Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 01, 2009 4:03 pm Θέμα δημοσίευσης: ΥΠΕΡΛΟΓΙΚΗ! |
|
|
Αν και ορθολογιστής υπάρχουν πράγματα τα οποία πρέπει ένας άνθρωπος, και πόσο μάλλον ένας φιλόσοφος, να παραδέχεται.
Μια μέρα (δε θα πούμε ποιά μέρα, γιατί δε μας ενδιαφέρει) στο μάθημα της υπερλογικής (μάθημα, λέμε τώρα), έρχεται ο καθηγητής και ανακοινώνει:
Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, δε θα κάνω άλλο διαγώνισμα, παρά μόνο ένα απροειδοποίητο. Θα γίνει μιαν ημέρα που δε θα το περιμένεται. Θα περιλαβάνει όλη την ύλη την οποία θα έχουμε καλύψει μέχρι τότε.
(Αναστάτωση, χαμός κυρίου στην τάξη)
(Τελειώνει το σχολείο)
Ο Γιώργος και η Μαρία θα βρεθούν το ίδιο απόγευμα στο δωμάτιο του Γιώργου (τον τυχερό ) για να διαβάσουν για το διαγώνισμα, γιατί θα καλύψουν και πολλή ύλη.
Εκεί που διάβαζαν βάλθηκαν να σκεφτούν πότε ήταν δυνατό να μπει το διαγώνισμα.
Μαρία: Δε γίνεται να μας βάλει το διαγώνισμα τελευταία ημέρα, γιατί τότε θα το περιμένουμε και όλοι θα έχουν διαβάσει.
Γιώργος: Ούτε την προτελευταία, γιατί εφ'όσων δεν μπορεί να είναι την τελευταί θα είναι προφανώς την προτελευταια.
Μαρία: Κατά την ίδια λογική δε θα μπορεί να είναι ούτε την προηγούμενη της τελευταίας, αλλα ούτε καμιά από τις ημέρες της τελευταίαας εβδομάδας
Γιώργος: Αυτό πάει να πει πως δε θα το βάλει ούτε την προτελευταί βδομάδα
Μαρία: Ούτε τον τελευταίο μήνα!
Γιώργος: Βασικά ούτε καν το τελευταίο τρίμηνο!
Μαρία: Η αλήθεια είναι πως δε θα μπορεί να το κανει καθόλου το διαγώνισμα γιατί θα το περιμένουμε!
( )
Χωρίζουν λοιπόν σχεδόν αμέσως (δηλαδή εμάς δε μας νοιάζει αν μείναν ακόμα λίγο μαζί, αλλά προχωράμε)
Πάνε και οι δύο ήσυχοι πως δε θα γίνει το διαγώνισμα.
Μπαίνει μέσα ο καθηγητής και τους ανακοινώνει πως το διαγώνισμα θα γίνει σήμερα!
Αμέσως αναστατώνεται ο Γιώργος!
Γιώργος: Κύριε, υποτίθεται πωςθα κάνατε το διαγώνισμα όταν δε θα το περιμέναμε!
Καθηγητής: Σωστά! Δεν περιμένατε να σας το κάνω σήμερα! Το περιμένατε;
Είχε κάποιο λάθος ο συλλογισμός του Γιώργου και της Μαρίας; _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 3:06 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι.Όσο παιρνάνε οι μέρες τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα να μπει το διαγώνισμα.Άρα τόσο ποιό πιθανό για τους μαθητές να περιμένουν το διαγώνισμα.Εφόσον ο δάσκαλος το ξέρει αυτό βάζει το διαγώνισμα όσο ποιό γρήγορα γίνεται.
π.χ. Η πιθανότητα να μπει το διαγώνισμα είναι 100%
Η πιθανότητα να μπει το διαγώνισμα μέσα σε 60 μέρες είναι 100% αλλά για την κάθε μέρα είναι 1/60= 0,016= 1,6%
Η πιθανότητα να μπει το διαγώνισμα μέσα σε 30 μέρες είναι 100% αλλά για την κάθε μέρα είναι 1/30= 0,03= 3%
Άρα όσο μειώνονται οι μέρες τόσο ποιό πιθανό είναι να μπει το διαγώνισμα.
Το λάθος τους είναι στην τελευταία πρόταση που λένε ότι:
''Μαρία: Η αλήθεια είναι πως δε θα μπορεί να το κανει καθόλου το διαγώνισμα γιατί θα το περιμένουμε! ''
Γιατί εφόσον ήταν 100% σίγουρο οτι θα μπεί έπρεπε να διαλέξουν την μέρα με την μικρότερη πιθανότητα.Η οποία είναι η πρώτη μέρα απο τότε που είπε οτι θα βάλει το απροειδοποίητο διαγώνισμα.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Tesla στις Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:22 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν είναι 100% η πιθανότητα, αφού υπάρχει και μια ακόμα πιθανότητα: ο καθηγητής να θέλει να διαασκεδάσει μαζί τους.
Αλλά πολύ ωραία η άποψη σου για την πρώτη ημέρα.
Τι θα έλεγες όμως αν το έβαζε δύο εβδομάδες μετά την αρχική ανακοίνωση; _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν μας ενδιαφέρει άμα το κάνει για να διασκεδάσει η όχι.Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να γράψουμε καλά στο διαγώνισμα άμα γίνει.Η πιθανότητα με αυτόν τον συλλογισμό είναι πάλι 100% γιατί το θεωρούμε ως δεδομένο.
Αν το έβαζε δύο βδομάδες ποιό μετά,τότε ο δάσκαλος θα είχε κάνει λάθος διότι πρέπει να επιλέξει την μικρότερη δυνατή πιθανότητα.Όπως σου εξήγησα,όσο περνάνε οι μέρες τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να γίνει το διαγώνισμα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:16 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ακόμα όμως και την επομένη να το είχε βάλει δε θα μπορούσε να το έχει βάλει απροειδοποίητα, αφού θα το ανέμεναν οι μαθητές, άσε που είχαν διαβάσει όλοι (εκτός του Γιώργου και της Μαρίας) _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:17 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Βέβαια αυτά που γράφω εδώ είναι εντελώς στατιστικά.Άμα βάλουμε και την ψυχολογία στο παιχνίδι τότε οι μαθητές άμα ήταν αρκετά έξυπνοι για να καταλάβουν πως σκέφτεται ο καθηγητής τους θα ξέρανε στο περίπου πότε θα το βάλει.Άμα ξέρανε δηλαδή οτι ο καθηγητής τους σκέφτεται στατιστικά τότε θα ήταν 100% σίγουροι ό,τι θα το έβαζε την επόμενη μέρα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής έγραψε: | ακόμα όμως και την επομένη να το είχε βάλει δε θα μπορούσε να το έχει βάλει απροειδοποίητα, αφού θα το ανέμεναν οι μαθητές, άσε που είχαν διαβάσει όλοι (εκτός του Γιώργου και της Μαρίας) |
Άπο την στιγμή που είπε οτι θα βάλει το διαγώνισμα δεν υπάρχει μηδενική πιθανότητα.Άρα δεν γίνεται να μην το αναμένει κανένας.Έδω υπολογίζουμε ποιά είναι η μικρότερη πιθανότητα για τους μαθητές,να ξέρουν πότε θα μπεί το διαγώνισμα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
δεν αμφιβάλλω τον τρόπο σκέψης σου, τον οποίο θεωρώ πολύ ορθό.
Αυτό όμως που λέω είναι και ο απρόβλεπτος παράγοντας του καθηγητή (άτιμοι ).
Δεν σου έτυχε ποτέ να σε έχει προειδοποιήσει ο καθηγητής για απρόοπτο διαγώνισμα εντός του μήνα και στο τέλος να έρθει και να σου πει πως το είχε πει για να έρχεσαι κάθε φορά διαβασμένος; _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 4:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Άμα το πας έτσι τότε κρίνεται απο το πόσο καλά η όχι θέλεις να γράψεις σε αυτό το διαγώνισμα.Ας πούμε εγώ πήγαινα πάντα αδιάβαστος όταν μου το έλεγε αυτό. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 5:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ας το πάρουμε λοιπόν από την αρχή. Αν παραδεχτούμε πως υπάρχει και η μηδενική πιθανότητα, που καταλήγουμε πως ήταν το λάθος; _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αστάρτη Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 27 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 5 Τόπος: Κέρκυρα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 02, 2009 10:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Χωρίς να το σκεφτώ πολυ, αμέσως σχεδόν σκέφτηκα πως θα μπορούσε άνετα να συμβεί την επόμενη μέρα.
Θέλω όμως να ρωτησω, τι ειναι η "υπερλογική"; Υπαρχει τέτοιο πράγμα; _________________ Έν οίδα, ότι ουδέν οίδα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Νεαρός Ορθολογιστής Κοσμήτωρ
Εγγραφή: 24 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 74 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 03, 2009 10:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
απλώς πήρα το μάθημα της "λογικής", είπα να "υπερβάλω" και μου βγήκε αυτό.
Πολύ σωστή άποψη πως οι περισσότερες πιθανότητες είναι να γίνει την επόμενη ημέρα, αλλά μήπως δεν είναι πολύ περισσότερες οι πιθανότητες να μη γίνει; (γίνει-50%-, μη γίνει-50%) _________________ Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα (Σωκράτης)
Σκέφτομαι, άρα υπάρχω (Ντεκάρτ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tesla Πρύτανης
Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 1703
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 03, 2009 12:21 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Οι πιθανότητες να μην γίνει,με την αρχική του δήλωση οτι θα είναι απροειδοποίητο,είναι 100% εφόσον τους έχει προειδοποιήσει και εκεί βασίστηκε ο καθηγητής για να τους εφνιδιάσει.Δηλαδή άμα περίμενε απ όλους τους μαθητές να σκεφτούνε όπως ο Γιώργος και η Μαρία τότε βάζοντας τους το την άλλη μέρα όντως δεν θα το περίμενε κανένας.Σωστά? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
vag_el Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Ιούν 2009 Δημοσιεύσεις: 3707 Τόπος: Leykada
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 10, 2009 2:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν θελετε την γνωμη μου
Και τα δυο παιδια θελαν να πιστεψουν
οτι ο καθηγητης τα κοροιδευε
και οτι δεν θα γραψουν διαγωνισμα
Αυτο θελαν ,να μην γραψουν διαγωνισμα _________________ ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,
Κώστας Καρυωτάκης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 10, 2009 4:18 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η προειδοποίηση του καθηγητή λέει ότι δεν θα ακολουθήσει άλλη προειδοποίηση....αλλά θα ακολουθήσει φυσικά μια ειδοποίηση...διότι κάπως θα πρέπει να τους πει "σήμερα γράφουμε εξετάσεις". Σκοπός του καθηγητή είναι να είναι πάντα διαβασμένοι οι μαθητές του. Αν έκανε διαφορετικά, και τους έλεγε ότι τουλάχιστον μια προειδοποίηση θα δοθεί για διαγώνισμα...τότε θα ήταν σαν να τους έλεγε θα διαβάσετε όταν σας προειδοποιήσω για διαγώνισμα. Σκοπός φυσικά του καθηγητή είναι να μάθει τα παιδιά μια καθορισμένη ύλη, άρα θέλει αυτά να έχουν μια συνέχεια, άρα να είναι πάντα διαβασμένα...με την έννοια του να γνωρίζουν τα προηγούμενα...του κάθε τρέχοντος μαθήματος.
Οι μαθητές έκαναν διάφορες σκέψεις αλλά καμία δεν στάθηκε στην ουσία. Όλες επικεντρώθηκαν στην πρόβλεψη για το διαγώνισμα και όχι στη αναγκαιότητα της καθημερινής προετοιμασίας. Δεν το βλέπω παράλογο....στα σχολεία μας δεν μας μαθαίνουν έτσι ώστε να γίνουμε πρώτα καλοί μαθητές μαθαίνοντας τη κατάλληλη μαθητική συμπεριφορά, αλλά έχουν συνδέσει την ικανότητα του καθένα στην μαθησιακή απόδοση...λες και αυτό να χαρακτηρίζει και την συμπεριφορά!
Το ίδιο γίνεται και στην κοινωνία, όπου εχθρός του καλού δεν είναι το κακό αλλά το καλύτερο...έτσι ώστε σε κάθε βήμα του ο καθένας μας να πρέπει ν α δικαιολογεί την ανικανότητά του παρά την ικανότητά του...Την ανικανότητα ως προς μια υποθετική ικανότητα, από την ικανότητα από την πραγματική ανικανότητα...η οποία είναι η μη πράξη, η απραξία. Η πράξη μας όπως αυτή γίνεται προσδιορίζει την ικανότητά μας...αλλά ταυτόχρονα οι ικανότητές μας προσδιορίζουν έναν "φάκελο", τον προσωπικό μας φάκελο που λέει "αυτοί είμαστε". Γι' αυτό και η απραξία είναι το αρνητικό εκείνο φαινόμενο που αποδομεί το φάκελο, και μπορεί να κάνει τον καθέναν μας "αγνώριστο". Συνήθως αυτή η ατυχής κατάσταση συμβαίνει όταν ο άνθρωπος νοσεί. Οι μαθητές μας όμως δεν νοσούν, το σύστημα νοσεί και κάνει και τους μαθητές να κάνουν τους ασθενείς....οδηγώντας τους στη βελτίωση...με την απλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με την κομπίνα...την μέθοδο του ελάχιστου κανονικού διαβάσματος..(και κανονικό και ελάχιστο μαζί). _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|