Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 38, 39, 40  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 12:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλωσήρθες πιτσιρικάς! Τα ξέρουμε και τα e-books του Καστοριάδη και το black-tracker. Στην αναφερόμενη εκπομπή ο μόνος που είχε πραγματικά μελετήσει Καστοριάδη και μπορούσε να αναπτυχθεί και στο φιλοσοφικό πεδίο ήταν ο πατήρ Νικόλαος Λουδοβίκος. Οι άλλοι ακροθιγώς μόνο γνώριζαν το έργο και τις πτυχές του έργου του Καστοριάδη.

Και τι θες να σου πω rakis; Ιστοσελίδα φιλοσοφικού προβληματισμού είναι (;) και όχι chat.

Επίσης θα ήθελα να συμπληρώσω - απαντώντας παράλληλα σε μια νήξη του rakis - σχετικά με την αρχή και την δυνατότητα της αυτονομίας. Δεν θα πρέπει να θεωρηθεί - και δω ελλοχεύει αν θέλετε ένας κίνδυνος - ότι η αυτονομία αντιστοιχεί στην «ανάδυση» μιας βαθύτερης, αυθεντικής και «αληθινής» ουσίας του ατόμου, η οποία έχει επικαλυφθεί ας πούμε από εξωτερικούς καθορισμούς και επικαθορισμούς. Αυτό όπως καταλαβαίνετε θα αποτελούσε επιστροφή σε μια ουσιολογική θεώρηση του ατόμου. Και ο ίδιος ο Καστοριάδης ακόμη, αν και αναγνωρίζει τον κατασκευασμένο χαρακτήρα του υποκειμένου, αφήνει πολλές φορές να υπονοηθεί μια τέτοια θέση. Είναι όμως προφανές ότι αυτή η θέση δεν συνεπάγεται από την θεωρία της δυνατότητας αυτονομίας. Ακριβώς το αντίθετο. Οι στόχοι που θα επιδιωχθούν δεν μπορεί παρά να αποτελούν επίσης στοιχεία ταύτισης του υποκειμένου, κοινωνικοιστορικά σχετικά, ΗΔΗ ενυπάρχοντα ή αποκτώμενα. Η αυτονομία δημιουργεί προυποθέσεις, ΔΕΝ αποτελεί η ίδια αυτοσκοπό. Ο σκοπός δεν εγγράφεται στην έννοια της αυτονομίας.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Μάϊ 01, 2010 11:05 pm, επεξεργάσθηκε 4 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πιτσιρικάς
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 6

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 1:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
Καλωσήρθες πιτσιρικάς! Τα ξέρουμε και τα e-books του Καστοριάδη και το black-tracker. Στην αναφερόμενη εκπομπή ο μόνος που είχε πραγματικά μελετήσει Καστοριάδη και μπορούσε να αναπτυχθεί και στο φιλοσοφικό πεδίο ήταν ο πατήρ-Νικόλαος. Οι άλλοι ακροθιγώς μόνο γνώριζαν το έργο και τις πτυχές του έργου του Καστοριάδη.

Και τι θες να σου πω rakis; Ιστοσελίδα φιλοσοφικού προβληματισμού (Wink είναι και όχι chat.


Γειά σου φίλε.Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αυτό που λες, ο Τάσης, ο νεαρός της παρέας δηλαδή, έχει γράψει βιβλίο 450 σελίδες για την σκέψη του Καστοριάδη, έχοντας χωρίσει το έργο του σε διάφορες κατηγορίες και αναλύοντάς το καθετί.Το παρουσίαζαν στην εκπομπή, όποτε το ξέρεις, το 'χεις διαβάσει όμως και το λες αυτό;Θέλω να πω, πιστεύεις πως δεν αντιλαβάνεται στ' αλήθεια τις ιδέες του Καστοριάδη;Στην εκπομπή η αλήθεια είναι πως δεν ήταν και τόσο ενεργητικοί, δεν είχαν ιδιαίτερα επιχειρήματα για να δώσουν τις κατάλληλες απαντήσεις στον πατηρ-Νικόλα.Κι ο Τάσης κι ο Σπαντιδάκης αρκέστηκαν στο να επαναλαμβάνουν τον Καστοριάδη όσο μπορούσαν, δεν είχαν να προσθέσουν κάτι το σημαντικό νομίζω.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 1:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γι' αυτόν ακριβώς σου μιλάω (σημ. τον Θ. Τάση) και ας είχει γράψει και 500 σελίδες. Mην εκπλήσσεσαι τόσο εύκολα. Στη φιλοσοφία θα συναντήσεις άπειρες τέτοιες περιπτώσεις. To θέμα δεν είναι αυτό. Όταν έφτασε η συζήτηση κάποια στιγμή στα όρια της σκέψης του Καστοριάδη (αναφέρομαι στις «κοινωνικές φαντασιακές σημασίες»), ο Τάσης πελάγωσε. Και δεν χρειαζόταν να δώσουν τις κατάλληλες απαντήσεις στον πατέρα Νικόλαο Λουδοβίκο, γιατί οι θέσεις του ως προς τον Καστοριάδη ήταν ορθότατες.

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Μάϊ 01, 2010 11:08 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πιτσιρικάς
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 6

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 2:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
Γι' αυτόν ακριβώς σου μιλάω (σημ. τον Τάση) και ας είχει γράψει και 500/600 σελίδες. To θέμα δεν είναι αυτό. Όταν έφτασε η συζήτηση κάποια στιγμή στα όρια της σκέψης του Καστοριάδη (αναφέρομαι στις «κοινωνικές φαντασιακές σημασίες»), ο Τάσης πελάγωσε. Και δεν χρειαζόταν να δώσουν τις κατάλληλες απαντήσεις στον πατήρ-Νικόλα διότι οι θέσεις του ως προς τον Καστοριάδη ήταν ορθότατες.


Ναι, δεν ήθελα να τονίσω τον αριθμό των σελίδων, εννοόντας ότι, εφόσον έχει γράψει ένα μεγάλο βιβλίο, είναι οπωσδήποτε και καλός.Απλά στο βιβλίο του αναφέρονται πολλά πράγματα, τα οποία εγώ δεν μπορώ να τα κριτικάρω με σιγουριά λόγω του ότι από ένα σημείο και μετά τα πράγματα γινονται περίπλοκα και δε τα γνωρίζω κι εγώ τοσο καλά.Αναφέρομαι στην "δεύτερη περίοδο" της σκέψης του Καστοριάδη.Μου κάνε εντύπωση που δεν αναπτύχθηκε και στην εκπομπή κι έτσι σκεφτόμουν μήπως ήταν άλλοι οι λόγοι που δεν το κανε.Αλλά μάλλον όχι...Μπορείς νε μου το εξηγήσεις λίγο καλύτερα το "οι θέσεις του ως πρός τον Καστοριάδη ήταν ορθότατες";Επίσης τι πιστεύεις για τα "2 απόλυτα"¨που αναφέρει;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 2:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Opyrgos,

τελικά φτάσαμε στο ίδιο,από διαφορετικούς δρόμους.
γιατί τι άλλο μπορεί να σημαίνει όταν αλλού έγραψα ότι η αποδόμηση δεν καταστρέφει το υποκείμενο αλλά αντίθετα , το βλέπει θετικά-δημιουργικά , ως δυνατότητα, με αυτό που είπες:Η αυτονομία δημιουργεί "προυποθέσεις"
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 9:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κοίταξε να δεις πιτσιρικάς, απ' την αρχή της συζήτησης ο πατήρ Νικόλαος Λουδοβίκος έπιασε τον κεντρικό πυρήνα της σκέψης του Καστοριάδη, την μεθοδολογία του αν θέλεις και δεν αναλώθηκε σε απλές αναφορές της ζωής του όπως «ο Καστοριάδης το '42 έκανε αυτό» ή «το '60 έκανε το άλλο» κτλ. Φάνηκε ότι έχει κατανοήσει και την έννοια της αυτονομίας άλλα και τις φιλοσοφικές τις συνιστώσες στην δυτική σκέψη, από τον Καντ ήδη και εξής. Όσο για τα "2 απόλυτα" (ένα είναι και όχι δύο), το περίμενα ότι θα ρωτήσεις και ότι θα σε προβλημάτιζε και σένα. Στην φιλοσοφία γενικότερα οι γενικεύσεις είναι λίγο απλοικές, πράγματι όμως η λειτουργία του απολύτου έχει μια βάση. Το είχαμε συζητήσει λίγο με τον αγαπητό rakis αυτό το θέμα. Σίγουρα δεν είναι τόσο απλό.

rakis δεν ξέρω αν καταλήγουμε στο ίδιο αλλά η αποδόμηση δεν αναφέρεται τόσο στο υποκείμενο, είναι μέθοδος και όχι οντολογικό σύστημα. Άλλωστε το υποκείμενο απ' τη δεκαετία του '50 αγωνίζεται να εμφανιστεί πάλι στο προσκήνιο, είναι ήδη «κατεστραμένο».


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Μάϊ 01, 2010 11:10 pm, επεξεργάσθηκε 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 10:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

δεν είπα κάτι αντίθετο
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 10:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
...
rakis δεν ξέρω αν καταλήγουμε στο ίδιο αλλά η αποδόμηση δεν αναφέρεται τόσο στο υποκείμενο, είναι μέθοδος και όχι οντολογικό σύστημα. Άλλωστε το υποκείμενο απ' τη δεκαετία του '50 αγωνίζεται να εμφανιστεί πάλι στο προσκήνιο, είναι ήδη «κατεστραμένο».


Τι εννοείς με αυτό opyrgos;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 10:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gmoikology έγραψε:
opyrgos έγραψε:
...
rakis δεν ξέρω αν καταλήγουμε στο ίδιο αλλά η αποδόμηση δεν αναφέρεται τόσο στο υποκείμενο, είναι μέθοδος και όχι οντολογικό σύστημα. Άλλωστε το υποκείμενο απ' τη δεκαετία του '50 αγωνίζεται να εμφανιστεί πάλι στο προσκήνιο, είναι ήδη «κατεστραμένο».


Τι εννοείς με αυτό opyrgos;
Ποιό απ' όλα αυτά;

rakis για ποιό δεν είπες το αντίθετο; Για την αποδόμηση ή το «θάνατο του υποκειμένου»;


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Τετ Δεκ 03, 2008 1:28 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 11:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
gmoikology έγραψε:
opyrgos έγραψε:
...
rakis δεν ξέρω αν καταλήγουμε στο ίδιο αλλά η αποδόμηση δεν αναφέρεται τόσο στο υποκείμενο, είναι μέθοδος και όχι οντολογικό σύστημα. Άλλωστε το υποκείμενο απ' τη δεκαετία του '50 αγωνίζεται να εμφανιστεί πάλι στο προσκήνιο, είναι ήδη «κατεστραμένο».


Τι εννοείς με αυτό opyrgos;
Ποιό απ' όλα αυτά;

rakis για ποιό δεν είπες το αντίθετο; Για την αποδόμηση ή το «θάνατο του υποκειμένου»;


Το θάνατο του υποκειμένου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 04, 2008 11:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

both
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 05, 2008 9:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gmoikology έχουμε αναφερθεί λίγο σ' αυτό και η αλήθεια είναι ότι μόνο αδρομερώς μπορούμε να το προσεγγίσουμε λόγω του περιορισμένου χώρου και χρόνου. Περιληπτικά θα αναφέρω ότι ο «θάνατος», ή καλύτερα η «αποκέντρωση» του υποκειμένου, δεν είναι ενός οποιουδήποτε υποκειμένου, είναι η αποκέντρωση και ο θάνατος του καρτεσιανού υποκειμένου που επήλθε μέσα από μια σειρά ρήξεων στους λόγους της σύγχρονης γνώσης. Αυτό που ακολούθησε στη μετανεωτερική σκέψη είναι, θα έλεγα, η κηδεία ή μάλλον ο επικήδειος λόγος του καρτεσιανού υποκειμένου. Ενδεικτικά θα αναφερθώ σε μια σημαντική αποκέντρωση που επήλθε, στο Μισέλ Φουκώ όπου στο αριστούργημά του Η τάξη των πραγμάτων, υποδηλώνει την ενδεχόμενη μελλοντική εμφάνιση του γνωσιολογικού γεγονότος που θα αλλάξει τη θεμελιώδη δομή αυτού που σήμερα ονομάζουμε «γνώση», τόσο απσοδόκητα, όσο και η αλλαγή που επέφερε το σύγχρονο, νεωτερικό ανθρωποκεντρικό τρόπο λογικής σκέψης. Εφόσον συντελεστεί το ακραίο αυτό γεγονός (όπερ έδει δείξαι), τότε θα μπορούμε να πούμε ότι το υποκείμενο θα σβήσει «όπως στο ακροθαλάσσι ένα πρόσωπο στην άμμο» με το στοίχημα του Φουκώ. Και εδώ έγκειται η πολύ σημαντική συνεισφορά του Καστοριάδη στη μετανεωτερική εποχή του θανάτου του υποκειμένου (ως μιας εννιαίας και συνεκτικής ταυτότητας), στην προσπάθεια «ανάστησής» του στη δυτική σκέψη. Αυτή είναι η πολύ σημαντική συνεισφορά του Κορνήλιου Καστοριάδη πέρα απ' τους επιφανειακούς σχολιασμούς και αποτίσεις φόρου τιμής που γίνονται.

rakis, τότε τί θέλεις να πεις;


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Μάϊ 01, 2010 11:10 pm, επεξεργάσθηκε 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 05, 2008 3:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
gmoikology έχουμε αναφερθεί λίγο σ' αυτό και η αλήθεια είναι ότι μόνο αδρομερώς ......Αυτή είναι η πολύ σημαντική συνεισφορά του Κορνήλιου Καστοριάδη πέρα απ' τους επιφανειακούς σχολιασμούς και αποτίσεις φόρου τιμής που γίνονται.


Επειδή με ενδιαφέρει πολύ το θέμα έχεις να μου συστήσεις κάποια βιβλία ή κείμενα τα οποία θα μπορούσα να διαβάσω;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 05, 2008 9:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για ποιό απ' όλα gmoikology; Για την αποκέντρωση του υποκειμένου ή την προσπάθεια «ανάστησής» του απ' τον Καστοριάδη;

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Τετ Δεκ 03, 2008 1:29 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 05, 2008 10:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

είπες :η αυτονομία δημιουργεί προϋποθέσεις
λέω:η αυτονομία ανοίγει στον άνθρωπο ένα πεδίο δυνατοτήτων

δε μοιάζουν ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 38, 39, 40  Επόμενο
Σελίδα 25 από 40

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center