Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Πέθανε ο Θεός;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 2:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus. Tην προσωπική οπτική ουδείς ποτέ κατόρθωσε να την ποινικοποιήσει. Και φιλοσοφική συζήτηση εξ ορισμού σημαίνει αποδοχή της σύγκρουσης. Είσαι έτοιμος για έναν ακόμη γύρο;

Παράθεση:
Πάμε στην ουσία; Προκατάληψη εναντίον της αρχαίας θρησκείας;;;;;; Αυτό λέγεται αποπροσανατολισμός της συζήτησης. Πόσες φορές χαρακτήρισα σ' αυτήν εδώ την κουβέντα την αρχαία θρησκεία ''λαμπρή'' που εξυπήρετησε θαυμάσια μια μεγάλη εποχή;;;;;;
Προσπαθώντας όμως να ερμηνεύσω την αντικατάστασή της από τον χριστιανισμό και το πέσιμό της σαν χάρτινος πύργος, φτάνω στο συμπέρασμα πως είχε ολοκληρώσει τον κύκλο της και δεν ικανοποιούσε πια τις απαιτήσεις των νέων καιρών. Το να λέμε τα ίδια και τα ίδια δεν έχει κανένα νόημα. Το να κλαίμε πάνω από τα συντρίμμια της αρχαίας θρησκείας δεν έχει κανένα νόημα. Το να αναστήσουμε οτιδήποτε από την αρχαία θρησκεία και να το προσαρμόσουμε στη σημερινή πραγματικότητα έχει νόημα. Εγώ βλέπω ενοποιημένον τον ελληνισμό από τη Μυκηναϊκή περίοδο, εσύ μάλλον πετάς και χαρίζεις μια ιστορία χιλίων πεντακοσίων ετών μάλλον γιατί έχεις προκατάληψη εναντίον του χριστιανισμού. Νομίζεις ότι χριστιανισμός είναι το παπαδαριό, αλλά εγώ βλέπω πως φτάνει ο χριστιανισμός στον απλό Έλληνα και πώς τον προσαρμόζει στη ζωή του. Δείχνεις φανατικός με κάθε αντίθετη άποψη. Και ο Ιάσονας διαφωνείς μαζί μου. Αλλά δεν είναι φανατικός. Και έχει και λεπτό χιούμορ, όχι βάρβαρο.


Έχουμε και λέμε. Χωρίς η ουσία να μεταμφιέζεται σε προκατάληψη, ούτε το ανάποδο. Πώς χαρακτηρίζεις μια θρησκεία λαμπρή; Πώς μπορείς να την κρίνεις; Ποιος μπορεί να κρίνει θρησκείες; Με τι κριτήριο; Την ιστορία που λέγαμε προηγουμένως; ...

Τι θα πει υπηρέτησε η θρησκεία; Υπηρετεί κάτι; Ή ποιον; Τι είναι η θρησκεία, εργαλείο στα χέρια μάστορα; Κι αυτός ο μάστορας κάνει τι; Καταλαβαίνεις ότι κάπου εδώ έχεις χάσει την ουσία περί θρησκείας; Και ακόμα λίγο πιο πέρα, αν μου πεις ότι ο μάστορας είναι ο άνθρωπος -γιατί σαφώς αναφέρεσαι στην ιστορία- έχασες από τον ορισμό ήδη!

Τι θα πει αντικατάσταση; Εσύ δεν μίλησες για εξέλιξη; Ή εξέλιξη ή αντικατάσταση. Διάλεξε. Αν υπήρξε εξέλιξη δεν μπορείς να μιλάς για άλλη θρησκεία, αν υπήρξε αντικατάσταση μάλλον υπήρξε κάποιο προβληματάκι και για τη διόρθωση του "λάθους" να κάτσουμε να συζητήσουμε αλλά να αφήσεις κατά μέρος τους εναγκαλισμούς με την παλιά θρησκεία.

Σαν χάρτινος πύργος; Από που το κατάλαβες αυτό; Μήπως πιστεύεις και σε καμιά μετεμψύχωση και ήσουνα παρών στο θεάρεστο έργο του "ες έδαφος φέρειν"; Εγώ πάντως που έχω γυρίσει όλα τα αρχαία ιερά, όπου χτίστηκε χριστιανικός ναός πάνω σε αρχαία βλέπω κακόγουστα βιαστικά κτίρια ίσα για να εξαφανιστούν τα παλιά ίχνη. Δεν ξέρω πόσο ταξιδεμένος είσαι όμως, γιατί αν μαθαίνεις μόνο από τα βιβλία διαβάζεις μόνο απόψεις άλλων και στερείς τον εαυτό σου από εμπειρίες.

Ποιες είναι οι "απαιτήσεις των νέων καιρών"; Τι είδους απαιτήσεις είναι; Αν η θρησκεία πρέπει να προσαρμόζεται στους καιρούς, να χαρώ εγώ χριστιανισμό με χαμαιλεοντικές ιδιότητες. Πιστεύεις στον υπηρέτη και όχι στον κύριο.

Γιατί να κλάψουμε πάνω απ΄ τα συντρίμια της αρχαίας θρησκείας; Ήταν καλή και λυπούμαστε που τη χάσαμε μήπως; Χάνονται οι θρησκείες; Πώς χάνονται; Πεθαίνουν δηλαδή οι θεοί τελικά; Εάν ναι, περίμενε μερικούς αιώνες, και θάρθει μια άλλη θρησκεία καλύτερη, και σε εκείνη να πιστέψεις, όχι σε αυτή που πιστεύεις τώρα.

Ποιος είναι αυτός ο "απλός Έλληνας"; Εσύ όταν φιλοσοφείς τέτοιος είσαι; Η συλλογιστική σου με την απόπειρα συγχώνευσης και θρησκευτικού συγκρητισμού ένα πράγμα όπως προσπαθείς, μόνο απλό δε μου φαίνεται. Από τη στιγμή που αρχίζουμε να σκεφτόμαστε, την απλότητα την ξεχνάμε.

Ξέχνα λοιπόν την απλότητα, και μπέκα πάλι στο ψητό, και άσε κατά μέρος το πρόβλημα του χρόνου, γιατί όλοι μας εδώ πέρα το ίδιο κάνουμε, τον χρόνο μας χάνουμε... ακριβώς για να τον κερδίσουμε αλλιώς. Στο μέτρο του βέβαια ο καθείς, κι αυτό σεβαστό.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 2:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

iason έγραψε:
georgemaus. Tην προσωπική οπτική ουδείς ποτέ κατόρθωσε να την ποινικοποιήσει. Και φιλοσοφική συζήτηση εξ ορισμού σημαίνει αποδοχή της σύγκρουσης. Είσαι έτοιμος για έναν ακόμη γύρο;

Παράθεση:
Πάμε στην ουσία; Προκατάληψη εναντίον της αρχαίας θρησκείας;;;;;; Αυτό λέγεται αποπροσανατολισμός της συζήτησης. Πόσες φορές χαρακτήρισα σ' αυτήν εδώ την κουβέντα την αρχαία θρησκεία ''λαμπρή'' που εξυπήρετησε θαυμάσια μια μεγάλη εποχή;;;;;;
Προσπαθώντας όμως να ερμηνεύσω την αντικατάστασή της από τον χριστιανισμό και το πέσιμό της σαν χάρτινος πύργος, φτάνω στο συμπέρασμα πως είχε ολοκληρώσει τον κύκλο της και δεν ικανοποιούσε πια τις απαιτήσεις των νέων καιρών. Το να λέμε τα ίδια και τα ίδια δεν έχει κανένα νόημα. Το να κλαίμε πάνω από τα συντρίμμια της αρχαίας θρησκείας δεν έχει κανένα νόημα. Το να αναστήσουμε οτιδήποτε από την αρχαία θρησκεία και να το προσαρμόσουμε στη σημερινή πραγματικότητα έχει νόημα. Εγώ βλέπω ενοποιημένον τον ελληνισμό από τη Μυκηναϊκή περίοδο, εσύ μάλλον πετάς και χαρίζεις μια ιστορία χιλίων πεντακοσίων ετών μάλλον γιατί έχεις προκατάληψη εναντίον του χριστιανισμού. Νομίζεις ότι χριστιανισμός είναι το παπαδαριό, αλλά εγώ βλέπω πως φτάνει ο χριστιανισμός στον απλό Έλληνα και πώς τον προσαρμόζει στη ζωή του. Δείχνεις φανατικός με κάθε αντίθετη άποψη. Και ο Ιάσονας διαφωνείς μαζί μου. Αλλά δεν είναι φανατικός. Και έχει και λεπτό χιούμορ, όχι βάρβαρο.

Έχουμε και λέμε. Χωρίς η ουσία να μεταμφιέζεται σε προκατάληψη, ούτε το ανάποδο. Πώς χαρακτηρίζεις μια θρησκεία λαμπρή; Πώς μπορείς να την κρίνεις; Ποιος μπορεί να κρίνει θρησκείες; Με τι κριτήριο; Την ιστορία που λέγαμε προηγουμένως; ...

Τι θα πει υπηρέτησε η θρησκεία; Υπηρετεί κάτι; Ή ποιον; Τι είναι η θρησκεία, εργαλείο στα χέρια μάστορα; Κι αυτός ο μάστορας κάνει τι; Καταλαβαίνεις ότι κάπου εδώ έχεις χάσει την ουσία περί θρησκείας; Και ακόμα λίγο πιο πέρα, αν μου πεις ότι ο μάστορας είναι ο άνθρωπος -γιατί σαφώς αναφέρεσαι στην ιστορία- έχασες από τον ορισμό ήδη!

Τι θα πει αντικατάσταση; Εσύ δεν μίλησες για εξέλιξη; Ή εξέλιξη ή αντικατάσταση. Διάλεξε. Αν υπήρξε εξέλιξη δεν μπορείς να μιλάς για άλλη θρησκεία, αν υπήρξε αντικατάσταση μάλλον υπήρξε κάποιο προβληματάκι και για τη διόρθωση του "λάθους" να κάτσουμε να συζητήσουμε αλλά να αφήσεις κατά μέρος τους εναγκαλισμούς με την παλιά θρησκεία.

Σαν χάρτινος πύργος; Από που το κατάλαβες αυτό; Μήπως πιστεύεις και σε καμιά μετεμψύχωση και ήσουνα παρών στο θεάρεστο έργο του "ες έδαφος φέρειν"; Εγώ πάντως που έχω γυρίσει όλα τα αρχαία ιερά, όπου χτίστηκε χριστιανικός ναός πάνω σε αρχαία βλέπω κακόγουστα βιαστικά κτίρια ίσα για να εξαφανιστούν τα παλιά ίχνη. Δεν ξέρω πόσο ταξιδεμένος είσαι όμως, γιατί αν μαθαίνεις μόνο από τα βιβλία διαβάζεις μόνο απόψεις άλλων και στερείς τον εαυτό σου από εμπειρίες.

Ποιες είναι οι "απαιτήσεις των νέων καιρών"; Τι είδους απαιτήσεις είναι; Αν η θρησκεία πρέπει να προσαρμόζεται στους καιρούς, να χαρώ εγώ χριστιανισμό με χαμαιλεοντικές ιδιότητες. Πιστεύεις στον υπηρέτη και όχι στον κύριο.

Γιατί να κλάψουμε πάνω απ΄ τα συντρίμια της αρχαίας θρησκείας; Ήταν καλή και λυπούμαστε που τη χάσαμε μήπως; Χάνονται οι θρησκείες; Πώς χάνονται; Πεθαίνουν δηλαδή οι θεοί τελικά; Εάν ναι, περίμενε μερικούς αιώνες, και θάρθει μια άλλη θρησκεία καλύτερη, και σε εκείνη να πιστέψεις, όχι σε αυτή που πιστεύεις τώρα.

Ποιος είναι αυτός ο "απλός Έλληνας"; Εσύ όταν φιλοσοφείς τέτοιος είσαι; Η συλλογιστική σου με την απόπειρα συγχώνευσης και θρησκευτικού συγκρητισμού ένα πράγμα όπως προσπαθείς, μόνο απλό δε μου φαίνεται. Από τη στιγμή που αρχίζουμε να σκεφτόμαστε, την απλότητα την ξεχνάμε.

Ξέχνα λοιπόν την απλότητα, και μπέκα πάλι στο ψητό, και άσε κατά μέρος το πρόβλημα του χρόνου, γιατί όλοι μας εδώ πέρα το ίδιο κάνουμε, τον χρόνο μας χάνουμε... ακριβώς για να τον κερδίσουμε αλλιώς. Στο μέτρο του βέβαια ο καθείς, κι αυτό σεβαστό.

Σωρεια ερωτηματων iason
( καλως , για μενα Smile )
χωρις ομως ενα : εν κατακλειδι ... :
που θα "κλειδωνε" ή θα κωδικοποιουσε,
αυτο που θες να πεις
( στην παραθεση, εννοειται )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 3:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

iason έγραψε:
..., γιατί όλοι μας εδώ πέρα το ίδιο κάνουμε, τον χρόνο μας χάνουμε... ακριβώς για να τον κερδίσουμε αλλιώς. Στο μέτρο του βέβαια ο καθείς, κι αυτό σεβαστό.

Στην ουσια λοιπον μιλας για επενδυση χρονου, αν λαβουμε υποψη οτι αυτο το κερδος μπορει να ειναι μεγαλυτερο "ποσοτικα" απο αυτον που τον χρονο που "χανουμε"
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 4:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Nεοφώτιστε κατ' αρχήν δε φεύγω. Εδώ είμαι. Ποιος είπε ότι φεύγω;;; Τον καραγκιόζη πού τον βρήκες; Μίλησα εγώ για κανέναν καραγκιόζη; Αρχίσαμε ΄να ξεφεύγουμε εντελώς βλέπω.

Πάμε στην ουσία; Προκατάληψη εναντίον της αρχαίας θρησκείας;;;;;; Αυτό λέγεται αποπροσανατολισμός της συζήτησης. Πόσες φορές χαρακτήρισα σ' αυτήν εδώ την κουβέντα την αρχαία θρησκεία ''λαμπρή'' που εξυπήρετησε θαυμάσια μια μεγάλη εποχή;;;;;;
Προσπαθώντας όμως να ερμηνεύσω την αντικατάστασή της από τον χριστιανισμό και το πέσιμό της σαν χάρτινος πύργος, φτάνω στο συμπέρασμα πως είχε ολοκληρώσει τον κύκλο της και δεν ικανοποιούσε πια τις απαιτήσεις των νέων καιρών. Το να λέμε τα ίδια και τα ίδια δεν έχει κανένα νόημα. Το να κλαίμε πάνω από τα συντρίμμια της αρχαίας θρησκείας δεν έχει κανένα νόημα. Το να αναστήσουμε οτιδήποτε από την αρχαία θρησκεία και να το προσαρμόσουμε στη σημερινή πραγματικότητα έχει νόημα. Εγώ βλέπω ενοποιημένον τον ελληνισμό από τη Μυκηναϊκή περίοδο, εσύ μάλλον πετάς και χαρίζεις μια ιστορία χιλίων πεντακοσίων ετών μάλλον γιατί έχεις προκατάληψη εναντίον του χριστιανισμού. Νομίζεις ότι χριστιανισμός είναι το παπαδαριό, αλλά εγώ βλέπω πως φτάνει ο χριστιανισμός στον απλό Έλληνα και πώς τον προσαρμόζει στη ζωή του. Δείχνεις φανατικός με κάθε αντίθετη άποψη. Και ο Ιάσονας διαφωνείς μαζί μου. Αλλά δεν είναι φανατικός. Και έχει και λεπτό χιούμορ, όχι βάρβαρο.



Επειδή δεν μου αρέσουν τα πολλά λόγια και η ρητορική των εντυπώσεων,αν μου πεις μόνο μια ιδέα του ελληνισμού που βελτιώθηκε με τον χριστιανισμό,θα συμφωνήσω ότι υπάρχει πολιτιστική συνέχεια.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 4:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason

γιατί βάζετε στο στόμα μου πράγματα που δεν είπα;;; Ποινικοποίησα εγώ την προσωπική άποψη;;; Πότε έγινε αυτο;;;;; Το μόνο που είπα είναι ''ας ήμαστε λίγο πιο χαλαροί, η συγκεκριμένη οπτική μας, πιθανόν να μας απατά. Ας ήμαστε ανοικτοί στη γνώμη των άλλων γιατί μπορεί να μας συμπληρώσουν''. Και δεν απέφυγα τη σύγκρουση, απλά θέλω η σύγκρουση να γίνει με κανόνες αλληλοσεβασμού. Αυτό και μόνο είπα.

Χαρακτηρίζω μια θρησκεία λαμπρή σε σχέση με την ιστορία. Όχι δεν πιστεύω σε καμία μετεμψύχωση. Το κύριο εργαλείο μου είναι η ιστορία. Η θρησκεία ναι εξυπηρετεί τον άνθρωπο. Και υπάρχει εξέλιξη της θρησκείας μέσα στον χρόνο ή αν το θες μεταμόρφωσή της. Μπορεί να είναι το ίδιο πράγμα που απλά αλλάζει μορφές. Δεν ξέρω τι είναι για σένα η θρησκεία, θα με ενδιέφερε η άποψή σου.

Η εξέλιξη εμπεριέχει την αντικατάσταση δεν ξέρω τι σε ξένισε σε αυτό. Ακόμη και την εξελικτική του Δαρβίνου να πάρουμε, τα πόδια αντικατέστησαν τα κάτω πτερύγια ενός ψαριού. Η εξέλιξη βασίζεται στην αντικατάσταση.

Τώρα για τον τρόπο εγκαθίδρυσης του χριστιανισμού, είναι μια ιστορία φωτεινή και σκοτεινή συνάμα. Ο χριστιανισμός ήρθε σαν ρεύμα από κάτω (από κάτω και όχι από την εξουσία) κυνηγήθηκε και αργότερα όταν υιοθετήθηκε ως επίσημη θρησκεία δεν απέφυγε ούτε εκείνος τις ακρότητες.

Οι απαιτήσεις των νέων καιρών ήταν ΄΄κάποιοι σπόροι΄΄ του Σωκράτη και του Πλάτωνα. Και ναι οι θεοί πεθαίνουν τελικά και οι θρησκείες προσαρμόζονται στους καιρούς. Μπορεί αργότερα να έχουμε μια εξέλιξη του χριστιανισμού, ποιος μπορεί να το αποκλείσει αυτό;; Δεν πιστεύω σε κανέναν Κύριο. Πιστεύω στον βαθύ λόγο. Βαθύς λόγος ήταν ο λόγος του Ομήρου, του Πλάτωνα, του Εμπεδοκλή, του Αριστοτέλη, του Επίκουρου και άλλων, όπως και βαθύς λόγος ήταν ο λόγος του Χριστού. Μόνο που ο λόγος του τελευταίου γέννησε μια θρησκεία ενώ οι λόγοι των υπόλοιπων ποίηση και φιλοσοφία. Και έχω την υποψία πως αυτή η θρησκεία ήρθε να πραγματώσει τις κατακτήσεις της φιλοσοφίας. Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται αυτό. Η θρησκεία σύμμαχος της φιλοσοφίας ναι!

Ο απλός Έλληνας είναι ο διαχρονικός Έλληνας. Πέρα από μένα, πέρα από σένα. Όταν με τα κόκαλά μας θα βαράνε τα γαϊδούρια, ο απλός Έλληνας θα υπάρχει ακόμη...


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την georgemaus στις Τρι Οκτ 30, 2018 4:42 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 4:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νεοφώτιστε ο χριστιανισμός δεν παρήγαγε φιλοσοφία. Όπως είπα και πιο πάνω, έχω την υποψία πως ήρθε να πραγματώσει τις κατακτήσεις της φιλοσοφίας. Μέχρι τότε οι ιδέες γεννιούνταν μέσα στους κύκλους των φιλοσόφων. Εκεί μονάχα. Μη νομίζεις πως υπήρχε διάχυση παντού. Ο χριστιανισμός προσπάθησε να συνθέσει αυτές τις πνευματικές κατακτήσεις και να τις διασπείρει παντού κάτω από την ομπρέλα της θρησκείας. Να τις κάνει τρόπο ζωής. Έστω κι αν δεν το ήξερε ούτε και ο ίδιος στην αρχή. Και το κατάφερε. Αν ο Αριστοτέλης περπάτησε στον τότε γνωστό κόσμο, στην Αθήνα και τη Μακεδονία σήμερα περπατά σε όλον τον κόσμο. Μα για να γίνει αυτό έπρεπε πρώτα ο χριστιανισμός να εκχριστιανίσει Σλάβους, Ρώσους, Βησιγότθους, Οστρογότθους, Ισπανούς, υπερβόρειους, Βίκινγκς, Φιλανδούς, Νορβηγούς, νότιους, βόρειους, και κεντρικούς Αμερικάνους. Δεν είναι τυχαίο ότι χριστιανισμός και αρχαίο ελληνικό πνεύμα πήγαιναν πάντα μαζί. Μπροστά ο χριστιανισμός και από πίσω ο ελληνισμός. Όλη η Δύση σήμερα είναι πνευματικές ελληνικές αποικίες...

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την georgemaus στις Τρι Οκτ 30, 2018 4:56 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 4:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και ένα μικρό παράδειγμα για να δούμε πόσο κοντά ήταν ο λόγος του Χριστού στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα...

''... Ένα μικρό παράδειγμα. Φιλότητα και Νείκος.
Ποιοι μίλησαν πρώτοι γι' αυτές τις δύο αντίθετες δυνάμεις; Οι προσωκρατικοί. Ο Εμπεδοκλής. Δυνάμεις αγάπης και μίσους που κυριαρχούν στον κόσμο. Πεντακόσια περίπου χρόνια αργότερα, ο Χριστός θα διδάξει να μην ανταποδώσεις το χαστούκι που θα σου δώσει κάποιος, αλλά να στρέψεις και το άλλο μάγουλο. Όχι από αδυναμία, αλλά από περισσή δύναμη. Από διορατικότητα. Μόνο και μόνο για να κόψεις τον δρόμο του μίσους σ' αυτόν τον κόσμο, να μη του δώσεις άλλο πεδίο να δράσει. Ακόμη με την κίνησή σου αυτή, σοκάρεις τον άλλον και τον βάζεις να σκεφτεί πιο βαθιά. Τον διαπαιδαγωγείς να κάνει το ίδιο. Να μην είναι απλά ένας αγωγός μίσους σ' αυτήν τη γη, αλλά ελεύθερος να στήσει μέσα του φράγμα στο νείκος και αν είναι δυνατόν να το μετασχηματίσει σε φιλότητα, δηλαδή σε αγάπη. Ο άνθρωπος δεν είναι για τον Χριστό υποχείριο μίσους, αλλά μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα ον ελεύθερο και υπεύθυνο που έχει το δικαίωμα της επιλογής να αποφασίζει ποιες δυνάμεις θα επιδράσουν στον κόσμο του και ποιες όχι. Αυτό είναι το μεγαλείο των ιδεών μέσα στην ιστορία. Οι κατακτήσεις της ελληνικής φιλοσοφίας να γίνονται σιγά σιγά στάση ζωής! Τι λέει η εβραϊκή θρησκεία και ο μωσαϊκός νόμος πάνω σ' αυτό; Ανταπέδωσε το χαστούκι! Ανταπέδωσε τη μαχαιριά! Συνέχισε να είσαι υποχείριο και σκεύος που μεταφέρει σ΄αυτόν τον κόσμο το νείκος. Να πώς επιδρά λοιπόν ο ελληνικός πολιτισμός και οι κατακτήσεις των προσωκρατικών ακόμη, πάνω στο Εβραϊκό πρότυπο και ουσιαστικά το καταλύουν. Κι αυτό είναι ένα πολύ μικρό παράδειγμα από τα τόσα. Στην πραγματικότητα έχουμε σαφή επίθεση του ελληνικού πνεύματος, στο πνεύμα του Ισραήλ και σε καμία περίπτωση το αντίθετο! Στο όρος των Ελαιών και στον κήπο της Γεσθημανή κορυφώνεται αυτή η πνευματική διαμάχη που θυμίζει αρχαία τραγωδία και το ελληνικό πνεύμα συμπυκνωμένο πια στο πρόσωπο του Ιησού, παραδίδεται στα χέρια των Εβραίων και Ρωμαίων δημίων του να θυσιαστεί ως αμνός στα καρφιά της ισχύος, της φαυλότητας και του Φαρισαϊσμού, αλλά εν τέλει να δυναμώσει περισσότερο και να μεταμορφωθεί σε χριστιανισμό που σε λίγο θα κατακλύσει τη γη και θα καταλύσει ακόμη κι αυτήν την κραταιά Ρώμη με τα πήλινα πόδια!...''
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 4:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

georgemaus έγραψε:
Νεοφώτιστε ο χριστιανισμός δεν παρήγαγε φιλοσοφία. Όπως είπα και πιο πάνω, έχω την υποψία πως ήρθε να πραγματώσει τις κατακτήσεις της φιλοσοφίας. Μέχρι τότε οι ιδέες γεννιούνταν μέσα στους κύκλους των φιλοσόφων. Εκεί μονάχα. Μη νομίζεις πως υπήρχε διάχυση παντού. Ο χριστιανισμός προσπάθησε να συνθέσει αυτές τις πνευματικές κατακτήσεις και να τις διασπείρει παντού κάτω από την ομπρέλα της θρησκείας. Να τις κάνει τρόπο ζωής. Έστω κι αν δεν το ήξερε ούτε και ο ίδιος στην αρχή. Και το κατάφερε. Αν ο Αριστοτέλης περπάτησε στον τότε γνωστό κόσμο, στην Αθήνα και τη Μακεδονία σήμερα περπατά σε όλον τον κόσμο. Μα για να γίνει αυτό έπρεπε πρώτα ο χριστιανισμός να εκχριστιανίσει Σλάβους, Ρώσους, Βησιγότθους, Οστρογότθους, Ισπανούς, υπερβόρειους, Βίκινγκς, Φιλανδούς, Νορβηγούς, νότιους, βόρειους, και κεντρικούς Αμερικάνους. Δεν είναι τυχαίο ότι χριστιανισμός και αρχαίο ελληνικό πνεύμα πήγαιναν πάντα μαζί. Μπροστά ο χριστιανισμός και από πίσω ο ελληνισμός. Όλη οι Δύση σήμερα είναι πνευματικές ελληνικές αποικίες...

georgemaus

Ετοιμαζομουν να σε ρωτησω, τι εννοεις και πως εννοεις τον βαθυ λογο, που αναφερεις στην απαντηση σου προς τον iason

Με προλαβες ... απαντωντας "μου" εμμεσα με το παραπανω Cool


Ιωαννη, δεν πιστευω να εχεις προβλημα κατανοησης και εμπεδωσης Wink
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Νεοφώτιστε ο χριστιανισμός δεν παρήγαγε φιλοσοφία. Όπως είπα και πιο πάνω, έχω την υποψία πως ήρθε να πραγματώσει τις κατακτήσεις της φιλοσοφίας. Μέχρι τότε οι ιδέες γεννιούνταν μέσα στους κύκλους των φιλοσόφων. Εκεί μονάχα. Μη νομίζεις πως υπήρχε διάχυση παντού. Ο χριστιανισμός προσπάθησε να συνθέσει αυτές τις πνευματικές κατακτήσεις και να τις διασπείρει παντού κάτω από την ομπρέλα της θρησκείας. Να τις κάνει τρόπο ζωής. Έστω κι αν δεν το ήξερε ούτε και ο ίδιος στην αρχή. Και το κατάφερε. Αν ο Αριστοτέλης περπάτησε στον τότε γνωστό κόσμο, στην Αθήνα και τη Μακεδονία σήμερα περπατά σε όλον τον κόσμο. Μα για να γίνει αυτό έπρεπε πρώτα ο χριστιανισμός να εκχριστιανίσει Σλάβους, Ρώσους, Βησιγότθους, Οστρογότθους, Ισπανούς, υπερβόρειους, Βίκινγκς, Φιλανδούς, Νορβηγούς, νότιους, βόρειους, και κεντρικούς Αμερικάνους. Δεν είναι τυχαίο ότι χριστιανισμός και αρχαίο ελληνικό πνεύμα πήγαιναν πάντα μαζί. Μπροστά ο χριστιανισμός και από πίσω ο ελληνισμός. Όλη η Δύση σήμερα είναι πνευματικές ελληνικές αποικίες...


Διάδοση του ελληνισμού υπήρχε και στα ελληνιστικά και τα ρωμαϊκά χρόνια.Και θα συνέχιζε να έχει ,αν δεν καταστρεφόταν περίπου το 99% της αρχαιοελληνικής γραμματείας και τέχνης επί χριστιανισμού.

Γι' αυτό λέω πως ο εξελληνισμένος χριστιανισμός είναι αποσπασματικός ελληνισμός με χριστιανικό ένδυμα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Και ένα μικρό παράδειγμα για να δούμε πόσο κοντά ήταν ο λόγος του Χριστού στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα...

''... Ένα μικρό παράδειγμα. Φιλότητα και Νείκος.
Ποιοι μίλησαν πρώτοι γι' αυτές τις δύο αντίθετες δυνάμεις; Οι προσωκρατικοί. Ο Εμπεδοκλής. Δυνάμεις αγάπης και μίσους που κυριαρχούν στον κόσμο. Πεντακόσια περίπου χρόνια αργότερα, ο Χριστός θα διδάξει να μην ανταποδώσεις το χαστούκι που θα σου δώσει κάποιος, αλλά να στρέψεις και το άλλο μάγουλο. Όχι από αδυναμία, αλλά από περισσή δύναμη. Από διορατικότητα. Μόνο και μόνο για να κόψεις τον δρόμο του μίσους σ' αυτόν τον κόσμο, να μη του δώσεις άλλο πεδίο να δράσει. Ακόμη με την κίνησή σου αυτή, σοκάρεις τον άλλον και τον βάζεις να σκεφτεί πιο βαθιά. Τον διαπαιδαγωγείς να κάνει το ίδιο. Να μην είναι απλά ένας αγωγός μίσους σ' αυτήν τη γη, αλλά ελεύθερος να στήσει μέσα του φράγμα στο νείκος και αν είναι δυνατόν να το μετασχηματίσει σε φιλότητα, δηλαδή σε αγάπη. Ο άνθρωπος δεν είναι για τον Χριστό υποχείριο μίσους, αλλά μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα ον ελεύθερο και υπεύθυνο που έχει το δικαίωμα της επιλογής να αποφασίζει ποιες δυνάμεις θα επιδράσουν στον κόσμο του και ποιες όχι. Αυτό είναι το μεγαλείο των ιδεών μέσα στην ιστορία. Οι κατακτήσεις της ελληνικής φιλοσοφίας να γίνονται σιγά σιγά στάση ζωής! Τι λέει η εβραϊκή θρησκεία και ο μωσαϊκός νόμος πάνω σ' αυτό; Ανταπέδωσε το χαστούκι! Ανταπέδωσε τη μαχαιριά! Συνέχισε να είσαι υποχείριο και σκεύος που μεταφέρει σ΄αυτόν τον κόσμο το νείκος. Να πώς επιδρά λοιπόν ο ελληνικός πολιτισμός και οι κατακτήσεις των προσωκρατικών ακόμη, πάνω στο Εβραϊκό πρότυπο και ουσιαστικά το καταλύουν. Κι αυτό είναι ένα πολύ μικρό παράδειγμα από τα τόσα. Στην πραγματικότητα έχουμε σαφή επίθεση του ελληνικού πνεύματος, στο πνεύμα του Ισραήλ και σε καμία περίπτωση το αντίθετο! Στο όρος των Ελαιών και στον κήπο της Γεσθημανή κορυφώνεται αυτή η πνευματική διαμάχη που θυμίζει αρχαία τραγωδία και το ελληνικό πνεύμα συμπυκνωμένο πια στο πρόσωπο του Ιησού, παραδίδεται στα χέρια των Εβραίων και Ρωμαίων δημίων του να θυσιαστεί ως αμνός στα καρφιά της ισχύος, της φαυλότητας και του Φαρισαϊσμού, αλλά εν τέλει να δυναμώσει περισσότερο και να μεταμορφωθεί σε χριστιανισμό που σε λίγο θα κατακλύσει τη γη και θα καταλύσει ακόμη κι αυτήν την κραταιά Ρώμη με τα πήλινα πόδια!...''



Όλ' αυτά που λες είναι ελληνικές ιδέες που έκλεψε ο χριστιανισμός και τα παρουσίασε ως δικές του.

ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ δεν λέει το δελφικό παράγγελμα;

Και ο Αισχύλος δεν μιλάει για το άνθος των Περσών που έχασαν την ζωή τους για την ματαιοδοξία του βασιλιά τους;

Ο Προμηθέας δεν θυσιάζεται για την ελευθερία των ανθρώπων στην μυθολογία και ο Λεωνίδας στην ιστορία;

Πού είναι το νέο που έφερε ο χριστιανισμός;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη η Ρώμη ήταν καρικατούρα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Και επειδή ήταν καρικατούρα στάθηκε ίσως και η αφορμή να γεννηθεί ο χριστιανισμός. Εκεί που οι Έλληνες είχαν φτιάξει ολυμπιακούς αγώνες, η Ρώμη έφτιαξε στάδια που αλληλοσκοτώνονταν μονομάχοι ή άνθρωποι που τρώγονταν από άγρια θηρία προς τέρψιν των πιο ταπεινών ενστίκτων του πλήθους. Εκεί που οι Έλληνες πειραματίζονταν με τη δημοκρατία ο Καλιγούλας αναγόρευε σε αυτοκράτορα και Θεό το άλογό του! Για ποιον ελληνισμό και ποιον πολιτισμό λοιπόν μιλάμε;;;; Ο χριστιανισμός λοιπόν τη συγκεκριμένη στιγμή ήρθε να βάλει πάλι στη θέση τους τα ιερά και να αποκαταστήσει μια επικίνδυνη διασάλευση.
Όσο για τα χαμένα της αρχαιοελληνικής γραμματείας, το ποσοστό που αναφέρεις δεν έχει μάλλον καμιά σχέση με την πραγματικότητα και έγινε από κάποιους ηλίθιους φανατικούς οι οποίοι δεν είχαν καμιά σχέση με την αληθινή ουσία του χριστιανισμού. Ηλίθιοι και φανατικοί υπάρχουν παντού, είναι αλήθεια...


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την georgemaus στις Τρι Οκτ 30, 2018 5:27 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όλ' αυτά που λες είναι ελληνικές ιδέες που έκλεψε ο χριστιανισμός και τα παρουσίασε ως δικές του.

ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ δεν λέει το δελφικό παράγγελμα;

Και ο Αισχύλος δεν μιλάει για το άνθος των Περσών που έχασαν την ζωή τους για την ματαιοδοξία του βασιλιά τους;

Ο Προμηθέας δεν θυσιάζεται για την ελευθερία των ανθρώπων στην μυθολογία και ο Λεωνίδας στην ιστορία;

Πού είναι το νέο που έφερε ο χριστιανισμός;[/quote]

Είπα εγώ πως έφερε κάτι νέο;;; Smile Να πραγματώσει τις πνευματικές κατακτήσεις της ελληνικής διανόησης είπα! Αυτό δεν είπα;;;;
Χαίρομαι που συμφωνούμε! Smile
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για την επιστήμη,μιλάω,την φιλοσοφία,την τέχνη,την τεχνολογία:δεν παρεμπόδισαν οι Ρωμαίοι αυτά τα επίπεδα .

Στο Βυζάντιο όχι μόνο έκλεισαν οι φιλοσοφικές σχολές με τη βία αλλά καταδικάζονταν οι φιλόσοφοι ως μάγοι σε βασανιστήρια και θάνατο,αν δεν μετανοούσαν.Τη Σκυθόπολη δεν την ξέρεις;

Οι Ρωμαίοι δεν ήταν δημοκράτες ,όπως οι Αθηναίοι αλλά θρησκευτικούς διωγμούς ,όπως οι βυζαντινοί ,δεν έκαναν.Αυτά είναι ψεύδη των χριστιανών απολογητών.

Το ποσοστό που αναφέρω είναι επιεικές.Ξέρουμε π.χ. πόσα θεατρικά έργα είχαν βραβευτεί ...

...περίπου χίλια...σκέψου πόσα είχαν γραφτεί...

...ξέρεις πόσα έχουν σωθεί;Καμιά 50ριά.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ στις Τρι Οκτ 30, 2018 5:41 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Όλ' αυτά που λες είναι ελληνικές ιδέες που έκλεψε ο χριστιανισμός και τα παρουσίασε ως δικές του.

ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ δεν λέει το δελφικό παράγγελμα;

Και ο Αισχύλος δεν μιλάει για το άνθος των Περσών που έχασαν την ζωή τους για την ματαιοδοξία του βασιλιά τους;

Ο Προμηθέας δεν θυσιάζεται για την ελευθερία των ανθρώπων στην μυθολογία και ο Λεωνίδας στην ιστορία;

Πού είναι το νέο που έφερε ο χριστιανισμός;


Είπα εγώ πως έφερε κάτι νέο;;; Smile Να πραγματώσει τις πνευματικές κατακτήσεις της ελληνικής διανόησης είπα! Αυτό δεν είπα;;;;
Χαίρομαι που συμφωνούμε! Smile



Και ποιος σου είπε ότι δεν πραγματώνονταν;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 7:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Και ένα μικρό παράδειγμα για να δούμε πόσο κοντά ήταν ο λόγος του Χριστού στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα...

''... Ένα μικρό παράδειγμα. Φιλότητα και Νείκος.
Ποιοι μίλησαν πρώτοι γι' αυτές τις δύο αντίθετες δυνάμεις; Οι προσωκρατικοί. Ο Εμπεδοκλής. Δυνάμεις αγάπης και μίσους που κυριαρχούν στον κόσμο. Πεντακόσια περίπου χρόνια αργότερα, ο Χριστός θα διδάξει να μην ανταποδώσεις το χαστούκι που θα σου δώσει κάποιος, αλλά να στρέψεις και το άλλο μάγουλο. Όχι από αδυναμία, αλλά από περισσή δύναμη. Από διορατικότητα. Μόνο και μόνο για να κόψεις τον δρόμο του μίσους σ' αυτόν τον κόσμο, να μη του δώσεις άλλο πεδίο να δράσει. Ακόμη με την κίνησή σου αυτή, σοκάρεις τον άλλον και τον βάζεις να σκεφτεί πιο βαθιά. Τον διαπαιδαγωγείς να κάνει το ίδιο. Να μην είναι απλά ένας αγωγός μίσους σ' αυτήν τη γη, αλλά ελεύθερος να στήσει μέσα του φράγμα στο νείκος και αν είναι δυνατόν να το μετασχηματίσει σε φιλότητα, δηλαδή σε αγάπη. Ο άνθρωπος δεν είναι για τον Χριστό υποχείριο μίσους, αλλά μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα ον ελεύθερο και υπεύθυνο που έχει το δικαίωμα της επιλογής να αποφασίζει ποιες δυνάμεις θα επιδράσουν στον κόσμο του και ποιες όχι. Αυτό είναι το μεγαλείο των ιδεών μέσα στην ιστορία. Οι κατακτήσεις της ελληνικής φιλοσοφίας να γίνονται σιγά σιγά στάση ζωής! Τι λέει η εβραϊκή θρησκεία και ο μωσαϊκός νόμος πάνω σ' αυτό; Ανταπέδωσε το χαστούκι! Ανταπέδωσε τη μαχαιριά! Συνέχισε να είσαι υποχείριο και σκεύος που μεταφέρει σ΄αυτόν τον κόσμο το νείκος. Να πώς επιδρά λοιπόν ο ελληνικός πολιτισμός και οι κατακτήσεις των προσωκρατικών ακόμη, πάνω στο Εβραϊκό πρότυπο και ουσιαστικά το καταλύουν. Κι αυτό είναι ένα πολύ μικρό παράδειγμα από τα τόσα.


Οταν ελεγες οτι οι χριστιανοι διεσωζαν τα αρχαια κειμενα, αυτο εννοουσες? Ε ρε γλεντια.. Laughing Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Επόμενο
Σελίδα 20 από 21

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center