Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Το Χρονικό του Χρόνου
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ygiok
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2005
Δημοσιεύσεις: 154

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 15, 2006 4:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: .:. Απάντηση με Συμπερίληψη

abc έγραψε:
ygiok έγραψε:

... έχεις κάτι καινούριο στο μυαλό σου που πραγματικά θα ήταν καινούριο? Γιατί όπως βλέπω όλοι μας τρώμε μασημένη τροφή ...

Και πάλι φιλικά ...
Γ.Γκ.


Ναι, και το έχω ήδη εκδώσει στην Ελλάδα και στην Βουλγαρία. Και με κατηγόρησαν εδώ ότι προσπαθώ να ... πουλήσω το βιβλίο μου ... και με άσχημο τρόπο με κατηγόρησαν.
Ναι, λέω καινούργια πράγματα χωρίς να αναμασάω όλους τους αρχαίους μας προγόνους. Όπως λέει ο ΓΣ: Μας βαραίνουν οι φίλοι που δεν ξέρουν πια πως να πεθάνουν/ Εγώ προσπαθώ να τους σκοτώσω.

Για σένα:

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΑΟΙ
του Κων/νου Δημ. Μαρίτσα

Οι πρώτοι πολιτισμένοι (μη θρήσκοι!) άνθρωποι έμειναν έκθαμβοι μπροστά στα «θαύματα» της φύσης. (Για τον πολιτισμένο άνθρωπο, τον άνθρωπο εκτός φύσης, όλη η φύση είναι θαύμα!) Η γέννηση, η ζωή, ο θάνατος, ήταν φαινόμενα της φύσης που τώρα τα έβλεπε σαν παρατηρητής ζώντας έξω από τη φύση. Από τα πρώτα φαινόμενα που η θρησκεία κλίθηκε να εξηγήσει ήταν η ίδια η ύπαρξη του ανθρώπου. Το μυστήριο της γέννας. Από πού έρχεται αυτή η νέα ζωή; Ποιος (θεός) την δημιουργεί; Και τα θεοποίησε! Οι πρώτοι θεοί του ανθρώπου ήταν το πέος και το αιδοίο! Και προσπάθησε να τα αναπαραστήσει συμβολικά. Και βρήκε τις αναλογίες στον Ήλιο και την Σελήνη: ο Ήλιος, το φως, όταν σηκωθεί ψηλά και μεγαλώσει ζωογονεί την φύση, και η Σελήνη, το σκοτάδι, μυστήρια όπως η γυναίκα, έχει τον ίδιο κύκλο μαζί της.
Εκεί που ενώνονται το φως με το σκοτάδι συντελείται η αναπαράσταση της συνουσίας, του μυστηρίου της αναπαραγωγής, της ζωής. Ήτοι του…Θεού! Εύκολα πλέον η συμβολική συνουσία γινόταν όταν οι ακτίνες του Ήλιο, το φως, έφταναν στο βάθος σπηλιάς, που συμβόλιζε την μυστηριώδη, σκοτεινή και απόκρυφη μήτρα.
Συνεπώς οι πρώτοι χώροι λατρείας των πρώτων θεών (πέος, αιδοίο) ήσαν σπηλιές, που λόγω ευνοϊκού προσανατολισμού, επέτρεπαν το φως του Ήλιου να εισχωρήσει μέχρι το βάθος τους. Και προφανώς αυτό μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο για λίγες μέρες του χρόνου. Στο Ναό-αιδοίο στην Βουλγαρία γίνεται κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, επειδή η σπηλιά (έτυχε να) έχει νότιο προσανατολισμό.
Αργότερα οι άνθρωποι άρχισαν να κτίζουν τους χώρους λατρείας μη αρκούμενοι στις φυσικές σπηλιές. Σκοπός ήταν η αναπαράσταση και πρόκληση της συνουσίας, όπως και ο χορός μάχης ήταν η αναπαράσταση της βίας. Η πρόκληση για συνουσία γινόταν με την θυσία, ήτοι με την επίδειξη του θανάτου με σκοπό την προτροπή προς συνουσία. Οι χώροι είχαν την τοπολογία αιδοίου με σκοπό οι ακτίνες του Ήλιου να εισέρχονται στον χώρο, που συμβολίζει την μήτρα, για να γίνει η θυσία και η συμβολική συνουσία. Αυτό μπορούσε να επιτευχθεί μόνο όταν οι ακτίνες του Ήλιου σχημάτιζαν μικρή γωνία με την οριζόντιο, δηλαδή όταν ο Ήλιος βρισκόταν χαμηλά. Ο προσανατολισμός που εξασφάλιζε την προηγούμενη απαίτηση είναι ο Ανατολή-Δύση. Συνεπώς η είσοδος του έπρεπε να "βλέπει" είτε προς την Ανατολή είτε προς τη Δύση.

Αρχαίος χώρος – Ναός: αναπαράστασης της συνουσίας

α/α Περιγραφή Παρατηρήσεις
1 Ναός Στο βάθος, που είναι σκοτεινό, αναπαρίσταται η συνουσία.
2 Ηλιακή ακτίνα Η ηλιακή ακτίνα πρέπει να φτάσει στο βάθος του Ναού.
3 Ήλιος Για να μπορεί η ακτίνα να φτάσει στο βάθος του Ναού, ο Ήλιος πρέπει να είναι χαμηλά, ήτοι στην Ανατολή ή στην Δύση. Λόγω των μικρών διαστάσεων του Ναού, αυτό συμβαίνει λίγες μέρες του χρόνου.

Ο Ήλιος δεν ανατέλει από το ίδιο σημείο – Ανατολή κάθε μέρα. Γι’ αυτό η ηλιακή ακτίνα έφθανε στο βάθος του Ναού μόνο για λίγες μέρες κάθε χρόνο! Έτσι οι άνθρωποι ανακάλυψαν την περιοδικότητα του χρόνου. Εφευρέθηκε το … ημερολόγιο. Όπως από τον χορό μάχης εφευρέθηκε ο ρουχισμός.
Τέτοιοι χώροι λατρείας είναι ο Ναός - αιδοίο, το Στόουνχεντζ και οι αρχαίοι ελληνικοί Ναοί.

ΣΠΗΛΙΑ ΑΙΔΟΙΟ

Η σπηλιά, που χρονολογείται από την εποχή των θρακών, ανακαλύφθηκε, και δημοσιεύθηκε, το 2001. Βρίσκεται στην Βουλγαρία, Ανατολικές Ροδόπες, κοντά στο χωριό Νένκοβο.



Η σπηλιά έχει νότιο προσανατολισμό και είναι διαμορφωμένη σαν αιδοίο. Αρχικά είχε μήκος 16m, αλλά οι χρήστες την διάνοιξαν αυξάνοντας το μήκος στα 22m. Από τις πλευρές ασταμάτητα τρέχει νερό. Στο βάθος της σπηλιάς έχει σκαλιστεί altar - βωμός, που συμβολίζει την μήτρα. Οι ακτίνες του Ήλιου εισέρχονται στην σπηλιά από ειδικά διαμορφωμένο άνοιγμα σχηματίζοντας Ηλιακό φαλλό στην πλευρά της σπηλιάς. Όταν ο Ήλιος βρίσκεται χαμηλά και βόρια, ο φαλλός γίνεται αρκετά μακρύς και φτάνει μέχρι την μήτρα, πραγματοποιώντας συμβολική συνουσία.
Η ύπαρξη τέτοιων Ναών-αιδοίων ήταν αναμενόμενη από τα ελλειπή στοιχεία, που είχαν οι επιστήμονες. Σύμφωνα με τους αρχαίους συγγραφείς σε παρόμοιο Ορφικό Ναό - αιδοίο στην Σαμοθράκη οι μιυμμένοι ανύπαντροι άνδρες εκτελούσας ερωτικά όργια με κοπέλλες από την Θράκη. Τα ελεύθερα ήθη της Θράκης τα σχολιάζει ο Ηρόδοτος. Επίσης αρκετά στοιχεία δίδονται από τον Ευρυπίδη στην τραγωδία του "Βάκχες":

ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ (STONEHENGE)

To Στόουνχεντζ είναι νεολιθικό μεγαλιθικό μνημείο του οποίου η διαμόρφωση συνεχίστηκε ως την Εποχή του Χαλκού, κοντά στο Έιμσμπερι (Amesbury) της Αγγλίας στην κομητεία του Γουΐλτσιρ (Wiltshire), περίπου 13Km βορειοδυτικά του Σαλίσμπερι (Salisbury). Πρόκειται για έναν κύκλο μεγαλίθων, που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις πλέον αποδεκτές αρχαιολογικές εκτιμήσεις ανάμεσα στο 2500π.Χ. και το 2000π.Χ. Το αρχαιότερο κυκλικό ανάχωμα και η περιφερειακή τάφρος, που ανήκουν σε πρωιμότερη φάση του μνημείου, χρονολογήθηκαν προσφάτως περί το 3100π.Χ. Το αρχικό μνημείο ήταν ένα κυκλικό ανάχωμα διάμετρου περίπου 115m περιβεβλημένο με τάφρο με μια μεγάλη είσοδο βορειοανατολικά ΒΑ και μια μικρότερη νότια Ν. Η είσοδος στο ημικύκλιο των γαλαζόπετρων είναι ευθυγραμμισμένη με την ανατολή του Ήλιου (Ανατολή!) στη διάρκεια της θερινής ισημερίας. Προφανώς, επειδή όλοι οι χώροι είναι στραμμένοι προς την Ανατολή, κάποιοι τυχαία μπορεί να είναι στραμμένοι ακριβώς προς το σημείο της θερινής ισημερίας.

Η συμβολική συνουσία



ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ

Ο ναός στην ελληνική αρχαιότητα ήταν η κατοικία του θεού, το κτήριο που στέγαζε το λατρευτικό άγαλμα μιας ή περισσότερων θεοτήτων, και όχι ο χώρος συνάθροισης των πιστών, όπως στο χριστιανικό κόσμο. Αυτό φανερώνει και το ουσιαστικό «ναός», που προέρχεται από το ρήμα «ναίω» (=κατοικώ). Το λατρευτικό άγαλμα τοποθετούνταν στο βάθος του ναού, πάνω στον κατά μήκος άξονα του κτηρίου. Οι πιστοί συγκεντρώνονταν στον περιβάλλοντα χώρο έξω από το κτήριο του ναού, όπου βρισκόταν και ο βωμός για την προσφορά θυσιών – επίδειξη του θανάτου, και την άσκηση της λατρείας – προτροπή για συνουσία.
Η βασική αυτή λειτουργική ιδιομορφία του ελληνικού Ναού είναι σημαντική για την κατανόηση της αρχιτεκτονικής του, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες ότι οι ναοί σχεδιάζονταν με βάση και το άγαλμα που επρόκειτο να στεγάσουν. Σε αυτή τη λειτουργικότητα οφείλονται τα κύρια χαρακτηριστικά του ελληνικού Ναού, που μπορούν να συνοψιστούν στα παρακάτω με γνώμονα τα μνημεία του 6ου-4ου αιώνα π.Χ.:
- μνημειακότητα και ταυτόχρονα και
- γενική στενότητα του εσωτερικού χώρου.
Ορθογώνια κάτοψη με επιμήκεις αναλογίες και απόλυτη συμμετρία εκατέρωθεν του κεντρικού άξονα του κτηρίου. Περισσότερη φροντίδα για την εξωτερική εμφάνιση παρά για το εσωτερικό. Είσοδος από την ανατολική Α πλευρά. Περιορισμένη τυπολογική διαφοροποίηση στη ναοδομία.

Πυρήνας του ελληνικού Ναού είναι ο σηκός, ένα κτήριο ορθογώνιας κάτοψης με είσοδο στην ανατολική Α στενή πλευρά. Στην απλούστερη μορφή του το κτήριο αυτό είναι μονόχωρο. Συνθετότερα αρχιτεκτονήματα περιλαμβάνουν ένα προθάλαμο, τον πρόδομο ή πρόναο, και ένα αντίστοιχο χώρο στην αντίθετη πλευρά, που δεν επικοινωνεί με τον κυρίως ναό, τον οπισθόδομο. Ανάμεσα στον οπισθόδομο, που είναι προσβάσιμος μόνο από το εξωτερικό του ναού, και τον κυρίως Ναό (ή στη θέση του οπισθόδομου), βρίσκεται συχνά ένα δωμάτιο που επικοινωνεί με τον κυρίως Ναό και είναι προσβάσιμο μόνο για τους ιερείς, το άδυτον.

Αναλογία γυναικείών αναπαραγωγικών οργάνων και Ναού

Πρόναος-Χείλη Κυρίως Ναός-Κόλπος Άδυτον-Μήτρα Οπισθόδομος-Έδρα
Γυναικεία αναπαραγωγικά όργανα

...................................................
Δυστυχώς, δεν ξέρω πως να ανεβάζω εικόνες.
μφχ
Κ.Μαρίτσας


... επιφυλάσσομαι να σου στείλω κι εγώ κάτι δικό μου. Επειδή όμως γνωρίζω το ελληνικό δαιμόνιο θα προτιμήσω να στο στείλω προσωπικά. Γνωρίζω πολύ κάλά τι σημαίνει να σε κατηγορούν πως προσπαθείς να κάνεις πώληση. Όχι εδώ ... κάπου αλλού ... και να σκεφτείς πως το site εκείνο είχε σχδιασθεί μόνο και μόνο για να γίνονται οι παρουσιάσεις βιβλίων Ελλήνων Συγγραφέων ...

... μετά τιμής
Γ.Γκ.

Υ.Γ. όσο για τις εικόνες, δε νομίζω να γίνεται έτσι όπως είναι στημένο το portal αυτό. Ίσως μία ερώτηση στο διαχεριστή να ήταν αρκετή βοήθεια. Πάντως το κείμενό σου έχει έρθει κανονικά, και το μελετώ ...
_________________
Το βαρύτερο στο κόσμο είναι, το ανθρώπινο δάκρυ. Όταν η ψυχή μας γίνεται ύλη και χωρά σε μία τόση δα σταγόνα ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 15, 2006 9:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: .:. Απάντηση με Συμπερίληψη

ygiok έγραψε:

Υ.Γ. όσο για τις εικόνες, δε νομίζω να γίνεται έτσι όπως είναι στημένο το portal αυτό. Ίσως μία ερώτηση στο διαχεριστή να ήταν αρκετή βοήθεια. Πάντως το κείμενό σου έχει έρθει κανονικά, και το μελετώ ...


...και αναμένω την κριτική σου...
μφχ
κμ
e-mail: kmar@tellas.gr
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ahso
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2006
Δημοσιεύσεις: 359

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 15, 2006 11:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα φάμε και κουφέτα μου φαίνεται! Razz Razz Razz
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
alkinooos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 562
Τόπος: kerkura

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 9:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

το έχω διαβασει...πολύ καλό ,παρά τις πολλές ορολογίες που έχει ώστε να γίνεται κουραστικό για όσους δεν τις γνωρίζουν...μαθαίνεις κάτι που δεν θα σου χρειαστεί ποτε.....! και όμως θα σ'αρέσει !!!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center