Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ελληνική γλώσσα και διαδίκτυο.
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ορφεύς
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 05, 2003 9:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ελληνική γλώσσα και διαδίκτυο. Απάντηση με Συμπερίληψη

Τον τελευταίο καιρό το διαδίκτυο εξαπλώνεται όλο και περισσότερο στην Ελλάδα. Οι Έλληνες χρήστες του αυξάνονται αλματωδώς χρόνο με το χρόνο, ενώ το μέσο αυτό βρίσκει ανταπόκριση σε κάθε κοινωνικό
στρώμα.

Ενώ όμως το Internet παλαιότερα ήταν ως επι το πλείστον μέσο ενημέρωσης (μονομερής επικοινωνία απο την ιστοσελίδα στον άνθρωπο) τώρα πια τείνει να γίνει μέσο ανταλλαγής απόψεων και τόπος
διεξαγωγής συζητήσεων (αμφίδρομη επικοινωνία ανθρώπου με άνθρωπο). Και όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε,το μέσο αυτό της επικοινωνίας δεν μπορεί παρα να είναι η γλώσσα και πιο συγκεκριμένα ο γραπτός λόγος, που πάντοτε υπήρξε πιο προσεγμένος απ'τον προφορικό.

Πριν την έλευση του Internet, το προνόμιο του γράφειν προς ευρεία ανάγνωση το είχαν αποκλειστικά συγγραφείς, δημοσιογράφοι και επαγγελματίες αρθρογράφοι. Το αρνητικό αυτής της κατάστασης ήταν
οτι δεν υπήρχε πολυφωνία, δηλαδή ποικιλία απόψεων. Ένα εξαιρετικά θετικό στοιχείο, ωστόσο, ήταν οτι ο γραπτός λόγος που συναντούσαμε ήταν ορθογραφημένος, συντακτικά και γραμματικά ορθός, και νοηματικά δομημένος. Αυτό οφειλόταν στο γεγονός οτι οι άνθρωποι αυτοί
είχαν αφιερώσει χρόνο στο κείμενό τους πριν το δημοσιεύσουν, ακριβώς επειδή αγαπούσαν τη γλώσσα (και λόγω επαγγέλματος) και επεδίωκαν το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τη δουλειά τους.

Τώρα πια όμως, κάθε χρήστης του διαδικτύου έχει θεωρητικά και πρακτικά τη δυνατότητα να γίνει εύκολα εκδότης μιας ηλεκτρονικής εφημερίδας, συγγραφέας ενός ηλεκτρονικού βιβλίου η απλά να συγγράψει ένα μικρού μεγέθους άρθρο που θα απευθύνεται, δυνητικά,σε εκατομμύρια
αναγνωστών. Αυτό εξασφαλίζει (;) πολυφωνία αλλά ΔΕΝ εξασφαλίζει σε καμμία περίπτωση ορθότητα γραπτού λόγου.

Το κείμενο πλέον δεν το γράφει ένας ώριμος και πεπαιδευμένος άνθρωπος, ένας επαγγελματίας του λόγου, ένας έμπειρος γνώστης και χρήστης της γλώσσας. Συγγραφέας τώρα πια μπορεί να είναι
ο μαθητής, ο φοιτητής, ο υπάλληλος που στον ελεύθερο χρόνο του αποφάσισε να ανταλλάξει τις απόψεις του με κάποιον συνάνθρωπό του. Κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει βέβαια οτι οι προαναφερθέντες γνωρίζουν, στοιχειώδεις έστω, κανόνες εκφοράς λόγου.Έτσι λοιπόν, έχουμε για πρώτη φορά δημόσια γραπτά με ορθογραφικά λάθη, ασυνταξίες, λάθη στη γραμματική, γραμμένα στα λεγόμενα "Greeklish" και νοηματική ασυναρτησία.

Θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει οτι εφ'όσον οι κανόνες υπάρχουν, δεν βλάπτει η ύπαρξη μερικών παραβατών, αφού στα σχολεία διδάσκεται η ορθή ελληνική γλώσσα (;). Θα του θύμιζα τότε οτι ο κανόνας είναι απόρροια μαζικής αποδοχής μιας κατάστασης και όχι το αντίθετο. Όταν
λοιπόν η παράβαση γίνεται φαινόμενο συνηθέστερο της εφαρμογής του νόμου, τότε ο νόμος πάει περίπατο. Γι'αυτό άλλωστε και εκατομμύρια Αθηναίων σε καθημερινή βάση δε βρίσκουν θέση να "παρκάρουν" ενώ θα έπρεπε να μη βρίσκουν θέση να σταθμεύσουν.

Έτσι λοιπόν καλό θα ήταν να :

1ον) Αφιερώνουμε ώρα στο κείμενό μας. Τόσο στη συγγραφή του, όσο και στον έλεγχό του.

2ον) Συμβουλευόμαστε λεξικό ή βιβλίο κανόνων γραμματικής όπου νομίζουμε οτι είναι αναγκαίο.
Τα βιβλία αυτά δεν αφορούν μόνο μαθητές του δημοτικού !!!

3ον) ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ (greeklish) !!!! Θέτουμε τη γλώσσα μας σε μεγάλο κίνδυνο που φαίνεται μακρυπρόθεσμα. θα ακολουθήσει αναλυτικό
άρθρο μου για τους κινδύνους που εγκυμονούν τα "Greeklish".

Στη γλώσσα που μιλάμε έχουν γραφτεί τα σημαντικότερα κείμενα στην ιστορία του ανθρώπινου είδους. Έχουμε ευθύνη απέναντί της.


Μετα τιμής,
Ορφέας.
Επιστροφή στην κορυφή
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 06, 2003 10:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ φίλε Ορφέα

Διαπιστώνω ότι το σκεπτικό σου είναι αγνό και ανιδιοτελές προς το συμφέρον της ελληνικής παράδοσης. Όμως τα greeklish και μερικές ξένες λέξεις που έχουν εισβάλλει στην ελληνική γλώσσα είναι προϊόν μιας ιστορικής αναγκαιότητας.

Καταρχάς τα greeklish επινοήθηκαν γιατί πολλοί servers ανά τον κόσμο δεν υποστηρίζουν την ελληνική κωδικοσελίδα με αποτέλεσμα (ιδιαίτερα όταν στέλνεις κάποιο email) να τα βλέπεις κινέζικα. Φυσικά και όλοι θα ήθελαν να χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα, όμως αυτό λόγω τεχνικών δυσκολιών καθίσταται ανέφικτο. Η μόνη λύση ίσως θα ήταν να χρησιμοποιούμε τα greeklish τουλάχιστο σωστά.

Επιπλέον, όταν ένα προϊόν είναι επινόηση ενός ξένου πολιτισμού, είναι αναπόφευκτο να το γνωρίζεις με την ξενική αυτή ονομασία. Για παράδειγμα ποτέ δε θα πω τη λέξη ηλεκτρονικός υπολογιστής έναντι του "pc". Για φαντάσου να ονομάζουν την ελληνική φέτα για παράδειγμα white cheese. Δε θα σου κακοφαινόταν;

Σαν συμπέρασμα θα μπορούσα να πω ότι Έλληνας δεν είναι τόσο αυτός που χρησιμοποιεί σωστά την ελληνική γλώσσα, αλλά αυτός που μετέχει της ελληνικής παιδείας και του ελληνικού τρόπου σκέψης. Μέρος φυσικά αυτής της παιδείας είναι και η ελληνική γλώσσα, αλλά όχι και το πρωταρχικό.

Αν έχεις παρατηρήσει, οι ιατρικές για παράδειγμα επιστημονικές ορολογίες είναι όλες ελληνικές. Γιατί συμβαίνει αυτο; Γιατί κάποτε υπήρξε ο Ιπποκράτης και εισήγαγε όλες αυτές της ορολογίες στον παγκόσμιο τρόπο σκέψης. Αν έχουμε θέληση να διασώσουμε λοιπόν την ελληνική γλώσσα δεν αρκεί να είμαστε δογματικοί απέναντί της, αλλά να έχουμε το θάρρος και την πυγμή να αναπτύξουμε νέους επιστημονικούς ορίζοντες και νέες επιστήμες που εξαρχής θα είναι ελληνικές τόσο στη γλώσσα όσο και στη νοοτροπία τους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ορφεύς
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 07, 2003 3:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα διαφωνήσω κάθετα μαζί σου. Ιστορική αναγκαιότητα ήταν η καθιέρωση της δημοτικής ως επίσημη γλώσσα του ελληνικού κράτους.Ο μέσος Έλληνας (ο οποίος σαφώς δεν μπορούσε να επικοινωνήσει στην καθαρεύουσα) έπρεπε να είναι σε θέση να κατανοήσει τα κρατικά έγγραφα. Ιστορική αναγκαιότητα ίσως ήταν το μονοτονικό. Εδώ θα διατηρήσω κάποιες επιφυλάξεις ωστόσο, δεδομένου οτι εγώ που δεν γνωρίζω τη χρήση πολυτονικού, μπορώ άνετα να διαβάσω κείμενα γραμμένα στο πολυτονικό και οι κανόνες τονισμού που έμαθα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών όσο ήμουν μαθητής ήταν ιδιαίτερα εύκολοι (αν αυτό αποδεικνύει τίποτα).

ΟΜΩΣ : Η χρήση "Greeklish" ΔΕΝ ειναι ιστορική αναγκαιότητα ! Είναι λανθασμένη χρήση ενός μέρους της ελληνικής γλώσσας που εγκυμονεί κινδύνους !

Αν ένα κινητό τηλέφωνο δεν υποστηρίζει ελληνικούς χαρακτήρες είναι πρόβλημα του κατασκευαστή, όχι δικό μου. Αν το τηλέφωνο αυτό δεν έχει επιτυχία στην ελληνική αγορά ο κατασκευστής θα το καταλάβει και θα φροντίσει να διορθώσει το σφάλμα του. Αν αγοράσουμε τη συγκεκριμένη συσκευή με τη λογική "Δεν πειράζει, θα στέλνω μηνύματα σε greeklish", τότε ο κατασκευαστής δε θα βελτιώσει ποτέ το μοντέλο και εμείς αναγκάζουμε τη γλώσσα μας σε μια ακόμα έκπτωση.

Το ίδιο συμβαίνει και με τους servers. Αν κάποιος server δε υποστηρίζει ελληνικά, ας φροντίσει να τα υποστηρίξει ! Υπάρχει ο τρόπος και υπάρχουν και επιστήμονες που στο κάτω-κάτω χρυσοπληρώνονται για να φροντίζουν τους servers ώστε αυτοί να λειτουργούν στην εντέλεια. Και η υποστήριξη όλων των γλωσσών σε ένα χώρο όπως είναι το Internet είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ και όχι απλώς άνεση που προσφέρεται ως ένδειξη καλής θέλησης. Εξ'άλλου δεν μπορώ να φανταστώ οτι ένας επαγγελματικός server δεν έχει τη δυνατότητα να στηρίξει ελληνική κωδικοσελίδα, τη στιγμή που στην Ιαπωνία σχεδιάζεται μοντέλο Η/Υ που θα επικοινωνεί με τον χρήστη μέσω της Αρχαίας Ελληνικής!

Απο την εμπειρία μου πάντως μπορώ να σε διαβεβαιώσω οτι το πρόβλημα βρίσκεται στη νοοτροπία του χρήστη και όχι στον Η/Υ. Στις μέρες μας το 80% των Ελλήνων χρηστών Η/Υ χρησιμοποιεί Windows που σημαίνει οτι μπορεί πανεύκολα να εγκαταστήσει ελληνικές γραμματοσειρές. Απλά οι περισσότεροι έχουν βολευτεί με τα Greeklish είτε για να κρύβουν την ανορθογραφία τους (το να γράψεις "απάντισι" στα ελληνικά χτυπάει άσχημα, ενώ το "apantisi" είναι συνηθισμένο στα greeklish) είτε για να το παίζουν "cool" στα "νεανικά" chat.

Σωστά Greeklish ΔΕΝ υπάρχουν, όπως δεν υπάρχει υγιής ασθενής. Με την λογική των Greeklish η κυρία Διαμαντοπούλου θέλησε να κάνει την αγγλική δεύτερη επίσημη γλώσσα της Ελλάδας. Και η υπόθεση συνεχίζεται ανάλογα με τη φαντασία του καθενός.

Όσο για το ποιός είναι Έλληνας, θα σου θυμίσω το όμαιμο, το ομόγλωσσο, το ομότροπο και το ομόθρησκο. Ένας μαορί της Αυστραλίας δεν πρόκειται να γίνει Έλληνας όσης ελληνικής παιδείας και αν μετάσχει (αλήθεια, που υπάρχει ελληνική παιδεία στις μέρες μας;). Και ένας μαορί της Αυστραλίας ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να μετάσχει ελληνικής παιδείας. Ίσοι πρέπει να είμαστε όλοι, όμοιοι έχουμε υποχρέωση να μην είμαστε.

Εκτός αν ονειρευόμαστε κοινωνίες του τύπου ΗΠΑ ή ΕΣΣΔ οπου ο άνθρωπος είναι πρώτα Αμερικάνος ή Σοβιετικός και μετά Κινέζος,Έγχρωμος,Λευκός,Ρώσσος,Ουκρανός,Γεωργιανός κλπ. Τους είδαμε κι αυτούς...

Μετα τιμής,
Ορφέας.
Επιστροφή στην κορυφή
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 07, 2003 5:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Mi viazesai na vazeis tampeles se anthropous. Den eimai oute Kommounistis oute opados akraion theorion. Alla kai na imoun akomi den exeis simasia ti eimai alla ti leo.

Katarxas stous prosopikous ipologistes den xrisimopiountai ta greeklish. Ego pote den exo dei keimeno se word pou na grafei o xristis se greeklish.

I eteria pou exei ena server sto Ohio tis Amerikis gia paradeigma den exei emporiko logo na ipostirizei ta ellinika, antitheta omos ipostirizei ta kinezika kai ta giaponezika. Me liga logia an prosthetoun ta ellinika mas kanoun xari afou exoume mikri agorastiki dinami.

To oti kapote eixame ta skiptra tis skepsis de simainei pos aionia tha mas "plironoun sindromi" oute pos tha mas dinoun simasia xaristika kai mono. An theloume mporoume na anaptiksoume ti viomixania mas, na exoume kaliteri oikonomia kai na mas ipologizoun diethnos.

Episis min ksexnas oti i Athina den itan mono pneumatiko kentro stin arxaiotita, alla megali oikonomiki kai emporiki dinami.

O asxetos Australos kai o mao mao fisika kai mporoun na onomasthoun Ellines stous tipous kai stin ousia efoson metexoun tis ellinikis paideias opos sou eipa kai parapano. I thriskeia den apotelei meros tis paradosiakis ellinikis paideias. Kathe alli paradoxi tha itan pera gia pera ratsistiki.

Eksallou an psakseis sto genealogiko sou dendro nomizeis pos eisai katharos ellinas; Kai ti theoreis esi elliniko, tin indoevropaiki fili; tous Iones kai tous Dorieis; Exei apomeimei tipota apo autous? exeis apodeikseis gia auto;

An psaxneis tin ellinikotita sta Dna kai stis thriskeies einai o,ti pio olethrio mporeis na kaneis. Akouse to Sokrati kai ton Krati ton kiniko na leei: "ego den eimai athinaios, eimai politis tou kosmou"
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 09, 2003 8:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: "Η ορθογραφία είναι η επιστήμη των ηλιθίων" είπε κ Απάντηση με Συμπερίληψη

Ορφέα,
συμφωνώ με πολλά απ' όσα λες αλλά διαφωνώ σε πολλά σημεία...
Κάθε γλώσσα χρειάζεται περιφρούρηση όχι λόγω "των ένδοξων προγόνων", αλλά από σεβασμό στον πολιτισμό που τη δημιούργησε κι από σεβασμό στους εαυτούς μας. Αυτός ο πολιτισμός όμως ποτέ δεν ήταν "καθαρός", δηλαδή μη αναμεμειγμένος με ξένα στοιχεία (κι αυτό νομίζω δεν είναι παράλογο). Σήμερα προσπαθώντας να προστατεύσουμε τη γλώσσα μας, χωρίς να το καταλαβαίνουμε προστατεύουμε και λέξεις όπως τρένο, κέφι κλπ, λέξεις που δεν είναι ελληνικές αλλά αφομοιωμένες από τους Έλληνες και καταγεγραμμένες στα λεξικά μας.
Τα greeklish μπορούν να γραφούν με ελληνική ορθογραφία (h diafwneis?).. Το πώς τα χρησιμοποιεί ο καθένας είναι πια πρόβλημα είτε ανορθογραφίας είτε βαριεστημάρας ή κάποιες φορές πρακτικότητας. Οι άνθρωποι που τα χρησιμοποιούν δεν υπονομεύουν απαραίτητα την ελληνική γλώσσα.
Υπενθυμίζω τη φωνητική γραφή του Διονυσίου Σολωμού, του οποίου την αξία δεν αμφισβητεί, νομίζω, κανείς.

Ευχαριστώ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
korgull_x
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 28 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 5
Τόπος: Maroussi, Athens

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 28, 2003 11:21 am    Θέμα δημοσίευσης: APANTHSH (se greekglish) Απάντηση με Συμπερίληψη

den 9elw se kamia periptwsh na prosvallw th glwssa... apla otan grafoume greekglish emeis oi <<palioi>> sto net grafoume etsi giati exoume synh8isei apo pio palia (egw proswpika apo to 1992 opou den yposthrizan ellhnika oi Unix servers stous opoious htan sthmenes oi ellhnikes BBS). Allwste grafw poly pio grhgora, de xanw ton eirmo twn skepsewn mou kai metadidw to nohma pou 8elw na metadwsw oso to dynaton me megalyterh akriveia...
8a se parakalousa pantws an 8eleis na sevasteis thn adynamia mas ayth kai 9a sou para8esw mia ellhnikotath paroimia pou xarakthrizei san nootropia kai san lao tous Ellhnes : " 'Οπως μαθει κανείς... "...


Ayta, Eyxaristw.
_________________
Διαφωνώ ριζικά με την άποψή σου,
αλλα θα υποστηρίξω μεχρι θανάτου
το δικαίωμά σου να την λές ελεύθερα!

Βολταίρος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 01, 2003 5:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Na mhn grafoume γκρίκλις! Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχω κάθε καλή πρόθεση να σεβαστώ οποιαδήποτε αδυναμία άλλων, είτε μού το ζητούν είτε όχι. Ιδίως, όταν αυτός που ζητά κάτι τέτοιο σπεύδει να παραθέσει την ελληνικότατη παροιμία «όπως μάθει κανείς». Παρότι θεωρώ παρακινδυνευμένη τη θέση ότι αυτή η νοοτροπία χαρακτηρίζει τους Έλληνες, σύμφωνα με την ίδια αυτή λογική, θα πρέπει λοιπόν να μπορεί να μάθει και «αλλοιώς». Γιατί να μπορεί κανείς να μάθει [b]«έτσι»[/b] και να μην μπορεί [b]«αλλοιώς»[/b]; Ποτέ δεν θα έστελνα κανέναν «στην κόλαση» επειδή γράφει σε greeklish, αλλά όταν συζητάμε για το αν θα πρέπει να γράφουμε έτσι ή αλλοιώς τα επιχειρήματα θα πρέπει να επικαλύπτουν το νόμο της συνήθειας.
Όταν βρίσκεσαι σε έναν δρόμο, δυο μονάχα επιλογές έχεις: ή πίσω ή μπροστά. Μπορείς αν θέλεις να φύγεις από το δρόμο&#8230; αλλά τότε δεν θα είσαι σε αυτό το δρόμο, απλά. Στο δρόμο της γλώσσας, δυο δυνατές κατευθύνσεις υπάρχουν: ή θα κινηθούμε προς την γνώση -την εμβάθυνση στη γνώση της γλώσσας και ακόμα και στην τεχνική της πλευρά με στόχο την εκλέπτυνσή της ως εργαλείου λογικού- ή θα κινηθούμε προς την εποχή εκείνη όπου ο επικρατέστερος τρόπος επικοινωνίας ήταν το ρόπαλο.
Όταν έχουν επινοηθεί τρόποι και τεχνικές, με τους οποίους λαοί όπως οι Κινέζοι ή οι Γιαπωνέζοι, με γλώσσες που περιλαμβάνουν χιλιάδες «δύστροπους» χαρακτήρες για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (ή τα PC, μια και η κουβέντα το έφερε&#8230;) γράφουν κανονικά και επικοινωνούν, θα δεχτούμε εμείς ότι η ελληνική γλώσσα, με χαρακτήρες που δεν ξεπερνούν τους διακόσιους (αν θεωρήσουμε στη χειρότερη τεχνικώς περίπτωση ανεξάρτητους όλους τους χαρακτήρες ξεχωριστά, π.χ. άλλο το α, άλλο το ά, άλλο το α με βαρεία, άλλο το α με ψιλή, κλπ.) δεν μπορεί να μας δώσει την δυνατότητα να εκφραζόμαστε όπως θα θέλαμε στην πραγματικότητα;
Διότι μη πείτε ότι δεν θα το θέλαμε! Απλώς μάς ΕΚΑΝΑΝ και το ξεχάσαμε. Βιάσανε το [b]πνευματικό μας γονίδιο[/b]. Διαβάζεις παλιά βιβλία και είναι σαν έργα τέχνης. Η κατάργηση του ορθοτονικού (κακώς λέγεται πολυτονικό) έγινε από τους επιτήδειους, που προετοιμάζανε τη μαζική διάδοση των υπολογιστών &#8211;παρότι ξεκίνησε η ιστορία από τις γραφομηχανές παλιότερα- , γιατί η [b]αγορά [/b]θα «σήκωνε» καλύτερα μια απλοποιημένη γραφή χωρίς ενοχλητικούς τόνους, πνεύματα και τα τοιαύτα. Τώρα θα το κάνουμε χειρότερο, θα πάμε προς τα πίσω; Στο ίδιο πνεύμα, διάφοροι «πεφωτισμένοι» κύριοι κάνουν λόγο κατά καιρούς για φωνητικές γραφές, για ατονικές, για λατινικές γραφές, αναφερόμενοι σε μια γλώσσα από τις πιο δημιουργικές που υπήρξαν ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία, γλώσσα στην οποία γράφτηκε το μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας του ανθρώπινου πνεύματος. Έτσι και τώρα, πίσω από τις νέες τάσεις απλοποίησης υποκρύπτεται η ίδια λογική. Greeklish με ελληνική ορθογραφία; Αλλού να μας τρώει κι αλλού να ξυνόμαστε.
Δεν είμαι κανένας φανατισμένος ή εθνικόφρων ή&#8230; γλωσσόφρων, αλλά αυτά τα θεωρώ ανοησίες, ασοφίες, πράγματα που ακολουθούν την οδό της ευκολίας, της επιπολαιότητας, του δε βαριέσαι και τα συναφή.
Θα μπορούσαν οι κύριοι τεχνικοί να βρουν θαυμάσιους τρόπους να γράφουμε ακόμα και ορθοτονικά κάλλιστα, αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει τη στιγμή που δεν το ζητάμε εμείς οι ίδιοι. Ούτε καλά-καλά [b]τις δυνατότητες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στους υπολογιστές μας δεν ξέρουμε να χρησιμοποιούμε[/b], παράδειγμα τα [b]εισαγωγικά[/b]: χρησιμοποιούν οι περισσότεροι τα του λατινικού συστήματος (π.χ. &#8216;λέξη&#8217;, ενώ τα ελληνικά βγαίνουν ακόμα και στα πιο «δύστροπα» πληκτρολόγια ή προγράμματα με τα numpad Alt0171 το αριστερό και Alt0187 το δεξί). Στο Word μάλιστα υπάρχει ρύθμιση (από τις «Επιλογές» αν θυμάμαι καλά) που τα βγάζει αυτόματα στην πληκτρολόγηση &#8211; [b]πώς εδώ η Microsoft το προέβλεψε;;;[/b]
Μόνο κάτω από την πίεση ενός αιτήματος θα καθίσουν κάτω και να δουλέψουν, να χρηματοδοτήσουν και τη δημιουργία κωδικοσελίδων στα ελληνικά. Δεν είναι η μικρή αγοραστική δύναμη που φταίει, ακόμα και μια δραχμή παραπάνω αν μπορούν να την κερδίσουν θα κάνουν ό,τι μπορούν για να την κερδίσουν. Αλλά πώς να γίνει αυτό, όταν εμείς οι ίδιοι σκάβουμε το λάκκο μας; Δεν θα άξιζε τον κόπο να ξεμάθει κανείς να γράφει σε γκρίκλις; Δεν γράφουμε που δεν γράφουμε ορθοτονικά, τουλάχιστον, φίλοι, ας κάνουμε το λιγότερο που μπορούμε&#8230; [b]Na mhn grafoume γκρίκλις![/b]
Συμφωνώ γενικά με τον Ορφέα, έχω όμως ένα σοβαρό κενό. Θέτεις ότι έχουμε υποχρέωση να μην είμαστε όμοιοι, αλλά πρέπει να είμαστε ίσοι. Μάς οφείλεις εδώ αρκετούς ορισμούς. Φίλε μου, αφ ης στιγμής διαχωρίζεις τον Έλληνα από τον Μαορί με βάση την «παιδεία» ή την «ελληνικότητα», οφείλεις να θέσεις [b]το κριτήριο ή τα κριτήρια [/b]με τα οποία θεσπίζεις τους διαχωρισμούς σου.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 02, 2003 7:37 am    Θέμα δημοσίευσης: ... Απάντηση με Συμπερίληψη

Χαιρετώ,
Όπως είναι φανερό χρησιμοποιώ τα "ελληνικά" για να εκφράσω τις απόψεις μου, αυτό συμβαίνει για δύο λόγους.
Πρώτον γιατί η μητρική (κυριολεκτικά) μου (και η πατρική μου, αν θέλετε) είναι τα "ελληνικά".
Δεύτερον, πήγα σε ελληνόφωνο σχολείο και επομένως είναι αυτονόητο να τα έχω καλλιεργήσει καλύτερα από την οποιαδήποτε άλλη γλώσσα.
Αυτοί οι δύο λόγοι δεν είναι αρκετοί για να με αποτρέψουν να επικοινωνώ και σε οπιαδήποτε άλλη γλώσσα μπορώ ή ακόμα και να χρησιμοποιώ λατινικούς χαρακτήρες για τον ίδιο σκοπό.
Η εμμονή σας στη χρήση μόνο των "ελληνικών" (σωστών και προσεγμένων!!!), με "ελληνικούς" χαρακτήρες και τα λοιπά, δεν μπορώ να την κατανοήσω, αφού οι άνθρωποι που κάνουν ορθή χρήση των "ελληνικών" είναι ελάχιστοι, η "απαίτηση" (χρησιμοποιώ τα " και όχι τα "ελληνικά" << γιατί το phpBB δεν τα υποστηρίζει) σας λοιπόν θα απέκλειε ένα μεγάλο μέρος των ενδιαφερόμενων, χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παιδιά από την Αγγλία που γράφουν εδώ.
Επίσης, ένα μεγάλο μειονέκτημα των ελληνικών που μάλλον εσείς δεν το προλάβατε είναι πως η χρήση τους στους Η/Υ ξεκίνησε στη δεκαετία του 1990, επομένως μία μεγάλη μερίδα παλαιών χρηστών δεν μπορούν να συνηθίσουν τα "ελληνικα" πληκτρολόγια.
Η "ελληνική" κωδικοποίηση για τα λειτουργικά συστήματα βρίσκεται στο προαιρετικά χαρακτηριστικά τους, μαζί με την "αραβική" και την παραδοσιακή "κινεζική"...
Επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω κάτι τους υποστηρικτές της "ελληνικής" (δε θέλω να σας χαρακτηρίζω σωβινιστές): Ποιο είναι το νόημα να χρησιμοποιούμε το πολυ- (ορθο-)τονικό αφού η αρχική του χρήση ήταν για να βοηθήσει τους "εξελληνισμένους" να προφέρουν σωστά τις λέξεις;
Πια, διορθώστε με αν κάνω λάθος, το ε με οξύα, το ε με περισπωμένη και το αι δεν έχουν καμία διαφορά όταν προφέρονται, αυτό το σύνδρομο το έχει μόνο πια η "γαλλική"...
Παρεπιμπτόντως, ένας από τους καλύτερους μου φίλους και απίθανος συνομιλητής, είναι φανατικός υποστηρικτης του ατονικού και προτιμώ να συζητώ και να αλληλογραφώ μαζί του, αν και δεν βάζει τόνους, επειδή το περιεχόμενο των απόψεων του είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον...

Όπως είναι φανερό από τη χρήση των εισαγωγικών δεν πιστεύω σε έννοιες όπως έθνος, κράτος, εθνική ιστορία κτλ, έτυχε να γεννηθώ σε έναν τόπο που ονομάζεται Ελλάδα, οι γονείς μου να μιλούν τα ελληνικά και να πάω σε ελληνόφωνο σχολείο.
Οι προγόνοι μου είναι Ιλλύριοι και Ενετοί και η ιστορία που αποστήθιζα στο σχολείο σχετικά με τις αρχαίες Ελλάδες, το Βυζάντιο και την Οθωμανική αυτοκρατορία έχουν τόση σχέση μαζί μου, όσο και η ιστορία της Γαλατίας ή ακόμα και των Μάγια!!!
Ελπίζω να μη μου πείτε πως η Ελλάδα είναι το berceau de civilisation και άλλα τέτοια κουλά, γιατί σύμφωνα με τους Nazi, οι μοναδικοί απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων (Δια)φωτιστών της υφηλίου είναι οι ίδιοι...
Στο κάτω κάτω της γραφής, αφήστε με να σας υπενθυμίσω (κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον Βινγκεστάιν) πως η γλώσσα είναι το μέσο και όχι ο σκοπός της τελείωσης...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 02, 2003 4:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γεια σας,
επανέρχομαι, μετά την δημοσίευση του αγαπητού MoHDa, για ορισμένες διευκρινίσεις, πιστεύοντας ότι η εμβάθυνση στη συζήτηση το απαιτεί (όσον αφορά στη δική μου συμβολή). Θεωρώ ότι το ζήτημα της «ελληνικότητας» σχετίζεται με το θέμα, νομίζω ότι καλά κάνεις αγαπητέ MoHDa και το θέτεις, και περιμένοντας την απάντηση από τον Ορφέα στο ανάλογο ερώτημα που έθεσα, απευθύνομαι προς εσένα.

Ακόμα κι αν γράφεις σε αυτό το φόρουμ στα χειρότερα των greeklish, θα σε παρακολουθώ. (Το μόνο πρόβλημά μου, θα μού βγαίνουν τα μάτια, για να αποκρυπτογραφήσω αυτά που θέλεις να μού μεταδώσεις.) Η γλώσσα &#8211;- οποιαδήποτε γλώσσα &#8211;- είναι γνωστό, είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα επικοινωνιακό εργαλείο, είναι πολιτισμός, το όχημα που μας μεταφέρει από το άτομο στο πρόσωπο. Έχω γνωρίσει αρκετές γλώσσες - δύο γνωρίζω καλά, τα ελληνικά και τα αγγλικά. Υπάρχουν φορές που εκφράζομαι τέλεια στα ελληνικά και άλλες φορές που εκφράζομαι τέλεια στα αγγλικά. Νιώθω ότι τα αγγλικά έχουν συμβάλλει στην προσωπική μου καλλιέργεια, όπως και τα ελληνικά, όπως και άλλες γλώσσες που γνώρισα λίγο. Βέβαια, δε μιλώ για τα αγγλικά «της πιάτσας» αλλά εκείνα που κατακτώ με προσωπική προσπάθεια &#8211; αλλά το ανάλογο ισχύει και για τα ελληνικά μου. Για να το πω απλά, όταν μιλάς μια γλώσσα «πρέπει» να τη μιλάς σωστά κι αυτό είναι μια σύνθετη προσπάθεια, και το κάνεις όχι μόνο για σένα αλλά και για τους άλλους.

Το ότι υπάρχουν ελάχιστοι που χρησιμοποιούν σωστά κάτι, δε μειώνει την αξία του. Το ότι «η ορθή χρήση των ελληνικών θα απέκλειε ένα μεγάλο μέρος των ενδιαφερομένων» δεν στέκει, αφού δέχεσαι ότι ήδη λίγοι το κάνουν - κι ωστόσο το διαδίκτυο κινείται και σε αυτό το forum συμμετέχουν όλοι. Ο καθένας έχει την αξία του αν έχει δημιουργική σκέψη, ασχέτως με τι γλώσσα μιλάει ή αν τη μιλάει «σωστά». Το αν μια γενιά του 1990 δεν μπορεί να συνηθίσει τα νέα πληκτρολόγια, αυτό αφορά την ίδια (το καταλαβαίνω και δεν έχω καμιά απαίτηση ή γκρίνια), αλλά αυτό δεν ευσταθεί ως άλλοθι για την διαιώνιση του «πληκτρολογιακού» διχασμού για τον οποίο μιλάς. Τόσα χρόνια που κινούμαι στο διαδίκτυο, ποτέ δεν είχα πρόβλημα &#8211; με 1-2 κλικ αλλάζω το encoding και τελείωσε (το πολύ-πολύ να αντιγράψω το κείμενο σε έναν text editor και να αλλάξω γραμματοσειρά).

Όσο για το ερώτημα: πρώτα-πρώτα να πω ότι είμαι υποστηρικτής της ελληνικής με τον ίδιο τρόπο που είμαι υποστηρικτής της αγγλικής ή όποιας γλώσσας. Για το νόημα, θα δώσω μια προσωπική απάντηση: έχεις ακούσει ποτέ άνθρωπο που ξέρει σωστή προσωδία να απαγγέλλει π.χ. Όμηρο; (Μη βιαστείς να απαντήσεις, «γηράσκομεν αεί διδασκόμενοι»&#8230;) Όσο για τους Γάλλους, σε πληροφορώ ότι αυτοί έδωσαν τη μάχη τους για να κρατήσουν αυτό το «σύνδρομο».

Το αν η Ελλάδα είναι το berceau de civilisation δεν είναι κατά τη γνώμη μου τόσο σημαντικό, όσο το τι πιστεύει κανείς γι΄ αυτό. Άλλο πράγμα η αξία, άλλο η υπεροχή. Αυτό αντιλαμβάνομαι ως διαφορά ανάμεσα στον «Ναζί» και στον «Έλληνα». Με την ίδια ευκολία θα ομολογούσα ότι δεν είμαι κανένα από τα δύο. Και επειδή μίλησες για τελείωση, ο δικός μας ελληνικός λόγος υπερβαίνει το θάνατο. Ό,τι γεννιέται πεθαίνει, ό,τι ζει όχι. Ας τον σεβαστούμε λοιπόν, το αξίζει.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΘΗΝΑ
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 17 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 27
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 13, 2003 6:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΠΡΟΣ ΜΑΥΑ: :
Θα σου πρότεινα να ελέγξεις πιο προσεκτικά την προέλευση των "ξένων" λέξεων. Οι περισσότερες προέρχονται από τύπους αρχαιότατων μορφών της ελληνικής γλώσσας, εισήλθαν σε άλλες γλώσσες ως δάνεια και μας επιστράφησαν αργότερα με "τόκο". Wink
ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ:
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τον Ορφέα.
Η αλήθεια είναι πως όποιους χαρακτήρες κι αν χρησιμοποιούμε, τελικά θα επικοινωνήσουμε με κάποιο τρόπο. Μήπως όμως είναι καλύτερα να δούμε το ζήτημα από εκεί που αρχίζει? Η αληθινή επικοινωνία μεταξύ μας γίνεται και με το βλέμμα, με τη νοηματική ακόμα και με τις κινήσεις του σώματος. Η εξ αποστάσεως επικοινωνία όμως έχει περιορισμούς τους οποίους οφείλουμε να ξεπεράσουμε με μοναδικό όπλο τη γραφή. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να εκφραζόμαστε με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφύγουμε πιθανές παρανοήσεις και να μεταδώσουμε όσο γίνεται ακριβέστερα τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Διαφορετικά η επικοινωνία είναι στείρα.Αυτός είναι κατά τη γνώμη μου ένας λόγος για τον οποίο είναι καλό να χρησιμοποιούμε τη γλώσσα στην οποία κάναμε τις πρώτες μας σκέψεις και με τα σύμβολα εκείνα που μας είναι οικεία. Με αυτά κωδικοποιούμε μέσα στο μυαλό μας ότι αντιλαμβανόμαστε και με αυτά αποκωδικοποιούμε με μεγαλύτερη επιτυχία ό,τι διαβάζουμε. Γιατί απλά είναι δικά μας!
'Οσο για την ελληνική παιδεία που αναφέρατε, σαφώς δεν εμπεριέχεται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Υπάρχει όμως μέσα στα συγγράμματα των μεγάλων της δασκάλων. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο παρά να ασχοληθούμε μαζί τους. Μάλιστα όσο περισσότερο κάνουμε χρήση της γλώσσας μας και της γραφής της, τόσο πιο κοντά στη σκέψη των μεγάλων διανοητών θα βρεθούμε. Αν δεν εμβαθύνει κάποιος στη δομή και το ύφος της ελληνικής γλώσσας θα χάσει πολύ σημαντικές λεπτομέρειες από τα κείμενα αυτά (όπως χάνονται στις νεοελληνικές μεταφράσεις τους). Με τον ίδιο τρόπο ποτέ δε θα κταλάβουμε τον Γκαίτε στο βαθμό που θα τον καταλάβει ο Γερμανός.Η μαγεία που αναδύει το πρωτότυπο είναι αναντικατάστατη!!
Όχι όπως μάθαμε λοιπόν αλλά όπως αποφασίσει ο καθένας. Όσα έμαθα, πρώτα- πρώτα τα αμφισβητώ, τα κρίνω και αποφασίζω τι θα κρατήσω. Προς το παρόν λέω να κρατήσω αυτή την υπέροχη γλώσσα και να τη μάθω καλά μέχρι να ανακαλύψω όλους τους θησαυρούς της. Very Happy
Τελικά είναι φυσιολογικό το εκπαιδευτικό σύστημα να μην αντιδρά στις αλλοιώσεις και μάλιστα να ενθαρρύνει αυτόν τον "ευνουχισμό" της γλώσσας χάριν διευκόλυνσης? Μήπως με τόσες ευκολίες που μας παρέχονται ατροφήσουμε τελικά μέχρι να γίνουμε τελείως ανάπηροι, έρμαια στα χέρια των επίδοξων σωτήρων μας Ιάσονα? Surprised
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 14, 2003 6:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Vae victis! - Ουαί τοις ηττημένοις! Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΘΗΝΑ, ποιες «ευκολίες» εννοείς; Προσωπικά απεχθάνομαι τα εύκολα, αλλά πόσοι κάνουν το ίδιο; Σαφώς και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος: κάνουν ό,τι μπορούν, για να τα δίνουν όλα ει δυνατόν έτοιμα στο πιάτο ώστε να μη μαθαίνουν οι πολλοί να μαγειρεύουν. Wink Να το δούμε κι αλλιώς: όταν κάποιοι πρωτοδημιούργησαν το γραπτό λόγο στα βάθη του χρόνου, δεκάρα δεν έδιναν για πολιτισμούς και τα τοιαύτα, αυτό που ήθελαν ήταν κάποια σύμβολα-κώδικες για μια πρακτική επικοινωνία. Εμείς σήμερα καλούμαστε, ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ, να αντιληφθούμε και να «αξιοποιήσουμε» όλους αυτούς τους αιώνες της ιστορίας, αξιολογώντας τη γλώσσα ως ιστορική και πολιτιστική παρακαταθήκη. Και εδώ πάμε στο εκπαιδευτικό σύστημα, όπου μάλιστα τώρα, εδώ τα «βρήκαμε τα λεφτά μας». . . Shocked Ακόμα κι όταν ενσωματώνουν κάτι «σωστό» στην παιδεία, το αποστερούν φοβάμαι από τα δυνάμει δημιουργικά του στοιχεία -καθόσον η γλώσσα δεν είναι μουσειακό είδος αλλά δυναμικά εξελίσσεται- με την τακτική του βόα: «ό,τι θέλεις να σκοτώσεις, αγκαλιασέ το πρώτα». Μόνη διέξοδος, συμφωνώ απολύτως μαζί σου, είναι να αποτείνεται κανείς στους θησαυρούς που ανέφερες. Αλλά κι αυτοί, δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα είναι προσβάσιμοι, και με ποιους τρόπους, και για πόσους. Γι΄ αυτό ακριβώς δεν θεωρώ τον εαυτό μου, ούτε «σωτήρα» ούτε. . . «σωσμένο» και ούτε θέλω αν το βλέπω αυτό στους άλλους. Διότι ναι μεν μπορεί ο καθένας να κάνει για τον εαυτό του ό,τι θέλει, και όποτε το θέλει, αλλά η αρχή της παιδείας δεν είναι «προσωπική» σήμερα πια, με την έννοια ότι προσεγγίζει την εκπαίδευση του ατόμου με τη μαζική συλλογιστική. Τόλμησα, εν παρόδω, αυτή τη διαπίστωση, επειδή θα άξιζε να μας προβληματίσει μεταξύ άλλων και τούτο: οι Παρθενώνες κάποτε δεν φτιάχνονταν από μια κοινωνία που ακολουθούσε αυτό το πρότυπο, αλλά το αντίθετο: από άτομα που είχαν την τύχη να μεγαλώνουν από πλούσιους μπαμπάδες που είχαν να πληρώσουν τους σοφούς άνδρες της εποχής για να «παιδεύσουν» τα τέκνα τους. . .
Συνεπώς, μέγιστης σημασίας το θέμα που θέτεις, και θα έλεγε κανείς, με μια γερή δόση ειρωνίας, ότι επιστρέφουμε στον κανόνα της ευκολίας, αλλά από την ανάποδη: οι αλλοιώσεις για τις οποίες μιλάς πάντα κάποιους θα βολεύουν (π.χ. «κομπιουτεράδες»). Κρίμα που φτάσαμε να περιμένουμε τις διάφορες «σωτηρίες» από διάφορους «σωτήρες». Και «ουαί τοις σωσμένοις». Exclamation
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΘΗΝΑ
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 17 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 27
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 17, 2003 12:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Vae victis! - Ουαί τοις ηττημένοις! Απάντηση με Συμπερίληψη

" τα δίνουν όλα ει δυνατόν έτοιμα στο πιάτο ώστε να μη μαθαίνουν οι πολλοί να μαγειρεύουν. "
" Εμείς σήμερα καλούμαστε, ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ, να αντιληφθούμε και να «αξιοποιήσουμε» όλους αυτούς τους αιώνες της ιστορίας, αξιολογώντας τη γλώσσα ως ιστορική και πολιτιστική παρακαταθήκη."
"η αρχή της παιδείας δεν είναι «προσωπική» σήμερα πια, με την έννοια ότι προσεγγίζει την εκπαίδευση του ατόμου με τη μαζική συλλογιστική."
" οι Παρθενώνες κάποτε δεν φτιάχνονταν από μια κοινωνία που ακολουθούσε αυτό το πρότυπο, αλλά το αντίθετο: από άτομα που είχαν την τύχη να μεγαλώνουν από πλούσιους μπαμπάδες που είχαν να πληρώσουν τους σοφούς άνδρες της εποχής για να «παιδεύσουν» τα τέκνα τους. . ."


ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ,ΦΙΛΕ ΙΑΣΟΝΑ, ΜΕ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΕΣ ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΜΙΛΑΩ..
ΑΝΑΒΕΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΓΓΙΞΟΥΜΕ ΟΛΑ!!(ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑ Embarassed ) Laughing ΕΙΔΙΚΑ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΘΕΤΩ, ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΤΕΘΕΙ ΩΣ ΘΕΜΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ "ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΟ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ. Wink
ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΦΑΝΕΡΟ ΠΩΣ Η ΓΛΩΣΣΑ ΕΧΕΙ ΑΜΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΝΑ ΜΕΣΟ Η ΕΝΑΣ ΣΚΟΠΟΣ Κ.Τ.Λ
ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΩΝ "ΕΥΚΟΛΙΩΝ" ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΥΤΟ?
Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 17, 2003 3:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: χμμ Απάντηση με Συμπερίληψη

Παίδες, μπορεί να σας φανεί πως ξεφτυλλίζω τη συζήτηση, αλλά θα μπορούσατε να μη γράφετε με κεφαλαία; Με ενοχλεί εξίσου αν όχι περισσότερο από τα greekenglish...
Είναι ένα κόλλημα που έχω τόσα χρόνια διχτυωμένος, τα κεφαλαία σημαίνουν στο δίκτυο πως φωνάζεις. Εδώ μέσα νομίζω πως ανταλλάσουμε ήρεμα ήρεμα απόψεις αναζητώντας την αλήθεια...

Ευχαριστώ!
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 17, 2003 4:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΘΗΝΑ, τρέχα ρώτα τους. Laughing
Πολύ φοβάμαι ότι οι οπαδοί όχι, αλλά κάποιοι άλλοι το καταλαβαίνουν πάρα πολύ καλά. . . Evil or Very Mad
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΘΗΝΑ
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 17 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 27
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 18, 2003 5:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MODHA εσύ φωνάζεις τώρα! Cool Για μένα τα κεφαλαία σημαίνουν απλώς πως γράφω λίγο πιο γρήγορα, πράγμα σημαντικό καθώς χρησιμοποιώ τον υπολογιστή στη δουλειά μου και με πιέζει ο χρόνος. Αλλά όπως βλέπεις θα σου κάνω το χατήρι για να νιώσεις καλύτερα! Smile
Ιάσονα, αν το καταλαβαίνουν τόσο το χειρότερο! Sad
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
Σελίδα 1 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center