Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ο Κλεάνθης Γρίβας γράφει στο περιοδικό "Ζενίθ"

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 813
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 17, 2007 11:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Ο Κλεάνθης Γρίβας γράφει στο περιοδικό "Ζενίθ" Απάντηση με Συμπερίληψη

Αξίζει να διαφημίζονται καλές προσπάθειες.
Το περιοδικό "Ζενίθ" είναι ένα περιοδικό που ξεφεύγει από την συνηθισμένη ουφολογία, συνωμοσιολογία, λιακολογία κτλ
Στο τεύχος Φεβρουαρίου είχε δυνατό άρθρο-εισαγωγή στην Αθεολογία και μια σοβαρή κριτική των Μονοθειστικών θρησκειών.
Το άρθρο υπογράφει ο Κλεάνθης Γρίβας και παραθέτω ένα απόσπασμα:
(για να μη λένε μερικοί ότι κάποια πράγματα τα υποστηρίζει μόνο ο κακός Σακαφλιάς)

ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

Παράθεση:
Σε θέματα επιστήμης η Εκκλησία απατάται ανέκαθεν σε όλα: μπροστά σε μια επιστημολογική αλήθεια αυτή διώκει τον ερευνητή. Από την ιστορία τns σχέσns της με το χριστιανισμό έχει προκύψει ένας σημαντικότατος αριθμός από βλακείες και ηλιθιότητες. Από την απόρριψη τns υπόθεσης περί ηλιοκεντρισμού στην αρχαιότητα έως τις σύγχρονες καταδίκες τns γενετικής μηχανικής μεσολαβούν 25 αιώνες ζημιάς για την ανθρωπότητα.

Ένας από τους βασικούς άξονες αυτής της αντιεπιστημονικής μανίας; Η μόνιμη και λυσσαλέα καταδίκη των υλιστικών υποθέσεων. Η μεγαλοφυής ιδέα του Λεύκιππου και του Δημόκριτου, οι οποίοι, τον 5ο αιώνα πριν την κοινή εποχή, ανακάλυψαν το άτομο χωρίς να διαθέτουν τα υλικά μέσα να επιβεβαιώσουν τη διαίσθηση τους, δεν παύει να εκπλήσσει... Και το συμπέρασμα ότι η διευθέτηση αυτών των ατόμων εξηγεί τη σύσταση κάθε ύλης, άρα και του κόσμου.
Από τον Λεύκιππο ως τον Διογένη τον Οινοανδέα, περνώντας από τον Επίκουρο, τον Λου-κρήτιο και τον Φιλόδημο από τα Γάδαρα, η παράδοση των πυρηνικών παραμένει ζωντανή. Συντηρείται για οκτώ αιώνες μέσα στην ελληνική και τη ρωμαϊκή αρχαιότητα...
Η Εκκλησία χτυπά παντού όπου εμφανίζεται μια υποψία υλισμού. Όταν πεθαίνει ο Τζορνιάνο Μπρούνο, που τον έκαψαν οι χριστιανοί στην πυρά του Κάμπο ντέι Φιόρι το 1600, δεν θυσιάζεται τόσο για την αθεΐα (ποτέ δεν αρνήθηκε την ύπαρξη του θεού) όσο για τον υλισμό: δηλώνει ότι ο Θεός είναι άπειρος όσο και ο κόσμος...
Η ίδια παρατήρηση ισχύει και για τον Γαλιλαίο, τον εμβληματικό αντιπρόσωπο του μίσους τns Εκκλησίας για την επιστήμη και της διαμάχης μεταξύ πίστης και Λογικής. Ο θρύλος διατήρησε την ιστορία του ηλιοκεντρισμού: ο πάπας και οι συν αυτώ τον καταδικάζουν διότι υποστηρίζει την υπόθεση τns Γης δορυφόρου ενός Ήλιου τοποθετημένου στο κέντρο του σύμπαντος.
Ο Iωάννης ο Xρυσόστομος, στον Πρώτο λόγο κατά των Ανόμοιων, έχει πολύ δίκιο να προσυπογράφει την έκκληση του Παύλου από την Ταρσό που διακηρύσσει προς Κορινθίους ως αφορμή αγαλλίασης: γνώσις θέλει καταργηθή προς Κορινθίους Α', ιγ8

Η καταδίκη κάθε επιστημονικής αλήθειας (Tnς ατομικής θεωρίας, της υλιστικής επιλογής, τns ηλιοκεντρικής αστρονομίας, τns γεωλογικής χρονολόγησης, τns Θεωρίας τnς προσαρμογής και κατόπιν της εξέλιξης, τns ψυχαναλυτικής θεραπείας, τns γενετικήs μηχανικής) ιδού οι επιτυχίες του Παύλου από την Ταρσό, που έκανε έκκληση να αφανιστεί η γνώση. Το σχέδιο πέτυχε πέραν πάσης προσδοκίας! Καταλαβαίνουμε ότι, για να κατορθώσει αυτό το απίστευτο ποσοστό επιτυχίας στην αποτυχία, η Εκκλησία χρειάστηκε να επιδείξει απερίγραπτη αποφασιστικότητα! Οι διώξεις, οι καταχωρίσεις στον Ίντεξ, οι καταδίκες στην πυρά, οι μηχανορραφία της Ιερής Εξέτασης, οι φυλακίσεις, οι δίκες, δεν έχουν τελειωμό...

_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
lakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Νοέ 2006
Δημοσιεύσεις: 193

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 17, 2007 11:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ε ρε φωτιά που σου χρειάζεται....Είσαι τυχερός που ζεις σήμερα και σε ανέχεται η εν χριστώ κοινωνία μας..αντίχρηστε...
Ακου τον 5ο αιώνα πριν την κοινή εποχή,...
Ρε δεν τολμάς να πεις ούτε το όνομά του..
Θου κύριε φυλακή τω στόματί μου..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center