Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΠΙΣΤΗ
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 75, 76, 77  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 02, 2018 2:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΠΙΣΤΗ Απάντηση με Συμπερίληψη

Ένα μέλος, συγκεκριμένα ο Σκαπανεας δίνει πολύ μεγάλη αξία σε αυτήν την δυναμη.
Ωρίμασε ο χρόνος θαρρώ για να αναζητήσουμε την πηγή αυτής της έμφυτης δύναμης.
Το να την βρούμε δεν είναι βέβαια ο σκοπός που προτείνω το θέμα, αλλά να διευρηνουμε τον ορίζοντα των συνειδήσεων μας.
Να πω για την ιδανική πίστη ότι είναι, το θεμέλιο για να μπει πάνω ή δύναμη της γνώσης, η οποία φυσικά έχει πολλά επίπεδα, διότι ο κόσμος που μας περιβάλλει είναι άπειρος.
Μία σχετική γνώση μπορεί φυσικά να αποκτηθεί και δίχως την βοήθεια της πίστης και το εργαλείο που χειριζόμαστε προς την επίτευξη είναι η εμπειρία.
Υπάρχει και ένα πολύ εργαλείο η φιλοσοφια, μέσω της οποίας κατακταται γνώση, δίχως εμπειρίες, αλλά μονάχα σκεπτόμενοι το πρόβλημα που μας απασχολεί, η απλά κοιτώντας με δέος τον κόσμο και προσπαθώντας να διανοηθουμε κάποιους λόγους για τους οποίους υπάρχει και φυσικά να εντρυφισουμε στον τρόπο λειτουργίας του.
Σκαπανεα σου δίνω τον λόγο, επειδή έχεις σίγουρα πολλά να γράψεις .

Μην ξεχάσεις να αναφέρεις την δική σου προσωπική σχέση με την πίστη γιατί είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο.
Το ότι η πίστη είναι μέσα στην φιλοσοφία, όπως ισχυρίζεσαι προτείνω να το μελετήσουμε αργότερα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 03, 2018 10:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Στην ιστορία της ανθρωπότητας, έχουν γίνει στο όνομα της ορθής πίστης π. χ μέσω θρησκειών, τα πιο φρικτά και κτηνώδη εγκλήματα.
Βλέπουμε επομένως ότι η πίστη αν δεν χρησιμοποιηθεί με τον σωστό τρόπο, αντί να ωφελήσει,συμβαίνει το αντίθετο βλάπτει.
Ποιος είναι ο σωστός & ο λάθος τρόπος χρήσης της πίστεως ?
Η απορία μπορεί να τεθεί αιτιολογημενα, διότι αναλογα με την χρήση της από ένα άτομο ή μια ομάδα.., οργάνωση,τα αποτελέσματα βγαίνουν θετικά, η αρνητικά.
Ήδη αναφέρθηκε το παράδειγμα οπαδών των θρησκειών, το γνωστό σε όλους μας ποίμνιο.
Αυτό μπορεί άνετα να παραπλανηθει αν τα άτομα που είναι μέλη, πιστεύουν μεν σε κάτι, αλλά δεν το βίωσαν, η γνώρισαν ουδέποτε.
Το ερώτημα προς όλους μας :
Πότε μας ωφελεί η πίστη και πότε μας βλάπτει ;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 1:32 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπάρχει κάτι πολύ ποιο βασικό που πρέπει να εξετάσεις σε σχέση με την πίστη. Η ατομική πίστη λίγο ενδιαφέρει, και πολύ λίγα μπορείς να πεις γι αυτή, αφού δεν μπορείς να μπεις στο μυαλό του άλλου, και να εξετάσεις γιατί την έχει. Η οργανωμένη πίστη όμως, και ιδιαίτερα με τι τρόπους έιναι οργανωμένη, καθώς και πως επιρρεάζει αυτός ο τρόπος, την υπόλοιπη κοινωνία, τι προτείνει, ποιές οι σχέσεις της με την εξουσία πχ, και για ποιο σκοπό, αυτό είναι που έχει μέγιστη σημασία, και πρέπει να αναλυθεί σωστά. Οι λόγοι που επιβάλλουν να γίνει αυτή η ανάλυση, είναι θεωρώ αυτονόητοι.
,
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 11:11 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

    Αυθορμητε

    Ευχαριστω για την "εμμεση" προσκληση στην νεα συζητηση που ανοιγεις

    Αλλά ...

    ... δεν προτιθεμαι να συμμετασχω σ΄αυτην,
    χωρις τους ακολουθους όρους,
    που θετω για την παρουσα και μόνο συζητηση

    1. Σε ενα ζητημα οπως ειναι η πιστη,
    εκ προοιμιου αποκλειονται οι ερωτησεις,
    μιά και ο καθενας μας οφειλει να καταθετει αυτα που πιστευει

    2. Η συζητηση θα χωρει κυκλικα,
    με τη σειρα εμφανισης των τριων ατομων που εμφανιζονται σ΄αυτην,
    διαφορετικα θα εχουμε τις συνηθεις αντιπαραθεσεις ανα δυο χωρις να καταληξουμε καπου συγκεκριμενα

    3. Ο τροπος διεξαγωγης της συζητησης ειναι ο ακολουθος :
    ο καθενας με τη σειρα του σχολιαζει τις θεσεις του προηγούμενού του χωρις την παραμικρη αντιρρηση,
    ενσωματωνοντας την καθε διαφωνια του σε μια τροποποιητικη προταση διατυπωμενη παντοτε καταφατικα,
    "αδιαφορωντας" για τις θεσεις του προ-προηγουμενου του ο οποίος φυσικα θα ειναι και ο επομενος του ...
    ... και ο,τι εχει να πει για το θεμα ...
    ... θα το περιλαμβανει στα σχολια του περι των θεσεων του προηγουμενου του

    Με την κυκλικη ροη της κουβεντας και τη μη διατυπωση ερωτησεων ...
    ... θα αποφευγονται οι διαλογοι ανα δυο και οι ασκοπες διακοπες στη ροη

    4. Εννοειται οτι αν καποιος άλλος θελει να μπει στη συζητηση,
    διατυπωνοντας καποιες θεσεις,
    χωρις ερωτησεις παντα,
    υπευθυνος για το σχολιασμο τους ειναι ο επομενος ( στην τριαδα ή στη σειρα, αν τα ατομα ειναι πολλα ) και μόνο ...
    ... κι αυτο αν θελει βεβαια ο ιδιος

    Κι αν ο νεοεισαχθεις στην κουβεντα θελει να συνεχισει,
    θα περιμενει τη σειρα του ...
    ... κι οταν μιλησει αυτος που μιλησε πριν απο αυτον οταν πρωτοεισηλθε,
    τοτε ας μιλησει

    Αν δεν ακολουθηθει αυτη σειρα,
    θα προκυψει το γνωστο "χαος",
    το οποίο δεν αρμοζει κατα τη γνωμη μου σε μια συζητηση σοβαρη για την πιστη

    5. Θεωρω παντα εκ των ων ουκ ανευ τη συμμετοχη τριων τουλαχιστον ατομων,
    με την ως ανω περιγραφεισα διαδικασια,
    για να αποφευχθει καθε διαμαχη

    6. Θεωρω τελος αναγκαιο για να μπορεσει να προχωρησει η συζητηση,

    με δεδομενο οτι εσυ Αυθορμητε ανοιξες το θεμα ...
    ... οπότε και αποτελει το βασικο όρο σου η συμμετοχη μας σ΄αυτην να μιλαμε για την πίστη ...
    ... κι εγω θετω τους παραπανω όρους σεβομενος απολυτα την επιλογη σου


    να θεσει και ο Ouliathis τους δικους του σαφεις και συγκεκριμενους ορους

    7. Αν υπαρχει συμφωνια σε αυτες τις θεσεις ...
    ... και δω ρητα τους ορους του Ouliathis ...
    ... τοτε θα προχωρησω με τη σειρα μου εννοειται στο σχολιασμο της παρακατω παρατιθεμενης θεσης του

    Ouliathis έγραψε:
    Υπάρχει κάτι πολύ ποιο βασικό που πρέπει να εξετάσεις σε σχέση με την πίστη. Η ατομική πίστη λίγο ενδιαφέρει, και πολύ λίγα μπορείς να πεις γι αυτή, αφού δεν μπορείς να μπεις στο μυαλό του άλλου, και να εξετάσεις γιατί την έχει. Η οργανωμένη πίστη όμως, και ιδιαίτερα με τι τρόπους έιναι οργανωμένη, καθώς και πως επιρρεάζει αυτός ο τρόπος, την υπόλοιπη κοινωνία, τι προτείνει, ποιές οι σχέσεις της με την εξουσία πχ, και για ποιο σκοπό, αυτό είναι που έχει μέγιστη σημασία, και πρέπει να αναλυθεί σωστά. Οι λόγοι που επιβάλλουν να γίνει αυτή η ανάλυση, είναι θεωρώ αυτονόητοι.

    που προηγειται της παρουσας δημοσιευσης μου,
    μαζι με ο,τι άλλο βεβαια θεωρω οτι αρμοζει στις θεσεις αυτες ή εκπηγαζει κατα τη γνωμη μου απο τις θεσεις αυτες

    8. Η ισχυς των ανω ορων αρχιζει αμεσα και μετα απο τη δημοσιευση μου αυτη


    Μπορει να φαινονται "καπως" αυτοι οι οροι που θετω,
    αλλά μπορει να εκληφθουν καλλιστα και ως ...
    ... η ελαχιστη ενδειξη της αξιας που θεωρω οτι εχει η πστη στη ζωη του εμφρονος ανθρωπου

    Αρμοδιος να απαντησει ή να σχολιασει μετα απο αυτο,
    ειναι βεβαια ο Αυθορμητος ( όρος 3 )
    παντα εχοντας υποψη μου τους τρεις μεχρι τωρα παροντες

    ...
    _________________
    Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


    Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Πεμ Δεκ 06, 2018 5:26 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
    ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
    Δημοσιεύσεις: 798

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 12:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Σκαπανέα :
    το μόνο που κρατάω είναι να μην θέτω ερωτήματα ,διότι ναι είναι λογικό σε θέμα πίστης ο καθένας να πιστεύει ότι θέλει …,οπότε θα επαρκούμε σε παράθεση του προηγούμενου η ακόμη αν χρειαστεί και του προ, προ προηγούμενου ,αν εκτιμήσω ότι αυτή θα είναι εποικοδομητική για το θέμα .

    Ouliathis :
    Το κίνητρο για την προώθηση θρησκειών ,είναι πάντοτε το ίδιο .
    Η εξουσία ,η παραμονή σε αυτήν και η διαιώνισή της .
    Μέσω της τακτικής της διαίρεσης του λαού σε διαφορετικά ποίμνια θρησκειών ,έχουμε το αποτέλεσμα της διαχρονικής διαμάχης ,μεταξύ αυτών .
    Εργαλεία προς την διαίρεση ,διάσπαση της ενότητας του λαού ,είναι η στέρηση αυτών από την γενική γνώση ,για τον κόσμο ο οποίος περιβάλλει την ανθρωπότητα και επίσης για τον εαυτό του ,δηλαδή ποιος και τι είναι ο κάθε άνθρωπος .

    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
    Ouliathis
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
    Δημοσιεύσεις: 3832
    Τόπος: Κύπρος

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 12:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Άρα να υποθέσω αυθόρμητε, πως τα καθεστώτα που απαγόρευσαν την θρησκεία, έχουν πράξει σωστά;
    _________________
    Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
    Εμπεδοκλής
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
    ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
    Δημοσιεύσεις: 798

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 2:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Αν απαγορεύουν τις θρησκείες και επιβάλλουν κάτι άλλο, δεν ενεργούν ούτε αυτά σωστά.
    Π. Χ το πολιτικό καθεστώς στην χώρα μας, παρανομεί καθημερινά απέναντι στον μέσο πολίτη με αντιδημοκρατικο τρόπο, όπως το μέσον του εκφοβισμου , της τρομοκρατίας, της απειλής..., και άλλα μέσα βίας.
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
    Ouliathis
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
    Δημοσιεύσεις: 3832
    Τόπος: Κύπρος

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 4:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Ωραία, ας υποθέσουμε πως το καθεστώς αυτό, είναι η άμεση Δημοκρατία. Θεωρείς πως οι πολίτες ενός τέτοιου πολιτεύματος θα ψήφιζαν ποτέ την απαγόρευση της θρησκείας, η κάτι άλλο θα ήταν αυτό που θα έκαναν; Θεώρησε επίσης πως οι πολίτες αυτοί έχουν στην μεγάλη τους πλειοψηφία κάποια θρησκεία, γιατί θα ήταν άτοπο να θεωρήσουμε πως δεν θα έχουν, η μήπως θεωρείς πως πρώτα πρέπει οι πολίτες να απαλλαγούν από οποιοδήποτε θρησκευτικό συναίσθημα προκειμένου να είναι σε θέση να εγκαθιδρύσουν μια πραγματική Δημοκρατία, πόσο μάλλον αν η θρησκεία είναι ακριβώς αυτό που λες, όπως το λες. Τίποτα περισσότερο από μία προσπάθεια επιβολής κάποιων, πάνω σε κάποιους άλλους! Μήπως πάλι με βάση την τελευταία πρόταση, θεωρείς πως μια ομάδα, κόμμα, επαναστατών, θα πρέπει να καταλάβει εξ εφόδου την εξουσία, προκειμένου να χρησιμοποιήσει την τελευταία, έτσι ώστε εκτός των άλλων στόχων που προφανώς θα έχει, ένας εξ αυτών θα είναι να εξαφανίσει και την θρησκεία; Τέτοιο πολίτευμα φυσικά δεν θα είναι Δημοκρατία, αλλά ίσως να το θεωρείς αναγκαίο ως μία μεταβατική περίοδο ας πούμε; Ισχύει κάτι εξ αυτών που περιέγραψα, η υπάρχει κάτι άλλο;
    _________________
    Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
    Εμπεδοκλής
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
    ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
    Δημοσιεύσεις: 798

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 9:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Ouliathis έγραψε:
    Ωραία, ας υποθέσουμε πως το καθεστώς αυτό, είναι η άμεση Δημοκρατία. Θεωρείς πως οι πολίτες ενός τέτοιου πολιτεύματος θα ψήφιζαν ποτέ την απαγόρευση της θρησκείας, η κάτι άλλο θα ήταν αυτό που θα έκαναν; Θεώρησε επίσης πως οι πολίτες αυτοί έχουν στην μεγάλη τους πλειοψηφία κάποια θρησκεία, γιατί θα ήταν άτοπο να θεωρήσουμε πως δεν θα έχουν, η μήπως θεωρείς πως πρώτα πρέπει οι πολίτες να απαλλαγούν από οποιοδήποτε θρησκευτικό συναίσθημα προκειμένου να είναι σε θέση να εγκαθιδρύσουν μια πραγματική Δημοκρατία, πόσο μάλλον αν η θρησκεία είναι ακριβώς αυτό που λες, όπως το λες. Τίποτα περισσότερο από μία προσπάθεια επιβολής κάποιων, πάνω σε κάποιους άλλους! Μήπως πάλι με βάση την τελευταία πρόταση, θεωρείς πως μια ομάδα, κόμμα, επαναστατών, θα πρέπει να καταλάβει εξ εφόδου την εξουσία, προκειμένου να χρησιμοποιήσει την τελευταία, έτσι ώστε εκτός των άλλων στόχων που προφανώς θα έχει, ένας εξ αυτών θα είναι να εξαφανίσει και την θρησκεία; Τέτοιο πολίτευμα φυσικά δεν θα είναι Δημοκρατία, αλλά ίσως να το θεωρείς αναγκαίο ως μία μεταβατική περίοδο ας πούμε; Ισχύει κάτι εξ αυτών που περιέγραψα, η υπάρχει κάτι άλλο;


    1. Θα απαγόρευαν όσα είναι ενάντια στο συμφέρον τους.
    Αν είχαν συνειδητοποίησει ότι οι θρησκείες δεν λύνουν, αλλά προσθέτουν και άλλα προβλήματα στα υπάρχοντα, ναι φυσικά και θα τις καταργουσαν.

    2.Το θείο σπέρμα ειναι μέσα μας, έτσι πιστεύω.
    Οπότε και δεν μπορεί να καταργηθεί.
    Οποιος θέλει ας το καλλιεργησει για να φυτρώσει μέσα του ο θείος καρπός,δηλαδη πνευματικές αρετές.

    3.Πιστεύω ότι πρέπει να επαναπροσδιοριστουν οι αξίες της ζωής και τα υπόλοιπα θα κυλουσουν μονα τους στο αυλάκι, αλλά πως θα γίνει, αυτό παραμένει μέχρι σήμερα ένα ανυπέρβλητο πρόβλημα.

    4.Κάτι άλλο είναι πιστεύω ένας τρόπος ζωής που δεν θα επιβάλλεται, αλλά θα είναι απελευθερωμενος από κάθε φύσεως βία.
    Εδώ η δυσκολία είναι να βρεθούν τα κατάλληλα κίνητρα, διότι το κάθε άτομο σκέφτεται διαφορετικά.
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
    Ouliathis
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
    Δημοσιεύσεις: 3832
    Τόπος: Κύπρος

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2018 11:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Καθόσον είναι μάλλον σίγουρο πως πολλοί είναι αυτοί που θα πιστεύουν πως υπάρχει θείον σπέρμα μέσα μας, τότε πόλεμος μέχρι εσχάτων για την εξαφάνιση των θρησκειών είναι απλά το λιγότερο ανώφελος, αν όχι καταστροφικός για την κοινωνία. Το πρόβλημα λοιπόν είναι αλλού. Στο πως είναι οργανωμένη η θρησκεία, και αν προσπαθεί να επιβληθεί στην κοινωνία η όχι. Αν η όποια θρησκεία υπάρχει για να την χαίρονται οι πιστοί της, και η σχέση της με την υπόλοιπη κοινωνία αρχίζει και τελειώνει εκεί, τότε δεν μπορεί να υπάρχει πρόβλημα, αν όμως προσπαθεί να καθιερωθεί ως η μόνη αληθινή, προσπαθώντας μάλιστα να συμμετάσχει η και να επιβληθεί ακόμα σε κέντρα πολιτικών αποφάσεων, τρανό παράδειγμα τέτοιας συμπεριφοράς είναι ο σημερινός Χριστιανισμός, τότε βεβαίως και υπάρχει πρόβλημα, και μάλιστα μεγάλο. Συγκεντρωτικά μοντέλα οργάνωσης μέσα σε μια Δημοκρατία δεν μπορούν να γίνονται ανεκτά, γιατί αποτελούν τους φυσικούς εχθρούς της.
    _________________
    Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
    Εμπεδοκλής
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
    ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
    Δημοσιεύσεις: 798

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 07, 2018 10:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Ouliathis έγραψε:
    Καθόσον είναι μάλλον σίγουρο πως πολλοί είναι αυτοί που θα πιστεύουν πως υπάρχει θείον σπέρμα μέσα μας, τότε πόλεμος μέχρι εσχάτων για την εξαφάνιση των θρησκειών είναι απλά το λιγότερο ανώφελος, αν όχι καταστροφικός για την κοινωνία.


    Διότι η κάθε πλευρά πιστεύει ότι έχει το αλάθητο ,την πλήρη αλήθεια.
    Φυσικά και οι δύο πλευρές κατέχουν μόνο μέρος της αλήθειας ,με την επίκαιρη ισχύουσα χριστιανική θρησκεία περισσότερο υπεύθυνη ,διότι διαχειρίζεται την οικουμενική εκκλησία του ιδρυτή της χριστού ,πράττοντας τα αντίθετα από όσα έχει διδάξει…,εδώ και χιλιάδες χρόνια .


    Ouliathis έγραψε:
    Το πρόβλημα λοιπόν είναι αλλού. Στο πως είναι οργανωμένη η θρησκεία, και αν προσπαθεί να επιβληθεί στην κοινωνία η όχι.


    Φυσικά .Έχει επιβληθεί .Η οργάνωση θεμελιώθηκε με την κρατική στήριξη, Χωρίζουν βέβαια στις μέρες μας οι δύο εξουσίες (επιφανειακά) , το μπακίρι θα συνεχίζει να το πλερώνει το κράτος ..,εμείς ο απλός λαός στους ιερείς και φαρισαίους .

    Ouliathis έγραψε:
    Αν η όποια θρησκεία υπάρχει για να την χαίρονται οι πιστοί της, και η σχέση της με την υπόλοιπη κοινωνία αρχίζει και τελειώνει εκεί, τότε δεν μπορεί να υπάρχει πρόβλημα, αν όμως προσπαθεί να καθιερωθεί ως η μόνη αληθινή, προσπαθώντας μάλιστα να συμμετάσχει η και να επιβληθεί ακόμα σε κέντρα πολιτικών αποφάσεων, τρανό παράδειγμα τέτοιας συμπεριφοράς είναι ο σημερινός Χριστιανισμός, τότε βεβαίως και υπάρχει πρόβλημα, και μάλιστα μεγάλο.


    Είναι τάτσι μίτση κώτση ,κράτος και εκκλησία αλληλοστηρίζονται ,μαζί θα υπάρχουνε για όσο χρονικό διάστημα θα υπάρχει πνευματικά ανάπηρος λαός.


    Ouliathis έγραψε:
    Συγκεντρωτικά μοντέλα οργάνωσης μέσα σε μια Δημοκρατία δεν μπορούν να γίνονται ανεκτά, γιατί αποτελούν τους φυσικούς εχθρούς της.


    Αν υπάρχει τρόπος για την υλοποίηση της άμεσης δημοκρατίας στην οποία αναφέρθηκες πιο πάνω θεωρητικά, τότε θα δει και θα βιώσουν οι Έλληνες και όλος ο πλανήτης καλύτερες μέρες.
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
    iason
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
    Δημοσιεύσεις: 4108
    Τόπος: (Γ)Ελλάς

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 17, 2018 10:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Ουλιάδη, θα σε ρωτήσω κάτι συγκεκριμένο. Εσύ, διαβάζοντας τον τίτλο του θέματος (μια λέξη, πίστη, και με κεφαλαία) και το πρώτο post, τι καταλαβαίνεις; Ποιο θεωρείς ότι είναι το θέμα συζήτησης που θέτει ο θεματοθέτης;
    _________________
    -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
    -Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
    gianiss
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
    Δημοσιεύσεις: 6073

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 27, 2018 11:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    .
    Δηλαδή χωρίς κεφαλαία , αλλάζει το ..... κεφάλαιο “πίστη” ?
    Δεν καταλαβαίνω πως η “πίστη” σχετίζεται με την διεύρυνση της “γνώσης” , όπως αναφέρεται. Όταν “πιστεύεις” σε κάτι ΔΕΝ το ερευνάς , το δέχεσαι αδιαμφισβήτητα.
    Η “λογική” σκέψη , οδηγεί σε μια “άποψη” που ενδεχομένως εξετάζουμε και προσπαθούμε να επιβεβαιώσουμε. Δεν είναι η πίστη που μας βγάζει στον δρόμο της έρευνας , αλλά η λογική σκέψη , το “γιατί” είναι έτσι, που μας οδηγεί σε μια δική μας “άποψη” την αλήθεια της οποίας θέλουμε να εξηγήσουμε λογικά.

    “Πίστη” θα πει , η αβίαστη παραδοχή σε κάτι ω αλήθεια , χωρίς να επιδέχεται καμία αμφισβήτηση από τον “πιστό” .

    .
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
    iason
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
    Δημοσιεύσεις: 4108
    Τόπος: (Γ)Ελλάς

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 31, 2018 12:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    gianiss έγραψε:
    “Πίστη” θα πει , η αβίαστη παραδοχή σε κάτι ω αλήθεια , χωρίς να επιδέχεται καμία αμφισβήτηση από τον “πιστό”


    Πρόσεξέ το λίγο αυτό. Πίστη δεν θα πει αυτό, εκεί τελικά οδηγεί αλλά δε σημαίνει αυτό. Πίστη θα πει κάτι συγκεκριμένο: εμπιστοσύνη. ΑΠλό, άνοιξε όποιο λεξικό θες. Δηλαδή να δίνεις εμπιστοσύνη σε αυτό που λέει κάποιος άλλος.

    Υπάρχουν 2 περιπτώσεις, α) να ξέρεις ή β) να μην ξέρεις αυτό το πράγμα.
    Στην περίπτωση α είσαι βλάκας, στη β εύπιστος.

    Ποιο από τα δυο είναι το χειρότερο, θα ήταν το επόμενο ερώτημα. Το πρόβλημα όμως είναι ότι για να αποδεχθεί κάποιος το ερώτημα αυτό, και να κάνει συζήτηση περί αυτού, θα πρέπει να μην είναι τίποτα από αυτά τα δύο!...

    Twisted Evil
    _________________
    -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
    -Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
    gianiss
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
    Δημοσιεύσεις: 6073

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 31, 2018 12:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Σιγά μην χάσω τον χρόνο μου στα λεξικά, για το νόημα της “πίστης”.
    Εσύ “πίστευε” στα λεξικά σου.
    Θα χαλάσουμε – χρονιάρες μέρες- την διάθεσή μας για τα “πιστεύω” μας ?

    Δες όμως δυο λέξεις που εσύ χρησιμοποίησες στο κείμενό σου, και προέρχονται ετυμολογικά από το ρήμα “πιστεύω”
    Αναφέρεσαι σε ........
    “εμ- πιστο- σύνη” και “εύ- πιστος”

    Ποιο το... αυγό , ποια η ....κότα?


    .
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
    Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
    Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
    Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 75, 76, 77  Επόμενο
    Σελίδα 1 από 77

     
    Μετάβαση στη:  
    Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
    Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
    Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
    Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
    Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





    Μηχανισμός forum: PHPBB

    © filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

    Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center