Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
koninak Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 26 Νοέ 2004 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 12:38 am Θέμα δημοσίευσης: Εργασία στο μάθημα της Φιλοσοφίας!!! |
|
|
Καλημέρα/Καλησπέρα ή τέλος πάντων ό,τι ΄συνάδει με την ώρα που διαβάζετε αυτό το μήνυμα.Με λένε Κωνσταντίνα, είμαι 18 χρονών και βρίσκομαι στο πρώτο εξάμηνο της ψυχολογίας. Ένα από τα μαθήματα που έχουμε είναι και η φιλοσοφία, η οποία έχει μια εργασία.Ως ευσυνείδητη λοιπόν φοιτήτρια(η εργασία είναι προαιρετική) έχω κληθεί να αναλύσω όσο καλύτερα γίνεται την έννοια της ισότητας και την έννοια του δικαίου. Δυστυχώς όμως δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις και θα ήθελα τη βοήθεια σας.Θα ήθελα να μου στείλετε οτιδήποτε θεωρείται ότι θα μου φανεί χρήσιμο, είτε πρόκειται για κάποιο άρθρο, κείμενο, λόγια κλασσικών φιλοσόφων, παραπομπή σε σύγγραμμα ή προσωπική σας άποψη.Θα το εκτιμήσω απίστευτα πολύ αν ανταποκριθείτε σ'αυτό που σας ζητάω.
Με εκτίμηση, Κωνσταντίνα[/b] |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
afham Διαχειριστής
Εγγραφή: 02 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 1894 Τόπος: Φωτονερόπετρα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 6:13 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Για ισότητα και δίκαιο έχουν μιλήσει σχεδόν όλοι οι φιλόσοφοι. Είναι πολύ αόριστο. Θέλεις να σου πω από αρχαία Ελλάδα; Πώς είναι το θέμα ακριβώς; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
georgemaus Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 712
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 6:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Afham με το μαλακό...
είναι μόλις 18 Μαϊων! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
koninak Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 26 Νοέ 2004 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 6:47 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα προτιμούσα αρχαία ελληνική φιλοσοφία.Ακόμα δεν είμαι σίγουρη για το ποιο θέμα να διαλέξω.Τα θέματα είναι συνολικά 80 όμως αυτά που μου φαίνονται πιο ενδιαφέροντα είναι τα εξής:
1)η έννοια της ισότητας
2)η έννοια του ανθρωπισμού
3)η έννοια της αμφιβολίας
4)η θεωρία της ατομοκρατίας
5)αντιλήψεις για το δίκαιο
6)η έννοια του θαύματος
7)η έννοια της ελεύθερης βούλησης
πρόβλημα σχέσης σώματος και ψυχής
9)η περί έρωτος θεωρία
10)θεωρίες για τη βούληση
11)προσωκρατική φιλοσοφία
12)η έννοια του a priori και του a posteriori
13)η έννοια της ψυχής στον Πλάτωνα και στον Αριστοτέλη
14)η μέθοδος διδασκαλίας του Σωκράτη(μαιευτική/ειρωνεία)
15)η έννοια του θανάτου
Ποιό από αυτά πιστεύεις ότι είναι καλύτερο στην προκειμένη περίπτωση?Ο μόνος περιορισμός που έχω είναι γράψω περίπου 2000 λέξεις.
Ευχαριστώ κιόλας για την προθυμία[/list][/quote] |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Julianus Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 269
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 9:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΠΩΠΩΠΩΠΩ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ....
Με θυμάμαι πρωτοετή στη Φιλοσοφική, να πρέπει να κάνω "εργασία" για κάποιο ελεεινό μάθημα "Φιλοσοφίας"...
Πώς περνάει έτσι ο καιρός...
Λοιπόν, Κωνσταντινα, για το θέμα που αναφέρεις ο πιο σημαντικός σύγχρονος φιλόσοφος ειναι ο Isaiah Berlin.
O Berlin ισχυρίστηκε ότι οι έννοιες της ελευθερίας και της ισότητας ΔΕΝ ειναι συμβατές!
Οτι δηλαδή, ενώ ειναι ιδανικά που όλοι θέλουμε (ή σχεδόν όλοι), ωστόσο δεν ειναι δυνατόν να συνταιριαστούν απόλυτα.
Αν όλοι είμαστε απολύτως ελεύθεροι, τότε μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε, αρα δεν είμαστε ίσοι γιατι θα θίξουμε κάποιον άλλο αργά ή γρήγορα.
Εκ φύσεως, λεει ο Μπερλίν, ο άνθρωπος ζητά να συμβιβάσει ιδανικα που συγκρούονται. Ας πούμε, την συγχώρεση με το δίκαιο!
Ναι, ειναι καλό να συγχωρούμε, αλλά αν συγχωρέσεις εναν δολοφόνο καταργείς την έννοια του δικαίου, κυρίως ως προς τους συγγενείς του θύματος.
Αν σε ενδιαφέρει η ιδέα, πάρε το "Στρεβλο Υλικο της Ανθρωπότητας", προσφατα μεταφραστηκε στα ελληνικα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
afham Διαχειριστής
Εγγραφή: 02 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 1894 Τόπος: Φωτονερόπετρα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 9:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα σου δώσω μερικά ερεθίσματα και κατευθύνσεις που μου έρχονται στο μυαλό γιατί τα θέματα είναι πολύ πολύ γενικά.
3)η έννοια της αμφιβολίας:
αμφιβολία είναι ο ορισμός της φιλοσοφίας. Ο πρώτος φιλόσοφος στην ιστορία, ο Θαλής από τη Μίλητο αμφισβητήθηκε από το μαθητή του Αναξίμανδρο σχετικά με την θεωρία αρχής του κόσμου (Θαλής=νερό, Αναξίμανδρος=άπειρο). "Αν η γη στηρίζεται στο νερό" του είπε, "τότε το νερό πού στηρίζεται;" Θα πρέπει είπε ο Αναξίμανδρος να ψάξουμε την αρχή του κόσμου πέρα από τα στοιχεία που απαρτίζουν τη φύση καθώς το ένα αλληλοεξουδετερώνει το άλλο (πχ φωτία/νερο κλπ). Έτσι όρισε το άπειρο ως αρχή του κόσμου.
Εξ'αυτού του παραδείγματος ορμώμενη μπορείς να αναφέρεις πλήθος άλλων αμφισβητήσεων. Για παράδειγμα η αναλυτική και εν πολλοίς θετικιστική φιλοσοφία του Αριστοτέλη έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον κόσμο των Ιδεών του Πλάτωνος, ο οποίος υπήρξε και δάσκαλός του.
Ακόμα και στις μέρες μας, το ένα ρεύμα διαδέχεται το άλλο, και όχι μόνο το διαδέχεται, αλλά προσπαθεί τις περισσότερες φορές και να το γκρεμίσει. Επίσης ο φιλόσοφος αμφισβητεί όχι μόνο φιλοσοφικές θεωρίες, αλλά και καθιερωμένους κοινωνικούς θερμούς, πράγμα αναγκαίο στην πορεία της μελέτης του.
10) θεωρίες για τη βούληση:
http://filosofia.gr/eleftheros.html
Το παραπάνω είναι ό,τι πρέπει
9)η περί έρωτος θεωρία:
Πλάτων - Φαίδρος ή περί Έρωτος, Πλάτων - Συμπόσιο. Αυτά τα 2 θα σου δώσουν ερεθίσματα για διδακτορικό, όχι μόνο για εργασία.
15)η έννοια του θανάτου
Φιλοσοφία εστί μελέτη θανάτου λέει ο Πλάτων. Το μυστικό (που πιστεύω θα εντυπωσιάσεις) είναι να συνδυάσεις τον έρωτα με τον θάνατο. Αυτό μόνο κάποιος μυημένος στη φιλοσοφία το αντιλαμβάνεται. Εδώ θα σε βοηθήσει πάρα μα πάρα πολύ ο Δημήτρης Λιαντίνης και η Γκέμμα του: "Έρωτας που δε φέρνει σπόρο μέσα του τη συμφορά και το θάνατο είναι θέμα της κωμωδίας". Οι 2 τούτες έσχατες χρονικές στιγμές συνδέονται με τρόπο ιδανικό μεταξύ τους.
Θες κι άλλα ερεθίσματα; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Julianus Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 269
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 10:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Ακόμα και στις μέρες μας, το ένα ρεύμα διαδέχεται το άλλο, και όχι μόνο το διαδέχεται, αλλά προσπαθεί τις περισσότερες φορές και να το γκρεμίσει. |
Μακάρι να ήταν ακόμη έτσι, Αφχάμ, το πρόβλημα ειναι ότι την εποχή της μετα-αναλυτικής φιλοσοφίας που διανύουμε δεν υπάρχουν πια ρεύματα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Julianus Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 269
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 26, 2004 10:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Δημήτρης Λιαντίνης και η Γκέμμα του: "Έρωτας που δε φέρνει σπόρο μέσα του τη συμφορά και το θάνατο είναι θέμα της κωμωδίας" | `
Μόνο που τον πρόλαβε ο Μπατάιγ...
Η σχέσή έρωτα και θανάτου ειναι η κεντρική ιδέα στο "Eroticism" του κολασμένου Γάλλου! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kouros Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 639 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 27, 2004 2:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
"Το μυστικό είναι να συνδυάσεις τον έρωτα με τον θάνατο".
Διότι όπως αποφάνθηκε και ο μεγάλος ιάπωνας σκηνοθέτης Ναγκίσα Όσιμα (ο δημιουργός της "αυτοκρατορίας των αισθήσεων"), '"κάθε οργασμός είναι ένας μικρός θάνατος και ο θάνατος είναι ο μεγαλύτερος οργασμός".
Κωνσταντίνα αποφάσισε εσύ το θέμα και εμείς εδώ είμαστε... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
koninak Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 26 Νοέ 2004 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 27, 2004 4:11 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σας ευχαριστώ όλους. Δεν ήξερα από που να αρχίσω και χάρη σ'εσάς έχω απίστευτα πολλές και ενδιαφέρουσες επιλογές. Δεν φαντάζεστε πόσο το εκτιμώ.Θα σας ενημερώσω για ό,τι νεότερο και να είστε σίγουροι ότι θα είστε οι πρώτοι που θα διαβάσετε την εργασία μου για να την αξιολογήσετε και να με βοηθήσετε σε τυχόν παραλήψεις και ασάφειες.Αν διαβάσετε ή σας έρθει κατά νου κάτι που θεωρείτε ότι θα μου φανεί χρήσιμο μπορείτε να μου το στείλετε εδώ ή στο mail μου.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 28, 2004 1:48 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
georgemaus έγραψε: | Afham με το μαλακό...
είναι μόλις 18 Μαϊων! |
Χμ... συγχρόνως και 18 Νοεμβρίων... Κωσνταντίνα, σου εύχομαι από καρδιάς, καλή δύναμη - και από τα δύο. Όταν βρίσκεις τέτοιες ισορροπίες, μη τις χάσεις ποτέ. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|