Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 18, 2017 4:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | maxim97,
τα πολλά λόγια είναι φτώχια. Έχεις αποδείξεις από τα πρωτότυπα γραπτά του Πλάτωνα ότι ήταν θεοκράτης και προστάτης της ολιγαρχίας ή όχι; |
Γιαννη μπορει να εχεις διαβασει αρκετα περι Πλατωνα ...αλλα όπως και να το κανουμε ο κυριος ηταν ΟΧΙ βεβαίως Θεοκράτης, με την εννοια που οι εβραιοχριστιανοι εφαρμοσαν στην ανατολικη και δυτικη Ρωμαικη αυτοκρατορια..... ασφαλως και ΟΧΙ. Ιδεαλιστης οσον αφορα την Αιγυπτιακή θεωρηση περι υπαρξης και αθανασιας ψυχης και προπαγανδιστης της καθως και ΜΕΝΤΩΡΑΣ ΤΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ με την "Πολιτεια" του περι "Αριστων" ...εξ ου αριστοκρατίας....αποδεικνυουν την φιλοσοφικη του προσεγγιση , με την οποια συμφωνει βεβαίως -βεβαίως και ο εβραιοχριστιανισσμος .....διοτι του κολλαει "γαντι" για να μπορει να επικαλείται πως εκφραζει "φιλοσοφικη" σχολη και μαλιστα με Ελληνικες ριζες...
https://stardust30.wordpress.com/2008/09/28/idealismoskaiylismos/ _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2017 1:06 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Σ' αυτό συμφωνεί κι ο ίδιος ο Πλάτων,αφού και για εκείνον η ύλη είναι αιώνια σε αιώνια αλληλεξάρτηση με τον Λόγο-ιδέες.
|
Η διαφορά μου με τον Πλάτωνα δεν είναι στον “λόγο” , αλλά τις “ιδέες” που αναφέρονται σε κάθε υπαρκτό.
Ο “λόγος” όπως τον εννοώ εγώ, με το νόημα της “λογικής” και όχι της “πνευματικής/θεολογικής/μεταφυσικής” έννοιας , είναι κοινός και ίδιος παντού .
Για παράδειγμα , διαίρεση με το “μηδέν” δεν μπορεί να νοηθεί από καμία οντότητα σε οποιοδήποτε σύμπαν, γιατί πολύ απλά η έννοια του (μηδέν) ,είναι παντελώς εκτός “λόγου”
Υπερβατικά όμως – σαν ιδέα- κάποιοι αφελώς την προτείνουν .
Με ανάλογο τρόπο ,έχουμε και τις “ιδέες” καλός/κακός , ψυχρός / ζεστός, ηθικός / ανήθικος , κοντός / ψηλός κλπ κλπ , που ουσιαστικά ΔΕΝ υπάρχουν , καθώς είναι σχετικές ανθρώπινες διαθέσεις / προσεγγίσεις..
Ο “λόγος” όπως τον εξετάζω εγώ, ενώ είναι καθοριστικός για τους νόμους της φύσης , κοινός και ίδιος παντού, παρόλα αυτά οι ίδιοι οι φυσικοί νόμοι θα μπορούσαν να διαφέρουν από κόσμο σε κόσμο , καθώς οι φυσικές τιμές θα μπορούσαν να οδηγούν σε αποτελέσματα “λογικά” , που θα οδηγούν δηλαδή σε σταθερά αποτελέσματα .
Αυτό όμως ΔΕΝ μπορεί να αλλάξει σε ένα ήδη υπαρκτό κόσμο.
Η σταθερά “άλφα” - για παράδειγμα -, υπάρχει “λόγος” που έχει αυτήν ακριβώς την τιμή, σε συνδυασμό πάντα με τις τιμές των άλλων σταθερών .
Θα μπορούσε θεωρητικά ,.να έχει διαφορετική τιμή , αν “πειράξουμε” τις τομές των άλλων.
Ο κόσμος όμως που θα προέκυπτε δεν θα άλλαζε τον “λόγο” που ορίζει πως σε ένα επίπεδο χώρο , το άθροισμα των γωνιών ενός τριγώνου να είναι 2 ορθές .
Για τον ίδιο “λόγο” , κάθε νοήμον και ευφυές ον που ενδεχομένως αναπτυχθεί σε οποιονδήποτε άλλο διαφορετικό από τον δικό μας κόσμο , οφείλει να εντοπίζει την αλήθεια πως “κάτι όντως υπάρχει” , ακόμα και με διαφορετικούς έστω φυσικούς από τους δικούς νόμους και σταθερές.
Αυτό γιατί θεωρώ πως ο “λόγος” καθορίζει τους νόμους και τις σταθερές και όχι το αντίθετο.
Οι “ιδέες” των πραγμάτων , μπορεί να διαφέρουν από κόσμο σε κόσμο , αρκεί να έχουν “λόγο” που θα υπάρχουν τα “πράγματα” , και φυσικά και οι “ιδέες” που θα σχηματίσουν να νοήμονα όντα για αυτά( τα πράγματα)
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 04, 2017 8:47 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 έγραψε: |
Γιαννη μπορει να εχεις διαβασει αρκετα περι Πλατωνα ...αλλα όπως και να το κανουμε ο κυριος ηταν ΟΧΙ βεβαίως Θεοκράτης, με την εννοια που οι εβραιοχριστιανοι εφαρμοσαν στην ανατολικη και δυτικη Ρωμαικη αυτοκρατορια..... ασφαλως και ΟΧΙ. Ιδεαλιστης οσον αφορα την Αιγυπτιακή θεωρηση περι υπαρξης και αθανασιας ψυχης και προπαγανδιστης της καθως και ΜΕΝΤΩΡΑΣ ΤΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ με την "Πολιτεια" του περι "Αριστων" ...εξ ου αριστοκρατίας....αποδεικνυουν την φιλοσοφικη του προσεγγιση , με την οποια συμφωνει βεβαίως -βεβαίως και ο εβραιοχριστιανισσμος .....διοτι του κολλαει "γαντι" για να μπορει να επικαλείται πως εκφραζει "φιλοσοφικη" σχολη και μαλιστα με Ελληνικες ριζες...
https://stardust30.wordpress.com/2008/09/28/idealismoskaiylismos/ |
Η αθάνατη ψυχή στην οποία αναφέρεται ο Πλάτων είναι ο αιώνιος Λόγος του σύμπαντος.Όταν κάνει λόγο για την ψυχή του καθενός (Πολιτεία) και μιλάει για μετενσάρκωση ποτέ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόκειται για μυθολογία.
Γνωρίζεις ότι οι άριστοι στην πολιτεία του Πλάτωνα δεν έχουν περιουσία κι ότι όλα είναι κοινά για όλους; Οπότε για ποια "ολιγαρχία" μιλάς; Αυτή που φαντάστηκαν τα κατηχητικά της ΚΝΕ; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 04, 2017 9:01 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: | Οι “ιδέες” των πραγμάτων , μπορεί να διαφέρουν από κόσμο σε κόσμο , αρκεί να έχουν “λόγο” που θα υπάρχουν τα “πράγματα” , και φυσικά και οι “ιδέες” που θα σχηματίσουν να νοήμονα όντα για αυτά( τα πράγματα)
. |
Ιδέα για τον Πλάτωνα είναι ο απώτατος λόγος των πραγμάτων.Αυτός υπάρχει και χωρίς νοήμονα όντα.Συμφωνείς σ' αυτό; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 07, 2017 7:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
«Η αθάνατη ψυχή στην οποία αναφέρεται ο Πλάτων είναι ο αιώνιος Λόγος του σύμπαντος»…..
-Νομιζω πως η παραπανω ερμηνεια της προτασης σου, είναι αποκλειστικα δικης σου εμπνευσης και καταθεσης.
«Όταν κάνει λόγο για την ψυχή του καθενός (Πολιτεία) και μιλάει για μετενσάρκωση ποτέ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόκειται για μυθολογία.»….
-Επομενως αν είναι ετσι όπως τα λες…κι’ αν ολοι γνωριζαν πως η φιλοσοφικη σκεψη του μεγα Πλατωνα εμπεριείχε εν μερη η εν πολλοίς μυθεύματα…φανταζεσαι πως θα τον μετραγαν ως «μεγαλο»….η θα τον κοροιδευαν , θα απέρριπταν όπως η λογικη σειρα θα ηταν να πραξουν…
«Γνωρίζεις ότι οι άριστοι στην πολιτεία του Πλάτωνα δεν έχουν περιουσία κι ότι όλα είναι κοινά για όλους; Οπότε για ποια "ολιγαρχία" μιλάς; Αυτή που φαντάστηκαν τα κατηχητικά της ΚΝΕ;»….
-Την «ολιγαρχια» των «αριστων» του Πλατωνα, την εμπνευστηκαν και την εκαναν πραξη μέσω Φεουδαρχιας οι εβραιοχριστιανοι με την επικρατηση τους στην ανατολικη ρωμαικη αυτοκρατορια. Βρηκαν «πατημα» και μαλιστα από έναν «μεγαλο» Ελληνα φιλοσοφο ….για να δικαιολογησουν την Θεοθελητη εκμεταλλευση των λαικων στροματων της κοινωνιας….
Και για να τελειωνουμε φιλε Γιαννη ποτέ δεν είχα καμια κομματικη η οπαδικη σχέση με την ΚΝΕ και το ΚΚΕ. Πολύ δε περισσοτερο με καποιο ειδους κατηχητικο. Είμαι αριστερος άλλης «κοπης» …. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 08, 2017 11:46 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
«Η αθάνατη ψυχή στην οποία αναφέρεται ο Πλάτων είναι ο αιώνιος Λόγος του σύμπαντος»…..
-Νομιζω πως η παραπανω ερμηνεια της προτασης σου, είναι αποκλειστικα δικης σου εμπνευσης και καταθεσης.
«Όταν κάνει λόγο για την ψυχή του καθενός (Πολιτεία) και μιλάει για μετενσάρκωση ποτέ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόκειται για μυθολογία.»….
-Επομενως αν είναι ετσι όπως τα λες…κι’ αν ολοι γνωριζαν πως η φιλοσοφικη σκεψη του μεγα Πλατωνα εμπεριείχε εν μερη η εν πολλοίς μυθεύματα…φανταζεσαι πως θα τον μετραγαν ως «μεγαλο»….η θα τον κοροιδευαν , θα απέρριπταν όπως η λογικη σειρα θα ηταν να πραξουν…
«Γνωρίζεις ότι οι άριστοι στην πολιτεία του Πλάτωνα δεν έχουν περιουσία κι ότι όλα είναι κοινά για όλους; Οπότε για ποια "ολιγαρχία" μιλάς; Αυτή που φαντάστηκαν τα κατηχητικά της ΚΝΕ;»….
-Την «ολιγαρχια» των «αριστων» του Πλατωνα, την εμπνευστηκαν και την εκαναν πραξη μέσω Φεουδαρχιας οι εβραιοχριστιανοι με την επικρατηση τους στην ανατολικη ρωμαικη αυτοκρατορια. Βρηκαν «πατημα» και μαλιστα από έναν «μεγαλο» Ελληνα φιλοσοφο ….για να δικαιολογησουν την Θεοθελητη εκμεταλλευση των λαικων στροματων της κοινωνιας….
Και για να τελειωνουμε φιλε Γιαννη ποτέ δεν είχα καμια κομματικη η οπαδικη σχέση με την ΚΝΕ και το ΚΚΕ. Πολύ δε περισσοτερο με καποιο ειδους κατηχητικο. Είμαι αριστερος άλλης «κοπης» …. |
1) Έχω διαβάσει Πλάτωνα και πουθενά δεν αναφέρει ότι η αθανασία της ψυχής συνοδεύεται από τα ατομικά γνωρίσματα της ζωής του καθένα.
2) Ο Πλάτων γνώριζε πως κάποιοι άνθρωποι προκειμένου να είναι νομοταγείς χρειάζονται μυθεύματα κι αυτά τους έδωσε (χωρίς να κρύψει,όμως,ότι είναι μυθεύματα,όπως κάνουν οι σημερινοί θεοκράτες).Στους υπόλοιπους έδωσε τη φιλοσοφία της αρετής.Μόνο την Πολιτεία και τους Νόμους να διαβάσεις ,θα καταλάβεις.
3)Οι χριστιανοί φεουδάρχες για να βρουν πάτημα στον Πλάτωνα σημαίνει ότι τον διαστρέβλωσαν γιατί αν τον είχαν ακούσει,θα είχαν αρνηθεί την περιουσία τους .Φταίει ο Πλάτων γι' αυτό ή οι διαστρεβλωτές του; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 09, 2017 11:22 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
"1)Έχω διαβάσει Πλάτωνα και πουθενά δεν αναφέρει ότι η αθανασία της ψυχής συνοδεύεται από τα ατομικά γνωρίσματα της ζωής του καθένα. "
Αυτό που λες, ουτε οι Εβραιοχριστιανοι το ισχυρίζονται….το αφηνουν Φλου….Επομενως δεν είναι καποιο ειδος επιχειρηματος το παραπανω…
"2) Ο Πλάτων γνώριζε πως κάποιοι άνθρωποι προκειμένου να είναι νομοταγείς χρειάζονται μυθεύματα κι αυτά τους έδωσε (χωρίς να κρύψει,όμως,ότι είναι μυθεύματα,όπως κάνουν οι σημερινοί θεοκράτες).Στους υπόλοιπους έδωσε τη φιλοσοφία της αρετής.Μόνο την Πολιτεία και τους Νόμους να διαβάσεις ,θα καταλάβεις. "
Γνωριζοντας επομενως πως πουλώντας παραμυθια στους αδαεις θα τους εκανε «νομοταγεις»…δεν θα τον χαρακτηριζε καποιος ανιδιοτελης για το εργο του ως καποιον «μεγαλο» φιλοσοφο…Μαλλον καραγκιοζακο θα τον ελεγε και θα είχε δικιο νομιζω…
Σχετικα τωρα με την φιλοσοφια της «αρετης»….ηταν ασφαλως προσαρμοσμενη στα δικα του προτυπα και αξιες της «πολιτειας» του. Δεν σημαινει πως αλλοι στοχαστες και φιλοσοφοι δεν προετρεψαν τους μαθητες τους, μέσω της διδασκαλιας τους στην δική τους σκοπια περι της «αρετης» που ο καθενας μπορει να προσθεσει η να αφαιρεσει συμπεριφορες αναλογα των συνθηκων και καταστασεων που περναει στο κοινωνικο συνολο….
"3)Οι χριστιανοί φεουδάρχες για να βρουν πάτημα στον Πλάτωνα σημαίνει ότι τον διαστρέβλωσαν γιατί αν τον είχαν ακούσει,θα είχαν αρνηθεί την περιουσία τους .Φταίει ο Πλάτων γι' αυτό ή οι διαστρεβλωτές του;"
Ο Πλάτωνας ασφαλώς και δεν έφταιγε για τις όποιες παραποιησεις εγιναν από τους Εβραιοθεοκρατες ρασοφορους στο εργο του.
Ο ΙΔΕΑΛΙΣΜΟΣ του Πλατωνα βοηθησε να πατησουν στην κοσμοαντιληψη που εξεπεμπε περι «αθανασιας της ψυχης» και πως αναγνωριζε ταυτοχρονα την υπαρξη της…σε αντιθεση της ΛΟΓΙΚΗΣ ερμηνειας περι ζωης και θανατου που Επικουρος και αλλοι απλα χλευαζαν …ως ιστοριες για νηπια και αδαεις γενικως. Τα περι αρνησεως δε του Πλουτου....είναι πολύ ΟΥΤΟΠΙΚΟ για να πεισει τον καθενα.... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 10, 2017 12:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
"1)Έχω διαβάσει Πλάτωνα και πουθενά δεν αναφέρει ότι η αθανασία της ψυχής συνοδεύεται από τα ατομικά γνωρίσματα της ζωής του καθένα. "
Αυτό που λες, ουτε οι Εβραιοχριστιανοι το ισχυρίζονται….το αφηνουν Φλου….Επομενως δεν είναι καποιο ειδος επιχειρηματος το παραπανω…
"2) Ο Πλάτων γνώριζε πως κάποιοι άνθρωποι προκειμένου να είναι νομοταγείς χρειάζονται μυθεύματα κι αυτά τους έδωσε (χωρίς να κρύψει,όμως,ότι είναι μυθεύματα,όπως κάνουν οι σημερινοί θεοκράτες).Στους υπόλοιπους έδωσε τη φιλοσοφία της αρετής.Μόνο την Πολιτεία και τους Νόμους να διαβάσεις ,θα καταλάβεις. "
Γνωριζοντας επομενως πως πουλώντας παραμυθια στους αδαεις θα τους εκανε «νομοταγεις»…δεν θα τον χαρακτηριζε καποιος ανιδιοτελης για το εργο του ως καποιον «μεγαλο» φιλοσοφο…Μαλλον καραγκιοζακο θα τον ελεγε και θα είχε δικιο νομιζω…
Σχετικα τωρα με την φιλοσοφια της «αρετης»….ηταν ασφαλως προσαρμοσμενη στα δικα του προτυπα και αξιες της «πολιτειας» του. Δεν σημαινει πως αλλοι στοχαστες και φιλοσοφοι δεν προετρεψαν τους μαθητες τους, μέσω της διδασκαλιας τους στην δική τους σκοπια περι της «αρετης» που ο καθενας μπορει να προσθεσει η να αφαιρεσει συμπεριφορες αναλογα των συνθηκων και καταστασεων που περναει στο κοινωνικο συνολο….
"3)Οι χριστιανοί φεουδάρχες για να βρουν πάτημα στον Πλάτωνα σημαίνει ότι τον διαστρέβλωσαν γιατί αν τον είχαν ακούσει,θα είχαν αρνηθεί την περιουσία τους .Φταίει ο Πλάτων γι' αυτό ή οι διαστρεβλωτές του;"
Ο Πλάτωνας ασφαλώς και δεν έφταιγε για τις όποιες παραποιησεις εγιναν από τους Εβραιοθεοκρατες ρασοφορους στο εργο του.
Ο ΙΔΕΑΛΙΣΜΟΣ του Πλατωνα βοηθησε να πατησουν στην κοσμοαντιληψη που εξεπεμπε περι «αθανασιας της ψυχης» και πως αναγνωριζε ταυτοχρονα την υπαρξη της…σε αντιθεση της ΛΟΓΙΚΗΣ ερμηνειας περι ζωης και θανατου που Επικουρος και αλλοι απλα χλευαζαν …ως ιστοριες για νηπια και αδαεις γενικως. Τα περι αρνησεως δε του Πλουτου....είναι πολύ ΟΥΤΟΠΙΚΟ για να πεισει τον καθενα.... |
1) Όχι,οι θεοκράτες λένε πως ανασταίνεσαι με το σώμα σου και μ' όλες τις αναμνήσεις σου .Ο Πλάτων ,όταν διηγείται τα περί μετενσάρκωσης δεν ξεχνάει να πει ότι πρόκειται για "μύθο".
2)Η διαφορά είναι ότι ο ίδιος λέει πως είναι "παραμύθια".ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ από τους θεοκράτες!
3)Αθάνατος είναι ο Λόγος του σύμπαντος,που από την ανόργανη ύλη γεννάει ζωή κι απ' τη ζωή ανόργανη ύλη ("Φαίδων). Να σε πληροφορήσω ,επίσης ,ότι η αθανασία της ψυχής ,κατά Πλάτωνα,στηρίζεται λογικότατα στην ύπαρξη του αιώνιου Λόγου (αθάνατες ιδέες) :αν ο Λόγος είναι αιώνιος,τότε το εργαλείο που τον ανακαλύπτει (η ψυχή) θα πρέπει να είναι κι αυτό αθάνατο.
Καμία σχέση με την αθανασία των αγυρτών και αμόρφωτων,που δε συναντούν το Λόγο (=Αρετή) στη ζωή τους αλλά μόνο την άγνοια και το συμφέρον.Είναι αυτοί που έκλεισαν την ακαδημία του Πλάτωνα για να διαστρεβλώσουν στη συνέχεια το θαυμαστό οικοδόμημά του.
Και ο Επίκουρος ,εξάλλου, θεωρεί ότι το σύμπαν είναι αιώνιο κι ότι όλα ανακυκλώνονται ,άρα και η ψυχή όταν πεθαίνει ανακυκλώνεται σ' ένα άλλο ον. Η ύλη,όμως,είναι αθάνατη κατά Επίκουρο,όπως και για τον Πλάτωνα.Και για τους 2 ,επίσης,υπάρχουν κάποιες αιτίες που κινείται η ύλη (ΛΟΓΟΣ).
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ,ΛΟΙΠΟΝ,Η ΨΥΧΗ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΩΣ ΥΛΗ ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΤΑΙ ΑΙΩΝΙΩΣ ΩΣ ΛΟΓΟΣ.
Η διαφορά είναι ότι ο Πλάτων κατανοεί πως υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν ένα παραμύθι μεταθανάτιο για να παρηγορούνται ότι ο εαυτός τους δε θα χαθεί και τους το δίνει αλλά τους λέει πως πρόκειται για παραμύθι. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 11, 2018 5:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Η διαφορά είναι ότι ο Πλάτων κατανοεί πως υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν ένα παραμύθι μεταθανάτιο για να παρηγορούνται ότι ο εαυτός τους δε θα χαθεί και τους το δίνει αλλά τους λέει πως πρόκειται για παραμύθι. |
Τι θα πει τους δίνει; Απευθύνεται σε βλάκες ή σε νοήμονες; Αν σε βλάκες, κάτι δεν πάει καλά με τον Πλάτωνα. Αν σε νοήμονες, κάτι δεν πάει καλά με το παραμύθι...
_________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 11, 2018 9:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ένας φιλόσοφος δικαιούται και υποχρεούται να εκλαϊκεύσει μέσω ποιητικών μεταφορών την αξία της δικαιοσύνης ως το νόημα της ζωής.
Δεν είναι όλοι προικισμένοι απ' τη φύση με τον έρωτα για την αλήθεια χωρίς ανταλλλάγματα. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2018 11:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν ρώτησα για τα δικαιώματα του Πλάτωνα. Έθεσα σε σένα έναν προβληματισμό, θεωρώντας ότι δεν θα ανταποκριθείς εκλαϊκευτικά. Έχω ελπίδες;
_________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 14, 2018 2:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συμφωνώ απολύτως με τον Πλάτωνα.Εκλαΐκευση δεν σημαίνει πάντα εκχυδαϊσμός του ζητουμένου. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 14, 2018 5:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν ρώτησα για την εκλαΐκευση. Δεν ρώτησα για τον εκχυδαϊσμο. Δεν ρώτησα για τη σχέση εκλαΐκευσης και εκχυδαϊσμού.
Θέλεις να επαναλάβω τι ρώτησα;
Έχω ελπίδες; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 14, 2018 7:42 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν απευθύνεται σε βλάκες,θα τους κάνει λίγο καλύτερους.Άρα δεν ισχύει το "κάτι δεν πάει καλά με τον Πλάτωνα".
Αν απευθύνεται σε νοήμονες,τους λέει πώς να ανέχονται τους βλάκες για να τους κάνουν καλύτερους.Άρα δεν ισχύει το "κάτι δεν πάει καλά με το παραμύθι". _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 14, 2018 8:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Άρα, αντιλαμβάνεσαι τον Πλάτωνα ως μισογεμάτο ποτήρι, από πρόθεση. Δεν είναι κακό αυτό φυσικά, καθόλου κακό, αλλά εδώ γεννάται ένα πρόβλημα ερμηνείας.
Ένας φιλόσοφος του διαμετρήματος του Πλάτωνα για να κατανοηθεί απαιτεί μια θεώρηση του τύπου μισογεμάτου ποτηριού; Η αντικειμενικότητα... πού είναι, οεο...;
Πού πρέπει να αναζητηθεί το πρόβλημα στην ερμηνεία, στον Πλάτωνα ή σε σένα;
Μήπως δεν είναι τυχαίο ότι αυτό προκύπτει στην περίπτωση του Πλάτωνα; Λέω μήπως. Ποιος διαφωνεί ότι η πλατωνική φιλοσοφία είναι ιδεαλιστική; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|