Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Μαθητής???? Αντιπρύτανης
Εγγραφή: 07 Απρ 2007 Δημοσιεύσεις: 91 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 15, 2007 1:49 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εάν κάποιος φιλόμουσος και θαυμαστής του Θεοδωράκη έχει το κομμάτι (άνοιξε το παράθυρο σου ) γερμανικής παραγωγής από το θεατρικό έργο του ομότιτλου
ας με ενημερώσει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
georgemaus Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 712
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 22, 2007 9:55 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα έλεγα να ήμαστε λίγο πο προσεκτικοί με τον Θοδωράκη. Το οτι βρίσκεται εκεί που βρίσκεται δεν είναι τυχαίο. Υπάρχουν μουσικοί και μουσικοί. Εκείνοι όμως που κατορθώνουν να ενοποιήσουν έναν ολόκληρο λαό και να δημιουργήσουν πολιτισμική νεοελληνική ιστορία, είναι ελάχιστοι. Δύο το πολύ τρεις. Άλλο να συνθέτεις για μερικές παρέες και να τους ευφραίνεις μέχρι υστερίας και άλλο να συνθέτεις για έναν ολόκληρο λαό, να είσαι διαχρονικός και να γράφεις ιστορία. Η διαφορά είναι ζήτημα ύψους. Σέβομαι την προσωπική γνώμη του καθενός, αλλά ο Θοδωράκης έιναι ο Θοδωράκης και ο Σιδηρόπουλος Σιδηρόπουλος. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Appolonios Επιστημονικός Συνεργάτης
Εγγραφή: 10 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 22 Τόπος: Πρέβεζα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 16, 2007 1:21 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τα βάλατε με το μπουζουκάκι
Δεν έχω κάτι να πω για τον Μ.Θ. απλά μακάρι να υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι στο χώρο της τέχνης γενικά και ας διαφωνούμε μαζί τους, αντί να υπάρχουν κάποιοι άλλοι που δεν έχουν σχέση με την τέχνη και μας γεμίζουν ντροπή.
Επειδή έχω σπουδάσει μουσική, πράγμα που το συνίστώ σε όποιον έχει παιδιά να τα στείλει σε ένα ωδείο γιατί η μουσική καλλιεργεί την ψυχή πάνω απ' όλα και μετά τ' αυτιά, δε μου αρέσει το προσωπικό στυλ του Μ.Θ. στη μουσική. Αν ζούσα σε άλλες εποχές ίσως μου άρεσαν τα εμβατήρια και αν εξαιρέσεις τις κλασικές συμφωνίες του Μίκη όλα τα υπόλοιπα είναι σε ρυθμό εμβατηρίου. Ακόμα και το απλό τραγούδι η Μαργαρίτα η μαργαρώ θυμίζει εμβατήριο για παράδειγμα. Η έντονη χρήση του τύμπανου στη μουσική του αποτελεί υπογραφή. Σε κάποιες άλλες εποχές λοιπόν, δύσκολες εποχές για τον τόπο όπου ο λαός είχε ανάγκη να εμψυχωθεί η μουσική του Μίκη ήταν φάρμακο. Τώρα όσο για τις πολιτικές του επιλογές αν και με στεναχώρησε που είδα έναν αριστερό καλλιτέχνη υπουργό της δεξιάς, θεωρώ ιερό το ότι πλήρωσε για τα πιστεύω του και δεν έχω δικαίωμα να τον κρίνω από τον καναπέ, μιας και ανήκω σε μεταγεννέστερη γενιά που του χρωστάει τουλάχιστον ένα ευχαριστώ. Η ιστορία κρίνει κι εμείς απλά την γράφουμε. Ας κρίνει η ιστορία και το Μίκη και το "Καραμανλής ή τανκς που είχε πει κάποτε". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 16, 2007 12:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μαθητής???? έγραψε: | Εάν κάποιος φιλόμουσος και θαυμαστής του Θεοδωράκη έχει το κομμάτι (άνοιξε το παράθυρο σου ) γερμανικής παραγωγής από το θεατρικό έργο του ομότιτλου
ας με ενημερώσει |
Όχι, αλλά έχω 6 δισκάκια 45 στροφών του ΜΘ από Βουλγαρία. Το ένα έχει το τραγούδι για την ελευθερία με βουλγάρικο στίχο, 1968, και μάλλον δεν υπάρχει. Φοβάμαι να πω ότι και ο ίδιος ο ΜΘ αγνοεί αυτό το τραγούδι.
Αν σε ενδιαφέρει, το συζητάμε.
κμ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Μαθητής???? Αντιπρύτανης
Εγγραφή: 07 Απρ 2007 Δημοσιεύσεις: 91 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 16, 2007 1:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Προς abc το κομμάτι που ανέφερα το τραγουδάει η Τζούλι Ντένις σε αγγλικό στίχο μοιάζει με μπλουζ αλλά αποκαλύπτετε σε χασάπικο εκ μαγείας
Είναι από το θεατρικό έργο (Άνοιξε το παράθυρο σου ) γερμανικής παραγωγής
Εάν ξέρεις κάτι θα χαρώ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
σώγαμπρος Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 27 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 2 Τόπος: ...άγονος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 28, 2007 12:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
O Θ(ε)οδωράκης γεννήθηκε για να γράψει 3 τραγούδια.
Τρία μοναχά.
Τα εξής:
1) "Ανοίγω το στόμα μου".
2) "Κράτησα τη ζωή μου" και
3) "Στα περβόλια"
Υπήρξε μέγιστος -μουσικά- ως τα 45 του, ως τότε δηλαδή που ένοιωθε ερωτεύσιμος και δυνατός.
Κι όταν λέω "μέγιστος -μουσικά", εννοώ ότι κέντησε μελωδίες στέρεες, πρωτότυπες και περίτεχνες συνάμα, γιατί βέβαια, ..."τραγουδοποιός" ήταν περισότερο παρά συνθέτης.
Το Θ(ε)οδωράκη τον "έπλασαν" οι συγκυρίες.
Πολλοί, θα μπορούσε, να 'ταν στη θέση του.
Έτυχε σ' αυτόν ο κλήρος.
Τα βρήκε όλα 'μπρός του, ωραία, πρόσφορα κι "έτοιμα" ( Ρίτσο, Ελύτη, Μπιθικώτση, Χιώτη), γιατί έτσι έπρεπε να γίνει.
Ο Θ(ε)οδωράκης ήταν μοιρόγραφτος κι άμοιαστος.
Ποιος Σιδηρόπουλος και ποιοι Σώκρατες . . .
Όσο για το μπουζούκι, τρύπωσε με τον ήχο του-πλέον- βαθιά, όχι μόνο στ' αυτί του έλληνα, αλλά σε κάθε γωνίτσα του ελλαδικού χώρου, με τραγούδια σαν τα "Συννεφιασμένη Κυριακή", "Κάνε λιγάκι υπομονή", "Κάποια μάνα αναστενάζει" κ.λ , που δεν τρέχει μία αν ...χαλάει και κάναν αμύητο. _________________ Οι κατσαρίδες στη Βουλή,
ψοφήσαν, από χρόνια !
Καμιά δεν άντεξε να ζει,
ν' ακούει τα κωθώνια. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 29, 2007 3:51 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τραγουδοποιούς συνήθως λέμε όσους γράφουν και τους στίχους και τη μουσική ενός τραγουδιού. Ο Θεοδωράκης δεν είναι κατα βάση τραγουδοποιός αλλά συνθέτης. _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Iosif Iakovatos Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Αύγ 2007 Δημοσιεύσεις: 216 Τόπος: Lefkada
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 27, 2007 4:53 pm Θέμα δημοσίευσης: ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ vs ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ |
|
|
Υπάρχει ένας Έλληνας μουσικοσυνθέτης ο οποίος για πολλούς συναδέλφους του θεωρείται ο αναμορφωτής της δυτικής μουσικής. Η αλήθεια είναι πως τώρα τελευταία τον ανακάλυψα (τυχαία) και ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται μουσικοί αυτού του επιπέδου, να είναι ελάχιστα γνωστοί στο πλατύ κοινό. Παρακάτω παραθέτω μερικά στοιχεία γι' αυτόν:
Ο Γιάννης Χρήστου (8 Ιανουαρίου 1926 — 8 Ιανουαρίου 1970) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες και φιλοσόφους της μουσικής του 20ού αιώνα, διεθνώς γνωστός ως Jani Christou.
Κύριο χαρακτηριστικό της ζωής και του έργου του ήταν οι έντονες φιλοσοφικές και μεταφυσικές του ανησυχίες, τις οποίες συσχέτιζε άμεσα με την μουσική, προσπαθώντας να αναδείξει την πανανθρώπινη θρησκευτική, μεταφυσική και μυστικιστική της διάσταση, πέρα από ιστορικές περιόδους, τεχνοτροπίες, πολιτισμούς και συγκεκριμένα θρησκευτικά δόγματα.
‘Έχοντας βαθιές γνώσεις φιλοσοφίας, ψυχολογίας, θρησκειολογίας, κοινωνικής ανθρωπολογίας, Ιστορίας της Τέχνης αλλά και αποκρυφισμού, ανέπτυξε το δικό του φιλοσοφικό σύστημα και τη δική του ορολογία για μια μεταφυσική της μουσικής και προσπάθησε ιδιαίτερα με τα τελευταία του έργα να υλοποιήσει τις ιδέες του σε ένα ευρύτερο «μεταμουσικό» πλαίσιο, όπου η μουσική ήταν κάτι πέρα από μουσική, συνεργαζόμενη με πολλές τέχνες με έναν νέο, υπερβατικό και λυτρωτικό τρόπο.
Βιογραφικά στοιχεία
Ο Γιάννης Χρήστου γεννήθηκε στη συνοικία «Ηλιούπολις» του Καΐρου στις 8 Ιανουαρίου του 1926 και μεγάλωσε στην κοσμοπολίτικη Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, όπου πήρε και τα πρώτα μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε ετών.
Ο πατέρας του, Ελευθέριος (Τέρης) Χρήστου, ήταν εύπορος βιομήχανος της ελληνικής παροικίας, ιδιοκτήτης εργοστασίου σοκολατοποιίας, και η μητέρα του, Καλλιόπη (Λιλίκα) Ταβερνάρη, κυπριακής καταγωγής, ήταν ποιήτρια αλλά και πνευματίστρια, γεγονός που συνέβαλε στις μετέπειτα καλλιτεχνικές, φιλοσοφικές και μεταφυσικές του ανησυχίες.
Ο μουσικοκριτικός και μουσικολόγος Γιώργος Λεωτσάκος καταφέρεται με μένος εναντίον της μητέρας του συνθέτη και υποστηρίζει ότι η προσωπικότητά της ήταν «προβληματικότατη», τραυματίζοντας καθοριστικά τον ψυχισμό και των δύο παιδιών της [1].
Ο Χρήστου συνέχισε τις μουσικές του σπουδές με την διάσημη πιανίστα Τζίνα Μπαχάουερ, ενώ φοιτούσε στα καλύτερα αγγλόφωνα σχολεία της Αλεξάνδρειας. Το 1939 οι γονείς του χώρισαν και ο δεκατριάχρονος Γιάννης μαζί με τον αδελφό του παρέμειναν με τον πατέρα τους, πράγμα ασυνήθιστο για την εποχή. Τελειώνοντας το σχολείο, ο πατέρας του τον έστειλε στην Αγγλία για να σπουδάσει οικονομικά, ελπίζοντας να αναλάβει στη συνέχεια τις οικογενειακές επιχειρήσεις, κάτι που δε συνέβη.
Ο Χρήστου, αν και πήρε τελικά το πτυχίο του στα οικονομικά, προτίμησε να σπουδάσει φιλοσοφία με τον Λούντβιχ Βιτγκενστάιν και τον Μπέρτραντ Ράσελ στο Καίμπρητζ, καθώς και ανώτερα θεωρητικά της μουσικής με διάφορους δασκάλους, ανάμεσα στους οποίους και ο Χανς Ρέντλιχ, μαθητής και βιογράφος του Άλμπαν Μπεργκ. Τις μουσικές του σπουδές τις συνέχισε στην Ιταλία (Σιένα, Γκάβι και Ρώμη, 1949-1953) με τους Βίτο Φράτσι και Μπρούνο Λαβανίνο, ενώ την ίδια χρονική περίοδο ασχολήθηκε σε βάθος και με την αναλυτική ψυχολογία, επηρεαζόμενος και από τον αδερφό του, ο οποίος σπούδαζε εκείνη την εποχή στο Ινστιτούτο Γιουνγκ στη Ζυρίχη.
Επιστρέφοντας στην Αίγυπτο αφοσιώθηκε στην σύνθεση, δουλεύοντας αρκετές ώρες την ημέρα. Το 1956 παντρεύτηκε την παιδική του φίλη Θηρεσία (Σία) Χωρέμη, ζωγράφο, με την οποία απέκτησε τρία παιδιά. Την ίδια χρονιά σκοτώθηκε ο πολυαγαπημένος του αδερφός σε τροχαίο δυστύχημα, γεγονός που θα τον σημάδευε αφάνταστα για όλη του τη ζωή, προοιωνίζοντας ταυτόχρονα και ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας για τον ίδιο.
Το 1960, με τις εθνικοποιήσεις του Νάσερ, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Αλεξάνδρεια, όπως και οι περισσότεροι εύποροι Έλληνες της Αιγύπτου. Εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στην Χίο, όπου είχε επίσης αρκετή οικογενειακή περιουσία. Τα τελευταία του χρόνια διέμενε κυρίως στην Αθήνα, όπου και ασχολήθηκε, εκτός από την σύνθεση, με την προώθηση της πρωτοποριακής ελληνικής μουσικής.
Η οικονομική του άνεση του προσέφερε τη δυνατότητα να μην χρειαστεί ποτέ να αναζητήσει εργασία σε Ωδεία (τα οποία δεν εκτιμούσε ιδιαίτερα ως εκπαιδευτικό θεσμό) ή σε άλλους μουσικούς φορείς, ούτε να αναλάβει ποτέ θέση ευθύνης σε οποιοδήποτε μουσικό ίδρυμα ή επιτροπή, με εξαίρεση μία και μοναδική φορά, το 1962, ως μέλος κριτικής επιτροπής διαγωνισμού σύγχρονης μουσικής, τον οποίο διοργάνωνε ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο Γιάννης Χρήστου σκοτώθηκε με τραγικό τρόπο σε τροχαίο δυστύχημα τη νύχτα της 8ης Ιανουαρίου 1970, κατά την επιστροφή του στο σπίτι από εορτασμό των γενεθλίων του. Στο ίδιο δυστύχημα σκοτώθηκε και η γυναίκα του, η οποία εξέπνευσε δέκα ημέρες αργότερα, αφήνοντας τα τρία τους παιδιά ορφανά.
Εργογραφία
•Η Μουσική του Φοίνικα για ορχήστρα σε πέντε συνεχή μέρη (1949)
•Συμφωνία αρ. 1 για μεσόφωνο και ορχήστρα σε τρία συνεχή μέρη (1950)
•Λατινική Λειτουργία για μικτή χορωδία, χάλκινα και κρουστά (1953)
•Έξι Τραγούδια σε ποίηση Τ. Σ. Έλιοτ για μεσόφωνο και πιάνο (1955), μεταγραφή για μεσόφωνο και ορχήστρα (1957)
•Συμφωνία αρ. 2 για μικτή χορωδία και ορχήστρα σε τρία μέρη (1958)
•Μετατροπές (Patterns and Permutations) για ορχήστρα (1960)
•Τοκάτα για πιάνο και ορχήστρα (1962)
•Αισχύλου Προμηθέας Δεσμώτης για ηθοποιούς, χορό, ορχήστρα και μαγνητοταινία (1963)
•Greece: The inner world (1964), πρόγραμμα για την αμερικανική τηλεόραση με αποσπάσματα από τις τραγωδίες: Ευριπίδη Εκάβη, Σοφοκλή Οιδίπους Τύραννος και Αισχύλου Προμηθέας Δεσμώτης
•Πύρινες Γλώσσες για μεσόφωνο, τενόρο, βαρύτονο, μικτή χορωδία και ορχήστρα (1964)
•Αισχύλου Αγαμέμνων για ηθοποιούς, χορό και ορχήστρα (1964)
•Αισχύλου Πέρσες για ηθοποιούς, χορό, ορχήστρα και μαγνητοταινίες (1965)
•Μυστήριον για αφηγητή, ηθοποιούς, 3 χορωδίες, ορχήστρα και μαγνητοταινία (1966)
•Πράξη για 12 για 11 έγχορδα και έναν πιανίστα-μαέστρο (υπάρχει επίσης και εκδοχή με 40 έγχορδα) 1966
•Αριστοφάνη Βάτραχοι για ηθοποιούς, χορό, ορχήστρα και μαγνητοταινίες (1966)
•Η Κυρία με τη Στρυχνίνη για γυναίκα σολίστα βιόλας, 5 ηθοποιούς, οργανικό σύνολο, μαγνητοταινίες, διάφορα ηχητικά αντικείμενα και ένα κόκκινο πανί (1967)
•Οιδίπους Τύραννος ως μουσική για φιλμ (1968)
•Αναπαράσταση Ι (αστρωνκατοιδανυκτερωνομηγυριν) για βαρύτονο, βιόλα και οργανικό σύνολο (1968)
•Αναπαράσταση ΙΙΙ (Ο Πιανίστας) για ηθοποιό, οργανικό σύνολο και μαγνητοταινίες (1968)
•Επίκυκλος για continuum και σύνθετο σύνολο εκτελεστών για το continuum και χορευτών για τα «χάπενινγκς» (1968)
•Εναντιοδρομία για ορχήστρα (1968)
•Οιδίπους Τύραννος για μαγνητοταινία (1969) _________________ Volentem ducunt fata, nolentem trahunt.
http://www.esperida.wordpress.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 28, 2007 3:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Έχω όλα τα έργα του Γιάννη Χρήστου και ειλικρινά το άτομο δεν παίζεται...μην περιμένεις να αναγνωριστεί ποτέ το έργο του! Με την ηλιθιότητα και το φανατισμό που κυριαρχεί τέτοιοι άνθρωποι θα μένουν στο περιθώριο. Έφυγε μεσόκοπος σε τροχαίο... βέβαια ήταν και λίγο γεια σου εδώ που τα λέμε! _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 08, 2007 6:24 pm Θέμα δημοσίευσης: Πουλάω δισκάκια 45 στροφών του ΜΘ - ΜΟΝΑΔΙΚΑ!!! |
|
|
Δισκάκια 45 στροφών με τον γενικό τίτλο: «Τα τραγούδια του Μίκη θα τραγουδιούντε – Τραγούδια για την ελευθερία, τον έρωτα και τον ήλιο»: Αυτές τις μέρες ξεκινά η δική κατά του μεγάλου συνθέτη και αγωνιστή της ελευθερίας Μ.Θ. … Μαζί με τον εργαζόμενο ελληνικό λαό η δική μας (βουλγάρικη) πολιτιστική κοινότητα και οι πολυπληθείς θαυμαστές του Μ.Θ., που κέρδισε την συμπάθεια των προοδευτικών ανθρώπων του κόσμου, επιμένουμε να σταματήσει η δίκη και η προσπάθεια φίμωσης της φωνής του Μίκη.
Η μετάφραση του κειμένου είναι δική μου και κατά λέξη.
Τραγούδι για την Ελευθερία
Μουσική Μ. Θεοδωράκης
Βουλγάρικοι στοίχοι – Ν. Βάλτσεβ
Τραγουδά ο Στέριος Τασκούδης
(«Τραγούδι για την Ελευθερία» - έτσι ονόμασε ο Μ.Θ. το τραγούδι, που αφιέρωσε στην ελληνική νεολαία. Μυστικά, με πολλές δυσκολίες το τραγούδι στάλθηκε από την Αθήνα, όπου κυριαρχούσε η χούντα, στην εφημερίδα «Λιτερατούρναγια γκαζέτα» (Εφημερίδα για τον Πολιτισμό) της ΕΣΣΔ.)
Πάνω από την ελληνική γη,
Κάτω από τον ελληνικό ουρανό,
Πάτησε μαύρη νύχτα, σύντροφοι.
Κλάψτε με το δικό μου κλάμα,
Κλάψτε με την δική μου οργή,
Για την δική μου γη, σύντροφοι.
Καρφωμένη σε λόγχη,
Σταυρωμένη,
Καταπατημένη είναι αυτή, σύντροφοι.
Ενώ η θάλασσα είναι τρυφερά γαλάζια,
Και στις ελιές τραγουδάει αγέρας.
Μας φωνάζει την νύχτα ο νότιος ουρανός,
Γεμάτος με αστέρια και φεγγαρίσια λάμψη.
Αλλά το κάλεσμά του είναι τόσο μακρινό,
Και η ακτή είναι ακτή δίχως τραγούδι.
Και λάμπει μπροστά μας η ελληνική θάλασσα,
Γεμάτη με λύπη και άδειες βάρκες.
Αγκαλιάστε μας, νέοι άνθρωποι,
Βοηθήστε μας, αγαπητοί άνθρωποι,
Για να κατέβει πάλι ο ήλιος σε μας,
Και να σταματήσει το φεγγάρι σε κάθε όρμο.
Για όλους είναι το φως,
Για όλους είναι η ελευθερία.
Ας είναι κάθε χρώμα,
Ας είναι κάθε ακτίνα,
Δική σας και δική μας,
σύντροφοι πιστοί.
«Τώρα εμείς έχουμε ένα ιδανικό, έναν κοινό στόχο – να ξεπλύνουμε από το πρόσωπο της Ελλάδας την ντροπή της τυραννίας με κάθε θυσία. Στις καρδιές μας καίει πικρό μίσος για τους τυράννους – τους καταπατητές του συντάγματος, τους καταστροφείς της δημοκρατίας, τους εχθρούς της ελευθερίας, τους προδότες του έθνους, που φαντάζονται – γράφει ο Μ.Θ. - ότι με την βία θα γονατίσουν τον αδούλωτο λαό μας. Αυτοί μπορούν να είναι σίγουροι, ότι σύντομα θα τρέμουν μπροστά στην οργή του γενναίου ελληνικού λαού και τότε δεν θα υπάρχει γωνιά της ελληνικής γης, όπου να μπορούν να κρυφτούν.»
Τραγουδήστε, αηδόνια.
Αφιερωμένο στον Μ.Θεοδωράκη
Μουσική Ζ. Λεβί
Στοίχοι Ο. Ορλίνοβ
Τραγουδά Κ. Καραγκεοργκίεβ, Σίσι Στάνεβα και Π. Γαζέμβας
Υπάρχει παροιμία παλιά-παλιά,
‘Οτι σε κλουβί το αηδόνι δεν τραγουδάει.
Βρόντηξε η πόρτα,
‘Εκανε κρότο η κλειδαριά,
Το αηδόνι της Ελλάδας που είναι;
Μάλλον οι παροιμίες παλιώνουν,
Τραγουδάει ο Μίκης στο κλουβί, δεν σταματά.
Τα αηδόνια στην Θεσσαλονίκη και στον Πειραιά,
Τα τραγούδια του Μίκη ερμηνεύουν, ερμηνεύουν.
Τραγουδήστε αηδόνια και για τον Μίκη,
Οι άνθρωποι του αηδονιού είναι πιστοί.
Ακούτε τις ήσυχες φωνές,
Πως ξυπνάν τις παλιές ταβέρνες.
‘Ησυχες κιθάρες ήσυχα παίζουν,
Ακούει η γη του Μίκη την φωνή.
Ακούτε, σε σκιερές ελιές,
Τα τραγούδια του Μίκη θροιζουν.
Ακούτε, στα γαλάζια κύματα,
Ο ρυθμός στα κουπιά μεταδίδεται.
Με τα τραγούδια την νύχτα η ζεστή αύρα,
Από τον ‘Ολυμπο κατεβαίνει ήσυχα, ελαφρά,
Σταματά πάνω από την σιωπηλή Ακρόπολι,
Και πετά προς τον κόσμο μακριά, μακριά.
Τραγουδήστε αηδόνια και για τον Μίκη,
Οι άνθρωποι του αηδονιού είναι πιστοί.
Ακούτε τις ήσυχες φωνές,
Πως ξυπνάν τις παλιές ταβέρνες.
‘Ησυχες κιθάρες ήσυχα παίζουν,
Ακούει η γη του Μίκη την φωνή.
Θέλω αγάπη
Μουσική Μ. Θεοδωράκης
Βουλγάρικοι στοίχοι Μ. Σπάσοβ
Τραγουδά Μαργαρέτα Νικόλοβα
Δεν θέλω εγώ φιλιά από λύπη,
Μπορώ και χωρίς αυτά να περάσω.
Επιθυμώ χάδια με πύρινη πνοή,
Σαν τα θαλασσινά κύματα δυνατά.
Εγώ δυνατά πιστεύω,
‘Οτι αγάπη θα ανάψει σε μένα,
Και αυτή θα είναι σαν πύρινο στοιχειό.
Θα με σηκώσει σαν στρόβιλος ορμόμενος,
Και άγνωστο κόσμο ξαφνικά θα μου αποκαλύψει.
Τότε για μένα ο χρόνος ας σταματήσει ,
ώσπου να βλέπω αγάπη με πύρινη πνοή να πίνω.
Η ψυχή πάλι υποφέρει χωρίς χάδια,
Και η φτωχή καρδιά μαραίνεται.
Γι’ αυτό δεν μπορώ πάντα έτσι,
με λαχτάρες φοβισμένες να ζω εγώ.
(ελληνικά) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
paulosA Επίκουρος
Εγγραφή: 15 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 46
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 20, 2008 8:30 pm Θέμα δημοσίευσης: MΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ |
|
|
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος(αυτός ο πολύ μεγάλος ποιητής-στιχουργός) είπε σε μια συνέντευξή του:
"Όλοι οι ποιητές και λογοτέχνες να συγκεντρωθούν δε βγάζουν ούτε σταγόνα μπροστά στη θάλασσα που έδωσε ο Μίκης.Άγγιξε τις καρδιές των ανθρώπων, νικώντας το χρόνο.Είναι δύναμη ώθησης, δράσης και δημιουργίας". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 21, 2008 8:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Επίσης να πούμε ότι ο Θεοδωράκης άνοιξε το δρόμο για το έντεχνο λαικό τραγουδι με τον Επιτάφιο του Ρίτσου. Δίσκος σταθμός! Αν και όλα τα τραγούδια τα επισκιάζει το Ασμα "Μέρα μαγιού".
Πάντως τλωρα τελευταία όποτε βγαίνει και μιλάει φαίνεται ότι τα χει ψιλοχάσει. _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 24, 2008 1:12 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συμφωνώ με τα παραπάνω, αλλά τώρα... ο ΜΘ μου την εντύπωση ότι είναι ένας μώλυξ που δεν αφήνει βραβείο για βραβείο.
Γενικότερα για το έργο του θα έλεγα ότι πέραν των θετικών του και της συμβολής του στην ιστορία, όμως διακατέχεται βρε παιδί μου , από τη ... νεκροφιλία ενός 'ριζοσπαστικού" πατριωτισμού ! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
LSNM Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 1953
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 24, 2008 8:43 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σταμάτησαν οι Αμερικάνοι να μας χτυπούν ;
ε, δεν υπάρχει πτωμα δεν υπάρχει νεκροφιλια
κάτσε με τον Νίμιιτς (και μας) να πάει ολόστραβο το Σκοπιανό και να δεις για πότε ξαναγίνεται επίκαιρος ... κάτσε να πονέσουμε πολύ ...
στα σύνορα (τα Σερβικά) πάντως με το Κόσοβο ο Θεοδωράκης ήδη βασιλεύει ... _________________ Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 24, 2008 9:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δισκάκια 45 στροφών με τον γενικό τίτλο: «Τα τραγούδια του Μίκη θα τραγουδιούντε – Τραγούδια για την ελευθερία, τον έρωτα και τον ήλιο»: Αυτές τις μέρες ξεκινά η δική κατά του μεγάλου συνθέτη και αγωνιστή της ελευθερίας Μ.Θ. … Μαζί με τον εργαζόμενο ελληνικό λαό η δική μας (βουλγάρικη) πολιτιστική κοινότητα και οι πολυπληθείς θαυμαστές του Μ.Θ., που κέρδισε την συμπάθεια των προοδευτικών ανθρώπων του κόσμου, επιμένουμε να σταματήσει η δίκη και η προσπάθεια φίμωσης της φωνής του Μίκη.
Τα πουλάω - 20.000 εωροπουλα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|