Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Υπάρχει το "παράλογο";
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Υπάρχει το "παράλογο";
Ναι υπάρχει το παράλογο
45%
 45%  [ 10 ]
Όχι, το "παράλογο" είναι ένα κατασκεύασμα του κατεστημένου
27%
 27%  [ 6 ]
Ναι υπάρχει, αλλά μόνο για ορισμένες καθολικής αξίας λογικές προτάσεις
4%
 4%  [ 1 ]
Δεν με νοιάζει
0%
 0%  [ 0 ]
Δεν ξέρω
0%
 0%  [ 0 ]
Άλλο (διευκρινίζω με σχόλιο)
22%
 22%  [ 5 ]
Σύνολο Ψήφων : 22

Συγγραφέας Μήνυμα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 21, 2010 4:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προσωπικά θεωρώ ότι αυτού του τύπου οι ερωτήσεις δεν έχουν νόημα, είναι παραπλανητικές. Ο Νίτσε κάποτε είπε πως η σημερινή τρέλα θα είναι μια αυριανή φιλοσοφία, ωστόσο θα συμπλήρωνα υπάρχει και εδώ παγίδα, διότι κάθε σημερινή τρέλα δεν θα αποδειχθεί υποχρεωτικά και μια αυριανή φιλοσοφία. Συνεπώς το παράλογο φυσικά και υπάρχει, με την έννοια δηλαδή πως κάποια πράγματα δεν γίνονται, δεν μπορούν να είναι έτσι, ο γάιδαρος δεν πετάει, ωστόσο οι γνώσεις μας είναι τόσο λίγες και επισφαλείς, που δεν μας αφήνουν να αποφανθούμε οριστικά για το ποιος σημεριμενός παραλογισμός θα αποτελεί κοινή λογική αύριο. Τέτοιες καταστάσεις απλά δείχνουν πόσο εύκολα τα μυαλά του ανθρώπου παίρνουν αέρα όταν αποκτά έστω και ένα απειροελάχιστο κομμάτι γνώσης, νομίζοντας εξ αιτίας αυτού πως έπιασε τον παπά από.....
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 1:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η βαρύτητα και τι είναι είναι θέμα συζήτησης Ιωάννη. Δεν "ξέρει" κανένας τι είναι. Είναι πεδίο; Είναι καμπλύλωση του χωροχρόνου; Είναι ανταλλαγή βαρυτονίων; Τι "είναι"; Ποια εμπειρία θα σου πει τι είναι;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Panagiotis Fournatzis
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 820

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 1:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν είναι κάποιος εδώ μέσα αρχιμάστορας στα σοφίσματα αυτός είσαι εσύ.Βλέπεις όνειρα και λες ότι στα έστειλε ο θεός,μιλάς για θαύματα,που είναι αποδεδειγμένα παραμύθια,σαν να ήταν επιστημονικές αλήθειες.


Αυτό που κατηγορείς,αυτό είσαι!


...ημείς δεν δυνάμεθα να μη λαλώμεν όσα είδομεν και ηκούσαμεν. (Πράξεις των αποστόλων 4,20)
_________________
http://exerevnitis.sosblog.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 8:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μόνο που υμείς δεν είδατε τίποτα, απλώς πιστεύσατε αυτούς που είπαν πως είδαν, έστω και αν αυτό που είδαν ήσαν σημεία και τέρατα.
Και επιμένετε με το στανιό υμείς όπως εμπιστευθώμεν υμας, ωσαν να γιγνώσκετε τι λέτε. Μα έλα που δεν γιγνώσκετε!!! Πιστεύετε απλώς ρήμαν πονηρόν, όπως και ο άμοιρος μουσουλμάνος πιστεύει πως ο παράδεισος είναι γιομάτος πιλάφια.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
man
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 184
Τόπος: XALKIDIKI

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 9:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα δεν το βλεπεις εαυτε μου ......... ;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2010 1:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το παράδοξο του Russell το ξέρει κανένας;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2010 9:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράλογο λέμε το λόγο που δεν βγάζει νόημα.
Σε αντίθεση από το παράδοξο βγάζουμε νόημα ότι υπό μία προϋπόθεση το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό από αυτό που θα περιμέναμε. Ο φτερωτός Αχιλλέας δεν κερδίζει ποτέ την χελώνα...γιατί οι προϋποθέσεις είναι:
1. Η χελώνα ξεκινάει πιο μπροστά
2. Ο αγώνας γίνεται σε βήματα
3. Σε κάθε βήμα ο φτερωτός Αχιλλέας φτάνει στην θέση της χελώνας που αφήνει αυτή για να κινηθεί μπροστά.

Έτσι η χελώνα δεν θα χάσει ποτέ.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2010 9:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπάρχουν παράδοξα στα οποία μερικοί ισχυρίζονται πως έχουν βρει λύσεις και άλλα στα οποία δεν έχουν βρέθεί λύσεις. Αυτό του Russell είναι τέτοιο... Γιατί άλλωστε η λογική "πρέπει" πάντα και παντού να δουλεύει; Όπως έδειξε και ο Godel, η λογική έχει αρκετούς περιορισμούς...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Wonder
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 1234
Τόπος: LARISA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2010 10:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράλογο σημαίνει τό μη λογικό.

Εάν δέν παραδέχεται κανείς την κοινή λογική και την ύπαρξη του "παραλόγου" ......δίνει άδεια στόν κάθε βλάκα και ηλίθιο να ακούγεται.

Αυτό είναι επικίνδυνο και επιβλαβές διότι επιφέρει την αμφιβολία η οποία είναι σάν ένας καρκίνος η κάποια αρρώστια τέλος πάντων που θα μπορούσε να σκοτώσει τούς υγιείς.

Τό πρόβλημα οξύνεται όταν πλέον έχει αποδειχθεί απο έρευνες Αμερικανικών πανεπιστημίων ότι τό 90% των ανθρώπων δέν βασίζονται στό κέντρο της λογικής αλλά τού συναισθήματος για να λειτουργούν. (συμπεριλαμβανομένης της ολότητος τού πληθυσμού των γυναικών !)

Με λίγα λόγια οι περισσότεροι άνθρωποι στα μάτια των λογικών είναι ηλίθιοι και λένε ασυναρτησίες και βλακείες.

Αυτό βέβαια αποδεικνύεται και απο αυτό τό φόρουμ (και όχι μόνον)....ότι δηλαδή ή ασυναρτησία πέφτει σύννεφο.

Λάθος συμπεράσματα βασισμένα σέ σωστα αξιώματα, λάθος λογικές διεργασίες, και όποια άλλη αυθαίρετη βλακεία εξαιρείται.

Αν και ο άνθρωπος ανακάλυψε τό κομπιούτερ υπάρχουν ακόμη ένα σωρό ηλίθιοι με γνώμη !!
Είναι να τρελαίνεται κανείς στό γέλιο με την μνημειώσδη ηλιθιότητα μερικών ανθρώπων.
Αυτή είναι η ουσία.
_________________
Γηράσκω αεί διδασκόμενος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 26, 2010 1:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τον τρόπο όπου ο λόγος μπορεί να χαρακτηριστεί "παράλογο". Δεν είναι η διαφωνία δείκτης παραλόγου. Ούτε η επιλογή μιας κίνησης είναι ενδεικτικό παράλογου. Ο μόνος δείκτης "παράλογου" είναι η αδυναμία του λήπτη ενός λόγου να αντιληφθεί το νόημά του. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει αντίθετη γνώμη. Επιπλέον δεν υπάρχει κανόνας να μας λέει πως μια επικρατούσα άποψη είναι δυνατή να προβάλει κάθε άλλη άποψη ως παράλογη.
Μια πρόταση που δεν έχει πειστικά επιχειρήματα δεν μπορεί να είναι παράλογη...γιατί έγινε κατανοητή. Μια τέτοια πρόταση είναι μια ψευδή πρόταση. Έτσι παράλογη πρόταση δεν είναι η ψευδή πρόταση.
Οι προτάσεις των πολιτικών αν και διαφέρουν...δεν είναι ούτε ψευδείς, ούτε παράλογες. Δεν είναι ψευδείς γιατί για να αποκαλυφθεί η αλήθεια μιας πρότασης ενός πολιτικού πρέπει να πραγματοποιηθεί. Οι πολιτικές προτάσεις...αναφέρονται στο μέλλον. Για το λόγο αυτό οι πολιτικοί δεν χρειάζονται κάποιους να επιβεβαιώσουν την θέση τους αλλά να υποστηρίξουν την πραγμάτωση της θέσης τους.

Και τώρα ας δούμε το θέμα της ημέρας...Πώς γίνεται ο πολιτικός να βρει υποστηρικτές και να κερδίσει η πρότασή του και να κάνει πράγματα ως κυβερνήτης άλλα από αυτά που θέλουν οι υποστηρικτές του; Είναι απόδειξη παραλογισμού; Όχι δεν είναι διότι έχουμε δυο προτάσεις από το ίδιο άτομο, τη πρόταση πριν της εκλογές και την πρόταση μετά. Δεν είναι παράλογο να αλλάζει κανείς πρόταση...Κάποιοι θα το πουν βελτίωση, άλλοι προσαρμογή...αλλά κανείς δεν θα το πει παράλογο.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Wonder
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 1234
Τόπος: LARISA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 26, 2010 7:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τον τρόπο όπου ο λόγος μπορεί να χαρακτηριστεί "παράλογο". Δεν είναι η διαφωνία δείκτης παραλόγου. Ούτε η επιλογή μιας κίνησης είναι ενδεικτικό παράλογου. Ο μόνος δείκτης "παράλογου" είναι η αδυναμία του λήπτη ενός λόγου να αντιληφθεί το νόημά του. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει αντίθετη γνώμη. Επιπλέον δεν υπάρχει κανόνας να μας λέει πως μια επικρατούσα άποψη είναι δυνατή να προβάλει κάθε άλλη άποψη ως παράλογη.
Μια πρόταση που δεν έχει πειστικά επιχειρήματα δεν μπορεί να είναι παράλογη...γιατί έγινε κατανοητή. Μια τέτοια πρόταση είναι μια ψευδή πρόταση. Έτσι παράλογη πρόταση δεν είναι η ψευδή πρόταση.
.


Μπάγκμαν συμφωνω ότι η διαφωνία δέν είναι δείκτης παραλόγου.

Διαφωνώ όμως ότι ο μόνος δείκτης παραλόγου είναι "η αδυναμία τού λήπτη να αντιληφθεί τό νόημα του"

Τό παράλογο αφ'ενός δέν έχει νόημα, και αφ'ετέρου υπάρχουν μηχανισμοι δια των οποίων μπορούμε να κρίνουμε τήν λογικήν ενός λογικού επιχειρήματος, τό οποίο ώς γνωστόν αποτελείται απο την προυπόθεσιν (αξίωμα), την λογικήν διεργασίαν και επεξηγήσεις, και το συμπέρασμα.
Οποιοδήποτε απο τα τρία ανωτέρω είναι λάθος τότε ολόκληρο τό επιχείρημα είναι λάθος και παράλογον.

Τό ψευδές επιχείρημα είναι επισης και παράλογον και δέν καταλαβαίνω τόν συνειρμόν ότι "δέν είναι ....γιατί έγινε κατανοητόν"

Τί έγινε κατανοητόν ? Η μη ύπαρξις τού νοήματος?
_________________
Γηράσκω αεί διδασκόμενος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
steppenwolf
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 1812
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 28, 2010 1:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Υπάρχει το "παράλογο"; Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
Την εποχή του Ομήρου δεν υπήρχε η έννοια του "Παραλόγου". Ό,τι και αν λεγόταν, όσο "περίεργο" ή εκτός των καθιερωμένων και αν ήταν, βρισκόταν εντός του "Λόγου" (υπήρχε βέβαια και η έννοια της ύβρης, που αναφερόταν σε υπερβολές που μπορεί κάποιος να έκανε). Υπάρχουν φιλόσοφοι όπως ο Σεστώφ που θεωρούν ότι η "λογική" είναι στην ουσία το κατεστημένο της εποχής. Όποιος δεν συμφωνεί αυτομάτως ανακυρήσσεται "μη-λογικός" και μπαίνει στην άκρη. Συμφωνείτε; Διαφωνείτε; Σχόλια γενικά;



Για να απαντήσουμε αν υπάρχει το παράλογο, θα πρέπει πρώτα να ορίσουμε το παράλογο εννοιολογικά.
Με ερέθισμα προηγούμενη επισήμανση του Bugman, θα σταθώ στο γεγονός ότι συχνά συγχέουμε εννοιολογικά το παράλογο με το παράδοξο.
Το παράδοξο σαφώς και υπάρχει, αφού είναι καρπός της αβεβαιότητας και απροβλεψιμότητας που είναι δεδομένες για τον άνθρωπο μέσα στα πλαίσια του τρόπου που ερμηνεύει τον κόσμο.
Όλα δείχνουν ότι θα γίνει το Α. Όλα τα στοιχεία, οι παρατηρήσεις κλπ, όμως τελικά γίνεται το Β. Αυτό είναι παράδοξο όχι παράλογο. Και συμβαίνει συχνότατα. Γιατί; Ίσως επειδή κάποιες παράμετροι δεν είχαν ληφθεί υπόψιν. Ίσως και για άλλους λόγους... δεν ξέρω. Πάντως το παράδοξο υφίσταται και το συναντάμε συχνά.

Το παράλογο τώρα;;
Πώς θα το ορίσουμε καταρχήν:
Δεχόμαστε κάποια αξιώματα.
Μέσα σε συγκεκριμένα πλάισια:
1. Την αποδοχή των αξιωμάτων.
2. Την αποδοχή του γραμμικού χρόνου και της σχέσης αιτίας-αποτελέσματος. (για την μεθοδολογία μας)
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια μπορούμε να δούμε αν κάποια πρόταση είναι λογική η παράλογη.
Σε αυτά τα πλαίσια, πρέπει πάντα να έχουμε λογικά αποτελέσματα.
Αν ξεπροβάλει ξαφνικά κάτι μη λογικό (παράλογο) τότε δύο πιθανότητες υπάρχουν:
Είτε κάτι δεν πάει καλά με τη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ μας, δεν ισχύει δηλαδή ο γραμμικός χρόνος και η αιτιοτητα στα φαινόμενα που προσεγγίζει ο άνθρωπος (κάτι που δεν θέλουμε ούτε να το σκεφτούμε βέβαια, γιατί δεν θα έχει νόημα πλέον οποιαδήποτε περετέρω συζήτηση, αφού δεν υπάρχει καμμία δυνατότητα στον άνθρωπο λογικής προσέγγισης οποιουδήποτε φαινομένου)
είτε: Είναι σωστή η μεθοδολογία μας, αλλά λάθος τα αξιώματα που δεχτήκαμε αρχικά (αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο). Άρα τα αξιώματα μας ήταν διάτρητα και στρεβλά και αυτό έφταιγε. Όχι η λογική μας.

Αν όλα είναι σωστά, αλλά το αποτέλεσμα ΠΑΡΑΔΟΞΟ, τότε δεν μιλάμε για παράλογο όπως είπα, αλλά για παράδοξο.
_________________
1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 29, 2010 2:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμφωνώ απόλυτα πως αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να είναι παράλογο απλά και μόνο επειδή η λογική μας δεν μπορεί να το εξηγήσει. Προφανώς παράδοξο είναι η σωστή λέξη, αυτό δηλαδή που διαφεύγει την υποταγή στην λογική δύναμη του ανθρώπου. Καθ όσον δεν γνωρίζουμε τα πάντα, φυσικά και υπάρχουν τα παράδοξα. Αν τα ονομάζαμε όμως παράλογα, θα ήταν σαν να....τους αρνούμαστε την ύπαρξη μόνο και μόνο επειδή δεν μας κάνουν την τιμή να υποταχτούν στις εξηγήσεις μας. Έτσι αν υπάρχει κάτι παράλογο, αυτό δεν μπορεί παρά να είναι κάποιες τουλάχιστον, από τις "λογικές" εξηγήσεις μας, και ποτέ ένα συμβάν αυτό καθαυτό
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 29, 2010 8:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Wonder,
Σε δύο σημεία αναφέρεσαι ότι διαφωνείς.
Στο πρώτο θεωρείς ότι υπάρχει τρόπος να αποδείξει κάποιος το παράλογο...δεν διαφωνώ...πάντα υπάρχει τρόπος να αποδείξει κανείς ότι δεν βγάζει νόημα...το δύσκολο είναι να κάνει το αντίθετο...να βρίσκει το νόημα εκεί που άλλοι δεν το βρίσκουν. Αυτό όμως που λες ότι η μέθοδος από μόνη της δίνει την δυνατότητα να δείξει το παράλογο δεν ευσταθεί, διότι μπορεί ο δήθεν παράλογος λόγος να δείχνει πράγματα για τα οποία ο ελεγκτής δεν γνώριζε. Λόγος που φαντάζει παράλογος είναι τα γνωμικά...π.χ...."σπεύδε βραδέως". Αν το εξετάσεις χωρίς να βάλεις την ιστορική του διάσταση, την αποδοχή του και την χρήση του, θα το δεις παράλογο. Αν σου διαφεύγει η ιστορική διάσταση, τότε οπωσδήποτε θα το πεις παράλογο.
Στο δεύτερο σημείο, δεν καταλαβαίνεις πώς η ψευδή πρόταση δεν είναι παράλογη. Αφενός αντιλαμβάνεσαι τις προτάσεις ως επιχειρήματα, ενώ αυτό δεν συμβαίνει, τα επιχειρήματα έχουν προτάσεις...οι προτάσεις όμως δεν είναι επιχειρήματα....π.χ. το "Θα βρέξει αύριο" είναι πρόταση αλλά δεν είναι επιχείρημα..Ενώ το "Αφαίρεσε το Αύριο από το Χθες να δεις το Σήμερα" ενώ είναι πρόταση...δεν φαίνεται να έχει νόημα...Ψευδής πρόταση είναι το "Ο Wonder έχει πενήντα αδέλφια"...αλλά δεν είναι παράλογη....
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 03, 2010 12:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το "λογικό" είναι αυτό που εμείς τώρα, μέσα σε συγκεκριμένα κοινωνικά και γνωσιολογικά πλαίσια, θεωρούμε σωστό. Όταν το σωστό αλλάξει με τον ερχομό μιας νέας θεωρίας π.χ. φυσικής τότε θα αλλάξει και αυτό που θα θεωρείται λογικό και παράλογο. Οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις (και ειδικά στην επιστήμη) έχουν γίνει από ιδιοφυΐες που είχαν ιδέες που αρχικά φαινόντουσαν σε ΟΛΟΥΣ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Επόμενο
Σελίδα 2 από 37

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center