Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Γιατί καταδικάζετε τη φιλοσοφία;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 12, 2004 3:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Γιατί καταδικάζετε τη φιλοσοφία; Απάντηση με Συμπερίληψη

Κοιτάζοντας έναν από τους εκατοντάδες ακατάστατους πίνακες ανακοινώσεων της Φιλοσοφικής είδα την εξής ανακοίνωση:

Παράθεση:
Ο κύριος τάδε υποψήφιος διδάκτορας καλείται σε προφορική δοκιμασία για τη διδακτορική του διατριβή με θέμα:
Η έννοια του καλού στον Πλωτίνο


Μου ήλθαν αυτόματα στο μυαλό τα λόγια του Karl Jaspers:

Αντί να φτάνουν στη μέθοδό τους (που τρέφεται ωστόσο από το έδαφος από όπου βγήκε) από την πραγματική ζωή και τη μελέτη των επιστημών, οι φιλόσοφοι αρκούνται συχνά σε μια εξοικείωση με τις φιλοσοφίες του παρελθόντος και με έξοχα έργα πάνω σε όλα τα δυνατά θέματα. Θα έλεγε κανείς, πως εργάζονται πάνω στα φυτά ενός βοτανολογίου, χωρίς να επιχειρούν να τα αναζωογονήσουν δίνοντάς τους λίγο από το δικό τους αίμα. Μελετούν τη φιλοσοφία, ασκούνται σε πνευματικές ακροβασίες, αλλά δε στοχάζονται με αυτή τη σοβαρότητα και με αυτή την ιερή φλόγα που να τα θυσιάζει όλα στην αλήθεια από την οποία και με την οποία θέλουμε να ζήσουμε.

Τελικά γιατί ρε παιδιά εγκλωβίζουμε τη φιλοσοφία σε κάτι ξεπερασμένες κιτρινισμένες σελίδες. Δεν πιστεύετε πλέον ότι εκείνο που ήταν να προσφέρει ο Πλωτίνος στη φιλοσοφική πραγματικότητα το έχει προσφέρει; Δεν πιστεύετε ότι έχει αναλυθεί μέχρις εσχάτων από πάμπολλους ερευνητές παγκοσμίως; Πότε επιτέλους θα πρέπει να θεωρήσουμε ως δεδομένη τη φιλοσοφική παράδοση της αρχαιότητας;

Δεν εισηγούμαι την διακοπή των ιστορικοφιλοσοφικών μελετών. Αντίθετα, προτείνω να τις λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη, αλλά όχι να τις θέτουμε ως αυτοσκοπό, αλλά ως βάση για νέες, δικές μας θεωρήσεις. Όταν τα έλεγε αυτά ο Πλωτίνος κύριοι ήταν καινοτόμος. Αν ο Πλωτίνος ήταν απλώς ένας αναλυτής του Πλάτωνος δεν θα τον ξέραμε σήμερα ούτε σαν όνομα. Δεν σας προβληματίζει αυτό;

Πότε επιτέλους θα ξεφύγετε από τα κλουβιά των αμφιθεάτρων και των παχυλών μισθών; Πότε θα αντικρίσετε την πραγματικότητα για να δώσετε λύσεις; Αυτός δεν ήταν πάντοτε ο ορισμός του φιλοσόφου;

Γιατί καταδικάζετε τη Φιλοσοφία; Γιατί τη θανατώνετε με τον χειρότερο τρόπο;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 12, 2004 10:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απ΄ ό,τι έχω διαβάσει, μια φράση αποδίδεται στον Βία τον Πριηνέα, που ήταν λέει και δικαστής: «οι πλείστοι κακοί».
Καλώς ή κακώς άλλο θέμα, αλλά φαίνεται ότι αυτή είναι μια διαχρονική αλήθεια -αν νοήσουμε την αλήθεια ως την υπερπροσωπική πραγματικότητα έξω από τα όποια κλουβιά, αμφιθέατρα μισθούς ή ό,τι άλλο- η οποία ισχύει και στη φιλοσοφία. Και γω νομίζω θα πρέπει να λαμβάνουμε όλα υπόψιν, αλλά έχω την εντύπωση ότι η ακαδημαϊκή φιλοσοφία το έχει παρακάνει σήμερα. Πήγα πρόσφατα σε μια ημερίδα που έκαναν στη φιλοσοφική σχολή του εδώ πανεπιστημίου για το μεταφυσικό στοιχείο, και έμεινα άναυδος, χαράμισα τη μέρα μου μόνο για να δω αν επιτέλους έστω και ένας εισηγητής θα μιλούσε για το θέμα! Εφτά εισηγητές παρήλασαν από την έδρα, και ενώ υποτίθεται κιόλας ότι η ημερίδα ήταν ανοιχτή για το κοινό της πόλης και την είχαν διαφημίσει ως τέτοια, η θεματολογία δεν ήταν τίποτα άλλο από μια στεγνή επίδειξη διαβάσματος των καθηγητάδων πάνω σε ειδικότατες λεπτομέρειες που θα μπορούσε να ξέρει μονάχα ένας βιβλιοφάγος καθηγητής που δεν είχε καμιά άλλη δουλειά να κάνει στη ζωή του από το να ψάχνει βιβλιοθήκες.
Ήταν απολύτως φοβερός ο τρόπος που μιλούσαν! Γιατί ο τάδε σχολίασε έτσι τον δείνα στην τάδε παράγραφο του τάδε βιβλίου, και πεταγόταν ο άλλος για να σχολιάσει το γιατί ο τάδε τρίτος σχολιάσει με τον δείνα τρόπο το σχόλιο που έκανε ο δεύτερος στον πρώτο, και πεταγόταν ο άλλος να σχολιάσει το σχόλιο που έκανε ένας τέταρτος στο σχόλιο που έκανε ο τρίτος πάνω στο σχόλιο του πρώτου, και ένας άλλος έσπευσε να σχολιάσει το σχόλιο του προηγούμενου πάνω στο σχόλιο ενός άλλου για το σχόλιο του άλλου...
Αν αθροίσεις όλους τους καθηγητές φιλοσοφίας που υπάρχουν στην Ελλάδα (και θα είναι κάμποσοι, ε), από αυτούς ένα μικρό ποσοστό θα παράγουν πραγματική γνώση. Οι υπόλοιποι είναι οι γνωστοί κομπάρσοι των καθηγητικών εδρών. Έτσι γίνεται σε όλους τους τομείς, γιατί να μην ισχύει αυτό και για τις φιλοσοφικές σχολές; Αυτές οι «νέες, δικές μας θεωρήσεις» σπάνιες.

Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι η φιλοσοφία προσβάλλεται. Οι ντενεκέδες τον εαυτό τους προσβάλλουν, κανέναν άλλον. Το πρόβλημα για μένα είναι η απόσταση μεταξύ της θεωρητικής γνώσης και της κοινωνίας. Όλη αυτή η στρατιά των καθηγητάδων τα βρίσκει και τα κάνει γιατί δεν υπάρχει κοινωνικός έλεγχος της γνώσης. Είναι γενικό πρόβλημα, γενικά σήμερα η γνώση δεν ελέγχεται. Οι κύριοι αυτοί οι πανεπιστημιακοί, οι μύστες της γνώσης, έχουν καταντήσει μια κάστα, αποκομμένοι στο φρούριό τους κάνουν τα δικά τους. Δεν είναι τυχαίο που η ακαδημαϊκή καριέρα θεωρείται εξαιρετικά ασφαλής. Περιορίζονται στα «εύκολα», στην κλασική και εξειδικευμένη γνώση, γιατί εκεί παίζουν στο δικό τους γήπεδο, σε αυτά που ο πολύς κόσμος δεν μπορεί να ξέρει.

Βέβαια, έξω από τα τείχη η κοινωνία ας πάει να κουρεύεται...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 12, 2004 1:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε μου Afham, έθεσες έναν τρομερό προβληματισμό!!!

Πόσο πραγματικά έχουν παρακμάσει τα πράγματα στην ελληνική φιλοσοφία! Και να κοιτάξεις τι προόδους κάνουν στο εξωτερικό και σε τι περίοπτη θέση έχουν την επιστήμη μας!

Αντιπροσωπευτικά θα αναφέρω το όνομα του Αυστραλιανού φιλοσόφου David Chalmers. Σ' αυτόν θα δείτε τι πραγματικά εστί φιλοσοφία του "λαμπορατόριου"!! Ο Chalmers ειδικεύεται στη "φιλοσοφία του νου" και συγκεκριμένα ερευνά το πρόβλημα της συνείδησης. Afham, αν θες, πληκτορολόγησε λίγο τ' όνομά του στον παγκόσμιο ιστό σε μηχανή αναζήτησης, αν θες βρες και την προσωπική του σελίδα, και πες μου αν ο άνθρωπος δεν είναι κορυφή!!

Πιστεύω πως δεν αξίζει να μείνουμε μόνο σ' ότι σπουδάσαμε και μάθαμε για την ιστορία της φιλοσοφίας, αλλά, αν θέλουμε να λεγόμαστε "φιλόσοφοι", κι ίσως να συνεισφέρουμε κάτι στην μητέρα των επιστημών, επιβάλλεται να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ.
Φιλοσοφία υπάρχει εκεί όπου υπάρχει ρήξη με την προηγούμενη παράδοση, είναι πρωτοτυπία. Ειδάλλως, υπάρχει "ιστορία της φιλοσοφίας" και γινόμαστε "ιστορικοί της φιλοσοφίας" και επαναλαμβάνουμε κασέτες "χιλιοπαιγμένες" ή γινόμαστε ΚΑΛΑΜΑΡΑΔΕς-ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ.
Οι σχολιαστές είναι "ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ"! ΌΧΙ "φιλόσοφοι"!

Στη Νεοελλάδα θέλουμε να διαφημίζόμαστε "δημιουργοί και πατέρες της φιλοσοφίας" και αυτό που κάνουμε δεν είναι παρά να έχουμε μονάχα ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ και ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ!
Προαπαιτούμενο είναι, όμως, να έχουμε διδαχθεί την ιστορία της φιλοσοφίας, να μπορούμε να δώσουμε το περιεχόμενο εννοιών όπως άπειρο, κατηγορίες, κωνάριον, απόλυτο στον Σέλλινγκ κτλ.
Δεν μπορώ να αναπτύξω μια θεωρία για τις πηγές της προσωκρατικής φιλοσοφίας, όταν δεν έχω εντρυφήσει στους προσωκρατικούς.

Γενικά νομίζουμε στην Νεοελλάδα μας πως "η φιλοσοφία έχει πεθάνει" και γι' αυτό γίναμε ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ: πρέπει να ξέρουν, όμως, αυτοί οι κύριοι πως ΥΠΑΡΧΟΥΝ και κάποιοι που επιχειρούν/με να διεκδικήσουν/με "μια θέση εις των Ιδεών την πόλη". Αυτοί είναι που μπορούν να ονομάζονται "ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ" και ΟΧΙ φιλόλογοι.

Πατήστε το όνομα του Chalmers και δείτε την πρόδο της φιλοσοφίας στο εξωτερικό και τη δική μας: φιλοσοφία για μας είναι ο σχολιασμός και η φιλολογία! Και πάλι πρωτοτυπήσαμε!

*Υ.Γ.: θα πρότεινα στον φίλτατο Afham να έχει "στα υπόψιν του" τον Chalmers και να υπάρξει, σε περίπτωση ανακαινισμού της σελίδας, αναφορά και στοιχεία για τη φιλοσοφία και έρευνά του. Τι λες Αφχάμ;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Παππούς
Επίκουρος


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2004
Δημοσιεύσεις: 46
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 12, 2004 2:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

vv έγραψε:
Πρέπει να ξέρουν, όμως, αυτοί οι κύριοι πως ΥΠΑΡΧΟΥΝ και κάποιοι που επιχειρούν/με να διεκδικήσουν/με "μια θέση εις των Ιδεών την πόλη". Αυτοί είναι που μπορούν να ονομάζονται "ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ" και ΟΧΙ φιλόλογοι.


Εύγε!
_________________
Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν, αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν.
"Αλβιν Τοφλερ"
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 12, 2004 5:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτό το ''Εύγε!'' παπού, ελπίζω να ήταν πραγματικό και όχι ειρωνικό, γιατί εγώ προτιμώ χίλιες φορές τον vv, παρά όλους αυτούς τους χαμερπείς!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Παππούς
Επίκουρος


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2004
Δημοσιεύσεις: 46
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 12, 2004 5:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΕΝΝΟΕΙΤΕ και είναι πραγματικό. Άλλωστε αν ήταν ειρωνικό θα έπρεπε να πέσει και η ανάλογη τεκμηρίωση.
_________________
Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν, αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν.
"Αλβιν Τοφλερ"
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kriostoxotis
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 12 Απρ 2004
Δημοσιεύσεις: 22
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 13, 2004 4:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε vv σου προτείνω να στραφείς και στα ακόλουθα link, που αφορούν στις απόψεις του ken wilber για την συνείδηση και στο πρώτο απ'αυτά θα δεις και μία αναφορά για τον Chalmers

http://207.44.196.94/~wilber/gr/umbrella-gr.html

http://207.44.196.94/~wilber/gr/levels-gr.html


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την kriostoxotis στις Δευ Ιούν 14, 2004 2:41 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 13, 2004 9:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πάντως φίλοι, εγώ θα θέσω κι άλλον έναν προβληματισμό μου.
Το οτι οι ακαδημα'ι'ικοί ασχολούνται με νεκρή γνώση, με ακίνδυνη γνώση, με γνώση χωρίς έμπνευση, χωρίς επικοινωνία με τη κοινωνία, το οτι το μοναδικό τους όνειρο είναι να γίνουν οι περισσότεροι κάτι σα τον κ. Λοβέρδο (τατσι-μιτσι-κοτσι με τη εξουσία, και όσο πιο πολλές εμφανίσεις στο γυαλί) οτι το όνειρό τους είναι να ταχθούν πίσω από το άρμα ένός κόματος για να αναριχηθούν στα σκαλιά της ιεραρχίας, οτι έχουν χάσει κάθε σχέση με τη κρυστάλινη πηγή της γνώσης και έχουν καταντήσει ανθρωπάκια οι περισσότεροι, είναι γνωστό.
Αυτά τα έχουμε πει και χιλιοπεί.
Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς!
Το θέμα είναι, αν μπορούμε εμείς να δημιουργήσουμε από δω, έναν επίκαιρο και άξιο λόγου προβληματισμό. Το θέμα είναι αν μπορούμε να δημιουργήσουμε εμείς τις γέφυρες εκείνες που θα ενώσουν τη σημερινή κοινωνία με τη γνώση. Αν μπορούμε να προτείνουμε εμπνευσμένες λύσεις, να πιάσουμε το παλμό αυτής της τρελλής εποχής, να ασχοληθούμε με κάτι που να είναι ικανό να σταθεί...
Μπορούμε;
Γιατί δε φτάνει να τα βάζουμε συνεχώς με τους δόλιους ακαδημα'ι'κούς. Η καλύτερη απάντηση είναι να δημιουργήσουμε εμείς το καινούριο...
ΜΠΟΡΟΥΜΕ;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 17, 2004 3:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε Afham, κάνεις λάθος να τα βάζεις με το "σύστημα". Πρώτα δες του σκοπούς του. Δεν γνωρίζω την σχολή. Όμως αυτό δεν με εμποδίζει να αναγνωρίσω τον λόγο σου και το βάρος αυτού.
Αν η σχολή είχε ένα δικό της φιλοσοφικό ρεύμα, που να δηλώνει έναν τρόπο σκέψης αλλά κυρίως ζωής, τότε το ερώτημα "Η έννοια του καλού στον Πλωτίνο" θα έπρεπε να ήταν έτσι "Η έννοια του καλού στον Πλωτίνο σήμερα" και θα εννοούσε τη σχέση με το "δικό μας" φιλοσοφικό ρεύμα (της σχολής).
Αντι αυτού έχουμε ένα ερώτημα που στοχεύει σε μια ανάλυση ιστορικής χροιάς. Τι εννοούσε ο Πλωτίνος, τι έλεγαν οι άλλοι της εποχής, πόσο μακριά προχώρησε από τους προγενέστερους; Και αυτή η ανάλυση έχει την δική της αξία. Γνωρίζοντας την ιστορία, αναλύοντας τις ιδέες, χρησιμοποιείς τα ίδια μέσα για να εφαρμόσεις, να δείξεις έστω, νέες ιδέες. Αν και το θέμα δε ζητάει να κάνεις κάτι τέτοιο.
Όμως υπάρχει μια διαφορά μεταξύ εκπαιδευόμενου φοιτητή και αποφοίτου. Ο πρώτος πρέπει να μάθει τα μέσα. Ο δεύτερος να τα χρησιμοποιήσει. Αν η χρήση τους γίνεται για να μάθουν άλλοι την χρήση, δεν χαλάει η συνταγή της μάθησης. Εσύ απλά ρωτάς γιατί δεν κάνουν οι καθηγητές χρήση των μέσων για να παράγουν φιλοσοφία. Το ίδιο θα σε ρωτήσει και σένα ο οποιοσδήποτε που θα σε βλέπει σαν απόφοιτο να χρησιμοποποιείς τα μέσα που έλαβες από την σχολή σου για να τα μεταφέρεις εκπαιδεύοντας.

Όπως βλέπεις όταν ο σκοπός είναι να διδάξεις τα μέσα, μπορείς πράγματι να συζητάς πάνω στα ίδια θέματα "βλέπε Πλωτίνο" και ότι ζητάς να θεωρείς ότι είναι κοινός τόπος για σένα και τον εκπαιδευόμενο. Έτσι θα μπορείς και να εξετάζεις στο κατά πόσο εν τέλει είναι κοινός ο τόπος!

Αυτό που θεωρείς φιλοσοφική σχολή, ίσως να είναι αυτό που λέω εκπαίδευση ενός φιλοσοφικού ρεύματος, ενός τρόπου ζωής, που να ισχύει σήμερα! Θα μπορούσε να υπήρχε. Σε αυτή την σχολή θα μάθαινες ότι και σήμερα αλλά και το ισχύον ρεύμα. Οι εξετάσεις λοιπόν δεν θα γίνονταν μόνο για να δείξεις ότι κατέχεις τα μέσα, αλλά και ότι κατανοοείς τον ισχύοντα τρόπο ζωής. Να γίνεις αυτό που προσφέρει η σχολή, γνωρίζοντας τι προσφέρει, τι διαφέρει από τους άλλους, παλιούς και σύγχρονους εκφραστές καθώς επίσης και να μπορέσεις να γίνεις επιπλέον καλύτερος αλλάζοντας τρόπο αφού μάθεις τον τρόπο της σχολής.

Πόσο ανοιχτή όμως θα βλέπεις μια σχολή που στόχο έχει να εφαρμόσει ένα φιλοσοφικό ρεύμα και να δείχνει ότι αυτό είναι η πανάκεια, και τα άλλα, παλιά και σύγχρονα, πως "μπάζουν νερά";

Με δεδομένο ένα τρόπο ζωής που όλοι πάνω κάτω κάνουμε, δεν υπάρχουν περιθώρια για χάραξη προσωπικής γραμμής. Παλιά μπορούσες να ζήσεις και στο πιθάρι. Σήμερα κάτι τέτοιο σε οδηγεί στο Δαφνί.

Εϊναι λοιπόν κοινωνικό το ζήτημα του εννιαίου τρόπου ζωής, της ισχύουσας φιλοσοφίας - του μέσου πολίτη, του μέσου εργαζόμενου, του μέσου γενικώς, που κάνει και δεν κάνει, που λέει και δεν λέει, που φιλοσοφεί και δεν φιλοσοφεί. Σε αυτό εντάσσονται και οι σχολές φιλοσοφίας, και αυτό το απρόσωπο που εν τέλει βλέπεις των καθηγητών, που αναλύουν αλλά δεν λαμβάνουν θέση. Έτσι σωστά καταλήγεις στον εγκλωβισμό στα αμφιθέατρα και στους παχυλούς μισθούς.

Άρα οι παρατηρήσεις σου είναι σωστές, τα συμπεράσματα είναι λάθος (όπως φαίνονται από τα τελικά σου ερωτήματα)!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 18, 2004 3:11 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Πόσο ανοιχτή όμως θα βλέπεις μια σχολή που στόχο έχει να εφαρμόσει ένα φιλοσοφικό ρεύμα και να δείχνει ότι αυτό είναι η πανάκεια, και τα άλλα, παλιά και σύγχρονα, πως "μπάζουν νερά";


Ακριβώς! Και αυτό μάλιστα ισχύει σε όλες τις σχολές οποιασδήποτε κατάρτισης. Δεν υπάρχει ΟΥΔΕ ΜΙΑ σύνδεση της μίας επιστήμης με την άλλη.

Οι πληροφορικάριοι φτιάχνουν προγράμματα χωρίς κανένα παιδαγωγικό περιεχόμενο, οι φιλόλογοι είναι εκτός τεχνικής κατάρτισης. Οι μηχανικοί δεν έχουν κοινωνιολογική ηθική και γενικότερα Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΡΑΣ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΣ.

Και τελικά τα ρίχνουμε όλα στο σύστημα. Ένας ξένος είχε πει ότι "...αυτός που χρησιμοποιεί την ύβρη δεν έχει δίκιο..."

Ώρα για ανάπτυξη των δυνατοτήτων του εαυτού μας, και εδώ τον αφήσαμε επιτέλους να σκεφτεί, να διαβάσει, να πάει ένα περίπατο και να πάρει μια ανάσα. Μια ανάσα τόσο απαραίτητη...
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 18, 2004 12:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Vaggo αυτό που ξέκοψες από το μήνυμά μου, το έγραψα ως αρνητικό, στην υπόθεση ότι είχαμε σχολή που ήθελε να εφαρμόσει ένα φιλοσοφικό ρεύμα. (υποθέτω ότι εσύ το διάβασες ως μια πραγματικότητα, τέτοια όμως δεν είναι)
Αυτό που δείχνεις για την έλλειψη σύνδεσης των επιστημών μεταξύ τους, είναι πραγματικότητα.

Αισθάνομαι τυχερός που έχω τεχνική κατάρτιση. Βοηθάει. Αλλά και μια συνολική μόρφωση πάνω στις κοινωνικές και τις ανθρώπινες σχέσεις βοηθάει ακόμα πιο πολύ. Αυτή δεν μπορεί να δοθεί σε τέσσερα ή πέντε χρόνια. Χρειάζεται η τριβή με τον κόσμο. (Στα 38 μου χρόνια έχω μερική ακόμα τέτοια μόρφωση...έχω καιρό ακόμα..)
Οι σχολές παρέχουν τα μέσα, στο μέτρο που μπορούν φυσικά. Εϊναι στο χέρι του καθένα να τα αξιοποιήσει. Όμως υπάρχουν εμπόδια. Και αυτά κύρια είναι τα εμβόλιμα πάθη μας. Αυτά δηλαδή που μας μπολιάζουν οι γύρω μας και μας κάνουν να μην βλέπουμε ό,τι γίνεται αλλά αυτό που θέλουν να δούμε. Πάνω σε αυτή την δυνατότητα διαστρέβλωσης της πραγματικότητας πρέπει να απαντήσει ο φιλόσοφος. Αυτό σημαίνει σύγκρουση, χάσιμο δυνάμεων, ξόδεμα πόρων και χρόνου. Ποιά σχολή σήμερα ανεβάζει τόσο το ηθικό των αποφοίτων της, ώστε να έχουν τα κότσια να δείξουν την πραγματικότητα;
Εν τέλει φθάνουμε στο σημείο να συνδέουμε την φιλοσοφία με την πολιτική. Ενώ μοιάζουν μεταξύ τους, χρησιμοποιούν τα ίδια μέσα, έχουν μια μεγάλη διαφορά: Ο πολιτικός βρίσκει λύσεις για άλλους, ενώ ο φιλόσοφος για όλους (και γι΄αυτόν). Να γιατί ο καθηγητής με τον παχυλό μισθό δεν έχει λύση για όλους αλλά για άλλους (φοιτητές), δηλαδή κάνει πολιτική!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 24, 2004 8:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Από τη συζήτηση όμως λείπει το υποκείμενο.

Γιατί ο φιλόσοφος καταδικάζει την φιλοσοφία;

Και εμείς δεν είμαστε φιλόσοφοι που διδάσκουν στα πανεπιστήμια, άρα δεν είμαστε το υποκείμενο.

Ποιο το νόημα της δικής μας μερμήγκιας τοποθέτησης, γιατί πώς θα σταματήσει η καταδίκη της φιλοσοφίας από αυτούς που απλά προσπαθούν να την αγκαλιάσουν ενώ αυτή είναι φυλακισμένη σε ανώτατες φυλακές;
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 25, 2004 12:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Vaggo η φιλοσοφία δεν είναι προϊόν του φιλόσοφου. Η φιλοσοφία είναι απλά ένα ανθρώπινο προϊόν, καθολικό. Όλοι μας παράγουμε φιλοσοφία. Ο χαρακτηρισμός "φιλόσοφος" δίνεται σε κάποιον που παράγει φιλοσοφία. Συνηθίζουμε όμως να προβάλλουμε αυτόν τον χαρακτηρισμό γι΄αυτόν που φιλοσοφεί συχνά.
Έτσι το ερώτημα όπως το θέτεις μας λέει "γιατί ο παραγωγός καταδικάζει την παραγωγή του;"
Ενώ το ζήτημά μας είναι "γιατί ο εκπαιδευτικός φιλοσοφίας δεν είναι συνάμα και παραγωγός φιλοσοφίας δηλαδή φιλόσοφος;". Εννοούμε βέβαια παραγωγή φιλοσφίας σε μεγάλο βαθμό, γιατί σε μικρό όλοι ανπτύσουμε μια φιλοσοφία.
Ομοίως θα λέγαμε "γιατί ο εκπαιδευτικός σχεδιαστής αυτοκινήτων δεν φτιάχνει και κανένα αυτοκίνητο παραγωγής;"
Και στα δύο ερωτήματα η απάντηση είναι κοινή: Ο εκπαιδευτικός δείχνει τα μέσα, ο μη εκπαιδευτικός λειτουργεί τα μέσα (εφαρμόζει).
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Vaggos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 481
Τόπος: Νάξος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 26, 2004 3:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμμάζεψες τα λόγια μου όπως έπρεπε, αλλά ο κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν νομίζω να καταδικάζει την παραγωγή του, αλλά ούτε και ο εκπαιδευτής παραγωγής.

Αν κατάλαβα καλά, η ουσία της φιλοσοφικής θέσης, αντίθεσης και επομένως σύνθεσης είναι ο Afham και εννοώ τον κάθε Afham απόφοιτο φιλοσοφικής που θα ανοίξει νέους δρόμους και διάλογους όπως αυτόν εδώ τον τόπο;
_________________
Η βιομηχανία σκοτώνει τη μουσική. Αυτός που αγαπά, και να ελπίζει ξέρει, όλη τη νύχτα πολεμά ξημέρωμα να φέρει.

Παραδοσιακή Μουσική | Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 30, 2004 4:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καινοτόμος είσαι άραγε μόνο αν έχεις εισάγει καινούριες θεωρίες, ή και όταν ρίχνεις ένα νέο φώς στις ήδη υπάρχουσες; Προσωπικά πιστεύω και το δεύτερο και γι'αυτό θεωρώ ότι η ενασχόλιση με τους νεοπλατωνικούς - και με την αρχαιοελληνική φιλοσοφία γενικότερα - έχει αξία, στο βαθμό που μπορεί ν'αναδείξει νέες πτυχές, ή να προτείνει νέες ερμηνείες της, που πιθανόν να έχουν σημασία για τήν σημερινή εποχή και τους εαυτούς μας.

Είμαι σχεδόν σίγουρος, ότι ειδικά για την ουσία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και τις αξίες που αυτήν διακήρυξε έχουν γίνει θεμελιώδη ερμηνευτικά λάθη, πράγμα που έστω και υπαινικτικά προσπάθησα να δείξω στο topic "Αλκιβιάδης Άγιος". (πρώην kriostoxotis).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center