Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Υπάρχει το "παράλογο"; |
Ναι υπάρχει το παράλογο |
|
45% |
[ 10 ] |
Όχι, το "παράλογο" είναι ένα κατασκεύασμα του κατεστημένου |
|
27% |
[ 6 ] |
Ναι υπάρχει, αλλά μόνο για ορισμένες καθολικής αξίας λογικές προτάσεις |
|
4% |
[ 1 ] |
Δεν με νοιάζει |
|
0% |
[ 0 ] |
Δεν ξέρω |
|
0% |
[ 0 ] |
Άλλο (διευκρινίζω με σχόλιο) |
|
22% |
[ 5 ] |
|
Σύνολο Ψήφων : 22 |
|
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 21, 2010 4:16 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Προσωπικά θεωρώ ότι αυτού του τύπου οι ερωτήσεις δεν έχουν νόημα, είναι παραπλανητικές. Ο Νίτσε κάποτε είπε πως η σημερινή τρέλα θα είναι μια αυριανή φιλοσοφία, ωστόσο θα συμπλήρωνα υπάρχει και εδώ παγίδα, διότι κάθε σημερινή τρέλα δεν θα αποδειχθεί υποχρεωτικά και μια αυριανή φιλοσοφία. Συνεπώς το παράλογο φυσικά και υπάρχει, με την έννοια δηλαδή πως κάποια πράγματα δεν γίνονται, δεν μπορούν να είναι έτσι, ο γάιδαρος δεν πετάει, ωστόσο οι γνώσεις μας είναι τόσο λίγες και επισφαλείς, που δεν μας αφήνουν να αποφανθούμε οριστικά για το ποιος σημεριμενός παραλογισμός θα αποτελεί κοινή λογική αύριο. Τέτοιες καταστάσεις απλά δείχνουν πόσο εύκολα τα μυαλά του ανθρώπου παίρνουν αέρα όταν αποκτά έστω και ένα απειροελάχιστο κομμάτι γνώσης, νομίζοντας εξ αιτίας αυτού πως έπιασε τον παπά από..... _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Panagiotis Fournatzis Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Νοέ 2008 Δημοσιεύσεις: 820
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 1:36 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Αν είναι κάποιος εδώ μέσα αρχιμάστορας στα σοφίσματα αυτός είσαι εσύ.Βλέπεις όνειρα και λες ότι στα έστειλε ο θεός,μιλάς για θαύματα,που είναι αποδεδειγμένα παραμύθια,σαν να ήταν επιστημονικές αλήθειες.
Αυτό που κατηγορείς,αυτό είσαι! |
...ημείς δεν δυνάμεθα να μη λαλώμεν όσα είδομεν και ηκούσαμεν. (Πράξεις των αποστόλων 4,20) _________________ http://exerevnitis.sosblog.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 8:37 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μόνο που υμείς δεν είδατε τίποτα, απλώς πιστεύσατε αυτούς που είπαν πως είδαν, έστω και αν αυτό που είδαν ήσαν σημεία και τέρατα.
Και επιμένετε με το στανιό υμείς όπως εμπιστευθώμεν υμας, ωσαν να γιγνώσκετε τι λέτε. Μα έλα που δεν γιγνώσκετε!!! Πιστεύετε απλώς ρήμαν πονηρόν, όπως και ο άμοιρος μουσουλμάνος πιστεύει πως ο παράδεισος είναι γιομάτος πιλάφια. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
man Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Οκτ 2009 Δημοσιεύσεις: 184 Τόπος: XALKIDIKI
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 22, 2010 9:17 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μα δεν το βλεπεις εαυτε μου ......... ; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 24, 2010 9:46 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράλογο λέμε το λόγο που δεν βγάζει νόημα.
Σε αντίθεση από το παράδοξο βγάζουμε νόημα ότι υπό μία προϋπόθεση το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό από αυτό που θα περιμέναμε. Ο φτερωτός Αχιλλέας δεν κερδίζει ποτέ την χελώνα...γιατί οι προϋποθέσεις είναι:
1. Η χελώνα ξεκινάει πιο μπροστά
2. Ο αγώνας γίνεται σε βήματα
3. Σε κάθε βήμα ο φτερωτός Αχιλλέας φτάνει στην θέση της χελώνας που αφήνει αυτή για να κινηθεί μπροστά.
Έτσι η χελώνα δεν θα χάσει ποτέ. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Wonder Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 1234 Τόπος: LARISA
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 25, 2010 10:13 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράλογο σημαίνει τό μη λογικό.
Εάν δέν παραδέχεται κανείς την κοινή λογική και την ύπαρξη του "παραλόγου" ......δίνει άδεια στόν κάθε βλάκα και ηλίθιο να ακούγεται.
Αυτό είναι επικίνδυνο και επιβλαβές διότι επιφέρει την αμφιβολία η οποία είναι σάν ένας καρκίνος η κάποια αρρώστια τέλος πάντων που θα μπορούσε να σκοτώσει τούς υγιείς.
Τό πρόβλημα οξύνεται όταν πλέον έχει αποδειχθεί απο έρευνες Αμερικανικών πανεπιστημίων ότι τό 90% των ανθρώπων δέν βασίζονται στό κέντρο της λογικής αλλά τού συναισθήματος για να λειτουργούν. (συμπεριλαμβανομένης της ολότητος τού πληθυσμού των γυναικών !)
Με λίγα λόγια οι περισσότεροι άνθρωποι στα μάτια των λογικών είναι ηλίθιοι και λένε ασυναρτησίες και βλακείες.
Αυτό βέβαια αποδεικνύεται και απο αυτό τό φόρουμ (και όχι μόνον)....ότι δηλαδή ή ασυναρτησία πέφτει σύννεφο.
Λάθος συμπεράσματα βασισμένα σέ σωστα αξιώματα, λάθος λογικές διεργασίες, και όποια άλλη αυθαίρετη βλακεία εξαιρείται.
Αν και ο άνθρωπος ανακάλυψε τό κομπιούτερ υπάρχουν ακόμη ένα σωρό ηλίθιοι με γνώμη !!
Είναι να τρελαίνεται κανείς στό γέλιο με την μνημειώσδη ηλιθιότητα μερικών ανθρώπων.
Αυτή είναι η ουσία. _________________ Γηράσκω αεί διδασκόμενος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 26, 2010 1:15 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τον τρόπο όπου ο λόγος μπορεί να χαρακτηριστεί "παράλογο". Δεν είναι η διαφωνία δείκτης παραλόγου. Ούτε η επιλογή μιας κίνησης είναι ενδεικτικό παράλογου. Ο μόνος δείκτης "παράλογου" είναι η αδυναμία του λήπτη ενός λόγου να αντιληφθεί το νόημά του. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει αντίθετη γνώμη. Επιπλέον δεν υπάρχει κανόνας να μας λέει πως μια επικρατούσα άποψη είναι δυνατή να προβάλει κάθε άλλη άποψη ως παράλογη.
Μια πρόταση που δεν έχει πειστικά επιχειρήματα δεν μπορεί να είναι παράλογη...γιατί έγινε κατανοητή. Μια τέτοια πρόταση είναι μια ψευδή πρόταση. Έτσι παράλογη πρόταση δεν είναι η ψευδή πρόταση.
Οι προτάσεις των πολιτικών αν και διαφέρουν...δεν είναι ούτε ψευδείς, ούτε παράλογες. Δεν είναι ψευδείς γιατί για να αποκαλυφθεί η αλήθεια μιας πρότασης ενός πολιτικού πρέπει να πραγματοποιηθεί. Οι πολιτικές προτάσεις...αναφέρονται στο μέλλον. Για το λόγο αυτό οι πολιτικοί δεν χρειάζονται κάποιους να επιβεβαιώσουν την θέση τους αλλά να υποστηρίξουν την πραγμάτωση της θέσης τους.
Και τώρα ας δούμε το θέμα της ημέρας...Πώς γίνεται ο πολιτικός να βρει υποστηρικτές και να κερδίσει η πρότασή του και να κάνει πράγματα ως κυβερνήτης άλλα από αυτά που θέλουν οι υποστηρικτές του; Είναι απόδειξη παραλογισμού; Όχι δεν είναι διότι έχουμε δυο προτάσεις από το ίδιο άτομο, τη πρόταση πριν της εκλογές και την πρόταση μετά. Δεν είναι παράλογο να αλλάζει κανείς πρόταση...Κάποιοι θα το πουν βελτίωση, άλλοι προσαρμογή...αλλά κανείς δεν θα το πει παράλογο. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Wonder Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 1234 Τόπος: LARISA
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 26, 2010 7:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman έγραψε: | Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τον τρόπο όπου ο λόγος μπορεί να χαρακτηριστεί "παράλογο". Δεν είναι η διαφωνία δείκτης παραλόγου. Ούτε η επιλογή μιας κίνησης είναι ενδεικτικό παράλογου. Ο μόνος δείκτης "παράλογου" είναι η αδυναμία του λήπτη ενός λόγου να αντιληφθεί το νόημά του. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει αντίθετη γνώμη. Επιπλέον δεν υπάρχει κανόνας να μας λέει πως μια επικρατούσα άποψη είναι δυνατή να προβάλει κάθε άλλη άποψη ως παράλογη.
Μια πρόταση που δεν έχει πειστικά επιχειρήματα δεν μπορεί να είναι παράλογη...γιατί έγινε κατανοητή. Μια τέτοια πρόταση είναι μια ψευδή πρόταση. Έτσι παράλογη πρόταση δεν είναι η ψευδή πρόταση.
. |
Μπάγκμαν συμφωνω ότι η διαφωνία δέν είναι δείκτης παραλόγου.
Διαφωνώ όμως ότι ο μόνος δείκτης παραλόγου είναι "η αδυναμία τού λήπτη να αντιληφθεί τό νόημα του"
Τό παράλογο αφ'ενός δέν έχει νόημα, και αφ'ετέρου υπάρχουν μηχανισμοι δια των οποίων μπορούμε να κρίνουμε τήν λογικήν ενός λογικού επιχειρήματος, τό οποίο ώς γνωστόν αποτελείται απο την προυπόθεσιν (αξίωμα), την λογικήν διεργασίαν και επεξηγήσεις, και το συμπέρασμα.
Οποιοδήποτε απο τα τρία ανωτέρω είναι λάθος τότε ολόκληρο τό επιχείρημα είναι λάθος και παράλογον.
Τό ψευδές επιχείρημα είναι επισης και παράλογον και δέν καταλαβαίνω τόν συνειρμόν ότι "δέν είναι ....γιατί έγινε κατανοητόν"
Τί έγινε κατανοητόν ? Η μη ύπαρξις τού νοήματος? _________________ Γηράσκω αεί διδασκόμενος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
steppenwolf Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 1812 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 28, 2010 1:15 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: Υπάρχει το "παράλογο"; |
|
|
skakos έγραψε: | Την εποχή του Ομήρου δεν υπήρχε η έννοια του "Παραλόγου". Ό,τι και αν λεγόταν, όσο "περίεργο" ή εκτός των καθιερωμένων και αν ήταν, βρισκόταν εντός του "Λόγου" (υπήρχε βέβαια και η έννοια της ύβρης, που αναφερόταν σε υπερβολές που μπορεί κάποιος να έκανε). Υπάρχουν φιλόσοφοι όπως ο Σεστώφ που θεωρούν ότι η "λογική" είναι στην ουσία το κατεστημένο της εποχής. Όποιος δεν συμφωνεί αυτομάτως ανακυρήσσεται "μη-λογικός" και μπαίνει στην άκρη. Συμφωνείτε; Διαφωνείτε; Σχόλια γενικά; |
Για να απαντήσουμε αν υπάρχει το παράλογο, θα πρέπει πρώτα να ορίσουμε το παράλογο εννοιολογικά.
Με ερέθισμα προηγούμενη επισήμανση του Bugman, θα σταθώ στο γεγονός ότι συχνά συγχέουμε εννοιολογικά το παράλογο με το παράδοξο.
Το παράδοξο σαφώς και υπάρχει, αφού είναι καρπός της αβεβαιότητας και απροβλεψιμότητας που είναι δεδομένες για τον άνθρωπο μέσα στα πλαίσια του τρόπου που ερμηνεύει τον κόσμο.
Όλα δείχνουν ότι θα γίνει το Α. Όλα τα στοιχεία, οι παρατηρήσεις κλπ, όμως τελικά γίνεται το Β. Αυτό είναι παράδοξο όχι παράλογο. Και συμβαίνει συχνότατα. Γιατί; Ίσως επειδή κάποιες παράμετροι δεν είχαν ληφθεί υπόψιν. Ίσως και για άλλους λόγους... δεν ξέρω. Πάντως το παράδοξο υφίσταται και το συναντάμε συχνά.
Το παράλογο τώρα;;
Πώς θα το ορίσουμε καταρχήν:
Δεχόμαστε κάποια αξιώματα.
Μέσα σε συγκεκριμένα πλάισια:
1. Την αποδοχή των αξιωμάτων.
2. Την αποδοχή του γραμμικού χρόνου και της σχέσης αιτίας-αποτελέσματος. (για την μεθοδολογία μας)
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια μπορούμε να δούμε αν κάποια πρόταση είναι λογική η παράλογη.
Σε αυτά τα πλαίσια, πρέπει πάντα να έχουμε λογικά αποτελέσματα.
Αν ξεπροβάλει ξαφνικά κάτι μη λογικό (παράλογο) τότε δύο πιθανότητες υπάρχουν:
Είτε κάτι δεν πάει καλά με τη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ μας, δεν ισχύει δηλαδή ο γραμμικός χρόνος και η αιτιοτητα στα φαινόμενα που προσεγγίζει ο άνθρωπος (κάτι που δεν θέλουμε ούτε να το σκεφτούμε βέβαια, γιατί δεν θα έχει νόημα πλέον οποιαδήποτε περετέρω συζήτηση, αφού δεν υπάρχει καμμία δυνατότητα στον άνθρωπο λογικής προσέγγισης οποιουδήποτε φαινομένου)
είτε: Είναι σωστή η μεθοδολογία μας, αλλά λάθος τα αξιώματα που δεχτήκαμε αρχικά (αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο). Άρα τα αξιώματα μας ήταν διάτρητα και στρεβλά και αυτό έφταιγε. Όχι η λογική μας.
Αν όλα είναι σωστά, αλλά το αποτέλεσμα ΠΑΡΑΔΟΞΟ, τότε δεν μιλάμε για παράλογο όπως είπα, αλλά για παράδοξο. _________________ 1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής . |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 29, 2010 2:33 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συμφωνώ απόλυτα πως αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να είναι παράλογο απλά και μόνο επειδή η λογική μας δεν μπορεί να το εξηγήσει. Προφανώς παράδοξο είναι η σωστή λέξη, αυτό δηλαδή που διαφεύγει την υποταγή στην λογική δύναμη του ανθρώπου. Καθ όσον δεν γνωρίζουμε τα πάντα, φυσικά και υπάρχουν τα παράδοξα. Αν τα ονομάζαμε όμως παράλογα, θα ήταν σαν να....τους αρνούμαστε την ύπαρξη μόνο και μόνο επειδή δεν μας κάνουν την τιμή να υποταχτούν στις εξηγήσεις μας. Έτσι αν υπάρχει κάτι παράλογο, αυτό δεν μπορεί παρά να είναι κάποιες τουλάχιστον, από τις "λογικές" εξηγήσεις μας, και ποτέ ένα συμβάν αυτό καθαυτό _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 29, 2010 8:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Wonder,
Σε δύο σημεία αναφέρεσαι ότι διαφωνείς.
Στο πρώτο θεωρείς ότι υπάρχει τρόπος να αποδείξει κάποιος το παράλογο...δεν διαφωνώ...πάντα υπάρχει τρόπος να αποδείξει κανείς ότι δεν βγάζει νόημα...το δύσκολο είναι να κάνει το αντίθετο...να βρίσκει το νόημα εκεί που άλλοι δεν το βρίσκουν. Αυτό όμως που λες ότι η μέθοδος από μόνη της δίνει την δυνατότητα να δείξει το παράλογο δεν ευσταθεί, διότι μπορεί ο δήθεν παράλογος λόγος να δείχνει πράγματα για τα οποία ο ελεγκτής δεν γνώριζε. Λόγος που φαντάζει παράλογος είναι τα γνωμικά...π.χ...."σπεύδε βραδέως". Αν το εξετάσεις χωρίς να βάλεις την ιστορική του διάσταση, την αποδοχή του και την χρήση του, θα το δεις παράλογο. Αν σου διαφεύγει η ιστορική διάσταση, τότε οπωσδήποτε θα το πεις παράλογο.
Στο δεύτερο σημείο, δεν καταλαβαίνεις πώς η ψευδή πρόταση δεν είναι παράλογη. Αφενός αντιλαμβάνεσαι τις προτάσεις ως επιχειρήματα, ενώ αυτό δεν συμβαίνει, τα επιχειρήματα έχουν προτάσεις...οι προτάσεις όμως δεν είναι επιχειρήματα....π.χ. το "Θα βρέξει αύριο" είναι πρόταση αλλά δεν είναι επιχείρημα..Ενώ το "Αφαίρεσε το Αύριο από το Χθες να δεις το Σήμερα" ενώ είναι πρόταση...δεν φαίνεται να έχει νόημα...Ψευδής πρόταση είναι το "Ο Wonder έχει πενήντα αδέλφια"...αλλά δεν είναι παράλογη.... _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|