Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Kομμουνισμος
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27, 28, 29  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 20, 2006 9:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

epikritis έγραψε:
οχι δεν υποστηριζω κανεναν. ουτε ελπιζω στο σοσιαλισμο η τον κομμουνισμο. γ....σε τα ολα φιλε. παντως για να μην παρεξηγηθω θα το πω... ε ναι λοιπον ο καπιταλισμος ειναι κατακαθι. σαπιος. δικαιωμα μου ειναι να μην το γουσταρω τον καπιταλισμο στην τελικη, εχω τους λογους μου.....

Τους λόγους σου καλά κάνεις και τους έχεις, ίσως συμφωνούμε σε αυτούς. Το θέμα δεν είναι τι είναι καλό και τι κακό (δεν θα διαλέξουμε γεύση για τα σκατά που μας πασάρουν), αλλά όπως έδειξε ο Bugman, αμφότεροι καπιταλιστές είναι στο τέλος τέλος. Απλά οι μεν είναι ανοιχτά χυδαίοι, ωμοί, οι δε πιο πονηροί. Δηλαδή οι "κομμουνιστές" "όχι τα μυαλά στα κάγκελα"; Τελικά το ερώτημα ποιος είναι χειρότερος είναι ένα εξαιρειτκά δύσκολο ερώτημα!

Και τότε... ακριβώς ήρθε ο "σοσιαλισμός"! Τους ξεπέρασε και τους δυο! Παράδειγμα δια τα καθ΄ ημάς, ο κύριος Αντρίκος.
Τα ίδια ακριβώς πράγματα. Αλλά, αλλά... να τα κάνουν οι "κομμουνιστές" δεν μπορούσαν, αν δε τα έκαναν οι "καπιταλιστές" θα υπήρχε αντίδραση.
Τα έκανε λοιπόν ο σοσιαλισμός!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 22, 2006 8:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

φιλε bugman ελπιζω οταν λες οτι ο καπιταλισμος ειναι κατι μονιμο να εννοεις κατι μονιμο τους τελευταιους αιωνες. ο καπιταλισμος δεν ειναι αιωνιο φαινομενο. ο ελευθερος καπιταλιστης που μπαινει στην αγορα με σκοπο να αυξησει το κεφαλαιο του και ο ελευθερος εργατης που πουλα μονο την εργατικη του δυναμη εμφανιστηκαν σταδιακα απο το 1500 μ.χ. και μετα στην ευρωπη (αγγλια). σα συστημα αρχιζει να "εγκαθιδρυεται" απο 18ο αιωνα και μετα αιωνα αφου σπαει σιγα σιγα τους φραγμους της φεουδαρχιας και εξαγεται σε πολλες χωρες του κοσμου. ποτε τα πραγματα δεν ηταν ιδια. ουτε γνωριζουμε το μελλον του σημερινου μεταμοντερνου- μεταβιομηχανικου καπιταλισμου...
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 23, 2006 10:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πρέπει να βλέπουμε την ιστορία όπως διαμορφώνεται, με τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους αλλά και με την χρήση των μέσων.
Με απλά λόγια δεν μπορούν να συγκριθούν ο εργάτης του 1500 μ.Χ. με τον σημερινό εργάτη. Θες από εκπαίδευση, από περιουσία, από κοινωνική θέση, από ελευθερία λόγου, από κάθε άποψη.

Συζητούμε λοιπόν για διάφορα "συστήματα" αλλά πρέπει να τα βλέπουμε πάνω στις σημερινές δομές, και στις πιθανές εξελίξεις που δεν θα μειώνουν το επίπεδο του εργάτη...όπως και του "επιχειρηματία".
Σήμερα πολλοί εργάτες είναι και επιχειρηματίες! Οι ακτήμονες του 1500 μ.Χ. μάλλον έχουν γίνει οι εκτός διαδικτύου σήμερα, οι α-δικτύο-νες (αυτοί που δεν έχουν πρόσβαση και θέση στο διαδίκτυο).

Πιο κοφτερό και από το σπαθί αποδείχτηκε το μυαλό.....έτσι αν και ο εθνικός μας ύμνος μας λέει για την ελευθερία που με βία - και όψη σπαθιού- μετράει την γη (την κατοχή της), σήμερα θα έπρεπε να γίνει "Σε γνωρίζω από την πρόσβαση του δικτύου την καθολική, σε γνωρίζω από τις σελίδες -τόπους - που φυλλομετρούν εκεί!" Αυτή είναι η νέα Διαδικτυακή Ελευθερία! Ο εργάτης είναι ο φυλλομετρητής, ο καπιταλιστής είναι ο κάτοχος σελίδας -τόπου- διαδικτύου, και το κεφάλαιό του μετράει σε επισκέψεις ανά ώρα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
BhagavadGita
Καθηγητής


Εγγραφή: 06 Ιούν 2006
Δημοσιεύσεις: 67
Τόπος: Ηράκλειο,Κρήτη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 17, 2006 11:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κοιτάξτε,
από την στιγμή που όλοι αποδεχόμαστε ότι ο κομμουνισμος είναι και ουτοπία,για ποιο λόγο να μας είναι χρήσιμος?Ερωτώ.Αν δεν εφαρμόζεται δηλαδή,τι να τον κάνουμε?Εκτώς βέβαια αν τον χρησιμοποιούμε για να δούμε ποσο λανθασμένη ιδεολογία είναι και έτσι να ακαλύψουμε κάτι καλύτερο και ανώτερο.Λοιπόν όλοι τα κεφάλια μέσα και σκεφτόμαστε!Για το καλο της ανθρωπότης!
Πάντως,όσον αφορά εμένα,το πάν μέτρον άριστον είναι και το καλύτερο όπως είπε κάποιος φίλος.Μια ισότητα δηλαδή στην πνευματική εξέλιξη και στην Παιδεία-προσαρμοσμένη βέβαια στις ανάγκες και χαρακτήρα του καθενός-αλλά και μια ανισότητα.Γιατί στην κοινωνία πρέπει να υπάρχει ιεραρχία,όπως και παντού.Εξάλλου όλοι είμαστε υπέροχα διαφορετικοί,με ανώτερες ή κατώτερες ικανότητες από κάποιον άλλο.
Και επιπλέον μην ξεχνάμε και την θρησκεία.Όχι ως όπιο του λαού αλλά ως διέξοδο σε υπαρξιακά προβλήματα αδύνατα για την επιστήμη να απαντήσει.
_________________
Οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι συνεισφέρουν εξίσου στην κοινωνία.Οι αισιόδοξοι άνθρωποι εφήυραν το αεροπλάνο και οι απαισιόδοξοι το αλεξίπτωτο.
-George Bernard Shaw-
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger MSN Messenger
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 17, 2006 8:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Μαρξ προέβη σε μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για την ιστορία και την εξέλιξή της, αλλά η θεώρησή του για τον άνθρωπο, απότοκη της στενής υλιστικής θεώρησης που άρχισε να θεμελιώνεται στην εποχή του καθώς και του νέου μοντέλου χαρτογράφησης του κόσμου που είχε ήδη επικρατήσει (του απλουστευμένου αναγεννησιακού αναπαραστατικού μοντέλου, από την μία δηλαδή ένα αναλλοίωτο και σταθερό υποκείμενο και από την άλλη ο αντικειμενικός κόσμος που θα γνωσθεί από τον πρώτο, παραγνωρίζοντας έτσι το ευμετάβλητο του "υποκειμένου"), η θεώρησή του για τον άνθρωπο λοιπόν, ήταν πέρα ως πέρα λανθασμένη.
Γι'αυτό και εν'τέλει κατέρρευσε.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2006 3:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εδώ νομίζω τα παραλές λιγάκι. Ο κομμουνιασμός της ιστορίας δεν είχε καμία σχέση με τον κομμουνισμό του Μαρξ. Οι ιδέες είναι ιδέες, δεν μπορούν να καταρρεύσουν, και στην πραγματικότητα για να λέμε τη σκάφη σκάφη και ο "κομμουνισμός" κατέρρευσε επειδή τον "καταρρεύσανε".

Και ο καπιταλισμός καταρρέει, αλλά πόσοι το έχουν πάρει είδηση;
Το κεφάλαιο σήμερα δεν θέλει τα "κέρδη", όπως λένε οι χαζοκομμουνιστές της συμφοράς, ακριβώς το αντίθετο κάνει: σκοτώνει την οικονομική ανάπτυξη με κάθε τρόπο.
Το κεφάλαιο δεν θέλει κανείς να σταθεί στα πόδια του. Σε όλον τον κόσμο οι επιχειρήσεις όταν πάνε καλά τις κλείνουν, γιατί δεν θέλουν την αν'απτυξη, άσε τι λένε αυτοί που πιπιλάνε ιστορίες και κέρδη και άγριους. Κέρδη έχουν και λεφτά όσα θέλουν, το κεφάλαιο δεν θέλει κέρδη, να καταστρέφει θέλει τις οικονομίες για να μην αναπτυχθεί κανείς.
Σε όλον τον δυτικό κόσμο, τις επιχειρήσεις που πανε καλά οι ίδιοι που τις έχουν τις κλείνουνε. Το μεγάλο κεφάλαιο λειτουργεί εντελώς αντίθετα από το μικρό κεφάλαιο του μικροεπιχειρηματία, έχει άλλη λογική.

Και έχουν τους "κομμουνιστές" της πιάτσας να ουρλιάζουν στις διαδηλώσεις για τα κέρδη, για τον καπιταλισμό, για τον ιμπεριαλισμό, έτσι να γυρίζει η ρόδα κια να αποχαυνώνεται η μάζα και να αναλώνεται σε αντικαπιταλιστικές κορώνες. Και στην πράξη η αριστερά τίποτα δεν κάνει, απλά βρίζει τη δεξιά και "περιμένει" να καταρρεύσει για να δικαιωθεί...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2006 8:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

εγω παντως ρε παιδια δε μπορω να καταλαβω γιατι η καταργηση της ατομικης ιδιοκτησιας θεωρειται απο μερικους ως η απολυτη ισοπεδωση. ακουω πως ο κομμουνισμος ειναι ισοπεδωτικος για το ατομο κτλ κτλ. γιατι? ο κομμουνισμος, οπως αναφερεται στο κομμουνιστικο μανιφεστο, δεν ειναι τιποτε αλλο απο την καταργηση της ατομικης ιδιοκτησιας. η οποια στο κατω κατω της γραφης δεν ενυπαρχει στη φυση του ανθρωπου. στη σοβιετικη ενωση δεν υπηρξαν σπουδαιοι καλλιτεχνες, επιστημονες και αθλητες. υπηρξαν! ακομα και κει που τα πραγματα δεν πηγαν οπως τα θελαμε. εχουμε συνδυασει την ατομικη επιτυχια με την ατομικη ιδιοκτησια. (american dream πχ) ο μαρξ ηθελε να σπασει τα δεσμα του καπιταλισμου για να απελευθερωσει το ατομο. θα θελα να μου πειτε τη γνωμη σας πανω σε αυτα. δεν εχω κατασταλαξει ακομα. περι ατομικης ιδιοκτησιας δηλαδη.
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2006 9:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

epikriti ,αν η ιδοκτησία είναι κλοπή και δεν ανήκει στην φύση του ανθρώπου όπως λες ,τότε δεν πρέπει να την καταργήσουμε με την βία, αλλά να περιμένουμε μέσα σε συνθήκες ελευθερίας και δημοκρατίας (εντάξει όσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό) να καταργηθεί "ομαλά" και "φυσικά", όταν αυτό γίνει κοινή συνείδηση στην πλειονότητα των πολιτών.

Αυτό ισχύει βέβαια και για κάθε άλλο "παράπτωμα" στο οποίο υποπέφτουν οι άνθρωποι και ανακαλύπτουν κάποιοι φιλόσοφοι και "διανοούμενοι".

Ο κομμουνισμός προσπάθησε να επιβάλλει με την βία καταστάσεις, που οι άνθρωποι δεν ήταν έτοιμοι ακόμα να αποδεχτούν εσωτερικά.
Ωραία η ιδέα της καινοκτημοσύνης ας πούμε, αλλά αν ο ανθρώπινος εγωκεντρισμός δεν έχει ξεριζωθεί από τις καρδιές της πλειονότητας των ανθρώπων, (αν ο άνθρωπος δεν καταλαβαίνει όχι μόνο με το μυαλό του, αλλά με όλο του το είναι την έννοια της καινοκτημοσύνης και την αναγκαιότητάς της) κάτι τέτοιο δεν μπορεί να υλοποιηθεί ποτέ.

Εν'τέλει, αν το καλοεξετάσουμε, όλες οι επαναστάσεις και τα οράματα που φιλοδόξησαν να ενσαρκωθούν στις κοινωνίες μας, προσέκρουσαν τελικά στον ανθρώπινο εγωκεντρισμό και κατέρρευσαν (στο προσωπικό συμφέρον, στην απόκτηση προσωπικής ισχύος και καταξίωσης, στον δογματισμό και στην αδιαλλαξία που προκαλεί ο φόβος στις καρδιές μας, στην επιθυμία του χρήματος και της άνεσης, κλπ. κλπ.).

Για να αλλάξουν οι κοινωνίες με καινούριες Ιδέες, θα πρέπει πρώτα ν'αλλάξουμε οι άνθρωποι (μ'αυτό δεν εννοώ να μορφωθούμε απλώς, είμαστε ήδη αρκετά μορφωμένοι, αλλά να μεταμορφωθούμε ριζικά), διότι όταν οι Ιδέες βγούνε απ'το κεφάλι του δημιουργού τους (εν'προκειμένω του Μαρξ), θα πρέπει μετά να κουβαληθούν από γερούς ώμους. Αν οι ώμοι δεν είναι δυνατοί και γυμνασμένοι ώστε να τις αντέξουν, άστα να πάνε...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2006 9:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να σου ρίξω μια ιδέα; Και τα δυο απάτη είναι, η μια ανάποδη από την άλλη. Και τα δυο, εκτρέπουν από τη "φυσική ισορροπία", που είναι να συνυπάρχουν και η ατομική και η συλλογική ιδιοκτησία. Υπάρχουν αγαθά που από τη φύση τους είναι καθαρά ατομικά, και αγαθά που είναι καθαρά συλλογικά. Ο καπιταλιστικός μύθος ισοπεδώνει τα δεύτερα και ο άλλος μύθος ισοπεδώνει τα πρώτα. Αν "εσύ" ως πολίτης υπεύθυνος και σκεπτόμενος δεν ξεκαθαρίσεις τα πράγματα, καμιά συνταγή δεν θα σου εξασφαλίσει το πιάτο σου. Και βέβαια η κοινωνία είναι το άθροισμα όλων των "εσύ".
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 20, 2006 10:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kouros ο λογος που τοποθετησαν ο μαρξ κι ο ενγκελς τη βια ως αναγκαιο χαρακτηριστικο της επερχομενης αλλαγης ειναι διοτι αναγνωριζαν τον προοδευτικο ρολο που εχει παιξει η βια στην κοινωνια.

iason πιστευω πως η ιδιοκτησια θα αλλαξει προσωπο στο μελλον οπως και εχει γινει μεχρι σημερα. αν ζουσες πριν πεντακοσια-και χρονια ισως τα πραγματα που θα χρησιμοποιουσες να ηταν ευγενικη προσφορα-παραχωρηση του φεουδαρχη στον οποιο θα ησουν υποτελης ή ακομα πιο παλια του αφεντη σου ελληνα εμπορου
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
BhagavadGita
Καθηγητής


Εγγραφή: 06 Ιούν 2006
Δημοσιεύσεις: 67
Τόπος: Ηράκλειο,Κρήτη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 21, 2006 6:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Να σου ρίξω μια ιδέα; Και τα δυο απάτη είναι, η μια ανάποδη από την άλλη. Και τα δυο, εκτρέπουν από τη "φυσική ισορροπία", που είναι να συνυπάρχουν και η ατομική και η συλλογική ιδιοκτησία. Υπάρχουν αγαθά που από τη φύση τους είναι καθαρά ατομικά, και αγαθά που είναι καθαρά συλλογικά. Ο καπιταλιστικός μύθος ισοπεδώνει τα δεύτερα και ο άλλος μύθος ισοπεδώνει τα πρώτα. Αν "εσύ" ως πολίτης υπεύθυνος και σκεπτόμενος δεν ξεκαθαρίσεις τα πράγματα, καμιά συνταγή δεν θα σου εξασφαλίσει το πιάτο σου. Και βέβαια η κοινωνία είναι το άθροισμα όλων των "εσύ".


Συμφωνώ απολύτως iason.Όπως δηλαδή υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και χωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους,έτσι και επειδή είναι διαφορετικοί,είναι διαφορετικοί και ως προς τις υποχρεώσεις τους,τα δικαιώματά τους και τις ανάγκες τους.Ένας αγρότης δηλαδή δεν μπορεί να έχει τις ίδιες ανάγκες με έναν ηγέτη.Και έτσι,υπάρχει ανάγκη σε διαφορετικά ατομικά αγαθά.
Έπειτα,επειδή όμως είμαστε και ίσοι,με την έννοια ότι όλοι έχουμε ανάγκη στην ζωή,στην προσαρμοσμένη ανά άτομο Παιδεία και στην πνευματική εξέλιξη,αυτά ακριβώς τα αγαθά τα κάνουν συλλογικά.
_________________
Οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι συνεισφέρουν εξίσου στην κοινωνία.Οι αισιόδοξοι άνθρωποι εφήυραν το αεροπλάνο και οι απαισιόδοξοι το αλεξίπτωτο.
-George Bernard Shaw-
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 21, 2006 10:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

BhagavadGita,
Οι ανάγκες του ηγέτη και του εργάτη έχουν να κάνουν με τη θέση του καθένα, η οποία όμως δεν "κερδίζεται" από τον καθένα αλλά οι συνθήκες τον οδηγούν εκεί.
Κάπου λοιπόν εμφανίζεις ότι τα ατομικά αγαθά δύναται να διαφέρουν, ενώ τα συλλογικά αγαθά πρέπει να είναι ίδια (εφόσον όλοι έχουν δικαίωμα στη ζωή). Η δική μου άποψη είναι διαφορετική.
Η πορεία του καθένα είναι συνδεδεμένη με την πορεία κάθε άλλου. Τα ατομικά αγαθά τα καθορίζει η ζήτηση και η προσφορά, όπως και τα συλλογικά. Η διαφορά συλλογικού και ατομικού αγαθού είναι μια ψευδαίσθηση, η οποία γίνεται περισσότερο ψεύτικη όσο αναθέτουμε σε κάποιους την ευθύνη της διαμόρφωσης αυτών των αγαθών. Όταν η διαμόρφωση είναι σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, ή ενός δημόσιου οργανισμού τότε συζητούμε για συλλογικό αγαθό. Όταν η διαμόρφωση είναι πάνω στους νόμους της αγοράς τότε συζητούμε για ατομικό αγαθό.
Γι΄αυτό αν κάτι σήμερα θεωρείται ατομικό αγαθό, αύριο μπορεί να είναι συλλογικό και το αντίθετο, ένα σημερινό συλλογικό αγαθό μπορείνα γίνει ατομικό. Αυτό που θα κρίνει κάθε φορά την εξέλιξη είναι η συσσωρευμένη διάθεση του κόσμου για αλλαγές.
Σήμερα λόγου χάρη συζητάμε για ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση. Εκ των πραγμάτων αυτό υπάρχει, σε ξένες επιχειρήσεις - ιδρύματα. Και μάλιστα αρκετοί δικοί μας άνθρωποι, έχουν πάρει αυτό το "ατομικό" αγαθό, επί πληρωμή. Αλλά και από την εδώ διαμόρφωση της ανώτατης εκπαίδευσης, η δυνατότητα να σπουδάσει κανείς είναι ζήτημα οικονομικό, που στο σύνολό του δεν το παρέχει το κράτος, και πολλοί σπουδαστές λόγω έλλειψης χρημάτων αδυνατούν να συνεχίσουν στην "δωρεάν" ανώτατη εκπαίδευση.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 22, 2006 8:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

epikritis έγραψε:
iason πιστευω πως η ιδιοκτησια θα αλλαξει προσωπο στο μελλον οπως και εχει γινει μεχρι σημερα. αν ζουσες πριν πεντακοσια-και χρονια ισως τα πραγματα που θα χρησιμοποιουσες να ηταν ευγενικη προσφορα-παραχωρηση του φεουδαρχη στον οποιο θα ησουν υποτελης ή ακομα πιο παλια του αφεντη σου ελληνα εμπορου

Εύστοχη παρατήρηση.
Το επόμενο ερώτημα θα ήταν κατά πόσο η ιδιοκτησία αποτελεί κεντρικό ζήτημα στον Μαρξ. Προσωπικά επιφυλάσσομαι, καθώς δεν τον έχω μελετήσει.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
BhagavadGita
Καθηγητής


Εγγραφή: 06 Ιούν 2006
Δημοσιεύσεις: 67
Τόπος: Ηράκλειο,Κρήτη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 23, 2006 4:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman,
Ηγέτης,όμως κανείς δεν γίνεται τυχαία,ούτε και εργάτης.Αλλά με την βοήθεια και της θέλησης και των συνθηκών.

Παράθεση:
Γι΄αυτό αν κάτι σήμερα θεωρείται ατομικό αγαθό, αύριο μπορεί να είναι συλλογικό και το αντίθετο, ένα σημερινό συλλογικό αγαθό μπορείνα γίνει ατομικό.


Κοίτα,μιλάω για το τι πραγματικά ΕΙΝΑΙ συλλογικό ή ατομικό,και όχι για το πως τα καθορίζουν και πως τα εννοούν οι εκάστοτε κυβερνήσεις και πως διαμορφώνονται ανά τους χρόνους.Για το τι ΕΙΝΑΙ αληθινά.
_________________
Οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι συνεισφέρουν εξίσου στην κοινωνία.Οι αισιόδοξοι άνθρωποι εφήυραν το αεροπλάνο και οι απαισιόδοξοι το αλεξίπτωτο.
-George Bernard Shaw-
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 23, 2006 5:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εκεί καταλήγω BhagavadGita, ότι δεν υπάρχει "αληθινό" ατομικό ή συλλογικό αγαθό....απλά το καθένα αγαθό ακολουθεί μια σύμβαση της εποχής, που το εμφανίζει ατομικό ή συλλογικό.
Μάλιστα μια αλλαγή ενός ατομικού αγαθού σε συλλογικό, το βλέπουμε ως στοιχείο ολοκληρωτισμού. Στην αντίθετη περίπτωση όταν το συλλογικό γίνεται στομικό τότε συτό σποτελεί στοιχείο φιλελευθερισμού. Κάθε φορά ο χαρακτήρας δίνεται επί της αλλαγής και όχι σε απόλυτες αλλαγές. Δηλαδή μπορεί να έχουμε πέντε βήματα φιλελευθερισμού και δυο όλοκληρωτισμού..όπου αλγεβρικά θα έδινε τρία φιλελευθερισμού, όμως λόγω περιορισμένης μνήμης του λαού, ίσως δε και μικρής μαθηματικής σκέψης, μετράει τα τελευταία ομοειδή...και αν είναι οι "ολοκληρωτικές" αλλαγές τότε εμφανίζεται η "τάση προς τον ολοκληρωτισμό".

Για να δεις λοιπόν τι "ψέμα" κυκλοφορεί....απ΄τη μια μεριά μιλάνε για μαζικούς αγώνες, από την άλλη για τον "ήρωα" πολίτη, που με κόπο έκανε ότι έκανε "μόνος του", και όλοι αυτοί διατηρούν όσο μπορούν τις διαχωριστικές γραμμές.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27, 28, 29  Επόμενο
Σελίδα 5 από 29

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center