Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΥΠΕΡΘΕΩΡΙΑ - ΥΠΕΡΘΈΜΑ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 26, 27, 28  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Μπορούμε να συνθέσουμε απόψεις για κάτι ευρύτερο ;
ΝΑΙ
66%
 66%  [ 20 ]
ΟΧΙ
16%
 16%  [ 5 ]
ΙΣΩΣ
13%
 13%  [ 4 ]
no time
3%
 3%  [ 1 ]
Σύνολο Ψήφων : 30

Συγγραφέας Μήνυμα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 14, 2008 3:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ναι αλλά το τρίγωνο είναι θεωρητικό αντικείμενο της ιστορικότητας της εμπειρίας. έτσι και η θεωρία των ροών και να μην το χεις καταλάβει, προκύπτει από το εν-τω-κόσμω-είναι του Bugman ως αείποτε κοινωνικού υποκειμένου που είναι σε, και έχει τον λόγο της συγκυρίας. Άρα, η προθετικότητα του υποκειμένου Bugman είναι ήδη διαμορφωμένη κοινωνικά που στοχεύει στην υπέρβαση της θεωρητικής συγκυρίας. Δηλ. και ο αφαιρετικός λόγος είναι ήδη "στοχευτικός"

Παράθεση:
Όταν κατασκευάζεται για κάτι αφηρημένο ΔΕΝ υπάρχει στόχευση


"για κάτι" και "ΔΕΝ υπάρχει στόχευση"

τι μας λέει ο Bugman; ότι :

ένας εμπρόθετος προσδιορισμός του σκοπού δεν έχει σκοπό !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 14, 2008 4:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μην παραξενεύεσαι!
Ας πούμε ότι λέγεσαι α123.
Τώρα κατασκεύασα κάτι συγκεκριμένο; Ναι είναι ένα όνομα αποτελούμενο από τέσσερα γράμματα και δηλώνει τον Rakis, αυτόν τον Rakis που γράφει εδώ..στο φόρουμ.
Τώρα θα κατασκευάσω το αφηρημένο: Ας δεχτούμε ότι το σύμπαν και συ έχεις μια και μόνο προσαρμογή, και αυτή είναι η μορφή σου. Ότι είναι εντός είσαι εσύ και ότι είναι εκτός είναι το Σύμπαν. Τι μορφή έχει το Σύμπαν; Η απάντηση είναι λογικότατη...από την μεριά σου το σύμπαν έχει τη μορφή σου...βλέποντάς την από μέσα...Δεν μπορείς να το δείς όμως, μπορείς να το εννοήσεις. Το πρόβλημα είναι ότι για καθένα μας το Σύμπαν έχει άλλη μορφή...Η κατασκευή μου κάνει για σένα και για μένα, αλλά δεν κάνει και για τους δύο.
Η συγκεκριμένη κατασκευή κάνει για όλους...το ότι λέγεσαι o α1234 κάνει για όλους όσους έχουν πρόσβαση στην κατασκευή αυτή.


Όταν λοιπόν λέω "για κάτι αφηρημένο" μην το κάνεις "για κάτι", το αφηρημένο είναι αυτό που για καθένα είναι κάτι άλλο, αλλά είναι κάτι υπαρκτό.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 14, 2008 7:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
...Δηλ. και ο αφαιρετικός λόγος είναι ήδη "στοχευτικός"..


φίλε μου rakis έχασα το βήμα, σε παρακαλώ, σε τι μας χαλάει η στόχευση ;

Για ρίξε μια ματιά στην κάτωθι ιστοσελίδα που αποτελεί την πρώτη που εμφανίστηκε στον πλανήτη και πες μου σε τι μας χαλάει η στόχευση Rolling Eyes

http://info.cern.ch/

Φυσικά εάν αυτό είναι επιθυμητό τότε ρίξε και μια ματιά εδώ :

http://www.wired.com/wired/archive//3.06/xanadu_pr.html

στον άνθρωπο που ενώ ήταν στο σωστό δρόμο, κάποιοι λόγοι δεν του επέτρεψαν τελικά να είναι αυτός που θα δημιουργούσε την πρώτη ιστοσελίδα στον κόσμο ..
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 14, 2008 10:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Με κινδυνο να φανω "γραφικος", συνεχιζω την "απλοϊκη" μου αναλυση συμφωνα με τα οσα εχω προαναγγειλει και λειτουργωντας μεσα στη Θεωρια Του Λογου !

skapaneas έγραψε:
Και ο ανθρωπος που χαραζει τις ενωτικες γραμμες μεταξυ τους, στην "πραγματικοτητα" περπαταει πανω στις γραμμες αυτες προσεγγιζοντας διαδοχικα τα κιβωτια τα οποια και ανοιγει κρατωντας ενα κλειδι στο χερι !

Θεωρω εξαιρετικα σημαντικο να προσδιορισω μεσα στη Θεωρια του Λογου, ποιο ειναι το κλεδι για το ανοιγμα των κιβωτιων του λογου !

Ας μη ξεχναμε οτι καθε θεωρια υποψηφια ως συνιστωσα στην Υπο συνθεση Υπερθεωρια, αποτελει στην πραγματικοτητα ενα κιβωτιο λογου το οποιο λεγει κατι ειδικο που δεν το λενε οι αλλες.

Διοτι αν το ελεγε εστω και μια τοτε θα ταυτιζοταν μαζι της και τοτε δεν θα ηταν διαφορετικες αλλά μια και μονη θεωρια !

Επομενως ειναι σημαντικο να δουμε ποιο ειναι το κλειδι που ανοιγει τις θεωριες-κιβωτια λογου !

Συμφωνα με τη Θεωρια του Λογου λοιπον, το καθε κιβωτιο λογου ανοιγει με ενα κλειδι οποτε και αποκαλυπτει το θαυμαστο περιεχομενο του !

Στη Θεωρια του Λογου ακολουθωντας τους συνειρμους χωρις λογικες παρεμβολες, εισαγουμε καθε φορα τα στοιχεια εκεινα τα οποια ειναι οι επομενες φρασεις που "ταιριαζουν" νοηματικα και αυθορμητα, χωρις να εξεταζουμε τη λογικοτητα των οσων γραφονται !

Αυτο επιτρεπει την εισαγωγη καινουργιων στοιχειων στην αναλυση, τα οποια κατα κανενα λογικο τροπο δεν θα ταιριαζαν στο οικοδομημα που ανεγειρεται σταδιακα !

Ετσι λοιπον μπορει να γινει αυθαιρετα μια συνθεση η οποια περιεχει ετεροκλιτα στοιχεια τα οποια αργα και σταθερα "δενουν" μεταξυ τους και οδηγουν σε μια νεα λογικη συλληψη, η οποια ομως εχει παραχτει με μη λογικο τροπο κατα τη συμβατικη εννοια !

Μια τετοια εφαρμογη αποτελει και η αναλυση-αναζητηση που ακολουθει !

Το Κλειδι

Ειναι το οργανο που μου επιτρεπει να ανοιγω τα κιβωτια
Ειναι η συνεχεια των χεριων μου με τα οποια δημιουργω
Αρα ειναι ενα εργαλειο δημιουργιας ουσιαστικα
Διοτι επιτρεπει την εισοδο σε κλειδωμενους χωρους
Επομενως ανοιγει δρομους δημιουργικους στον ανθρωπο
Ειναι ο προπομπος της δρασης μεσα στον κοσμο
Αποτελει τη θεμελιωδη δραση του ανθρωπου
Το κλειδι αποκαλυπτει το κρυμμενο εσωτερικο των πραγματων
Αυτο ειναι που φανερωνει τους εσωτερικους θησαυρους
Ειναι αυτο που καταργει τα πεπλα και αφανιζει τα παραπετασματα
Ειναι αυτο που προβαλλει στα ματια και στη νοηση το αγνωστο
Το κλειδι αρα ολων των πραγματων ειναι ο λογος

Το κλεδι των πραγματων ειναι ο λογος
Διοτι εχει τη δυνατοτητα να ταιριαζει στα παντα
Εχει τη δυνατοτητα να προσαρμοζεται στα παντα
Εχει την ευχερεια να αναδιαμορφωνεται καταλληλα
Ο λογος στα χερια του ανθρωπου γινεται πολυδυναμος, πολυμορφος και δραστικος
Αυτο σημαινει οτι αναδυκνυεται στα χερια του ως το καταλληλο ειδικο κλειδι
Αρα εισχωρει μεσα στην κλειδαρια και ανιχνευει τον ειδικο της χωρο
Αρα ο λογος ανακαλυπτει παντοτε την κλειδαρια του χωρου
Ο λογος δημιουργει την κλειδαρια του χωρου
Το καθε τι που υπαρχει ειναι η κλειδαρια ενος χωρου
Και ο λογος το αγκαλιαζει και το περιστρεφει
Ο λογος ενεργοποιει τα πραγματα και οδηγει στους χωρους που εισαγουν
Ο λογος επομενως βαζει τα πραγματα στην καρδια του ( β.πραγματα )
Και τα αφηνει να τον διαμορφωσουν
Ο λογος επικεντρωνεται στα πραγματα ακολουθωντας το δρομο τους ( β^^πραγματα )
Ο λογος πιανει τα πραγματα και τα αναδιαμορφωνει ( β+πραγματα )
Ο λογος διανοειται τα πραγματα και τα κατακτα ( β^πραγματα συμβατικη δυναμη )
Ο λογος λοιπον ειναι μια πολυσυνθετη οντοτητα, ευπροσαρμοστη και αποδοτικη οντως
Διοτι μπορει να μας δωσει την εικονα του χωρου που ξεκλειδωνει
Και εμεις αναλογα να πραξουμε ο,τι επιθυμουμε
Και αν θελουμε να γινουμε εμεις οι ιδιοι ο χωρος αυτος
Συνεπως ο λογος μπορει να μας βοηθησει να κατασκευασουμε το χωρο που επιθυμουμε
Αρκει να τον περιγραψουμε με σαφηνεια και να τον οριοθετησουμε
Γιατι αυτο κανει οπως ειπαμε: ξεκλειδωνει χωρους
Και για να ξεκλειδωσει ενα χωρο πρεπει να τον εχει μπροστα του
Εστω και με τη μορφη των νομων και των αξιωματων που τον περιγραφουν
Αλλιως ματαιοπονουμε χωρις αποτελεσμα πραγματικο
Βολοδερνουμε δεξια και αριστερα, ψαχνοντας κατι για να σωθουμε
Και σωζωμαστε μιλωντας για κατι, οτιδηποτε, τυχαια και αθελητα, ετσι για να μιλησουμε
Γιατι ο λογος μας σωζει σαν οντα
Αλλά η τυχαια ομιλια δεν μας οδηγει πουθενα
Γιατι ανοιγουμε πορτες διαφορες
Και χανομαστε μεσα σε κοσμους απειραριθμους και λαβυρινθωδεις
Και ξοδευουμε την ενεργεια μας διασκορπιζοντας την στο Συμπαν

Επομενως Ο λογος της σοφιας ειναι : Καλω την Ενεργεια Που Διασκορπισα Στο Συμπαν !

--->
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Δευ Φεβ 18, 2008 4:43 pm, επεξεργάσθηκε 5 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 14, 2008 10:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
...Αλλά η τυχαια ομιλια δεν μας οδηγει πουθενα...


Πέστα χρυσόστομε ..
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 1:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Η συγκεκριμένη κατασκευή κάνει για όλους...το ότι λέγεσαι o α1234 κάνει για όλους όσους έχουν πρόσβαση στην κατασκευή αυτή.


δεν ξυπνάμε μια μέρα και λέμα: Α! σήμερα θα κάνω μια θεωρία.

ακριβώς αυτό που λες: η κατασκευή δεν γίνεται απροσδιόριστα , έχει στόχευση, αλλιώς δε θα κάναμε τίποτα. και είναι για όλους ανήκουν στο ίδιο dasein , δηλ. την προθετικότητα που καθορίζεται από το dasein

ΛΣΝΜ,
πρόσεξε με : επιμένω στη στόχευση για να πω ότι δεν υπάρχουν καθαρές αλήθειες, παρά μόνο μέσα από στοχεύσεις και συγκεκριμένα εργαλεία. Για καλό το λέω αυτό, για να απαλλαγούμε από μεταφυσικές διατυπώσεις. αυτό δέχομαι : πάντα υπάρχει προθετικότητα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 4:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
...δεν ξυπνάμε μια μέρα και λέμα: Α! σήμερα θα κάνω μια θεωρία.

κι όμως όσο δεν αφαιρείς την κβαντομηχανική από το να επενεργεί στον νου αυτό δεν παύει να είναι ένα ενδεχόμενο.

rakis έγραψε:
...επιμένω στη στόχευση για να πω ότι δεν υπάρχουν καθαρές αλήθειες, παρά μόνο μέσα από στοχεύσεις και συγκεκριμένα εργαλεία. Για καλό το λέω αυτό, για να απαλλαγούμε από μεταφυσικές διατυπώσεις. αυτό δέχομαι : πάντα υπάρχει προθετικότητα

Είδες οτι πρέπει να βοηθάς την κατάσταση ;
Αν είναι μόνον έτσι ("για να απαλλαγούμε από μεταφυσικές διατυπώσεις") τότε προχώρα σε θέλει όλη η χώρα. Είχα την διαολεμένη αίσθηση οτι μας οδηγούσες στο οτι τίποτε δεν έχει νόημα όσο μιλάμε. Οτι πρέπει να βρεθεί ένα άλλο εργαλείο όχι ΛΟΓΟΣ !
Έχουμε και πίεση αγαπητέ φίλε μου Very Happy
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 9:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Λοιπόν μπορούμε να συμφωνήσουμε στη τάση που μας οδηγεί να ενεργούμε και η οποία γίνεται φανερή από το αποτέλεσμα. Το ότι σήμερα συζητάμε για θεωρίες σημαίνει ότι μέσα μας υπάρχει η τάση που μας οδήγησε και μας οδηγεί σ΄αυτό. Όταν σταματήσουμε να ασχολούμαστε τότε η τάση θα έχει παύση να υπάρχει ή θα έχει ικανοποιηθεί.

Αυτή η απλούστευση μας δίνει το λόγο να κάνουμε ό,τι κάνουμε αλλά δεν μας προδιαθέτει για το αποτέλεσμα...Η έννοια "στόχευση" προϋποθέτει το τι θέλουμε να κάνουμε, είναι η προδιαγραφή. Η διαφορά αυτών των δύο "τάση" και "στόχευση" είναι σε επίπεδο νου..."αφηρημένο" και "συγκεκριμένο". Με απλά λόγια τίποτα δεν ξεκινάει "συγκεκριμένο"...αλλά "αφηρημένο" και με την πάροδο του χρόνου γίνεται συγκεκριμένο, με πράξεις ή με λόγους.

Περί της Θεωρίας του Λόγου
Ακόμα και η Θεωρία του Λόγου ξεκινάει από τη τάση να εκφέρουμε το Λόγο...ακόμα και αν δεν ξέρουμε τι θα πετύχουμε στο τέλος. Γι΄αυτό φίλε σκαπανέα και ο λόγος λέγεται και Θέση. Όπως τα σώματα έχουν μια θέση στο στερέωμα έτσι και οι λόγοι έχουν μια θέση σε ένα στερέωμα λόγων...όπου βρίσκεται στο μυαλό μας. Ό,τι συζητάμε τώρα για το καθένα μας έχει φτιαχτεί αυτό το στερέωμα αλλά όπως έδειξα με τη μορφή του σύμπαντος, για το καθένα ένα είναι το στερέωμα, αλλά μεταξύ μας είναι διαφορετικό, παρόλα αυτά είναι το σωστό για καθένα μας. Αν επιδιώξουμε να το ταυτοποιήσουμε στο 100% τότε η διαφορετικότητά μας θα πρέπει να μηδενιστεί και έτσι να αφαιρέσουμε την υλική διαφορά της θέσεως....το σύμπαν δηλαδή να γίνει ένα σημείο...

Ίσως λοιπόν η θεωρία του λόγου...να είναι το συμμάζεμα των θέσεων (το συμμάζεμα της ενέργειας...που σκορπίστηκε...-και όχι απαραίτητα που σκόρπισε ένας ή κάποιος)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Παρ Φεβ 15, 2008 9:31 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 9:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

με την εννοια της τάσης συμφωνώ 'οπως και με το απροσδιόριστο της πορείας και του αποτελέσματος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 2:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Περί της Θεωρίας του Λόγου
Ακόμα και η Θεωρία του Λόγου ξεκινάει από τη τάση να εκφέρουμε το Λόγο...ακόμα και αν δεν ξέρουμε τι θα πετύχουμε στο τέλος. Γι΄αυτό φίλε σκαπανέα και ο λόγος λέγεται και Θέση. Όπως τα σώματα έχουν μια θέση στο στερέωμα έτσι και οι λόγοι έχουν μια θέση σε ένα στερέωμα λόγων...όπου βρίσκεται στο μυαλό μας. Ό,τι συζητάμε τώρα για το καθένα μας έχει φτιαχτεί αυτό το στερέωμα αλλά όπως έδειξα με τη μορφή του σύμπαντος, για το καθένα ένα είναι το στερέωμα, αλλά μεταξύ μας είναι διαφορετικό, παρόλα αυτά είναι το σωστό για καθένα μας. Αν επιδιώξουμε να το ταυτοποιήσουμε στο 100% τότε η διαφορετικότητά μας θα πρέπει να μηδενιστεί και έτσι να αφαιρέσουμε την υλική διαφορά της θέσεως....το σύμπαν δηλαδή να γίνει ένα σημείο...

Ίσως λοιπόν η θεωρία του λόγου...να είναι το συμμάζεμα των θέσεων (το συμμάζεμα της ενέργειας...που σκορπίστηκε...-και όχι απαραίτητα που σκόρπισε ένας ή κάποιος)

Θα συμφωνησω ( προς το παρον τουλαχιστον ) και στα τρια σημεια που επισημαινω, προσθετοντας οτι:

Κι αν ακομα δεχτω οτι ο λογος ειναι ταση που εξωτερικευεται τοτε Ο Λογος Ειναι Η Θεμελιωδης Ταση Του Οντος.

Ο λογος λεγεται και θεση μονο οταν εχει συγκεκριμενοποιηθει, μεσω "διατυπωσεων" οι οποιες μπορουν να εκφερονται και να κοινοποιουνται !

Δηλαδη ο απροσωπος και εγγενης Λογος ως η θεμελιωδης ταση του οντος, μπορει να δρα επι τινός και να το ισομορφιζει στο δικο του "χωρο" ( ο Λογος ) φερνοντας το ( το κατι ) στα μετρα του.

Τοτε ακριβως αυτος ο Διαμορφωμενος Λογος χαρακτηριζεται και σαν θεση, γιατι οι αξιωσεις που προβαλλει παραγουν ενα χωρο ο οποιος, ως διαφορετικος απο τους αλλους, συμβαλει στη συγκροτηση ενος "τοπιου" μεσα στο οποιο εχει ενα ειδικο ρολο.

Και στο τριτο σημειο οπως ειπα συμφωνω και αν καποιος διαβασει τα γραφομενα, οχι ως διατυπωμενα απο μενα αλλά σαν να τα εχεις ο ιδιος εκφρασει, τοτε θα γινει κατι "μαγικο": Θ' αρχισει να μπαινει στο "πετσι" του κειμενου και θα δει οτι οντως αφορουν και αυτον τον ιδιο προσωπικα !
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 2:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Διάβασα προσεκτικά το σύνολο των παρεμβάσεων σε αυτή την ενδιαφέρουσα συνθετική απόπειρα αλλά και στην παράλληλη συζήτηση Deconstruction. Επικεντρώνομαι σε μία παρατήρηση. Ακόμη και στις πλέον θετικές τοποθετήσεις - ιδίως μάλιστα σε αυτές θα έλεγα - υφέρπουν ερωτήματα και αγωνίες, και πίσω από αυτά ακόμη περισσότερα ερωτήματα, ακόμη περισσότερες αγωνίες. Νομίζω ότι με μια διαδικασία αφαίρεσης, τα ερωτήματα αυτά μπορούν να συνοψιστούν σε ένα, ένα παλιό όσο και η νόηση και αυτό καταθέτω:

Μπορεί να να διατυπωθεί μια φράση η οποία να τεκμηριώνεται ως απολύτως αληθής;

Νομίζω ότι η όποια προσπάθεια σύνθεσης μιας Υπερθεωρίας σαν σκοπό θα είχε όχι να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα, αλλά να δοθεί η δυνατότητα διατύπωσης τέτοιου χαρακτήρα φράσεων, δηλαδή διαμόρφωσης μιας Υπεργλώσσας, ενός ανώτερου εργαλείου επικοινωνίας μεταξύ των σκεπτόμενων όντων, ενός νέου εργαλείου διαχείρισης του απτού κόσμου. Αλλά προκειμένου να το κάνει, οφείλει κατ' αρχήν να απαντήσει στο ανωτέρω ερώτημα - τεκμηριωμένα.
Φυσικά, κάτι τέτοιο, αποκλείει την απάντηση μέσω της πίστης. Όπως γράφω και αλλού η πίστη εκ αντικειμένου αποκλείει την διαδικασία απόδειξης, δεδομένου ότι η ίδια η προσπάθεια για κάτι τέτοιο αναιρεί την ουσία της.

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 3:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν κάθε θεωρία που θα αναπυχθεί εδώ έρχεται με όλους τους ορισμούς της, τότε μπορεί κανείς να σκεφθεί βάσει αυτών και να καταλήξει αν οι εμπειρίες του εμπίπτουν στα παράγωγα των σκέψεών του.

Μια θεωρία μπορεί να θεωρηθεί μοντέλο σκέψεων αλλά ένα μοντέλο από μόνο του, δηλαδή χωρίς δεδομένα δεν έχει καμιά πρακτική σημασία. Εφόσον επιλέξουμε τα δεδομένα μετά βάσει των ορισμών θα καταλήξουμε σε αποτελέσματα τα οποία θα συνοδεύονται με κάποιο τρόπο από τη διαδικασία που τα παρήγαγε. Αυτά τα αποτελέσματα είναι αληθινά αποτελέσματα. Η αλήθεια τους εμφανίζεται με τα συνοδευτικά...δειγματολήπτης και μέθοδος.

Που είναι το πρόβλημα; Η αξία των αποτελεσμάτων από ποιό γεγονός προσδιορίζεται; Εϊναι ένα σύγχρονο γεγονός ή κάτι που θα συμβεί σε χρόνους και καιρούς; Με ένα απλό παράδειγμα: Αφού βρέθηκε το τηλεσκόπιο υπήρξαν καταγραφές θέσης των πλανητών και έτσι ανακαλύφθηκε η εξίσωση που δίνει την τροχιά αυτών και μπορούμε να υπολογίσουμε μετά από χρόνια που θα είναι. Η όλη διαδικασία όταν ξεκίνησε δεν είχε σκοπό να βρεί κάποια εξίσωση αλλά να δουν αν υπάρχει κανονικότητα...πράγμα που βρήκαν και αυτό έδωσε την εξίσωση. Ακόμα όμως και αυτή η σπουδαία ανακάλυψη αν και μας λέει κάτι για την τροχιά των πλανητών δεν μας λέει αν θα υπάρχουν πράγματι πλανήτες μετά από κάποια χρόνια. Δεν έχουμε εμπειρία από καταστροφές πλανητών. Έτσι ο κόπος των παλιών αστρολόγων δεν φαίνεται ότι πιάνει τόπο, και μπορεί να υποθέσει κανείς ότι είμαστε πολύ τυχεροί που στείλαμε ρομπότ στον Άρη, που αν το σκεφθεί καλά κανείς είναι σαν να πυροβολείς μια μπάλα από διακόσια χιλιόμετρα που κινείται με την ίδια ταχύτητα με αυτή τη σφαίρας και πρέπει να φθάσει στην επιφάνειά της χωρίς να την τρυπήσει απλά να την ακουμπήσει και να μείνει εκεί. Και όμως έχει γίνει αυτό το απίθανο πράγμα στον Άρη. Και για όλα αυτά φταίνε κατά κύριο λόγο οι αρχαίοι αστρολόγοι...με την μανία τους να καταγράφουν τα άστρα.

Κάθε θεωρία λοιπόν ας έχει τους ορισμούς της, που αποτελεί και το σώμα της. Η αξία της θα φανεί με τα χρόνια.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 3:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Chaos έγραψε:

Μπορεί
να διατυπωθεί
μια φράση
η οποία να τεκμηριώνεται
ως απολύτως
αληθής;


Μπορεις να ορισεις το απολυτως ;

Ξαναδιατυπωνω το ερωτημα σου με αλλα λογια για να σου δειξω οτι καταλαβαινω τα περισσοτερα απο αυτα που περιλαμβανει:

Ειναι δυνατο
να σχηματιστει
ενα κατανοητο συνολο λεξεων
το οποιο να αποδεικνυεται
ως απολυτως
ανταποκρινομενο σε δεδομενες προδιαγραφες ;

Το απολυτως κατα τη γνωμη μου εχει να κανει με προδιαγραφες οι οποιες μενουν αναλλοιωτες εσαει !

Αλλά τοτε ο θετων τις προδιαγραφες δεν αλλαζει εσαει και αρα οι απαιτησεις του παραμενουν και αυτες...

Αρα δεν υπαρχει εξελιξη και αρα δεν εχει νοημα η αληθεια ή μη, αφου ολα παραμενουν σταθερα και δεν υπαρχει λογος να αναζηταμε οτιδηποτε...

Περιμενω ομως τη δικη σου αποψη ή καλυτερα το δικο σου εννοουμενο με το απολυτως.
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 5:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Lsmn, πρέπει να επιλέξεις ιδιότητες γι΄αυτό το LSMNυόνιο!....


το αντιλαμβάνομαι αλλά :
1. πρέπει να γίνει ταυτόχρονα με την από κάτω ανάλυση αλλιώς πολύ σύντομα δεν θα μου βγαίνει. Σε αυτή τη φάση όσο πιο γενική την κρατήσω τόσο λιγότερο γρήγορα θα καταρρεύσει ...
2. ο σκοπός και το διαδικαστικό δεν έχει οριστικοποιηθεί - βλέπεις διάσπαρτες αμφιβολίες ..
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 15, 2008 5:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

(Α).
Φίλε μου skapanea μήπως έκανα λάθος και δεν έκανα εκτενέστερη ανάλυση στην αρχή ;
Όταν έθεσα το θέμα τελικά τι εννοούσα ; Βέβαια μπορεί εγώ να μην είχα δει "σωστά" και το εγχείρημα να απέκτησε τη δική του δυναμική. Κανένα πρόβλημα αλλά ας καταθέσω ύστερες σκέψεις μιας και νομίζω η αμφιβολία υποβόσκει.
Ρώτησα μήπως : "Ξέρετε καμιά υπερθεωρία ;" (= έχετε διαβάσει καμιά, γνωρίζετε καμιά ; είναι σε εξέλιξη κάποια ; κ.ο.κ) ;;;;;;
Ρώτησα μήπως : "Υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί κάποτε μια υπερθεωρία ;" ;;;;;;
Ρώτησα μήπως : "Είναι εφικτό να φτιαχτεί μια υπερθεωρία ;" (γενικά κι αόριστα - όχι εννοώντας εμάς εδώ) ;;;;;;
Ρώτησα μήπως : "Τι είναι Υπερθεωρία ;" ;;;;;;
Όχι βέβαια ....
τελικά βέβαια ίσως αυτό ακριβώς έπρεπε να είχα ρωτήσει και να είχε απαντηθεί ... αλλά νομίζω όλοι αντιλαμβανόμαστε οτι δεν υπάρχει ίσως τίποτε ποιο ασαφές από αυτήν την λέξη κι όμως όλοι κάτι σχεδόν σαφές έχουμε στο νου μας οτι μπορεί να σημαίνει.
Γι'αυτό είπα να το αναλύσουμε κι όχι κατευθείαν να ρίξουμε υποψήφιους στο τραπέζι - εγώ το έκανα από αντίδραση διότι είδα ένα τραίνο χωρίς μηχανοδηγό (εμάς τους ίδιους θα ήθελα στο τιμόνι) να τρέχει του σκοτωμού.
Η ασάφεια μπορεί να διαρκέσει για όσο υπάρχουν άνθρωποι (και την ίδια στιγμή κανένα άλλον νοήμον ον ή μηχανή που να μπορεί ίσως να βοηθήσει)
Εμείς όμως φίλοι μου είμαστε αναντίρρητα θνητοί κι ο χρόνος είναι πολύτιμος. Τίποτε το άσχημο εάν για κάποια απογεύματα επεξεργαστούμε άλλο ένα αιώνιο φιλοσοφικό ερώτημα (εάν είναι τέτοιο) και αφήσουμε την τάση του ενδιαφέροντός μας να βαίνει πτωτική έως της αποκολλήσεώς μας ως γενόμενο και στα άλλα θέματα ίνα πληρωθεί μάλιστα και η θεωρία των Ροών που το προβλέπει Smile (σε αβαντάρω ! κανόνισε μόλις υιοθετηθεί βαθμός υπερπρύτανη να τον ελάβω Laughing )

Αληθινά σας λέγω είχα κάτι άλλο στο μυαλό μου γι' αυτό και έλεγα οτι αυτό δεν είναι απλά ένα ακόμα θέμα αλλά μία ευρύτερη ενέργεια :
Από τα διάφορα θέματα που γράφαμε μέχρι τώρα προφανώς τα πιο "ώριμα" έχουν δώσει καρπούς. Για κάποια άλλα οι καρποί που διαθέτει ο καθένας μέσω είτε μελέτης είτε ακουσμάτων κλπ δεν κατατέθηκαν διότι είτε δεν τέθηκε σωστά το θέμα, είτε δεν προσέχτηκε κλπ είναι όμως υποθέτω σε πρώτη ζήτηση και μπορούν ενδεχομένως να κατατετεθούν από τον καθένα (οτι διαθέτει σχετικά άμεσα)
Από τα καταγεγραμμένα λοιπόν εξαχθέντα εντός των θεμάτων και όσα κουβαλάμε σχετικά άμεσα (δεκτή η αναζήτηση στο Internet και η ανάγνωση βιβλίων αλλά εάν για να "δώσω" σε κάποιο σημείο πρέπει να περάσω εξάμηνο μελέτης τότε ας αποδεχθώ οτι αυτό είτε θα καλυφθεί από άλλους είτε με κοινή συμφωνία θα το αφήσουμε από έξω ! - γιατί όχι ; μπορούσαμε να τα έχουμε όλα μέσα και δεν το ξέραμε ; Εάν κριθεί απαραίτητο από εμάς ή από εξωτερικό παρατηρητή το εισάγουμε μεταγενέστερα) σκεφτόμουν το εξής :
Παίρνοντας λοιπόν "κιβώτια λόγου" πχ από την κλινική βιοχημεία το Α, από την γενετική ψυχολογία το Β, από την ευγονική το Γ, .... από την ν το Ν (όπου ν σαφώς πεπερασμένο και ολιγοπληθές σε πρώτη φάση προκειμένου να εξαχθεί η πρώτη πανηγυρικά λανθασμένη Υπερθεωρία η οποία όμως θα χάριζε το απαραίτητο feedback ώστε φρακταλοειδώς ίσως να μεγενθύνουμε τη διαδικασία) ΘΑ καταλήγαμε πχ σε ένα ΑΒΓ και σε ένα ΖΘ ενώ θα είχαμε απορρίψει ως ατελέσφορο να χρησιμοποιηθούν τα Ε και τα ΚΛ διότι δεν είναι αρκετά κοντά στις θεωρήσεις των άλλων χώρων ώστε να χρησιμεύσουν στο κτίσιμο. Ως εδώ θα ήμασταν αναγωγιστικοί. Κατόπιν θα διερευνούσαμε από τον χώρο πχ της φιλοσοφίας ή της Φυσικής ή των Μαθηματικών ή γιατί όχι και του Ασίμωφ μία τουλάχιστον σαίτα που να περάσει κόντρα στον αργαλειό που υφαίναμε αναγωγιστικά για να πάρουμε ένα υφαντό Υπερθεωρίας.
Τελικά ίσως έπρεπε να προσθέσω στον τίτλο την λέξη : ad hoc ή Τ.Α.Α.Σ = τακτική άσκηση άνευ στρατεύματος (κοινώς ασκήσεις επί χάρτου ή αμμοδόχου ή .... αργαλειού) Very Happy

(Β).
Ένα σημείο που σκεφτόμουν οτι πρέπει να θίξω ήταν και αυτό που συνέβη στο θέμα : "Η σκέψη σκέφτεται τον εαυτό της"
Υπήρξε ένα αδιέξοδο το οποίο νομίζω πως είχα όλη την εικόνα και ανέλαβα να το διευθετήσω αλλά τελικά παραιτήθηκα αναγκαστικά αυτοσαρκαζόμενος ...
Ουσιαστικά το θέμα κύλησε μέσα στην αμφιβολία-πολυσημία των εννοιών διότι αυτές οι τρεις λέξεις (ένα ρήμα και δύο ουσιαστικά) εάν ερευνητικά η κάθε μία από αυτές μπορεί να λάβει ας πούμε 4 "διαφορετικά" νοήματα (όχι απαραίτητα 100% διαφοροποιήσιμα μεταξύ τους - πάντως για το ρήμα νομίζω κάθε επιστήμη έχει την δικής της εκδοχή και ζήτω που δεν τρελαθήκαμε) τότε οι συνδιασμοί τους που μπορεί να παράγουν διαφορετική έστω και κατά μία μοίρα γωνία εκκίνησης είναι 4 εις τον κύβο = 64. Προφανώς δεν θα είναι παραγωγικοί όλοι οι συνδιασμοί (θα υπάρχουν ταυτότητες και λογικές αντιμεταθέσεις που περιορίζουν το εύρος των ωφέλιμων ορισμών). Εάν καθίσεις πάντως να προσδιορίσεις επαρκώς αιτιολογημένα ας πούμε 16 από αυτές τότε καταλαβαίνουμε ίσως γιατί η διαδικασία πρέπει να είναι αυστηρή εάν υπάρχει βούληση να τελεσφορήσει και πόσο απαράδεκτος ήμουν τότε όταν αυτά τα έλεγε ο φίλος μου skapaneas και εγώ του επιτέθηκα (...)
Εν προκειμένω το πρόβλημα θα το αντιμετωπίσουμε όχι στην αρχή αλλά στο τέλος χωρίς να σημαίνει οτι πρέπει να αγνοηθεί στην πορεία.
Δηλαδή οι λέξεις που θα απαρτίζουν το τελικό θα πρέπει να δημιουργούν την λιγότερη δυνατή αμφισβήτηση για τους περισσότερους δυνατούς συμμετέχοντες.

Γ. Προσπαθώ να εντρυφήσω κάπως στη θεωρία παιγνίων για να μαντέψω ίσως ποια θα μπορούσε να είναι η ισορροπία Nash για το εγχείρημά μας.
Ο Godel πάντως εκτιμώ αλειψε βούτυρο στο ψωμί μου. Έδιωξε τα μαθηματικά από την παρτίδα. Όχι γιατί δεν τα αγαπώ αλλά γιατί δεν θέλω να εγκλωβιστούμε τόσο ... Μια χρυσή ισορροπία σκοπών και μέσων ψάχνουμε εδώ - ένα παιχνίδι του μυαλού όπως είπε ο φίλος μου
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 26, 27, 28  Επόμενο
Σελίδα 7 από 28

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center