Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΠΙΣΤΗ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 75, 76, 77  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 7:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

    ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
    skapaneas έγραψε:
    Οι διαφορετικοι ορισμοι που δινουμε για το συμπαν,
    οδηγουν λογικα σε διαφορετικα αποτελεσματα

    Ο δικός σου ορισμός οδηγεί σε παραλογισμό:

    Υποθέτουμε ότι το σύμπαν είναι το σύνολο των πραγματικών όντων (ο δικός σου ορισμός).(Α)

    Άρα τα δυνάμει όντα δεν θ' ανήκουν στο σύμπαν .(Β)

    Το "δυνάμει" άλλοτε γίνεται πραγματικό και άλλοτε όχι. ( Γ )

    Το δυνάμει και το πραγματικό χωρίζονται χρονικά.

    Ο χρόνος ανήκει στο σύμπαν.

    Άρα και το δυνάμει ανήκει στο σύμπαν. (άτοπο από Β) ( Δ )

    Επομένως ,η αρχική υπόθεση (Α) απορρίπτεται. ( Ε )


    Αν το σύμπαν είναι το σύνολο του παντός (σωστός ορισμός),τότε καμιά αιτία δεν δημιουργεί το σύμπαν,αφού και η αιτία ανήκει στο σύμπαν.Οπότε το σύμπαν είναι αιώνιο και αλλάζει μορφές αιώνια,σύμφωνα με φυσικούς νόμους.

    Η προταση Α ειναι σωστη
    ( ως ενας ορισμος του συμπαντος εκλαμβανεται ορθη, για την εξελιξη του συλλογισμου )

    Εξ αυτης, η προταση Β ειναι ορθη

    Ολα τα υπολοιπα ειναι λαθος

    Και να γιατι

    Η προταση Γ δεν επαγεται απο τις Α και Β

    Αρα αποτελει αυθαιρεσια

    Και ως αυθαιρεσια οδηγει σε λαθος συμπερασμα

    Και το λαθος συμπερασμα ειναι οτι καταληγεις με την αυθαιρεσια που εισαγεις ( προταση Γ ) ...
    ... να βγαλεις ( προταση Δ ) ψευδη την Β η οποία προηγειται και ειναι ορθη

    Το συμπερασμα σου λοιπον Ε ( πρεπει να ) αναφερεται στην προσθηκη Γ και οχι στην Α ...
    ... γιατι η Γ ειναι αυθαιρετα εμβολιμη στο συλλογισμο

    Το δε αποκορυφωμα της αυθαιρεσιας σου ειναι το τελικο

    Απο τη μια λες οτι καμια αιτια δεν δημιουργει το συμπαν ( αρα αιτιες μηδεν ) ...
    ... και αμεσως μετα το αιτιολογεις με το οτι η αιτια ανηκει στο συμπαν
    Ο απολυτος παραλογισμος : οι μηδεν αιτιες = ανυπαρκτες αιτιες : ανηκουν στο συμπαν των παντων
    ( αυτο που αποκαλεις σωστο ορισμο )

    ......................................

    ΘΕΩΡΗΜΑ : Της αιτιακης δημιουργιας του συμπαντος

    Τελικα για να μη πελαγοδρομουμε,
    απλα και κατανοητα :
    το καθ΄ολα συνεπες συμπαν ( ανεξαρτητως ορισμου ) ...
    ... εντος του οποίου τα παντα εχουν αιτια ...
    ... εχει αιτια ή οχι ;


    Αν το συμπαν δεν εχει αιτια ...
    ... τοτε ως μη συνεπες με το φυσικο νόμο της αιτιοτητος ...
    ... θα επρεπε να εχει καταρρευσει

    Ομως το συμπαν στεκει γερο και κραταιο και λειτουργικο

    Αρα η υποθεση οτι το συμπαν δεν εχει αιτια δεν ευσταθει

    Συνεπως το συμπαν αναντιρρητα εχει αιτια


    .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
    _________________
    Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
    skapaneas
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
    Δημοσιεύσεις: 12421
    Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 7:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                              ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

      JollyRoger έγραψε:
      ρωταω γιατι το εν δυναμει, ειναι εν δυναμει, κι αυτο ειναι κατι κι οχι τιποτα, οποτε ρωταω να καταλαβω που το τοποθετεις, αν και δεν θα εκπλαγω καθολου πλεον, αν μου πεις οτι εχεις βαφτισει την μη-τοποθετηση, θεση!

      επισης το ανυπαρκτο δεν νοειται χωρις το πλαισιο του, αρα οταν ακουω ανυπαρκτο, αυτοματως παραπεμπομαι εκτος πλαισιου και αναρωτιεμαι... ωραια, που?

      οποτε αναρωτιεμαι, πως να μην αναρωτιεμαι δηλαδη... σουπερ περιεργο βρισκω το οτι αναρωτιεσαι που αναρωτιεμαι(!)


      οσον αφορα αυτο που λες για τον ιωαννη... λογικα(?) μαλλον μπορει να συμπερανει οτι με τα τρεχοντα αξιωματα, δεν ξερει την αιτια... το να βρει λυση σωνει και καλα τωρα ή εστω να σου δωσει λογαριασμο, που κολαει;

      Λοιπον, για να ξεκαθαρισουμε τα πραγματα :
      Άλλου τυπου η κουβεντα με σενα και άλλη με τον Ιωαννη

      Το εν δυναμει : το τοποθετω στη διανοια._

      Το ανυπαρκτο : το τοποθετω στη διανοια ( διοτι οπως εχω πει ανυπαρκτο = εν δυναμει )
      Η διανοια λοιπον ειναι το πλαισιο, τοποθετησης του ανυπαρκτου
      Και προφανως το ανυπαρκτο = εν δυναμει ειναι κατι και οχι τιποτα
      ( θυμισου αυτο που ειπα για την άλλου τυπου συζητηση)
      Και εφοσον ειναι κατι, χρειαζεται ορισμο για να μπορει "ορατα" να τοποθετειται στο πλαισιο του ( που ειναι η διανοια )

      Ορισμος του ανυπαρκτου : ανυπαρκτο ειναι οτι δεν μπορει να γινει καθοιονδηποτε τροπο αντιληπτο με τις αισθησεις μας

      Διευκρινηση
      Αυτα που η επιστημη αποδεικνυει οτι υπαρχουν αναντιρρητα αντικειμενικα ...
      ... εστω κι αν ποτέ δεν θα μπορεσουμε να τα αντιληφθουμε αμεσα με τις αισθησεις μας ...
      ... η επιστημονικα βεβαία υπαρξη τους τα καθιστα μη ανυπαρκτα ...
      ... και αρα δεν εχουν πλασιο τη διανοια μας ...
      ... αλλά ειναι καπου εκει εξω και μας περιμενουν ( ;;; )

      ...............

      Σχετικα με τον Ιωαννη τωρα, ο οποίος λες οτι δεν μπορει να προσδιορισει την αιτια του συμπαντος

      Μπορει ομως να αποφανθει σχετικα με αυτη εστω και αν δεν την βρει αυτουσια


      π.χ. :
      - εχει το συμπαν αιτια ή οχι ;
      - αν εχει αυτη ειναι πραγματικη ή δυναμει ;
      - οτι και να ειναι ( πραγματικη ή δυναμει ) ειναι πεπερασμενη ή οχι ;

      Με βαση λοιπον τις παραδοχες που κανει σχετικα με το συμπαν ...
      ... μπορει να αποφανθει λογικα για τα παραπανω ερωτηματα και πολλα ενδεχομενως άλλα


      Κι αυτο γιατι ;

      Διοτι δεν μπορει να "εγκαλει" εμενα σχετικα με το συμπαν και ο ιδιος να παραμενει στο απυροβλητο και ο υπερανω ολων

      Για αυτο και τον καλω να παρει και ο ιδιος θεση με βαση τις δικες του παραδοχες


      .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
      _________________
      Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
      Επιστροφή στην κορυφή
      Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
      ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
      Πρύτανης


      Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
      Δημοσιεύσεις: 18504

      ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 8:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

      skapaneas έγραψε:


      Η προταση Γ δεν επαγεται απο τις Α και Β

      Αρα αποτελει αυθαιρεσια

      Και ως αυθαιρεσια οδηγει σε λαθος συμπερασμα



      Δεν χρειάζεται να επάγεται ,αποτελεί ανεξάρτητη προκείμενη και δεν είναι καθόλου αυθαίρετη,ισχύει. Εσύ την απορρίπτεις γιατί δεν σε βολεύει.

      skapaneas έγραψε:

      Το συμπερασμα σου λοιπον Ε ( πρεπει να ) αναφερεται στην προσθηκη Γ και οχι στην Α ...
      ... γιατι η Γ ειναι αυθαιρετα εμβολιμη στο συλλογισμο


      Αν καταλήγουμε σε άτοπο εξαιτίας της Β,τότε απορρίπτεται και η Β και η Α απ' την οποία επάγεται η Β.


      skapaneas έγραψε:


      Ο απολυτος παραλογισμος : οι μηδεν αιτιες = ανυπαρκτες αιτιες : ανηκουν στο συμπαν των παντων
      ( αυτο που αποκαλεις σωστο ορισμο )


      Οι ανύπαρκτες αιτίες είναι δυνάμει αιτίες μη πραγματοποιημένες και ανήκουν κι αυτές στο σύμπαν,αφού ίσως κάποτε πραγματοποιηθούν.



      skapaneas έγραψε:

      Αν το συμπαν δεν εχει αιτια ...
      ... τοτε ως μη συνεπες με το φυσικο νόμο της αιτιοτητος ...
      ... θα επρεπε να εχει καταρρευσει


      Λάθος.Το σύμπαν δεν έχει εξωτερική αιτία,όλες οι αιτίες ενυπάρχουν σ' αυτό κι έτσι το ίδιο μεταβάλλεται αιωνίως.
      _________________
      Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
      με μάτια να σε χαίρομαι θολά
      και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
      πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
      (Κώστας Βάρναλης)
      Επιστροφή στην κορυφή
      Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
      skapaneas
      Πρύτανης


      Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
      Δημοσιεύσεις: 12421
      Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

      ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 9:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

        ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
        skapaneas έγραψε:
        Ο απολυτος παραλογισμος : οι μηδεν αιτιες = ανυπαρκτες αιτιες : ανηκουν στο συμπαν των παντων
        ( αυτο που αποκαλεις σωστο ορισμο )

        Οι ανύπαρκτες αιτίες είναι δυνάμει αιτίες μη πραγματοποιημένες και ανήκουν κι αυτές στο σύμπαν,αφού ίσως κάποτε πραγματοποιηθούν

        Χαιρομαι που εντασσεις το ανυπαρκτο στο συμπαν

        Ορισε το κι ολας για να ξερουμε για τι πραγμα μιλαμε


        Παράθεση:
        skapaneas έγραψε:
        Αν το συμπαν δεν εχει αιτια ...
        ... τοτε ως μη συνεπες με το φυσικο νόμο της αιτιοτητος ...
        ... θα επρεπε να εχει καταρρευσει

        Λάθος.Το σύμπαν δεν έχει εξωτερική αιτία,όλες οι αιτίες ενυπάρχουν σ' αυτό κι έτσι το ίδιο μεταβάλλεται αιωνίως.

        Και ποιος μιλησε στην παρουσα φαση για εξωτερικη αιτια του συμπαντος ;

        Και μονο που το λες,
        δειχνει οτι δεν εχεις κατανοησει τον ορισμο που δινεις για το συμπαν : συμπαν ειναι παν ο,τι υπαρχει, δυναμει και ενεργεια

        Αρα το να μιλας για εξωτερικη αιτια του συμπαντος ειναι απολυτως παραλογο

        Παρ΄ολ΄αυτα : ναι, ολες οι αιτιες των πραγματων δυναμει και ενεργεια περιεχονται στο συμπαν
        με βαση τον ορισμο σου παντα, για να μη ξεχνιομστε

        Το συμπαν ομως εχει αιτια ;

        Αν εχει, βεβαιως ναι, ειναι εντος του

        Εχει ομως αιτια ;

        Εδω σε θελω ...

        Αν δεν εχει παραβιαζει το βασικο του νόμο που ειναι η αιτιοκρατια

        Τι λες λοιπον, εχει ;

        Ο,τι και να πεις πρεπει να το αποδειξεις με συλλογισμους ακλονητους
        οπως κάνεις υποτιθεται παραπανω με τους δικους μου συλλογισμους


        Σημειωση
        Για το δικο μου ορισμο περι συμπαντος ειπα ο,τι ειχα να πω και ειπες ο,τι ειχες να πεις
        Τωρα να δουμε τις λογικες συνεπειες απο το δικο σου ορισμο


        Σου ξαναλεω ομως αλλη μια φορα οτι ...
        ... η προταση Γ ( παραπανω ) : Το "δυνάμει" άλλοτε γίνεται πραγματικό και άλλοτε όχι :
        ειναι λαθος


        .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
        _________________
        Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
        gianiss
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
        Δημοσιεύσεις: 6073

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 10:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

        Παράθεση:
        skapaneas

        Υποθετουμε οτι το συμπαν εχει* πραγματικη αιτια
        Δηλαδη υποθετουμε οτι "πριν" απο το συμπαν υπαρχει κατι πραγματικο που το δημιουργησε

        Ομως εξ ορισμου το συμπαν ειναι το συνολο των πραγματων

        Αρα η υποθεση οτι το συμπαν δημιουργηθηκε απο κατι πραγματικο που υπηρχε "πριν" απο αυτο, δεν ευσταθει ( ατοπο )

        Σου έχω εξηγήσει πολλές φορές , τι προτείνει το μοντέλο της “μεγάλης πρότασης”
        Σου εξηγώ ξανά.
        Στο μοντέλο την “μεγάλης έκρηξης” προτείνεται η άποψη, ότι ο “κόσμος” μας είναι αποτέλεσμα έκρηξης μιας “μοναδικότητας” (singularity ),- κάτι που προβλέπουν οι εξισώσεις της ΓΘΣ-, ( κυρίαρχη θεωρία φυσικής για τον μακρόκοσμο), μια θεωρία που όμως αδυνατεί να περιγράψει τον “μικρόκοσμο” που προσεγγίζει και περιγράφει μια άλλη κυρίαρχη επιστημονική θεωρία, η κβαντομηχανική.
        Η επιστήμη , μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο , δεν σηκώνει τα χέρια ψηλά , ούτε θα μπορούσε να δεχθεί .... “μεταφυσικές” (μη λογικές) λύσεις , όπως έκαναν εξ από ανέκαθεν όλοι οι φαντασιόπληκτοι τσαρλατάνοι και εκμεταλλευτές του φόβου και του δέους των ανθρώπων , όταν συχνά βρίσκονταν αντιμέτωποι με μεγάλα φυσικά φαινόμενα (κεραυνοί, σεισμοί, πλημμύρες, λοιμοί , επιδημίες κλπ κλπ)
        Χρειάστηκαν χιλιάδες χρόνια μελέτης αυτών των φυσικών (και άλλων) φαινομένων , μέχρι η επιστήμη να εξηγήσει με σαφήνεια όλα αυτά , που οι τσαρλατάνοι θεολόγοι απέδιδαν στην οργή των “θεών” , και καλούσαν τους ευκολόπιστους δεισιδαίμονες .
        Ξεκαθάρισε στο τρικυμισμένο σου νου, πως η “μεγάλη έκρηξη” (κατά το προτεινόμενο μοντέλο ), ΔΕΝ δημιούργησε το “σύμπαν” εκ του “μηδενός”.
        Ήταν αυτό που πολλές φορές σου έχω εξηγήσει (και το εξηγώ και ποιο πάνω) , ήταν το “αποτέλεσμα” υπάρχουσας ήδη “μοναδικότητας” , στην ουσία η “φυσική εξέλιξή” της.
        Υπό αυτή την έννοια ΔΕΝ δημιουργείται “κάτι” , αλλά “κάτι όντως υπαρκτό” , εξελίσσεται , με τρόπο “φυσικό”.
        Υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις φυσικής , που περιγράφουν αυτή την “εξέλιξη” , σου έχω αναφέρει μερικές , που προφανώς έχεις παντελή άγνοια , και για αυτό επιμένεις σε
        “παπαριές” (φαντασιώσεις παπάδων)

        Δεν ξέρεις τι σου γίνεται φίλε μου.


        .
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
        JollyRoger
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
        Δημοσιεύσεις: 3608

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 11:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

        σκαπανεα,

        για το ανυπαρκτο, γιατί δεν το λες "ανυπαρκτο εξωτερικως αντιληπτα" ή κάτι ανάλογο, και το αφήνεις απροσδιοριστο και μπλεκομαστε; όπως ελεγες για το κενο δηλαδή

        για αυτα που τοποθετεις στην διάνοια, μου προκύπτει η απορία: οκ, και η διάνοια και τα (κατα εσε) πραγματικά πράγματα, έχουν σχέση;
        γιατί αν όχι, τότε σαν" βαφτίσια και ησυχασαμε" μου μοιάζει παλι


        για τις εγκαλεσεις συμμετρικα, είναι σαν να λες ότι ο ιωαννης σου την επεσε... διαφωνω, εσύ προτεινεις "σταματήστε να ψάχνετε λύσεις" και πολυ λογικά (νομίζω) δημιουργούνται απορίες...
        εσύ που προτείνεις το "νοητικά απεργητικο" οφείλεις να αποδείξεις... αυτος που απορεί με αυτό που του λες, οφείλει να εξηγήσει γιατί απορει
        _________________
        "επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
        Reboot!
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
        ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
        Δημοσιεύσεις: 18504

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 11:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

        skapaneas έγραψε:
        Το συμπαν ομως εχει αιτια ;

        Αν εχει, βεβαιως ναι, ειναι εντος του

        Εχει ομως αιτια ;



        Όταν λέμε ότι η αιτία που πέφτω είναι η βαρύτητα,η βαρύτητα είναι κάτι έξω απ' το αποτέλεσμα,δηλαδή έξω από εμένα.

        Έτσι κι αν το σύμπαν είχε αιτία ,θα ήταν εξωτερική αιτία του σύμπαντος αλλά όπως αποδείχτηκε δεν υπάρχει τέτοια εξωτερική αιτία.
        _________________
        Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
        με μάτια να σε χαίρομαι θολά
        και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
        πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
        (Κώστας Βάρναλης)
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
        ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
        Δημοσιεύσεις: 18504

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 11:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

        skapaneas έγραψε:
        Σου ξαναλεω ομως αλλη μια φορα οτι ...
        ... η προταση Γ ( παραπανω ) : Το "δυνάμει" άλλοτε γίνεται πραγματικό και άλλοτε όχι :
        ειναι λαθος


        ...[/size]


        Καθόλου λάθος,είναι κάτι εύκολα παρατηρήσιμο σε πλήθος φαινομένων.
        _________________
        Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
        με μάτια να σε χαίρομαι θολά
        και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
        πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
        (Κώστας Βάρναλης)
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
        skapaneas
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
        Δημοσιεύσεις: 12421
        Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 12:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                  ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

          gianiss έγραψε:
          Ξεκαθάρισε στο τρικυμισμένο σου νου, πως η “μεγάλη έκρηξη” (κατά το προτεινόμενο μοντέλο ), ΔΕΝ δημιούργησε το “σύμπαν” εκ του “μηδενός”.
          Ήταν αυτό που πολλές φορές σου έχω εξηγήσει (και το εξηγώ και ποιο πάνω) , ήταν το “αποτέλεσμα” υπάρχουσας ήδη “μοναδικότητας” , στην ουσία η “φυσική εξέλιξή” της.
          Υπό αυτή την έννοια ΔΕΝ δημιουργείται “κάτι” , αλλά “κάτι όντως υπαρκτό” , εξελίσσεται , με τρόπο “φυσικό”.

          Καταλαβα τι εννοεις ...

          Λες οτι αιτια του συμπαντος ειναι αυτη η προϋπαρχουσα μοναδικοητα ...
          ... απο την "μετεξελιξη" της οποίας ...
          ... προήλθε το διαστελλομενο συμπαν συμφωνα με τη θεωρια της μεγαλης εκρηξης

          Και η αιτια της πρωταρχικης και προσυμπαντικης μοναδικοτητας ποια ειναι ;


          σημειωση
          σε ενα κοσμο οπου συμφωνα με την εμπειρια μας τα παντα εχουν αιτια,
          αντιλαμβανεσαι υποθετω οτι ειναι λογικο ...
          ... να αναζητουμε την αιτια για ολα τα πραγματα που λεμε οτι υπαρχουν

          Ειτε αυτα υπαρχουν αντικειμενικα ειτε υπαρχουν διανοιακα = υποκειμενικα = εσωτερικα



          .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
          _________________
          Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


          Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Δευ Ιαν 14, 2019 1:29 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
          Επιστροφή στην κορυφή
          Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
          skapaneas
          Πρύτανης


          Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
          Δημοσιεύσεις: 12421
          Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

          ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 1:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                    ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

            JollyRoger έγραψε:
            σκαπανεα,

            για το ανυπαρκτο, γιατί δεν το λες "ανυπαρκτο εξωτερικως αντιληπτα" ή κάτι ανάλογο, και το αφήνεις απροσδιοριστο και μπλεκομαστε; όπως ελεγες για το κενο δηλαδή

            για αυτα που τοποθετεις στην διάνοια, μου προκύπτει η απορία: οκ, και η διάνοια και τα (κατα εσε) πραγματικά πράγματα, έχουν σχέση;
            γιατί αν όχι, τότε σαν" βαφτίσια και ησυχασαμε" μου μοιάζει παλι

            Τι ειπα ηδη, αλλά μαλλον δεν το προσεξες :

            Παράθεση:
            Ορισμος του ανυπαρκτου : ανυπαρκτο ειναι οτι δεν μπορει να γινει καθοιονδηποτε τροπο αντιληπτο με τις αισθησεις μας

            Αυτο με τις αισθησεις τι σου λεει ;

            Δεν αναφερεται στο εξωτερικως αντιληπτο που θελεις ;


            Τωρα αυτο που λες με τη διανοια ειναι ενα πολυ ενδιαφερον ζητημα,
            και μαλλον παρα πολυ δυσκολο να μιλησω για αυτο

            Ωστοσο θα επιχειρησω να κανω μια προσπαθεια και όπου βγει

                  Κατα την εκτιμηση μου λοιπον,
                  μεταξυ διανοιας και εξωτερικου αντικειμενικου κοσμου δεν υπαρχει αμεση σχεση

                  Η διανοια που συνοδευει τον ανθρωπο σε καθε του βημα,
                  ειναι ασχετη με τα εξωτερικα αντικειμενα ...
                  ... με αυτο που λεμε φυσικο ή ανθρωπογενες περιβαλλον του ανθρωπου

                  Για αυτο και η διανοια μπορει και ακολουθει παντου τον ανθρωπο,
                  σε οποιοδηποτε περιβαλλον κι αν βρεθει αυτος

                  Θα μπορουσα να περιγραψω την διανοια με συμβατικους ορους,
                  ως ενα πεπερασμενου χωρου ηλεκτρομαγνητικο πεδιο ...
                  ... με συχνοτητες τρομαχτικα υψηλες ...
                  ... που ειναι αδυνατο να ανιχνευτουν απο τη συμβατικη επιστημη καθ' οιονδηποτε τροπο

                  "Μεταξυ" τωρα του φυσικου μας κοσμου και της διανοιας,
                  βρισκεται το υποκειμενο που ελεγχει το σωμα στο οποίο "υπαγεται" και η διανοια,
                  το οποίο υποκειμενο ...
                  ... μπορει και επικοινωνει τοσο με τη διανοια οσο και με το συνηθισμενο φυσικο σωμα ...
                  ... παντα ηλεκτρομαγνητικα με σηματα συγκεκριμενα
                  ( οπως συγκεκριμενα ειναι και τα μηνυματα που στελνουμε με τα κινητα,
                  χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι και του ιδιου τυπου συχνοτικα )

                  Το υποκειμενο ...
                  ... και αυτο ...
                  ... θα μπορουσα να το περιγραψω ως ενα άλλο συγκεκριμενο και πεπερασμενο ηλεκτρομαγνητικο πεδιο,
                  το οποίο ομως εχει συναισθηση του εαυτου του αλλα και ολων οσων συνδεεται ...
                  ... και επιπλεον μπορει και εκτεινεται "ελαστικα" κατα βουληση όπου και οσο θελει ή κρινει κατα περισταση

                  Το υποκειμενο μπορει και δρα τοσο στο πεδιο της διανοιας οσο και στο πεδιο του φυσικου σωματος

                  Παιρνει λοιπον ιδεες δρασεων απο τη διανοια ...
                  ... και διοχετευει εντολες στο σωμα ...
                  ... ωστε να επιτελεστουν οι καταλληλες φυσικες πραξεις ...
                  ... με τις οποίες υλοποιουνται τα σχεδια τα εκπονημενα στη διανοια

            Απαντησα στην ερωτηση σου για τη διανοια και τη σχεση της με το εξωτερικο περιβαλλον,
            αλλά οπως ειπα ηδη ...
            ... ολα αυτα να τα εκλαβεις μόνο ως την προσωπικη μου εκτιμηση ...
            ... και τιποτ΄αλλο


            .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
            _________________
            Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
            Επιστροφή στην κορυφή
            Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
            gianiss
            Πρύτανης


            Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
            Δημοσιεύσεις: 6073

            ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 1:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

            skapaneas έγραψε:
                                      ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

              gianiss έγραψε:
              Ξεκαθάρισε στο τρικυμισμένο σου νου, πως η “μεγάλη έκρηξη” (κατά το προτεινόμενο μοντέλο ), ΔΕΝ δημιούργησε το “σύμπαν” εκ του “μηδενός”.
              Ήταν αυτό που πολλές φορές σου έχω εξηγήσει (και το εξηγώ και ποιο πάνω) , ήταν το “αποτέλεσμα” υπάρχουσας ήδη “μοναδικότητας” , στην ουσία η “φυσική εξέλιξή” της.
              Υπό αυτή την έννοια ΔΕΝ δημιουργείται “κάτι” , αλλά “κάτι όντως υπαρκτό” , εξελίσσεται , με τρόπο “φυσικό”.

              Καταλαβα τι εννοεις ...

              Λες οτι αιτια του συμπαντος ειναι αυτη η προϋπαρχουσα μοναδικοητα ...
              ... απο την "μετεξελιξη" της οποίας ...
              ... προήλθε το διαστελλομενο συμπαν συμφωνα με τη θεωρια της μεγαλης εκρηξης

              Και η αιτια της πρωταρχικης και προσυμπαντικης μοναδικοτητας ποια ειναι ;


              σημειωση
              σε ενα κοσμο οπου συμφωνα με την εμπειρια μας τα παντα εχουν αιτια,
              αντιλαμβανεσαι υποθετω οτι ειναι λογικο ...
              ... να αναζητουμε την αιτια για ολα τα πραγματα που λεμε οτι υπαρχουν

              Ειτε αυτα υπαρχουν αντικειμενικα ειτε υπαρχουν διανοιακα = υποκειμενικα = εσωτερικα



              .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............


              Πολύ συνοπτικά , μιλώντας για την θεωρία (Μ) – παράδειγμα – θα έλεγα πως περιγράφει το “σύμπαν” να δονείται από απέραντες παλλόμενες μεμβράνες – κάτι σαν άπειρα παλλόμενα σεντόνια – που απομακρύνονται και συγκλίνουν δυναμικά.
              Όταν κορυφές δύο βρανών συγκρούονται , προκαλούν μια “μοναδική” έκρηξη, και ένας νέος κόσμος αναπηδά από το .....”πουθενά” . Η έκρηξη απομακρύνει ξανά δυναμικά τις “βράνες” , δίνοντας στιγμιαία “πληθώρα χώρου” στον νέο κόσμο να αναπτυχθεί.

              Βεβαίως η περιγραφή αυτή είναι πάρα πολύ απλή.
              Δεν γίνεται διαφορετικά να σου εξηγήσω μια θεωρία φυσικής που προτείνει πολλές άλλες διαστάσεις , από τις γνωστές μέχρι τώρα τρεις του χώρου και μία του χρόνου, ειδικά σε σένα , άν κρίνω από όσα λες για την ΓΘΣ που είναι .... “σχετικά” , πολύ ποιο απλούστερη από την (Μ)

              .
              Επιστροφή στην κορυφή
              Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
              skapaneas
              Πρύτανης


              Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
              Δημοσιεύσεις: 12421
              Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

              ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 2:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                        ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

                gianiss έγραψε:
                Πολύ συνοπτικά , μιλώντας για την θεωρία (Μ) – παράδειγμα – θα έλεγα πως περιγράφει το “σύμπαν” να δονείται από απέραντες παλλόμενες μεμβράνες – κάτι σαν άπειρα παλλόμενα σεντόνια – που απομακρύνονται και συγκλίνουν δυναμικά.
                Όταν κορυφές δύο βρανών συγκρούονται , προκαλούν μια “μοναδική” έκρηξη, και ένας νέος κόσμος αναπηδά από το .....”πουθενά” . Η έκρηξη απομακρύνει ξανά δυναμικά τις “βράνες” , δίνοντας στιγμιαία “πληθώρα χώρου” στον νέο κόσμο να αναπτυχθεί.

                Βεβαίως η περιγραφή αυτή είναι πάρα πολύ απλή.
                Δεν γίνεται διαφορετικά να σου εξηγήσω μια θεωρία φυσικής που προτείνει πολλές άλλες διαστάσεις , από τις γνωστές μέχρι τώρα τρεις του χώρου και μία του χρόνου, ειδικά σε σένα , άν κρίνω από όσα λες για την ΓΘΣ που είναι .... “σχετικά” , πολύ ποιο απλούστερη από την (Μ)

                Ωραια λοιπον !!!

                Μου περιεγραψες την αιτια της μοναδικοτητας που παρηγαγε το συμπαν ...
                ... και που σε καθε νεα συγκρουση των μεμβρανων εχουμε μια νεα εκρηξη και ( μαλλον ) ενα νεο συμπαν

                Κατανοητον !!!

                Και η αιτια υπαρξης και λειτουργιας των μεμβρανων κατ΄αυτο τον συγκεκριμενο τροπο ποια ειναι ;

                Τι λεει για την προελευση τους η θεωρια Μ ;


                .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
                _________________
                Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
                Επιστροφή στην κορυφή
                Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
                JollyRoger
                Πρύτανης


                Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
                Δημοσιεύσεις: 3608

                ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 2:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                skapaneas έγραψε:
                JollyRoger έγραψε:
                σκαπανεα,

                για το ανυπαρκτο, γιατί δεν το λες "ανυπαρκτο εξωτερικως αντιληπτα" ή κάτι ανάλογο, και το αφήνεις απροσδιοριστο και μπλεκομαστε; όπως ελεγες για το κενο δηλαδή

                για αυτα που τοποθετεις στην διάνοια, μου προκύπτει η απορία: οκ, και η διάνοια και τα (κατα εσε) πραγματικά πράγματα, έχουν σχέση;
                γιατί αν όχι, τότε σαν" βαφτίσια και ησυχασαμε" μου μοιάζει παλι

                Τι ειπα ηδη, αλλά μαλλον δεν το προσεξες :

                Παράθεση:
                Ορισμος του ανυπαρκτου : ανυπαρκτο ειναι οτι δεν μπορει να γινει καθοιονδηποτε τροπο αντιληπτο με τις αισθησεις μας

                Αυτο με τις αισθησεις τι σου λεει ;

                Δεν αναφερεται στο εξωτερικως αντιληπτο που θελεις ;

                ναι, αυτο εννουσα, οτι θα μπορουσες εξ αρχης ισως να το θεσεις ξεκαθαρα να μην μπλεκομαστε

                οταν δηλαδη λες ανυπαρκτο = τιποτα = μηδεν = εν δυναμει = μη πραγματικο, να ελεγες πχ εν δυναμει = ανυπαρκτο (για τις αισθησεις) = τιποτα (για τις αισθησεις) = μηδεν (για τις αισθησεις) = μη πραγματικο (οσον αφορα τον εξωτερικως αντιληπτο κοσμο) κλπ
                _________________
                "επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
                Reboot!
                Επιστροφή στην κορυφή
                Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
                skapaneas
                Πρύτανης


                Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
                Δημοσιεύσεις: 12421
                Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

                ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 2:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                          ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

                  JollyRoger έγραψε:
                  skapaneas έγραψε:
                  JollyRoger έγραψε:
                  σκαπανεα,

                  για το ανυπαρκτο, γιατί δεν το λες "ανυπαρκτο εξωτερικως αντιληπτα" ή κάτι ανάλογο, και το αφήνεις απροσδιοριστο και μπλεκομαστε; όπως ελεγες για το κενο δηλαδή

                  για αυτα που τοποθετεις στην διάνοια, μου προκύπτει η απορία: οκ, και η διάνοια και τα (κατα εσε) πραγματικά πράγματα, έχουν σχέση;
                  γιατί αν όχι, τότε σαν" βαφτίσια και ησυχασαμε" μου μοιάζει παλι

                  Τι ειπα ηδη, αλλά μαλλον δεν το προσεξες :

                  Παράθεση:
                  Ορισμος του ανυπαρκτου : ανυπαρκτο ειναι οτι δεν μπορει να γινει καθοιονδηποτε τροπο αντιληπτο με τις αισθησεις μας

                  Αυτο με τις αισθησεις τι σου λεει ;

                  Δεν αναφερεται στο εξωτερικως αντιληπτο που θελεις ;

                  ναι, αυτο εννουσα, οτι θα μπορουσες εξ αρχης ισως να το θεσεις ξεκαθαρα να μην μπλεκομαστε

                  οταν δηλαδη λες ανυπαρκτο = τιποτα = μηδεν = εν δυναμει = μη πραγματικο, να ελεγες πχ εν δυναμει = ανυπαρκτο (για τις αισθησεις) = τιποτα (για τις αισθησεις) = μηδεν (για τις αισθησεις) = μη πραγματικο (οσον αφορα τον εξωτερικως αντιληπτο κοσμο) κλπ

                  Πολυ ορθη εως παρα πολυ ορθη η επισημανση σου !!

                  Και εχεις δικιο, θα μας ειχε γλυτωσει απο πολλους σχετικους μπελαδες, πρ0ερχομενους απο αυτη την ισοτητα !!

                  Εχω την εντυπωση οτι αν το ειχες επισημανει απο την αρχη, θα επρεπε να το ειχες ηδη παρατηρησει

                  Οπως και ΄να 'χει : καλιο αργα παρα ποτέ


                  .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
                  _________________
                  Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


                  Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Δευ Ιαν 14, 2019 6:54 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
                  Επιστροφή στην κορυφή
                  Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
                  JollyRoger
                  Πρύτανης


                  Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
                  Δημοσιεύσεις: 3608

                  ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 14, 2019 3:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                  για να το παρατηρουσα, θα επρεπε να μην εχω κατα νου, την για μενα "εφευρεση"... της ευρεσης λυσης με βαφτισμα... εκει τα χανω και ψαχνω να καταλαβω τι μπορει να εννοει ο ποιητης που εξ ορισμου να μην ταιριαζει με την λογικη μου
                  _________________
                  "επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
                  Reboot!
                  Επιστροφή στην κορυφή
                  Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
                  Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
                  Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
                  Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 75, 76, 77  Επόμενο
                  Σελίδα 19 από 77

                   
                  Μετάβαση στη:  
                  Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
                  Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
                  Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
                  Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
                  Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





                  Μηχανισμός forum: PHPBB

                  © filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

                  Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center