Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 2:30 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
Ouliathis έγραψε: | Υπάρχει ύβρις και στην περίπτωση της Αντιγόνης;
Την ύβρη του Κρέοντα την εντόπισε ο Καστοριάδης, της Αντιγόνης όμως;
Σε τί είδους συμβιβασμό μπορούσε να φτάσει;
Θάψτε τον Πολυνείκη από τη μέση και κάτω για να τα βρούμε;
Αυτό είναι το ερώτημα. |
Θα ειχε ενδιαφερον να διατυπωσεις τη δικη σου προσεγγιση που απαντά στο ερωτημα σου _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 2:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: | Σκαπανεα,,
.......................
Έχουμε σοβαρότερο πρόβλημα.
Η timestotimes γράφει ότι οι πρόγονοι μας δεν ταυτίζουν κόσμο και φύση.
Ένα άλλο μέλος ο Ouliathis γράφει το αντίθετο, δηλαδή ότι οι προ σωκρατικοι ταυτιζαν κόσμο και φύση.
Τελικά ποιο από τα δύο ισχύει για τους αρχαίους Ελληνες ?? |
Σου διεφυγε μαλλον να σημειωσεις οτι πριν απο τον Ouliathis,
αυτο ακριβως απαντησα κι εγω σε αναλογη ερωτηση σου
Με τη διαφορά οτι τοσο ο Ouliathis οσο και η timestotimes απαντησαν οχι για τον εαυτο τους,
αλλά μεταφεροντας αποψεις για τους αρχαιους ελληνες
Το ζητημα ομως δεν ειναι να βρουμε τι πιστευαν οι αρχαιοι ελληνες για τον κοσμο και τη φυση,
διοτι αυτοι ουτως ή αλλως την εζησαν τη ζωη τους
σ΄αυτον τον κοσμο
Το ζητουμενο ειναι να προσδιοριστει σημερα τι πιστευουμε εμεις για τον κοσμο και τη φυση,
γιατι το θεματικο ερωτημα σου απευθυνεται στους συγχρνους ελληνες και οχι στους αρχαιους,
οι οποίοι φυσικα και εκ των πραγματων δεν ειναι σε θεση να απαντησουν
Και για να απαντησω στο ερωτημα σου (αποσυνδεοντας το απο τους αρχαιους ελληνες ) : ισχυει αυτο που πιστευεις
Διοτι αυτο ειναι και το "νοημα" της πίστης ...
... να σου δινει βεβαιοτητα αληθειας "εκει" που η αμεση γνωση ειναι αδυνατη ...
... και με βαση την εκ πίστεως βεβαιοτητα να παραγεις μια πραγματικοτητα ...
... η οποία ακριβως ειναι η υλοποιηση αυτου που εχεις θεωρησει ως αληθες μεσω της πίστης
Αυτη ειναι η ιστορια της ζωης του ανθρωπου
Απο το "τίποτα" εχει δημιουργησει τον πολιτισμο του,
βασιζομενος στην πίστη ...
... και αναδιαμορφωνοντας δια αυτης τις φυσικες πρωτες υλες απο το περιβαλλον του ...
... εχει παραξει και παραγει πρωτογενως το ανθρωπογενες περιβαλλον _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 4:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εν πάση περιπτώση είμεθα τρεις εγώ ,εσύ και ο Ouliathis που πιστεύουμε ,η δεχόμαστε ,η εκτιμάμε, έχουμε βρε αδελφέ την άποψη ότι ο ΚΟΣΜΟΣ Ταυτίζεται με την φύση .
Τώρα πλέον προέχει σύμφωνα πάντα με την ταπεινή μου εκτίμηση ,το εξής :
Να προσπαθήσουμε να διευκρινίσουμε τι είναι φύση ..,κόσμος ??
Στην αρχή μέσω της γνώσης που μας είναι προ βάσιμη και αν αυτό δεν αποδώσει ,τότε μέσω της πίστης .
Πάμε .
Αποσύρομαι στο δώμα της σκέψης .
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 5:21 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: | Αποσύρομαι στο δώμα της σκέψης .
|
Σοφόν το σαφες !!!
Οταν αποφασισεις να επανελθεις με αυτα που θα εχεις καταληξει για τον κοσμο και τη φυση τα ξαναλεμε _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 6:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Και για να απαντησω στο ερωτημα σου (αποσυνδεοντας το απο τους αρχαιους ελληνες ) : ισχυει αυτο που πιστευεις
Διοτι αυτο ειναι και το "νοημα" της πίστης ...
... να σου δινει βεβαιοτητα αληθειας "εκει" που η αμεση γνωση ειναι αδυνατη ... |
Όσον αφορά το ζήτημα της ταύτισης του κόσμου με την φύση. δεν είπα μόνο πως αυτά ταυτίζονται σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες αλλά τα ανάφερα γιατί αποτελούν και δική μου άποψη.
Τώρα για την παραπάνω παράθεση, έχω να πω αυτό που είπε ο Λένιν κάποτε, όταν ένας σύντροφός του διαφώνησε, λέγοντας του πως τα γεγονότα δεν αποδεικνύουν αυτά που λέει. Αν είναι έτσι, τότε τόσο το χειρότερο για τα ίδια τα γεγονότα απάντησε. Αυτή η απάντηση καλύπτει πολλούς. Δικαίωμά τους. Η φιλοσοφία όμως υπάρχει ακριβώς για να αναιρεί αυτήν την θέση. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 8:21 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τι είναι φύση & κόσμος ?
Η φύση του κόσμου ,εξωτερικά ο μακρόκοσμος που μας περιβάλλει και εσωτερικά ο μικρόκοσμος είναι άπειρη .
Αυτή η ιδιότητα επαληθεύεται ΣΤΑΔΙΑΚΑ από την επιστήμη ,με δεδομένα όπως :
Στο σύμπαν υπάρχουν χώροι με χρονικά περιθώρια και χώροι άχρονοι.
Χώροι όπου δεσπόζουν ο νόμος της βαρύτητας και χώροι απαλλαγμένοι από τον νόμο βαρύτητας .
Εμείς εδώ στον χώρο των 3 διαστάσεων διαχωρίζουμε την φύση από τον κόσμο ,επειδή ως φύση αντιλαμβανόμαστε το λιβάδι ,το βουνό, τα δάση και γενικότερα στοιχεία του οικολογικού συστήματος του πλανήτη .
Το κεντρικό πρόβλημα αδυναμίας μας προσδιορισμού της φύσης ,είναι η άγνοια της ύλης .
Δεν γνωρίζουμε τι είναι ύλη .
Αυτή η αδυναμία οφείλεται στις αισθήσεις μας ,οι οποίες δεν είναι τελειοποιημένες .
Τα όργανα και οι συσκευές που συμπληρώνουν ,η υποκαθιστούν πλήρως τις ατέλειες των αισθήσεων ,όπως για παράδειγμα οι μετρήσεις υπέρυθρης ακτινοβολίας ,μας παρουσιάζουν κόσμους ,όπου οι χώροι είναι αλληλένδετοι ,δηλαδή έναν κόσμο με διαφορετικές διαβαθμίσεις χώρων ,που στην τελική του μορφή είναι αδιάσπαστος .
Δεν γνωρίζουμε πως συμβαίνει .
Ούτε πρόκειται να το μάθουμε ,σύμφωνα με τους ρυθμούς εξέλιξης της ανθρωπότητας.
Πάντοτε ανακαλύπτουμε κάτι ,το οποίο αντί να μας δώσει τελική απάντηση ,για το τι είναι κόσμος & φύση μας δίνει περισσότερα ερωτηματικά .
Η φύση ,η ο κόσμος , δεν αποκαλύπτουν το μυστήριο του τρόπου λειτουργείας .
Τίθεται το ερώτημα ,γιατί ,για πιο λόγο ? ;
Για να απαντηθεί το ερώτημα είναι απαραίτητο να δούμε αν πρόκειται για ζωντανό οργανισμό ,η κάτι αλλο .
Λοιπόν το σύμπαν (στοιχείο της φύσης ,του κόσμου )υπάρχει , ζει και εξελίσσεται ,η κινείται μηχανικά ?
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 22, 2018 11:31 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μόλις, όμως έλαβαν γέννηση όλοι οι θεοί που περιστρέφονται φανερά και οι θεοί που φανερώνονται στον βαθμό που τυχόν θέλουν, εκείνος που γέννησε τούτο εδώ το σύμπαν λέει προς αυτούς τα εξής :«Θεοί θεών, έργων των οποίων εγώ είμαι ο δημιουργός και πατέρας, όσα έγιναν από εμένα είναι αδιάλυτα, όσο τουλάχιστον εγώ θέλω». Καθετί, λοιπόν, που δέθηκε είναι αδιάλυτο, αλλά είναι έργο κακού να διαλύσει αυτό που συναρμόστηκε όμορφα και έχει καλώς. Για αυτά και επειδή ακριβώς έχετε γεννηθεί, δεν είστε εντελώς αθάνατοι ούτε αδιάλυτοι, όμως δεν θα διαλυθείτε καθόλου ούτε θα υποστείτε τη μοίρα του θανάτου, γιατί σας έλαχε η βούληση μου ως δεσμός ακόμα μεγαλύτερος και ισχυρότερος από εκείνους με τους οποίους συνδεόσασταν όταν γεννιόσασταν. Τώρα, λοιπόν, μάθετε αυτό που αποκαλύπτω και λέω προς εσάς. Απομένουν να γεννηθούν ακόμα τρία θνητά γένη. Αν αυτά δεν γεννηθούν, ο ουρανός θα είναι ατελής. Γιατί δεν θα έχει μέσα του όλα τα γένη των ζωντανών όντων, και πρέπει να τα έχει, αν πρόκειται να είναι εντελώς επαρκής. Αν αυτά γεννηθούν και μετάσχουν σε ζωή μέσα εμένα, θα εξισωθούν με θεούς. Για να είναι, λοιπόν, θνητά και για να είναι το σύμπαν πραγματικά σύμπαν, στραφείτε εσείς σύμφωνα με τη φύση στη δημιουργία των ζωντανών οργανισμών. Μιμούμενοι τη δύναμη μου γύρω από την δική σας γέννηση.
Απόσπασμα απο... Πλάτων -Τιμαίος.
.
https://youtu.be/U8WQTj7iEBw |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 6:42 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
Ouliathis έγραψε: | Παράθεση: | Και για να απαντησω στο ερωτημα σου (αποσυνδεοντας το απο τους αρχαιους ελληνες ) : ισχυει αυτο που πιστευεις
Διοτι αυτο ειναι και το "νοημα" της πίστης ...
... να σου δινει βεβαιοτητα αληθειας "εκει" που η αμεση γνωση ειναι αδυνατη ... |
Όσον αφορά το ζήτημα της ταύτισης του κόσμου με την φύση. δεν είπα μόνο πως αυτά ταυτίζονται σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες αλλά τα ανάφερα γιατί αποτελούν και δική μου άποψη.
Τώρα για την παραπάνω παράθεση, έχω να πω αυτό που είπε ο Λένιν κάποτε, όταν ένας σύντροφός του διαφώνησε, λέγοντας του πως τα γεγονότα δεν αποδεικνύουν αυτά που λέει. Αν είναι έτσι, τότε τόσο το χειρότερο για τα ίδια τα γεγονότα απάντησε. Αυτή η απάντηση καλύπτει πολλούς. Δικαίωμά τους. Η φιλοσοφία όμως υπάρχει ακριβώς για να αναιρεί αυτήν την θέση. |
Όποια κι ειναι η θεση που νομιζεις οτι αναιρειται απο τη φιλοσοφια στα λεγομενα του Λενιν,
το βεβαιο ειναι οτι φιλοσοφια χωρις πίστη ειναι αδυνατο να υπαρχει
Αποδειξη οτι ο Σωκρατης πεθανε φανερωνοντας στην πραξη την πίστη του στη φιλοσοφια του _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 6:58 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: | Τι είναι φύση & κόσμος ?
Η φύση του κόσμου ,εξωτερικά ο μακρόκοσμος που μας περιβάλλει και εσωτερικά ο μικρόκοσμος είναι άπειρη .
Αυτή η ιδιότητα επαληθεύεται ΣΤΑΔΙΑΚΑ από την επιστήμη ,με δεδομένα όπως :
Στο σύμπαν υπάρχουν χώροι με χρονικά περιθώρια και χώροι άχρονοι.
Χώροι όπου δεσπόζουν ο νόμος της βαρύτητας και χώροι απαλλαγμένοι από τον νόμο βαρύτητας .
Εμείς εδώ στον χώρο των 3 διαστάσεων διαχωρίζουμε την φύση από τον κόσμο ,επειδή ως φύση αντιλαμβανόμαστε το λιβάδι ,το βουνό, τα δάση και γενικότερα στοιχεία του οικολογικού συστήματος του πλανήτη .
Το κεντρικό πρόβλημα αδυναμίας μας προσδιορισμού της φύσης ,είναι η άγνοια της ύλης .
Δεν γνωρίζουμε τι είναι ύλη .
Αυτή η αδυναμία οφείλεται στις αισθήσεις μας ,οι οποίες δεν είναι τελειοποιημένες .
Τα όργανα και οι συσκευές που συμπληρώνουν ,η υποκαθιστούν πλήρως τις ατέλειες των αισθήσεων ,όπως για παράδειγμα οι μετρήσεις υπέρυθρης ακτινοβολίας ,μας παρουσιάζουν κόσμους ,όπου οι χώροι είναι αλληλένδετοι ,δηλαδή έναν κόσμο με διαφορετικές διαβαθμίσεις χώρων ,που στην τελική του μορφή είναι αδιάσπαστος .
Δεν γνωρίζουμε πως συμβαίνει .
Ούτε πρόκειται να το μάθουμε ,σύμφωνα με τους ρυθμούς εξέλιξης της ανθρωπότητας.
Πάντοτε ανακαλύπτουμε κάτι ,το οποίο αντί να μας δώσει τελική απάντηση ,για το τι είναι κόσμος & φύση μας δίνει περισσότερα ερωτηματικά .
Η φύση ,η ο κόσμος , δεν αποκαλύπτουν το μυστήριο του τρόπου λειτουργείας .
Τίθεται το ερώτημα ,γιατί ,για πιο λόγο ? ;
Για να απαντηθεί το ερώτημα είναι απαραίτητο να δούμε αν πρόκειται για ζωντανό οργανισμό ,η κάτι αλλο .
Λοιπόν το σύμπαν (στοιχείο της φύσης ,του κόσμου )υπάρχει , ζει και εξελίσσεται ,η κινείται μηχανικά ?
|
Η αποψη μου σχετικα με τον Κοσμο και τη Φυση,
που οπως ηδη ειπα ειναι το ιδιο πραγμα,
ειναι οτι :
Κασμος ειναι ο,τι περιβαλλει το σωμα μας
συμπεριλαμβανοντας και το ιδιο ↗
και αποκαλειται συναμα και Φυση
διοτι εχει την ιδιοτητα να αναδημιουργειται αυτονομα
συνεχως και αδιαλλειπτα
Μενει να διατυπωσει την αποψη του και ο Ouliathis ...
... ωστε να μπορεσουμε να εχουμε μια εποικοδομητικη συζητηση επι ισοις οροις
Και το θεμα δεν ( θα ) ειναι το ποιος εχει δικιο ή αδικο,
γιατι ολοι μας θα εχουμε δικιο αναφερομενοι ειλικρινα στο ιδιο πραγμα που βιωνουμε,
αλλά το ποιος ειναι ο κοινος "παρανομαστης" στις αποψεις μας για τον Κοσμο και τη Φυση _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 8:03 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: | Πρέπει κάπου να συναντήσει ο ένας τον άλλον λέει, γιατί ποτέ δεν έχει δίκαιο μόνο ο ένας, οφείλει ο καθείς να δει το δίκαιο του άλλου. Μοιάζει λίγο σοφιστική εν πρώτοις αυτή η τοποθέτηση! Το δίκαιο δεν είναι παρά ζήτημα διαπραγμάτευσης που συμφωνείται μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας, προκειμένου να εξακολουθήσει αυτή να υπάρχει. Αυτό μοιάζει πολύ με το δίκαιο της πόλης. Αυτά λέγανε οι σοφιστές, και αν φτάσουμε μέχρι τον Κριτία, αυτός πίστευε καθαρά στο δίκαιο του ισχυροτέρου, γι αυτό κατέληξε ως Τύραννος. Ο Κρέοντας είναι βασιλιάς, η Αντιγόνη υπερασπίζει το φυσικό δίκαιο, μπορεί το αρνί να διαπραγματευτεί με τον Λύκο; Γιατί ενώ ο ποιητής πιστεύει στους θεούς, η Αντιγόνη πεθαίνει, και μάλιστα με τόσο αργό θάνατο; Υπάρχει ύβρις και στην περίπτωση της Αντιγόνης; Την ύβρη του Κρέοντα την εντόπισε ο Καστοριάδης, της Αντιγόνης όμως; Σε τί είδους συμβιβασμό μπορούσε να φτάσει; Θάψτε τον Πολυνείκη από τη μέση και κάτω για να τα βρούμε; Αυτό είναι το ερώτημα. |
Όταν θεωρεί ότι η συγγένεια είναι φυσικό δίκαιο ενώ οι θεσμοί της πόλης δεν είναι,λες και η αγάπη για την πατρίδα δεν είναι μέρος του φυσικού δικαίου.
Κι ο Κρέων όταν θεωρεί ότι φυσικό δίκαιο είναι να εκπροσωπεί αυτός το φυσικό δίκαιο της πόλης χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν,ως να ήταν κάτι που δεν αποτελεί θέμα διαρκούς προσέγγισης . _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 1:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | oποια κι ειναι η θεση που νομιζεις οτι αναιρειται απο τη φιλοσοφια στα λεγομενα του Λενιν,
το βεβαιο ειναι οτι φιλοσοφια χωρις πίστη ειναι αδυνατο να υπαρχει
Αποδειξη οτι ο Σωκρατης πεθανε φανερωνοντας στην πραξη την πίστη του στη φιλοσοφια του |
Προφανώς σε όλη σου την ζωή θα εξακολουθείς να μπερδεύεις την θρησκεία με την φιλοσοφία, και θα ταλαιπωρείς και εμένα αιωνίως. Σε ποια είδους πίστη του Σωκράτη αναφέρεσαι; Το εν είδα ότι ουδέν είδα δεν το διάβασες ποτέ; Το διάβασες αλλά τόσο το χειρότερο για το γεγονός ότι το διάβασες έτσι;
Η πίστη φυσικά και παίζει ρόλο και μάλιστα σημαντικό στην ζωή του ανθρώπου, αλλά όχι όπως την εννοείς εσύ. Παράδειγμα.
Είναι τελείως άλλο πράγμα να ψάχνεις για τον εξαφανισμένο Γιάννη, και να έχεις την πίστη ότι θα καταφέρεις όσο και αν φαίνεται δύσκολο, να βρεις τι συνέβη τελικά στον Γιάννη, και άλλο να έχεις την πίστη και να θεωρείς προκαταβολικά πως έιναι ζωντανός οπωσδήποτε, αφού τίποτα δεν αποκλείει πως μπορεί και να έχει πεθάνει. Στην πρώτη περίπτωση βεβαίως η πίστη υποβοηθεί στη έρευνα και μπορεί να οδηγήσει στην αλήθεια, ενω στην δεύτερη, που ταιριάζει γάντι στην περίπτωσή σου, είναι Ζούμπρια λαρί λαλό αφού επιχειρεί να προκαταβάλλει την αλήθεια. Μπορεί να θεωρείς τον εαυτό σου θεό αν θες. Εγώ όμως θα εξακολουθώ να αμφιβάλλω κατά πόσον εσύ μπορεί να είσαι κάτι τέτοιο επειδή έτσι πιστεύεις. Πως αλλιώς; Αφού η διαφωνία μου και μόνο δίνει οριστικό τέλος σε μια τέτοια πίστη.
Ιωάννη! Ποια ήταν η πατρίδα του ανθρώπου κυνηγού; Όλη η γη βέβαια, γιατί ναι φυσικά ο άνθρωπος δένεται με την γη. Τα σύνορα όμως είναι τεχνικός διαχωρισμός, και συνεπώς ο πολιτισμός της μόνιμης εγκατάστασης, δηλαδή της πόλης, είναι και σε κάποιο βαθμό αφύσικος, για αυτό και είναι καταστροφικός για το περιβάλλον. Άρα δεν μπορεί να ανήκει στο φυσικό δίκαιο.
Το επιχείρημα του Αυθόρμητου τώρα, που λέει πως και οι δύο έχουν δίκαιο δεδομένου πως αναφέρονται με ειλικρίνεια, και μάλιστα για το ίδιο πράγμα, είναι κυκλικό, αφού φυσικό είναι εφόσον είναι ειλικρινείς και οι δύο, και στο ίδιο πράγμα αναφέρονται, και η λογική είναι κοινή, να συμφωνήσουν. Η αλήθεια δηλαδή δεν μπορεί παρά να είναι μία, το ίδιο και η λογική που μπορεί να την αποκαλύψει, που φυσικά είναι κοινή όπως λέει ο Ηράκλειτος, αλλιώς δεν θα μπορούσε να συμφωνήσει κανείς με κανέναν για οποιοδήποτε πράγμα.
Εδώ ακριβώς διακρίνεται θεωρώ, και η άποψή μου για την ενδεχόμενη ύβρη της Αντιγόνης. Η τραγωδία εξιστορεί πάθη. Η Αντιγόνη δεν αγωνίζεται απλώς αλλά παθιασμένα όπως και ο Κρέοντας, που φτάνει στο σημείο να εξισώσει το δίκαιο με τον εαυτό του γιατί αυτός διοικεί. Η Αντιγόνη από την άλλη δεν αναγνωρίζει την θέση της, δεν περιμένει την κατάλληλη στιγμή, αλλά ρίχνει γροθιά στο μαχαίρι, και φυσικά χάνει. Βεβαίως χάνει όχι με τον ίδιο τρόπο που χάνει ο Κρέοντας, δεν εξισώνονται απόλυτα αυτοί οι δύο, η δόξα ανήκει στην Αντιγόνη. Αυτό φυσικά δεν απασχολεί ιδιαίτερα το φυσικό δίκαιο, γιατί αυτό που έχει την πρωταρχική σημασία είναι η εξέλιξη. Αυτός που εξελίσσεται τελικά δεν είναι άλλος απο αυτόν που ξέρει πότε να κάνει πίσω προσωρινά, προκειμένου να κάνει έφοδο όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. Η φύση προωθεί την ευελιξία έναντι του πάθους, όπου ο αδύνατος δεν εμπλέκεται σε μία μάχη, όπου το μόνο που κυριαρχεί είναι το μίσος. Αυτή η άποψη, αν και συμφωνώ ότι ομοιάζει αρκετά με την σοφιστική άποψη περί απλής διαπραγμάτευσης περί δικαίου, εντούτοις διασώζει την μοναδικότητα του δικαίου, ότι δεν μπορεί δηλαδή το δίκαιο να είναι πολλά, αλλά ένα και μοναδικό. Γι αυτό ο Σωκράτης λέει πως καλύτερα να αδικούνται παρά να αδικώ, γιατί έτσι δεν εμπλέκομαι σε έναν αγώνα μίσους, αλλά νηφάλια προσπαθώ να αντιμετωπίσω την κατάσταση. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 2:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
Ouliathis έγραψε: | Προφανώς σε όλη σου την ζωή θα εξακολουθείς να μπερδεύεις την θρησκεία με την φιλοσοφία, και θα ταλαιπωρείς και εμένα αιωνίως. Σε ποια είδους πίστη του Σωκράτη αναφέρεσαι; Το εν είδα ότι ουδέν είδα δεν το διάβασες ποτέ; Το διάβασες αλλά τόσο το χειρότερο για το γεγονός ότι το διάβασες έτσι;
Η πίστη φυσικά και παίζει ρόλο και μάλιστα σημαντικό στην ζωή του ανθρώπου, αλλά όχι όπως την εννοείς εσύ. Παράδειγμα.
Είναι τελείως άλλο πράγμα να ψάχνεις για τον εξαφανισμένο Γιάννη, και να έχεις την πίστη ότι θα καταφέρεις όσο και αν φαίνεται δύσκολο, να βρεις τι συνέβη τελικά στον Γιάννη, και άλλο να έχεις την πίστη και να θεωρείς προκαταβολικά πως έιναι ζωντανός οπωσδήποτε, αφού τίποτα δεν αποκλείει πως μπορεί και να έχει πεθάνει. Στην πρώτη περίπτωση βεβαίως η πίστη υποβοηθεί στη έρευνα και μπορεί να οδηγήσει στην αλήθεια, ενω στην δεύτερη, που ταιριάζει γάντι στην περίπτωσή σου, είναι Ζούμπρια λαρί λαλό αφού επιχειρεί να προκαταβάλλει την αλήθεια. Μπορεί να θεωρείς τον εαυτό σου θεό αν θες. Εγώ όμως θα εξακολουθώ να αμφιβάλλω κατά πόσον εσύ μπορεί να είσαι κάτι τέτοιο επειδή έτσι πιστεύεις. Πως αλλιώς; Αφού η διαφωνία μου και μόνο δίνει οριστικό τέλος σε μια τέτοια πίστη. |
Σημασια εχει οτι αναγνωριζεις και αποδεχεσαι οτι η πίστη ειναι υπαρκτη και αναγκαια στη ζωη του ανθρωπου ...
Και οτι χωρις αυτην δεν ειναι δυνατον να υπαρξει ανθρωπος λογικος,
με δεδομενο οτι η λογικη εχει να κανει με τη δυνατοτητα του ανθρωπου να εμπιστευεται "οντα" ανυπαρκτα και να τα υλοποιει
λ.χ. : "ον" ανυπαρκτο θεωρω το : εν οιδα οτι ουδεν οιδα
παραδειγμα πίστης ...
οπως λες κι εσυ παραπανω
... τα επιτευγματα του πολιτισμου ...
... τα οποία ολα ανεξαιρετως βασιζονται στην πίστη του ανθρωπου οτι μπορει να υλοποιει οσα φανταζεται ...
... και χρησιμοποιει για το σκοπο αυτο την επιστημη ...
... η οποία και αυτη με τη σειρα της βασιζεται στην ικανοτητα του ανθρωπου να πιστευει οτι η έρευνα του οπουδηποτε ...
... θα του αποδωσει εξ απαντος καρπους ...
... συμφωνους με αυτο που ψαχνει ή οχι, αδιαφορο
ακομα και τα αποτυχημενα πειραματα διδασκουν τον ανθρωπο
Τωρα σχετικα με το μπερδεμα : θρησκειας και φιλοσοφιας : που επικαλεισαι , οντως τα εχεις μπερδεμενα
Και παραβλεπεις το γεγονος οτι φιλοσοφια χωρις πίστη δεν γινεται
Αν δεν δειξεις πίστη στην ικανοτητα σου να ψαχνεις την αληθεια με τη χρηση του λογου,
ειναι αδυνατο να φιλοσοφησεις
Αν ειχες φιλοσοφησει οντως καποιες φορες θα το ηξερες
Και βεβαια δεν αναφερομαι στην συζητηση ή αναλυση που μπορεις να κανεις σε καποια φιλοσοφικα κειμενα,
διατυπωνοντας καταφατικες με τα αναλυομενα κειμενα ή αντιθετες ή κριτικες αποψεις περι αυτων ...
... διοτι αυτο δεν ειναι φιλοσοφια
Φιλοσοφια ειναι να μιλησεις πρωτολεια για καποια πραγματα ανειπωτα μεχρι τη στιγμη που μιλησες,
οπως αυτο που αναφερεις για το Σωκρατη
Στο οποίο παρεπιπτοντως ο Σωκρατης πιστευε απολυτα οτι ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα !!!
Διοτι δεν ειναι δυνατον να το προβαλλει και να το διδασκει,
πιστευοντας οτι αυτο που διδασκει ειναι μη αληθεια !!!
το εν οιδα οτι ουδεν οιδα
Η διαφορά φιλοσοφιας και θρησκειας ...
... βρισκεται στο οτι η φιλοσοφια ψαχνει αοριστα την αληθεια των πραγματων και σταματα οταν τη βρισκει ...
... ενω η θρησκεια ψαχνει την υλοποιηση μιας συγκεκριμενης αληθειας
αυτης της αληθειας που εκπηγαζει απο την παραδοχη της υπαρξης του θεου
Και κατι τελευταιο
Μπορεις να διαφωνεις οσο θες και όπου θες
Σε καμια περιπτωση ομως η διαφωνια σου δεν βαζει τελος στην πίστη οποιουδηποτε άλλου,
αν βεβαια ειναι αληθινη,
παρα μόνο σε σενα θετει αξεπεραστους φραγμους ( οσο επιμενεις σε αυτη ),
να ακολουθησεις λογικα στην αρχη και εμπρακτα αργοτερα την πίστη και τα επιτευγματα αυτου του οποιουδηποτε άλλου,
ο οποίος την ακολουθει ενεργα και εργαζεται βασει αυτης στην πραγματικοτητα _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 3:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathi
Μια παρατηρηση σε σχεση με την Αντιγονη. Η Αντιγονη επικαλειται το θειο ή αλλιως φυσικό δικαιο επειδη ο αδερφος της αδικηθηκε απο το ανθρωπινο. Ο πολυνεικης δεν κινηθηκε κατα της πολης χωρις λογο. Η συμφωνια του με τον αδερφο του Ετεοκλη αθετηθηκε και ο Κρεοντας αρνειται να το λαβει υποψη του αυτο. Με αυτον τον τροπο ο Πολυνεικης αδικειται για ακομα μια φορα κι ετσι η Αντιγονη επικαλειται το θειο δικαιο. Ο Καστοριαδης δεν κανει τυχαια λογο για δημοκρατια οταν αναφερεται στην Αντιγονη χωρις ομως ακριβως να την υπερασπιζεται (την Αντιγονη) αφου το εργο εχει αλλο σκοπο. Το τονιζει μαλιστα αυτο στο τελος του κειμενου του. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 5:22 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: |
Ιωάννη! Ποια ήταν η πατρίδα του ανθρώπου κυνηγού; Όλη η γη βέβαια, γιατί ναι φυσικά ο άνθρωπος δένεται με την γη. Τα σύνορα όμως είναι τεχνικός διαχωρισμός, και συνεπώς ο πολιτισμός της μόνιμης εγκατάστασης, δηλαδή της πόλης, είναι και σε κάποιο βαθμό αφύσικος, για αυτό και είναι καταστροφικός για το περιβάλλον. Άρα δεν μπορεί να ανήκει στο φυσικό δίκαιο. |
Μα τότε και η νομαδική ζωή είναι αφύσικη,αφού οι καταστροφές της χλωρίδας και πανίδας που επέφεραν οι κυνηγοί στην φύση,λόγω της νοημοσύνης που τους καθιστούσε ουσιαστικά ανίκητους, ήταν συγκλονιστικές ,π.χ. έτσι εξαφανίστηκαν τα μαμούθ και τα γιγάντια καγκουρό. Και ,βέβαια,οι πόλεμοι μεταξύ τους για την εδαφική περιοχή που θα κυνηγούν δεν έλειψαν καθόλου,ίσα ίσα.
Εξάλλου μακρινές μεταναστεύσεις προς εύρεση καλύτερης ζωής συνέβαιναν και από τους κυνηγούς και από τους γεωργούς.Από τη στιγμή που η γλώσσα εδραιώνει συναισθήματα και τα αντιστοιχίζει με το πολιτιστικό πλαίσιο,δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι οι κυνηγοί δεν θα ένιωθαν νοσταλγία για το περιβάλλον που ζούσαν πριν την μετανάστευση,αφού όπως και η μητρική γλώσσα το αποτύπωμα στην παιδική ψυχή είναι καθοριστικότατο.
Όσο φυσικό είναι λοιπόν για τους νομάδες να υπερασπίζονται την "περιοχή" τους ,το ίδιο φυσικό είναι και για τους γεωργούς να υπερασπίζονται την πιο εκλεπτυσμένη,λόγω πολιτιστικής εξέλιξης, "περιοχή" που ονομάζουν πατρίδα.
Η συγγενοκρατία που προβάλλει η Αντιγόνη αντιτάσσεται στην φυσική αυτή δικαιοσύνη,προς χάριν ενός πάθους ,όπως λες παρακάτω.Το ίδιο αφύσικος είναι και ο Κρέων αφού το πάθος του για εξουσία δεν τον αφήνει να δει ότι η φυσική δικαιοσύνη δεν είναι του τύπου των 10 εντολών του Μωυσή ,είναι πιο πολύπλοκα τα πράγματα. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2018 5:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
timestotimes έγραψε: |
Η συμφωνια του με τον αδερφο του Ετεοκλη αθετηθηκε και ο Κρεοντας αρνειται να το λαβει υποψη του αυτο. Με αυτον τον τροπο ο Πολυνεικης αδικειται για ακομα μια φορα κι ετσι η Αντιγονη επικαλειται το θειο δικαιο. |
Μα καμιά συμφωνία δεν μπορεί να είναι υπεράνω της πατρίδας.Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα ελαφρυντικό σ' αυτό από τον Σοφοκλή. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|