Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Τέχνη του Χρόνου.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 01, 2008 9:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συζητώντας κατά καιρούς με διάφορους ανθρώπους και έχοντας φτάσει σε μια σχετικά μέση ηλικία έχω διαπιστώσει κάτι (κατά την άποψή μου) πολύ σημαντικό: Δεν έχει σημασία τι εκφράζει ή τι λέει κάποιος αλλά και ο τρόπος που το λέει ή το εκφράζει.
Ετσι κάτι μπορεί να ειπωθεί με τέτοιο τρόπο που να βοηθάει το διάλογο και να δημιουργεί μια ορθή ανθρώπινη επικοινωνία.
Ένας τέτοιος τρόπος είναι για παράδειγμα ή ανοιχτότητα, η φιλική διάθεση, η νηφαλιότητα και η ειλικρινής διάθεση για διάλογο και επικοινωνία.
Αντίθετα αυτό που σίγουρα δεν βοηθάει είναι η βιαιότητα, ο φανατισμός, η μισαλλοδοξία, η τάση για κυριαρχικότητα, ο ετσιθελισμός, ο φόβος, το βιαστικό συμπέρασμα.
Φαντάζομαι δύσκολα θα βρεθεί άνθρωπος να διαφωνήσει στα παραπάνω.
ΣΑΚΑΦΛΙΑ: υπάρχουν ενδιαφέροντα πράγματα σ' αυτά που γράφεις. Τα γράφεις με ένταση (αυτό δεν είναι απαραίτητα λάθος) αλλά παρασύρεσαι σε χαρακτηρισμούς και βιαστικά συμπεράσματα (πχ για τις προθέσεις του Αριστοτέλη για παράδειγμα) ή στέκεσαι σε ανούσια ζητήματα υπαρκτά ή ανύπαρκτα (οι "παρτούζες με τον Αλκιβιάδη" για το οποίο κατηγορείς το Σωκράτη) επιτρέποντας στον άλλο να υποθέσει μήπως ο ιδεαλισμός του καλού και του κακού (που τόσο σε ενοχλεί ως βαθιά ανορθολογική πίστη) είναι ένα σοβαρό πρόβλημά σου εντέλει. Ψάξτο όμως. Μην το απορρίψεις με τη μία αυτό που σου λέω.
Όταν μπαίνει κάποιος σε μια δημόσια (γραπτή) συζήτηση δεν μπορεί να γράφει κατεβατά ολόκληρα, προσπαθεί όσο γίνεται πιο σύντομα να παραθέσει κάποιες απόψεις του για ένα θέμα.
Το κάνει είτε για να το παίξει μάγκας (σίγουρα πολλοί εδώ μέσα μπορεί να το κάνουν ή να το κάνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε) και υψηλής στάθμης διανοούμενος, είτε γιατί θέλει να μάθει και να συζητήσει με ειλικρίνεια, είτε από ζηλωτισμό δηλαδή από έντονη τάση υποστήριξης μιας ιδέας ή αντίληψής του για τον κόσμο.
Αυτά όλα περνάνε μέσα από τη γραφή μας. Οι προθέσεις μας (συνειδητές ή ασυνείδητες) αποκαλύπτονται. Αυτό δεν το λέω για να ενοχοποιήσω κανέναν μας αλλά νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε ποια είναι η ορθή στάση που πρέπει να κρατάμε σε ένα διάλογο.
Θέλω να πω πως κάποιος πρέπει να κυνηγάει την αλήθεια και να μπορεί να ξεπερνάει τα φράγματα των -ισμών. Κάθε χαρακτηρισμός που κατατάσσει κάποιον κάπου με ένα "υποτιμητικό" τρόπο μου μοιάζει ως ένας ιδιότυπος ρατσισμός στη σκέψη. Που μάλιστα δημιουργεί και την τάση σ' αυτόν που τον υφίσταται να μπει σε άμυνα!!!
Προσωπικά χέστηκα (και συγνώμη για την έκφραση) για το αν κάτι είναι ιδεαλιστικό ή θετικιστικό ή Σωκρατικό ή Δημοκριτικό ή Χριστιανικό ή Μουσουλμανικό ή Σκοπιανό η Ελληνικό ή Αμερικανικό ή κλπ κλπ. Σημασία έχει αν περιέχει σπέρματα αλήθειας ή έχει πιάσει ένα καλό νήμα που μπορεί να οδηγήσει σε κάτι πιο κοντά στην αλήθεια.

Στο προκείμενο: Διαφωνώ στο καλό και το κακό όπως το αναφέρεις, άσχετα αν στο κόλαση και παράδεισος συμφωνώ πως είναι ιδεαλισμός.
Δεν είναι ιδεαλιστικό να πεις πως ο βιασμός ενός πεντάχρονου παιδιού ή η Ιερά Εξέταση είναι κακό. Δεν μπορείς να πεις πως είναι ιδεαλιστικό να χαρακτηρίσεις μια ανιδιοτελή ανυστερόβουλη φιλία μεταξύ δύο ανθρώπων ή μια αυτοθυσιαστική πράξη για να σώσεις κάποιον που πνίγεται, ως καλό.
Αν το χαρακτηρίσεις ως δίκαιο ή άδικο ή ως αρετή και μη δε νομίζω ότι εκεί βρίσκεται η διαφορά. Αυτή βρίσκεται μόνο στο συμπέρασμα ότι υπάρχει ένα γενικότερο καλό ή κακό στον κόσμο που αντιπροσωπεύεται από ουράνιες ή καταχθόνιες οντότητες, τότε ναι έχουμε ιδεαλισμό. (Τον ιδεαλισμό δεν τον υποτιμώ όπως δεν υποτιμώ και το θετικισμό. Ψάχνω, δε γνωρίζω. Έχω γνώμη, όχι αυθεντία. Νομίζω, δεν είμαι στρατιώτης μιας πίστης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 01, 2008 11:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
sakaflias71 έγραψε:
Ιδεαλισμός είναι να θεωρείς σοβαρό το παρακάτω απόσπασμα από τον ΦΑΙΔΩΝΑ του Πλάτωνα:
- Σωκράτης: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΝΗΤΑ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΤΑ. ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΘΝΗΤΟ, Η ΨΥΧΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ;
- Φαίδων: ΑΘΑΝΑΤΟ
- Σωκράτης: ΜΠΡΑΒΟ!

Βουρ στον πατσά Σακαφλιά δεν κρατιέσαι βρε παιδί μου εσύ φτου να μη σε ματιάξουμε. Laughing
Μη ξεχνάς ότι αυτά τα λόγια του Σωκράτη τα λέει ο Πλάτωνας και όχι ο Σωκράτης(...)

Φιλοσοφική εξομολόγηση: κάποιες φορές έχω μια διάθεση να ρίξω μούτζα βρε παιδιά σε κάποια πράγματα, μήπως πρέπει να με δει γιατρός; Σκαπανέα, άστα καλύτερα, να μη χάνουμε το χρόνο μας...

    Συ ειπας !

    Σημειωση
    Μερικες φορες που μου 'ρχεται να ριξω μούντζα στους αλλους, συνερχομαι εγκαιρα και συλλογιζομαι οτι... πρεπει να με δει καποιος γιατρος !

    Εσυ ομως δεν εχεις αναγκη να πας μακρια όποτε και αν σου χρειαστει...

    Το γιατρο τον εχεις στην παραθεση σου...

    Και απο οτι φαινεται σε θεραπευει ικανοποιητικα...

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 02, 2008 9:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχεις δίκιο να σου φαίνεται τραχύς ο ορθολογισμός.
Θέλει κάποια σκληρότητα αντί να ψάχνεις μεταφυσικές οντότητες και χαλαρούς μεσσίες, να αντιμετωπίζεις τον κόσμο και την φυσική πραγματικότητα όπως είναι.
Αλλά εμείς συνεχίζοντας την παράδοση των προσωκρατικών φιλοσόφων πρέπει να κοιτάμε με άτεγχτο ορθολογισμό και θετικισμό τα πράγματα.

Επηρεαστήκαμε βέβαια (οι ελοχίμ)ιστορικά από τις φυλές της Μέσης Ανατολής οι οποίες ζώντας μέσα στην ερημιά, την βρωμιά και τον θάνατο της ερήμου, θέλανε να υπάρχει ένας άλλος κόσμος χλοερός, με δροσιά, νερό, πιλάφια και πιπίνια, και τους δώσαμε στο πιάτο όλη την πλατωνική μεταφυσική επικύρωση ενός τέτοιου κόσμου. Μπορεί η Επιστήμη να συνέτριψε και όλη η μεταφυσική για τον έξυπνο άνθρωπο να θεωρείται πια παραμυθάκι της πλάκας, αλλά και πάλι βλέπουμε προσπάθειες των μυστικιστών να χωρέσουν τον Τζαχόμπα/Γιαχβέ στο θεώρημα Γκέντελ, στα μαθηματικά και την γεωμετρία, ώστε πάντα η μεταφυσική να βρίσκεται στο απυρόβλητο και ο συγγραφέας της Ατλαντίδας να αξίζει κάτι.
Όμως ο σκληρός υλισμός, ο αδιάλλακτος ενισμός και ο ανυποχώρητος ορθολογισμός, ο ατσάλινος ρεαλισμός και ο άτεγχτος θετικισμός θα νικάνε πάντα στην μάχη με το μεταφυσικό τίποτα όσα βιβλία κι αν κάψει ο Σαούλ
_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 03, 2008 7:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sakaflias71 έγραψε:
...Όμως ο σκληρός υλισμός, ο αδιάλλακτος ενισμός και ο ανυποχώρητος ορθολογισμός, ο ατσάλινος ρεαλισμός και ο άτεγχτος θετικισμός θα νικάνε πάντα στην μάχη με το μεταφυσικό τίποτα όσα βιβλία κι αν κάψει ο Σαούλ[/url]


;!!! Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να απαντήσει κάποιος με επιχειρήματα. Όταν ο άλλος έχει σηκώσει τα λάβαρα του πολέμου, αυτό σημαίνει ότι ο διάλογος και η δυνατότητα να ακούσει ή ακόμα περισσότερο να στοχαστεί αυτά που θα ακούσει, έχουν πεθάνει προ πολλού μέσα του.
Άλλωστε δεν έχω σκοπό να υπερασπιστώ καμία μεταφυσική. Αλλά αυτός ο δυισμός των καλών προσωκρατικών και των κακών Σωκρατικών δεν αποτελεί φιλοσοφική θέση αλλά εμμονή και μη ορθολογισμό (τον οποίο μάλιστα επικαλείσαι).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 04, 2008 11:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Shocked .... κοίτα σύμπτωση ...
φίλε gmoikology θα προσπαθήσω να πω 2 πράγματα :

κοίτα τι έγραψα για να απαντήσω τρόπον τινά στον φίλο Σακαφλιά όταν το πρωί σήμερα άνοιξε το θέμα "Roger Penrose και πλατωνισμός"

η ώρα αποθήκευσης είναι 11:34 αλλά το είχα γράψει πιο νωρίς σχεδόν λίγα λεπτά αφού είδα το νέο θέμα διότι έτυχε εκείνη την ώρα να παρακολουθώ την κίνηση ... Δεν έχω ξανααπαντήσει έτσι στον φίλο Σακαφλιά ..
Τελικά δεν το δημοσίευσα ...
LSNM παραλίγο έγραψε:
Laughing Δηλαδή όχι μόνον αρλουμπολογεί ο Πλάτωνας αλλά και ο Πενρόουζ τώρα πια δεν σου κάνει λόγω επιθανάτιου ρόγχου είναι διαβλητός ....
Τι απομένει να κάνει κανείς τώρα για να χτυπηθεί με το "θηρίο" αν δεν είναι των απόψεών σου ; Rolling Eyes

Υποθέτω συμφωνούμε οτι του "λέμε" σχεδόν τα ίδια σε διαφορετικά θέματα ...
Γιατί υπαναχώρησα και δεν το πόσταρα ;

Ξέρεις δεν νομίζω οτι είναι τόσο δεσμευτικό το ποστάρισμα όσο αφορά κάποιο σαβουάρ βιβρ ..
Μπορεί να γράψεις με πολλές αποχρώσεις και είναι θέμα στιγμής διότι αν παρατηρήσεις οι περισσότεροι γράφουμε συχνά αλλά όχι ιδιαίτερα πολλά .. γράφουμε νομίζω όχι τόσο άνετα όσο θα θέλαμε ... όχι σαν να ήμασταν συνταξιούχοι ... Laughing (αλλιώς θα γράφαμε πολλά αλλά μετρημένες φορές...)

Έχω αναφέρει κάποια στιγμή οτι ενδεχομένως κάποιοι φίλοι συμφορουμιστές πολύ ψαγμένοι μπορεί να "κατεβαίνουν" με ακραίες τοποθετήσεις ή αποχρώσεις διότι θέλουν να θέσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την θέση τους στην βάσανο των συνομιλητών ή να είναι συλλέκτες αντεπιχειρημάτων ...
Κι εγώ όπως βλέπεις προσπαθώ να προσαρμοστώ
άλλη φορά θα ενδώσω άλλη φορά θα προσπεράσω ...

Σε αυτό μέγας δάσκαλος στάθηκε ο φίλος gexrag ... πράος εκ πεποιθήσεως .. Πραγματικά και στη πιο βομβιστική δήλωση μπορεί να απαντήσει ήρεμα και επί της ουσίας ... Επίσημα εδώ υποκλίνομαι στον φίλο gexrag Smile

ΥΓ: Αν το δημοσίευσα εδώ είναι φίλε gmoikology διότι εκτιμώ τα γραφόμενά σου και απλά θα ήθελα να σου δώσω και μια άλλη διάσταση που υφίσταται σε αυτό το φιλοσοφικό forum αν και φαντάζομαι και στα περισσότερα έτσι θα είναι ... (δεν παίρνω όρκο)
Στη πραγματικότητα οι θέσεις του φίλου Σακαφλιά μου αρέσουν πάρα πολύ όπως και κάθετί που έχει να κάνει με θετικότητα και μαθηματικοποίηση (τώρα πια έχω νομίζω την "έξωθεν" καλή μαρτυρία για να μην φαίνεται ως δειλή υποχώρηση .. Very Happy ) απλά είναι ο τρόπος καμιά φορά που εναντιώνεσαι ακόμα και στην ίδια σου την θέση ! Shocked
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 05, 2008 4:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

LSNM έγραψε:
:
Στη πραγματικότητα οι θέσεις του φίλου Σακαφλιά μου αρέσουν πάρα πολύ όπως και κάθετί που έχει να κάνει με θετικότητα και μαθηματικοποίηση (τώρα πια έχω νομίζω την "έξωθεν" καλή μαρτυρία για να μην φαίνεται ως δειλή υποχώρηση .. Very Happy ) απλά είναι ο τρόπος καμιά φορά που εναντιώνεσαι ακόμα και στην ίδια σου την θέση ! Shocked


Μα αλοίμονο δεν έχω κάτι με το Σακαφλιά. Εκτιμώ το πάθος του και γι' αυτό προσπαθώ να έχω κάποιο διάλογο μαζί του. Αλλά η οξύτητά του εκφράζεται με απόλυτο τρόπο και αποφαντικά.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 06, 2008 1:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[quote="gmoikology"]
sakaflias71 έγραψε:
Αλλά αυτός ο δυισμός των καλών προσωκρατικών και των κακών Σωκρατικών δεν αποτελεί φιλοσοφική θέση αλλά εμμονή και μη ορθολογισμό (τον οποίο μάλιστα επικαλείσαι).


δες τι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε αν λάβουμε ως θέση, ως κοινωνικό και φιλοσοφικό αίτημα, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν μεταφυσικές οντότητες. Παρακολούθησε αυτή τη σκέψη:

1ον) Ποιούς ευνόησαν όλους αυτούς τους αιώνες οι μύστες και λάτρεις του μεταφυσικού τίποτα; Απάντηση: Τον ΠΛΑΤΩΝΑ και τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ.

2ον) Ποιούς μισούσαν;
Απάντηση: ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΥΣ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ τους σκληρούς υλιστές δλδ τους ΑΤΟΜΙΣΤΕΣ (Λεύκιππο, Δημόκριτο, Επίκουρο)

3ον) Ποιανών βιβλία έσωσαν;
Απάντηση: Του ΠΛΑΤΩΝΑ και του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ.

4ον) Ποιανών βιβλία έκαψαν;
Απάντηση: ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ τους σκληρών υλιστών δλδ τους ΑΤΟΜΙΣΤΩΝ (Λεύκιππος, Δημόκριτος, Επίκουρος)

5ον) Ποιούς επιβεβαίωσε η Επιστήμη, η Φύση και η πραγματικότητα;
Απάντηση: ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΥΣ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ τους σκληρούς υλιστές δλδ τους ΑΤΟΜΙΣΤΕΣ (Λεύκιππο, Δημόκριτο, Επίκουρο)

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι θα έπρεπε η διάφορες επίσημες εκδοχές του μεταφυσικού τίποτα (Παπισμός, Ισλαμισμός, Ορθοδοξία κτλ) τουλάχιστον θα έπρεπε να παραδώσουν στους επιστήμονες όλα τα κείμενα τα οποία έχουν στην κατοχή τους και τα οποία πιθανόν να έχουν κάποιο χαμένο κείμενο από αυτά που έκαψαν οι σαούλ και οι ναούμ.
Ένα τέτοιο κείμενο π.χ είναι το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_359280_03/08/2006_193065

ειδικά το Βατικανό θα έπρεπε να παραδώσει στους επιστήμονες όλη τη βιβλιοθήκη του, όλα τα έργα, όλα τα κείμενα.
Δεν λέω ότι έναν σωστός πλανητάρχης θα έπρεπε να στείλει 18 μεραρχίες Πάντζερ να περικυκλώσουν το Βατικανό, αλλά λέω ότι δεν είναι ρεαλιστικό ένα τέτοιο αίτημα;
Μετά από τόσους αιώνες και αφού σφάγιασαν τον κόσμο οι θρησκείες με τις μεταφυσικές αηδίες τους, δεν θα ήταν έντιμο να μας δώσουν ότι μας πήραν οι βρωμεροί καλόγεροι και οι παπαδες;
Σε μας ανήκουν, στους προγόνους μας, δικά μας είναι.
Όλης της ανθρωπότητας.
Γιατί να μας έχει καθορίσει το πνεύμα μας η άθλια παρεούλα της αρχαίας Αθήνας και οι σαούλ, τζόσουα, ναούμ και οι άλλοι σημίτες από την έρημο.
Γιατί αυτή η πνευματική κατοχή τόσους αιώνες;
Υπάρχει και η ΕΦΕΣΟΣ, ο ΑΚΡΑΓΑΝΤΑΣ, Η ΕΛΕΑ, υπαρχουν και τα ΑΒΔΗΡΑ!
Δεν θέλουμε άλλο τους ΙΔΕΑΛΙΣΤΕΣ, δεν θέλουμε μεταφυσικλή, ατλαντίδες και συμπόσια, κόσμους ιδεών, σπήλαια, νεφελίμ και ελοχίμ, κοσμοσφαίρες, ελ από σείριο, ομάδα έψιλον, σαμαέλ και σατανιήλ, φτάνει πια!
Θέλουμε καθαρό ελληνικό ορθολογισμό, υλισμό, μονισμό. Καθαρή επιστήμη!
_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 06, 2008 3:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sakaflias71 έγραψε:
Ένα τέτοιο κείμενο π.χ είναι το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_359280_03/08/2006_193065

Καταπληκτικό! Να μια ενδιαφέρουσα περίπτωση επιστημονικού ορισμού ακόμα και του "ανθρώπινου" χρόνου...

Αλλά τι να λέμε σήμερα για την επιστήμη", όταν η επιστήμη εξυπηρετεί απλώς τα κερδοσκοπικά συμφέροντα των πλουσίων και όχι την υπηρεσία του συνόλου; Π.χ. φτιάχνουν στο εργαστήριο έναν μεταλλαγμένο ιό της γρίππης των πουλερικών και τον ξαμολάνε στη φύση για να βγάλουν λεφτά πουλώντας φάρμακα και για να επικρατήσουν οι μεγάλες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις εις βάρος των μικρών παραγωγών...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 06, 2008 9:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
...Αλλά τι να λέμε σήμερα για την επιστήμη", όταν η επιστήμη εξυπηρετεί απλώς τα κερδοσκοπικά συμφέροντα των πλουσίων και όχι την υπηρεσία του συνόλου; Π.χ. φτιάχνουν στο εργαστήριο έναν μεταλλαγμένο ιό της γρίππης των πουλερικών και τον ξαμολάνε στη φύση για να βγάλουν λεφτά πουλώντας φάρμακα και για να επικρατήσουν οι μεγάλες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις εις βάρος των μικρών παραγωγών...


Φίλε iason βρίσκω πολύ καταπληκτική την δική σου οπτική γωνία !!
Ειδικά ως κύρια θέση έναντι των θεμελιωδών θέσεων του φίλου Σακαφλιά Shocked

Τι να το κάνουμε να εστερνιστούν όλοι οι άνθρωποι τον ορθολογισμό και την "θεότητα" των πρόστυχων επιστημών ;

Ορθολογισμός λοιπόν για να ικανοποιείται το πνεύμα μας και πίσω στον "Πλατωνισμό" για να μπορούμε να σαρκάζουμε το πνεύμα μας (και όλες τις παρεπόμενες συνέπειες μιας τέτοιας ενέργειας : πχ φτύσιμο κλπ κλπ) !

Ερώτηση 28η για το τεστ σου :
Σαρκάζετε τη νόησή σας, τον εγκέφαλό σας ;
1) Ναι. 1 sark point
2) Όχι. 1 heli point

Audi A4 : Το ... τεστ, ολοκληρώθηκε
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gmoikology
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 304
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 07, 2008 9:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sakaflias71 έγραψε:

...
Μετά από τόσους αιώνες και αφού σφάγιασαν τον κόσμο οι θρησκείες με τις μεταφυσικές αηδίες τους, δεν θα ήταν έντιμο να μας δώσουν ότι μας πήραν οι βρωμεροί καλόγεροι και οι παπαδες;


Καλά μην ορκίζεσαι και για τους υλιστές. Ο Στάλιν ήταν καλό παράδειγμα για να μην αναφέρω κάποιους από την Άπω Ανατολή.
Μην ξεχνάς οι χριστιανοί που εκτελούνταν στις αρένες δεν ήταν οι ίδιοι με αυτούς που έκαιγαν στην πυρά τους "αιρετικούς". Οι μαθητές του Μωάμεθ που τους κυνηγούσαν οι προύχοντες της Μέκκας δεν είναι ίδιοι με τους φανατικούς σημερινούς αγιατολλάχ.
Το μέτρημα του κόσμου με ένα μέτρο οδηγεί σε τραγελαφικά συμπεράσματα αλλά σε καμία περίπτωση αυτά δεν μπορούν να αποτελέσουν αλήθειες.
Το ό,τι ευνοήθηκε ο Πλάτωνας ή ο Αριστοτέλης δεν αποδεικνύει ότι ήταν τα καθάρματα της Ιστορίας. Για παράδειγμα ο Σωκράτης πλήρωσε με τη ζωή του τις θέσεις του. Με βάση τη συλλογιστική σου θα έπρεπε να τον συμπαθείς αλλά δε βλέπω κάτι τέτοιο.
Ο Μέγκελε ήταν επιστήμονας και νομίζω υλιστής. Οι ναζιστές επιστήμονες της Γερμανίας δεν θα άλλαζαν τον κόσμο προς το καλύτερο αν επικρατούσε ο ναζισμός.
Η επιστήμη δεν είναι πανάκεια. Υπάρχει και το δέον. Ο υλισμός δεν είναι παρά μια ιδεολογία. Η θρησκεία μια άλλη. Σημασία έχει ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι απαραβίαστο δόγμα και καμία άποψη δεν πρέπει να κυνηγιέται.
Αυτός που θέλει να κυριαρχήσει, δεν το κάνει από ανιδιοτελή κίνητρα και κατόπιν ορθολογικών στοχαστικών διεργασιών μέσα του. Το κάνει γιατί θέλει να εξουσιάσει ως αυτοσκοπό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 08, 2008 12:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν μελετήσεις προσεκτικά την ιστορία θα δεις ότι άτομα σαν τον Ροβεσπιέρο, τον Στάλιν και τον Πολ Ποτ, βγαίνουν από κοινωνίες βυθισμένες στην μεταφυσική παράνοια. Όταν τέτοιες κοινωνίες ξυπνάνε (κυρίως λόγω πείνας) και καταλάβουν ότι οι μυστικιστικές αρλούμπες με τις οποίες τους τάιζαν επί μερικούς αιώνες είναι απλές σαχλαμάρες, τότε πέφτει άγριο λεπίδι.
Και είναι λογικό. Διάβαζα ότι ο Στάλιν όταν ήταν μαθητής ιεροδιδασκαλείου στην Τυφλίδα και επί μερικές μέρες διάβαζε το βιβλίο του Δαρβίνου, μάζεψε μια μέρα τους συμμαθήτες του και τους είπε: "Παιδιά μας κοροιδεύουν, δεν υπάρχει θεός!"
Έτσι βγαίνει ένας Στάλιν. Από μαθητής ιεροδιδασκαλείου κατευθείαν χασάπης.

Και μάλιστα κάθε κρατικόεξουσιαστικό μόρφωμα, είτε αυτό ονομάζεται κουμουνισμός είτε οτιδήποτε πρέπει και αυτό σε βάθος χρόνου να αποκτήσει μεταφυσική επικύρωση.
Αποτέλεσμα είναι τελικά κάθε καθεστώς να υιοθετεί τις κλασσικές μεταφυσικές δομές, π.χ
-ΤΟ ΑΛΑΘΗΤΟ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
-ΤΟ ΚΟΜΜΑ-ΕΛΙΤ ΤΩΝ ΕΚΛΕΚΤΩΝ
-Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΩΝ ΒΑΛΣΑΜΩΜΕΝΩΝ ΠΤΩΜΑΤΩΝ
-Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΘΑΜΕΝΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
-Η ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
-ΟΙ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΠΕΡΙ "ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟΥ", "ΠΑΛΗΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ"-"ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ" κτλ
_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
pol
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Αύγ 2004
Δημοσιεύσεις: 1504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 08, 2008 1:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sakaflias71 είσαι μαλωμένος με τον Ορθολογισμό; Μάλλον είσαι γιατί δεν εξηγείτε διαφορετικά ο φόβος σου για την μεταφυσική διάσταση του ανθρωπίνου προσώπου. Και ξέρεις γιατί υπάρχει μέσα σου μία τόσο λεπτή αίσθηση φόβου ώστε δεν την νοιώθεις; Διότι διαισθητικά μέσα σου κάτι αγγίζει τη μεταφυσική σου διάσταση, μα φοβάσαι να προχωρήσεις σε αναγνώριση διότι θα πρέπει να συγκρουστείς μέσα σου με κάτι. Άσε που δεν σε βοηθά και το Εννοιολογικό σου οπλοστάσιο το οποίο είναι πενιχρό εμπρός στις ανάγκες τις οποίες η μεταφυσική απαιτεί προς Διαπραγμάτευση-Αναγνώριση.

Κάτι άλλο τώρα. Η γλώσσα μας, οι λέξεις και οι προτάσεις, είναι ηχητική σύνθεση η οποία με το στόμα και τα μέρη του (γλώσσα, χείλη και λοιπά) πραγματώνετε. Κάθε γράμμα είναι ένας ήχος. Πάρε για παράδειγμα τη λέξη <<ήχος>>. Αποτελείτε από 4 ήχους οι οποίοι ο ένας διαδέχετε τον άλλο στην προφορά μας, κι εφόσον είναι 4 το ονομάζουμε αυτό σύνθεση.

Τί γίνετε όταν σκεπτόμαστε τη λέξη αυτή; Τη λέξη <<ήχος>>. Δεν την ακούμε πλέον εφόσον την διαβάζουμε μόνο ή τη σκεπτόμαστε. Άρα δεν μπορούμε να πούμε για σύνθεση ήχων πλέον. Όμως σχηματίζετε η λέξη στο νού μας. Τι συμβαίνει ακριβώς; Μπορείς να μου δώσεις μία εξήγηση;
_________________

Αλήθεια είναι η κατά Θεόν αίσθησις
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 08, 2008 6:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα σού δώσω εγώ μια εξήγηση, αλλά πρέπει πρώτα να με συγχωρήσεις και μετά να τη διαβάσεις. Τη θέτω (πάντα) όχι προς υιοθέτηση, αλλά, στο πλαίσιο της συζήτησης, προς προβληματισμό όσων είναι σε θέση να προβληματίζονται.

Ο Αινστάιν λέγεται ότι είπε τη γνωστή φράση "δύο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, και για το σύμπαν δεν είμαι σίγουρος".

Παράθεση:
Διότι διαισθητικά μέσα σου κάτι αγγίζει τη μεταφυσική σου διάσταση, μα φοβάσαι να προχωρήσεις σε αναγνώριση διότι θα πρέπει να συγκρουστείς μέσα σου με κάτι. ... στις ανάγκες τις οποίες η μεταφυσική απαιτεί προς Διαπραγμάτευση-Αναγνώριση.
Πολύ δύσκολες αυτές οι απαιτήσεις! Τι εσωτερική σύγκρουση πράγματι απαιτούν! Τι αγώνα! Δεν είναι παίξε γέλασε. Γι΄ αυτό άλλωστε οι μύστες είναι μάρτυρες. Εάν λοιπόν οι ανωτερω μάρτυρες του απείρου απέφευγαν μια τέτοια σύγκρουση, δεν θα δικαιούνταν τον υπέρτατο τίτλο του ηλιθίου.

Στο κάτω-κάτω ο προβληματισμός μου τροφοδοτεί τον προβληματισμό σου, έτσι δεν είναι; Ή κάνω λάθος; Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 08, 2008 1:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

pol έγραψε:
Κάτι άλλο τώρα. Η γλώσσα μας, οι λέξεις και οι προτάσεις, είναι ηχητική σύνθεση η οποία με το στόμα και τα μέρη του (γλώσσα, χείλη και λοιπά) πραγματώνετε.
..............................................................................................
Τί γίνετε όταν σκεπτόμαστε τη λέξη αυτή; Τη λέξη <<ήχος>>. Δεν την ακούμε πλέον εφόσον την διαβάζουμε μόνο ή τη σκεπτόμαστε. Άρα δεν μπορούμε να πούμε για σύνθεση ήχων πλέον. Όμως σχηματίζετε η λέξη στο νού μας. Τι συμβαίνει ακριβώς; Μπορείς να μου δώσεις μία εξήγηση;


Άντε πάλι! Η πιο θεμελιακή διδαχή της μεταφυσικής είναι ότι το απλό φυσικό φαινόμενο δηλαδή η ιδιότητα της αφηρημένης σκέψης του ανθρώπινου εγκεφάλου η οποία αναδύεται από αυτό το εξαιρετικής πολυπλοκότητας όργανο, θεωρείται από τους μύστες του μεταφυσικού τίποτα ως θεμελιακό μεταφυσικό επιχείρημα και κορωνίδα της ελοχιμότητας του ανθρώπου!

ΟΤΑΝ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΤΗΝ ΛΕΞΗ "ΗΧΟΣ" ΤΙΠΟΤΑ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΑ ΜΟΥ. ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ, ΑΝΤΑΛΛΑΣΟΝΤΑΙ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ, ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΟΥΝ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ, ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΜΝΗΜΕΣ και συμβαίνουν τέτοια απλά ηλεκτρομηχανικά, κβαντομηχανικά και βιοχημικά φαινόμενα.

Κανένας Γιαχβέ, κανένας Τζόσουα, κανένας Λιάκουρας, Κανένας Πλάτουρας, κανένας Τζερόνιμο, κανένας Σαούλ δεν κρύβεται εκεί.
Και μάλιστα αν πριν 2000 χρόνια ο Σαούλ δεν έκαιγε τα βιβλία των "τα περίεργα πραξάντων" θα ξέραμε ακριβώς σήμερα πως γίνεται και τι είναι η σκέψη και η συνειδητότητα και δεν θα υπήρχε καμιά αντίφαση και κανένα λεκτικό παιχνιδάκι για να κρυφτεί εκεί η μεταφυσική, όπως κρύβονταν σε διδαχές ότι "ο Ήλιος γύριζει γύρω από τη Γή" μέχρι πριν μερικούς αιώνες.

Ο πρώτος ηλεκτρικός υπολογιστής φτιάχτηκε πριν λιγότερο από 80 χρόνια και φτιάχτηκε για να σπάει κώδικες και να υπολογίζει τροχίες βαλλιστικών πυραύλων. Το ίντερνετ φτιάχτηκε πριν λίγότερο από 40 χρόνια ως project των αμερικάνικων ενόπλων δυνάμεων λόγω του ψυχρού πολέμου.

Αν η Επιστήμη είχε κυριαρχήσει πριν 2000 χρόνια και αν ο υπολογιστής και το ιντερνετ είχαν φτιαχτεί πριν 1800 χρόνια και όχι για πολεμικούς αλλά για αμιγώς επιστημονικούς σκοπούς θα είχαν όλες οι μεταφυσικές σαχλαμάρες επιλυθεί μέχρι τώρα.
_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
pol
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Αύγ 2004
Δημοσιεύσεις: 1504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 09, 2008 12:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sakaflias71 εμένα αγόρι μου μη μου μιλάς για Γιαχβέ και τα υπόλοιπα, αυτά κράτα μέσα σου γιατί τα έχεις ανάγκη, όχι εγώ. Όταν καταφέρεις να ξεφύγεις από την ανάγκη σου να αναφέρεις το όνομα (έστω έτσι) του Τζέσουα, τότε θα έχεις κάτι παραπάνω να μου πεις.

Για το ερώτημά μου τώρα. Τι να σου πω; Δεν είσαι για Σκέψη και έσφαλα που το έθεσα σε εσένα. Εσύ βολεύτηκες με τη γνώση που σου μεταφέρουν. Καλά είναι εφόσον αναπαύεσαι.

Γεια χαρά!!!

iason δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω θα προσπαθήσω όμως και κάποια στιγμή αργότερα... Very Happy
_________________

Αλήθεια είναι η κατά Θεόν αίσθησις
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Επόμενο
Σελίδα 4 από 11

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center