Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 04, 2010 8:28 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλε μου Συγχρονιστή, όντος απ'όσα κατάλαβα, όντος προσπαθείς να μας συγχρονίσεις, και φαίνεσαι να τα καταφέρνεις.
Δυστυχώς παρόλο που φαίνονται ουσιώδη τα λόγια σου είναι υπερβολικά πολλά.
Οι ανθρώποι όπως θα σου πουν οι σύγχρονοι ψυχολόγοι μπορούν να εστιάσουν την προσοχή τους για συγκεκριμένα τακτά διαστήματα, αλλά όχι για πολλή ώρα (μετά αποσυντονίζονται).
Θα σε παρακαλούσα να μας το ξαναγράψεις σε μια περίληψη των λόγων σου, που θα μπορούμε να παρακολουθήσουμε ευκολότερα.
Όσο για τις άλλες απαντήσεις φαίνεται να επικεντρωνόμαστε στην εικόνα που ΕΜΕΙΣ έχουμε για τον κόσμο (χρησιμοποιώ τη λατινική λέξη που δε σημαίνει μόνο σύμπαν, αλλά και κάτι περισσότερο).
Έστω και αν αποδεκτούμε πως η ενέργεια έγινε σύμπαν (πράγμα αδύνατο αφού όσο και να κοιτάζεις την ενέργεια, η οποία ποτέ πιο πριν δε μετατραπηκε σε ύλη, δεν πρόκειται να αλλάξει την όλη της φύση ξαφνικά) δεν μπορούμε να πούμε πως τα ίδια τυχαία γεγονότα συναίβησαν με το ίδιο σύνολο ενέργειας και κάπου αλλού στον κόσμο, δημιουργώντας πράγματα τα οποία στιρίζονται πάνω στο χρόνο και στο χώρο.
Γι'αυτό ας ξεχάσουμε για λίγο αυτή την εικόνα (με μήκος, ύψος, πλάτος) που έχουμε για τον κόσμο. _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 04, 2010 8:55 pm Θέμα δημοσίευσης: ! |
|
|
Ouliathis η αναφορά σου σττη θεωρία της πληρότητας είναι κάτι που με εξέπλειξε καθώς ο Τεύκρος Μιχαηλίδης ("Πυθαγώρεια Εγκλήματα") με έκανε να τη σκεφτώ πολύ.
Και αυτό που λέει o Κουρτ Γκέντελ είναι πως όταν προσπαθούμε να κατακτήσουμε μια νέα ιδέα (αντίληψη, γνώση) είναι πως δημιουργούμε νέες έννοιες και τρόπους οι οποίοι παρόλο που μας παίρνουν ένα βήμα πιο πέρα προς την "απόλυτη" αντίληψη του κόσμου.
Όμως πού θα βρίσκεται η γνώση μας για τον κόσμο μετά από 100 χρόνια, μετά από 500 χρόνια, μετά από 1000 χρόνια???
Αν καταφέρουμε να αποκτήσουμε τόση γνώση που τελικά αυτή η απόδειξη για τη μη πλειρότητα κατέληγε να είναι παλιομοδήτικη, γελοία?
Το ίδιο συνέβηκε και με τον George Herbert, ο οποίος είχε πει πως καμία μηχανή βαρύτερη του αέρα δεν μπορεί να πετάξει και το απέδειξε με πολλούς μαθηματικούς τύπους το 1895. Ο Sir Hiram Stevens Maxim όμως μερικούς μήνες νωρίτερα είχε καταφέρει να πετάξει με το πρώτο αεροπλάνο (αλλά για πολύ μικρό χρονικό διάστημα)!!!
Κατά τον ίδιο τρόπο όλες οι αποδεδειγμένες θεωρίες υπάρχει πιθανότητα να καταρηφθούν από πολύ φιλόξους ανθρώπους, αφού όπως πίστευε ο Νίτσε ο κάθε άνθρωπος κατέχει "υπεράνθρωπες" δυνάμεις (μπορεί να επιτύχει τα πάντα). _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
sunxronis Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 23 Απρ 2010 Δημοσιεύσεις: 8
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 05, 2010 12:28 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συγνωμη ζητω φιλε μου, γιατι δεν μπορω να το γραψω ποιο αναλυτικα . Κατι θα χαθει αν "κοψω κατι ", & το αποτελεσμα θα ειναι να κοβω συνεχεια & η ουσια θα απομακρυνεται & απο εσενα & απο εμενα .
Δεν θα το ηθελα ποτε αυτο .
Το θεμα ειναι Τι ειναι , τι κρυβεται μπρος σε ολο τον χωρο . Αλλα & παλι σε εμας θα καταληξουμε , & αυτο που κρυβεται ειναι η Ουσια .
Ολα τα αλλα ειναι ο θυαμασμος που ζουμε & παρεκτρεπομαστε γιατι δεν εχουμε την Ουσια .
Δεν θα επρεπε να αποσειντονιζομαστε φιλε μου, εσυ το ειπες . Απλη μνημη ειναι, εξασκηση, & δεν θα χασει κανενας μας .
Μπορουμε να παμε προς τα μεσα μας , ( στην Ουσια) , & να συνεχισουμε μεχρι να γεμισουμε & να μην πεσουμε στον "εσωτερισμο μας ", οπως εχει υποθει & οπως εχουν πεσει ολοι και βρισκουν τον "θεο τους " .
Καλη προσπεραση να εχουμε στον παραλογισμο μας _________________ EIMAI |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 05, 2010 3:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
sunxronis έγραψε: | Το θεμα ειναι Τι ειναι , τι κρυβεται μπρος σε ολο τον χωρο . Αλλα & παλι σε εμας θα καταληξουμε , & αυτο που κρυβεται ειναι η Ουσια .
Ολα τα αλλα ειναι ο θυαμασμος που ζουμε & παρεκτρεπομαστε γιατι δεν εχουμε την Ουσια. |
Δηλαδή η ουσία για την οποία μιλάς, τι είναι;
Είναι η ψυχή μας; Είναι το σύνολο των σκέψεων μας; Όλες οι γνώσεις που μπορούμε να αποκτήσουμε;
Ή μήπως εννοείς κάτι πιο... φυσικό; Πιο απτό; _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 08, 2010 11:33 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Χθές έτυχε και διάβασα μία λίγο διαφορετική εκδοχή του Bing Bang.
Αυτό η εκδοχή έλεγε πως κάποτε όλη η ύλη που υπάρχει στο σύμπαν ήταν μαζεμένη σε ένα πάρα πολύ μικρό χώρο μαζί με την ενέργεια (όπως και το DNA το οποίο έχει 3 μέτρα μήκος σε κάθε κύτταρο, αλλά είναι τόσο τέλεια δεμένο που χωράει σε τόσο μικρό χώρο!).
Κατ' αυτή την εκδοχή το σύμπαν ήταν κάτι σαν ένας "βράχος" που περιίχε τεράστιες ποσότητες ενέργειας.
Έτσι εμένα μου δημιουργήθηκε ακόμη μία απορία. Μήπως τα άστρα(φλαιγόμενοι βράχοι κατά τους αρχαίους), ή οι μαύρες τρύπες (τεράστια μάζα) θα μπορούσαν να είναι σύμπαντα που ακόμη να αναπτυχθούν; _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 14, 2010 12:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Αν καταφέρουμε να αποκτήσουμε τόση γνώση που τελικά αυτή η απόδειξη για τη μη πλειρότητα κατέληγε να είναι παλιομοδήτικη, γελοία?
|
Οι μαθηματικές αποδείξεις δεν καταλύονται. Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να καταργηθεί ποτέ το πυθαγόρειο θεώρημα; Ή μήπως επειδή υπάρχει η κβαντομηχανική έχουν καταργηθεί οι εξισώσεις του Νεύτωνα?
Αυτό που μπορεί να συμβεί είναι να ανακαλυφθει ένα νέο περιβάλλον, ένα νέο πεδίο που θα χρειάζεται τους δικούς του νόμους για να εξηγηθεί, η να περιγραφθεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως καταλύονται οι αποδείξεις, συνεχίζουν να υπάρχουν πάντα μέσα στο πεδίο εφαρμογής τους. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
antanion Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 503
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 02, 2010 9:23 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: | Το πορτοκάλι δεν είναι κάπου, ότι υπάρχει είναι το πορτοκάλι. Το μέγεθος που δείνεται εδώ ως παράδειγμα πρέπει να το δούμε περισσότερο ως δείκτη πυκνότητος. Εφ όσον το πορτοκάλι είναι το μόνο που υπάρχει δεν είναι ούτε μικρό ούτε μεγάλο γιατί γι αυτό χρειάζεται σύγκριση, δηλαδή δύο πράγματα όχι ένα. Ενας ωραίος τρόπος να αντιληφθούμε τι εννοούν εδώ οι επιστήμονες είναι να φανταστούμε πως μπορούμε να σμικρύνουμε τον εαυτό μας στο μέγεθος ενός μυρμηγγιού και μετά να δοκιμάσουμε να κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι μέσα σε αυτό το Σύμπαν. Τι θα συνέβαινε τότε; Προφανώς από όποιο σημείο αυτού του αρχέτυπου σύμπαντος και αν ξεκινούσαμε και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, σε ένα λεπτό το πολύ θα βρισκόμασταν πάλι στο σημείο αφετηρίας! Πολύ πληκτικό μέρος για διακοπές δηλαδή!! Το πορτοκάλι αυτό συνεπώς δεν υπάρχει κάπου, αλλά ότι υπάρχει είναι το πορτοκάλι. Ούτε κενό υπάρχει έξω από το πορτοκάλι. Ακόμα και αυτό βρίσκεται εντός του και αντιπροσωπεύεται από το 1 λεπτό ταξιδιού. Άλλο παράδειγμα. Το σύμπαν στο οποίο ζούμε όλοι ξέρουμε ότι επεκτείνεται. Πού; Στο άπειρο κενό; Όχι, το κενό, δηλαδή ο χώρος και ο χρόνος επεκτείνονται μαζί του.
Το σύμπαν μας δεν επεκτείνεται μέσα σε κάτι άλλο, ότι επεκτείνεται είναι το Σύμπαν. [....] |
Δηλαδή, το big bang δεν έγινε κάπου, έγινε ΠΑΝΤΟΥ!
Μου φαίνεται πως αυτές οι εκλαϊκεύσεις των "μπαλονιών με βούλες που φουσκώνουν" σε σχέση με ένα κεντρικό σημείο, μπερδεύουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα, αφού το σύμπαν δεν μεγαλώνει έτσι. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 26, 2010 9:59 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skakos έγραψε: | Η σύγχυση πράγματι υπάρχει και πράγματι οι περιορισμοί του μυαλού μας είναι που παίζουν ρόλο σε αυτό. Ωστόσο ο άνθρωπος δικαίως αναρρωτιέται "τι υπάρχει πιο πέρα" και αυτό κάνουμε εδώ. Το θέμα είναι: μπορούμε να δούμε πέρα από αυτό που μπορούμε να δούμε; Μπορούμε να περιγράψουμε αυτό που δεν υπάρχει μέσα σε "χώρο"; Τι είδους ενόραση απαιτείται για κάτι τέτοιο; |
Το 1965, οι φυσικοί Penzias και Wilson απέδειξαν ότι πριν 15 δις χρόνια περίπου, έγινε μια μεγάλη έκρηξη (big bang-BB), η οποία ήταν και η απαρχή του σύμπαντος.
Ουσιαστικά επιβεβαίωσαν μια σειρά υποθέσεων, οι οποίες στηρίζονταν σε παρατηρησιακά δεδομένα.
Μια από τις συνέπειες του ΒΒ, είναι πως και ο χωροχρόνος (μέρος του οποίου είμαστε και εμείς) δημιουργήθηκε με το ΒΒ.
Άρα, η αντιληπτικότητά μας (η οποία αντλεί από τις αισθήσεις μας, δηλαδή από τον κόσμο γύρω μας) έχει χωροχρονικό όριο.
Ο εγκέφαλός μας, μαζί με όλες τις λειτουργίες της νόησης, χρησιμοποιούν την ύλη του σύμπαντος. Επομένως υπόκειται στους περιορισμούς και τους νόμους που τη διέπουν. Και τα όρια στην αντίληψή μας υπάρχουν εν-γένει, επειδή υπάρχουν όρια στο χωροχρόνο.
Το γεγονός του χρονικού ορίου των 15 δις ετών συνεπάγεται πως το παρελθόν πέρα των 15+ δις ετών είναι εκτός των ορίων της αντιληπτικότητάς μας.
Δηλαδή υπάρχουν περιοχές νοητικά υπερβατικές.
Και οι περιοχές αυτές έχουν και χρονικό (πέρα των 15 δις ετών), αλλά και χωρικό (ακτίνας πέρα των 15 δις ετών φωτός ) χαρακτήρα.
Άρα, το υπερβατικό έχει οντολογικό περιεχόμενο.
Δεν πρόκειται δηλαδή για κάτι το οποίο ναι μεν δε γνωρίζουμε αλλά στο μέλλον ελπίζουμε να μάθουμε.
Δε θα το μάθουμε ποτέ.
Αυτό σημαίνει ότι έχει οντολογικό περιεχόμενο-η γνώση του είναι απαγορευτική.
Το υπερβατικό δεν είναι μία έννοια που απλώς ανακαλύψαμε μέσα από τον φιλοσοφικό στοχασμό.
Είναι η πέρα των ορίων μας ύπαρξη.
Δηλαδή, είναι τόσο πραγματικό, όσο και η δική μας ύπαρξη. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 27, 2010 6:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δηλαδή η φυσική έφτασε στο τέλος της,Σπύρο; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 28, 2010 7:03 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν δεν είναι σίγουρο,τότε το υπερβατικό είναι αυτό που δεν ξέρουμε ακόμα.Η αρχική ανωμαλία στη γέννηση του Σύμπαντος θα μπορούσε να ανατραπεί με μια νέα θεώρηση,όπως αυτή των υπερχορδών,η οποία θα ενσωματώνει τη Μεγάλη Έκρηξη χωρίς μυστικιστικές προεκτάσεις.
Έτσι κι αλλιώς,όμως,αν η οντολογική υπόσταση του θεού είναι υπερβατική για την αντίληψή μας,τότε ο θεός που υποτίθεται γνωρίζουμε δεν είναι πραγματικός,είναι ένα κοσμικό είδωλο. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 28, 2010 8:04 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κάτσε τώρα γιατί βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα.
Άλλο το να υπάρχει το υπερβατικό και άλλο το να μην υπάρχει κάτι άλλο να ανακαλύψω.
Το ότι υπάρχει το υπερβατικό οφείλεται στο ότι ο άνθρωπος είναι υποσύνολο ενός περιορισμένου συνόλου: του χωρόχρονου.
Και επειδή ο χωρόχρονος έχει όρια, άρα θα έχει όρια και ο άνθρωπος.
Επομένως, οι περιοχές εκτός αυτών των ορίων είναι κυριολεκτικά απροσπέλαστες.
Το ότι η φυσική δηλαδή η ερμηνεία του αισθητού από τον άνθρωπο, μπορεί να έχει ή να μην έχει τελειώσει, είναι άλλο θέμα.
Αυτό οφείλεται στα ερμηνευτικά εργαλεία που μπορεί να έχει ο άνθρωπος στη διάθεσή του.
Εδώ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι, επειδή δε γνωρίζουμε εάν τα ερμηνευτικά εργαλεία είναι αυτά που ήδη ανακαλύψαμε, ή θα υπάρξουν και άλλα.
Τέλος, πράγματι η φύση του Θεού είναι ακατάληπτη στον άνθρωπο.
Έτσι πρέπει να είναι.
Και αυτό που γνωρίζουμε -θα συμφωνήσω- είναι τελικά ότι η αντιληπτικότητά μας μας επιτρέπει.
(Η φράση "κοσμικό είδωλο" μπορεί να μην είναι τελείως λάθος, αλλά ίσως είναι παρεξηγήσιμη). _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 28, 2010 2:36 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν ο άνθρωπος είναι υποσύνολο και ο Θεός το υπερσύνολο,η ίδια λογική σχέση που περιορίζει τον έναν,θα περιορίζει και τον άλλον:δεν μπορεί ο θεός να είναι ταυτόχρονα υπερσύνολο και υποσύνολο.Σωστά;
Αν η φύση του θεού είναι απροσπέλαστη πώς θα γνωρίζω αν οι ενέργειες που του αποδίδω είναι δικές του; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 28, 2010 6:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Αν ο άνθρωπος είναι υποσύνολο και ο Θεός το υπερσύνολο,η ίδια λογική σχέση που περιορίζει τον έναν,θα περιορίζει και τον άλλον:δεν μπορεί ο θεός να είναι ταυτόχρονα υπερσύνολο και υποσύνολο.Σωστά;
Αν η φύση του θεού είναι απροσπέλαστη πώς θα γνωρίζω αν οι ενέργειες που του αποδίδω είναι δικές του; |
Σωστά Ιωάννη, εάν ο Θεός είναι υπερσύνολο υπόκειται στους περιορισμούς των υπερσυνόλων.
.
.
.
Όμως, εξ'ορισμού ο Θεός δεν είναι ούτε υπερσύνολο ούτε καν απειροσύνολο.
Είναι Θεός.
.
.
.
Άλλο η φύση-ουσία και άλλο οι ενέργειές του.
Γιατί;
Επειδή οι ενέργειές του μπορούν να γίνουν αισθητά (και νοητά) αντιληπτές, ενώ η φύση του όχι.
Ενέργεια μπορεί να είναι το γεγονός της παρουσίας Του στο ανθρώπινο γίγνεσθαι.
Όπως όμως γνωρίζεις (και αναφέρομαι στο Χριστιανισμό) η Θεία φύση του Χριστού συνειδητοποιήθηκε από τους μαθητές του μετά την Πεντηκοστή.
Δεν κατανοήθηκε, συνειδητοποιήθηκε.
Οι ενέργειες υπήρχαν (ζούσαν μαζί του, τον έβλεπαν να θαυματουργεί και να προφητεύει) αλλά είχαν μια λάθος αντίληψη της θεότητας, της φύσης Του.
(Γιαυτό και ο Ιησούς πολλές φορές τους επίπλητε:
"οπίσω μου σατανά" στον Πέτρο, "δε γνωρίζεται τι αιτήστε" στον Ιωάννη και Ιάκωβο, "άπιστος γεννεά", " Ουκ οίδατε ποίου πνεύματος εστέ υμείς΄ "στο σύνολο των μαθητών.. ). _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|