Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 9:52 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η πίστη έχει δύο όψεις. Δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο, στοχεύει στην άντληση ουσίας από εκεί που η γνώση δεν έχει διεισδύσει: γνωρίζω ότι δεν μπορώ να γνωρίσω σχετικά με το τάδε θέμα, και γνωρίζοντας αυτό, δεν προσμένω από τη γνώση αλλά προσμένω, προσδοκώ, από την πίστη. Στο δεύτερο στάδιο, το πιο "προχωρημένο", η πίστη αποκτά και αντικείμενο -χρησιμοποιώ τον όρο αντικείμενο σε αντιδιαστολή με το υποκείμενο- και καταλήγουμε συνήθως στη θρησκεία: ο θεός υποκαθιστά το μη γνωστέο. Το άγνωστο αντικείμενο αποκτά και υποκείμενο. Το οποίο υποκείμενο πρέπει από τη μια να είναι γνωστό γιατί έτσι αποκτά βάση η πίστη, από την άλλη να είναι άγνωστο γιατί έτσι η πίστη πρέπει να παραμένει πίστη. Αυτό συνιστά και τον βασικό παραλογισμό της θρησκείας.
Εκτιμώ ότι ο θεματοθέτης έθεσε το θέμα στην πρώτη του εκδοχή. Πριν προχωρήσουμε στο 2ο στάδιο, να δούμε το 1ο. Να ανιχνεύσουμε τη διαδρομή της πίστης. Και ξαφνικά μπουκάρει ένας ταύρος μέσα στο υαλοπωλείο:
"Δηλαδή ο χρόνος είναι πεπερασμένος; Άρα υπάρχει το μηδέν!"
Η ποιότητα αυτού του φιλοσοφικού προβληματισμού μού θύμισε την ποιότητα ενός άλλου: ο ΟΤΕ είναι οργανισμός, το δέντρο είναι οργανισμός, άρα ο ΟΤΕ είναι δέντρο.
Προσπάθησα να δω πώς ο Ουλιάδης αντιλήφθηκε το θέμα έτσι όπως τέθηκε. Σιωπή και από εκεί.
Αυθόρμητε, κατάλαβα πώς το έθεσες; Ή μήπως λαθεύω; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 10:51 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Χρόνος=αιωνιότητα.
Οποιαδήποτε άλλη εκδοχή εισάγει παραλογισμό ,όπως έδειξα, και παράλογη πίστη.
Κι αυτό δεν αφορά μόνο την Κοσμολογία αλλά και την ανθρωπολογία:η ίδια η φύση των εννοιών στον άνθρωπο είναι η γενίκευσή τους πέρα απ' το εδώ και τώρα,κάθε έννοια είναι ένα απειροσύνολο.
Αυτά τα απειροσύνολα μπορεί να είναι εμπειρικά,μαθηματικά ή φανταστικά (χωρίς κανένα λογικό ή εμπειρικό αντίκρυσμα).Στις 2 πρώτες περιπτώσεις μιλάμε για πίστη=εμπειρική ή λογική πιθανότητα να συμβεί κάτι ενώ στην τρίτη για πίστη=μαγεία. (βλ. ταύρους εκεί που δεν υπάρχουν) _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 12:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Χρόνος - αιωνιότητα, λοιπόν, οκ ταύρε, το έδειξες, έτσι; Και επειδή το έδειξες θα πρέπει έτσι να είναι; Απέδειξέ μου πρώτα ότι το απειροσύνολό σου δεν είναι φανταστικό. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:10 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Η πίστη έχει δύο όψεις. Δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο, στοχεύει στην άντληση ουσίας από εκεί που η γνώση δεν έχει διεισδύσει: γνωρίζω ότι δεν μπορώ να γνωρίσω σχετικά με το τάδε θέμα, και γνωρίζοντας αυτό, δεν προσμένω από τη γνώση αλλά προσμένω, προσδοκώ, από την πίστη. Στο δεύτερο στάδιο, το πιο "προχωρημένο", η πίστη αποκτά και αντικείμενο -χρησιμοποιώ τον όρο αντικείμενο σε αντιδιαστολή με το υποκείμενο- και καταλήγουμε συνήθως στη θρησκεία: ο θεός υποκαθιστά το μη γνωστέο. Το άγνωστο αντικείμενο αποκτά και υποκείμενο. Το οποίο υποκείμενο πρέπει από τη μια να είναι γνωστό γιατί έτσι αποκτά βάση η πίστη, από την άλλη να είναι άγνωστο γιατί έτσι η πίστη πρέπει να παραμένει πίστη. Αυτό συνιστά και τον βασικό παραλογισμό της θρησκείας.
Εκτιμώ ότι ο θεματοθέτης έθεσε το θέμα στην πρώτη του εκδοχή. Πριν προχωρήσουμε στο 2ο στάδιο, να δούμε το 1ο. Να ανιχνεύσουμε τη διαδρομή της πίστης. Και ξαφνικά μπουκάρει ένας ταύρος μέσα στο υαλοπωλείο:
"Δηλαδή ο χρόνος είναι πεπερασμένος; Άρα υπάρχει το μηδέν!"
Η ποιότητα αυτού του φιλοσοφικού προβληματισμού μού θύμισε την ποιότητα ενός άλλου: ο ΟΤΕ είναι οργανισμός, το δέντρο είναι οργανισμός, άρα ο ΟΤΕ είναι δέντρο.
Προσπάθησα να δω πώς ο Ουλιάδης αντιλήφθηκε το θέμα έτσι όπως τέθηκε. Σιωπή και από εκεί.
Αυθόρμητε, κατάλαβα πώς το έθεσες; Ή μήπως λαθεύω; |
Στο πρώτο στάδιο είσαι μέσα στο μυαλό μου .
Στο δεύτερο δεν είναι απαραίτητο να καταλήξει ένα άτομο στην θρησκεία .
Ναι μπορεί να καταλήξει εκεί ,μπορεί όμως και έχει τουλάχιστον και μια άλλη επιλογή .
Να συλλέξει πληροφορίες & στοιχεία από κάποιες θρησκείες ,η αν μπορεί από όλες .
Αυτά επιβάλλεται να προσπαθήσει να τα υλοποιήσει στην καθημερινότητα του .
Θα κρατήσει φυσικά μονάχα εκείνα τα στοιχεία τα οποία τον χρησιμεύουν και τα υπόλοιπα θα τα πετάξει στα σκουπίδια .
Μιλάμε για ατομικό επίπεδο διερεύνησης και πραγμάτωσης .
Δηλαδή ότι για μένα π.χ απέδωσε ,στον ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ μπορεί να αποτύχει παταγωδώς.
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Απόπειρα ορισμών.
Αφού μιλάς για γνώση, η πίστη πού κολλάει; Η πίστη προϋποθέτει την άγνοια. Όπου υπάρχει γνώση δεν υπάρχει πίστη.
Αιωνιότητα, π.χ. Άγνοια χρόνου. Αν κατανοήσεις το χρόνο, αιωνιότητα τέλος, δεν έχεο νόημα. |
Συμφωνώ , αν κατανοήσω την έννοια του χρόνου ,μέσα στον οποίο κινούμε & εξελίσσομαι τουλάχιστον από την γέννηση μου μέχρι σήμερα ,η αιωνιότητα θα μου ήταν άχρηστη …..,,,,,, |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:36 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Χρόνος - αιωνιότητα, λοιπόν, οκ ταύρε, το έδειξες, έτσι; Και επειδή το έδειξες θα πρέπει έτσι να είναι; Απέδειξέ μου πρώτα ότι το απειροσύνολό σου δεν είναι φανταστικό. |
1. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι; Να υπάρχει το μηδέν κι εκ του μηδενός να ξεπηδούν ταύροι;
2.ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ:δεν μπορείς να φτιάξεις ταύρο εκ του μηδενός ούτε και να τον μετατρέψεις σε μηδέν. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:39 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: |
Συμφωνώ , αν κατανοήσω την έννοια του χρόνου ,μέσα στον οποίο κινούμε & εξελίσσομαι τουλάχιστον από την γέννηση μου μέχρι σήμερα ,η αιωνιότητα θα μου ήταν άχρηστη …..,,,,,, |
Δηλαδή,αφού η επιστήμη υπερβαίνει την προσωπική μας ζωή, θα κατανοήσεις τον χρόνο έξω απ' την επιστήμη!
Ε,τότε,δεν θα σου είναι μόνο η αιωνιότητα άχρηστη αλλά και η επιστήμη!
(η αποθέωση της new age μαγικής σκέψης) _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
νεοφωτιστη αρχη λειτουργίας:
ουδεν υπάρχει ακατανόητο στον νεοφωτιστο
ότι καταλαβαινει ο νεοφωτιστος έτσι είναι
αν κάτι δεν το καταλάβει ο νεοφωτιστος, σίγουρα αυτός που το λέει είναι πλανεμενος
όταν εντοπίζεται πλανεμενος, είναι τέτοια η ανιδιοτέλεια του νεοφωτιστου που γίνεται θυσία για να υποδεικνύει, και να υποδεικνύει, και να υποδεικνύει....... .... .... .... και να υποδεικνύει.... και να υποδεικνύει.....
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:51 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Προσωπικές χυδαιότητες λόγω μαγικών φαντασιώσεων ότι η αλήθεια είναι προσωπική.
Γνωστά αυτά! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
χαχαχα μμμμμεγαλε! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | gianiss έγραψε: | Ποιο το... αυγό , ποια η ....κότα? |
Τι σε κάνεις να πιστεύεις ότι υπάρχει σχέση αυγού-κόττας ανάμεσα σε αυτά τα δύο; |
Η αναφορά μου για το “αυγό και την κότα” , έγινε σε δική σου ερμηνεία προέλευση / έννοια της λέξης “πίστη” , ως “εμπιστοσύνη” σε κάτι, και όχι τυφλή παραδοχή (χωρίς λογική εξήγηση) σε κάτι .
Σου εξήγησα – κόντρα στα λεξικά σου- πως ή λέξη “εμπιστοσύνη” , προέρχεται από την λέξη “πίστη” και το ρήμα “πιστεύω”, που σημαίνει “τυφλή παραδοχή” , χωρίς λογική σε κάτι.
¨Ως εκ τούτου , σε καμιά περίπτωση η “πίστη” δεν μπορεί να συμβάλει στην γνώση
Εσύ διάβαζε τα λεξικά σου , και αυτά να .... “πιστεύεις” .
Όσον αφορά την εξήγηση του νεοφώτιστου για τον χρόνο που οφείλει να νοείται αιώνιος, και είναι σωστή αντίληψη , καθότι διαφορετικά θα είχε μιαν αρχή , κάτι αδιανόητο
Σωστά λοιπόν στα λέει ο νεοφώτιστος
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:53 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γνωστά και τα γελάκια πριν και μετά τη χυδαιότητα! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:55 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Γνωστά και τα γελάκια πριν και μετά τη χυδαιότητα! |
σ αυτό μάλλον οφειλω να δεχτω την πείρα σου
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 1:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ένα απ' τα γνωρίσματα της μαγικής σκέψης είναι και η επιλεκτική αντίληψη,αφαιρεί ό,τι δεν την βολεύει και βολεύεται στον θρόνο της,ανίδεη και χορτάτη !
Ξεβολέψου,λοιπόν,η αλήθεια είναι πιο υπέροχη απ' τα όνειρά σου! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 03, 2019 2:00 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
έχεις ακούσει την έκφραση : κατουρα και λίγο.... μην μονο... ?
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|