταγή να συλλάβει κάποιον Αιγινήτη αντιφρονούντα.
2)Και οι συναναστροφές φιλοσοφικές ήταν,δεν πήρε μέρος σε πολιτικές ίντριγκες.
3)Είχε δοθεί αμνηστεία αλλά πέρ' απ' αυτό υπήρχε η δυνατότητα του εξοστρακισμού.Δεν είναι λογικό να δίνεται αμνηστεία στους μετέχοντες στην τυραννία και να δολοφονούν το Σωκράτη που όχι μόνο δεν συμμετείχε αλλά αντιστάθηκε κιόλας. |
Παραβλέπεις ως συνήθως τα βασικά επιχειρήματα του άλλου: την κατηγορία της ετεροδοξίας και την ασέβεια στη δημοκρατία.
Ο συλλογισμός των Αθηναίων για τη θανάτωσή του προερχόταν από το φόβο των Αθηναίων και το μίσος . Δεν είπα ότι ήταν σωστός αλλά ότι τα πάθη κυριαρχούσαν. Οι Αθηναίοι δηλ. έβλεπαν μόνο αυτό που τους επέτρεπε το μίσος, δηλ. έβρισκαν αρνητικά στο Σωκράτη , μπορεί να ισχύουν αυτά που λες αλλά δεν τα είδαν στη συγκυρία οι Αθηναίοι.
Εσύ μιλάς για το τι δεν ήταν λογικό εκείνη την εποχή. Δεν κυριαρχούσε η λογική στην υπόθεση του Σωκράτη. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Chaos Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 2132 Τόπος: Αθήναι
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 20, 2010 5:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συνέδριο της Σπάρτης (Αθηναϊκή συνθηκολόγηση): 404 παλαιάς χρονολόγησης.
Κατάλυση της Τυραννίας των Τριάκοντα: 403 π.χ.
Παραμερισμός του Θρασύβουλου: 401 π.χ.
Θάνατος του Θρασύβουλου: 388 π.χ.
Εκστρατεία του Αγησίλαου κατά των Περσών για την "απελευθέρωση" της Ιωνίας (ήτοι την υπαγωγή της στην Σπαρτιατική Ηγεμονία): 396 π.χ.
Κορινθιακός Πόλεμος, διεξαχθείς προς αντιπερισπασμόν με Περσική χρηματοδότηση από τον δημοκρατικό συνασπισμό κατά των Σπαρτιατών: 395 - 386 π.χ.
Βασίλειος Ειρήνη (Ανταλκίδειος): 386 π.χ.
Κίνημα των Πελοπίδα, Επαμεινώνδα και Παρμενίωνα (φιλοξενούμενων στην Αθήνα έως τότε) στην Θήβα: 379 π.χ.
Μάχη των Λεύκτρων (οριστική κατάρρευση της Σπαρτιατικής Ηγεμονίας): 371 π.χ.
Ίδρυση της Ακαδημίας από τον Πλάτωνα: 387 π.χ.
Καθεστώς της Αθήνας σε όλη την ιστορούμενη περίοδο μετά το 402 π.χ: Αυστηρά Λαοκρατικό, ήτοι υπό την καθοδήγηση δημαγωγών.
Τον Θρασύβουλο που απεκατέστησε την δημοκρατία, ο λαός με την ψήφο του τον παραμέρισε υπέρ αυτών, είτε είχαν προέλευση δημοκρατική (Αρχίνος) είτε αριστοκρατική (Κόνων). Ο οποίος (οποία ειρωνεία) πέρασε όλη του την ζωή πολεμώντας τους Λακεδαιμονίους...
Τα ανωτέρω, δεν αποτελούν Λόγο Απολογητικό υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς. Αλλά να καταδείξουν ακριβώς πόσο σχηματικοί είναι αυτοί οι διαχωρισμοί. Πράγμα που αφορά και το ζήτημα της δίκης και της καταδίκης του Σωκράτη.
Την οποία ελπίζω να συζητήσουμε όπως της αξίζει στο σχετικό θέμα που ανοίχτηκε.
_________________ Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|