Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Εύρεση Αρετής!

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 13, 2004 1:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Εύρεση Αρετής! Απάντηση με Συμπερίληψη

Ας την ανακαλύψουμε.....
Μπορείς να είσαι μόνο σου σε ένα ξερονήσι και να θεωρείς τον εαυτό σου ότι έχει την αρετή; Και να μην την είχε τι σημασία θα είχε;
Άρα αρετή πρέπει να είναι κάτι το οποίο να σε κάνει να σχετίζεσαι καλώς με τον κόσμο. Να σε αποδέχεται ο κόσμος. Αλλά αν ο κόσμος δεν έχει αρετή τότε η αποδοχή που θα σου δείξουν δεν θα σημαίνει ότι έχεις την αρετή!
Έτσι δεν είναι μόνο να σχετίζεσαι καλώς με τον κόσμο αλλά και ο κόσμος να σε τιμά για την τιμή που του κάνεις. Και αυτό είναι η αρετή. Να θέλετε και συ και ο κόσμος την συμβίωση μεταξύ σας.
Για να αποκτήσεις την αρετή πρέπει να στο επιτρέψει ο κόσμος. Όσο ο κόσμος σε απομονώνει τόσο σε κάνει ελλατωματικό, ατελή, μειονεκτικό, κακό. Επίσης όσο και συ απομονώνεσαι αυτόβουλα από τον κόσμο γίνεσαι επίσης ελλατωματικός, ατελής, μειονεκτικός.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
πορφυρός
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 01 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 54
Τόπος: τσιγγάνος εκ πεποιθήσεως

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 13, 2004 1:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το πρώτο ερώτημα που πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να μελετήσουμε την αρετή είναι από που πηγάζει.
Η πηγή είναι η εκάστοτε ηθική που όπως το θέτεις έχει να κάνει με το σύνολο της κοινωνίας και η οποία ζυμώνει τη γνώση στον κάθε άνθρωπο. Μπορεί όμως αυτή η ηθική να είναι εκ διαμέτρου 'ανήθικη' ως προς την προσωπική ηθική του καθενός. Αυτή η διαφορά, το φιλοσοφείν θα έλεγε κανείς, είναι που μεταλλάσει την ηθική.
Η σχέση μεταξύ της κοινωνίας και των μελών της είναι αμφίδρομη. Δηλαδή το κάθε μέλος ξεχωριστά προσφέρει την ηθική του στην κοινωνία και η κοινωνία δημιουργεί τις συνθήκες χαρακτηρισμού της ηθικής της ως συνισταμένη των ηθικών των μελών της. Τότε αυτή η ηθική γίνεται πεπερασμένη και οι νέες γενιές της κοινωνίας την διδάσκονται με απώτερο σκοπό να φιλοσοφήσουν. Άρα η ηθική ως σύνολο δεν είναι τίποτε άλλο από την πολιτική ηθική, προερχόμενη από φιλοσόφους. Αυτή η διδασκόμενη ηθική προσφέρει και τον τρόπο εμπέδωσης της γνώσης και επακόλουθα το άμεσο αποτέλεσμά της, την αρετή.
Όπως το θέτει και ο Ζήνων το να ζεί κανείς σύμφωνα με τον Νόμο είναι η ύψιστη αρετή όπου ο Νόμος είναι αποτέλεσμα της διδασκόμενης ηθικής των φιλοσόφων.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 13, 2004 1:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η διαφορά μας είναι ότι η αρετή υπάρχει στον άνθρωπο εφόσον ο άνθρωπος δεν δημιουργεί προστριβές με τους ανθρώπους γύρω του και επιπλέον εφόσον δεν τον απομονώνουν και τον δέχονται ως προσωπικότητα.
Δηλαδή το να διδάξεις την αρετή θα σήμαινε να υποβάλεις κάποιον σε πρότυπο, το οποίο έχεο τελευταία διαμορφωθεί. Γι' αυτό και δείχνεις την αναγκαιότητα της συνεχούς αμφισβήτησης της υπάρχουσας ηθική, όχι απ΄όλους αλλά από εντεταλμένους "φιλοσόφους".
Με άλλα λόγια συμφωνείς στην μεταβλητότητα της ηθικής και στην σύνδεση αυτής με την αρετή. Όμως μεταξύ φιλόσοφου και πολίτη υπάρχει μια απόσταση όπου η ηθική του φιλοσόφου είναι παλιάς κοπής και του πολίτη νέας. Η ανασχαιτική δράση λοιπόν του φιλοσόφου θα μπορούσε να μεταβληθεί σε προωθητική αν με διορατικότητα η διδασκόμενη ηθική ήταν εντελώς πιο νέα και από αυτή του πολίτη. Θα έπρεπε όμως ο φιλόσοοφος να έχει διαφορετική ηθική και διαφορετική εκπαιδευτική ηθική (της πλέον νέας κοπής). Πράγμα όμως που θα αναιρούσε την αξιοπιστία (και θα εμφάνιζε το γνωστό, δάσκαλε που δίδασκες και λόγο δεν κρατούσες!)
Γι' αυτό και η συνταγή είναι ο πολίτης να είναι φιλόσοφος και τίποτα άλλο. Η εμπειρία της ζωής θα μας κάνει να συμβιώνουμε με τρόπο, "όσο μας πέρνει". Η ελευθερία δηλαδή να σκέφτεσαι και να εκτελείς δίχως παραινέσεις, σε εμφανίζει ενάρετο και τολμηρό.
Η διδασκαλία μόνο στην μορφή του διαλόγου είναι αρκετή για να σε κάνει να σκέπτεσαι πλατιά. Να μην αγφοράζει σκέψεις αλλά να παρατηρείς και να υποθέτεις. Πάντα η τελική σκέψη πρέπει να είναι δική σου.
Οι απομονωμένοι άνθρωποι κάνουν κακές ενέργειες γιατί δεν είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε διάλογο με τον κόσμο. Η απομόνωση όμως δεν είναι πάντα προϊόν του ιδίου του απομονωμένου αλλά της κοινωνίας που τον δημιούργησε. Και δεν είναι απομονωμένοι αυτοί που είναι εξ ολοκλήρου μακριά από την πολιτεία. Υπάρχουν απομονωμένοι συμπολίτες δίπλα μας.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
πορφυρός
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 01 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 54
Τόπος: τσιγγάνος εκ πεποιθήσεως

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 13, 2004 2:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πρόσεχε φίλε μου όμως, λες:
'Η διαφορά μας είναι ότι η αρετή υπάρχει στον άνθρωπο εφόσον ο άνθρωπος δεν δημιουργεί προστριβές με τους ανθρώπους γύρω του και επιπλέον εφόσον δεν τον απομονώνουν και τον δέχονται ως προσωπικότητα.'
Η αρετή του ανθρώπου σε σχέση με τους συνανθρώπους του δεν είναι η αποδοχή της προσωπικότητάς τους. Υπό αυτή την έννοια αποδεχόμενος την προσωπικότητά τους, την δυνατότητα δηλαδή να κινούνται ελεύθερα στον χώρο και στον τρόπο, αποδέχεσε και την αρετή τους αφού η κινητήρια δύναμη αυτής της δυνατότητας είναι η αρετή που πηγάζει από την διδασκόμενη ηθική. Αποδέχεσε την ανθρώπινη ολότητα, όχι την προσωπικότητα, δηλάδή την κίνηση στο χώρο ΚΑΙ στον χρόνο που εμπεριέχει διάφορους τρόπους.
Όταν η ηθική του ανθρώπου/φιλοσόφου είναι διαφορετική από αυτή των συνανθρώπων του τότε ο άνθρωπος/φιλόσοφος, το πρόσωπο, θα αναγκαστεί να απομονωθεί, είτε από τους συνανθρώπους του είτε από μόνος του. Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε την ανικανότητα της πλειονότητας των συνανθρώπων μας να φιλοσοφούν υπό την έννοια της αμφισβήτησης, αντίθετα μαζοποιούνται. Όταν τα ηθικά συμφέροντα της μάζας απειλούνται τότε αποστασιοποιούν και εν τέλει απομονώνουν το πρόσωπο.
Διαφωνώ δηλαδή στην έννοια οτι η αρετή προϋπάρχει. Η αρετή κτίζεται αλλιώς δεν θα υπήρχε το φαινόμενο της μάζας και τελικά η ίδια η φιλοσοφία! Όταν είναι αποδοχή της προσωπικότητας είναι και αποδοχή των τετελεσμένων ή αλλιώς του συστήματος της κοινωνίας,άρα δεν έχει λόγο να αλλάξει τον τρόπο, είναι πλάνη. Όταν δεν αποδέχεται την προσωπικότητα, δηλαδή κρίνει και φιλοσοφεί ως αποτέλεσμα της αγάπης της ολότητας του συνανθρώπου του, τότε διδάσκει αρετή.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 14, 2004 11:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα συμφωνήσω στην δυναμική της αρετής. Δηλαδή να μπορεί κανείς να βελτιώνεται. Δυο άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν καλώς αλλά ένας από τους δύο καλύτερα. Η διαφορά αυτή δίνει τη δυνατότητα για βελτίωση και των δύο. Και ο λιγότερο καλός να βελτιωθεί αλλά και ο καλύτερος να κρατήσει την θέση του.
Το αρντητικό θα ήταν ο καλύτερος να "φανεί" έτσι εμποδίζοντας τον κάθε άλλο. Τότε η ικανότητά του (όλες οι αρετές του) παύουν να είναι αρετές για τους άλλους, δηλαδή να "διαφημίζονται" ή να εκτιμούνται ως αρετές. Δηλαδή αρετή δεν είναι η ικανότητα να κάνεις το οτιδήποτε,, αυτό είναι δυνατότητα, αλλά να κάνεις αποδεκτά πράγματα από τους άλλους.
Περί μάζας.
Μπορεί κανείς να δει τον κόσμο, τους πολίτες, σαν μια μάζα. Αυτό όμως θα σήμαινε ότι κάθε ενέργεια ενός εκ της μάζας είναι αποτέλεσμα συνισταμένης δυνάμεως που δρα στην μάζα αυτή. Ένα οργισμένο πλήθος έχει τέτοιο χαρακτηριστικό, η οργή πηγάζει από την ίδια αιτία και ταυτόχρονα σε όλους. Όλα τα συμβάντα σε μια κοινωνία δεν γίνονται από μια αιτία. Τα περισσότερα είναι μικρής εμβέλειας (για μικρές ομάδες) και μεις μετέχουμε αναλογικά σε αυτά (δεν έχουμε απόλυτη συμφωνία με αυτά). Σε κάθε περίπτωση απαιτούνται διαφορετικές ικανότητες, διαφορετικές αρετές. Με δεδομένο ότι η κάθε ξεχωριστή προσωπικότητα έχει δικό της "φάκελο" αρετών βρίσκει και μια (ή περισσότερες) ομάδα όπου μπορεί να ασκήσει αυτές τις αρετές.
Μέσα από την άσκηση, την δράση, ο άνθρωπος βελτιώνει τις ικανότητές του. Πολλές ικανότητες όμως θα είχαν βρει άλλο δρόμο (θα είχαν άλλα αποτελέσματα) αν ο κόσμος ήταν διαφορετικός. Έτσι αντί για μάζα μπορούμε να μιλάμε για περιβάλλον. Ο καθένας μας έχει εξάρτηση από το περιβάλλον, η οποία διαφέρει από μια εξάρτηση μάζας σε ένα και μόνο σημείο: στο αυτόβουλο του ανθρώπου. Στο μεν περιβάλλον έχεις την δυνάτότητα να προσαρμοστείς και να προσαρμόσεις. Στη μάζα είσαι προσαρμοσμένος και δεν προσαρμόζεις.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 16, 2004 4:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[Πολυ θα θελα να δω ενα μοναχο που θεωρειται ανωτερας ηθικης απο μας που ζουμε εδω,να επιβιωνει και να διατηρει την αρετη του αναμεσα στο κοσμο,και στη 'ζουγκλα'αυτη που ζουμε.Αρετη ολοι ειχαμε μεσα μας αλλα το θεμα μας ειναι η διατηρηση της.Δ Υ Σ Κ Ο Λ Ο!!!!!Τουλαχιστο ενα κομματι της μικρο,μεγαλο,αν οχι ολη την χανουμε.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 16, 2004 4:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλαδή, θεμελίνα, είναι αναλώσιμο είδος η αρετή; Ή εμείς δεν είμαστε αυτό που είμασταν και αυτό που θα γίνουμε, οπότε και οι αρετές που έχουμε μας προσδιορίζουν τι είμαστε; Διότι αν είναι το τελευταίο τότε εμείς είμαστε αναλώσιμοι και όχι οι αρετές μας...οι τελευταίες χωρις εμάς είναι μόνο θέμα για συζήτηση!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 16, 2004 12:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[
Οταν ο ανθρωπος που απο αυτον,απο μεσα του ξεκιναν τα παντα και τα παντα παλι σε αυτον καταληγουν ,ειναι αναλωσιμος,τοτε ναι η αρετη και οποιες αλλες αξιες μεσα του αλλιωνονται,εξαφανιζονται.Ποσο ακεραιος ανθρωπος,χαρακτηρας πρεπει να εισαι Bugman ωστε οταν βρεθεις σε μια ζουγκλα να μην ακολουθησεις τους κανονες της για να μπορεσεις να επιβιωσεις?Να κρατησεις τις αξιες σου,την ηθικη σου,την αρετη σου.Ετσι ακεραιες,αγγιχτες.Ποιος μπορει.Ντομπρα πραγματα γλυκιε μου,ποιος μπορει.Οσο και να θελει?
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 18, 2004 12:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θειε μου πραγματικα θελω να μου απαντησεις.Θα περιμενω.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 18, 2004 12:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

θεμελίνα ο άνθρωπος πρέπει να βελτιώνεται, όπως αυτός νομίζει. Σε μια αλλαγή περιβάλλοντος αυτό που χρειάζεται κανείς είναι η προσαρμογή. Η αρετές μας (ικανότητες) μας κάνουν να προσαρμοζόμαστε εύκολα ή δύσκολα. Όμως και είναι βασικό, η εμφάνισή μας σε ένα περιβάλλον προσθέτει και εμάς σε αυτό. Έτσι η εμφάνιση ενός σχεδιαστή μοδας έρχεται με το να δείξει ότι είναι ένας σχεδιαστής, έχει αυτό που έχουν και άλλοι, αλλά η ουσία του, η μόδα που σχεδιάζει, είναι κάτι το νέο, που αλλάζει την κοινωνία. Πολλοί όμως σχεδιαστές δεν κατάφεραν να φέρουν αλλαγές μεγάλες και έτσι εμφανίζονται να είναι μικρότερης αξίας σχεδιαστές.
Αυτοί όμως δεν σταμάτησαν να εργάζονται, να προσπαθούν για κάτι καλύτερο, και ας γνωρίζουν πως άλλοι είναι περισότερο αποδοτικοί.

Το αίσθημα της ζούγλας είναι το αίσθημα του μη ελέγχου. Φοβάται ο άνθρωπος την ζούγκλα για την πολυμορφία της. Το ίδιο φοβάται πολλές φορές για την ικανότητα που μπορούν να εμφανίσουν συμπολίτες του, και να δείξουν έτσι την δική του ικανότητα ως μικρής σημασίας!
Για σένα θεμελίνα αυτό μπορεί να σημαίνει αλλοιώση της αρετής. Στην ουσία δηλαδή βλέπεις την αρετή σε συνάρτηση με το περιβάλλον. Μπορεί όμως να αλλάξουν τα πράγματα και αρετές να εμφανιστούν εκεί που δεν το περίμενε κανείς.
Άρα η απάντησή μου είναι: Έχουμε αρετές που μπορούμε να βελτιώσουμε, αλλά βελτιώνουμε μόνο αυτές που μας υποδεικνύει το περιβάλλον μας. Αν νομίζουμε ότι δεν είμαστε καλά, διότι δεν είαμστε αποδοτικοί τότε μια αλλαγή περιβάλλοντος ενδεχομένος να αναδείξει άλλες αρετές πιο αποδοτικές.
(Γι΄αυτό μετά από χωρισμό πρέπει να αλλάξεις κάτι, τόπο διαμονής ή εργασία!)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center